LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2008 M. lapkričio 25 D. ĮSAKYMO Nr. 4-578 „DĖL VP3-1.3-ŪM-05-R priemonės „viešosios turizmo infrastruktūros ir paslaugų plėtra regionuose“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2010 m. rugpjūčio 20 d. Nr. 4-633

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 29.2 punktu,

pakeičiu Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. lapkričio 25 d. įsakymą Nr. 4-578 „Dėl VP3-1.3-ŪM-05-R priemonės „Viešosios turizmo infrastruktūros ir paslaugų plėtra regionuose“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 139-5524; 2009, Nr. 64-2579):

1. Išdėstau 2 punktą taip:

2. Pavedu ūkio viceministrui Arnoldui Burkovskiui kontroliuoti, kaip vykdomas šis įsakymas.“

2. Nurodytu įsakymu patvirtintame VP3-1.3-ŪM-05-R priemonės „Viešosios turizmo infrastruktūros ir paslaugų plėtra regionuose“ projektų finansavimo sąlygų apraše:

2.1. išdėstau 9 punktą taip:

9. Apraše vartojamos sąvokos:

Didelė įmonė – tai juridinis asmuo, neatitinkantis labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės apibrėžimo. Didelių įmonių kategorijai yra priskiriamos ir valstybės, ir savivaldybės institucijos, valstybės ir savivaldybės įstaigos.

Investicija – investicija į materialųjį ir nematerialųjį turtą, susijusi su naujos įmonės steigimu, esamos įmonės plėtimu, įmonės produkcijos diversifikavimu gaminant naujus papildomus produktus arba esamos įmonės bendro gamybos proceso esminiu pakeitimu.

Labai maža įmonė – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2007, Nr. 132-5354).

Maža įmonė – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

Rinkodaros priemonė – iš anksto suplanuota, vykdymo trukme ir vykdymo biudžetu apibrėžta, į turizmo objektų įvaizdžio formavimą ir gerinimą, informavimą apie turizmo galimybes ar turizmo produktų pardavimo skatinimą tikslinėse rinkose nukreipta veikla, vykdoma naudojant įvairias formas ir būdus, siekiant tenkinti tikslinių vartotojų ar jų grupių reikmes.

Patvirtinta metinė finansinė atskaitomybė – pareiškėjo metinės finansinės atskaitomybės dokumentai, patvirtinti Lietuvos Respublikos įstatymų ar juridinio asmens steigimo dokumentų nustatyta tvarka.

Poveikio aplinkai vertinimas – planuojamos ūkinės veiklos galimo poveikio aplinkai nustatymo, apibūdinimo ir įvertinimo procesas, atliekamas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

Pritaikymas turizmui kultūros paveldo objekto, jo dalių ar teritorijos pertvarkymas turizmo paslaugoms teikti (pajamos, gaunamos iš teikiamų paslaugų, turėtų padengti objekto eksploatacijos sąnaudas), užtikrinant objekto viešo lankymo galimybes, suderinant valdytojo ir visuomenės poreikius, atliekant tvarkomuosius statybos darbus.

Tvarkomieji statybos darbai – statybos darbai, atliekami pritaikant kultūros paveldo objektą turizmui ir taikomųjų tyrimų pagrindu vykdant šio objekto restauravimą ir (arba) jo remontą, rekonstrukciją ar atkūrimą (atstatymą) arba statant ar griaunant statinius šio objekto teritorijoje pagal statybos techninių reglamentų ir (ar) paveldo tvarkybos reglamentų nustatytus reikalavimus.

Vidutinė įmonė – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

Projektų, kuriems finansavimas skiriamas kaip viešosios infrastruktūros projektams, ilgalaikis materialusis turtas (toliau – materialusis turtas) ir nematerialusis turtas Apraše suprantami taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos teisės aktuose, reglamentuojančiuose materialiojo ir nematerialiojo turto pripažinimo, įvertinimo, apskaitos ir įtraukimo į finansinę atskaitomybę tvarką.

Projektų, kuriems finansavimas skiriamas kaip valstybės pagalba, materialusis ir nematerialusis turtas suprantami taip, kaip apibrėžta Komisijos reglamente Nr. 800/2008.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse, Komisijos reglamente Nr. 800/2008, Tarybos reglamente Nr. 1083/2006 ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.“;

2.2. išdėstau 11 punktą taip:

11. Pagal Aprašą Priemonės lėšomis gali būti finansuojamos visos Priemonės veiklos:

11.1. viešosios turizmo infrastruktūros įrengimas (vandens ir dviračių turizmo trasų, pėsčiųjų takų, kempingų, stovyklaviečių, poilsiaviečių, apžvalgos aikštelių, regyklų), įskaitant higienos statinių ar įrenginių statybą, rekonstravimą ir remontą;

