MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL VILNIAUS, KAUNO, KLAIPĖDOS, ŠIAULIŲ IR PANEVĖŽIO TERITORINIŲ MUITINIŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2004 m. kovo 26 d. Nr. 1B-264
Vilnius
Vykdydamas Muitinės departamento direktoriaus 2003 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 1B-286 patvirtintą Lietuvos muitinės pasirengimo dirbti Europos Sąjungos muitų teritorijoje nuo 2004 m. gegužės 1 d. priemonių planą bei vadovaudamasis Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1998 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 171 (Žin., 1998, Nr. 64-1861), 11.7 punktu:
1. Tvirtinu pridedamus:
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Muitinės departamento direktoriaus 2002 m. birželio 13 d. įsakymą Nr. 342 „Dėl Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio teritorinių muitinių nuostatų patvirtinimo“(Žin., 2002, Nr. 60-2483);
2.2. Muitinės departamento direktoriaus 2003 m. vasario 28 d. įsakymą Nr. 1B-177 „Dėl Muitinės departamento direktoriaus 2002 m. birželio 13 d. įsakymo Nr. 342 „Dėl Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio teritorinių muitinių nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 24-1007);
2.3. Muitinės departamento direktoriaus 2004 m. sausio 27 d. įsakymą Nr. 1B-78 „Dėl Muitinės departamento direktoriaus 2002 m. birželio 13 d. įsakymo Nr. 342 „Dėl Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio teritorinių muitinių nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2004, Nr. 16-496).
3. Pavedu Personalo ir mokymo skyriui (K. Puidokas) paskelbti šį įsakymą oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.
PATVIRTINTA
Muitinės departamento direktoriaus
2004 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 1B-264
VILNIAUS TERITORINĖS MUITINĖS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus teritorinė muitinė yra iš valstybės biudžeto finansuojama muitinės įstaiga, veikianti Muitinės departamento nustatytoje veiklos zonoje. Vilniaus teritorinės muitinės steigėjas yra Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.
2. Vilniaus teritorinė muitinė organizuoja savo veiklą vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Europos Bendrijos muitų teisės aktais, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais muitinės veiklą, bei šiais nuostatais ir yra atsakinga už jų įgyvendinimą.
3. Vilniaus teritorinė muitinė yra juridinis asmuo, turintis savo sąskaitą Lietuvos Respublikoje registruotame banke, antspaudą su Lietuvos muitinės ženklu ir savo pavadinimu, naudojasi muitinės simbolika ir atributika.
5. Vilniaus teritorinės muitinės veiklos zoną sudaro Vilniaus, Visagino, Elektrėnų ir Druskininkų miestai, Vilniaus, Trakų, Šalčininkų, Varėnos, Širvintų, Ukmergės, Švenčionių, Ignalinos ir Molėtų rajonai.
II. VILNIAUS TERITORINĖS MUITINĖS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. Svarbiausi Vilniaus teritorinės muitinės uždaviniai:
7.2. organizuoti ir kontroliuoti muitų tarifų taikymą, užtikrinti muitų ir kitų mokesčių bei valstybės rinkliavų surinkimą;
7.3. organizuoti bei kontroliuoti importo, eksporto ir tranzito bei prekybos su Europos Sąjungos valstybėmis statistinių duomenų rinkimą, kaupimą bei teikimą;
7.4. organizuoti ir kontroliuoti muitinės kompetencijai priskirtų importo, eksporto ir tranzito draudimų bei apribojimų taikymą;
7.5. organizuoti ir vykdyti teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevenciją, nustatyti ir tirti pažeidimus, taikyti pažeidėjams teisės aktų nustatytas ekonomines ir administracines sankcijas;
8. Vilniaus teritorinė muitinė, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
8.1. organizuoja ir kontroliuoja Vilniaus teritorinės muitinės struktūrinių padalinių veiklą, analizuoja ir apibendrina jų veiklos rezultatus, teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų reorganizavimo, likvidavimo ar steigimo;
8.3. vykdo prekių (krovinių) muitinį tikrinimą ir įforminimą muitinės postuose, prekių saugojimo (buvimo) vietose, jų gabenimo Lietuvos Respublikos muitų teritorijoje metu, kitų vertybių, visų rūšių transporto priemonių ir keleivių muitinį tikrinimą bei taiko muitinės priežiūros priemones;
8.5. teisės aktų nustatyta tvarka sulaiko, konfiskuoja juridinių ir fizinių asmenų neteisėtai gabenamas prekes bei kitas vertybes ir perduoda jas realizuoti;
8.6. organizuoja ir vykdo teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevencijos priemones, nustato, tiria pažeidimus bei taiko ekonomines ir administracines sankcijas;
8.7. analizuoja ir apibendrina muitinės veiklą reglamentuojančių teisės aktų taikymo praktiką ir teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų tobulinimo;
8.8. organizuoja, vykdo ir kontroliuoja importo, eksporto muitų, kitų mokesčių ir teritorinės muitinės kompetencijai priskirtų valstybės rinkliavų apskaičiavimą, surinkimą, apskaito mokesčių mokėtojų mokestines prievoles, kontroliuoja jų vykdymą, tvarko biudžeto mokestinių pajamų įmokas;
8.9. teisės aktų nustatyta tvarka išieško mokestines nepriemokas, tarp jų Europos Sąjungos kitų valstybių naudai, administruoja teritorinės muitinės kompetencijai priklausančius ES tradicinius nuosavus išteklius, teikia informaciją OWNRES apie pažeidimus;
8.10. renka, apdoroja ir analizuoja importo, eksporto bei tranzito statistinius duomenis ir nustatyta tvarka teikia juos Muitinės departamentui bei kitoms įstaigoms;
8.11. renka, kaupia ir apdoroja Lietuvos prekybos su Europos Sąjungos valstybėmis statistinius duomenis;
8.12. teisės aktų nustatyta tvarka atlieka asmenų komercinės ir ūkinės veiklos, jos apskaitos, finansinės atskaitomybės ir kitus patikrinimus;
8.13. teikia asmenims informaciją apie teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymą, informuoja visuomenę apie muitinės veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais;
8.14. organizuoja ir vykdo muitinės pareigūnų atranką, mokymą, kvalifikacijos kėlimą bei tarnybinės veiklos vertinimą;
8.15. vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su pasienio, teisėsaugos bei kitomis institucijomis, visuomene;
8.17. nagrinėja asmenų siūlymus, pareiškimus bei skundus Vilniaus teritorinės muitinės veiklos klausimais, imasi priemonių nustatytiems trūkumams šalinti;
III. VILNIAUS TERITORINĖS MUITINĖS TEISĖS
9. Vilniaus teritorinė muitinė, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:
9.1. nustatyta tvarka teikti Muitinės departamentui siūlymus ir gauti iš jo informaciją dėl teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymo;
9.2. pagal savo kompetenciją tikrinti, kaip asmenys laikosi įstatymų ir kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taip pat reikalauti pašalinti priežastis, sudarančias galimybes juos pažeisti;
9.3. teikti asmenims privalomus nurodymus pašalinti teisės aktų pažeidimus, kreiptis į Muitinės departamentą dėl pažeidimus padariusių asmenų ūkinės ir komercinės veiklos apribojimų;
9.4. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš asmenų informaciją ir turimus dokumentus, susijusius su laikinuoju prekių saugojimu, muitinės procedūra (procedūromis) arba kitu muitinės sankcionuotu veiksmu (veiksmais);
9.5. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš PVM mokėtojų statistinę informaciją apie prekybą su Europos Sąjungos valstybėmis;
9.6. tikrinti asmenų, vykdančių prekybą su Europos Sąjungos valstybėmis, pateikiamų muitinei statistinių duomenų kokybę;
IV. VILNIAUS TERITORINĖS MUITINĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Vilniaus teritorinei muitinei vadovauja viršininkas, kurį skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
11. Vilniaus teritorinės muitinės viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
12. Laikinai nesant teritorinės muitinės viršininko, jo pareigas eina Muitinės departamento direktoriaus įsakymu paskirtas vienas iš teritorinės muitinės viršininko pavaduotojų.
