LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2010 M. liepos 23 D. ĮSAKYMO NR. 4-581 „DĖL VP2-2.1-ŪM-04-K PRIEMONĖS „naujos galimybės“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO patvirtinimo“ PAKEITIMO
2011 m. rugsėjo 13 d. Nr. 4-645
Vilnius
Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 29.1 punktu,
pakeičiu VP2-2.1-ŪM-04-K priemonės „Naujos galimybės“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. liepos 23 d. įsakymu Nr. 4-581 „Dėl VP2-2.1-ŪM-04-K priemonės „Naujos galimybės“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 94-4967; 2011, Nr. 21-1040):
Išdėstau 5 punktą taip:
1. „5. Apraše vartojamos sąvokos:
Apyvarta – įmonės pajamos (be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) ir akcizų) iš tipinės veiklos, gaunamos už parduotas prekes (paslaugas) per ataskaitinį laikotarpį. Finansinės, investicinės ir ypatingosios veiklos pajamos neįskaitomos.
Darbo našumas – vieno darbuotojo per vieną dirbtą valandą sukurta pridėtinė vertė. Pridėtinė vertė įvertinama kaip išlaidų personalui, nusidėvėjimo ir tipinės veiklos pelno suma.
Didelė įmonė – tai įmonė, neatitinkanti labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės apibrėžimo.
Ekspozicija – meno kūrinių nuolatinis (ne mažiau kaip 10 dienų ir ne daugiau kaip 60 dienų) demonstravimas parodoje, muziejuje ar kitoje specialiai įrengtoje vietoje.
Gaminio sertifikavimas – sertifikavimo įstaigos, taip kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos atitikties įvertinimo įstatyme (Žin., 1998, Nr. 92-2542; 2011, 40-1919), arba analogiškos užsienio sertifikavimo įstaigos atliekama procedūra, įrodanti, kad gaminys atitinka standarto ar kito norminio dokumento reikalavimus ir yra privaloma ketinant gaminius eksportuoti.
Gaminio sertifikavimo išlaidos – pareiškėjo lėšos, sumokėtos už gaminio sertifikavimą ar privalomą registravimą, įskaitant tam reikalingus laboratorinius bandymus ir tyrimus.
Įmonės eksportas – pareiškėjo pagamintos produkcijos (suteiktų paslaugų, įskaitant atvykstamąjį turizmą), kurią jis pats savo vardu išvežė per sieną, vertė (apima ir produkcijos išvežimą į ES šalis, tačiau neapima reeksporto, tranzito ir panašiai).
Festivalis – tam tikrą laiką trunkanti tarptautinė meninių ir kultūrinių renginių masinė šventė, įskaitant teatro, kino arba kitų meno kūrinių perklausą, apžiūrą.
Kontaktų mugė – renginys, dažniausiai rengiamas tarptautinių parodų metu, kuriame dalyvauja daugiau nei 2 šalių verslininkai ir kurio metu pristatomos įmonės ir (ar) jų produkcija, įmonių verslo bendradarbiavimo galimybės bei siekiama užmegzti naujų kontaktų.
Kūrybinės industrijos – ekonominė veikla, kurios pagrindas yra individo kūrybiškumas, gebėjimai ir talentas ir kuri gali kurti materialią gerovę bei darbo vietas, kurdama intelektinę nuosavybę, ir yra vykdoma reklamos, architektūros, meno vadybos, amatų, dizaino, mados, kino, vaizdo, fotografijos, muzikos, scenos meno, leidybos, programinės įrangos, kompiuterinių žaidimų, elektroninės leidybos, pramogų verslo, televizijos ar radijo sektoriuose.
Labai maža įmonė – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2007, Nr. 132-5354).
Madų šou – tarptautinis renginys, kurio metu demonstruojamos mados.
Maža įmonė – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.
Paslauga – veikla, patenkanti į paslaugų veiklos rūšis pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.), patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877).
Paslaugos sertifikavimas – sertifikavimo įstaigos, taip kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos atitikties įvertinimo įstatyme, arba analogiškos užsienio sertifikavimo įstaigos atliekama procedūra, įrodanti, kad paslauga, kurią ketinama eksportuoti, atitinka standarto ar kito norminio dokumento reikalavimus.