11.2. viešųjų nekilnojamųjų kultūros paveldo objektų tvarkomieji statybos darbai, skirti minėtus objektus pritaikyti turizmui;

11.3. Aprašo 11.1 ir 11.2 punktuose nurodytos viešosios turizmo infrastruktūros statinių projektavimas. Projektai, kuriuose numatoma vykdyti tik Aprašo 11.3 punkte nurodyta veiklą (nevykdant Aprašo 11.1–11.2 punktuose nurodytų veiklų), nėra tinkami finansuoti;

11.4. regiono kultūrinio, verslo, sveikatinimo ir aktyvaus turizmo produktų įvairių rinkodaros priemonių įgyvendinimas (de minimis).“;

2.3. išdėstau 12 punktą taip:

12. Pagal Aprašą projektų įgyvendinimo sėkmė bus matuojama Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliais:

12.1. Priemonės produkto rodikliai:

12.1.1. Projektai (rodiklis privalomas Aprašo 11.1–11.4 punktuose nurodytai veiklai);

12.1.2. sukurti nauji ar sutvarkyti esami turistų traukos objektai (rodiklis privalomas Aprašo 11.1 ir 11.2 punktuose nurodytai veiklai);

12.1.3. įgyvendintos rinkodaros priemonės (rodiklis privalomas Aprašo 11.1, 11.2 ir 11.4 punkte nurodytai veiklai).

12.2. Priemonės rezultato rodikliai:

12.2.1. pritraukta turistų per 2 metus po projekto įgyvendinimo. Projekto vykdytojas, be šio rezultato rodiklio, atsižvelgdamas į vykdomas veiklas, gali pasirinkti bent vieną Aprašo 12.2.2, 12.2.3 punktuose nurodytą rodiklį (jei vykdoma Aprašo 11.1 ir (ar) 11.2 punktuose nurodytos veiklos, pasirinkimas privalomas);

12.2.2. pritraukta privataus finansavimo lėšų;

12.2.3. sukurta naujų darbo vietų (tiesioginių): vyrų ir (arba) moterų. Projekto vykdytojas įsipareigoja rodiklio skaitinę reikšmę pateikti po projekto įgyvendinimo.“;

2.4. išdėstau 13 punktą taip:

13. Tinkami pareiškėjai yra savivaldybių biudžetinės įstaigos, viešieji juridiniai asmenys, kurių nors vienas dalyvis yra valstybė ar savivaldybės.“;

2.5. išdėstau 15 punktą taip:

15. Pareiškėjai paraiškas dėl projekto finansavimo (toliau – paraiška) gali teikti individualiai arba kartu su partneriais, kuriems taikomi tokie patys reikalavimai kaip ir pareiškėjui. Partnerio įtraukimas į projektą turi būti pagrįstas ir jo būtinumas turi būti įrodytas paraiškoje. Jei projektu numatoma vykdyti tik Aprašo 11.4 punkte nurodytą veiklą, projektą privalo pateikti kartu vienoje apskrityje esančios kelios savivaldybės.“;

2.6. išdėstau 21.2 punktą taip:

21.2. turi būti įgyvendintas ne ilgiau kaip per 24 mėnesius (kai vykdoma tik Aprašo 11.4 punkte nurodyta veikla – ne ilgiau kaip per 12 mėnesių) nuo projekto veiklų įgyvendinimo pradžios. Šis terminas pagrįstais atvejais gali būti pratęstas projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nustatyta tvarka. Visos projekto veiklos turi būti baigtos įgyvendinti ir galutinis mokėjimo prašymas turi būti pateiktas ne vėliau kaip iki 2015 m. spalio 1 d.;“;

2.7. išdėstau 24 punktą taip:

24. Kartu su paraiška turi būti pateiktas detalus ekonomiškai, techniškai ir socialiai paramos poreikį pagrindžiantis investicijų projektas (nėra taikoma, jeigu projekte vykdoma tik Aprašo 11.4 punkte nurodyta veikla; taip pat nėra taikoma visų veiklų atveju, jei projekto bendra vertė neviršija 3 452 800 Lt (trijų milijonų keturių šimtų penkiasdešimt dviejų tūkstančių aštuonių šimtų litų), parengtas pagal Europos Komisijos parengtą dokumentą Nr. 4 – Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairės (angl. Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis, working document No. 4), taikant 15 metų investicijų gyvavimo laikotarpį ir diskonto normą, kuri lygi 5 procentams, kaip nurodyta Europos Komisijos parengtame dokumente Nr. 4 – Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairės (angl. Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis, working document No. 4). Pateikus pagrįstą paaiškinimą, gali būti taikomas ir kitas laikotarpis bei diskonto norma. Investicinis projektas taip pat turi atitikti reikalavimus, nurodytus Aprašo 2 priedo 9.1.1–9.1.7 punktuose. Visais atvejais, jei bendra projekto vertė neviršija 3 452 800 Lt (trijų milijonų keturių šimtų penkiasdešimt dviejų tūkstančių aštuonių šimtų litų), projektui netaikomi Aprašo 2 priedo 9.1.2–9.1.6 punktuose nurodyti reikalavimai.“;

