VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PASIŪLYMŲ VERTINIMO REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO
2006 m. spalio 12 d. Nr. 1S-53
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) 8 straipsnio 2 dalies 1 punktu:
2. Nustatau, kad šiuo įstatymu patvirtintos Viešųjų pirkimų pasiūlymų vertinimo rekomendacijos taikomos atliekant viešuosius pirkimus pagal 2005 m. gruodžio 22 d. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimo įstatymą Nr. X-471 (Žin., 2006, Nr. 4-102).
PATVIRTINTA
Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos
Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2006 m.
spalio 12 d. įsakymu Nr. 1S-53
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PASIŪLYMŲ VERTINIMO REKOMENDACIJOS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešųjų pirkimų pasiūlymų vertinimo rekomendacijos (toliau – Rekomendacijos) skirtos perkančiosioms organizacijoms, perkančiųjų organizacijų viešųjų pirkimų specialistams, viešojo pirkimo komisijų nariams, taip pat viešųjų pirkimų ekspertams. Rekomendacijos turėtų padėti parengti pirkimo, vykdomo vadovaujantis 2005 m. gruodžio 22 d. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimo įstatymu Nr. X-471 (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau – VPĮ), dokumentuose nustatomus pasiūlymų vertinimo kriterijus ir pasiūlymų vertinimo tvarkos aprašą. Taikanti Rekomendacijas perkančioji organizacija ir specialistai turi atsižvelgti į numatomo pirkimo ypatybes ir pirkimo vykdymo aplinkybes.
2. Rekomendacijose vartojamos sąvokos:
2.1. Ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas – tai pasiūlymas, kurio balų suma, apskaičiuota pagal pirkimo dokumentuose nustatytus pasiūlymų vertinimo kriterijus ir sąlygas, yra didžiausia.
2.2. Ekspertas – turintis specialių žinių ir patirties vertinamo objekto srityje fizinis asmuo, kurį perkančioji organizacija kviečia atlikti ekspertinį vertinimą. Šiose Rekomendacijose ekspertu vadinamas ir Viešojo pirkimo komisijos narys, jeigu jis dalyvauja ekspertiniame vertinime.
2.3. Ekspertinis įvertinimas – reikšmė, kuria ekspertas įvertina pirkimo objekto savybes pagal vertinimo skalę.
2.4. Ekspertinis vertinimas – procesas, kurio metu ekspertai, remdamiesi savo žiniomis ir patirtimi, taip pat vadovaudamiesi ekspertinio vertinimo užduotimi, įvertina tiekėjų pasiūlymuose nurodytų pirkimo objektų parametrus arba nustato ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus, jų parametrus, kriterijų ir jų parametrų lyginamuosius svorius.
2.5. Kriterijus – pirkimo objekto ir kitų tiekėjo pasiūlymo savybių (paprastai kaina, kokybė, techniniai privalumai, estetinės ir funkcinės charakteristikos, aplinkosaugos charakteristikos, eksploatavimo išlaidos, efektyvumas, garantinis aptarnavimas ir techninė pagalba, pristatymo data, pristatymo laikotarpis arba užbaigimo terminas) požymis, pagal kurį nustatomas viešojo pirkimo pasiūlymų ekonominis naudingumas. Kriterijus gali susidėti iš dalių – kriterijaus parametrų.
4. Vadovaujantis VPĮ pasiūlymai gali būti vertinami arba pagal mažiausią kainą, arba pagal ekonominį naudingumą. Perkančioji organizacija sprendimą ar pasiūlymus vertinti pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijų ar pagal kainą turi priimti, prieš rengiant pirkimo dokumentus. Priimant sprendimą turi būti atsižvelgta į konkretaus pirkimo ypatybes ir į tai, kuris vertinimo būdas leistų geriau pasiekti VPĮ nustatytą pirkimų tikslą – vadovaujantis VPĮ reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti perkančiajai organizacijai (atlikti pirkimą įgaliojusiai perkančiajai organizacijai) ar tretiesiems asmenims reikalingų prekių, paslaugų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas.
Pasiūlymų vertinimą tik pagal mažiausią kainą perkančioji organizacija turėtų pasirinkti tais atvejais, kai kitos perkamo objekto savybės ar kitos pasiūlymo sąlygos neturi didesnės reikšmės būsimam perkamo objekto naudojimui ar sutarties vykdymui. Pavyzdžiui, pagal mažiausią kainą pasiūlymai dažniausiai vertinami perkant automobilių degalus, elektros ar šilumos energiją, darbus, kai perkančioji organizacija jau turi išsamią projektinę dokumentaciją.
Tais atvejais, kada mažiausia pasiūlyta kaina nebūtinai reikštų ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, reikėtų pasiūlymus vertinti pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų. Šis vertinimas ypač tinka tada, kai svarbu pasiekti, kad perkamas objektas (prekės, paslaugos ar darbai) būtų kuo kokybiškesnis, t. y. būtų kuo funkcionalesnis, estetiškesnis, pigesnis aptarnaujant ir plėtojant, efektyvesnis siekiant tų tikslų, kuriems perkančioji organizacija juos numato panaudoti, kad saugotų aplinką, kad būtų kuo trumpesni pristatymo ar atlikimo terminai ir ilgesnis garantijos laikotarpis.
II. PASIŪLYMŲ VERTINIMAS PAGAL MAŽIAUSIĄ KAINĄ
5. Pasiūlymai pagal mažiausią kainą gali būti vertinami lyginant bendrą kainą arba lyginant pasiūlymuose nurodytus įkainius.
6. Pasiūlymus vertinti lyginant bendrą kainą rekomenduojama, kai pirkimo sąlygose nurodomi tikslūs perkamų prekių, paslaugų ar darbų kiekiai ar apimtys ir sudaromos fiksuotos kainos sutartys, pavyzdžiui, perkamas vienas lengvasis automobilis.
Pasiūlymus vertinti lyginant pasiūlymuose nurodytus įkainius rekomenduojama, kai tuo pačiu metu perkamos skirtingos prekės, paslaugos ar darbai iš anksto tiksliai nežinant reikalingų kiekių ar apimčių. Pavyzdžiui, perkamos eksploatacinės medžiagos įvairiems spausdintuvams nurodant preliminarius šių medžiagų kiekius ir pageidaujant sudaryti sutartį, kurioje būtų nurodyti šių medžiagų įkainiai, sutarties galiojimo terminai, bet nebūtų užfiksuoti tikslūs įsigyjamų medžiagų kiekiai.
