LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007– 2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „ŽEMĖS ŪKIO IR MIŠKININKYSTĖS PLĖTRA IR PRITAIKYMO INFRASTRUKTŪRA“ VEIKLOS SRITIES „GYVULIŲ IR PAUKŠČIŲ PREKINĖS VERTĖS DIDINIMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ, TAIKOMŲ 2013 METAIS, PATVIRTINIMO
2013 m. rugsėjo 3 d. Nr. 3D-597
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 (Žin., 1998, Nr. 83-2327; 2010, Nr. 125-6405), 8 ir 9.2 punktais, atsižvelgdamas į 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. gruodžio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1312/2011 (OL 2011 L339, p. 1), ir į 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 1974/2006, nustatančio išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p. 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. balandžio 12 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 335/2013 (OL 2013 L 105, p. 1), nuostatas ir siekdamas efektyviai panaudoti EŽŪFKP lėšas,
t v i r t i n u Lietuvos kaimo plėtros 2007– 2013 metų programos priemonės „Žemės ūkio ir miškininkystės plėtra ir pritaikymo infrastruktūra“ veiklos srities „Gyvulių ir paukščių prekinės vertės didinimas“ įgyvendinimo taisykles, taikomas 2013 metais (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2013 m. rugsėjo 3 d. įsakymu Nr. 3D-597
LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007– 2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „ŽEMĖS ŪKIO IR MIŠKININKYSTĖS PLĖTRA IR PRITAIKYMO INFRASTRUKTŪRA“ VEIKLOS SRITIES „GYVULIŲ IR PAUKŠČIŲ PREKINĖS VERTĖS DIDINIMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS, TAIKOMOS 2013 METAIS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos kaimo plėtros 2007– 2013 metų programos priemonės „Žemės ūkio ir miškininkystės plėtra ir pritaikymo infrastruktūra“ veiklos srities „Gyvulių ir paukščių prekinės vertės didinimas“ įgyvendinimo taisyklės, taikomos 2013 metais (toliau – Taisyklės), parengtos vadovaujantis 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. gruodžio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1312/2011 (OL 2011 L 339, p. 1), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1974/2006, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p. 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. balandžio 12 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (EB) Nr. 335/2013 (OL 2013 L 105, p. 1), Lietuvos Respublikos žemės įstatymu (Žin., 1994, Nr. 34-620; 2004, Nr. 28-868), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 189 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-839; 2009, Nr. 43-1667), Lietuvos kaimo plėtros 2007– 2013 m. programa, patvirtinta 2007 m. spalio 19 d. Komisijos sprendimu Nr. C (2007) 5076, su paskutiniais pakeitimais, patvirtintais 2009 m. gruodžio 14 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2009)10216 (toliau – Programa), Lietuvos kaimo plėtros 2007– 2013 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 (Žin., 2007, Nr. 41-1562; 2012, Nr. 18-830) (toliau – Administravimo taisyklės).
II. SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS
2. Šiose Taisyklėse vartojami sutrumpinimai:
Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.
EŽŪFKP – Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai.
Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.
Projektas – visuma dokumentų, kuriuose nurodomi verslo plane (projekto apraše) numatyti veiksmai, pagrįsti paramos paraiškoje, jos prieduose ir tam tikrose duomenų bazėse esama informacija, ir pinigų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Projekto bendrosios išlaidos (toliau – bendrosios išlaidos) – atlyginimas architektams, inžinieriams ir konsultantams, konsultuojantiems techniniais, ekonominiais ir organizaciniais projekto rengimo ir įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė ar periodinė veikla, susijusi su juridinio asmens įprastine veikla ir išlaidomis; taip pat statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimo išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų, licencijų ir statybos leidimų įsigijimo išlaidos, jei jos yra įtrauktos į projektą, pagrįstos projekto vykdytojo išlaidų apmokėjimo įrodymo ir (ar) išlaidų pagrindimo dokumentų originalais, o jei tai neįmanoma, oficialiai patvirtintomis kopijomis, bei turto, kuriam įsigyti ar sukurti buvo naudota parama, draudimo projekto įgyvendinimo laikotarpiui išlaidos, taip pat išlaidos, susijusios su bankų teikiamomis garantijomis ar laidavimo draudimu, kai šios išlaidos būtinos įgyvendinant projektą.
Projekto aprašas – laisvos formos dokumentas, kuriame numatomas projekto poreikis, nurodomi tiesioginiai ir netiesioginiai naudos gavėjai, išvardijamos problemos, aprašomos alternatyvos ir pasirinkti projekto tikslai, uždaviniai, atitinkantys ES politiką, planuojami rezultatai ir poveikį atitinkantys sprendimai, pagrindžiamos tinkamos finansuoti išlaidos ir viešo projekto nauda, įvertinama rizika, rezultatų tęstinumas.
Projekto kontrolės laikotarpis – penkerių metų laikotarpis nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, per kurį tikrinama, kaip paramos gavėjas laikosi projekte numatytų įsipareigojimų.
III. PRIEMONĖS TIKSLAI IR REMIAMA VEIKLA
5. Priemonės bendrasis tikslas – sudaryti tinkamas sąlygas infrastruktūros plėtrai, kuri pagerintų žemės ir miškų ūkio konkurencingumą.
Priemonės veiklos tikslas – didinti gyvulių ir paukščių prekinę vertę. Pagal priemonės veiklos sritį remiama veikla – gyvulių ir paukščių veislinės vertės nustatymo centro, kuris koordinuoja veislinės vertės didinimo veiklą, sukūrimas.
IV. paramos dydis
6. Kvietimui teikti paraiškas pagal priemonės veiklos sritį numatyta skirti paramos suma nustatoma atskiru žemės ūkio ministro įsakymu.
7. Paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant tik į tinkamas finansuoti išlaidas. Pagal priemonės veiklos sritį finansuojama iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
V. GALIMI PAREIŠKĖJAI
9. Pareiškėjais gali būti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti juridiniai asmenys. Pareiškėjas gali teikti paraišką ir nebaigęs kito pagal Programos priemones įgyvendinamo projekto. Jeigu pareiškėjas yra konsultavimo institucija, ji turi užsiimti žemdirbių mokymu ir konsultavimu gyvulininkystės ir paukštininkystės srityje ir turėti visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje išplėtotą konsultacijų teikimo tinklą, kuris apimtų ne mažiau kaip 2/3 savivaldybių.
10. Pareiškėjui parama negali būti suteikiama, jei:
10.2. paramos paraiškoje arba pridedamuose dokumentuose ar pagal Agentūros paklausimą pateiktuose dokumentuose Agentūrai pateikė neteisingą informaciją;
10.3. yra priimtas galutinis sprendimas dėl:
10.3.1. pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų pažeidimo. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo;
10.3.2. paramos mokėjimo nutraukimo dėl padaryto pažeidimo. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo;
VI. TINKAMUMO KRITERIJAI paramai gauti
11. Tinkamumo kriterijai paramai gauti yra šie:
11.4. pareiškėjas turi patirties mokymo, konsultavimo ir (ar) praktinio darbo patirties veislinės gyvulininkystės srityje;
11.6. pareiškėjas turi patirties įgyvendinant ir administruojant nacionalinius ir tarptautinius gyvulininkystės projektus;
11.7. investicijos atitinka aplinkos apsaugos reikalavimus. Tuo atveju, jei projekte numatyti statybos ar infrastruktūros įrengimo darbai, iki pirmojo mokėjimo prašymo (avansinis mokėjimo prašymas nelaikomas pirmuoju mokėjimo prašymu) turi būti pateiktas aplinkosaugos institucijos išankstinis statybos (rekonstrukcijos) techninio projekto įvertinimas;
11.8. nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama, pareiškėjo valdomas teisėtais pagrindais:
11.8.1. žemė, įskaitant žemę po pastatais ir (arba) statiniais, kuri priklauso pareiškėjui nuosavybės, patikėjimo teise arba yra jo nuomojama, arba kitaip įstatymo nustatyta tvarka įrodomas teisėtas naudojimasis ja ne trumpiau kaip dešimt metų nuo paramos paraiškos užregistravimo Agentūroje dienos;
11.9. išlaidos turi būti būtinos, realios ir pagrįstos projekto aprašo rengimo metu atliktais skaičiavimais, pagal sudarytas išankstines sąmatas, turi būti užtikrintas projekto tęstinumas;
11.10. pareiškėjas turi būti atsiskaitęs su Lietuvos Respublikos biudžetu ir Valstybinio socialinio draudimo fondu;
11.11. pareiškėjas turi užtikrinti, kad projekte numatytos išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;
11.13. pareiškėjas turi įsipareigoti be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, neparduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto mažiausiai penkerius metus nuo paramos sutarties pasirašymo datos;
11.14. jei projekte numatyti statybos (rekonstravimo) ir (ar) infrastruktūros įrengimo darbai, kartu su paramos paraiška pateikiamas statinio techninis projektas arba projektiniai pasiūlymai su statybos (rekonstravimo) vertės skaičiavimu. Statinio techninis projektas (pateikiamos statinio techninio projekto, bendroji, sklypo sutvarkymo (sklypo plano), architektūros, technologijos, statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalys) ir statybą leidžiantis dokumentas, išskyrus nesudėtingus statinius, turi būti pateikti iki pirmojo mokėjimo prašymo (avansinis mokėjimo prašymas nelaikomas pirmuoju mokėjimo prašymu). Statinių projektams, kurių sąmatinė vertė – 500 tūkst. Lt ir daugiau, turi būti atlikta statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios kainos dalies ekspertizė, kaip nurodyta Statybos techniniame reglamente STR.1.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 214 (Žin., 2002, Nr. 55-2200). Ekspertizės išvada turi būti parengta įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla, ir gali būti pateikta kartu su pirmuoju mokėjimo prašymu. Jei projekte numatyta statyba ir (ar) rekonstravimas, bet jai paramos neprašoma, šie dokumentai neteikiami;
11.15. pareiškėjas įsipareigoja apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo dienos didžiausios turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiui, o įgyvendinus projektą – likutinei vertei, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas;
11.16. investicijos turi atitikti aplinkosaugos, gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos ir sanitarijos reikalavimus;
11.18. pareiškėjas pateikia finansines ataskaitas už ataskaitinius ir praėjusius ataskaitinius metus. Jeigu vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka pareiškėjo vykdomai veiklai privaloma atlikti auditą, jis turi pateikti audituotas finansines ataskaitas ir audito išvadas už ataskaitinius metus;
11.19. pareiškėjas pateikia jungtinės veiklos sutartį, pagal kurią įgyvendinamas projektas padeda kompleksiškai įgyvendinti remiamą veiklą, didinti gyvulių veislinę vertę ir užtikrina mokslo, mokymo konsultavimo bei praktinio diegimo ir demonstravimo veiklas;
11.20. pareiškėjas turi įsipareigoti penkerius metus po projekto įgyvendinimo teikti ūkinių gyvūnų genetinės kokybės ir (ar) produktyvumo nustatymo paslaugas, teikti konsultavimo paslaugas ūkinių gyvūnų genetinės kokybės ir produktyvumo didinimo klausimais ir organizuoti mokymus ūkinių gyvūnų genetinės kokybės ir produktyvumo didinimo tema;
VII. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
12. Projekto įgyvendinimo trukmė turi būti nurodyta projekto apraše. Paskutinis mokėjimo prašymas turi būti pateiktas ne vėliau kaip iki 2015 m. birželio 30 d.
13. Projektai, kuriems skiriama parama, turi būti įgyvendinti ir paramos lėšos išmokėtos iki 2015 m. gruodžio 31 d.
14. Projekte turi būti numatytos visos išlaidos, kurios susijusios su projekto rengimo organizavimu, su jo rengimu ir įgyvendinimu, tačiau iš paramos lėšų finansuojamos tik tinkamos finansuoti ir būtinos projektui įgyvendinti išlaidos ir ne daugiau nei numatytas paramos dydis. Pareiškėjas projekto apraše ir pridedamuose dokumentuose turi įrodyti, kad projektui įgyvendinti numatytos išlaidos yra pagrįstos, realios ir būtinos.
15. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:
15.2. pareiškėjo padarytos įgyvendinant projektą ir patirtos nuo paraiškos pateikimo dienos. Tačiau šios išlaidos nefinansuojamos, jeigu parama projektui neskiriama arba išlaidos nėra nurodytos tinkamų finansuoti išlaidų kategorijose Taisyklių 16 punkte arba jei jos padarytos nesilaikant pirkimo procedūrų, nurodytų Administravimo taisyklėse;
15.3. bendrosios išlaidos, kurios yra tiesiogiai susijusios su projekto rengimo organizavimu, projekto rengimu ir administravimu ir kurios yra patirtos ne anksčiau kaip prieš 1 metus iki paramos paraiškos pateikimo dienos, tačiau, jei parama projektui neskiriama arba jei pirkimai atlikti nesilaikant pirkimo procedūrų, nurodytų Administravimo taisyklėse, nefinansuojamos;
16. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos pagal išlaidų kategorijas, o ne pateikiamos bendra suma. Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos:
16.1. projekto reikmėms skirtų pastatų ir (arba) statinių statyba, rekonstrukcija, statybinių medžiagų įsigijimas, infrastruktūros įrengimas;
16.2. naujų įrenginių ir mechanizmų, technikos, laboratorinės įrangos, baldų, kompiuterinės įrangos, įskaitant programinę įrangą, skirtą projekto reikmėms, įsigijimas;
16.3. bendrosios išlaidos. Finansuojama bendrųjų išlaidų dalis gali sudaryti iki 5 proc. kitų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai projekto vertė yra iki 5 000 000 (penkių milijonų litų) ir iki 3 proc. kitų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai projekto vertė yra virš 5 000 000 (penkių milijonų litų), o projekto aprašui parengti ir konsultuotis projekto įgyvendinimo klausimais – iki 0,5 proc. kitų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;
17. Netinkamos finansuoti išlaidos:
17.1. išlaidų dalis, viršijanti ministerijos nustatytus didžiausiuosius įkainius, patvirtintus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 3D-330 „Dėl tinkamų finansuoti išlaidų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007– 2013 metų programos priemones didžiausiųjų įkainių nustatymo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 78-3158; 2008, Nr. 122-4638; 2009, Nr. 125-5414). Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra didesnė už nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius. Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra mažesnė negu pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal pasiūlyme pateiktą kainą;
17.2. išlaidos, nenumatytos projekte, nesusijusios su projektu ir remiama veikla ir neįvardytos šių taisyklių 16 punkte;
17.4. atnaujinimo investicija – investicija turimam pastatui arba įrangai ar jų dalims pakeisti nauju pastatu ar įranga, neišplečiant gamybos pajėgumų daugiau nei 25 proc. arba iš esmės nepakeičiant gamybos ar naudojamos technologijos pobūdžio. Prieš 30 arba daugiau metų pastatyto ūkinio pastato nugriovimas ir jo pakeitimas nauju pastatu nelaikoma atnaujinti skirtomis investicijomis. Prieš 5 metus ir seniau įsigytos bei ūkinėje veikloje naudojamos, neatitinkančios saugos reikalavimų ir neigiamą poveikį aplinkai darančios įrangos pakeitimas nauja šiuolaikine įranga nelaikoma atnaujinti skirtomis investicijomis;
17.5. išlaidos, susijusios su nuomos sutartimi, pavyzdžiui, nuomos mokestis, palūkanų mokėjimo, netiesioginės išlaidos, draudimo įmokos ar renovacija;
18. PVM, kurį paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą (Žin., 2002, Nr. 35-1271) turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei tokio PVM paramos gavėjas į atskaitą neįtraukė), yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų.
19. Jei paramos gavėjas yra valstybės arba savivaldybės institucija ar įstaiga arba kitas viešasis juridinis asmuo, vykdantis valstybės ir savivaldybių veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 2 straipsnio 38 dalyje, PVM yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Tokiu atveju apmokestinamosios prekių ir (ar) paslaugų, už kurias mokama iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, vertės PVM, kurį paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą neturi ar negalėtų turėti galimybės įtraukti į PVM atskaitą, yra apmokamas iš šiam tikslui skirtų Ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų.
VIII. Paramos PARAIŠKOS PILDYMO, TEIKIMo, REGISTRAVIMo IR VERTINIMO TVARKA
20. Paramos paraiškos formos pateikiamos šių Taisyklių prieduose ir skelbiamos Ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse adresais: www.zum.lt, www.nma.lt ir www.paramakaimui.lt.
21. Paramos paraiška ir (arba) dokumentai turi būti pildomi lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos ir jų priedai nepriimami.
22. Paramos paraiška ir jos priedai turi būti pateikti spausdintine forma (surinkti kompiuteriu). Ranka užpildytos paramos paraiškos nepriimamos.
23. Paramos paraiškas priima iš pareiškėjo ir registruoja Agentūra pagal numatomą projekto įgyvendinimo vietą Administravimo taisyklėse nurodytais adresais. Paramos paraiška ir (arba) papildomi dokumentai turi būti pateikti asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paraiškos nepriimamos.
24. Turi būti pateikiamas vienas originalus paramos paraiškos ir pridedamų dokumentų egzempliorius. Pateikiamas paramos paraiškos ir jos priedų originalai turi būti įsegti į segtuvą.
26. Paramos paraiškų vertinimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 3 mėnesius nuo paramos paraiškų rinkimo laikotarpio pabaigos. Į 3 mėnesių paraiškų vertinimo terminą neįskaičiuojamas paklausimų pareiškėjui bei patikrų vietoje atlikimo terminas.
27. Užregistravus paramos paraišką, pirmiausia, atliekamas administracinės atitikties tikrinimas, kuris negali trukti ilgiau kaip 3 darbo dienas. Paramos paraiškų administracinės atitikties tikrinimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.