13. Vilniaus teritorinės muitinės postų viršininkus priima į pareigas, perkelia į kitas pareigas ir atleidžia iš pareigų teritorinės muitinės viršininkas, suderinęs su Muitinės departamento direktoriumi. Kitus teritorinės muitinės pareigūnus bei darbuotojus priima į pareigas, perkelia į kitas pareigas ir atleidžia iš jų teritorinės muitinės viršininkas.
14. Muitinės pareigūnai į tarnybą Vilniaus teritorinėje muitinėje priimami Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto nustatyta tvarka, o kiti darbuotojai – darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Vilniaus teritorinės muitinės viršininkas:
15.2. rengia, pasirašo Vilniaus teritorinės muitinės išlaidų sąmatą, neviršydamas Muitinės departamento nustatytų asignavimų, ir teikia ją tvirtinti Muitinės departamento direktoriui;
15.3. teikia tvirtinti Muitinės departamento direktoriui Vilniaus teritorinės muitinės nuostatus ir struktūrą;
15.5. tvirtina Vilniaus teritorinės muitinės pareigybių sąrašą, neviršydamas Muitinės departamento nustatyto pareigybių skaičiaus ir darbo užmokesčiui nustatytų asignavimų, skyrių ir muitinės postų nuostatus bei pareigūnų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus;
15.6. priima sprendimus, nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose, sudaro sandorius arba įgalioja tai atlikti savo pavaduotojus arba kitus muitinės pareigūnus;
15.7. pagal savo kompetenciją nustatyta tvarka atstovauja Vilniaus teritorinei muitinei Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose bei organizacijose arba suteikia atitinkamus įgaliojimus kitiems muitinės pareigūnams;
15.8. leidžia įsakymus ir kitus įsakymais tvirtinamus teisės aktus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;
V. VILNIAUS TERITORINĖS MUITINĖS LĖŠOS IR VEIKLOS KONTROLĖ
16. Vilniaus teritorinė muitinė finansuojama iš valstybės biudžeto. Vilniaus teritorinė muitinė gali turėti pajamų už teikiamas paslaugas. Teritorinei muitinei skirtos biudžeto lėšos naudojamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
17. Vilniaus teritorinės muitinės viršininkas ir vyriausiasis finansininkas yra atsakingi už buhalterinės apskaitos organizavimą, finansinės atskaitomybės pateikimą nustatytu laiku, už buhalterinių įrašų teisingumą, teisingą sąmatos sudarymą bei gautų lėšų naudojimą pagal paskirtį.
18. Vilniaus teritorinės muitinės lėšos naudojamos pareigūnų ir kitų darbuotojų darbo užmokesčiui, atsiskaitymams už komunalines ir kitas paslaugas, materialinei bazei gerinti ir kitiems sąmatoje numatytiems tikslams.
19. Darbo apmokėjimas Vilniaus teritorinėje muitinėje vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.
VI. VILNIAUS TERITORINĖS MUITINĖS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
21. Vilniaus teritorinę muitinę reorganizuoja ir likviduoja Muitinės departamento direktorius įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Vilniaus teritorinės muitinės pareigūnų priėmimo į tarnybą, perkėlimo į kitas pareigas, atleidimo iš tarnybos, stažuotės, priesaikos, tarnybinės veiklos vertinimo, skatinimo, atsakomybės, darbo apmokėjimo ir socialinių garantijų tvarką reglamentuoja Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutas bei kiti įstatymai, o darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, – Lietuvos Respublikos darbo kodeksas.
PATVIRTINTA
Muitinės departamento direktoriaus
2004 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 1B-264
KAUNO TERITORINĖS MUITINĖS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kauno teritorinė muitinė yra iš valstybės biudžeto finansuojama muitinės įstaiga, veikianti Muitinės departamento nustatytoje veiklos zonoje. Kauno teritorinės muitinės steigėjas yra Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.
2. Kauno teritorinė muitinė organizuoja savo veiklą vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Europos Bendrijos muitų teisės aktais, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais muitinės veiklą, bei šiais nuostatais ir yra atsakinga už jų įgyvendinimą.
3. Kauno teritorinė muitinė yra juridinis asmuo, turintis savo sąskaitą Lietuvos Respublikoje registruotame banke, antspaudą su Lietuvos muitinės ženklu ir savo pavadinimu, naudojasi muitinės simbolika ir atributika.
5. Kauno teritorinės muitinės veiklos zoną sudaro Kauno, Alytaus, Marijampolės ir Birštono miestai, Kauno Alytaus, Marijampolės, Raseinių, Kėdainių, Kaišiadorių, Prienų, Jonavos, Šakių, Vilkaviškio ir Lazdijų rajonai.
II. KAUNO TERITORINĖS MUITINĖS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. Svarbiausi Kauno teritorinės muitinės uždaviniai:
7.2. organizuoti ir kontroliuoti muitų tarifų taikymą, užtikrinti muitų ir kitų mokesčių bei valstybės rinkliavų surinkimą;
7.3. organizuoti bei kontroliuoti importo, eksporto ir tranzito bei prekybos su Europos Sąjungos valstybėmis statistinių duomenų rinkimą kaupimą bei teikimą;
7.4. organizuoti ir kontroliuoti muitinės kompetencijai priskirtų importo, eksporto ir tranzito draudimų bei apribojimų taikymą;
7.5. organizuoti ir vykdyti teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevenciją, nustatyti ir tirti pažeidimus, taikyti pažeidėjams teisės aktų nustatytas ekonomines ir administracines sankcijas;
8. Kauno teritorinė muitinė, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
8.1. organizuoja ir kontroliuoja Kauno teritorinės muitinės struktūrinių padalinių veiklą, analizuoja ir apibendrina jų veiklos rezultatus, teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų reorganizavimo, likvidavimo ar steigimo;
8.3. vykdo prekių (krovinių) muitinį tikrinimą ir įforminimą muitinės postuose, prekių saugojimo (buvimo) vietose, jų gabenimo Lietuvos Respublikos muitų teritorijoje metu, kitų vertybių, visų rūšių transporto priemonių ir keleivių muitinį tikrinimą bei taiko muitinės priežiūros priemones;
8.5. teisės aktų nustatyta tvarka sulaiko, konfiskuoja juridinių ir fizinių asmenų neteisėtai gabenamas prekes bei kitas vertybes ir perduoda jas realizuoti;
8.6. organizuoja ir vykdo teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevencijos priemones, nustato, tiria pažeidimus bei taiko ekonomines ir administracines sankcijas;
8.7. analizuoja ir apibendrina muitinės veiklą reglamentuojančių teisės aktų taikymo praktiką ir teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų tobulinimo;
8.8. organizuoja, vykdo ir kontroliuoja importo, eksporto muitų, kitų mokesčių ir teritorinės muitinės kompetencijai priskirtų valstybės rinkliavų apskaičiavimą, surinkimą, apskaito mokesčių mokėtojų mokestines prievoles, kontroliuoja jų vykdymą, tvarko biudžeto mokestinių pajamų įmokas;
8.9. teisės aktų nustatyta tvarka išieško mokestines nepriemokas, tarp jų Europos Sąjungos kitų valstybių naudai, administruoja teritorinės muitinės kompetencijai priklausančius ES tradicinius nuosavus išteklius, teikia informaciją OWNRES apie pažeidimus;
8.10. renka, apdoroja ir analizuoja importo, eksporto bei tranzito statistinius duomenis ir nustatyta tvarka teikia juos Muitinės departamentui bei kitoms įstaigoms;
8.11. renka, kaupia ir apdoroja Lietuvos prekybos su Europos Sąjungos valstybėmis statistinius duomenis;
8.12. teisės aktų nustatyta tvarka atlieka asmenų komercinės ir ūkinės veiklos, jos apskaitos, finansinės atskaitomybės ir kitus patikrinimus;
8.13. teikia asmenims informaciją apie teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymą, informuoja visuomenę apie muitinės veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais;
8.14. organizuoja ir vykdo muitinės pareigūnų atranką, mokymą, kvalifikacijos kėlimą bei tarnybinės veiklos vertinimą;
8.15. vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su pasienio, teisėsaugos bei kitomis institucijomis, visuomene;
8.17. nagrinėja asmenų siūlymus, pareiškimus bei skundus Kauno teritorinės muitinės veiklos klausimais, imasi priemonių nustatytiems trūkumams šalinti;
III. KAUNO TERITORINĖS MUITINĖS TEISĖS
9. Kauno teritorinė muitinė, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:
9.1. nustatyta tvarka teikti Muitinės departamentui siūlymus ir gauti iš jo informaciją dėl teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymo;
9.2. pagal savo kompetenciją tikrinti, kaip asmenys laikosi įstatymų ir kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taip pat reikalauti pašalinti priežastis, sudarančias galimybes juos pažeisti;
9.3. teikti asmenims privalomus nurodymus pašalinti teisės aktų pažeidimus, kreiptis į Muitinės departamentą dėl pažeidimus padariusių asmenų ūkinės ir komercinės veiklos apribojimų;
9.4. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš asmenų informaciją ir turimus dokumentus, susijusius su laikinuoju prekių saugojimu, muitinės procedūra (procedūromis) arba kitu muitinės sankcionuotu veiksmu (veiksmais);
9.5. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš PVM mokėtojų statistinę informaciją apie prekybą su Europos Sąjungos valstybėmis;
9.6. tikrinti asmenų, vykdančių prekybą su Europos Sąjungos valstybėmis, pateikiamų muitinei statistinių duomenų kokybę;
IV. KAUNO TERITORINĖS MUITINĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Kauno teritorinei muitinei vadovauja viršininkas, kurį skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
11. Kauno teritorinės muitinės viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
12. Laikinai nesant teritorinės muitinės viršininko, jo pareigas eina Muitinės departamento direktoriaus įsakymu paskirtas vienas iš teritorinės muitinės viršininko pavaduotojų.
13. Kauno teritorinės muitinės postų viršininkus priima į pareigas, perkelia į kitas pareigas ir atleidžia iš pareigų teritorinės muitinės viršininkas, suderinęs su Muitinės departamento direktoriumi. Kitus teritorinės muitinės pareigūnus bei darbuotojus priima į pareigas, perkelia į kitas pareigas ir atleidžia iš jų teritorinės muitinės viršininkas.
14. Muitinės pareigūnai į tarnybą Kauno teritorinėje muitinėje priimami Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto nustatyta tvarka, o kiti darbuotojai – darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Kauno teritorinės muitinės viršininkas:
15.2. rengia, pasirašo Kauno teritorinės muitinės išlaidų sąmatą, neviršydamas Muitinės departamento nustatytų asignavimų, ir teikia ją tvirtinti Muitinės departamento direktoriui;
15.3. teikia tvirtinti Muitinės departamento direktoriui Kauno teritorinės muitinės nuostatus ir struktūrą;
15.5. tvirtina Kauno teritorinės muitinės pareigybių sąrašą, neviršydamas Muitinės departamento nustatyto pareigybių skaičiaus ir darbo užmokesčiui nustatytų asignavimų, skyrių ir muitinės postų nuostatus bei pareigūnų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus;
15.6. priima sprendimus, nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose, sudaro sandorius arba įgalioja tai atlikti savo pavaduotojus arba kitus muitinės pareigūnus;
15.7. pagal savo kompetenciją nustatyta tvarka atstovauja Kauno teritorinei muitinei Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose bei organizacijose arba suteikia atitinkamus įgaliojimus kitiems muitinės pareigūnams;
15.8. leidžia įsakymus ir kitus įsakymais tvirtinamus teisės aktus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;
V. KAUNO TERITORINĖS MUITINĖS LĖŠOS IR VEIKLOS KONTROLĖ
16. Kauno teritorinė muitinė finansuojama iš valstybės biudžeto. Kauno teritorinė muitinė gali turėti pajamų už teikiamas paslaugas. Teritorinei muitinei skirtos biudžeto lėšos naudojamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
17. Kauno teritorinės muitinės viršininkas ir vyriausiasis finansininkas yra atsakingi už buhalterinės apskaitos organizavimą, finansinės atskaitomybės pateikimą nustatytu laiku, už buhalterinių įrašų teisingumą, teisingą sąmatos sudarymą bei gautų lėšų naudojimą pagal paskirtį.
18. Kauno teritorinės muitinės lėšos naudojamos pareigūnų ir kitų darbuotojų darbo užmokesčiui, atsiskaitymams už komunalines ir kitas paslaugas, materialinei bazei gerinti ir kitiems sąmatoje numatytiems tikslams.
19. Darbo apmokėjimas Kauno teritorinėje muitinėje vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.
VI. KAUNO TERITORINĖS MUITINĖS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
21. Kauno teritorinę muitinę reorganizuoja ir likviduoja Muitinės departamento direktorius įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Kauno teritorinės muitinės pareigūnų priėmimo į tarnybą, perkėlimo į kitas pareigas, atleidimo iš tarnybos, stažuotės, priesaikos, tarnybinės veiklos vertinimo, skatinimo, atsakomybės, darbo apmokėjimo ir socialinių garantijų tvarką reglamentuoja Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutas bei kiti įstatymai, o darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, – Lietuvos Respublikos darbo kodeksas.
PATVIRTINTA
Muitinės departamento direktoriaus
2004 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 1B-264
KLAIPĖDOS TERITORINĖS MUITINĖS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Klaipėdos teritorinė muitinė yra iš valstybės biudžeto finansuojama muitinės įstaiga, veikianti Muitinės departamento nustatytoje veiklos zonoje. Klaipėdos teritorinės muitinės steigėjas yra Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.
2. Klaipėdos teritorinė muitinė organizuoja savo veiklą vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Europos Bendrijos muitų teisės aktais, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais muitinės veiklą, bei šiais nuostatais ir yra atsakinga už jų įgyvendinimą.
3. Klaipėdos teritorinė muitinė yra juridinis asmuo, turintis savo sąskaitą Lietuvos Respublikoje registruotame banke, antspaudą su Lietuvos muitinės ženklu ir savo pavadinimu, naudojasi muitinės simbolika ir atributika.
5. Klaipėdos teritorinės muitinės veiklos zoną sudaro Klaipėdos, Palangos ir Neringos miestai, Klaipėdos, Skuodo, Kretingos, Jurbarko, Tauragės, Šilutės ir Šilalės rajonai.
II. KLAIPĖDOS TERITORINĖS MUITINĖS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. Svarbiausi Klaipėdos teritorinės muitinės uždaviniai:
7.2. organizuoti ir kontroliuoti muitų tarifų taikymą, užtikrinti muitų ir kitų mokesčių bei valstybės rinkliavų surinkimą;
7.3. organizuoti bei kontroliuoti importo, eksporto ir tranzito bei prekybos su Europos Sąjungos valstybėmis statistinių duomenų rinkimą kaupimą bei teikimą;
7.4. organizuoti ir kontroliuoti muitinės kompetencijai priskirtų importo, eksporto ir tranzito draudimų bei apribojimų taikymą;
7.5. organizuoti ir vykdyti teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevenciją, nustatyti ir tirti pažeidimus, taikyti pažeidėjams teisės aktų nustatytas ekonomines ir administracines sankcijas;
8. Klaipėdos teritorinė muitinė, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
8.1. organizuoja ir kontroliuoja Klaipėdos teritorinės muitinės struktūrinių padalinių veiklą, analizuoja ir apibendrina jų veiklos rezultatus, teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų reorganizavimo, likvidavimo ar steigimo;
8.3. vykdo prekių (krovinių) muitinį tikrinimą ir įforminimą muitinės postuose, prekių saugojimo (buvimo) vietose, jų gabenimo Lietuvos Respublikos muitų teritorijoje metu, kitų vertybių, visų rūšių transporto priemonių ir keleivių muitinį tikrinimą bei taiko muitinės priežiūros priemones;
8.5. teisės aktų nustatyta tvarka sulaiko, konfiskuoja juridinių ir fizinių asmenų neteisėtai gabenamas prekes bei kitas vertybes ir perduoda jas realizuoti;
8.6. organizuoja ir vykdo teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevencijos priemones, nustato, tiria pažeidimus bei taiko ekonomines ir administracines sankcijas;
8.7. analizuoja ir apibendrina muitinės veiklą reglamentuojančių teisės aktų taikymo praktiką ir teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų tobulinimo;
8.8. organizuoja, vykdo ir kontroliuoja importo, eksporto muitų, kitų mokesčių ir teritorinės muitinės kompetencijai priskirtų valstybės rinkliavų apskaičiavimą, surinkimą, apskaito mokesčių mokėtojų mokestines prievoles, kontroliuoja jų vykdymą, tvarko biudžeto mokestinių pajamų įmokas;
8.9. teisės aktų nustatyta tvarka išieško mokestines nepriemokas, tarp jų Europos Sąjungos kitų valstybių naudai, administruoja teritorinės muitinės kompetencijai priklausančius ES tradicinius nuosavus išteklius, teikia informaciją OWNRES apie pažeidimus;
8.10. renka, apdoroja ir analizuoja importo, eksporto bei tranzito statistinius duomenis ir nustatyta tvarka teikia juos Muitinės departamentui bei kitoms įstaigoms;
