VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKAS
Į S A K Y M A S
DĖL REIKALAVIMŲ TIKRINIMO (BANDYMO) STOTIMS BEI ĮGALIOJIMŲ SUTEIKIMO TVARKOS
2001 m. birželio 25 d. Nr. 155
Vilnius
Vykdydamas Inspekcijos viršininko 2001 m. kovo 30 d. įsakymo Nr. 83 „Dėl ATP sertifikato specialioms transporto priemonėms, naudojamoms greitai gendančių maisto produktų tarptautiniams gabenimams sausumos keliais, išdavimo“ nuostatas:
2. Įpareigoju Technikos skyrių vadovautis patvirtintais Reikalavimais tikrinimo (bandymo) stotims bei įgaliojimų suteikimo tvarka.
3. Įsakau Reikalavimus tikrinimo (bandymo) stotims bei įgaliojimų suteikimo tvarką paskelbti „Valstybės žiniose“.
PATVIRTINTA
Kelių transporto inspekcijos viršininko
2001 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. 155
reikalavimai tikrinimo (bandymo) stotims bei įgaliojimų suteikimo tvarka
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Reikalavimų tikrinimo (bandymo) stotims bei įgaliojimų suteikimo tvarkos (toliau – Tvarka) tikslas – nustatyti reikalavimus tikrinimo (bandymo) stotims (toliau – bandymo stotis), tikrinimo įmonėms, ekspertams, taip pat reglamentuoti įgaliojimų užsiimti šia veikla suteikimą.
2. Specialios transporto priemonės bandomos ir tikrinamos bandymo stotyse, atitinkančiose Reikalavimus tikrinimo (bandymo) stočių gamybinei techninei bazei (1 priedas).
3. Specialias transporto priemones gali tikrinti ir tikrinimo įmonių, atitinkančių Reikalavimus tikrinimo įmonėms (2 priedas), ekspertai.
4. Bandymo stotimi negali būti ūkio subjektas, kurio pagrindinė veikla – specialių transporto priemonių ir jų šaldymo (šildymo) agregatų gamyba, remontas ar jų pardavimas.
5. Teisė steigti bandymo stotį ar tikrinimo įmonę suteikiama juridiniams asmenims, turintiems Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) leidimą užsiimti šia veikla.
II. SĄVOKOS
7. Tvarkoje vartojamos sąvokos:
7.1. Susitarimas – Susitarimas dėl greitai gendančių maisto produktų tarptautinio gabenimo ir tokiam gabenimui naudojamų specialių transporto priemonių (ATP), sudarytas 1970 m. rugsėjo 1 d. Ženevoje (Žin., 2000, Nr. 68-2047);
7.2. specialios transporto priemonės – izoliuotos transporto priemonės, transporto priemonės šaldytuvai, mechaninės transporto priemonės refrižeratoriai ir apšildomos transporto priemonės. Apibrėžimai ir techniniai reikalavimai šioms transporto priemonėms pateikti Susitarimo 1 priede;
7.3. specialių transporto priemonių bandymas – procedūra, kurios metu nustatomas specialių transporto priemonių šilumos perdavimo koeficientas (K) ir šalčio šaltinio ar šaldymo (šildymo) įrangos efektyvumas;
7.4. specialių transporto priemonių tikrinimas – procedūra, kurios metu patikrinamos naudojamų specialių transporto priemonių izoterminės savybės ir šiluminės įrangos efektyvumas;
7.5. bandymo stotis – juridinis asmuo, Inspekcijos pripažintas kaip bandymų laboratorija, atliekantis konkrečius bandymus ar tikrinimus siekiant įvertinti specialių transporto priemonių atitikimą techninius reikalavimus ir parametrus, nustatytus Susitarime;
7.6. tikrinimo įmonė – įmonė, turinti Inspekcijos leidimą tikrinti specialių transporto priemonių atitikimą techninius reikalavimus ir parametrus, nustatytus Susitarime;
III. BANDYMO STOTIES IR Tikrinimo Įmonės STEIGIMAS
8. Bandymo stoties statuso siekianti įmonė, turi atitikti Tvarkos 1 priede nustatytus reikalavimus bei turėti pakankamą ekspertų ir pagalbinio personalo skaičių, kad galėtų kokybiškai vykdyti jai pavestas funkcijas.