IX. KVIETIMAS TEIKTI PARAMOS PARAIŠKAS
29. Kvietimą teikti paramos paraiškas skelbia Agentūra pagal ministerijos sudarytą grafiką. Kvietimas skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir bent viename iš pagrindinių šalies dienraščių, taip pat Agentūros ir ministerijos interneto svetainėse (ministerijos – www.zum.lt, Agentūros – www.nma.lt ir www.paramakaimui.lt.). Kvietimas papildomai gali būti skelbiamas kituose leidiniuose, internete ir kitais būdais.
X. PARAMOS PARAIŠKŲ PIRMUMO VERTINIMAS
32. Pirmumo kriterijai:
32.1. didesnis nacionaliniu lygmeniu organizuotų renginių, susijusių su žemės ūkio srities žinių perdavimu ir geros patirties sklaida, skaičius per paskutinius penkerius metus;
32.2. didesnis organizuotų tarptautinių parodų žemės ūkio srityje skaičius per paskutinius penkerius metus;
32.3. didesnis organizuotų nacionalinių parodų žemės ūkio srityje skaičius per paskutinius penkerius metus;
XI. PROJEKTŲ TVIRTINIMAS IR PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS
34. Projektų tvirtinimo reikalavimai:
34.1. Agentūra, įvertinusi paramos paraiškas, parengia nustatytos formos paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę ir nustatytos formos atskirų paramos paraiškų vertinimo ataskaitas ir teikia Ministerijai;
34.2. Ministro įsakymu sudarytas Projektų atrankos komitetas (toliau – PAK) svarsto, kuriuos projektus finansuoti, ir priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl finansuotinų ir (arba) nefinansuotinų projektų. Priimant rekomendacinį sprendimą dėl projekto tinkamumo turi būti užtikrinama, kad, sudarius paramos sutartis, nebūtų viršyta projektui nustatyta didžiausia leistina paramos suma. Vadovaujantis PAK rekomendacijomis, galutinį sprendimą dėl paramos ir PVM sumos, kuri pagal Taisyklių 19 punktą galėtų būti finansuojama iš Ministerijos bendrųjų valstybės asignavimų, skyrimo ir (arba) neskyrimo priima Ministerija ir informuoja Agentūrą per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos.
34.3. Agentūra apie sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo informuoja pareiškėją registruotu laišku per 3 darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo gavimo dienos. Informacija apie priimtus sprendimus skirti paramą skelbiama Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt), nurodant pareiškėją, projekto pavadinimą, paramos paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą ir PVM sumą, kuri pagal Taisyklių 19 punktą finansuojama iš Ministerijos bendrųjų valstybės asignavimų, taip pat nurodomas bendras galutiniam projekto vertinimo etapui atrinktų registruotų paramos paraiškų bei projektų, kuriems priimtas sprendimas skirti paramą, skaičius;
35. Agentūra, gavusi Ministerijos sprendimą skirti paramą, jeigu paramos sutarčiai rengti reikalingi papildomi duomenys ir (ar) dokumentai, per 3 darbo dienas išsiunčia pareiškėjui informacinį laišką, kuriame prašo per 10 darbo dienų nuo informacinio laiško gavimo dienos pateikti papildomus duomenis ir (ar) dokumentus. Gavusi reikiamus dokumentus ir (ar) duomenis arba jeigu jų nereikia, pagal pavyzdinės paramos sutarties formą parengia, suderina su pareiškėju ir išsiunčia pareiškėjui arba kviečia pareiškėją atvykti į Agentūrą pasirašyti suderinto paramos sutarties projekto bei nurodo pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminą, kuris bendruoju atveju negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų nuo pasiūlymo išsiuntimo dienos. Šalims susitarus, šis terminas gali būti pratęstas.
36. Pareiškėjui per Agentūros nustatytą terminą nepasirašius paramos sutarties, parama neskiriama. Agentūra apie tai per 10 darbo dienų informuoja Ministeriją.
37. Pareiškėjas, pasirašęs paramos sutartį, tampa paramos gavėju. Tolesnis Projekto administravimas vykdomas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.
38. Informacija apie pasirašytas paramos sutartis skelbiama Agentūros interneto svetainėje, nurodant paramos gavėją, projekto pavadinimą, paraiškos registracijos numerį ir skirtą paramos sumą, PVM sumą, kuri pagal Taisyklių 19 punktą mokama iš šiam tikslui skirtų ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, taip pat nurodomas bendras pasirašytų sutarčių skaičius.
XII. MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA
39. Paramos gavėjas po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip numatyta paramos sutartyje, pateikia nustatytos formos mokėjimo prašymą. Paramos gavėjas gali pateikti iki šešių mokėjimo prašymų neįskaitant avansinio mokėjimo ir įskaitant galutinį mokėjimo prašymą.
40. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt ir Ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt.
41. Paramos gavėjas mokėjimo prašymą ir susijusius dokumentus turi užpildyti lietuvių kalba. Kita kalba užpildyti mokėjimo prašymai ir dokumentai nepriimami.
42. Paramos gavėjas turi pateikti vieną mokėjimo prašymo originalą, pažymėtą spaudu ORIGINALAS, ir vieną kopiją, pažymėtą spaudu KOPIJA, pridedamų dokumentų originalus ir Agentūros darbuotojo arba notaro patvirtintas kopijas. Pateikiami dokumentų originalai, kurie pažymėti atitinkamu spaudu, grąžinami paramos gavėjui, o pasiliekamos patvirtintos spaudu TIKRA kopijos.
43. Mokėjimo prašymus kartu su reikalaujamais priedais iš paramos gavėjo priima ir registruoja Agentūra.
44. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti laiku (paramos sutartyje arba paramos paraiškoje numatytais terminais), asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami.
45. Pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą, taikomos sankcijos, nustatytos Administravimo taisyklėse. Pavėluotai teikiami motyvuoti mokėjimo prašymai priimami 60 darbo dienų nuo paramos sutartyje arba paramos paraiškoje nustatytos datos. Vėliau pateikti mokėjimo prašymai nepriimami.
46. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki atitinkamo termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo arba dėl paramos objektų paskirstymo tarp paramos dalių. Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.
47. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, paramos gavėjas turi Agentūrai raštu paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti vėlavimo priežasties pagrindimo dokumentus.
49. Mokėjimo prašymai vertinami Administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir paramos lėšas užsakyti per 40 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo užregistravimo Agentūroje dienos. Į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimų paramos gavėjui bei patikrų vietoje atlikimo laikas.
50. Šiai priemonės veiklos sričiai taikomas išlaidų kompensavimo ir (arba) išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdai.
51. Pagal išlaidų kompensavimo būdą paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą savo lėšomis ir paramos sutartyje nustatytu periodiškumu Agentūrai teikia mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu.
52. Pagal išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdą:
52.1. paramos gavėjui gali būti suteikiamas avansas, kurio dydis gali būti iki 20 proc. nuo projektui numatytos paramos sumos:
52.1.1. paramos gavėjas, norintis gauti avansą, turi pateikti mokėjimo prašymą ir finansinės arba lygiavertės institucijos išduotą garantinį raštą, galiojantį ne mažiau kaip 42 mėn. nuo pateikimo Agentūrai, dėl avanso draudimo, atitinkančio 110 proc. avanso vertės;
52.1.2. institucija, garantiniu raštu suteikusi garantiją, įsipareigoja joje nurodyta suma visiškai arba iš dalies atsakyti už pareiškėjo neįvykdytas arba netinkamai įvykdytas prievoles, vadovaujantis Civiliniame kodekse nustatyta tvarka;
52.1.3. Agentūra grąžina garantinį raštą, kai paramos gavėjas pateikia įrodymus, kad įvykdė visus garantiniame rašte nurodytus reikalavimus, o Agentūra atliko visus būtinus patikrinimus, susijusius su pateiktos informacijos teisingumo patvirtinimu, ir nustatė, kad tinkamų finansuoti išlaidų suma viršijo avanso sumą. Garantinis raštas grąžinamas per 30 kalendorinių dienų nuo atitinkamų dokumentų ir prašymo grąžinti garantinį raštą gavimo dienos;
53.2. gavęs avansą, paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą ir pirmąjį mokėjimo prašymą kartu su ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo bei išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais ir (arba) jų patvirtintomis kopijomis teikia Agentūrai ne vėliau kaip po 3 mėnesius nuo avanso gavimo dienos. Kitų tarpinių ir galutinio mokėjimo prašymų pateikimo periodiškumas ir terminai nustatomi paramos sutartyje;
XIII. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR TIKRINIMAS
55. Paramos gavėjas Agentūrai projekto įgyvendinimo ataskaitas ir veiklos pagrindimo dokumentus teikia Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.
XIV. SANKCIJOS
XV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
58. Projektų dokumentų saugojimo, apskundimo tvarką ir kitą šiose Taisyklėse nepateiktą informaciją reglamentuoja Administravimo taisyklės ir kiti teisės aktai.
Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Žemės ūkio ir miškininkystės plėtra ir pritaikymo infrastruktūra“ veiklos srities „Gyvulių ir paukščių prekinės vertės didinimas“ įgyvendinimo taisyklių, taikomų 2013 metais,
priedas
(Paramos paraiškos forma)
Nacionalinės mokėjimo agentŪros prie žemės ūkio ministerijos KAIMO PLĖTROS IR ŽUVININKYSTĖS PROGRAMŲ departamento |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| PARAMOS ADMINISTRAVIMO skyrius |
|
|_|_|_|_| |_|_| |_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_ |_|_| (paraiškos registracijos data ir registracijos numeris)
|
|
(paraišką užregistravusio tarnautojo pareigos) (vardas, pavardė) (parašas)
|
|
Paraiška vertinti priimta |
[ ] |
Paraiška atmesta |
[ ] |
_________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos
Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų
departamento __________________________Paramos administravimo skyriui
PARAMOS ParaiškA
pagal LIETUVOS Kaimo plėtros 2007– 2013 metų PROGRAMOS priemonĖS „ŽEMĖS ŪKIO IR MIŠKININKYSTĖS PLĖTRA IR PRITAIKYMO INFRASTRUKTŪRA“ VEIKLOS SRITĮ „GYVULIŲ IR PAUKŠČIŲ PREKINĖS VERTĖS DIDINIMAS“
I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ |
|
Adresas / buveinė |
|
Savivaldybės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Seniūnijos pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Gyvenamosios vietovės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Gatvės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Namo Nr. |_|_|_| |
|
Buto Nr. |_|_|_| |
|
Pašto indeksas |_|_|_|_|_|_|_| |
|
Telefono Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Fakso Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
El. paštas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Juridinio asmens identifikavimo kodas |__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
|
PVM mokėjimas |
[ ]taip PVM mokėtojo kodas____________________ |
[ ] ne PVM nemokėjimo teisinis pagrindimas
|
Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paraiškos administravimo eigą? PASTABA. Užpildykite tik vieną langelį. |
|
Paštu |
[ ] |
Elektroniniu paštu |
[ ] |
II. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ, KURIAM PRAŠOMA PARAMOS
1. KPP priemonė |
ŽEMĖS ŪKIO IR MIŠKININKYSTĖS PLĖTRA IR PRITAIKYMO INFRASTRUKTŪRA
|
2. Priemonės veiklos sritis |
4 veiklos sritis: Gyvulių ir paukščių prekinės vertės didinimas. |
3. Projekto pavadinimas
|
(Nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašoma paramos, pavadinimas) |
4. Projekto įgyvendinimo vieta (duomenys patikrai vietoje atlikti) |
Savivaldybės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Gyvenamosios vietovės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
5. Bendra projekto vertė su PVM, Lt |
|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt (Bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis su PVM, litais) |
6. Bendra projekto vertė be PVM |
|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt (Bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis be PVM, litais) |
7. Prašoma paramos suma, Lt |
|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt Nurodoma prašoma paramos suma, litais |
8. Prašoma lėšų suma PVM kompensuoti, Lt |
|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt (Nurodoma iš paramos lėšų netinkama finansuoti PVM suma, kuri apmokama iš šiam tikslui skirtų ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, kai paramos gavėjas yra valstybės arba savivaldybės institucija ar įstaiga arba kitas viešasis juridinis asmuo) |
9. Planuojama projekto pradžia: |
|_|_|_|_| |_|_| |_|_| Nurodoma projekto įgyvendinimo pradžia (nuo planuojamos paramos sutarties pasirašymo datos) |
10. Planuojama projekto pabaiga: |
|_|_|_|_| |_|_| |_|_| Nurodoma projekto įgyvendinimo pabaiga (iki paskutinio mokėjimo pateikimo Agentūrai) |
11. Asmuo, atsakingas už projektą (vardas, pavardė): (pildyti, jei tai ne pareiškėjas) Telefonas pasiteirauti |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| (Pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto įgyvendinimo priežiūrą ir ataskaitų rengimą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr. )
|
III. PROJEKTO SANTRAUKA
Trumpas projekto esmės aprašymas Trumpai (ne daugiau kaip 2– 5 psl.) paaiškinama: Vieta, kurioje bus įgyvendinamas projektas. Kokioms problemoms spręsti reikalingas projektas, kodėl ir kam reikalingi projekto rezultatai? Kodėl pasirinktas būtent toks problemos sprendimo būdas? Kaip projektas atitinka KPP priemonę? Kokie projekto parengimo darbai jau atlikti? Kas bus atsakingas už projekto įgyvendinimą, kaip bus organizuojamas projekto įgyvendinimas?
|
IV. PROJEKTO PRIEŽIŪROS RODIKLIAI
(Pildoma atsižvelgiant į projekto pobūdį, 1 rodiklis privalomas, iš 2, 3 ir 4 rodiklių ne mažiau kaip du rodikliai pasirinktinai)
(Lentelėje nurodoma informacija paraiškos pateikimo dieną ir prognozuojamu laikotarpiu)
|
Rodikliai |
Mato vnt. |
Prieš projektą 20_____ |
Prognozė
|
||||
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
||||
1. |
Atlikta ūkinių gyvūnų genetinės kokybės ir (ar) produktyvumo nustatymo paslaugų |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
2. |
Organizuota ūkinių gyvūnų parodų ir mugių |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
3. |
Suteikta konsultavimo paslaugų ūkinių gyvūnų genetinės kokybės ir produktyvumo didinimo klausimais |
val. |
|
|
|
|
|
|
4. |
Pravesta mokymų (kursų, seminarų, lauko dienų) ūkinių gyvūnų genetinės kokybės ir produktyvumo didinimo tema
|
vnt. |
|
|
|
|
|
|
V. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANAS
(Projekte nurodomų ir (ar) planuojamų visų išlaidų kategorijos; jų pirkimo suma be PVM, PVM, pirkimo suma su PVM, įgyvendinimo trukmė (metai, mėn.), prašoma paramos suma ir bendra prašomos paramos suma, prašoma finansuoti PVM suma litais)
Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Vykdymo pradžia (m., mėn.) |
Vykdymo pabaiga (m., mėn.) |
Trukmė, mėn. |
1. |
Projekto reikmėms skirtų pastatų ir (arba) statinių statyba, rekonstrukcija, naujų statybinių medžiagų įsigijimas, infrastruktūros įrengimas |
|
|
|
1.1. |
|
|
|
|
n..... |
|
|
|
|
2. |
Naujų įrenginių ir mechanizmų, technikos, laboratorinės įrangos, baldų, kompiuterinės įrangos, įskaitant programinę įrangą, skirtą projekto reikmėms, įsigijimas |
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
n... |
|
|
|
|
3. |
Bendrosios išlaidos |
|
|
|
3.1... |
|
|
|
|
n... |
|
|
|
|
4. |
Viešinimo išlaidos |
|
|
|
4.1. |
|
|
|
|
n... |
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
VI. TINKAMŲ IŠLAIDŲ SĄRAŠAS
(Šioje lentelėje nurodomos tinkamos finansuoti išlaidų kategorijos: išlaidų pavadinimas, vienetų kaina be PVM, vienetų skaičius, PVM ir bendra suma su PVM)
Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Suma be PVM, Lt |
PVM, Lt |
Bendra suma su PVM, Lt |
Prašoma paramos suma, Lt |
Prašoma finansuoti PVM suma, apmokama pagal Taisyklių 19 punktą |
1. |
Projekto reikmėms skirtų pastatų ir (arba) statinių statyba, rekonstrukcija, naujų statybinių medžiagų įsigijimas, infrastruktūros įrengimas |
|
|
|
|
|
1.1. |
|
|
|
|
|
|
n..... |
|
|
|
|
|
|
2. |
Naujų įrenginių ir mechanizmų, technikos, laboratorinės įrangos, baldų, kompiuterinės įrangos, įskaitant programinę įrangą, skirtą projekto reikmėms, įsigijimas |
|
|
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
|
|
n... |
|
|
|
|
|
|
3. |
Bendrosios išlaidos |
|
|
|
|
|
3.1... |
|
|
|
|
|
|
n... |
|
|
|
|
|
|
4. |
Viešinimo išlaidos |
|
|
|
|
|
4.1. |
|
|
|
|
|
|
n... |
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
VII. Projekto sąmatoje nurodytų išlaidų pagrindimas
(Šioje lentelėje trumpai pagrįskite, kodėl šios išlaidos yra būtinos ir kaip jos prisidės prie projekto tikslų įgyvendinimo. Turi būti atidžiai užpildyta ir pagrista, kad vertintojams neliktų abejonių dėl išlaidų pagrįstumo. Nepagristos, abejotinos išlaidos gali būti pripažintos kaip netinkamos, o tinkamų išlaidų bendra suma ir prašomos paramos dydis sumažinamas)
|
Investicijos / išlaidų pavadinimas |
Pagrindimas |
Pirkimų vykdymo būdai |
1. |
Projekto reikmėms skirtų pastatų ir (arba) statinių statyba, rekonstrukcija, naujų statybinių medžiagų įsigijimas, infrastruktūros įrengimas |
|
|
1.1. |
|
|
[ ] konkursas / apklausa[ ] didžiausieji įkainiai[ ] kita |
n..... |
|
|
[ ] konkursas / apklausa[ ] didžiausieji įkainiai[ ] kita |
2. |
Naujų įrenginių ir mechanizmų, technikos, laboratorinės įrangos, baldų, kompiuterinės įrangos, įskaitant programinę įrangą, skirtą projekto reikmėms, įsigijimas |
|
|
2.1. |
|
|
[ ] konkursas / apklausa[ ] didžiausieji įkainiai[ ] kita |
n... |
|
|
[ ] konkursas / apklausa[ ] didžiausieji įkainiai[ ] kita |
3. |
Bendrosios išlaidos |
|
|
3.1... |
|
|
[ ] konkursas / apklausa[ ] didžiausieji įkainiai[ ] kita |
n... |
|
|
[ ] konkursas / apklausa[ ] didžiausieji įkainiai[ ] kita |
4. |
Viešinimo išlaidos |
|
|
4.1. |
|
|
[ ] konkursas / apklausa[ ] didžiausieji įkainiai[ ] kita |
n... |
|
|
[ ] konkursas / apklausa[ ] didžiausieji įkainiai[ ] kita“ |
VIII. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI
(Nurodoma, kaip pareiškėjas numato finansuoti projektą, jeigu projekto vertė didesnė negu galima didžiausia paramos suma. Turi būti numatytos lėšos, skirtos sumokėti už investicijos vertę su PVM, viršijančiai galimos paramos dydį. Pareiškėjas privalo nurodyti finansavimo šaltinius)
