LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL PASĖLIŲ DRAUDIMO KOORDINAVIMO TARYBOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2008 m. vasario 29 d. Nr. 3D-106

Vilnius

 

 

Siekdama užtikrinti tinkamą pasėlių draudimo politikos formavimą, lėšų administravimą ir efektyvų sistemos funkcionavimą:

1. Sudarau Pasėlių draudimo koordinavimo tarybą:

Kazimira Danutė Prunskienė – žemės ūkio ministrė,

Gediminas Radzevičius – Žemės ūkio ministerijos sekretorius,

Zigmantas Aleksandravičius – pasėlius apdraudusių žemdirbių atstovas,

Thomas Gehrke – draudimo įmonės „Vereinigte Hagelversicherung“ Berlyno regiono vadovas,

Genovaitė Kraujelienė – Finansų ministerijos Biudžeto departamento Ūkio sektorių skyriaus vedėja,

Jeronimas Kraujelis – Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmų atstovas,

Reiner Langner – draudimo įmonės „Vereinigte Hagelversicherung“ valdybos pirmininkas,

Karl Murr – perdraudimo bendrovės „Muenchener Rueckversicherung“ Žemės ūkio rizikų perdraudimo departamento direktorius,

Algimantas Navickas – draudimo įmonės „Vereinigte Hagelversicherung“ Lietuvos filialo atstovas,

Saulius Stirna – Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmų atstovas,

Albertas Šilkaitis – pasėlius apdraudusių žemdirbių atstovas,

Povilas Žagunis – Lietuvos savivaldybių asociacijos Žemės valdymo ir kaimo reikalų komiteto pirmininkas.

2. Tvirtinu Pasėlių draudimo koordinavimo tarybos nuostatus (pridedama).

3. Pavedu Žemės ūkio ministerijos Ekonomikos departamentui koordinuoti Pasėlių draudimo koordinavimo tarybos sudėties atnaujinimą.

 

 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRĖ                                                   KAZIMIRA DANUTĖ PRUNSKIENĖ

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2008 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 3D-106

 

PASĖLIŲ DRAUDIMO KOORDINAVIMO TARYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pasėlių draudimo koordinavimo taryba (toliau – Taryba) yra kolegiali patariamoji institucija žemės ūkio augalų pasėlių draudimo valstybės politikai formuoti bei kitiems aktualiems klausimams nagrinėti, užtikrinant objektyvų ir teisingą žemės ūkio veiklos subjektų patirtų nuostolių žuvus ar nukentėjus žemės ūkio augalų pasėliams dėl stichinių meteorologinių reiškinių (toliau – nuostoliai) apskaičiavimą ir atlyginimą.

2. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.

3. Tarybos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu bei sprendimų priėmimu, teisingumo, teisėtumo ir nešališkumo principais.

 

II. TARYBOS TIKSLAS IR FUNKCIJOS

 

4. Tarybos tikslas – padėti rasti kompromisą tarp pasėlių draudikų ir draudėjų aktualiais pasėlių draudimo sistemos organizavimo, funkcionavimo ir finansavimo klausimais, nagrinėti iškylančias problemas ir teikti pasiūlymus bei rekomendacijas pasėlių draudimo sistemos efektyvumui didinti.

5. Taryba vykdo šias funkcijas:

5.1. nagrinėja probleminius klausimus ir teikia išvadas bei pasiūlymus atsakingoms institucijoms ir organizacijoms pagrindiniais pasėlių draudimo sistemos ir nuostolių reguliavimo klausimais;

5.2. vykdo pasėlių draudimo sistemos veiklos stebėseną ir prireikus inicijuoja pasėlių draudimo sistemos veiklos sąlygų pakeitimus;

5.3. teikia pasiūlymus atsakingoms institucijoms ir organizacijoms dėl pasėlių draudimo įmokos dalinio kompensavimo bei nuostolių reguliavimo sistemų tobulinimo;

5.4. inicijuoja teisės aktų, reglamentuojančių pasėlių draudimo sistemą, stichinių meteorologinių reiškinių nustatymo savivaldybės mastu kriterijų ir metodikos pakeitimus;

5.5. konsultuoja žemės ūkio veiklos subjektus pagal Tarybos kompetenciją;

5.6. nagrinėja kitus pasėlių draudimo sistemos klausimus.

 

III. TARYBOS FORMAVIMO TVARKA IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

6. Tarybą sudaro trijų santykinai savarankiškų pasėlių draudimo sistemos interesų grupių atstovai:

6.1. valstybės interesams atstovauja Žemės ūkio ministerijos (2) ir Finansų ministerijos (1) Lietuvos savivaldybių asociacijos (1) atstovai (iš viso 4 balsai);

6.2. draudėjų interesams atstovauja žemdirbių visuomeninių organizacijų (Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmų, Lietuvos žemės ūkio bendrovių asociacijos, Lietuvos ūkininkų sąjungos) atstovai (2) ir regioninėse sueigose išrinkti pasėlius apdraudusių žemdirbių atstovai (2) (iš viso 4 balsai);

6.3. draudikų interesams atstovauja draudimo įmonių, draudžiančių pasėlius Lietuvoje, atstovai (iš viso 4 balsai).

7. Jei draudimo įmonė yra viena, jai tenka visi 4 balsai ir ji į Tarybą deleguoja 4 atstovus. Jei draudimo įmonių yra daugiau kaip viena, balsai draudimo įmonėms paskirstomi proporcingai praėjusiais kalendoriniais metais apdraustam pasėlių plotui.