2.8. išdėstau 25 punktą taip:

25. Kartu su paraiška turi būti pateiktas patvirtintas techninis projektas (nėra taikoma, jeigu projekte vykdoma tik Aprašo 11.4 punkte nurodyta veikla).“;

2.9. išdėstau 32.2 punktą taip:

32.2. 4 kategorijos „Įranga, įrenginiai ir kt. turtas“ 4.6 išlaidų eilutėje „Kita“ gali būti numatomos tinkamos finansuoti objektų veiklai ir lankytojų aptarnavimui užtikrinti reikalingos įrangos ir įrenginių įsigijimo išlaidos (Aprašo 11.1–11.2 punktuose nurodytai veiklai) (4.1–4.5 išlaidų eilutėse numatytos išlaidos nėra tinkamos finansuoti).“;

2.10. išdėstau 32.3.3 punktą taip:

32.3.3. 5.4 išlaidų eilutėje „Kita“ numatomos tinkamos finansuoti išlaidos – su turizmo paslaugų (produktų) rinkodara susijusių paslaugų įsigijimas (de minimis) (Aprašo 11.4 punkte nurodytai veiklai). Su rinkodara susijusių paslaugų įsigijimo išlaidos negali viršyti 20 000 (dvidešimties tūkstančių litų) Lt, kai projekte vykdoma ne tik Aprašo 11.4 punkte nurodyta veikla.“;

2.11. išdėstau 32.4.2 punktą taip:

32.4.2. 6.2 išlaidų eilutėje „Projekto administravimo paslaugų pirkimas“ gali būti numatomos projekto administravimo paslaugų teikimo išlaidos, kai projektui ar atskiroms jo veikloms administruoti samdomas išorinis paslaugos teikėjas (-ai). Paslaugos gali būti perkamos tik projekto administravimo funkcijoms, neatliekamoms projektą administruojančių asmenų, kurių darbo užmokesčio išlaidos yra finansuojamos pagal 6.1 biudžeto eilutę, atlikti, tačiau tokios išlaidos negali viršyti 3 000 (trijų tūkstančių litų) Lt per mėnesį.“;

2.12. išdėstau 73 punktą taip:

73. Rangos darbų (kai vykdoma Aprašo 11.1–11.2 punktuose nurodyta veikla), projektavimo paslaugų (kai vykdoma Aprašo 11.3 punkte nurodyta veikla), rinkodaros paslaugų (kai vykdoma Aprašo 11.4 punkte nurodyta veikla) viešuosius pirkimus rekomenduojama pradėti iš karto, įtraukus projektus į Projektų sąrašus:

73.1. projektavimo paslaugų viešieji pirkimai turi būti baigti ir pasirašytos pirkimo sutartys iki paraiškos pateikimo LVPA dienos. LVPA turi būti pateikiamos pasirašytos projektavimo paslaugų pirkimo sutartys, laimėtojų pasiūlymai, pirkimo sąlygos, viešųjų pirkimų komisijos protokolai ir kt. Paraiškos gali būti atmestos tuo atveju, jeigu pateiktoje paraiškoje numatyti projektavimo paslaugų viešieji pirkimai nebus baigti ir nebus pasirašytos pirkimo sutartys iki paraiškos pateikimo LVPA dienos. Projektavimo paslaugų viešieji pirkimai turi būti baigti ir pasirašytos pirkimo sutartys iki paraiškos pateikimo LVPA dienos, todėl pareiškėjas projektą pradeda vykdyti savo rizika;

73.2. rangos darbų viešieji pirkimai turi būti pradėti iki paraiškos pateikimo LVPA dienos. LVPA turi būti pateikta pradėtų vykdyti viešųjų pirkimų dokumentacija (konkurso sąlygos, techninė specifikacija, darbų kiekiai, rangos darbų sutarties projektas ir kt.). Jeigu viešieji pirkimai būtų baigti vykdyti iki paraiškos pateikimo LVPA dienos ir su atrinktu laimėtoju būtų sudaryta sutartis, kol nėra priimtas sprendimas dėl projekto finansavimo iš ES fondų lėšų, pareiškėjas projektą pradeda vykdyti savo rizika;

