LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJOJE TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2002 m. spalio 22 d. Nr. 1767

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 95-4105):

1. Tvirtinu Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijoje tvarką (pridedama).

2. Paved u įsakymo vykdymą kontroliuoti ministerijos valstybės sekretoriui Dainiui Numgaudžiui.

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                            ALGIRDAS MONKEVIČIUS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro

2002 10 22 įsakymu Nr. 1767

 

PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJOJE TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši Tvarka reglamentuoja piliečių ir kitų asmenų (toliau – asmenys) aptarnavimą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijoje (toliau – ministerija).

2. Piliečiai ir kiti asmenys aptarnaujami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdine tvarka (Žin., 2002, Nr. 95-4105) ir šia Tvarka.

 

II. ASMENŲ APTARNAVIMAS, PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ REGISTRAVIMAS

 

3. Ministerijos informacinėje lentoje skelbiama darbuotojo, atsakingo už asmenų aptarnavimą, pareigos, vardas, pavardė, telefono numeris. Ministerijos interneto tinklapyje (www. smm. lt) skelbiama Tvarka ir darbuotojo, atsakingo už asmenų aptarnavimą, pareigos, vardas, pavardė, telefono numeris.

4. Atvykę į ministeriją asmenys raštiškus ir žodinius prašymus ir skundus pateikia atsakingam už asmenų aptarnavimą ministerijos darbuotojui (109 kab.).

5. Atvykusius į ministeriją asmenis registruoja ministerijos budėtojas.

6. Ministerijoje asmenys aptarnaujami: pirmadieniais–ketvirtadieniais 8.30–17.30 val., penktadieniais – 8.30–16.15 val. Pietų pertrauka 12.00–12.45 val. Prieš valstybines šventes darbo laikas sutrumpinamas viena valanda.

7. Asmenys nuomonę apie aptarnavimo kokybę, savo pageidavimus ir pasiūlymus gali išdėstyti pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knygoje, kuri laikoma pas ministerijos budėtoją.

8. Prašymai ir skundai, gauti tiesiogiai iš asmens ar atsiųsti paštu, registruojami Bendrųjų reikalų skyriuje. Ant prašymo ar skundo dedamas registracijos spaudas, jame įrašoma gavimo data ir registracijos numeris.

9. Asmeniui įteikiama prašymo ar skundo kopija, pažymėta spaudu, kuriame nurodyta gavimo data ir registracijos numeris.

 

III. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PERDAVIMAS, NAGRINĖJIMO TERMINAI

 

10. Įregistruoti prašymai ir skundai tą pačią dieną perduodami ministerijos valstybės sekretoriui.

11. Ministerijos valstybės sekretorius, peržiūrėjęs skundus ir prašymus, priima sprendimą dėl tolesnio jų nagrinėjimo. Juos perduoda:

11.1. Švietimo strategijos departamento Švietimo priežiūros skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl:

11.1.1. valstybinių, savivaldybių ir nevalstybinių ikimokyklinio ugdymo įstaigų bei pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą teikiančių (išskyrus profesines ir aukštesniąsias mokyklas) mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo;

11.1.2. valstybinių, savivaldybių, nevalstybinių ir specialiųjų ugdymo įstaigų vadybinės ir pedagoginės veiklos;

11.1.3. brandos egzaminų priežiūros;

11.1.4. skundų ar prašymų tyrimų, kuriuos pagal savo kompetenciją atliko apskričių viršininkų, savivaldybių administracijų švietimo padaliniai, rezultatų;

11.2. Bendrojo ugdymo departamento Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriui, jei prašymas ar skundas gautas dėl:

11.2.1. ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo turinio ir organizavimo;

11.2.2. moksleivių pasiekimų vertinimo pradinėje mokykloje;

11.3. Bendrojo ugdymo departamento Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl:

11.3.1. pagrindinės ir vidurinės mokyklos ugdymo turinio;

11.3.2. ugdymo pasiekimų ir rezultatų vertinimo;