9. Bandymo stotis turi turėti eksperto reikalavimus atitinkantį technikos vadovą, atsakingą už bandymo stoties techninį darbą.
10. Prašymas dėl bandymo stoties steigimo teikiamas Inspekcijai, kuriame nurodoma:
11. Su prašymu pateikiama:
11.3. bandymo stoties ekspertų išsimokslinimą, darbo stažą ir kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai;
12. Inspekcija, per 20 darbo dienų išanalizavusi gautus dokumentus ir vietoje įvertinusi bandymo stoties statuso siekiančią įmonę, priima sprendimą dėl bandymo stoties statuso suteikimo ar nesuteikimo.
13. Priėmus teigiamą sprendimą ir suderinus su Inspekcija įmonės standartą ar kitą dokumentą, aprašanti bandymo (tikrinimo) tvarką, Inspekcija išduoda leidimą, suteikiantį teisę leidime nurodytą laikotarpį užsiimti specialių transporto priemonių bandymais ir tikrinimais išduodant Susitarime reglamentuotas tikrinimo ataskaitas.
14. Tikrinimo įmonės statuso siekianti įmonė turi atitikti Tvarkos 2 priedo nustatytus reikalavimus ir turėti eksperto reikalavimus atitinkantį specialistą (-us).
15. Prašymas dėl tikrinimo įmonės steigimo teikiamas Inspekcijai, kuriame turi būti pateikiama 10 punkte (išskyrus 10.3 ir 10.5 punktus) nurodyta informacija ir pridedami 11.2, 11.3 ir 11.5 punktuose nurodyti dokumentai.
16. Inspekcija, per 20 darbo dienų išanalizavusi pagal 15 punkto reikalavimus gautą medžiagą ir ekspertų atitikimą nustatytus reikalavimus bei vietoje įvertinusi tikrinimo įmonės statuso siekiančią įmonę, priima sprendimą dėl leidimo išdavimo (ar neišdavimo) tikrinimo įmonei ir jos ekspertui.
17. Priėmus teigiamą sprendimą ir suderinus su Inspekcija įmonės standartą ar kitą dokumentą, aprašanti tikrinimo tvarką, Inspekcija tikrinimo įmonei išduoda leidimą. Leidimas taip pat išduodamas tikrinimo įmonės ekspertui, suteikiantis teisę, leidime nurodytą laikotarpį ir tik vienoje konkrečioje tikrinimo įmonėje, tikrinti specialias transporto priemones išduodant Susitarime reglamentuotas tikrinimo ataskaitas.
18. Leidimas bandymo stočiai ir tikrinimo įmonei išduodamas ne ilgesniam kaip penkerių metų terminui, vėliau jis gali būti pratęsiamas. Leidimo galiojimo laiką nustato Inspekcija.
19. Leidimas ekspertui išduodamas ne ilgesniam kaip trejų metų terminui, vėliau jis gali būti pratęsiamas. Leidimo galiojimo laiką nustato Inspekcija.
IV. BANDYMO STOTIES ir tikrinimo įmonės DARBO TVARKA
21. Bandymo stoties technikos vadovas ir tikrinimo įmonės vadovas turi užtikrinti ekspertų kvalifikacijos kėlimą bei žinių gilinimą, atsižvelgdamas į naujausius technikos pasiekimus.
22. Bandymo stoties ir tikrinimo įmonės darbas turi būti organizuojamas taip, kad jos ekspertai nepatirtų komercinio, finansinio ar kokio kito spaudimo, galinčio paveikti jų sprendimą.
23. Įmonės standarte ar kitame dokumente reglamentuotos specialių transporto priemonių bandymų ir tikrinimų metodikos turi būti atnaujinamos ir papildomos atsižvelgiant į Susitarimo pakeitimus.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
25. Bandymo stoties ir tikrinimo įmonės paslaugų kainas už atliekamus bandymus ar tikrinimus tvirtina šių įmonių vadovai.
26. Jeigu bandymo stotis ir tikrinimo įmonė, turinti Inspekcijos leidimą, bei ekspertai neatitinka šioje Tvarkoje (įskaitant ir priedus) nustatytų reikalavimų arba bandymus ir tikrinimus atlieka nekvalifikuotai ar nesąžiningai, Inspekcija gali priimti sprendimą sustabdyti ar panaikinti bandymo stočiai, tikrinimo įmonei ar jų ekspertams išduoto leidimo galiojimą.