7. Lyginant pasiūlymuose nurodytus įkainius rekomenduojama atsižvelgti į preliminarius įsigyjamų prekių, paslaugų ar darbų kiekius ar apimtis. Tokiu atveju kaina pasiūlymų palyginimui (C) yra visų perkamų prekių, paslaugų ar darbų įkainių (ci) ir preliminarių kiekių (apimčių) (qi) sandaugų suma:
8. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose turi pateikti, ar pasiūlymus vertins lygindama bendras pasiūlymų kainas, ar lygindama įkainius. Jeigu bus lyginami įkainiai, pirkimo dokumentuose turi būti nurodyti preliminarūs įsigyjamų prekių, paslaugų ar darbų kiekiai ar apimtys, taip pat pasiūlymų palyginimui reikalingos kainos apskaičiavimo formulė.
III. EKONOMIŠKAI NAUDINGIAUSIO PASIŪLYMO VERTINIMO KRITERIJŲ NUSTATYMAS
9. Nustatant ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus būtina laikytis visų VPĮ nustatytų viešųjų pirkimų principų. Vertinimo kriterijai turi būti aiškūs, suprantamai aprašyti pirkimo dokumentuose. Perkančioji organizacija turi stengtis taip nustatyti vertinimo kriterijus, kad išrenkant geriausią pasiūlymą būtų sudarytos sąlygos pasiekti Viešųjų pirkimų įstatymo 3 straipsnio 2 dalimi nustatytą pirkimų tikslą.
10. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus ir jų parametrus nustato tokia seka:
10.3. nustatomi ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijai ir jų parametrai, į kuriuos bus atsižvelgiama vertinant pasiūlymus;
11. Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo įvertinimui siūloma pasirinkti kriterijus, kurie padidintų perkamo objekto naudojimo efektyvumą: kainą (kaina yra privalomas kriterijus), kokybę, techninius privalumus, estetines, funkcines charakteristikas, aplinkosaugos charakteristikas, eksploatavimo išlaidas, efektyvumą, garantinį aptarnavimą ir techninę pagalbą, pristatymo datą, pristatymo laikotarpį arba užbaigimo terminą, taip pat kitus, tiesiogiai su pirkimo objektu susijusius kriterijus. Rekomenduojama vengti tokių kriterijų, kurie neturi tiesioginės įtakos pirkimo objektui, arba ta įtaka labai nedidelė. Nerekomenduojama pasiūlymus vertinti pagal kriterijus, susijusius su tiekėjų kvalifikacija.
IV. EKONOMIŠKAI NAUDINGIAUSIO PASIŪLYMO VERTINIMO KRITERIJŲ IR JŲ PARAMETRŲ LYGINAMIEJI SVORIAI
12. Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymų vertinimo kriterijų lyginamuosius svorius siūloma išreikšti:
12.1. konkrečiais dydžiais (pavyzdžiui, kaina – 70, techniniai privalumai – 20, eksploatavimo išlaidos – 10);
12.2. balų intervalais, į kuriuos patenka kiekvienam kriterijui priskiriama reikšmė (pavyzdžiui, kaina – 0–70 balų, techniniai privalumai – 0–20 balų, eksploatavimo išlaidos – 0–10 balų);
13. Nustatydama ekonomiškai naudingiausio pasiūlymų vertinimo kriterijų lyginamuosius svorius, perkančioji organizacija turi siekti racionaliai naudoti pirkimams skirtas lėšas ir įsigyti reikalingos kokybės prekes, paslaugas ar darbus priimtinomis sąlygomis už geriausią kainą.
14. Kainos lyginamąjį svorį (X) rekomenduojama nustatyti atsižvelgiant į perkamo objekto ypatybes, būsimos sutarties vykdymo sąlygas, vertinimo sudėtingumą. Perkant sudėtingas intelektinio pobūdžio paslaugas perkančioji organizacija didžiausią lyginamąjį svorį turi suteikti ne kainai, bet kitiems kriterijams, tačiau rekomenduojama, kad kainos lyginamasis svoris nebūtų mažesnis kaip 40 (lyginamąjį svorį išreiškiant balų intervalais – intervalo viršutinė riba neturėtų būti mažesnė kaip 40 balų). Perkant įprastas prekes, paslaugas ar darbus kainos lyginamąjį svorį nustatyti ne mažesnį kaip 80 (lyginamąjį svorį išreiškiant balų intervalais – intervalo viršutinė riba neturėtų būti mažesnė kaip 80 balų).
15. Perkančioji organizacija, atsižvelgdama į konkretaus pirkimo ypatybes, turi teisę pasirinkti ir kitokius, nei rekomenduojami, kainos ir kitų vertinimo kriterijų lyginamuosius svorius.
16. Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų lyginamuosius svorius rekomenduojama nustatyti taip, kad kainos lyginamojo svorio (X) ir kitų kriterijų lyginamųjų svorių (Yi), išreikštų konkrečiais dydžiais, arba balų intervalų viršutinių ribų suma būtų lygi 100:
X + ΣYi = 100.
17. Kiekvienam vertinimo kriterijui, išskyrus kainą, galima papildomai nustatyti parametrus. Pavyzdžiui, vertinant perkamo įrengimo eksploatavimo išlaidas gali būti nustatyti tokie šio kriterijaus parametrai kaip elektros energijos sąnaudos ir įrenginio utilizavimo išlaidos. Šis parametras ypač svarbus, kai įrenginys turi pavojingų ar kenksmingų medžiagų ir dalių.
Pasirinkus parametrus būtina nustatyti jų lyginamuosius svorius (Ls). Juos galima išreikšti konkrečiais dydžiais ar balų intervalais. Jeigu parametrų lyginamieji svoriai išreiškiami konkrečiais dydžiais, rekomenduojama, kad vieno vertinimo kriterijaus parametrų lyginamųjų svorių suma būtų lygi 1:
ΣLs = 1.
Jeigu parametrų lyginamieji svoriai išreiškiami balų intervalais, rekomenduojama, kad vieno vertinimo kriterijaus parametrų lyginamųjų svorių balų intervalų viršutinių ribų suma būtų lygi to kriterijaus balų intervalo viršutinei ribai. Pavyzdžiui, jeigu vertinimo kriterijumi yra eksploatavimo išlaidos (0–30 balu), tai šio kriterijaus pirmajam parametrui, elektros energijos sąnaudoms, gali būti numatytas vertinimo intervalas 0–10 balų, o antram parametrui, įrenginio utilizavimo išlaidoms – 0–20 balų. Šią nuostatą apibūdina formulė:
ΣLs, max = Yi, max.
