LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA
Į S A K Y M A S
DĖL VALSTYBINĖS GELEŽINKELIO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
1996 m. spalio 30 d. Nr. 330
Vilnius
2. Pripažinti netekusiais galios Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos nuostatus, patvirtintus Susisiekimo ministerijos 1993 09 01 įsakymu Nr. 345.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo
Ministerijos 1996 m. spalio 30 d.
įsakymu Nr. 330
Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos
NUOSTATAI
Bendroji dalis
1. Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau-Inspekcija) yra savarankiška valstybės institucija, įsteigta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 319. Inspekcijos steigėjo funkcijas vykdo Susisiekimo ministerija.
2. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Susisiekimo ministerijos teisės aktais, tarptautinėmis sutartimis, kurių dalyvė yra Lietuvos Respublika, ir šiais nuostatais.
3. Inspekcijos sprendimai geležinkelių transporto eismo saugumo klausimais privalomi visiems juridiniams ir fiziniams asmenims.
4. Inspekcijos darbuotojų metinį darbo užmokesčio fondą ir kitų nebiudžetinių lėšų išlaidų sąmatas tvirtina Susisiekimo ministerija.
5. Inspekcija yra juridinis asmuo, turintis savo sąskaitą banke, antspaudą su savo pavadinimu: „Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos“.
Inspekcijos veiklos pobūdis, tikslai ir funkcijos
7. Svarbiausieji Inspekcijos uždaviniai yra:
7.1. vykdyti visų geležinkelio transporto įmonių eismo saugumo priežiūrą. Jos reikalavimai yra privalomi visiems geležinkelio transporto darbuotojams;
8. Inspekcija, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
8.1. vykdo geležinkelio infrastruktūros, riedmenų, konteinerių techninės priežiūros bei jų atitikimo Techninio geležinkelių naudojimo nuostatams kontrolę;
8.2. pagal savo įgaliojimus įgyvendina Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymą, Geležinkelio transporto kodeksą, kartu su kompetentingomis Lietuvos Respublikos žinybomis kontroliuoja saugų pavojingų krovinių geležinkeliais vežimą ir priežiūrą, inspektuoja geležinkelio infrastruktūrą, vykdo geležinkelio riedmenų, konteinerių techninę kontrolę;
8.3. analizuoja ir vertina eismo saugumo būklę geležinkelio transporte; dalyvauja komisijose tiriant avarijas, katastrofas, nustato jų priežastis ir teikia išvadas Susisiekimo ministerijai;
8.4. koordinuoja normatyvinės-techninės dokumentacijos, susijusios su Inspekcijos veiklos sritimi, rengimą, atlieka jos ekspertizę;
8.5. rengia pasiūlymus dėl teisės aktų eismo saugumo klausimais geležinkelio transporte leidimo, jų tobulinimo, pagal savo kompetenciją rengia projektus ir juos teikia tvirtinti Susisiekimo ministerijai;
8.6. derina projektus ir pateikia pažymas apie baigtų statybų, kuriuose yra geležinkelio statinių ir kitų transporto įrenginių, tinkamumą eksploatacijai;
8.7. nustato geležinkelio transporto darbuotojų žinių tikrinimo periodiškumą bei apimtį, egzaminų komisijų sudėtį;
8.8. derina geležinkelio transporte eismo saugumui užtikrinti diegiamas priemones ir kontroliuoja, kaip jos įgyvendinamos;
8.9. konsultuoja valstybines institucijas, juridinius ir fizinius asmenis geležinkelio eismo saugumo klausimais, bendradarbiauja su kitomis Lietuvos Respublikos žinybomis, kontroliuojančiomis keleivių ir krovinių vežimą geležinkeliais, bei tarptautinėmis organizacijomis;
Inspekcijos teisės
9. Inspekcijos viršininkas, jo pavaduotojas, vyriausieji inspektoriai, vykdydami savo funkcijas, turi teisę:
9.1. tikrinti geležinkelio transporto įmonių veiklą Inspekcijos kompetencijai priskirtais klausimais;