Reikalavimų tikrinimo (bandymo)
stotims bei įgaliojimų suteikimo tvarkos
1 priedas
REIKALAVIMAI TIKRINIMO (BANDYMO) STOČIŲ GAMYBINEI TECHNINEI BAZEI
1. Reikalavimų tikrinimo (bandymo) stočių gamybinei techninei bazei pagrindinis tikslas yra užtikrinti, kad bandymo stotys turėtų reikiamas gamybines patalpas, įrangą bei prietaisus, tinkančius kokybiškai išbandyti ir nustatyti specialių transporto priemonių kėbulų izotermines savybes bei šaldymo (šildymo) įrangos efektyvumą.
2. Bandymo stočių gamybinės patalpos turi būti tokios, kad tilptų tikrinamos transporto priemonės ir galima būtų tinkamai išdėstyti reikiamą įrangą bei prietaisus. Ekspertams turi būti sudarytos tinkamos darbo ir poilsio sąlygos.
4. Bandymo stotyse, siekiančiose atlikti specialių transporto priemonių bandymus ATP sertifikatams išduoti ar pratęsti, turi būti:
4.1. pagal galiojančias technines sąlygas įrengta izoliuota kamera sunkvežimių, puspriekabių, priekabų kėbulų bei cisternų izoterminėms savybėms bei šaldymo (šildymo) įrengimų efektyvumui tikrinti;
Reikalavimų tikrinimo (bandymo)
stotims bei įgaliojimų suteikimo tvarkos
2 priedas
REIKALAVIMAI TIKRINIMO ĮMONĖMS
1. Reikalavimų tikrinimo įmonėms pagrindinis tikslas yra užtikrinti, kad tikrinimo įmonės turėtų reikiamas gamybines patalpas, įrangą bei prietaisus, tinkančius kokybiškai patikrinti specialių transporto priemonių kėbulų izotermines savybes bei šiluminės įrangos efektyvumą.
2. Tikrinimo įmonių gamybinės patalpos turi būti tokios, kad tilptų tikrinamos transporto priemonės ir galima būtų tinkamai išdėstyti reikiamą įrangą bei prietaisus. Ekspertams turi būti sudarytos tinkamos darbo ir poilsio sąlygos.
3. Tikrinimo įmonės turi turėti patogius privažiavimo kelius ir atitinkamo ploto stovėjimo aikšteles.
4. Tikrinimo įmonėse, siekiančiose atlikti specialių transporto priemonių tikrinimus ATP sertifikatams pratęsti, turi būti:
4.1. apšildomos ir palaikančios ne žemesnę kaip +15°C patalpos sunkvežimių, puspriekabių, priekabų kėbulų bei cisternų izoterminėms savybėms bei šaldymo (šildymo) įrengimų efektyvumui tikrinti;
Reikalavimų tikrinimo (bandymo)
stotims bei įgaliojimų suteikimo tvarkos
3 priedas
REIKALAVIMAI BANDYMO STOČIŲ IR TIKRINIMO ĮMONIŲ EKSPERTAMS
1. Bandymo stočių ir tikrinimo įmonių ekspertai – tai asmenys, vykdantys specialių transporto priemonių, naudojamų greitai gendančių maisto produktų tarptautiniams gabenimams, konkrečius bandymus ar tyrimus, siekiant įvertinti specialių transporto priemonių technines charakteristikas ar parametrus.
2. Ekspertais gali būti asmenys:
2.3. turintys ne trumpesnį kaip 3 metų praktinio darbo stažą inžinieriaus ar vadybininko pareigose, susijusiose su izoterminių kėbulų, kompresorių ar šaldymo (šildymo) įrengimų gamyba, technine priežiūra ar remontu;
2.4. susipažinę su Susitarimo reikalavimais specialioms transporto priemonėms ir jų bandymo bei tikrinimo metodikomis;
3. Ekspertas savo darbą turi atlikti bešališkai ir teisingai, negali turėti papildomų pajamų iš tiesioginio darbo bandymo stotyje.