V. PASIŪLYMŲ EKONOMINIO NAUDINGUMO VERTINIMAS, KAI KRITERIJŲ LYGINAMIEJI SVORIAI IŠREIKŠTI KONKREČIAIS DYDŽIAIS
18. Pasiūlymo ekonominis naudingumas (S) apskaičiuojamas, sudedant tiekėjo pasiūlymo kainos C ir kitų kriterijų (T) balus:
S = C + T.
Pasiūlymo kainos (C) balai apskaičiuojami mažiausios pasiūlytos kainos (Cmin) ir vertinamo pasiūlymo kainos (Cp) santykį padauginant iš kainos lyginamojo svorio (X):
Kriterijų (T) balai apskaičiuojami sudedant atskirų kriterijų (Ti) balus:
Kriterijaus (Ti) balai apskaičiuojami šio kriterijaus parametrų įvertinimų (Ps) sumą padauginant iš vertinamo kriterijaus lyginamojo svorio (Yi):
19. Jeigu ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijai išreikšti vienu ar keliais parametrais, būtina nustatyti, kaip vertinami šie parametrai. Parametrus galima vertinti tiesiogiai arba lyginant su geriausiu pasiūlymu.
Parametrus vertinant tiesiogiai rekomenduojama jų lyginamuosius svorius išreikšti balų intervalais. Tokiam parametrų vertinimui gali būti numatytas ekspertinių metodų taikymas (vertinamo kriterijaus parametro įvertinimą (Ps) balais suteikia ekspertai).
Jeigu vertinant kriterijaus parametrus pasiūlymas lyginamas su geriausiu pasiūlymu, parametro įvertinimas (Ps) apskaičiuojamas parametro reikšmę (Rp) palyginant su geriausia to paties parametro reikšme (Rmax arba Rmin) ir padauginant iš vertinamo kriterijaus parametro lyginamojo svorio (Ls). Priklausomai nuo to, kuri (didžiausia ar mažiausia) kriterijaus parametro reikšmė laikoma geriausia, kriterijaus parametras (Ps) įvertinamas pagal šias formules:
20. Kai kriterijų lyginamieji svoriai išreikšti konkrečiais dydžiais, pirkimo dokumentuose turi būti nurodyta:
20.1. kad tiekėjų pasiūlymai bus vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus;
20.2. kriterijai, pagal kuriuos bus vertinamas pasiūlymas, taip pat kriterijų parametrai, jeigu tokie nustatyti;
VI. PASIŪLYMŲ EKONOMINIO NAUDINGUMO VERTINIMAS, KAI KRITERIJŲ LYGINAMIEJI SVORIAI IŠREIKŠTI BALŲ INTERVALAIS
21. Pasiūlymo ekonominis naudingumas (S) apskaičiuojamas sudedant tiekėjo pasiūlymo kainos (C) ir kitų kriterijų (T) balus:
S = C + T.
Pasiūlymo kainos (C) balai apskaičiuojami mažiausios pasiūlytos kainos (Cmin) ir vertinamo pasiūlymo kainos (Cp) santykį padauginant iš kainos vertinimui skirto balų intervalo viršutinės ribos (Xmax):
Kriterijų (T) balai apskaičiuojami sudedant atskirų kriterijų (Ti) balus:
Kriterijaus (Ti) balai apskaičiuojami sudedant šio kriterijaus parametrų (Ps) balus:
Jeigu kriterijus neturi parametrų, balai jam skiriami tiesiogiai.
22. Kai kriterijų lyginamieji svoriai išreikšti balų intervalais, pirkimo dokumentuose turi būti nurodyta:
22.1. kad tiekėjų pasiūlymai bus vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus;
22.2. kriterijai, pagal kuriuos bus vertinamas pasiūlymas, taip pat kriterijų parametrai, jeigu tokie nustatyti;
22.3. kainos ir kitų pasirinktų kriterijų vertinimo balais intervalai ([Xmin, Xmax], [Yi, min, Yi, max]);
VII. PASIŪLYMŲ EKONOMINIO NAUDINGUMO VERTINIMAS, KAI KRITERIJAI IŠRIKIUOTI JŲ SVARBOS MAŽĖJIMO TVARKA
23. Jeigu perkančioji organizacija vertinimo kriterijų lyginamuosius svorius išreiškia ne konkrečiais dydžiais ar balų intervalais, bet tik nurodydama taikomų kriterijų svarbos eiliškumą mažėjančia tvarka, pasiūlymus rekomenduojama vertinti ekspertiniais metodais. Šiuo atveju ekspertinio vertinimo instrukcijoje turi būti nurodyta, kad vertindamas pasiūlymą ekspertas turi laikytis bendros nuostatos, jog galimas didžiausias balų skaičius žemiau įrašyto kriterijaus turi būti mažesnis, nei pirmiau įrašyto kriterijaus. Pasiūlymo ekonominis naudingumas (S) apskaičiuojamas sudedant tiekėjo pasiūlymo kainos (C) ir kitų kriterijų (T) balus:
S = C + T.
Kriterijų (T) balai apskaičiuojami sudedant atskirų kriterijų (Ti) balus:
24. Kai kriterijų lyginamieji svoriai išreikšti balų intervalais, pirkimo dokumentuose turi būti nurodyta:
24.1. kad tiekėjų pasiūlymai bus vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus, išrikiuotus jų svarbos mažėjimo tvarka;
VIII. EKSPERTINIS VERTINIMAS
25. Ekspertinis vertinimas naudingas tada, kai reikia greitai ir su kuo mažesnėmis išlaidomis įvertinti sunkiai kiekybiškai apibūdinamus dalykus. Perkančioji organizacija gali rinktis ir kitokią, nei pateiktoji Rekomendacijose, ekspertinio vertinimo metodiką, tačiau, rinkdamasi ir organizuodama ekspertinį vertinimą, ji turi siekti gauti kuo objektyvesnius vertinimo rezultatus.
26. Ekspertinis vertinimas viešuosiuose pirkimuose galėtų būti naudojamas:
26.1. Įvertinant pirkimo objekto parametrus, kurie negali būti pamatuoti tiesiogiai (estetinės savybės, reprezentatyvumas, patogumas, techninių sprendimų pažangumas, modernizavimo galimybės, remonto ir aptarnavimo patogumas ir pan.).
26.2. Nustatant ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus (kainą, kokybę, techninius privalumus, estetines ir funkcines charakteristikas, aplinkosaugos charakteristikas, eksploatavimo išlaidas, efektyvumą, garantinį aptarnavimą ir techninę pagalbą, pristatymo datą, pristatymo laiką arba užbaigimo laiką ir pan.) ir jų parametrų lyginamuosius svorius.