73.3. rinkodaros paslaugų viešuosius pirkimus rekomenduojama pabaigti bei pasirašyti pirkimo sutartis (preliminarias sutartis) iki paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo termino, kuris nustatomas atsižvelgiant į paraiškos pateikimo LVPA datą ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 64 punkto nuostatas, pabaigos. Tokiu atveju LVPA turi būti pateikiamos pasirašytos pirkimo sutartys (preliminarios sutartys), laimėtojų pasiūlymai, pirkimo sąlygos, viešųjų pirkimų komisijos protokolai ir kt. Jeigu viešieji pirkimai būtų baigti vykdyti iki paraiškos pateikimo LVPA dienos ir su atrinktu laimėtoju būtų sudaryta sutartis, kol nėra priimtas sprendimas dėl projekto finansavimo iš ES fondų lėšų, pareiškėjas projektą pradeda vykdyti savo rizika. Tuo atveju, jei iki paraiškos tinkamumo vertinimo termino pabaigos rinkodaros paslaugų viešieji pirkimai nebūtų pradėti vykdyti, pareiškėjas turi pateikti LVPA kitus dokumentus, įrodančius projekto rinkodaros priemonių biudžeto pagrįstumą (teikėjų komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas ir kt.).“;

2.13. papildau šiuo 731 punktu:

731. Pareiškėjai, pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą priskirtini perkančiosioms organizacijoms, vykdydami viešuosius pirkimus, reikalingus pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 151 straipsniu.“;

2.14. pripažįstu netekusiu galios 87 punktą;

2.15. pripažįstu netekusiu galios 105 punktą;

2.16. išdėstau 1 priedo 11 punktą taip:

11.

Pateikti už projekto administravimą atsakingų asmenų įgaliojimus patvirtinantys dokumentai ir (arba) vadovo pasirašytas raštas, kad bus perkama projekto administravimo paslauga.

 

 

 

2.17. išdėstau 1 priedo 16 punktą taip:

16.

Pateiktos, jei teisės aktų nustatyta tvarka privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, Poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (nuorašas) ir atsakingos institucijos sprendimo ar atrankos išvados kopijos arba pareiškėjo laisvos formos raštas, kad projektui netaikomas reikalavimas dėl poveikio aplinkai vertinimo (kai poveikio aplinkai vertinimo atlikti neprivaloma).

 

 

 

2.18. išdėstau 1 priedo 18 punktą taip:

18.

Pateikta projektavimo paslaugų viešųjų pirkimų dokumentacija (pasirašytos pirkimo sutartys, laimėtojų pasiūlymai, pirkimo sąlygos, viešųjų pirkimų komisijos protokolai ir kt. pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) reikalaujami dokumentai (nuorašas) (netaikoma, jei pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra ne perkančioji organizacija).

 

 

 

2.19. papildau 1 priedą šiuo 181 punktu:

181.

Pateikta rangos darbų viešųjų pirkimų dokumentacija (konkurso sąlygos, techninė specifikacija, darbų kiekiai, rangos darbų sutarties projektas ir kt. pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą reikalaujami dokumentai) (nuorašas) (netaikoma, jei pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra ne perkančioji organizacija).

 

 

 

2.20. papildau 1 priedą šiuo 182 punktu:

182.

Pateikta rinkodaros paslaugų viešųjų pirkimų dokumentacija (pasirašytos pirkimo sutartys (preliminarios sutartys), laimėtojų pasiūlymai, pirkimo sąlygos, viešųjų pirkimų komisijos protokolai ir kt. pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą reikalaujami dokumentai (nuorašas) (netaikoma, jei pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra ne perkančioji organizacija) arba pateikti dokumentai, įrodantys projekto rinkodaros priemonių biudžeto pagrįstumą (teikėjų komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas ir kt.) (taikoma Aprašo 11.4 punkte nurodytai veiklai, jeigu rinkodaros paslaugų viešieji pirkimai nepradėti vykdyti).

 

 

 

2.21. išdėstau 1 priedo 21 punktą taip:

21.

Pateikti: patvirtintas statinio techninis projektas, parengtas pagal galiojantį projektavimo sąlygų sąvadą, ir galiojantis statinio projektavimo sąlygų sąvadas, į kurio sudėtį įeina pritaikymo turizmui projektiniai pasiūlymai (taikoma, kai projekto rezultatams pasiekti būtinas tik kapitalinis remontas, rekonstrukcija kultūros paveldo objekto vertingųjų savybių neturinčiose dalyse arba statinių statyba ar griovimas šio objekto teritorijoje) (taikoma Aprašo 11.2 punkte nurodytai veiklai) (jei taikoma).