8.11. renka, kaupia ir apdoroja Lietuvos prekybos su Europos Sąjungos valstybėmis statistinius duomenis;
8.12. teisės aktų nustatyta tvarka atlieka asmenų komercinės ir ūkinės veiklos, jos apskaitos, finansinės atskaitomybės ir kitus patikrinimus;
8.13. teikia asmenims informaciją apie teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymą, informuoja visuomenę apie muitinės veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais;
8.14. organizuoja ir vykdo muitinės pareigūnų atranką, mokymą, kvalifikacijos kėlimą bei tarnybinės veiklos vertinimą;
8.15. vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su pasienio, teisėsaugos bei kitomis institucijomis, visuomene;
8.17. nagrinėja asmenų siūlymus, pareiškimus bei skundus Klaipėdos teritorinės muitinės veiklos klausimais, imasi priemonių nustatytiems trūkumams šalinti;
III. KLAIPĖDOS TERITORINĖS MUITINĖS TEISĖS
9. Klaipėdos teritorinė muitinė, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:
9.1. nustatyta tvarka teikti Muitinės departamentui siūlymus ir gauti iš jo informaciją dėl teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymo;
9.2. pagal savo kompetenciją tikrinti, kaip asmenys laikosi įstatymų ir kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taip pat reikalauti pašalinti priežastis, sudarančias galimybes juos pažeisti;
9.3. teikti asmenims privalomus nurodymus pašalinti teisės aktų pažeidimus, kreiptis į Muitinės departamentą dėl pažeidimus padariusių asmenų ūkinės ir komercinės veiklos apribojimų;
9.4. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš asmenų informaciją ir turimus dokumentus, susijusius su laikinuoju prekių saugojimu, muitinės procedūra (procedūromis) arba kitu muitinės sankcionuotu veiksmu (veiksmais);
9.5. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš PVM mokėtojų statistinę informaciją apie prekybą su Europos Sąjungos valstybėmis;
9.6. tikrinti asmenų, vykdančių prekybą su Europos Sąjungos valstybėmis, pateikiamų muitinei statistinių duomenų kokybę;
IV. KLAIPĖDOS TERITORINĖS MUITINĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Klaipėdos teritorinei muitinei vadovauja viršininkas, kurį skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
11. Klaipėdos teritorinės muitinės viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
12. Laikinai nesant teritorinės muitinės viršininko, jo pareigas eina Muitinės departamento direktoriaus įsakymu paskirtas vienas iš teritorinės muitinės viršininko pavaduotojų.
13. Klaipėdos teritorinės muitinės postų viršininkus priima į pareigas, perkelia į kitas pareigas ir atleidžia iš pareigų teritorinės muitinės viršininkas, suderinęs su Muitinės departamento direktoriumi. Kitus teritorinės muitinės pareigūnus bei darbuotojus priima į pareigas, perkelia į kitas pareigas ir atleidžia iš jų teritorinės muitinės viršininkas.
14. Muitinės pareigūnai į tarnybą Klaipėdos teritorinėje muitinėje priimami Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto nustatyta tvarka, o kiti darbuotojai – darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Klaipėdos teritorinės muitinės viršininkas:
15.2. rengia, pasirašo Klaipėdos teritorinės muitinės išlaidų sąmatą, neviršydamas Muitinės departamento nustatytų asignavimų, ir teikia ją tvirtinti Muitinės departamento direktoriui;
15.3. teikia tvirtinti Muitinės departamento direktoriui Klaipėdos teritorinės muitinės nuostatus ir struktūrą;
15.5. tvirtina Klaipėdos teritorinės muitinės pareigybių sąrašą, neviršydamas Muitinės departamento nustatyto pareigybių skaičiaus ir darbo užmokesčiui nustatytų asignavimų, skyrių ir muitinės postų nuostatus bei pareigūnų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus;
15.6. priima sprendimus, nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose, sudaro sandorius arba įgalioja tai atlikti savo pavaduotojus arba kitus muitinės pareigūnus;
15.7. pagal savo kompetenciją nustatyta tvarka atstovauja Klaipėdos teritorinei muitinei Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose bei organizacijose arba suteikia atitinkamus įgaliojimus kitiems muitinės pareigūnams;
15.8. leidžia įsakymus ir kitus įsakymais tvirtinamus teisės aktus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;
V. KLAIPĖDOS TERITORINĖS MUITINĖS LĖŠOS IR VEIKLOS KONTROLĖ
16. Klaipėdos teritorinė muitinė finansuojama iš valstybės biudžeto. Klaipėdos teritorinė muitinė gali turėti pajamų už teikiamas paslaugas. Teritorinei muitinei skirtos biudžeto lėšos naudojamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
17. Klaipėdos teritorinės muitinės viršininkas ir vyriausiasis finansininkas yra atsakingi už buhalterinės apskaitos organizavimą, finansinės atskaitomybės pateikimą nustatytu laiku, už buhalterinių įrašų teisingumą, teisingą sąmatos sudarymą bei gautų lėšų naudojimą pagal paskirtį.
18. Klaipėdos teritorinės muitinės lėšos naudojamos pareigūnų ir kitų darbuotojų darbo užmokesčiui, atsiskaitymams už komunalines ir kitas paslaugas, materialinei bazei gerinti ir kitiems sąmatoje numatytiems tikslams.
19. Darbo apmokėjimas Klaipėdos teritorinėje muitinėje vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.
VI. KLAIPĖDOS TERITORINĖS MUITINĖS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
21. Klaipėdos teritorinę muitinę reorganizuoja ir likviduoja Muitinės departamento direktorius įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Klaipėdos teritorinės muitinės pareigūnų priėmimo į tarnybą, perkėlimo į kitas pareigas, atleidimo iš tarnybos, stažuotės, priesaikos, tarnybinės veiklos vertinimo, skatinimo, atsakomybės, darbo apmokėjimo ir socialinių garantijų tvarką reglamentuoja Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutas bei kiti įstatymai, o darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, – Lietuvos Respublikos darbo kodeksas.
PATVIRTINTA
Muitinės departamento direktoriaus
2004 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 1B-264
ŠIAULIŲ TERITORINĖS MUITINĖS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių teritorinė muitinė yra iš valstybės biudžeto finansuojama muitinės įstaiga, veikianti Muitinės departamento nustatytoje veiklos zonoje. Šiaulių teritorinės muitinės steigėjas yra Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.
2. Šiaulių teritorinė muitinė organizuoja savo veiklą vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Europos Bendrijos muitų teisės aktais, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais muitinės veiklą, bei šiais nuostatais ir yra atsakinga už jų įgyvendinimą.