27. Priklausomai nuo ekspertinio vertinimo tikslo perkančioji organizacija ar viešojo pirkimo komisija turėtų:
27.1. parengti ekspertinių vertinimų užduotį (Rekomendacijų 28–32 punktai ir Rekomendacijų 1 priedas);
27.2. parinkti ekspertus, pakviesti juos atlikti ekspertinius vertinimus ir pateikti jiems ekspertinių vertinimų užduotį (Rekomendacijų 33–35 punktai);
IX. EKSPERTINIO VERTINIMO UŽDUOTIS KRITERIJŲ IR JŲ PARAMETRŲ LYGINAMIESIEMS SVORIAMS NUSTATYTI
28. Jeigu ekspertinis vertinimas naudojamas pirkimo dokumentuose pateikiamų vertinimo kriterijų ir jų parametrų lyginamiesiems svoriams nustatyti, siūloma laikytis šių nuostatų:
28.1. Perkančioji organizacija ar viešojo pirkimo komisija ekspertinio vertinimo užduotyje turėtų nurodyti (pateikti) pasiūlymų vertinimo kriterijus ir jų parametrus, kuriems ekspertai turėtų suteikti lyginamuosius svorius. Šie kriterijai ir parametrai nustatomi vadovaujantis Rekomendacijų 7 punkto nuostatomis.
28.2. Tam, kad ekspertams būtų lengviau palyginti skirtingus pasiūlymų vertinimo kriterijus bei jų parametrus ir nustatyti jų svarbą, galima šiuos kriterijus lyginti tarpusavyje specialioje lentelėje (2 lentelė). Tokiu atveju 2 lentelėje apskaičiuoti rezultatai perrašomi į anketoje pateikiamą 1 lentelę. 2 lentelės pildymo nurodymuose ekspertams turėtų būti paaiškinta, kad pildant lentelę ekspertas iš eilės turi tarpusavyje palyginti pasiūlymų vertinimo kriterijus ir jų parametrus siekdamas nustatyti jų tarpusavio svarbą. Pavyzdžiui, palyginti kainą su kokybe, kainą su eksploatavimo išlaidomis ir t. t. Kai ekspertui prireiks įvertinti tas pačias kriterijų ar parametrų poras, kuriose kriterijai ar parametrai išsidėstę atvirkščia tvarka, ekspertas į lentelę turi įrašyti iš galimo didžiausio įvertinimo atimtą tiesioginės poros įvertinimą. Pavyzdžiui, jeigu vertinant kriterijų porą „kaina – kokybė“ į lentelę buvo įrašytas įvertinimas 70, tai vertinant atvirkščią tų pačių kriterijų porą „kokybė – kaina“ į lentelę turėtų būti įrašytas įvertinimas 30, atsižvelgiant į tai, kad maksimali įvertinimo reikšmė 100. Jeigu 2 lentelė pildoma siekiant nustatyti vertinimo kriterijų parametrų lyginamuosius svorius, lentelės paskutinės eilutės pildyti nereikia. Šiuo atveju lyginamieji svoriai apskaičiuojami priešpaskutinėje eilutėje. Jeigu 2 lentelė pildoma siekiant nustatyti vertinimo kriterijų lyginamuosius svorius, ekspertas turi užpildyti ir paskutinę lentelės eilutę.
29. Rekomenduojama vertinimo skalė yra skaičiai nuo 0 iki 100, kur 0 skiriamas, jeigu, eksperto nuomone, vertinama savybė visiškai nereikalinga perkančiajai organizacijai, o 100 skiriama, jeigu ta pati savybė ypač svarbi vertinant pasiūlymų ekonomiškumą.
1 lentelė. Vertinimo kriterijų ir parametrų lyginamieji svoriai
Vertinimo kriterijai ar jų parametrai |
Lyginamojo svorio įvertinimas |
1 |
2 |
|
|
|
|
2 lentelė. Vertinimo kriterijų ir jų parametrų porinio palyginimo matrica
|
1 kriterijus (parametras) |
2 kriterijus (parametras) |
..... |
n-asis kriterijus (parametras) |
1 kriterijus (parametras) |
0 |
|
|
|
2 kriterijus (parametras) |
|
0 |
|
|
..... |
|
|
0 |
|
n-asis kriterijus (parametras) |
|
|
|
0 |
Kriterijaus ar parametro įvertinimų suma (Si) |
|
|
|
|
Kriterijaus ar parametro svarbos koeficientas (Ki)
|
|
|
|
|
Kriterijaus lyginamasis svoris (Yi)
|
|
|
|
|
X. EKSPERTINIO VERTINIMO UŽDUOTIS VERTINANT PASIŪLYMUS
30. Ekspertinio vertinimo užduotis yra pagrindinis dokumentas, kuriuo remiantis ekspertas atlieka vertinimą. Ekspertinio vertinimo užduotį sudaro pirkimo objekto apibūdinimas ir vertinimo instrukcija. Visiems ekspertams pateikiamos vienodos ekspertinio vertinimo užduotys ir sudaromos vienodos sąlygos atlikti vertinimą. Jeigu ekspertinis vertinimas taikomas įvertinti tiekėjų pateiktų pasiūlymų charakteristikas, siūloma laikytis šių nuostatų:
30.1. Perkančioji organizacija ar viešojo pirkimo komisija ekspertinio vertinimo užduotyje turėtų apibūdinti pirkimo objektą. Tai galėtų būti tos tiekėjų pateiktuose pasiūlymuose esančių prekių, paslaugų, darbų ar pačio pasiūlymo savybės, kurių ekspertinis vertinimas buvo numatytas pirkimo dokumentuose. Apibūdinant pirkimo objektą turėtų būti pateikiami objekto aprašymas, brėžiniai, specifikacijos, nuotraukos, kiti reikalingi duomenys, kurie padėtų ekspertams tinkamai įvertinti objektą. Jeigu vertinami tiekėjų pateikti (nurodyti) pavyzdžiai, ekspertui turėtų būti sudaryta galimybė apžiūrėti ar išbandyti šiuos pavyzdžius. Susipažinimo su pavyzdžiais tvarka nustatoma ekspertinio vertinimo užduotyje.
30.2. Perkančioji organizacija ar viešojo pirkimo komisija ekspertinio vertinimo užduotyje (rekomenduojama užduotį rengti pagal Rekomendacijų 1 priede pateiktą formą) turėtų pateikti ekspertinio vertinimo instrukciją kurioje pateikiama:
30.2.1. vertinimo anketa (toliau – anketa) (rekomenduojama užduotį rengti pagal Rekomendacijų 2 priede pateiktą formą);
30.2.2. anketos pildymo nurodymai (informacija, kurią ekspertas turėtų įrašyti į anketą vertinimo skalė ir pan.);
31. Anketą pildo ekspertas. Kur nurodo pagrindinius duomenis apie save ir apie atliktą vertinimą taip pat į anketoje pateiktą lentelę (3 lentelė) įrašo ekspertinius įvertinimus.