 

 

 

2.22. išdėstau 1 priedo 22 punktą taip:

22.

Pateikti: patvirtintas statinio techninis projektas, parengtas pagal galiojantį projektavimo sąlygų sąvadą, į kurio sudėtį įeina tvarkybos (remonto, restauravimo, atkūrimo) projektas, ir galiojantis statinio projektavimo sąlygų sąvadas, į kurio sudėtį įeina pritaikymo turizmui projektiniai pasiūlymai (taikoma, kai projekto rezultatams pasiekti būtinas taikomųjų tyrimų pagrindu atliekamas remontas, restauravimas, rekonstrukcija ar statinių atkūrimas (atstatymas) (taikoma Aprašo 11.2 punkte nurodytai veiklai) (jei taikoma).

 

 

 

2.23. išdėstau 1 priedo 23 punktą taip:

23.

Pateikti: projektavimo sąlygos (laikinas apsaugos reglamentas) ir (arba) pritaikymo turizmui projektiniai pasiūlymai, ir tvarkybos (remonto, restauravimo) projektas (taikoma, kai projekto rezultatams pasiekti būtinas tik taikomųjų tyrimų pagrindu atliekamas remontas ar restauravimas) (taikoma Aprašo 11.2 punkte nurodytai veiklai) (jei taikoma).

 

 

 

2.24. išdėstau 1 priedo 26 punktą taip:

26.

Projekte numatant naują statybą, rekonstrukciją, pateiktas galiojantis teisės aktų nustatyta tvarka išduotas statinio (-ių) projektavimo sąlygų sąvadas ir patvirtintas techninis projektas, parengtas pagal galiojantį projektavimo sąlygų sąvadą (taikoma Aprašo 11.1 punkte nurodytai veiklai) (jei taikoma).

 

 

 

2.25. išdėstau 2 priedo 3.1.1 punktą taip:

3.1.1. Projektas prisideda prie Aprašo 12 punkte numatytų produkto ir rezultato rodiklių pasiekimo.

 

Pastaba. Aprašo 12.1.1 punkte nurodytas produkto rodiklis ir Aprašo 12.2.1 punkte nurodytas rezultato rodiklis turi būti privalomai pasirinkti. Projekto vykdytojas, be šių produkto ir rezultato rodiklių, turi pasirinkti bent vieną kitą Aprašo 12.1.212.1.3 punktuose nurodytą produkto rodiklį ir gali pasirinkti bent vieną kitą Aprašo 12.2.212.2.3 punktuose nurodytą rezultato rodiklį (jei vykdomos Aprašo 11.1 ir (ar) 11.2 punktuose nurodytos veiklos, pasirinkimas privalomas).

Paaiškinimai: įgyvendinus numatytas projekto veiklas bus pasiekti planuojami produkto ir rezultatų rodikliai (numatytos jų reikšmės), tai yra veiklos adekvačios siekiamiems rezultatams.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos (A) dalis.

 

 

2.26. išdėstau 2 priedo 3.2.2 punktą taip:

3.2.2. Projekto uždaviniai specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, nuoseklūs, susieti ir iškelti laiku.

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus:

- yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas;

- išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami;

- pasiekiami, t. y. realūs;

- nuoseklūs, t. y. pakankami numatytiems projekto rodikliams pasiekti;

- susieti, t. y. adekvatūs vykdomoms projekto veikloms;

- iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos (A) dalis, investicijų projektas.

 

 

2.27. išdėstau 2 priedo 7.1.1.1 punktą taip:

7.1.1.1. Pareiškėjas yra savivaldybių biudžetinės įstaigos, viešieji juridiniai asmenys, kurių nors vienas dalyvis yra valstybė ar savivaldybės.

 

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos (A) dalyje pateiktą informaciją bei steigimo dokumentus.)

 

 

2.28. papildau 2 priedą šiuo 7.2.3.2 punktu:

7.2.3.2. Pateikta rinkodaros paslaugų viešųjų pirkimų dokumentacija (pasirašytos pirkimo sutartys (preliminarios sutartys), laimėtojų pasiūlymai, pirkimo sąlygos, viešųjų pirkimų komisijos protokolai ir kt.), jeigu rinkodaros paslaugų viešieji pirkimai baigti iki paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo termino, kuris nustatomas atsižvelgiant į paraiškos pateikimo viešajai įstaigai Lietuvos verslo paramos agentūrai (toliau – LVPA) datą ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 64 punkto nuostatas, pabaigos.

 

Pastaba: netaikoma, jei pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra ne perkančioji organizacija.

 

Jeigu iki paraiškos tinkamumo vertinimo termino pabaigos rinkodaros paslaugų viešieji pirkimai nepradėti, turi būti pateikti dokumentai, įrodantys projekto rinkodaros priemonių biudžeto pagrįstumą (teikėjų komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas ir kt.).