Patvirtinta metinė finansinė atskaitomybė – pareiškėjo metinės finansinės atskaitomybės dokumentai, patvirtinti Lietuvos Respublikos įstatymų ar privataus juridinio asmens steigimo dokumentų nustatyta tvarka.
Produkcija – pareiškėjo gaminami gaminiai ir (ar) teikiamos paslaugos (neapima ateityje planuojamų gaminti gaminių ir (ar) teikti planuojamų paslaugų, išskyrus atvejus, jei pareiškėjas yra pasiekęs paskutinį pasiruošimo gaminti gaminius ir (ar) teikti paslaugas etapą (parengti produktų, paslaugų projektiniai dokumentai (eskizai, brėžiniai, planai ir panašiai), pagamintas prototipas, „beta“ versija ar bandomasis pavyzdys, gauti leidimai, licencijos ar veiklos atestatas, jei tai būtina pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, ar kita) ir per 6 mėnesius nuo paraiškos pateikimo pradės gaminti ir (ar) teikti paslaugas).
Veikianti įmonė – Juridinių asmenų registre įregistruota įmonė, turinti pajamų ir darbuotojų bei teisės aktų nustatyta tvarka teikianti ataskaitas Valstybinei mokesčių inspekcijai, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos skyriams bei metinės finansinės atskaitomybės dokumentus Juridinių asmenų registrui.
Verslo misija – dviejų ar daugiau įmonių iš tam tikro ekonomikos sektoriaus dalykinė verslo kelionė, susieta su valstybinėmis delegacijomis ar organizuojama valstybės agentūrų, kurių metu susitinkama su tos šalies, į kurią vykstama, ūkio subjektais, siekiant pristatyti įmonių verslo bendradarbiavimo bei veiklos galimybes, užmegzti naujų kontaktų, pristatyti įmones ir (ar) jų produkciją. Verslo misijų metu paprastai rengiamos trumpos prezentacijos, vyksta produkcijos pristatymas, degustacija ir panašiai.
Vidutinė įmonė – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Komisijos reglamente Nr. 1998/2006, Tarybos reglamente Nr.1083/2006, Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.“
3. Išdėstau 18.2 punktą taip:
„18.2. 5 išlaidų kategorijos „Paslaugos“ 5.4 išlaidų eilutės „Kita“ tinkamos finansuoti išlaidos: specializuotų paslaugų pirkimas (lankstinukų ir kitos dalomosios medžiagos rengimas, vertimas, maketavimas, spausdinimas, vizualiosios medžiagos (pavyzdžiui, plakatų, tentų) rengimas ir gamyba), stendo vietos nuoma (iki 25 kvadratinių metrų), su stendo gamyba, pastatymu ir eksploatacija susijusių paslaugų pirkimas, renginio dalyvio (pareiškėjo) mokestis, ekspozicijos, stendo, produkcijos pavyzdžių, renginiui reikalingų daiktų (įrangos, įrenginių, baldų ir kt.) transportavimo paslaugų pirkimas, planuojamų eksportuoti gaminių ir paslaugų sertifikavimo išlaidos. Rinkodaros medžiagos, skirtos įmonei ir jos produkcijai pristatyti renginyje, parengimo išlaidos negali viršyti 10 procentų projekto tinkamų išlaidų;“.
4. Išdėstau 2 priedo 9.1.2 punktą taip:
„9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos.
Paaiškinimai: pagrįstas rinkodaros medžiagos reikalingumas, įmonės ir jos produkcijos pristatymo užsienyje vykstančiose parodose, kontaktų mugėse, verslo misijose ekspozicijose, festivaliuose, madų šou reikalingumas, planuojamų eksportuoti gaminių ir paslaugų sertifikavimo reikalingumas, įvertinta jų įtaka įmonės apyvartos, eksporto apimties ir darbo našumo augimui.
Informacijos šaltinis: paraiškos (A) dalis, paraiškos (B) dalis.“
|
|
|