3 lentelė. Pasiūlymų įvertinimas
Vertinami pasiūlymų kriterijai (parametrai) |
1 kriterijus (parametras) |
2 kriterijus (parametras) |
... |
n-tasis kriterijus (parametras) |
1 |
2 |
3 |
|
n+1 |
1 pasiūlymas |
|
|
|
|
2 pasiūlymas |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
n-tasis pasiūlymas |
|
|
|
|
32. Anketos pildymo nurodymuose perkančioji organizacija turėtų nustatyti:
32.1. kokią informaciją apie save, apie pirkimo objektą ir apie patį vertinimo atlikimą turi anketoje pateikti ekspertas;
32.3. reikalavimą, kad ekspertas skirtinguose pasiūlymuose nurodytus pirkimo objektus vertintų nelygindamas jų tarpusavyje, o atsižvelgdamas tik į tai, kiek šie objektai atitinka perkančiosios organizacijos keliamus reikalavimus arba kiek jie atitinka galimas geriausias tokių objektų savybes;
XI. EKSPERTŲ PARINKIMAS IR KVIETIMAS
33. Rekomenduojama ekspertais kviesti fizinius asmenis, kurie gerai išmano sritį, iš kurios yra vertinamas pirkimo objektas, yra nešališki ir nepriekaištingos reputacijos. Apie šias ekspertais kviečiamų asmenų savybes galima sužinoti išnagrinėjus jų atliktus ekspertinius vertinimus bei tokių vertinimų rezultatyvumą, kitų asmenų nuomonę ir rekomendacijas. Ekspertinį vertinimą gali atlikti tiek viešojo pirkimo komisijos nariai, tiek perkančiosios organizacijos specialiai pakviesti asmenys. Perkančioji organizacija ekspertais gali kviesti tiek savo darbuotojus, tiek kitus, nepriklausomus asmenis, tačiau nepriklausomi ekspertai kelia didesnį pasitikėjimą viešųjų pirkimų dalyviams dėl ekspertinio vertinimo nešališkumo ir objektyvumo. Jeigu perkančioji organizacija ekspertu kviečia asmenį, kuris su ja nesusijęs darbo santykiais ir savo paslaugas teikia už atlyginimą eksperto paslaugos perkamos VPĮ nustatyta tvarka.
34. Kviečiamų ekspertų skaičius nustatomas atsižvelgiant į tai, kad daugiau ekspertų mažina vertinimo subjektyvumą, tačiau didina vertinimo išlaidas. Rekomenduojama, kad ekspertinį vertinimą atliktų bent trys ekspertai. Jeigu ekspertinį vertinimą atlieka viešojo pirkimo komisijos nariai, tai ekspertinio vertinimo anketas turi užpildyti visi nariai išskyrus tuos, kurie dėl pateisinamų priežasčių negali dalyvauti komisijos darbe.
35. Vadovaujantis VPĮ kiekvienas ekspertas privalo pasirašyti nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą. Ekspertinį vertinimą atliekantiems viešojo pirkimo komisijos nariams atskiro pasižadėjimo ir deklaracijos (be tų, kuriuos pasirašė kaip viešojo pirkimo komisijos nariai) pasirašyti nereikia.
XII. EKSPERTŲ DARBO ORGANIZAVIMAS
36. Kiekvienam pakviestam ekspertui perkančioji organizacija ar viešojo pirkimo komisijos perduoda ekspertinio vertinimo užduotį. Jeigu reikia, užduoties projektas prieš perduodant ekspertams gali būti su jais iš anksto suderintas.
37. Rekomenduojama ekspertinio vertinimo pradžioje organizuoti bendrą susitikimą su ekspertais, kuriame ekspertams pateikiamos ekspertinio vertinimo užduotys, supažindinama su pirkimo objektu, ekspertinio vertinimo, anketos pildymo ir pateikimo tvarkomis, atsakoma į ekspertų klausimus.
38. Rekomenduojama paskirti perkančiosios organizacijos darbuotoją arba viešojo pirkimo komisijos narį, kuris būtų atsakingas už ekspertų darbo koordinavimą, informacijos ekspertams teikimą bei anketų surinkimą.
39. Jeigu vertinami pateiktų prekių pavyzdžiai arba pavyzdinės paslaugos ar darbai, kiekvienam ekspertui sudaroma galimybė apžiūrėti ir išbandyti prekių pavyzdžius, susipažinti su pavyzdinių paslaugų teikimu ar darbų atlikimu. Susipažinimo laikas ir tvarka nurodoma ekspertinio vertinimo užduotyje.
40. Siekiant objektyvesnių rezultatų, perkančioji organizacija ar viešojo pirkimo komisija turėtų perspėti ekspertus tarpusavyje nederinti ekspertinių įvertinimų. Tai galima padaryti įrašant atitinkamą nuostatą į ekspertinio vertinimo instrukciją ar paskelbiant susitikimo su ekspertais metu.
41. Ekspertų pateikiamas anketas tikrina paskirtas atsakingas darbuotojas ir, jeigu nustato, kad anketos užpildytos nepilnai arba su klaidomis, paprašo ekspertų šiuos trūkumus pataisyti, tačiau ekspertui turi būti suteikta teisė atsisakyti taisyti jo pateiktą anketą, jeigu ekspertas mano, kad prašymo tenkinimas gali iškreipti jo pateikto įvertinimo esmę.
XIII. EKSPERTINIŲ ĮVERTINIMŲ APDOROJIMAS IR REZULTATŲ PANAUDOJIMAS
43. Viešojo pirkimo komisija, gavusi ekspertų užpildytas anketas, parengia ekspertinio vertinimo suvestinę (4 lentelė skirta rengti pasiūlymų vertinimo suvestinei, 5 lentelė skirta rengti vertinimo kriterijų ir jų parametrų lyginamųjų svorių nustatymo suvestinei), kurią pasirašo viešojo pirkimo komisijos pirmininkas.