 

Informacijos šaltinis: paraiškos (A) dalis, paraiškos (B) dalis, kartu su paraiška teikiami dokumentai.

 

 

2.29. išdėstau 2 priedo 8.1.1 punktą taip:

8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar pareiškėjas (partneriai) turi stabilius ir pakankamus finansų išteklius, gali užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir prisidėti prie projekto finansavimo. Pareiškėjo (partnerių) įnašas turi būti aiškiai apibrėžtas, patikimas, tinkamas, pakankamas ir realus paraiškos pateikimo metu.

Pakankamai apibrėžtu, patikimu ir tinkamu pareiškėjo (partnerio) įnašu gali būti laikoma:

- banko paskola. Jei pareiškėjo (partnerio) planuojamas lėšų šaltinis yra banko paskola, tokiu atveju turi būti pateiktas preliminarus banko sprendimas suteikti paskolą (pažyma), tačiau nuo sprendimo skirti finansavimą priėmimo, bet ne vėliau kaip per LVPA nustatytą terminą iki projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo turi būti gauta paskola arba pateikta pažyma, kurioje nurodytas banko sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, esant ar įvykdžius tam tikras sąlygas. Jei banko paskola suteikiama visai pareiškėjo (partnerio) veiklai, turi būti pridėti finansiniai srautai bei įsipareigojimas tam tikrą paskolos dalį skirti projektui įgyvendinti;

- pareiškėjo (partnerių) nuosavos lėšos. Tokiu atveju su paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (turinčios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriuo nutarta projekto įgyvendinimui skirti tam tikrą juridinio asmens lėšų sumą, ir informacija apie lėšų šaltinį (banko sąskaitos (-ų) išrašas ar banko pažyma apie pareiškėjo turimas lėšas);

- dalininkų (narių) piniginiai įnašai. Tokiu atveju su paraiška pateikiamas dalininko (-ų) sprendimas (visuotinio dalininkų (narių) susirinkimo protokolo kopija ar panašiai) skirti konkrečią lėšų sumą projektui įgyvendinti bei dokumentai, patvirtinantys dalininko (-ų) finansinius pajėgumus skirti lėšas ir informaciją apie lėšų šaltinius (patvirtintų finansinės atskaitomybės dokumentų kopijos, patvirtintos einamųjų metų sąmatos, kita);

- partnerystės (koncesijos, viešųjų pirkimų ar kita) sutartis (užtikrinanti pakankamą finansavimą), kai privatus partneris (investuotojas, operatorius, tiekėjas) atrinktas viešai ir skaidriai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais (Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymu, Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu ir kitais teisės aktais). Taip pat turi būti pateikti dokumentai, patvirtinantys privataus partnerio finansinius pajėgumus skirti reikalingas lėšas projekto finansavimui (patvirtintų finansinės atskaitomybės dokumentų kopijos, patvirtintos einamųjų metų sąmatos, kita).

Informacijos šaltinis: duomenys tikrinami pagal pateiktus finansavimo šaltinius patvirtinančius dokumentus.“

 

 

2.30. išdėstau 2 priedo 9.1.2 punktą taip:

9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos.

 

Paaiškinimai: skaičiavimai projekte remiasi pagrįstomis būsimų pajamų ir sąnaudų prognozavimo prielaidomis.

 

Informacijos šaltinis: investicijų projektas (jei taikoma),

Pajamų skaičiavimo lentelė, kurios forma pateikta ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt.

 

Pastaba: šis kriterijus netaikomas, jei bendra projekto vertė neviršija 3 452 800 Lt (trijų milijonų keturių šimtų penkiasdešimt dviejų tūkstančių aštuonių šimtų litų).

 

 

2.31. išdėstau 2 priedo 9.1.3 punktą taip:

9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis.

 

Paaiškinimai: rekomenduojama taikyti 15 metų investicijų gyvavimo laikotarpį; jei analizei imamas kitas laikotarpis, tai projekte yra pateiktas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitą analizės laikotarpį.

 

Informacijos šaltinis: investicijų projektas (jei taikoma), Pajamų skaičiavimo lentelė.

 

Pastaba: šis kriterijus netaikomas, jei bendra projekto vertė neviršija 3 452 800 Lt (trijų milijonų keturių šimtų penkiasdešimt dviejų tūkstančių aštuonių šimtų litų).

 

 

2.32. išdėstau 2 priedo 9.1.4 punktą taip:

9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma.

 

Paaiškinimai: rekomenduojama taikyti 5 procentų diskonto normą; jei taikoma kitokia diskonto norma, pateiktas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitokią diskonto normą.

