LIETUVOS RESPUBLIKOS ALKOHOLIO KONTROLĖS ĮSTATYMO 18, 29 IR 34 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS

 

2008 m. balandžio 18 d. Nr. X-1508

Vilnius

 

(Žin., 1995, Nr. 44-1073; 2004, Nr. 47-1548, Nr. 168-6174; 2006, Nr. 127-4822; 2007, Nr. 77-3041)

 

1 straipsnis. 18 straipsnio 1 dalies 4 punkto ir 3 dalies 3 punkto pakeitimas

1. 18 straipsnio 1 dalies 4 punkte prieš žodį „alkoholiniais“ įrašyti žodžius „natūralios fermentacijos“ ir šį punktą išdėstyti taip:

„4) natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, – masiniuose renginiuose, parodose ir mugėse.“

2. 18 straipsnio 3 dalies 3 punkte po žodžio „išskyrus“ įrašyti žodžius „natūralios fermentacijos“ ir šį punktą išdėstyti taip:

„3) masiniuose renginiuose, parodose ir mugėse (išskyrus natūralios fermentacijos alkoholinius gėrimus, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, ir alkoholinius gėrimus, parduodamus parodose ir mugėse, vykstančiose stacionariuose pastatuose);“.

 

2 straipsnis. 29 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 29 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

„3) Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausančių transliuotojų ir retransliuotojų transliuojamose programose nuo 6 valandos iki 23 valandos (išskyrus tiesiogiai ir ištisai transliuojamus ar retransliuojamus tarptautinius meno, kultūros ar sporto renginius);“.

2. Pakeisti 29 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Alkoholio reklama draudžiama:

1) visuomenės informavimo priemonėse;

2) koncertų, cirko, diskotekų, jaunimo sporto ir laisvalaikio renginių, kitų masinių renginių, teatro spektaklių, kino ir videofilmų demonstravimo vietose, išskyrus šių renginių vietose esančias prekybos vietas. Masiniuose renginiuose (išskyrus vaikams ir paaugliams iki 18 metų skirtus renginius) gali būti pateikiamas renginį remiančios ir alkoholinius gėrimus, kuriais leidžiama prekiauti masiniuose renginiuose, gaminančios arba jais prekiaujančios įmonės pavadinimas ir (ar) prekės ženklas, pagal turinį ir formą neprieštaraujantys teisės aktų reikalavimams;

3) švietimo, mokslo ir ugdymo įstaigose;

4) visose sveikatos priežiūros įstaigose;

5) visuomeninio transporto priemonių viduje ir išorėje;

6) degalinėse ir jų teritorijose, išskyrus jose esančias alkoholinių gėrimų prekybos vietas;

7) ant atvirlaiškių, vokų ir pašto ženklų.“

3. Pakeisti 29 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Lietuvos Respublikoje išorinė alkoholio reklama yra draudžiama.“

4. 29 straipsnio 5 dalį pripažinti netekusia galios.

5. Pakeisti 29 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Reklama nelaikoma informacija apie alkoholinius gėrimus informaciniuose pranešimuose, kurie skirti tik alkoholio verslo specialistams, taip pat alkoholinius gėrimus gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių registruoti pavadinimai (jei alkoholinių gėrimų gamintojo pavadinimas yra sudedamoji šių įmonių registruoto pavadinimo dalis) bei prekių ženklai, kai šie pavadinimai ir prekių ženklai pateikiami iškabose ant šių įmonių buveinės ar padalinio pastato bei įmonių valdomo transporto. Reklama taip pat nelaikomi alkoholinius gėrimus gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių registruoti pavadinimai ar prekių ženklai, kai šie pavadinimai ar prekių ženklai nereguliariai ir netikėtai matomi transliuojamose ar retransliuojamose programose ir kai šių pavadinimų bei prekių ženklų atvaizdai yra šalutiniai, palyginti su transliuojamos ar retransliuojamos programos vaizdais.“

6. 29 straipsnio 7 dalyje vietoj žodžių „Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba“ įrašyti žodžius „Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba prie Teisingumo ministerijos (toliau – Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba)“ ir šią dalį išdėstyti taip:

„7. Kaip laikomasi šio straipsnio reikalavimų, kontroliuoja Tarnyba (išskyrus pažeidimus visuomenės informavimo priemonėse), savivaldybių institucijos (išorinės reklamos draudimo pažeidimus) bei Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba prie Teisingumo ministerijos (toliau – Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba) (pažeidimus visuomenės informavimo priemonėse).“

 

3 straipsnis. 34 straipsnio 1 ir 14 dalių pakeitimas

1. 34 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių „Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba“ įrašyti žodžius „Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba“ ir šią dalį išdėstyti taip:

„1. Už šio Įstatymo pažeidimus baudas juridiniams asmenims ir užsienio juridinių asmenų filialams bei atstovybėms pagal savo kompetenciją turi teisę skirti Tarnyba, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija), teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos, institucija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota išduoti vyno produktų ir žemės ūkio kilmės etilo alkoholio importo ir eksporto licencijas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija, kuri turi būti informuojama apie alkoholio produktų (išskyrus vyno produktus ir žemės ūkio kilmės etilo alkoholį) importą, savivaldybių institucijos ir policija.“

2. 34 straipsnio 14 dalyje vietoj žodžių „Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba“ įrašyti žodžius „Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba“ ir šią dalį išdėstyti taip:

„14. Baudas už šio Įstatymo 29 straipsnyje nustatytų reikalavimų pažeidimus skiria Tarnyba (išskyrus už reklamos pažeidimus visuomenės informavimo priemonėse), savivaldybių institucijos (už išorinės reklamos draudimo pažeidimus) ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (už reklamos pažeidimus visuomenės informavimo priemonėse).“

 

4 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

Šio įstatymo 2 straipsnio 2, 3 ir 4 dalys įsigalioja 2012 m. sausio 1 d.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS                                                         VALDAS ADAMKUS

 

_________________