4 lentelė. Ekspertinių įvertinimų suvestinė
Vertinami pirkimo objekto kriterijai (parametrai) |
1 kriterijus (parametras) |
2 kriterijus (parametras) |
..... |
n-tasis kriterijus (parametras) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 pasiūlymas |
||||
1 ekspertas |
|
|
|
|
2 ekspertas |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
k-tasis ekspertas |
|
|
|
|
Ekspertų suteiktų balų suma |
|
|
|
|
2 pasiūlymas |
||||
1 ekspertas |
|
|
|
|
2 ekspertas |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
k-tasis ekspertas |
|
|
|
|
Ekspertų suteiktų balų suma |
|
|
|
|
j-asis pasiūlymas |
||||
1 ekspertas |
|
|
|
|
2 ekspertas |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
k-tasis ekspertas |
|
|
|
|
Ekspertų suteiktų balų suma |
|
|
|
|
5 lentelė. Vertinimo kriterijų ir jų parametrų lyginamųjų svorių ekspertinių įvertinimų suvestinė
Vertinimo kriterijai ar jų parametrai |
Ekspertų įvertinimai |
Ekspertų įvertinimų vidurkis
|
Lyginamieji svoriai
|
|||
1 ekspertas |
2 ekspertas |
... |
k-tasis ekspertas |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 kriterijus |
|
|
|
|
|
|
2 kriterijus |
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
n-tasis kriterijus |
|
|
|
|
|
|
Ekspertų įvertinimų vidurkių suma (S) |
|
X |
44. Atskirų ekspertų įvertinimų santykiniai nukrypimai nuo vidutinių (vidurkio) apskaičiuojami pagal formulę:
Vskij – vertinimų santykiniai nukrypimai nuo vidutinių (vidurkio), kurių apskaičiuota reikšmė yra visada teigiama;
V – vertinimai;
i-tojo eksperto;
j-tojo pirkimo objekto.
45. Jeigu kurių nors ekspertų įvertinimų santykiniai nukrypimai viršija 30 procentų, šių ekspertų prašoma pagrįsti jų pateiktus įvertinimus. Ekspertai turėtų pateikti savo paaiškinimus arba, labiau įsigilinę į pirkimo objektą ir vertinimo sąlygas, pakeisti ekspertinius įvertinimus. Tuomet rengiama nauja ekspertinio vertinimo suvestinė. Jeigu dėl ekspertinių vertinimų pagrindimo procesas pernelyg ilgai užtruktų arba taptų pernelyg sudėtingas, šio pagrindimo galima neprašyti.
47. Rekomenduojama ekspertinio vertinimo suvestinę patvirtinti. Suvestinę patvirtinti gali perkančiosios organizacijos vadovas ar viešojo pirkimo komisijos pirmininkas. Ekspertinio vertinimo suvestinėje pateiktos kiekvienam pasiūlymui apskaičiuotos ekspertų suteiktų balų sumos naudojamos įvertinant pasiūlymų ekonominį naudingumą (4 lentelė) arba pirkimo dokumentų rengimo metu nustatant ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo išrinkimo kriterijų ir jų parametrų lyginamuosius svorius.
______________
Viešųjų pirkimų pasiūlymų vertinimo
rekomendacijų 1 priedas
___________________________________________
(perkančiosios organizacijos pavadinimas)
TIEKĖJŲ PASIŪLYMŲ EKSPERTINIO VERTINIMO UŽDUOTIS
__________________
(data, vieta)
Ekspertui__________________________________
(eksperto vardas, pavardė)
Pirkimas_________________________________________________________________________
(pirkimo pavadinimas ir numeris)
_______________________________________________________________________________ .
Vertinimo objektas – _______________________________________________________________
_______________________________________________________________________________ .
Vertinimo tikslas –_________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________ .
Vertinimo kriterijai ir jų parametrai:
Eil. Nr. |
Kriterijus (parametras) |
Reikalavimai su vertinimo kriterijumi ar jo parametru susijusioms savybėms arba pageidaujamos savybių ypatybėms |
1. |
________________________ |
____________________________________________________________ ____________________________________________________________ ____________________________________________________________ |
2. |
________________________ |
____________________________________________________________ ____________________________________________________________ ____________________________________________________________ |
3. |
________________________ |
____________________________________________________________ ____________________________________________________________ ____________________________________________________________ |
Tiekėjų pasiūlymų apibudinimas:
Pasiūlymo Nr. |
Kriterijus (parametras) |
Tiekėjo pasiūlymo apibudinimas |
1. |
1) ______________________ |
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ |
|
2)______________________ |
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ |
|
3)______________________ |
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ |
2. |
1)______________________ |
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ |
|
2)______________________ |
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ |
|
3)______________________ |
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ |
3. |
1)______________________ |
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ |
|
2)______________________ |
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ |
|
3)______________________ |
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ |
Susipažinti su visais pasiūlytais pavyzdžiais galima 200_m.___________ d. ___ min. adresu:
________________________________________________________________________________
Ekspertinio vertinimo instrukcija
Ekspertas privalo:
1. Susipažinti su visa šioje užduotyje pateikta informacija.
2. Asmeniškai atvykti apžiūrėti pateiktų prekių (teikiamų paslaugų ar atliekamų darbų) pavyzdžius.
3. Vertinti be išankstinio nusistatymo, bešališkai, objektyviai ir pasitelkiant visas turimas žinias.
4. Nederinti vertinimo su kitais ekspertais.
5. Pasiūlymus vertinti atskirai (nelyginti vieną su kitu) ir atsižvelgiant tik į perkančiosios organizacijos nustatytus reikalavimus vertinamo objekto savybėms arba tik į tai, kiek siūlomo objekto savybė atitinka šios savybės etaloną.
6. Užpildyti ekspertinio vertinimo anketą (pridedama). Pildant anketą:
a. įvertinti visus pasiūlymus pagal visus pasiūlymų vertinimo kriterijus ir jų parametrus;
b. naudoti vertinimo skalę nuo 0 iki 100, kur 0 žymima, kai vertinama pirkimo objekto savybė neatitinka keliamų reikalavimų arba tokios savybės visai nėra, 100 – jeigu savybė visiškai atitinka keliamus reikalavimus arba yra geriausia, kokia tik gali būti;
c. atsakyti į visus anketoje nurodytus klausimus ir pateikti visą prašomą informaciją.
7. Užpildytą ekspertinio vertinimo anketą iki 200__ m. _____________ d. pateikti perkančiajai organizacijai.
8. Neatskleisti tretiesiems asmenims jokios su pirkimu ir vertinimu susijusios informacijos.
Primename, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 127 str. 4 d. ekspertas, pažeidęs šį įstatymą, atsako įstatymų nustatyta tvarka.