8. Draudimo įmonė, norinti deleguoti narį į Tarybą, ne vėliau kaip iki sausio 5 d. Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centrui pateikia duomenis apie per praėjusius kalendorinius metus apdraustus pasėlių plotus, pagal kuriuos Žemės ūkio ministerija apskaičiuoja draudimo įmonei tenkantį balsų skaičių, taikant šią formulę (apvalinama iki sveiko skaičiaus):

 

 

kur:

AP – praėjusiais kalendoriniais metais apdraustas pasėlių plotas šalyje, ha,

APi – draudimo įmonės praėjusiais kalendoriniais metais apdraustas pasėlių plotas, ha,

Ni – draudimo įmonei tenkantis balsų skaičius Taryboje.

9. Žemės ūkio ministerija raštu informuoja draudimo įmones apie joms tenkantį balsų skaičių.

10. Draudimo įmonės ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informacijos apie joms tenkantį balsų skaičių gavimo dienos raštu informuoja Žemės ūkio ministeriją apie proporcingai balsų skaičiui deleguojamus atstovus.

11. Tarybos veikloje stebėtojų teisėmis dalyvauja:

11.1. Lietuvos draudikų asociacijos atstovai;

11.2. Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisijos atstovai;

11.3. Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos atstovai;

11.4. Žemės ūkio ir kaimo verslo informacijos centro atstovai;

11.5. Lietuvos bankų asociacijos atstovai.

12. Pagrindinė Tarybos veiklos forma yra posėdžiai, kurie šaukiami pagal poreikį.

13. Tarybos pirmininkas ir jo pavaduotojas renkami pirmajame Tarybos posėdyje balsų dauguma.

14. Tarybos pirmininkas, jo nesant – pirmininko pavaduotojas (toliau – Tarybos pirmininkas):

14.1. organizuoja Tarybos darbą ir atsako už jai pavestų funkcijų vykdymą;

14.2. atstovauja Tarybai, prireikus įgalioja atstovauti Tarybai kitą Tarybos narį;

14.3. pirmininkauja Tarybos posėdžiams;

14.4. prireikus paveda Tarybos nariams ar pasitelkia ekspertus (specialistus) atlikti išsamų svarstomų klausimų tyrimą, pateikti išvadas ir pasiūlymus ar parengti pranešimą Tarybos posėdžiui;

14.5. pasirašo Tarybos posėdžių protokolus, kitus dokumentus, susijusius su Tarybos veikla.

15. Tarybos sekretoriato funkcijas vykdo Žemės ūkio ministerijos Ekonomikos departamentas.

16. Tarybos posėdžių sekretorius:

16.1. rengia Tarybos posėdžių medžiagą (darbotvarkes, Tarybos posėdžių sprendimų projektus, kitą medžiagą);

16.2. suderinęs su Tarybos pirmininku, šaukia Tarybos posėdžius ir juos protokoluoja;

16.3. tvarko Tarybos posėdžių dokumentus teisės aktų nustatyta tvarka;

16.4. vykdo kitus Tarybos pirmininko pavedimus Tarybos darbo organizavimo klausimais.

17. Tarybos posėdžių sekretorius nėra Tarybos narys.

18. Tarybos nariai, negalintys dalyvauti posėdyje, iki posėdžio pradžios apie tai informuoja Tarybos pirmininką. Atitinkama organizacija, institucija ar įmonė turi teisę raštu įgalioti dalyvauti posėdyje kitą atstovą (įgalioti galima ir esamą Tarybos narį, suteikiant jam papildomą balso teisę). Įgaliotas atstovas turi Tarybos nario teises.

19. Tarybos posėdžio darbotvarkė ir siūlomų nagrinėti klausimų medžiaga Tarybos nariams pateikiama ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Tarybos posėdžio.

20. Taryba gali keisti posėdžio darbotvarkę balsų dauguma.

21. Tarybos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja tiek Tarybos narių, kad kiekvienai 6 punkte nurodytai interesų grupei tenka ne mažiau kaip 3/4 balsų.

22. Tarybos sprendimas laikomas priimtu, jei už jį surinkta 3/4 visų balsų.

23. Prireikus į Tarybos posėdžius patariamojo balso teise gali būti kviečiami kitų institucijų ar socialinių ir ekonominių partnerių atstovai, nepriklausomi ekspertai ir specialistai, kiti suinteresuoti asmenys. Kviestiniai asmenys posėdyje gali pasisakyti tik posėdžio pirmininko leidimu.

 

IV. TARYBOS SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS

 

24. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Protokolas surašomas pagal Dokumentų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009; 2006, Nr. 60-2169). Posėdžio protokolo projektas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po posėdžio elektroniniu paštu išsiunčiamas Tarybos nariams. Tarybos nariai savo pastabas ir pasiūlymus turi pateikti per 3 darbo dienas nuo protokolo gavimo dienos. Per nustatytą laiką negavus pastabų, laikoma, kad protokolo projektui pritarta. Suderintą protokolą pasirašo Tarybos posėdžio pirmininkas ir Tarybos posėdžių sekretorius.

25. Tarybos posėdžių sekretorius išsiunčia protokolo kopijas visiems Tarybos nariams ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo protokolo pasirašymo dienos.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Tarybos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga ir kiti dokumentai) saugomi Žemės ūkio ministerijos Ekonomikos departamente Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

______________