 

Informacijos šaltinis: Pajamų skaičiavimo lentelė, investicijų projektas (jei taikoma).

 

Pastaba: šis kriterijus netaikomas, jei bendra projekto vertė neviršija 3 452 800 Lt (trijų milijonų keturių šimtų penkiasdešimt dviejų tūkstančių aštuonių šimtų litų).

 

 

2.33. išdėstau 2 priedo 9.1.5 punktą taip:

9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės.

 

Paaiškinimai: Teisingai apskaičiuoti finansiniai rodikliai (finansinė grynoji dabartinė vertė (angl. „financial net present value“) (toliau FNPV), finansinė grąžos norma (angl. „financial rate of return“) (toliau FRR) ir sąnaudų (naudos) santykis (angl. „benefit/cost ratio“). Jų reikšmės pagrindžia prašomų lėšų apimtį.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos (B) dalis, investicijų projektas (jei taikoma).

 

Pastaba: šis kriterijus netaikomas, jei bendra projekto vertė neviršija 3 452 800 Lt (trijų milijonų keturių šimtų penkiasdešimt dviejų tūkstančių aštuonių šimtų litų).

 

 

2.34. išdėstau 2 priedo 9.3.1 punktą taip:

9.3.1. Paraiškoje dėl projekto finansavimo teisingai nurodyta, kuriai kategorijai priklauso projektas, tai yra iš kurio:

9.3.1.1. negaunama pajamų;

9.3.1.2. gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto (Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 3 dalis);

9.3.1.3. gaunama pajamų ir jos įvertinamos iš anksto (Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalis)

(Jeigu teikiama valstybės pagalba, 9.3.1 punkte nurodytas kriterijus netaikomas.)

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą vienai iš išvardytų kategorijų. Europos Komisijos parengtos detalios metodologinės rekomendacijos Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects.

 

Pastaba: taikoma, jei bendra projekto vertė viršija 3 452 800 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų).

Informacijos šaltinis: paraiškos (B) dalis, papildomai teikiami dokumentai.

 

 

2.35. išdėstau 2 priedo 9.3.2 punktą taip:

9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis.

(Jeigu teikiama valstybės pagalba, šis kriterijus netaikomas.)

 

Paaiškinimai: taikoma tik Aprašo 27.3 punkte nustatytu atveju.

 

Pastaba: taikoma, jei bendra projekto vertė viršija 3 452 800 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų).Informacijos šaltinis: paraiškos (B) dalis, papildomai teikiami dokumentai.

 

 

2.36. išdėstau 3 priedo 61 punktą taip:

61. Projekto veiklos pagal VP3-1.3-ŪM-05-R priemonės „Viešosios turizmo infrastruktūros ir paslaugų plėtra regionuose“ remiamas veiklas (pažymėkite, kuriuose punktuose nurodytas veiklas atitinka projektas):

 

1. viešosios turizmo infrastruktūros įrengimas (vandens ir dviračių turizmo trasų, pėsčiųjų takų, kempingų, stovyklaviečių, poilsiaviečių, apžvalgos aikštelių, regyklų), įskaitant higienos statinių ar įrenginių statybą, rekonstravimą ir remontą;

?Taip

?Ne

2. viešųjų nekilnojamųjų kultūros paveldo objektų tvarkomieji statybos darbai, skirti minėtus objektus pritaikyti turizmui;

?Taip

??Ne

3. pirmiau nurodytos viešosios turizmo infrastruktūros statinių projektavimas;

??Taip

??Ne

4. regiono kultūrinio, verslo, sveikatinimo ir aktyvaus turizmo produktų įvairių rinkodaros priemonių įgyvendinimas.

??Taip

??Ne

2.37. papildau 3 priedą šiuo 62 punktu:

62. Projekto teikiamos naudos atitiktis planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingoms sąnaudoms.

(Paaiškinkite planuojamų projekto rezultatų atitiktį numatomoms investicijoms.)“;

2.38. išdėstau 3 priedo 11 punkto lentelės 3 punktą taip:

3.

Už projekto administravimą atsakingų asmenų įgaliojimus patvirtinantys dokumentai ir (arba) vadovo pasirašytas raštas, kad bus perkama projekto administravimo paslauga (jei taikoma).

 

2.39. išdėstau 3 priedo 11 punkto lentelės 8 punktą taip:

8.

Jei teisės aktų nustatyta tvarka privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, Poveikio aplinkai vertinimo ataskaita ir atsakingos institucijos sprendimas ar atrankos išvados (kopija) arba pareiškėjo laisvos formos raštas, kad projektui netaikomas reikalavimas dėl poveikio aplinkai vertinimo (kai poveikio aplinkai vertinimo atlikti neprivaloma).