|
Šaltinis |
Suma, Lt |
Nuoroda į patvirtinimo dokumentą ir (arba) informacijos šaltinį |
1. |
Paramos lėšos (Nurodomos paramos lėšos, nukreiptos kitam projekto etapui finansuoti) |
|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Pildoma tik tuo atveju, jei projektas numatomas vykdyti daugiau nei vieną etapą. Šioje grafoje nurodoma, kiek planuojama teikti mokėjimo prašymų (ne daugiau kaip keturis) ir kokioms investicijoms, už kurias gauta parama bus naudojama antrajam ir (arba) n-ajam projekto etapui finansuoti |
2. |
Lėšos PVM finansuoti, skiriamos iš Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų |
|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
3. |
Pareiškėjo lėšos
|
|_|_|_|_|_|_|_|_| |
kita |
4. |
Paskola (Nurodoma paskola, pagrįsta paskolos suteikimo galimybės įrodymo dokumentais) |
|_|_|_|_|_|_|_|_| |
[ ] kredito įstaigos [ ] juridinio asmens [ ] fizinio asmens |
5. |
Bendra projekto vertė (1+2+3+4) |
|
|
IX. INFORMACIJA APIE ES PARAMĄ
Ar esate gavęs ES investicinę paramą? |
[ ] Taip |
[ ] Ne |
Jei taip, užpildykite šią lentelę:
Paramos pavadinimas |
Paramos suma, Lt |
Paramos skyrimo data |
Išmokėta paramos suma, Lt |
Projekto įgyvendinimo pabaiga |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
X. INFORMACIJA APIE VALSTYBĖS PAGALBĄ
Ar per pastaruosius trejus metus buvo suteikta valstybės pagalba? |
[ ] Taip |
[ ] Ne |
Jei taip, užpildykite šią lentelę:
Finansavusi institucija |
Pagalbos forma (finansinė parama, dotuojama paskola) |
Paramos suma, Lt |
Paramos skyrimo data |
Išmokėta paramos suma, Lt |
Pinigų gavimo data |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
XI. KITA INFORMACIJA (pildoma pareiškėjo)
(Šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, užbraukdamas kryželiu langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“)
1. |
Ar esate atsiskaitęs su Valstybine mokesčių inspekcija? |
[ ] Taip |
[ ] Ne |
2. |
Ar esate atsiskaitęs su Valstybiniu socialinio draudimo fondu? |
[ ] Taip |
[ ] Ne |
3. |
Ar patvirtinate, kad projekte numatytos ir pagal šią priemonę finansuojamos išlaidos tuo pačiu metu nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų? |
[ ] Taip |
[ ] Ne |
4. |
Ar tvarkote buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktais nustatytus reikalavimus? |
[ ] Taip |
[ ] Ne |
5. |
Ar įsipareigojate be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, neparduoti ir kitaip neperduoti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto mažiausiai penkerius metus nuo paramos sutarties pasirašymo? |
[ ] Taip |
[ ] Ne |
6. |
Ar užtikrinate projekto finansavimo šaltinį? |
[ ] Taip |
[ ] Ne |
7. |
Ar įsipareigojate apdrausti turtą (esant draudimo paslaugų prieinamumui), kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama: projekto įgyvendinimo laikotarpiui – didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų, o įgyvendinus projektą iki kontrolės laikotarpio pabaigos – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas)? |
[ ] Taip |
[ ] Ne |
8. |
Ar nekilnojamasis turtas, į kurį investuojate, Jūsų valdomas teisėtais pagrindais: |
|
|
Ar žemė, įskaitant žemę po pastatais ir (arba) statiniais, priklauso Jums nuosavybės, patikėjimo teise, yra nuomojama, arba kitaip įstatymu nustatyta tvarka įrodomas naudojimasis ja ne trumpiau kaip dešimt metų nuo paramos paraiškos užregistravimo Agentūroje dienos? |
[ ] Taip |
[ ] Ne |
|
Jei „Taip“, nurodykite žemės sklypo, kuriame numatote vykdyti darbus, unikalų numerį: |_|_|_|_|_|_|_|_|
|
|
|
|
Ar naujai statomi ir (arba) rekonstruojami pastatai ir (arba) patalpos priklauso Jums nuosavybės arba patikėjimo teise? |
[ ] Taip |
[ ] Ne |
|
Jei „Taip“, nurodykite nekilnojamojo turto, į kurį numatote investuoti, unikalų numerį:|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
|
|
9. |
Ar investicijos atitinka aplinkos apsaugos, higienos, sanitarijos, veterinarijos, gyvūnų gerovės ir maisto kokybės reikalavimus ir standartus? |
[ ] Taip |
[ ] Ne |
10. |
Ar patvirtinate, kad investicijos atitinka ES darbo saugos reikalavimus? |
[ ] Taip |
[ ] Ne |
11. |
Ar įsipareigojate viešinti gautą paramą? Kokias viešinimo priemones naudosite? |
[ ] Taip |
[ ] Ne |
Nurodykite viešinimo priemones |
|||
12. |
Ar įsipareigojate penkerius metus po projekto įgyvendinimo teikti ūkinių gyvūnų genetinės kokybės ir (ar) produktyvumo nustatymo paslaugas ir teikti konsultavimo paslaugas ūkinių gyvūnų genetinės kokybės ir produktyvumo didinimo klausimais ir organizuoti mokymus ūkinių gyvūnų genetinės kokybės ir produktyvumo didinimo tema? |
[ ] Taip |
[ ] Ne |
XII. TEIKIAMi DOKUMENTAI