3. Šiaulių teritorinė muitinė yra juridinis asmuo, turintis savo sąskaitą Lietuvos Respublikoje registruotame banke, antspaudą su Lietuvos muitinės ženklu ir savo pavadinimu, naudojasi muitinės simbolika ir atributika.
5. Šiaulių teritorinės muitinės veiklos zoną sudaro Šiaulių miestas, Akmenės, Joniškio, Kelmės, Mažeikių, Pakruojo, Plungės, Radviliškio, Šiaulių ir Telšių rajonai.
II. ŠIAULIŲ TERITORINĖS MUITINĖS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. Svarbiausi Šiaulių teritorinės muitinės uždaviniai:
7.2. organizuoti ir kontroliuoti muitų tarifų taikymą, užtikrinti muitų ir kitų mokesčių bei valstybės rinkliavų surinkimą;
7.3. organizuoti bei kontroliuoti importo, eksporto ir tranzito bei prekybos su Europos Sąjungos valstybėmis statistinių duomenų rinkimą kaupimą bei teikimą;
7.4. organizuoti ir kontroliuoti muitinės kompetencijai priskirtų importo, eksporto ir tranzito draudimų bei apribojimų taikymą;
7.5. organizuoti ir vykdyti teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevenciją, nustatyti ir tirti pažeidimus, taikyti pažeidėjams teisės aktų nustatytas ekonomines ir administracines sankcijas;
8. Šiaulių teritorinė muitinė, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
8.1. organizuoja ir kontroliuoja Šiaulių teritorinės muitinės struktūrinių padalinių veiklą, analizuoja ir apibendrina jų veiklos rezultatus, teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų reorganizavimo, likvidavimo ar steigimo;
8.3. vykdo prekių (krovinių) muitinį tikrinimą ir įforminimą muitinės postuose, prekių saugojimo (buvimo) vietose, jų gabenimo Lietuvos Respublikos muitų teritorijoje metu, kitų vertybių, visų rūšių transporto priemonių ir keleivių muitinį tikrinimą bei taiko muitinės priežiūros priemones;
8.5. teisės aktų nustatyta tvarka sulaiko, konfiskuoja juridinių ir fizinių asmenų neteisėtai gabenamas prekes bei kitas vertybes ir perduoda jas realizuoti;
8.6. organizuoja ir vykdo teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevencijos priemones, nustato, tiria pažeidimus bei taiko ekonomines ir administracines sankcijas;
8.7. analizuoja ir apibendrina muitinės veiklą reglamentuojančių teisės aktų taikymo praktiką ir teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų tobulinimo;
8.8. organizuoja, vykdo ir kontroliuoja importo, eksporto muitų, kitų mokesčių ir teritorinės muitinės kompetencijai priskirtų valstybės rinkliavų apskaičiavimą, surinkimą, apskaito mokesčių mokėtojų mokestines prievoles, kontroliuoja jų vykdymą, tvarko biudžeto mokestinių pajamų įmokas;
8.9. teisės aktų nustatyta tvarka išieško mokestines nepriemokas, tarp jų Europos Sąjungos kitų valstybių naudai, administruoja teritorinės muitinės kompetencijai priklausančius ES tradicinius nuosavus išteklius, teikia informaciją OWNRES apie pažeidimus;
8.10. renka, apdoroja ir analizuoja importo, eksporto bei tranzito statistinius duomenis ir nustatyta tvarka teikia juos Muitinės departamentui bei kitoms įstaigoms;
8.11. renka, kaupia ir apdoroja Lietuvos prekybos su Europos Sąjungos valstybėmis statistinius duomenis;
8.12. teisės aktų nustatyta tvarka atlieka asmenų komercinės ir ūkinės veiklos, jos apskaitos, finansinės atskaitomybės ir kitus patikrinimus;
8.13. teikia asmenims informaciją apie teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymą, informuoja visuomenę apie muitinės veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais;
8.14. organizuoja ir vykdo muitinės pareigūnų atranką, mokymą, kvalifikacijos kėlimą bei tarnybinės veiklos vertinimą;
8.15. vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su pasienio, teisėsaugos bei kitomis institucijomis, visuomene;
8.17. nagrinėja asmenų siūlymus, pareiškimus bei skundus Šiaulių teritorinės muitinės veiklos klausimais, imasi priemonių nustatytiems trūkumams šalinti;
III. ŠIAULIŲ TERITORINĖS MUITINĖS TEISĖS
9. Šiaulių teritorinė muitinė, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:
9.1. nustatyta tvarka teikti Muitinės departamentui siūlymus ir gauti iš jo informaciją dėl teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymo;
9.2. pagal savo kompetenciją tikrinti, kaip asmenys laikosi įstatymų ir kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taip pat reikalauti pašalinti priežastis, sudarančias galimybes juos pažeisti;
9.3. teikti asmenims privalomus nurodymus pašalinti teisės aktų pažeidimus, kreiptis į Muitinės departamentą dėl pažeidimus padariusių asmenų ūkinės ir komercinės veiklos apribojimų;
9.4. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš asmenų informaciją ir turimus dokumentus, susijusius su laikinuoju prekių saugojimu, muitinės procedūra (procedūromis) arba kitu muitinės sankcionuotu veiksmu (veiksmais);
9.5. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš PVM mokėtojų statistinę informaciją apie prekybą su Europos Sąjungos valstybėmis;
9.6. tikrinti asmenų, vykdančių prekybą su Europos Sąjungos valstybėmis, pateikiamų muitinei statistinių duomenų kokybę;
IV. ŠIAULIŲ TERITORINĖS MUITINĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Šiaulių teritorinei muitinei vadovauja viršininkas, kurį skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
11. Šiaulių teritorinės muitinės viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
12. Laikinai nesant teritorinės muitinės viršininko, jo pareigas eina Muitinės departamento direktoriaus įsakymu paskirtas vienas iš teritorinės muitinės viršininko pavaduotojų.
13. Šiaulių teritorinės muitinės postų viršininkus priima į pareigas, perkelia į kitas pareigas ir atleidžia iš pareigų teritorinės muitinės viršininkas, suderinęs su Muitinės departamento direktoriumi. Kitus teritorinės muitinės pareigūnus bei darbuotojus priima į pareigas, perkelia į kitas pareigas ir atleidžia iš jų teritorinės muitinės viršininkas.
