LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS MODULIO RENGIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2007 m. rugpjūčio 31 d. Nr. ISAK-1749

Vilnius

 

Siekiant tinkamai įgyvendinti Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2004, Nr. 103-3755) 37 straipsnio 4 dalies nuostatas,

tvirtinu Profesinio mokymo programos modulio rengimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRĖ                                                            ROMA ŽAKAITIENĖ

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2007 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu

Nr. ISAK-1749

 

PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS MODULIO RENGIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Profesinio mokymo programos modulio rengimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – Aprašas) reglamentuoja reikalavimus profesinio mokymo programos modulio struktūrai, jo rengimui ir įteisinimui.

2. Profesinio mokymo programos modulis (toliau vadinama – Modulis) yra skirtas suteikti profesinio mokymo programoje numatytą kompetenciją arba veiklos srities kompetencijų grupę.

3. Modulio mokymosi pasiekimai turi turėti vertę darbo rinkoje.

4. Aprašas taikomas nepriklausomai nuo mokymo įstaigos pavaldumo visoms Profesinio mokymo modulinėms programoms.

5. Šiame apraše vartojamos sąvokos:

Mokymo elementas – mažiausia sudėtinė modulio dalis, apibrėžta mokymo tikslu.

Profesinio mokymo kreditas – profesinio mokymosi apimties matavimo vienetas, lygus keturiasdešimčiai sutartinių mokinio mokymosi auditorijose, laboratorijose, praktikos atlikimo vietoje, savarankiško darbo valandų, tai yra lygus vienai jo darbo savaitei.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme (Žin.,1997, Nr. 98-2478; 2007, Nr. 43-1627), Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) vartojamas sąvokas.

 

II. REIKALAVIMAI MODULIO STRUKTŪRAI

 

6. Modulis yra sudarytas iš mokymo elementų.

7. Kiekviename mokymo elemente turi būti pateiktas: mokymo tikslas, mokymo turinys ir mokymo tikslo pasiekimo kriterijai.

8. Mokymo tikslas turi būti skirtas įgyti Modulyje numatytą kompetenciją.

9. Mokymo turinys turi būti pateiktas praktinės užduoties forma.

10. Prie praktinės užduoties nurodomos jos atlikimo sąlygos ir atlikimui būtinos žinios.

11. Mokymo tikslo pasiekimo kriterijai yra užduoties atlikimo įvertinimo matas.

 

III. REIKALAVIMAI MODULIO APRAŠUI

 

12. Apraše nurodoma Modulio:

12.1. Pavadinimas;

12.2. Anotacija;

12.3. Apimtis;

12.4. Trukmė;

12.5. Mokymo tikslų pasiekimo vertinimo gairės;

12.6. Mokymosi ir mokymo metodinė medžiaga.

13. Modulio pavadinimas turi atitikti kompetencijos pavadinimą, kai Modulis yra skirtas suteikti veiklos srities kompetencijų grupę, tai jo pavadinimas turi atitikti veiklos srities pavadinimą.

14. Modulio anotacijoje yra pateikiamas glaustas teikiamos kompetencijos ar kompetencijų aprašymas, nurodant kompetencijų ribas.

15. Modulio apimtis matuojama Profesinio mokymo kreditais (toliau vadinama – Kreditas) ir turi būti ne mažesnė kaip vienas Kreditas.

16. Modulio trukmė yra sutartinė mokymo (kontaktinių) ir savarankiško mokymosi valandų suma, reikalinga įgyti kompetencijai ar jų grupei, ir turi būti ne mažesnė kaip 40 valandų.

17. Asmens mokymosi pasiekimų vertinimas atliekamas mokymosi procese nustatant, ar mokinys įgijo žinių ir atliko užduotis, pateiktas mokymo elementuose.

18. Mokymosi pasiekimai vertinami vadovaujantis mokymo tikslų pasiekimų kriterijais.

19. Mokymosi ir mokymo metodinė medžiaga skirta padėti mokiniui mokytis atlikti praktines užduotis ir įgyti joms atlikti reikalingų žinių.

20. Mokymo metodinė medžiaga skirta padėti mokytojui mokyti mokinį atlikti praktines užduotis ir suteikti joms atlikti reikalingų žinių.

 

IV. MODULIO RENGIMAS IR ĮTEISINIMAS

 

21. Modulis rengiamas vadovaujantis atitinkama formaliojo profesinio mokymo programa, profesinio rengimo standartu ir šiuo Aprašu.

22. Paprastai Modulį rengia ekspertų grupė, kurią sudaro ne mažiau kaip trys asmenys:

22.1. profesijos mokytojai, vykdantys atitinkamos veiklos srities profesinio mokymo programas;

22.2. veiklos pasaulio atstovai, turintys atitinkamos veiklos srities kompetencijas;

22.3. kiti asmenys, turintys modulių rengimo metodikos patirtį.

23. Parengtas Modulis ir jo poreikis suderinamas su atitinkamo ūkio sektoriaus darbdavių ir darbuotojų asociacijomis ir organizacijomis bei profesinio mokymo įstaigomis, kurios įgyvendins šį Modulį.

24. Modulio rengėjai, suderinę su atitinkamo ūkio sektoriaus darbdavių ir darbuotojų asociacijomis, pateikia Profesinio mokymo metodikos centrui paraišką dėl Modulio vertinimo

25. Modulio vertinimo paraišką sudaro:

26.1. Prašymas vertinti Modulį;

26.2. Atitinkamo ūkio sektoriaus darbdavių ir dirbančiųjų asociacijų ir organizacijų bei profesinių mokymo įstaigų atsiliepimai apie Modulio poreikį ir turinį;

26.3. Modulio aprašas (2 egzemplioriai);

26.4. Modulio aprašo elektroninė versija (MS-WORD formatu).

27. Modulių vertinimą organizuoja Profesinio mokymo metodikos centras teisės aktų nustatyta tvarka.

28. Teigiamai įvertintas Modulis teisės aktų nustatyta tvarka įrašomas į Valstybinį studijų ir mokymo programų registrą.

______________