11.3.3. mokyklų bibliotekų veiklos;

11.3.4. vadovėlių leidybos;

11.4. Bendrojo ugdymo departamento Specialiojo ugdymo sektoriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl specialiojo ugdymo turinio bei ugdymo proceso organizavimo;

11.5. Bendrojo ugdymo departamento Pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl:

11.5.1. pedagogų rengimo ir perkvalifikavimo;

11.5.2. pedagogų kvalifikacijos tobulinimo;

11.5.3. vadovų ir pedagogų atestacijos;

11.6. Specialistų rengimo departamento Aukštesniųjų studijų skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl:

11.6.1. aukštesniųjų ir neuniversitetinių studijų programų rengimo ir jų vykdymo;

11.6.2. aukštesniųjų mokyklų ir kolegijų vadybinės ir pedagoginės veiklos;

11.7. Specialistų rengimo departamento Profesinio rengimo skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl:

11.7.1. profesinio mokymo programų;

11.7.2. profesinių mokyklų veiklos;

11.7.3. profesinio mokymo įstaigų vadovų ir pedagogų atestacijos;

11.7.4. popamokinės veiklos profesinėse mokyklose;

11.8. Specialistų rengimo departamento Registrų skyriui, jei prašymas ar skundas gautas dėl:

11.8.1. švietimo registrų ir klasifikatorių kūrimo, jų tvarkymo ir atnaujinimo;

11.8.2. švietimo įstaigų bei mokslo ir studijų institucijų, studijų ir mokymo programų, išsilavinimo pažymėjimų registravimo ir licencijų mokyti išdavimo;

11.9. Specialistų rengimo departamento Suaugusiųjų švietimo sektoriui, jei prašymas ar skundas gautas dėl suaugusiųjų bendrojo lavinimo įstaigų vadybinės ir pedagoginės veiklos;

11.10. Socialinės politikos departamentui, jei prašymas ar skundas gautas dėl:

11.10.1. papildomojo ugdymo įstaigų veiklos;

11.10.2. specialiųjų vaikų auklėjimo ir globos įstaigų veiklos;

11.10.3. socialinių pedagogų darbo;

11.10.4. moksleivių maitinimo mokyklose ir jų vežiojimo;

11.10.5. vaikų socialinių problemų;

11.10.6. prevencinių programų įgyvendinimo;

11.10.7. vaikų vasaros poilsio organizavimo;

11.10.8. popamokinės veiklos bendrojo lavinimo mokyklose;

11.11. Mokslo ir studijų departamento Mokslo skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl:

11.11.1. valstybės mokslo institutų, universitetų mokslo institutų, valstybės bei privačių mokslo įstaigų, kitų mokslo ir studijų įstaigų steigimo, reorganizavimo ir likvidavimo;

11.11.2. mokslo ir studijų institucijų veiklos;

11.11.3. valstybinių pensijų mokslininkams skyrimo;

11.12. Mokslo ir studijų departamento Tarptautinių programų skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl:

11.12.1. mokslo ir studijų įstaigų tarptautinio bendradarbiavimo;

11.12.2. užsienio lietuvių, studijuojančių Lietuvos aukštosiose mokyklose, rėmimo;

11.12.3. Lietuvos Respublikos piliečių studijų, mokslinių stažuočių užsienyje;

11.12.4. valstybinių stipendijų studijoms, mokslinėms stažuotėms Lietuvoje ir užsienyje;

11.13. Mokslo ir studijų departamento Studijų skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl:

11.13.1. aukštojo mokslo studijų programų rengimo ir jų vykdymo;

11.13.2. studentų priėmimo į aukštąsias mokyklas taisyklių pažeidimų;

11.14. Mokslo ir studijų departamento Technologijų skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl mokslo ir studijų institucijų technologinės plėtros;

11.15. Finansų politikos departamento Mokslo ir studijų ekonomikos skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl mokslo ir studijų finansavimo;

