priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2007 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 1-222 „Dėl priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo

 

2010 m. balandžio 15 d. Nr. 1-132

Vilnius

 

 

Pakeičiu Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2007 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 1-222 (Žin., 2007, Nr. 81-3357; 2008, Nr. 96-3751):

1. Įrašau 5, 15–19, 27–29, 31–32, 37, 40–41, 43–44, 50, 52–54, 65–67, 69–73, 76–77, 88–89, 90, 92, 93, 95, 109, 119–123, 129, 131, 133–134, 137 ir 145 punktuose vietoj žodžių „struktūriniai padaliniai“ atitinkamu linksniu žodžius „administracijos padaliniai“.

2. Išdėstau 9 punktą taip:

9. Departamento Centralizuota vidaus audito tarnyba, Finansų, Personalo, Vidaus tyrimų, Teisės, Planavimo ir turto valdymo, Bendrasis skyriai, patarėjai yra tiesiogiai pavaldūs direktoriui. Kitų departamento administracijos padalinių veiklą kuruoja ir už ją atsako direktoriaus pavaduotojai. Direktoriaus pavaduotojai yra tiesiogiai atskaitingi direktoriui.“

3. Išdėstau 20.3 punktą:

20.3. veiklos priemonių planai;“.

4. Išdėstau 23 punktą taip:

23. Rengdama strateginį veiklos planą, strateginio planavimo grupė suformuluoja departamento misiją, strateginius tikslus, numatomas vykdyti programas, tikslus ir uždavinius. Departamento administracijos padaliniai, atsižvelgdami į strateginio planavimo grupės suformuluotus siūlymus, per šios grupės nustatytą terminą pateikia departamento Planavimo ir turto valdymo skyriui pasiūlymus dėl strateginio veiklos plano rengimo. Departamento strateginio veiklos plano projektą, atsižvelgdamas į strateginio planavimo grupės preliminarią poziciją ir departamento administracijos padalinių pasiūlymus, parengia departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius. Taip pat parengiamas sutrumpintas strateginis veiklos planas. Strateginio veiklos plano projektas teikiamas strateginio planavimo grupei. Strateginio planavimo grupė, išnagrinėjusi ir, esant būtinybei, pakoregavusi strateginio veiklos plano projektą, jį teikia departamento direktoriui. Departamento strateginį veiklos planą tvirtina vidaus reikalų ministras. Atsakingus už programų vykdymą departamento valstybės tarnautojus ar darbuotojus, administracijos padalinius ir departamentui pavaldžias įstaigas įsakymu skiria departamento direktorius, o programų vykdymo kontrolę atlieka departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius. Departamento Finansų ir Planavimo ir turto valdymo skyriai pagal savo kompetenciją atlieka programų ir priemonių lėšų panaudojimo kontrolę.

Departamento strateginio veiklos plano įgyvendinimo metų ataskaitą rengia departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius. Ataskaitas apie priemonių vykdymą departamento Planavimo ir turto valdymo skyriui pagal nustatytą formą kasmet pasibaigus biudžetiniams metams iki kitų metų sausio 15 d. teikia atsakingi už programų ir priemonių vykdymą departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, administracijos padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos. Parengta strateginio veiklos plano įgyvendinimo metų ataskaita teikiama Vidaus reikalų ministerijai.“

5. Išdėstau 24 punktą taip:

24. Departamento investicijų projektus pagal kompetenciją rengia departamento administracijos padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos. Parengti investicijų projektai teikiami derinti departamento Planavimo ir turto valdymo skyriui. Investicijų projektus tvirtina departamento direktorius ir teikia Vidaus reikalų ministerijai ir Finansų ministerijai. Atsakingi asmenys nustatyta tvarka teikia informaciją apie investicijų projektų vykdymą Planavimo ir turto valdymo skyriui.“

6. Išdėstau 25 punktą taip:

25. Departamento veiklos priemonių planas sudaromas atsižvelgiant į Vyriausybės programos priemonių įgyvendinimo planą, Nacionalinio saugumo strategiją, Vyriausybės nutarimais patvirtintų tikslinių programų priemonių įgyvendinimo, Vidaus reikalų ministerijos priemonių, departamento strateginį veiklos ir kitus planus. Jame nurodomos priemonės, jų vykdytojai ir vykdymo terminai.