 

2.40. išdėstau 3 priedo 11 punkto lentelės 10 punktą taip:

10.

Projektavimo paslaugų viešųjų pirkimų dokumentacija (pasirašytos pirkimo sutartys, laimėtojų pasiūlymai, pirkimo sąlygos, viešųjų pirkimų komisijos protokolai, susirašinėjimo su tiekėjais dokumentai ir kiti pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) reikalaujami dokumentai (nuorašas) (netaikoma, jei pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra ne perkančioji organizacija).

 

2.41. papildau 3 priedo 11 punkto lentelę šiuo 101 punktu:

101.

Rangos darbų viešųjų pirkimų dokumentacija (konkurso sąlygos, techninė specifikacija, darbų kiekiai, rangos darbų sutarties projektas ir kt. pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą reikalaujami dokumentai (nuorašas) (netaikoma, jei pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra ne perkančioji organizacija).

 

2.42. papildau 3 priedo 11 punkto lentelę šiuo 102 punktu:

102.

Rinkodaros paslaugų viešųjų pirkimų dokumentacija (pasirašytos pirkimo sutartys (preliminarios sutartys), laimėtojų pasiūlymai, pirkimo sąlygos, viešųjų pirkimų komisijos protokolai ir kt. pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą reikalaujami dokumentai (nuorašas) (netaikoma, jei pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra ne perkančioji organizacija) arba dokumentai, įrodantys projekto rinkodaros priemonių biudžeto pagrįstumą (teikėjų komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas ir kt.) (taikoma Aprašo 11.4 punkte nurodytai veiklai, jeigu rinkodaros paslaugų viešieji pirkimai nepradėti vykdyti).

 

2.43. išdėstau 3 priedo 11 punkto lentelės 13 punktą taip:

13.

Patvirtintas statinio techninis projektas, parengtas pagal galiojantį projektavimo sąlygų sąvadą, ir galiojantis statinio projektavimo sąlygų sąvadas, į kurio sudėtį įeina pritaikymo turizmui projektiniai pasiūlymai (kai projekto rezultatams pasiekti būtinas tik kapitalinis remontas, rekonstrukcija kultūros paveldo objekto vertingųjų savybių neturinčiose dalyse arba statinių statyba ar griovimas šio objekto teritorijoje) (taikoma Aprašo 11.2 punkte nurodytai veiklai) (jei taikoma).

 

2.44. išdėstau 3 priedo 11 punkto lentelės 14 punktą taip:

14.

Patvirtintas statinio techninis projektas, parengtas pagal galiojantį projektavimo sąlygų sąvadą, į kurio sudėtį įeina tvarkybos (remonto, restauravimo, atkūrimo) projektas, ir galiojantis statinio projektavimo sąlygų sąvadas, į kurio sudėtį įeina pritaikymo turizmui projektiniai pasiūlymai (kai projekto rezultatams pasiekti būtinas taikomųjų tyrimų pagrindu atliekamas remontas, restauravimas, rekonstrukcija ar statinių atkūrimas (atstatymas) (taikoma Aprašo 11.2 punkte nurodytai veiklai) (jei taikoma).

 

2.45. išdėstau 3 priedo 11 punkto lentelės 15 punktą taip:

15.

Projektavimo sąlygos (laikinas apsaugos reglamentas) ir (arba) pritaikymo turizmui projektiniai pasiūlymai, ir tvarkybos (remonto, restauravimo) projektas (kai projekto rezultatams pasiekti būtinas tik taikomųjų tyrimų pagrindu atliekamas remontas ar restauravimas) (taikoma Aprašo 11.2 punkte nurodytai veiklai) (jei taikoma).

 

2.46. išdėstau 3 priedo 11 punkto lentelės 18 punktą taip:

18.

Projekte numatant naują statybą, rekonstrukciją, pateiktas galiojantis teisės aktų nustatyta tvarka išduotas statinio (-ių) projektavimo sąlygų sąvadas ir patvirtintas techninis projektas, parengtas pagal galiojantį projektavimo sąlygų sąvadą (taikoma Aprašo 11.1 punkte nurodytai veiklai) (jei taikoma).

 

2.47. papildau 3 priedą šiuo 111 punktu“

111. Informacija apie paraiškos rengėją

 

Paraišką parengė pats pareiškėjas

Paraišką parengė konsultacinė įmonė ar konsultantas

Jeigu paraišką parengė konsultacinė įmonė ar konsultantas, nurodykite:

Konsultacinės įmonės pavadinimas

 

Konsultanto vardas ir pavardė

 

Telefono numeris

 

El. pašto adresas

 

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                  Dainius Kreivys