(Šioje lentelėje pareiškėjas pasitikrina, ar jo pateikiama paraiška yra sukomplektuota, ir pažymi (ženklu „X“), kuriuos dokumentus pateikia, nurodydamas teikiamų dokumentų puslapių skaičių)
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Pažymėti X |
Puslapių skaičius |
1. |
Projekto aprašas |
[ ] |
|_|_| |
2. |
Aplinkos ministerijos Regioninio aplinkos apsaugos departamento pažyma apie numatomo įgyvendinti projekto atitiktį aplinkosaugos reikalavimams |
[ ] |
|_|_| |
3. |
Aplinkos ministerijos Regioninio aplinkos apsaugos departamento atrankos išvada dėl numatomo įgyvendinti projekto planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo (jei reikia) |
[ ] |
|_|_| |
4. |
Juridinio asmens steigimo dokumentai |
[ ] |
|_|_| |
5. |
Juridinio asmens registravimo pažymėjimas |
[ ] |
|_|_| |
6. |
Finansinės atskaitomybės dokumentai už ataskaitinius ir praėjusius ataskaitinius metus |
[ ] |
|_|_| |
7. |
Dokumentai, kuriais įrodoma, kad pareiškėjas per paskutinius penkerius metus nacionaliniu lygiu organizavo renginius, susijusius su žemės ūkio srities žinių perdavimu ir geros patirties sklaida. |
[ ] |
|_|_| |
8. |
Dokumentai, kuriais įrodoma, kad pareiškėjas per paskutinius penkerius metus organizavo tarptautines parodas žemės ūkio srityje. |
[ ] |
|_|_| |
9. |
Dokumentai, kuriais įrodoma, kad pareiškėjas per paskutinius penkerius metus organizavo nacionalines parodas žemės ūkio srityje. |
[ ] |
|_|_| |
10. |
Dokumentai, kuriais įrodoma, kad pareiškėjas per paskutinius penkerius metus įgyvendinimo ir administravo tarptautinius projektus žemės ūkio srityje. |
[ ] |
|_|_| |
11. |
Statinio techninis projektas arba projektiniai pasiūlymai su statybos (rekonstravimo) vertės skaičiavimu |
[ ] |
|_|_| |
12. |
Dokumentai, kuriais įrodoma, kad pareiškėjas turi patirties įgyvendinant ir administruojant nacionalinius ir tarptautinius gyvulininkystės projektus |
[ ] |
|_|_| |
13. |
Dokumentai, kuriais įrodoma, kad pareiškėjas turi patirties mokymo, konsultavimo ir (arba) praktinio darbo patirties veislinės gyvulininkystės srityje |
[ ] |
|_|_| |
14. |
Jungtinės veiklos sutartis |
[ ] |
|_|_| |
15. |
Kiti dokumentai |
[ ] |
|_|_| |
XIII. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
Aš, pretenduodamas gauti paramą pagal priemonės „Žemės ūkio ir miškininkystės plėtra ir pritaikymo infrastruktūra“ veiklos sritį „Gyvulių ir paukščių prekinės vertės didinimas“, patvirtinu, kad: 1. Šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga. 2. Prašoma parama yra mažiausia projektui įgyvendinti reikalinga suma. 3. Nesu pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų. 4. Aš nesu bankrutuojantis arba mano įmonė nelikviduojama. 5. Man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas, jo įgyvendinimas būtų atidedamas arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu. 6. Žinau, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją). 7. Sutinku, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi informacinėje sistemoje. 8. Sutinku, kad mano tinkamumas gauti paramą bus vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei viešuosiuose registruose esančius duomenis. 9. Esu informuotas, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Bendrijos finansinius interesus Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka. 10. Sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje ir visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama statistikos, vertinimo bei tyrimų tikslais. 11. Įsipareigoju klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai. 12. Žinau, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, gauti papildomos informacijos apie mano projektą ir su juo susijusią veiklą. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos. 13. Esu informuotas, kad turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų. Esu informuotas, kad duomenų valdytojas yra Agentūra. 14. Sutinku, kad paraiškoje ir kituose Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys mano asmens ir kiti duomenys būtų apdorojami ir saugomi paramos administravimo informacinėse sistemose ir kad Agentūra gautų mano asmens ir kitus duomenis iš kitų juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais.
|
|
Pareiškėjo pavadinimas, adresas, antspaudas |
|
Pareiškėjo atstovo vardas, pavardė, pareigos, parašas
|
|
Data, vieta |
|
Jei projektą parengė ir paraišką padėjo užpildyti konsultantas, nurodykite:
Konsultanto vardas ir pavardė |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Institucijos pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Telefono ir fakso Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
||
_____________________ (parašas) |
|
___________________ (konsultanto vardas, pavardė) |