Departamento veiklos priemonių plano projektą rengia departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius, kuriam pasiūlymus kiekvienais metais iki gruodžio 1 d. pateikia departamento administracijos padaliniai ir pavaldžios įstaigos. Departamento veiklos priemonių plano projektas teikiamas strateginio planavimo grupei. Strateginio planavimo grupė, išnagrinėjusi ir, esant būtinybei, pakoregavusi departamento veiklos priemonių plano projektą, jį teikia departamento direktoriui. Departamento veiklos priemonių plane numatytų priemonių vykdymo kontrolė atliekama direktoriaus įsakymo, kuriuo patvirtintas minėtas planas, nustatyta tvarka. Esant nenumatytoms ir pateisinamoms aplinkybėms, dėl kurių priemonė negali būti įvykdyta, už priemonės vykdymą atsakingas departamento administracijos padalinys ar departamentui pavaldi įstaiga parengia departamento direktoriui motyvuotą prašymą dėl priemonės vykdymo termino pakeitimo arba išbraukimo iš departamento priemonių plano, kuris turi būti suderintas su departamento administracijos padalinio ar departamentui pavaldžios įstaigos veiklą kuruojančiu direktoriaus pavaduotoju. Departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius, esant būtinybei, kas ketvirtį parengia departamento veiklos priemonių plano pakeitimo projektą ir pateikia tvirtinti departamento direktoriui.“

7. Pripažįstu netekusiu galios 26 punktą.

8. Įrašau 11, 1241 punktuose vietoj žodžių „Situacijų koordinavimo skyrius“ atitinkamu linksniu žodžius „Civilinės saugos valdybos Situacijų koordinavimo skyrius“.

9. Išdėstau II skyriaus „Bendrieji departamento struktūros ir darbo klausimai“ antrojo poskyrio pavadinimą taip:

 

Departamento administracijos padaliniai“.

 

10. Išdėstau 13 punktą taip:

13. Departamento administracijos struktūrą sudaro departamento administracijos padaliniai, jų struktūrinės dalys ir atskiros pareigybės, nepriklausančios administracijos padaliniui.“

11. Išdėstau 14 punktą taip:

14. Departamento administracijos struktūrą tvirtina vidaus reikalų ministras.“

12. Išdėstau II skyriaus „Bendrieji departamento struktūros ir darbo klausimai“ ketvirtojo poskyrio pavadinimą taip:

 

Pasitarimų pas departamento direktorių organizavimas“.

 

13. Išdėstau 49 punktą taip:

49. Didelės apimties bei sudėtingiems teisės aktams parengti direktoriaus įsakymu sudaroma darbo grupė iš darbo grupės vadovo, narių, esant būtinybei, vadovo pavaduotojo (-ų) ir sekretoriaus. Darbo grupių parengti teisės aktų projektai vizuojami darbo grupės vadovo ir derinami Reglamento nustatyta tvarka“.

14. Įrašau 64 punkte po oficialaus paskelbimo šaltinio „Žin., 2004, Nr. 12-348“ oficialaus paskelbimo šaltinį „2009, Nr. 62-2509“.

15. Išdėstau 81 punktą taip:

81. Direktoriaus pasirašytų įsakymų skaitmeninės kopijos departamento Bendrojo skyriaus elektroniniu paštu išsiunčiamos atitinkamiems departamento administracijos padaliniams ir departamentui pavaldžioms įstaigoms pagal įsakymo rengėjo pateiktą ir departamento administracijos padalinio ar departamentui pavaldžios įstaigos vadovo ar kito jo įgalioto asmens pasirašytą paskirstymo (išsiuntimo) rodyklę. Paskirstymo (išsiuntimo) rodyklė departamento administracijos padalinio ar departamentui pavaldžios įstaigos vadovo ar kito jo įgalioto asmens turi būti pasirašyta prieš pateikiant direktoriui pasirašyti įsakymo projektą. Paskirstymo (išsiuntimo) rodyklėje nurodomos departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų, kurie su įsakymu turi būti pasirašytinai supažindinti, pavardės. Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų susipažinimą su įsakymais pasirašytinai organizuoja departamento Bendrasis skyrius. Elektroniniu paštu gautos direktoriaus įsakymų skaitmeninės kopijos išspausdinamos, o jų valdymas departamentui pavaldžiose įstaigose organizuojamas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamų Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių nustatyta tvarka.