11.16. Finansų politikos departamento Švietimo ekonomikos skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl:

11.16.1. mokyklų ir kitų švietimo įstaigų finansavimo;

11.16.2. apmokėjimo už darbą;

11.16.3. stipendijų;

11.17. Finansų politikos departamento Statybos ir investicijų skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl:

11.17.1. atliktų statybos ir remonto darbų švietimo įstaigose kokybės;

11.17.2. nelaimingų atsitikimų mokymo įstaigose;

11.18. Finansų politikos departamento Turto valdymo skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl ministerijai pavaldžių įstaigų bei mokslo ir studijų institucijų kilnojamojo ir nekilnojamojo turto, jo panaudojimo;

11.19. Teisės skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl įstatymų ir kitų teisės aktų taikymo;

11.20. Personalo skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl:

11.20.1. pedagoginio darbo stažo nustatymo;

11.20.2. konkurso pareigoms eiti apskundimų;

11.20.3. personalo klausimų;

11.21. Vidaus audito skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl:

11.21.1. biudžeto lėšų naudojimo ministerijoje ir jai pavaldžiose įstaigose;

11.21.2. ūkinių ir finansinių pažeidimų ministerijoje ir jai pavaldžiose įstaigose;

11.22. Bendrųjų reikalų skyriui, jei skundas ar prašymas gautas dėl ministerijai pavaldžių įstaigų archyvų darbo.

12. Prašymai ir skundai turi būti išnagrinėti per 15 darbo dienų nuo jų gavimo ministerijoje datos, išskyrus tuos atvejus, jei įstatymo nustatyta kitaip arba prašymo ar skundo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užtrukti ilgiau kaip 15 dienų nuo prašymo ar skundo gavimo ministerijoje datos.

13. Prašymai ir skundai, kuriuos nagrinėja žemesnės pagal pavaldumą instancijos, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų gavimo ministerijoje datos persiunčiami šioms institucijoms. Apie tai pranešama pareiškėjui.

 

IV. SPRENDIMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ ĮFORMINIMAS

 

14. Sprendimai dėl išnagrinėtų prašymų įforminami ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu, departamento direktoriaus raštu ar kitokiu sprendimą patvirtinančiu dokumentu, atitinkančiu prašymo esmę.

15. Sprendimai dėl išnagrinėtų skundų, kiti administraciniai veiksmai įforminami atsižvelgiant į administracinio veiksmo turinį.

16. Prašymą ar skundą išnagrinėjus pareiškėjui pranešamas priimtas sprendimas registruotu arba paprastu laišku ar atitinkamas dokumentas įteikiamas asmeniškai.

17. Jei prašymas ar skundas nepatenkintas, pranešime nurodomi nepatenkinimo motyvai, kurie pagrindžiami teisės aktų nuostatomis, paaiškinama, kur ir kokia tvarka šis sprendimas gali būti apskųstas.

 

V. SPRENDIMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ APSKUNDIMAS

 

18. Pareiškėjas, nesutinkantis su priimtu sprendimu ar atsakymu dėl jo prašymo, savo pasirinkimu turi teisę paduoti skundą švietimo ir mokslo ministrui, kuris privalo jį nagrinėti, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatytais administracinės procedūros reikalavimais, arba paduoti skundą Administracinių ginčų komisijai ar Administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

19. Pareiškėjas, nesutinkantis su sprendimu dėl išnagrinėto jo skundo, arba jei per nustatytą prašymo ar skundo nagrinėjimo terminą sprendimas nėra priimtas, turi teisę paduoti skundą Administracinių ginčų komisijai ar Administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

VI. ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

20. Ministerijos Vidaus audito skyrius nagrinėja piliečių ir kitų asmenų pageidavimų ir pasiūlymų knygos įrašus, organizuoja anoniminę asmenų apklausą, kurios duomenys panaudojami asmenų aptarnavimo kokybei gerinti.

______________