Kilus neaiškumams dėl ekspertinio vertinimo užduoties arba pačio vertinimo kreiptis į:
________________________________________________________________________________
(atsakingo darbuotojo pareigos, vardas, pavardė ir telefonas)
Viešojo pirkimo komisijos pirmininkas ___________________________
(vardas, pavardė)
______________
Viešųjų pirkimų pasiūlymų vertinimo
rekomendacijų 2 priedas
TIEKĖJŲ PASIŪLYMŲ EKSPERTINIO VERTINIMO ANKETA
Pirkimas_________________________________________________________________________
(pirkimo pavadinimas ir kodas*)
_______________________________________________________________________________ .
Pirkimą vykdo:____________________________________________________________________
(perkančiosios organizacijos pavadinimas*)
Vertinamas objektas:_______________________________________________________________
(vertinamo objekto pavadinimas*)
Pasiūlymus įvertino ekspertas________________________________________________________
(eksperto vardas ir pavardė)
Ekspertinio įvertinimo data 200__ m. __________________ d.
Pasiūlymų įvertinimas
Tiekėjų pasiūlymai |
Pasiūlymų vertinimo kriterijai (kriterijų parametrai)* |
||
1 kriterijus/parametras |
2 kriterijus/parametras |
3 kriterijus/parametras |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
1 pasiūlymas |
|
|
|
2 pasiūlymas |
|
|
|
3 pasiūlymas |
|
|
|
Ekspertas _______________________
(parašas)
Pastaba. Ženklu * pažymėtas vietas pildo perkančioji organizacija.
______________
Viešųjų pirkimų pasiūlymų vertinimo
rekomendacijų 3 priedas
PASIŪLYMŲ EKONOMINIO NAUDINGUMO VERTINIMAS, KAI KRITERIJŲ LYGINAMIEJI SVORIAI IŠREIKŠTI KONKREČIAIS DYDŽIAIS
(Pavyzdys)
PASTABA. Šiame pavyzdyje pateiktas pasiūlymų aprašymas, kainos, vertinimo kriterijai ir lyginamieji svoriai yra sąlyginiai. Jie skirti pademonstruoti pasiūlymų vertinimui reikalingų skaičiavimų atlikimą ir negali būti laikomi rekomenduojamais konkretiems pirkimams.
Vertinimo kriterijai ir vertinimo procedūros aprašas
Perkančioji organizacija nusprendžia, kad pasiūlymus vertins pagal jų ekonominį naudingumą. Vertinimo kriterijais yra kaina, funkcinės charakteristikos ir pristatymo laikotarpis. Techninius privalumus nuspręsta išreikšti 2 parametrais: variklio galia ir triukšmo lygiu. Ekspertai nustatė tokius vertinimo kriterijų ir jų parametrų lyginamuosius svorius:
1) kaina – 80;
2) funkcinės charakteristikos –15:
a) variklio galia – 0,7,
b) triukšmo lygis – 0,3;
3) pristatymo laikotarpis – 5.
Šie vertinimo kriterijai, parametrai ir jų lyginamieji svoriai buvo nurodyti pirkimo dokumentuose. Pirkimo dokumentuose taip pat buvo pateikta:
1. Pasiūlymo ekonominis naudingumas (S) apskaičiuojamas sudedant tiekėjo pasiūlymo kainos C ir kitų kriterijų (T) balus:
S = C + T.
2. Pasiūlymo kainos (C) balai apskaičiuojami mažiausios pasiūlytos kainos (Cmin) ir vertinamo pasiūlymo kainos (Cp) santykį padauginant iš kainos lyginamojo svorio (X):
Kriterijų (T) balai apskaičiuojami sudedant atskirų kriterijų (Ti) balus:
Vertinimo kriterijų (Ti) balai apskaičiuojami šių kriterijų parametrų įvertinimų (Ps) sumą padauginant iš vertinamo kriterijaus lyginamojo svorio (Yi):
3. Siūlomo objekto funkcinių charakteristikų kriterijaus variklio galios parametro įvertinimas apskaičiuojamas pagal formulę:
Funkcinių charakteristikų kriterijaus triukšmo lygio parametro įvertinimas apskaičiuojamas pagal formulę:
4. Kadangi vertinamas pristatymo laikotarpis neturi atskirų parametrų, jo įvertinimas apskaičiuojamas pagal formulę:
Šiose formulėse:
Rp – vertinamo pasiūlymo nagrinėjamo kriterijaus parametro reikšmė;
Rmax – didžiausia visuose pasiūlymuose nustatyta vertinamo kriterijaus nagrinėjamo parametro reikšmė;
Rmin – mažiausia visuose pasiūlymuose nustatyta vertinamo kriterijaus nagrinėjamo parametro reikšmė.
Pasiūlymų vertinimas
Buvo gauti trys pasiūlymai. Jų charakteristikos surašytos į lentelę:
Pasiūlymo Nr. |
Kaina, Lt |
Variklio galia, kW |
Triukšmo lygis, dB |
Pristatymo laikotarpis, dienos |
1 |
4500 |
1,5 |
45 |
45 |
2 |
4200 |
1,4 |
40 |
30 |
3 |
5000 |
1,6 |
40 |
25 |
Pasiūlymų ekonominio naudingumo skaičiavimai pateikti lentelėje:
Pasiūlymo Nr. |
Kainos įvertinimas |
Variklio galios įvertinimas |
Triukšmo lygio įvertinimas |
Funkcinių charakteristikų įvertinimas |
Pristatymo laiko įvertinimas |
Ekonominis naudingumas |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
4200 / 4500 * 80 = 74,667 |
1,5 / 1,6 * 0,7 = 0,656 |
40 / 45 * 0,3 = 0,267 |
15 * (0,656 + 0,267) = 13,845 |
25 / 45 * 5 = 2,778 |
74,667 + 13,845 + 2,778 = 91,29 |
2 |
4200 / 4200 * 80 = 80 |
1,4 / 1,6 * 0,7 = 0,613 |
40 / 40 * 0,3 = 0,3 |
15 * (0,613 + 0,3) = 13,695 |
25 / 30 * 5 = 4,167 |
80 + 13,695 + 4,167 = 97,862 |
3 |
4200 / 5000 * 80 = 67,2 |
1,6 / 1,6 * 0,7 = 0,7 |
40 / 40 * 0,3 = 0,3 |
15 * (0,7 + 0,3) = 15 |
25 / 25 * 5 = 5 |
67,2 + 15 + 5 = 87,2 |
2 pasiūlymas yra ekonomiškai naudingiausias.
PASIŪLYMŲ EKONOMINIO NAUDINGUMO VERTINIMAS, KAI KRITERIJŲ LYGINAMIEJI SVORIAI IŠREIKŠTI BALŲ INTERVALAIS
(Pavyzdys)
PASTABA. Šiame pavyzdyje pateiktas pasiūlymų aprašymas, kainos, vertinimo kriterijai ir lyginamieji svoriai yra sąlyginiai. Jie skirti pademonstruoti pasiūlymų vertinimui reikalingų skaičiavimų atlikimą ir negali būti laikomi rekomenduojamais konkretiems pirkimams.