14. Muitinės pareigūnai į tarnybą Šiaulių teritorinėje muitinėje priimami Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto nustatyta tvarka, o kiti darbuotojai – darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Šiaulių teritorinės muitinės viršininkas:
15.2. rengia, pasirašo Šiaulių teritorinės muitinės išlaidų sąmatą, neviršydamas Muitinės departamento nustatytų asignavimų, ir teikia ją tvirtinti Muitinės departamento direktoriui;
15.3. teikia tvirtinti Muitinės departamento direktoriui Šiaulių teritorinės muitinės nuostatus ir struktūrą;
15.5. tvirtina Šiaulių teritorinės muitinės pareigybių sąrašą, neviršydamas Muitinės departamento nustatyto pareigybių skaičiaus ir darbo užmokesčiui nustatytų asignavimų, skyrių ir muitinės postų nuostatus bei pareigūnų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus;
15.6. priima sprendimus, nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose, sudaro sandorius arba įgalioja tai atlikti savo pavaduotojus arba kitus muitinės pareigūnus;
15.7. pagal savo kompetenciją nustatyta tvarka atstovauja Šiaulių teritorinei muitinei Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose bei organizacijose arba suteikia atitinkamus įgaliojimus kitiems muitinės pareigūnams;
15.8. leidžia įsakymus ir kitus įsakymais tvirtinamus teisės aktus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;
V. ŠIAULIŲ TERITORINĖS MUITINĖS LĖŠOS IR VEIKLOS KONTROLĖ
16. Šiaulių teritorinė muitinė finansuojama iš valstybės biudžeto. Šiaulių teritorinė muitinė gali turėti pajamų už teikiamas paslaugas. Teritorinei muitinei skirtos biudžeto lėšos naudojamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
17. Šiaulių teritorinės muitinės viršininkas ir vyriausiasis finansininkas yra atsakingi už buhalterinės apskaitos organizavimą, finansinės atskaitomybės pateikimą nustatytu laiku, už buhalterinių įrašų teisingumą, teisingą sąmatos sudarymą bei gautų lėšų naudojimą pagal paskirtį.
18. Šiaulių teritorinės muitinės lėšos naudojamos pareigūnų ir kitų darbuotojų darbo užmokesčiui, atsiskaitymams už komunalines ir kitas paslaugas, materialinei bazei gerinti ir kitiems sąmatoje numatytiems tikslams.
19. Darbo apmokėjimas Šiaulių teritorinėje muitinėje vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.
VI. ŠIAULIŲ TERITORINĖS MUITINĖS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
21. Šiaulių teritorinę muitinę reorganizuoja ir likviduoja Muitinės departamento direktorius įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Šiaulių teritorinės muitinės pareigūnų priėmimo į tarnybą, perkėlimo į kitas pareigas, atleidimo iš tarnybos, stažuotės, priesaikos, tarnybinės veiklos vertinimo, skatinimo, atsakomybės, darbo apmokėjimo ir socialinių garantijų tvarką reglamentuoja Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutas bei kiti įstatymai, o darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, – Lietuvos Respublikos darbo kodeksas.
PATVIRTINTA
Muitinės departamento direktoriaus
2004 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 1B-264
PANEVĖŽIO TERITORINĖS MUITINĖS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio teritorinė muitinė yra iš valstybės biudžeto finansuojama muitinės įstaiga, veikianti Muitinės departamento nustatytoje veiklos zonoje. Panevėžio teritorinės muitinės steigėjas yra Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.
2. Panevėžio teritorinė muitinė organizuoja savo veiklą vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Europos Bendrijos muitų teisės aktais, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais muitinės veiklą, bei šiais nuostatais ir yra atsakinga už jų įgyvendinimą.
3. Panevėžio teritorinė muitinė yra juridinis asmuo, turintis savo sąskaitą Lietuvos Respublikoje registruotame banke, antspaudą su Lietuvos muitinės ženklu ir savo pavadinimu, naudojasi muitinės simbolika ir atributika.
5. Panevėžio teritorinės muitinės veiklos zoną sudaro Panevėžio miestas, Panevėžio, Biržų, Pasvalio, Kupiškio, Rokiškio, Utenos, Anykščių ir Zarasų rajonai.
II. PANEVĖŽIO TERITORINĖS MUITINĖS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. Svarbiausi Panevėžio teritorinės muitinės uždaviniai:
7.2. organizuoti ir kontroliuoti muitų tarifų taikymą, užtikrinti muitų ir kitų mokesčių bei valstybės rinkliavų surinkimą;
7.3. organizuoti bei kontroliuoti importo, eksporto ir tranzito bei prekybos su Europos Sąjungos valstybėmis statistinių duomenų rinkimą kaupimą bei teikimą;
7.4. organizuoti ir kontroliuoti muitinės kompetencijai priskirtų importo, eksporto ir tranzito draudimų bei apribojimų taikymą;
7.5. organizuoti ir vykdyti teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevenciją, nustatyti ir tirti pažeidimus, taikyti pažeidėjams teisės aktų nustatytas ekonomines ir administracines sankcijas;
8. Panevėžio teritorinė muitinė, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
8.1. organizuoja ir kontroliuoja Panevėžio teritorinės muitinės struktūrinių padalinių veiklą, analizuoja ir apibendrina jų veiklos rezultatus, teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų reorganizavimo, likvidavimo ar steigimo;
8.3. vykdo prekių (krovinių) muitinį tikrinimą ir įforminimą muitinės postuose, prekių saugojimo (buvimo) vietose, jų gabenimo Lietuvos Respublikos muitų teritorijoje metu, kitų vertybių, visų rūšių transporto priemonių ir keleivių muitinį tikrinimą bei taiko muitinės priežiūros priemones;
8.5. teisės aktų nustatyta tvarka sulaiko, konfiskuoja juridinių ir fizinių asmenų neteisėtai gabenamas prekes bei kitas vertybes ir perduoda jas realizuoti;
8.6. organizuoja ir vykdo teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevencijos priemones, nustato, tiria pažeidimus bei taiko ekonomines ir administracines sankcijas;
8.7. analizuoja ir apibendrina muitinės veiklą reglamentuojančių teisės aktų taikymo praktiką ir teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų tobulinimo;
8.8. organizuoja, vykdo ir kontroliuoja importo, eksporto muitų, kitų mokesčių ir teritorinės muitinės kompetencijai priskirtų valstybės rinkliavų apskaičiavimą, surinkimą, apskaito mokesčių mokėtojų mokestines prievoles, kontroliuoja jų vykdymą, tvarko biudžeto mokestinių pajamų įmokas;
