LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2009 M. LAPKRIČIO 10 D. ĮSAKYMO Nr. D1-677 „DĖL DAUGIABUČIO NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PROJEKTO RENGIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2013 m. lapkričio 26 d. Nr. D1-866
Vilnius
1. P a k e i č i u Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. D1-677 „Dėl Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 136-5963; 2011, Nr. 139-6563; 2012, Nr. 114-5797; 2013, Nr. 60-2986):
1.1. išdėstau 3.1 punktą taip:
1.2. išdėstau 6 punktą taip:
„6. Rengiant Projektą, namo butų ir kitų patalpų savininkams atstovauja bendrojo naudojimo objektų valdytojas, kuris organizuoja Projekto rengimą, atlikdamas statytojo (užsakovo) pareigas, nustatytas Statybos įstatyme, arba butų ir kitų patalpų savininkų sprendimu sudaroma pavedimo sutartis su savivaldybės paskirtu savivaldybės programos įgyvendinimo administratoriumi (toliau – Užsakovas).“;
1.3. išdėstau 9 punktą taip:
„9. Projekto (ar jo dalies) rengimo paslaugos perkamos per viešąją įstaigą CPO LT, atliekančią centralizuotų viešųjų pirkimų funkcijas. Jeigu šios paslaugos per viešąją įstaigą CPO LT įsigyti nepavyksta arba elektroniniame kataloge perkamos paslaugos nėra, ši paslauga perkama kitais Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) nustatytais pirkimo būdais, jeigu pirkimus vykdo perkančioji organizacija, arba pagal aplinkos ministro patvirtintą tvarką, jeigu pirkimus vykdo ne perkančioji organizacija. Projekto rengimo paslaugos gali būti perkamos tiek visam Projektui, tiek atskiroms jo dalims parengti.
Projekto (jo dalies) papildomos rengimo (tikslinimo) paslaugos perkamos iš to paties tiekėjo (neskelbiamų derybų būdu) su sąlyga, kad Projekto (jo dalies) papildomos rengimo (tikslinimo) paslaugos yra techniškai ir ekonomiškai pagrįstos ir būtinos Projektui parengti ir įgyvendinti. Tokia papildomų paslaugų sutartis sudaroma tik su tuo pačiu tiekėju, su kuriuo sudaryta pradinė pirkimo sutartis, o visų kitų papildomai sudarytų pirkimo sutarčių kaina neturi viršyti 50 procentų pagrindinės pirkimo sutarties vertės. Papildomų paslaugų kaina nustatoma vadovaujantis Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 1S-21 „Dėl Viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių kainos ir kainodaros taisyklių nustatymo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 22-944). Papildomų paslaugų pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik gavus Agentūros pritarimą.“;
1.5. išdėstau 12 punktą taip:
1.6. išdėstau 14 punktą taip:
„14. Investicijų planas rengiamas vadovaujantis namo esamos būklės energinio naudingumo sertifikato ir statybos techninio reglamento STR 1.12.07:2004 „Statinio techninės priežiūros taisyklės, kvalifikaciniai reikalavimai statinių techniniams prižiūrėtojams, statinių techninės priežiūros dokumentų formos bei jų pildymo ir saugojimo tvarkos aprašas“, patvirtinto aplinkos ministro 2004 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. D1-347 (Žin., 2004, Nr. 98-3658), nustatyta tvarka užpildyto statinio techninio (techninis–energetinis) paso, statinio techninės priežiūros žurnalo ir statinio apžiūros aktų duomenimis, kuriuos investicijų plano rengėjui pateikia Užsakovas. Investicijų plano rengėjas, rengdamas investicijų planą, privalo vietoje atlikti namo vizualinę apžiūrą, patikrinti Užsakovo pateiktus duomenis, esant poreikiui juos patikslinti ir (ar) papildyti ir surašyti vizualinės apžiūros aktą. Investicijų plano rengimo vadovas turi atitikti neypatingo statinio projekto ar projekto dalies vadovo ar projekto ar jo dalies vykdymo priežiūros vadovo kvalifikacinius reikalavimus, nustatytus statybos techniniame reglamente STR 1.02.06:2012 „Statybos techninės veiklos pagrindinių sričių vadovų ir teritorijų planavimo specialistų kvalifikaciniai reikalavimai, atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2007 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. D1-601 (Žin., 2007, Nr. 120-4945; 2012, Nr. 3-77), arba turėti pastatų energinio naudingumo sertifikavimo eksperto atestatą, išduotą vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 1.02.09:2011 „Teisės atlikti pastatų energinio naudingumo sertifikavimą įgijimo tvarkos aprašas“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. gruodžio 14 d. įsakymu Nr. D1-972 (Žin., 2006, Nr. 2-19; 2011, Nr. 157-7448). Investicijų plano forma pateikiama Tvarkos aprašo 1 priede. Investicijų planas gali būti rengiamas neatlygintinai naudojantis Agentūros kompiuterine priemone.“;
1.7. išdėstau 19 punktą taip:
„19. Numatomos įgyvendinti namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonės pagrindžiamos Tvarkos aprašo 17 ir 18 punktuose nurodytais namo konstrukcijų ir inžinerinių sistemų fizinės – techninės būklės ir namo energinio naudingumo įvertinimais. Šios priemonės turi atitikti Programos priede pateiktas Valstybės remiamas daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) priemones, užtikrinti, kad įgyvendinus Projektą bus pasiekta ne mažesnė kaip D pastato energinio naudingumo klasė, ir Valstybės paramos taisyklėse nustatytą sąlygą, kad skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažinamos ne mažiau kaip 20 procentų, palyginti su skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis iki daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo. Investicijų planai, kuriuose pagal numatomas įgyvendinti atnaujinimo (modernizavimo) priemones skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažinamos ne mažiau kaip 40 procentų ir bendra šių priemonių įgyvendinimo investicijų suma (rangos darbų kaina) sudaro daugiau kaip 25 procentus pastato atkuriamosios vertės, neįskaitant žemės sklypo, ant kurio stovi pastatas, vertės, turi užtikrinti, kad įgyvendinus šiuos projektus būtų pasiekta ne mažesnė kaip C pastato energinio naudingumo klasė. Investicijų plane turi būti nurodomos numatomų įgyvendinti namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių techninės ir energinės savybės ir darbų kiekis, susijęs su šių priemonių įgyvendinimu. Investicijų plane atliekamas skirtingų namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių variantų palyginimas pagal Tvarkos aprašo 20, 22 ir 25 punktuose nurodytus rodiklius. Viename iš variantų turi būti numatytas termoreguliatorių ir šilumos apskaitos sistemos butuose ir kitose patalpose įrengimas.“;
1.9. išdėstau 33 punktą taip:
1.10. įrašau 1 priedo 2.3 punkte po žodžių „statybos metai“ žodžius „tipinio namo projekto, pagal kurį pastatytas namas, serijos Nr. (jeigu yra)“;
1.11. papildau 1 priedą nauju 2.7 punktu:
1.12. išdėstau 1 priedo 4 lentelę taip:
„4 lentelė
Eil. Nr. |
Priemonės pavadinimas |
Numatomi priemonių techniniai–energiniai rodikliai |
||
Trumpas priemonės aprašymas, nurodant konstrukcinių sprendimų principus, techninės įrangos charakteristikas ir pan. |
Atitvaros šilumos perdavimo koeficientas, U (W/m2K) * |
Darbų kiekis (m2, m, vnt.) |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6.1. |
Energijos efektyvumą didinančios priemonės |
|
|
|
6.1.1. |
|
|
|
|
6.1.2. |
|
|
|
|
6.1.3. |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
6.2. |
Kitos priemonės |
|
|
|
6.2.1. |
|
|
|
|
6.2.2. |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
* Trumpas priemonės aprašymas, nurodant konstrukcinių sprendimų principus, atitvarų šilumos pralaidumo siektinus rodiklius, techninės įrangos charakteristikas ir pan. Atitvarų šilumos perdavimo koeficiento U (W/(m-2K) vertės turi būti ne didesnės už nurodytąsias statybos techniniame reglamente STR 2.05.01:2005 „Pastatų atitvarų šiluminė technika“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. D1-156 (Žin., 2005, Nr. 100-3733).“;
1.13. išdėstau 1 priedo 5 lentelę taip:
„5 lentelė
Eil. Nr.
|
Rodikliai |
Mato vnt. |
Kiekis |
|||||
Esama padėtis |
Planuojama |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
|
|
PROJEKTO RODIKLIAI |
|
|
||||
7.1.
|
Pastato energinio naudingumo klasė
|
klasė
|
|
|
||||
7.2.
|
Skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos patalpų šildymui, iš jų pagal energiją taupančias priemones: |
kWh/m2/metus
|
|
|
||||
7.2.1. 7.2.2. 7.2.3. |
Patalpų langų keitimas, išorinių sienų šiltinimas, ir t. t. |
|
|
|
||||
7.3.
|
Skaičiuojamųjų šiluminės energijos sąnaudų patalpų šildymui sumažėjimas palyginti su esamos padėties duomenimis
|
procentais
|
-
|
|
||||
7.4.
|
Išmetamo ŠESD (CO2) kiekio sumažėjimas
|
Tonų/metus
|
-
|
|
||||
|
|
PROJEKTO ETAPO RODIKLIAI* |
|
|
||||
7.5.
|
Pastato energinio naudingumo klasė, įgyvendinus pirmojo etapo priemones
|
klasė
|
|
|
||||
7.6.
|
Skaičiuojamųjų šiluminės energijos sąnaudų patalpų šildymui sumažėjimas palyginti su esamos padėties duomenimis, įgyvendinus pirmojo etapo priemones
|
procentais
|
|
|
||||
1.14. išdėstau 1 priedo 10 lentelę taip:
„10 lentelė
Eil. Nr.
|
Buto ar kitų patalpų numeris ar kitas identifikavimo požymis |
Patalpų naudingasis ar bendrasis plotas, m2 |
Bendra investicijų suma, litais |
Investicijų suma, atėmus valstybės paramą, litais* |
Pastabos |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
11.5.1. |
Butas Nr. 1 |
|
|
|
|
11.5.2. |
Butas Nr. 2 |
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas taikomas projektams, pradėtiems rengti nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos.