LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL MIGRACIJOS DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2000 m. spalio 6 d. Nr. 388
Vilnius
1. Tvirtinu Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos laikinuosius nuostatus (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 1995 m. kovo 27 d. įsakymą Nr. 274 „Dėl Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
vidaus reikalų ministro
2000 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. 388
MIGRACIJOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS LAIKINIEJI NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas) yra viešojo administravimo institucija, priklausanti Vidaus reikalų ministerijos reguliavimo sferai. Migracijos departamento steigėja yra Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija.
2. Migracijos departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos sudarytomis tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, vidaus reikalų ministro įsakymais ir šiais nuostatais.
3. Migracijos departamentas turi herbinį antspaudą su užrašu „Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos“ ir blanką su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu. Atskiri Migracijos departamento struktūriniai padaliniai savo funkcijoms vykdyti gali taip pat turėti herbinius antspaudus su struktūrinio padalinio pavadinimu. Migracijos departamentas gali turėti ir naudoti savo simboliką.
4. Migracijos departamento struktūrą bei etatų sąrašą nustato ir tvirtina vidaus reikalų ministras Migracijos departamento direktoriaus teikimu.
5. Migracijos departamentas nėra asignavimų valdytojas, jo veikla finansuojama iš Vidaus reikalų ministerijai skiriamų lėšų.
II. MIGRACIJOS DEPARTAMENTO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. Svarbiausieji Migracijos departamento uždaviniai:
7.1. užtikrinti valstybės politikos įgyvendinimą migracijos, Lietuvos Respublikos pilietybės, duomenų apie asmens gyvenamąją vietą įrašymo, gyvenamosios vietos deklaravimo, vizų, pabėgėlio statuso suteikimo, užsieniečių teisinės padėties Lietuvos Respublikoje klausimais;
7.2. pagal savo kompetenciją rūpintis naujų asmens dokumentų įdiegimu, jų saugumu, kontroliuoti, kad jie atitiktų Europos Sąjungos standartus, įgyvendinti asmens dokumentų rengimo programą;
7.3. organizuoti asmens dokumentų išdavimą Lietuvos Respublikos piliečiams, užsienio valstybių piliečiams ir asmenims be pilietybės (toliau – užsieniečiai) Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais atvejais;
8. Migracijos departamentas pagal savo kompetenciją atlieka šias funkcijas:
8.1. kartu su Policijos departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos organizuoja miestų, rajonų ir kitų policijos komisariatų migracijos tarnybų, skyrių (toliau – migracijos tarnybos) darbą;
8.2. koordinuoja ir kontroliuoja migracijos tarnybų darbą, teikia pasiūlymus Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos generaliniam komisarui ir policijos komisariatų vadovams dėl migracijos tarnybų darbo organizavimo bei kokybės;
8.3. analizuoja įstatymų ir kitų teisės aktų taikymo praktiką, rengia pasiūlymus, išvadas, teisės aktų projektus;
8.4. dalyvauja rengiant tarptautines sutartis ir jas įgyvendinant bei siekia, kad teisės aktai migracijos ir prieglobsčio suteikimo klausimais atitiktų tarptautinių sutarčių ir Europos Sąjungos teisės reikalavimus;
8.5. organizuoja ir kontroliuoja Lietuvos Respublikos piliečio pasų, laikinų piliečio pažymėjimų, leidimų laikinai apsigyventi Lietuvos Respublikoje, leidimų nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, vaiko kelionės dokumentų, asmens be pilietybės kelionės dokumentų, pabėgėlio kelionės dokumentų bei kitų asmens dokumentų išdavimą;
8.6. nagrinėja asmenų prašymus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės įgijimo ir išsaugojimo, priima sprendimus šiais klausimais, ruošia teikimus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo, rengia sprendimų projektus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės įgyvendinimo ir netekimo, priima sprendimus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės dokumentų pripažinimo neteisėtai išduotais, teikia medžiagą Pilietybės reikalų komisijai, organizuoja priimtų sprendimų pilietybės klausimais vykdymą, išduoda teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimus;
8.7. nagrinėja užsieniečių prašymus išduoti leidimus gyventi Lietuvos Respublikoje ir priima sprendimus;
8.8. vykdo prieglobsčio suteikimo procedūrą ir priima sprendimus dėl pabėgėlio statuso suteikimo ar nesuteikimo, organizuoja priimtų sprendimų pabėgėlių klausimais vykdymą, išduoda užsieniečių registracijos pažymėjimus;
8.9. įgyvendina valstybės vizų politiką, organizuoja Lietuvos Respublikos vizų išdavimą ir pratęsimą, tvarko vizų tarnybų sąrašą;
8.10. organizuoja užsieniečių neteisėto atvykimo į Lietuvos Respubliką, buvimo joje ir vykimo per valstybės teritoriją atvejų tyrimą;
8.11. nagrinėja dokumentus ir priima sprendimus dėl užsieniečių teisinės padėties Lietuvos Respublikoje ir jų išsiuntimo iš Lietuvos Respublikos, organizuoja neteisėtai esančių šalyje užsieniečių grąžinimą į jų kilmės šalis ar trečiąsias saugias šalis;
8.13. kaupia ir sistemina informaciją apie užsieniečius, pažeidusius Lietuvos Respublikos įstatymus užsieniečių teisinės padėties klausimais, tvarko duomenų bazę apie užsieniečius, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką;
8.14. teikia Vidaus reikalų ministerijai ir vidaus reikalų sistemos įstaigoms informaciją apie teisės pažeidimus ir nusikaltimus, susijusius su migracijos procesais;
8.16. organizuoja ir kontroliuoja duomenų apie asmens gyvenamąją vietą įrašymą Lietuvos Respublikos piliečio pase ir apskaitos dokumentuose, vykdo Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo įgyvendinimo įstatymą;
8.17. organizuoja duomenų teikimą Lietuvos Respublikos gyventojų registrui Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
8.20. atstovauja teismuose, kontroliuoja migracijos tarnybų valstybės tarnautojų atstovavimą teismuose, teismų sprendimų vykdymą;
8.21. organizuoja migracijos tarnybų herbinių antspaudų ir spaudų užsakymą, jų gamybą, apskaitą, naikina netinkamus naudoti ir sunaikinimo aktus pateikia Policijos departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos;
8.22. teikia asmenims bei institucijoms informaciją Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
8.23. bendradarbiauja su Vidaus reikalų ministerijos padaliniais, kitomis Lietuvos Respublikos valstybės institucijomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, užsienio šalių institucijomis bei tarptautinėmis organizacijomis;
8.24. organizuoja ir vykdo Migracijos departamento ir migracijos tarnybų valstybės tarnautojų mokymą (kvalifikacijos kėlimą) pagal parengtas mokymo programas, rengia metodines rekomendacijas darbo organizavimo ir teisės aktų taikymo klausimais;
8.25. kartu su Policijos departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos organizuoja migracijos tarnybų valstybės tarnautojų atestavimą ir kvalifikacinių kategorijų suteikimą;
III. MIGRACIJOS DEPARTAMENTO TEISĖS
9. Migracijos departamentas, atlikdamas jam pavestas funkcijas, pagal savo kompetenciją turi teisę:
9.1. ministro, taip pat viceministro, ministerijos sekretoriaus pavedimu atstovauti Vidaus reikalų ministerijai Lietuvoje bei užsienyje;
9.2. palaikyti ryšius su Lietuvos Respublikos Seimu, Prezidentūra, Vyriausybe, Užsienio reikalų ir kitomis ministerijomis bei institucijomis, Lietuvos Respublikos diplomatinėmis atstovybėmis užsienyje;
9.3. palaikyti ryšius su užsienio valstybių institucijomis, tarptautinėmis organizacijomis, užsienio valstybių diplomatinėmis atstovybėmis, akredituotomis Lietuvoje;
9.4. sudaryti bendradarbiavimo susitarimus ir protokolus su Lietuvos Respublikos, užsienio valstybių institucijomis, tarptautinėmis organizacijomis;
9.5. teikti Vidaus reikalų ministerijos vadovybei pasiūlymus dėl tarptautinio bendradarbiavimo plėtojimo bei narystės Europos Sąjungoje (teisingumo ir vidaus reikalų srityje);
9.6. kontroliuoti, kaip vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai bei kiti teisės aktai;
9.7. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš fizinių ir juridinių asmenų bei įmonių, neturinčių juridinio asmens statuso, duomenis bei dokumentus ar jų nuorašus;
9.8. teisės aktų nustatyta tvarka paimti iš Lietuvos Respublikos piliečio ar užsieniečio asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus jų tikrumui, išdavimo teisėtumui nustatyti, Lietuvos Respublikos vizai ar leidimui gyventi Lietuvos Respublikoje įforminti;
IV. MIGRACIJOS DEPARTAMENTO DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Migracijos departamentui vadovauja direktorius, kurį skiria į pareigas ir atleidžia iš jų vidaus reikalų ministras.
11. Direktorius tiesiogiai pavaldus ir už Migracijos departamento darbą atsiskaito vidaus reikalų ministrui arba jo įgaliotam asmeniui.
12. Migracijos departamento direktorius:
12.1. vadovauja Migracijos departamentui ir atsako už departamentui pavestų uždavinių bei funkcijų vykdymą;
12.2. vadovauja Migracijos departamento struktūriniams padaliniams tiesiogiai ar per savo pavaduotojus;
12.4. pagal savo kompetenciją užtikrina, kad Migracijos departamente būtų vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimai;
12.5. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, nurodymus, metodines rekomendacijas ir tikrina, kaip jie vykdomi. Prireikus kartu su Policijos departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos, kitomis Vidaus reikalų ministerijos ir valstybės institucijomis leidžia bendrus įsakymus arba kitus įsakymais patvirtintus teisės aktus;
12.6. teikia tvirtinti vidaus reikalų ministrui Migracijos departamento, o suderinęs su Policijos departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos ir migracijos tarnybų struktūrą ir etatų sąrašą;
12.7. teisės aktų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Migracijos departamento valstybės tarnautojus (išskyrus departamento direktoriaus pavaduotojus);
12.11. prireikus skiria Migracijos departamento (išskyrus departamento direktoriaus pavaduotojus) valstybės tarnautojams drausmines nuobaudas;
12.12. teikia vidaus reikalų ministrui pasiūlymus dėl Migracijos departamento valstybės tarnautojų apdovanojimo (paskatinimo);
12.13. teikia Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos generaliniam komisarui pasiūlymus dėl miestų, rajonų policijos komisariatų migracijos tarnybų valstybės tarnautojų paskatinimo ar nuobaudų skyrimo;
12.14. planuoja Migracijos departamento darbą, organizuoja bendradarbiavimą su kitomis Lietuvos Respublikos valstybės institucijomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, užsienio šalių institucijomis bei tarptautinėmis organizacijomis;
12.15. suderinęs su Policijos departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos, duoda nurodymus miestų, rajonų policijos komisariatų vadovams migracijos tarnybų veiklos klausimais ir kontroliuoja jų vykdymą;
12.16. tvirtina Migracijos departamento ir migracijos tarnybų tarnautojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo programas;
12.17. suteikia Migracijos departamento ir migracijos tarnybų valstybės tarnautojams kvalifikacines kategorijas ir tvirtina atestacijos rezultatus;
14. Migracijos departamento direktoriaus pavaduotojus į pareigas skiria vidaus reikalų ministras departamento direktoriaus teikimu.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS