LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS MODULIO RENGIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2007 m. rugpjūčio 31 d. Nr. ISAK-1749
Vilnius
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2007 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu
Nr. ISAK-1749
PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS MODULIO RENGIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Profesinio mokymo programos modulio rengimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – Aprašas) reglamentuoja reikalavimus profesinio mokymo programos modulio struktūrai, jo rengimui ir įteisinimui.
2. Profesinio mokymo programos modulis (toliau vadinama – Modulis) yra skirtas suteikti profesinio mokymo programoje numatytą kompetenciją arba veiklos srities kompetencijų grupę.
4. Aprašas taikomas nepriklausomai nuo mokymo įstaigos pavaldumo visoms Profesinio mokymo modulinėms programoms.
5. Šiame apraše vartojamos sąvokos:
Mokymo elementas – mažiausia sudėtinė modulio dalis, apibrėžta mokymo tikslu.
Profesinio mokymo kreditas – profesinio mokymosi apimties matavimo vienetas, lygus keturiasdešimčiai sutartinių mokinio mokymosi auditorijose, laboratorijose, praktikos atlikimo vietoje, savarankiško darbo valandų, tai yra lygus vienai jo darbo savaitei.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme (Žin.,1997, Nr. 98-2478; 2007, Nr. 43-1627), Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) vartojamas sąvokas.
II. REIKALAVIMAI MODULIO STRUKTŪRAI
7. Kiekviename mokymo elemente turi būti pateiktas: mokymo tikslas, mokymo turinys ir mokymo tikslo pasiekimo kriterijai.
III. REIKALAVIMAI MODULIO APRAŠUI
12. Apraše nurodoma Modulio:
13. Modulio pavadinimas turi atitikti kompetencijos pavadinimą, kai Modulis yra skirtas suteikti veiklos srities kompetencijų grupę, tai jo pavadinimas turi atitikti veiklos srities pavadinimą.
14. Modulio anotacijoje yra pateikiamas glaustas teikiamos kompetencijos ar kompetencijų aprašymas, nurodant kompetencijų ribas.
15. Modulio apimtis matuojama Profesinio mokymo kreditais (toliau vadinama – Kreditas) ir turi būti ne mažesnė kaip vienas Kreditas.
16. Modulio trukmė yra sutartinė mokymo (kontaktinių) ir savarankiško mokymosi valandų suma, reikalinga įgyti kompetencijai ar jų grupei, ir turi būti ne mažesnė kaip 40 valandų.
17. Asmens mokymosi pasiekimų vertinimas atliekamas mokymosi procese nustatant, ar mokinys įgijo žinių ir atliko užduotis, pateiktas mokymo elementuose.
19. Mokymosi ir mokymo metodinė medžiaga skirta padėti mokiniui mokytis atlikti praktines užduotis ir įgyti joms atlikti reikalingų žinių.
IV. MODULIO RENGIMAS IR ĮTEISINIMAS
21. Modulis rengiamas vadovaujantis atitinkama formaliojo profesinio mokymo programa, profesinio rengimo standartu ir šiuo Aprašu.
22. Paprastai Modulį rengia ekspertų grupė, kurią sudaro ne mažiau kaip trys asmenys:
23. Parengtas Modulis ir jo poreikis suderinamas su atitinkamo ūkio sektoriaus darbdavių ir darbuotojų asociacijomis ir organizacijomis bei profesinio mokymo įstaigomis, kurios įgyvendins šį Modulį.
24. Modulio rengėjai, suderinę su atitinkamo ūkio sektoriaus darbdavių ir darbuotojų asociacijomis, pateikia Profesinio mokymo metodikos centrui paraišką dėl Modulio vertinimo
26.2. Atitinkamo ūkio sektoriaus darbdavių ir dirbančiųjų asociacijų ir organizacijų bei profesinių mokymo įstaigų atsiliepimai apie Modulio poreikį ir turinį;