9.2. tikrinti ir uždrausti geležinkelio infrastruktūros, riedmenų, konteinerių eksploataciją, jeigu jie neatitinka Techninio geležinkelio naudojimo nuostatų ir kitų eismo saugumą reglamentuojančių teisės bei normatyvinių techninių dokumentų, aktų reikalavimų;
9.3. teikti privalomus įpareigojimus juridiniams ir fiziniams asmenims geležinkelio eismo saugumo klausimais;
9.4. reikalauti, kad asmenys, pažeidę Techninio geležinkelio naudojimo nuostatus, kitus teisės aktus ir techninius dokumentus, būtų patraukti drausminėn, administracinėn arba baudžiamojon atsakomybėn pagal Lietuvos Respublikos įstatymus;
9.5. pagal kompetenciją nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas dėl eismo saugumo ir skirti nuobaudas, numatytas Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse;
9.6. dalyvauti geležinkelio valdytojo, geležinkelio įmonių rengiamuose ir kituose pasitarimuose eismo saugumo klausimais;
9.7. kontroliuoti, kaip vykdomas geležinkelių pažaidų tyrimas, gauti iš geležinkelio įmonių administracijų tyrimų medžiagą;
9.8. atliekant inspektavimą, kai būtini laboratorinių analizių, tyrimų duomenys, naudotis geležinkelio valdytojo kontroliniais matavimo prietaisais pasitelkiant juos aptarnaujantį personalą;
9.9. gauti informaciją ir dokumentaciją iš fizinių ir juridinių asmenų pagal Inspekcijos kompetencijai priklausančius klausimus;
9.10. patekti į lokomotyvų, elektrinių ar dyzelinių traukinių, automotrisų ir kitų eismo priemonių kabinas, taip pat į patalpas, iš kurių perjungiami signalai ar valdomi kiti įrenginiai, susiję su eismo saugumu;
Inspekcijos darbo organizavimas
10. Inspekcijai vadovauja Inspekcijos viršininkas – Vyriausiasis inspektorius (toliau- Inspekcijos viršininkas), kuris skiriamas pareigoms pagal viešo konkurso rezultatus ir atleidžiamas iš jų susisiekimo ministro įsakymu.
11. Inspekcijos viršininkas:
11.3. tvirtina Inspekcijos struktūrą ir pareigybių sąrašą, teikia siūlymus darbuotojų kvalifikacijos kėlimo klausimais, nustato atlyginimus ir jų priemokas, vadovaudamasis biudžetinių darbuotojų atlyginimus ir darbo apmokėjimo sąlygas reglamentuojančiais įstatymais ir poįstatyminiais aktais, neviršydamas Susisiekimo ministerijos nustatyto metinio darbo apmokėjimo fondo lėšų;
11.4. priima į darbą ir atleidžia iš darbo Inspekcijos viršininko pavaduotoją bei kitus darbuotojus, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais;
11.6. nagrinėja skundus dėl neteisėtų Inspekcijos darbuotojų veiksmų, panaikina (keičia) Inspekcijos darbuotojų sprendimus, jeigu jie neatitinka įstatymų ar kitų teisės aktų;
13. Inspektorių sprendimai gali būti apskųsti Inspekcijos viršininkui, o viršininko ir jo pavaduotojo sprendimai įstatymo nustatyta tvarka – teismui.
Atsakomybė
Darbuotojų priėmimo į darbą tvarka
16. Inspekcijos darbuotojai, priklausantys „B“ lygio valdininkų kategorijai, į darbą Inspekcijoje priimami viešojo konkurso būdu arba išlaikius kvalifikacinius egzaminus.
17. Priėmimo į darbą konkursų ir egzaminų tvarką, atsižvelgdamas į Inspekcijos darbo specifiką, nustato Inspekcijos viršininkas.
Darbo apmokėjimas
19. Inspekcijos darbuotojų darbo užmokestį ir atlyginimų priemokas, vadovaudamasis biudžetinių įstaigų darbuotojų atlyginimus ir darbo sąlygas reglamentuojančiais įstatymais, poįstatyminiais aktais ir, neviršydamas Susisiekimo ministerijos nustatyto darbo užmokesčio fondo, nustato Inspekcijos viršininkas. Konkretus darbo užmokesčio dydis nurodomas darbo sutartyje.
Darbo užmokesčio dydį Inspekcijos viršininkui nustato Susisiekimo ministerija.
Lėšų šaltiniai ir jų naudojimo tvarka
20. Inspekcija finansuojama iš valstybės biudžeto pagal Susisiekimo ministerijos patvirtintą sąmatą. Biudžeto lėšos naudojamos Inspekcijai išlaikyti, sąmatoje nurodytoms priemonėms finansuoti.
Finansinės veiklos kontrolė