Kitoms įstaigoms direktoriaus įsakymų patvirtintos kopijos siunčiamos su lydraščiais.“

16. Išdėstau 82 punktą taip:

82. Departamente parengtų įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektai skelbiami departamento interneto svetainės skyriuje „Teisės aktų projektai“. Šiuos teisės aktų projektus jų lydimuosius dokumentus į departamento interneto svetainę įdeda departamento Bendrojo skyriaus atsakingas darbuotojas Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 (Žin., 2003, Nr. 38-1739; 2006, Nr. 115-4376; 2009, Nr. 154-6976), nustatyta tvarka.“

17. Išdėstau 85 punktą taip:

85. Kai departamento direktoriaus įsakymai turi būti paskelbti „Valstybės žiniose“ arba „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, rengėjas privalo tai nurodyti departamento direktoriaus įsakymo paskirstymo (išsiuntimo) rodyklėje, o departamento Bendrajam skyriui per 3 darbo dienas pateikti lydraštį „Valstybės žinioms“, pasirašytą direktoriaus ar direktoriaus pavaduotojo, ir elektroniniu paštu persiųsti įsakymo tekstą Bendrajam skyriui. Departamento įsakymus „Valstybės žinioms“ pateikia Bendrasis skyrius.

Jei departamento direktoriaus įsakymą tikslinga skelbti interneto svetainėje, tai įrašoma departamento direktoriaus įsakymo paskirstymo (išsiuntimo) rodyklėje. Departamento įsakymo rengėjas persiunčia departamento direktoriaus įsakymo elektroninę versiją PDF formatu Teisės skyriui, atsakingam už departamento teisės aktų paskelbimą interneto svetainėje.

Aktualūs departamento direktoriaus įsakymai veiklos klausimais skelbiami valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo valdybos intranete, vadovaujantis Naudojimosi valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos intranetu tvarkos aprašu, patvirtintu departamento direktoriaus 2009 m. rugsėjo 4 d. įsakymu Nr. 1-297.“

18. Išdėstau 101 punktą taip:

101. Kartu su direktoriui ar direktoriaus pavaduotojui pateikiamu pasirašyti siunčiamu dokumentu turi būti pateikiamas ir nustatyta tvarka vizuotas dokumento antrasis egzempliorius (siunčiamą dokumentą rengusio valstybės tarnautojo ar darbuotojo, jo tiesioginio vadovo, suinteresuotų departamento administracijos padalinių, departamentui pavaldžių įstaigų vadovų, direktoriaus pavaduotojų pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis; kalbos tvarkytojas vizuoja dokumentus, siunčiamus Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijai, Seimui ir jo nariams, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Seimo kontrolierių įstaigai, valstybės kontrolieriui, ministrams, viceministrams, ministerijų kancleriams). Jeigu siunčiamas dokumentas yra atsakomasis, jis teikiamas pasirašyti kartu su dokumentu, į kurį atsakoma, ir kitais susijusiais dokumentais. Pasirašyto ir užregistruoto siunčiamo dokumento originalas ar teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos jo kopijos išsiunčiami adresatams, o patvirtintas vizuotas dokumento egzempliorius (nustatyta tvarka ir dokumento originalas) paliekamas jį rengusiame padalinyje kartu su dokumento, į kurį atsakoma, originalu bylai sudaryti (išskyrus pateiktus vizuoti teisės aktų projektų originalus, kurie grąžinami projekto iniciatoriui). Jei siunčiamo dokumento rengėjai buvo keli, antrąjį dokumento egzempliorių kartu su gauto dokumento originalu (kai atsakoma į gautą dokumentą) saugo pirmasis vykdytojas, antrasis pasilieka kopiją. Jei dokumentas siunčiamas tik elektroninio ryšio priemonėmis (nuskaitant tekstą), pateikiamas tik vienas dokumento egzempliorius (originalas).

Departamentui pavaldžioms įstaigoms elektroniniu paštu siunčiamos skaitmeninės dokumentų kopijos, jei nėra būtina pateikti dokumentų originalo.“

19. Išdėstau 102 punktą taip:

102. Siunčiamame dokumente turi būti dokumento rengėjo nuoroda (dokumentą parengusio valstybės tarnautojo ar darbuotojo vardas (vardo raidė) ir pavardė, kontaktinė informacija (telefono, fakso numeriai, elektroninio pašto adresas). Siunčiamame atsakyme į gautą dokumentą turi būti dokumento, į kurį atsakoma, nuoroda (dokumento data ir numeris). Jeigu dokumentas siunčiamas pagal atskirą adresatų sąrašą ar apibendrintai nurodytiems adresatams, rengėjas departamento Bendrajam skyriui kartu su pasirašytu siunčiamu dokumentu bei adresatų sąrašu turi pateikti tiek siunčiamo dokumento kopijų, kiek yra nurodyta adresatų.“

20. Išdėstau 107 punktą taip:

107. Siekiant sumažinti dokumentų srautą, rekomenduojama nesusirašinėti su departamento administracijos padaliniais ir departamentui pavaldžiomis įstaigomis tais klausimais, kurie gali būti sprendžiami vietoje arba telefonu, elektroniniu paštu. Susirašinėjant elektroniniu paštu rekomenduojama vartoti lietuvišką raidyną. Siunčiant elektroninį laišką būtina nurodyti siuntėjo rekvizitus: vardą, pavardę, pareigas, telefoną ir elektroninio pašto adresą.

Departamento darbuotojų ir valstybės tarnautojų elektroninio pašto dėžutė turi būti naudojama tik pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms atlikti.

Vidiniai informacijos mainai departamente ir tarp departamento ir jam pavaldžių įstaigų vyksta per valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos intranetą.“

21. Įrašau 111, 113, 114, 115 punktuose vietoj žodžių „Visuomenės informavimo skyrius“ žodžius „Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybos Visuomenės informavimo skyrius“.

22. Išdėstau 117 punktą taip:

117. Asmenų prašymai nagrinėjami vadovaujantis Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijoje, įstaigoje ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779), Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente prie Vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašu, patvirtintu departamento direktoriaus 2007 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. 1-75 (Žin., 2007, Nr. 27-1010), ir kitais teisės aktais. Asmenų skundai ir pranešimai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatytą administracinę procedūrą.

Nagrinėjant asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, šio punkto pirmoje pastraipoje nurodytų teisės aktų nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja kiti įstatymai ir jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.“

23. Išdėstau 118 punktą taip:

118. Direktorius asmenis priima departamente, savo darbo vietoje, du kartus per mėnesį. Asmenų priėmimas pas direktorių organizuojamas pagal Vidaus reikalų ministerijos Bendrojo departamento Raštvedybos ir gyventojų priėmimo skyriaus parengtą ir vidaus reikalų ministro patvirtintą asmenų priėmimo pas ministrą, viceministrus, ministerijos kanclerį, ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos vadovus grafiką.“

24. Išdėstau 124 punktą taip:

124. Įsakymo projektą dėl departamento direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo vykimo į tarnybinę komandiruotę Lietuvos Respublikoje rengia departamento Personalo skyrius, į užsienį – departamento Tarptautinių ryšių skyrius. Įsakymo projektą dėl departamentui pavaldžios įstaigos vadovo komandiravimo rengia departamentui pavaldi įstaiga. Įsakymo projektą dėl departamento valstybės tarnautojo ar darbuotojo vykimo į tarnybinę komandiruotę rengia departamento administracijos padalinys, kurio valstybės tarnautojas ar darbuotojas vyksta į tarnybinę komandiruotę. Jei į komandiruotę vyksta departamento valstybės tarnautojų ar darbuotojų grupė, įsakymo projektą dėl komandiravimo rengia grupės vadovo paskirtas departamento administracijos padalinys.“

25. Išdėstau 125 punktą taip:

125. Įsakymo dėl tarnybinės komandiruotės projekte turi būti nurodyta planuojamo siųsti į tarnybinę komandiruotę valstybės tarnautojo ar darbuotojo vardas, pavardė, pareigos, tarnybinės komandiruotės tikslas, vietovė (vietovės), tarnybinės komandiruotės trukmė ir apmokamos tarnybinės komandiruotės išlaidos. Jei siunčiant į tarnybinę komandiruotę išmokamas avansas, turi būti nurodytas jo dydis, neviršijantis numatomų tarnybinės komandiruotės išlaidų. Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų tarnybinių komandiruočių išlaidas apskaičiuoja departamento Finansų skyrius, departamentui pavaldžių staigų vadovų komandiruočių išlaidas apskaičiuoja departamentui pavaldžios įstaigos finansų padalinys. Jei į tarnybinę komandiruotę vykstama komandiruoto valstybės tarnautojo ar darbuotojo transporto priemone, vadovaujamasi departamento direktoriaus 2004 m. spalio 15 d. įsakymo Nr. 230 „Dėl komandiruoto darbuotojo automobilio naudojimo tarnybinės komandiruotės tikslams taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka. Jei departamentui kompensuojamos komandiruojamo darbuotojo tarnybinės komandiruotės kelionės ar kitos išlaidos, įsakymo dėl komandiravimo projekte įrašomas įpareigojimas komandiruojamam asmeniui kelionės išlaidas kompensuojančiai institucijai pateikti visus išlaidoms kompensuoti reikalingus dokumentus.“

26. Išdėstau 126 punktą taip:

126. Įsakymo dėl tarnybinės komandiruotės projektas turi būti vizuotas rengėjo ir komandiruojamo valstybės tarnautojo ar darbuotojo tiesioginio vadovo. Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai įsakymo dėl tarnybinės komandiruotės į užsienį projektą derina su departamento Tarptautinių ryšių ir Finansų skyriais, įsakymo dėl tarnybinės komandiruotės Lietuvos Respublikoje projektą – su departamento Finansų skyriumi. Įsakymo dėl departamentui pavaldžios įstaigos vadovo tarnybinės komandiruotės projektas turi būti vizuotas departamentui pavaldžios įstaigos vadovo, departamentui pavaldžios įstaigos finansų padalinio vadovo ir rengėjo. Jei į tarnybinę komandiruotę vykstama komandiruojamo departamento valstybės tarnautojo ar darbuotojo transporto priemone, įsakymo dėl komandiravimo projektas turi būti suderintas ir su departamento Operatyvaus valdymo valdybos Parengties organizavimo skyriaus Technikos poskyriu.

Suderintas įsakymo dėl komandiravimo į tarnybinę komandiruotę projektas ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki išvykimo į tarnybinę komandiruotę dienos pateikiamas departamento direktoriui, išskyrus atvejus, kai departamento vadovybės žodiniu pavedimu atlikti užduoties departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai siunčiami į įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos vietą.“

27. Įrašau 1261 punkte vietoj žodžių „Plėtros valdybos Viešųjų pirkimų skyrius“ žodžius „Teisės skyrius“.

28. Išdėstau 127 punktą taip:

127. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, grįžę iš tarnybinės komandiruotės užsienyje, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas departamento direktoriui raštu pateikia komandiruotės ataskaitą ir jos elektroninę versiją persiunčia Tarptautinių ryšių skyriui, o departamento Finansų skyriui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikia atitinkamus dokumentus apie tarnybinės komandiruotės metu patirtas faktines išlaidas. Jei į tarnybinę komandiruotę vyko valstybės tarnautojų ar darbuotojų grupė, apibendrintą ataskaitą departamento direktoriui teikia grupės vadovas.“

29. Išdėstau 135 punktą taip:

135. Kasmetinės atostogos suteikiamos departamento direktoriaus įsakymu pagal patvirtintą kasmetinių atostogų grafiką. Departamento Personalo skyrius kartą per mėnesį iki einamojo mėnesio 20 d. parengia įsakymo projektą dėl atostogų suteikimo valstybės tarnautojams ar darbuotojams, atostogausiantiems kitą mėnesį.“

30. Išdėstau 136 punktą taip:

136. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dėl svarbių priežasčių negalintys kasmetinių atostogų grafike nurodytu laiku išeiti atostogų arba pageidaujantys pasinaudoti dalimi atostogų, iki einamojo mėnesio 15 d. turi pateikti direktoriui raštišką prašymą, vizuotą jo tiesioginio vadovo ir direktoriaus pavaduotojo pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis, dėl atostogų, numatytų kasmetinių atostogų grafike ateinančiam mėnesiui, nukėlimo į konkretų laikotarpį.“

 

 

 

Direktorius

vidaus tarnybos generolas                                             Remigijus Baniulis