Vertinimo kriterijai ir vertinimo procedūros aprašas
Perkančioji organizacija nusprendžia, kad pasiūlymus kontoros baldams vertins pagal pasiūlymų ekonominį naudingumą. Vertinimo kriterijais yra kaina, estetinės ir funkcinės charakteristikos. Funkcines charakteristikas nuspręsta vertinti pagal du parametrus: baldų ergonomines savybes ir baldų transformavimo galimybes. Kadangi baldų estetines ir funkcines charakteristikas sunku išreikšti kiekybiškai, buvo nuspręsta vertinimo kriterijų ir jų parametrų lyginamuosius svorius išreikšti balų intervalais ir pasiūlymų vertinimui taikyti ekspertinio vertinimo metodus.
Ekspertai nustatė tokius vertinimo kriterijų ir jų parametrų lyginamuosius svorius:
1) Kaina – 0–80 balų.
2) Estetinės charakteristikos – 0–10 balų.
3) Funkcinės charakteristikos – 0–10 balų. Šis kriterijus susideda iš dviejų parametrų:
a) ergonominės savybės – 0–5 balai,
b) transformavimo galimybės – 0–5 balai.
Šie vertinimo kriterijai, parametrai ir jų lyginamieji svoriai nurodyti pirkimo dokumentuose. Pirkimo dokumentuose taip pat buvo pateikta:
1. Pasiūlymo ekonominis naudingumas (S) apskaičiuojamas sudedant tiekėjo pasiūlymo kainos (C) ir kitų kriterijų (T) balus:
S = C + T.
2. Pasiūlymo kainos (C) balai apskaičiuojami mažiausios pasiūlytos kainos (Cmin) ir vertinamo pasiūlymo kainos (Cp) santykį padauginant iš kainos vertinimui skirto balų intervalo viršutinės ribos (Xmax):
.
3. Kriterijų (T) balai apskaičiuojami sudedant atskirų estetinių charakteristikų ir funkcinių charakteristikų vertinimo balus:
T = Testet. + Tfunkc..
Pasiūlymus pagal estetinių charakteristikų kriterijų įvertina (paskiria balus rodikliui Testet.) ekspertai.
Pasiūlymo funkcinių charakteristikų kriterijaus įvertinimas (Tfunkc.) apskaičiuojamas sudedant jo parametrų įvertinimas balais, kuriuos skiria ekspertai:
Tfunkc. = Perg. + Ptransform..
4. Pasiūlymams vertinti taikomi ekspertinio vertinimo metodai. Šių metodų aprašymą perkančioji organizacija taip pat pateikė pirkimo dokumentuose.
Pasiūlymų vertinimas
Buvo gauti trys pasiūlymai. Pasiūlymų kainos pateiktos lentelėje:
Pasiūlymo Nr. |
Kaina, Lt |
|
1 |
250 |
|
2 |
225 |
|
3 |
270 |
|
Viešojo pirkimo komisija, taikydama ekspertinio vertinimo metodus, įvertino šiuos pasiūlymus. Ekonominio naudingumo skaičiavimai pateikti lentelėje:
Pasiūlymo Nr. |
1 |
2 |
3 |
Kainos įvertinimas (0–80) |
225/250*80=72 |
225/225*80=80 |
225/270*80=66,667 |
Estetinių charakteristikų įvertinimas (0–10) |
9 |
6 |
10 |
Ergonominių savybių įvertinimas (0–5) |
5 |
2 |
4 |
Transformavimo galimybių įvertinimas (0–5) |
5 |
2 |
5 |
Funkcinių charakteristikų įvertinimas |
5+5=10 |
2+2=4 |
4+5=9 |
Ekonominis naudingumas |
72+9+10=91 |
80+6+4=90 |
66,667+10+9=85,667 |
1 pasiūlymas yra ekonomiškai naudingiausias.
PASIŪLYMŲ EKONOMINIO NAUDINGUMO VERTINIMAS, KAI KRITERIJAI IŠRIKIUOTI JŲ SVARBOS MAŽĖJIMO TVARKA
(Pavyzdys)
PASTABA. Šiame pavyzdyje pateiktas pasiūlymų aprašymas, kainos, vertinimo kriterijai ir lyginamieji svoriai yra sąlyginiai. Jie skirti pademonstruoti pasiūlymų vertinimui reikalingų skaičiavimų atlikimą ir negali būti laikomi rekomenduojamais konkretiems pirkimams.
Vertinimo kriterijai ir vertinimo procedūros aprašas
Perkančioji organizacija vykdo ypač sudėtingą viešosios ir privačiosios partnerystės projektą. Šiam projektui įgyvendinti savivaldybė turi sudaryti viešojo pirkimo-pardavimo sutartį su tiekėju, kuris finansuotų projektą, atliktų objektų statybos darbus, juos eksploatuotų, taip pat vykdytų nustatytą ūkinę veiklą šiuose objektuose. Pirkimas vykdomas konkurencinio dialogo būdu. Kadangi neįmanoma iš anksto nuspėti ūkio subjektų galimybių įgyvendinti tokio tipo projektus ir jų suinteresuotumo projektu, šiuo ypatingu atveju buvo nuspręsta taikyti pasiūlymų vertinimo būdą, kai pasiūlymų vertinimo kriterijai išrikiuojami jų svarbos mažėjimo tvarka. Buvo nustatyti 3 vertinimo kriterijai:
Perkančiosios organizacijos mokestis tiekėjui už perkamas paslaugas (kaina).
Tiekėjo finansinis indėlis į vykdomą projektą.
Tiekėjo siūlomo ūkinės veiklos plano priimtinumas.
Šie vertinimo kriterijai pateikti pirkimo dokumentuose. Nurodyta, kad pasiūlymų vertinimui taikomi ekspertinio vertinimo metodai. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose pateikė šių metodų aprašymą.
Pasiūlymų vertinimas
Konkurencinio dialogo metu buvo gauti 3 pasiūlymai. Viešojo pirkimo komisija, taikydama ekspertinio vertinimo metodus, šiuos pasiūlymus įvertino balais. Ekonominio naudingumo skaičiavimai pateikti lentelėje:
Pasiūlymo Nr. |
1 |
2 |
3 |
Perkančiosios organizacijos mokestis tiekėjui už perkamas paslaugas |
40 |
30 |
28 |
Tiekėjo finansinis indėlis į vykdomą projektą |
32 |
25 |
35 |
Tiekėjo siūlomo ūkinės veiklos plano priimtinumas |
15 |
20 |
30 |
Ekonominis naudingumas |
87 |
75 |
93 |
3 pasiūlymas yra ekonomiškai naudingiausias.
______________