8.9. teisės aktų nustatyta tvarka išieško mokestines nepriemokas, tarp jų Europos Sąjungos kitų valstybių naudai, administruoja teritorinės muitinės kompetencijai priklausančius ES tradicinius nuosavus išteklius, teikia informaciją OWNRES apie pažeidimus;
8.10. renka, apdoroja ir analizuoja importo, eksporto bei tranzito statistinius duomenis ir nustatyta tvarka teikia juos Muitinės departamentui bei kitoms įstaigoms;
8.11. renka, kaupia ir apdoroja Lietuvos prekybos su Europos Sąjungos valstybėmis statistinius duomenis;
8.12. teisės aktų nustatyta tvarka atlieka asmenų komercinės ir ūkinės veiklos, jos apskaitos, finansinės atskaitomybės ir kitus patikrinimus;
8.13. teikia asmenims informaciją apie teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymą, informuoja visuomenę apie muitinės veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais;
8.14. organizuoja ir vykdo muitinės pareigūnų atranką, mokymą, kvalifikacijos kėlimą bei tarnybinės veiklos vertinimą;
8.15. vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su pasienio, teisėsaugos bei kitomis institucijomis, visuomene;
8.17. nagrinėja asmenų siūlymus, pareiškimus bei skundus Panevėžio teritorinės muitinės veiklos klausimais, imasi priemonių nustatytiems trūkumams šalinti;
III. PANEVĖŽIO TERITORINĖS MUITINĖS TEISĖS
9. Panevėžio teritorinė muitinė, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:
9.1. nustatyta tvarka teikti Muitinės departamentui siūlymus ir gauti iš jo informaciją dėl teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymo;
9.2. pagal savo kompetenciją tikrinti, kaip asmenys laikosi įstatymų ir kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taip pat reikalauti pašalinti priežastis, sudarančias galimybes juos pažeisti;
9.3. teikti asmenims privalomus nurodymus pašalinti teisės aktų pažeidimus, kreiptis į Muitinės departamentą dėl pažeidimus padariusių asmenų ūkinės ir komercinės veiklos apribojimų;
9.4. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš asmenų informaciją ir turimus dokumentus, susijusius su laikinuoju prekių saugojimu, muitinės procedūra (procedūromis) arba kitu muitinės sankcionuotu veiksmu (veiksmais);
9.5. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš PVM mokėtojų statistinę informaciją apie prekybą su Europos Sąjungos valstybėmis;
9.6. tikrinti asmenų, vykdančių prekybą su Europos Sąjungos valstybėmis, pateikiamų muitinei statistinių duomenų kokybę;
IV. PANEVĖŽIO TERITORINĖS MUITINĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Panevėžio teritorinei muitinei vadovauja viršininkas, kurį skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
11. Panevėžio teritorinės muitinės viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
12. Laikinai nesant teritorinės muitinės viršininko, jo pareigas eina Muitinės departamento direktoriaus įsakymu paskirtas vienas iš teritorinės muitinės viršininko pavaduotojų.
13. Panevėžio teritorinės muitinės postų viršininkus priima į pareigas, perkelia į kitas pareigas ir atleidžia iš pareigų teritorinės muitinės viršininkas, suderinęs su Muitinės departamento direktoriumi. Kitus teritorinės muitinės pareigūnus bei darbuotojus priima į pareigas, perkelia į kitas pareigas ir atleidžia iš jų teritorinės muitinės viršininkas.
14. Muitinės pareigūnai į tarnybą Panevėžio teritorinėje muitinėje priimami Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto nustatyta tvarka, o kiti darbuotojai – darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Panevėžio teritorinės muitinės viršininkas:
15.2. rengia, pasirašo Panevėžio teritorinės muitinės išlaidų sąmatą, neviršydamas Muitinės departamento nustatytų asignavimų, ir teikia ją tvirtinti Muitinės departamento direktoriui;
15.3. teikia tvirtinti Muitinės departamento direktoriui Panevėžio teritorinės muitinės nuostatus ir struktūrą;
15.5. tvirtina Panevėžio teritorinės muitinės pareigybių sąrašą, neviršydamas Muitinės departamento nustatyto pareigybių skaičiaus ir darbo užmokesčiui nustatytų asignavimų, skyrių ir muitinės postų nuostatus bei pareigūnų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus;
15.6. priima sprendimus, nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose, sudaro sandorius arba įgalioja tai atlikti savo pavaduotojus arba kitus muitinės pareigūnus;
15.7. pagal savo kompetenciją nustatyta tvarka atstovauja Panevėžio teritorinei muitinei Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose bei organizacijose arba suteikia atitinkamus įgaliojimus kitiems muitinės pareigūnams;
15.8. leidžia įsakymus ir kitus įsakymais tvirtinamus teisės aktus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;
V. PANEVĖŽIO TERITORINĖS MUITINĖS LĖŠOS IR VEIKLOS KONTROLĖ
16. Panevėžio teritorinė muitinė finansuojama iš valstybės biudžeto. Panevėžio teritorinė muitinė gali turėti pajamų už teikiamas paslaugas. Teritorinei muitinei skirtos biudžeto lėšos naudojamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
17. Panevėžio teritorinės muitinės viršininkas ir vyriausiasis finansininkas yra atsakingi už buhalterinės apskaitos organizavimą, finansinės atskaitomybės pateikimą nustatytu laiku, už buhalterinių įrašų teisingumą, teisingą sąmatos sudarymą bei gautų lėšų naudojimą pagal paskirtį.
18. Panevėžio teritorinės muitinės lėšos naudojamos pareigūnų ir kitų darbuotojų darbo užmokesčiui, atsiskaitymams už komunalines ir kitas paslaugas, materialinei bazei gerinti ir kitiems sąmatoje numatytiems tikslams.
19. Darbo apmokėjimas Panevėžio teritorinėje muitinėje vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.
VI. PANEVĖŽIO TERITORINĖS MUITINĖS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
21. Panevėžio teritorinę muitinę reorganizuoja ir likviduoja Muitinės departamento direktorius įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Panevėžio teritorinės muitinės pareigūnų priėmimo į tarnybą, perkėlimo į kitas pareigas, atleidimo iš tarnybos, stažuotės, priesaikos, tarnybinės veiklos vertinimo, skatinimo, atsakomybės, darbo apmokėjimo ir socialinių garantijų tvarką reglamentuoja Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutas bei kiti įstatymai, o darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, – Lietuvos Respublikos darbo kodeksas.