LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

į s a k y m a s

 

dėl lietuvos respublikos ūkio ministro 2009 m. birželio 8 d. įsakymo Nr. 4-276 „dėl vp2-1.4-ūm-01-K priemonės „INoklaster LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2013 m. kovo 27 d. Nr. 4-236

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132; 2012, Nr. 56-2785), 29.2 punktu,

p a k e i č i u VP2-1.4-ŪM-01-K priemonės „Inoklaster LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. birželio 8 d. įsakymu Nr. 4-276 „Dėl VP2-1.4-ŪM-01-K priemonės „Inoklaster LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 71-2903, Nr. 148-6636; 2012, Nr. 49-2403):

1. Išdėstau 3 punktą taip:

3. Aprašas nustato valstybės pagalbos teikimo sąlygas, kurios atitinka MTTP sistemos nuostatas ir Europos Komisijos sprendimais Nr. N 636/2008 ir Nr. N 507/2009 yra suderinamas su bendrąja rinka.“

2. Išdėstau 5 punktą taip:

5. Apraše vartojamos sąvokos:

Didelė įmonė – tai juridinis asmuo, neatitinkantis labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės apibrėžimo.

Klasteris – tai ne mažesnė kaip 5 nepriklausomų privačių juridinių asmenų grupė, kurią sieja bendri ekonominiai interesai dalyvaujant konkretaus produkto (-ų) vertės kūrimo grandinėje. Klasteryje, siekiant jo ekonominių interesų, gali dalyvauti ir mokslinių tyrimų įstaigos arba aukštosios mokyklos, taip pat profesinio lavinimo mokyklos, asociacijos ir kiti viešieji juridiniai asmenys. Juridinių asmenų dalyvavimas klasteryje turi būti įformintas jungtinės veiklos (partnerystės) sutartimi. Konkretus produktas (-ai) – tai grupė (aibė) gaminių, paslaugų ar technologijų, kurių sukūrimui reikia klasterio narių bendrų pastangų vykdant mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros (toliau – MTTP) veiklas, kuriomis klasteris pozicionuos save rinkoje. Keli susiję privatūs juridiniai asmenys yra laikomi vienu klasterio dalyviu.

Labai maža įmonė – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2007, Nr. 132-5354).

Maža įmonė – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

Mokslo ir studijų institucija – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme (Žin., 2009, Nr. 54-2140), bei atitinkanti MTTP sistemos 2.2 skirsnio d punkte pateiktą sąvoką.

Patvirtinta metinė finansinė atskaitomybė – pareiškėjo metinės finansinės atskaitomybės dokumentai, patvirtinti Lietuvos Respublikos įstatymų ir juridinio asmens steigimo dokumentų nustatyta tvarka.

Vidutinė įmonė – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklių, MTTP sistemos, Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.“

3. Išdėstau 6 punktą taip:

6. Priemonė prisideda prie Ekonomikos augimo veiksmų programos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ 4 uždavinio „Pagerinti žinių ir technologijų sklaidos terpę, skatinti verslo ir mokslo bendradarbiavimą mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros srityje įgyvendinimo“. Priemonės tikslas – skatinti ir spartinti Lietuvos pramonės šakų ir sektorių bendradarbiavimą, didinti Lietuvos pramonės tarptautinį konkurencingumą. Priemone siekiama paskatinti bendrus privačių juridinių asmenų ir mokslinių tyrimų įstaigų ar universitetų MTTP projektus ir taip sudaryti palankias sąlygas ilgalaikiam šalies įmonių bei mokslo visuomenės partnerystės ryšių stiprėjimui, geresniam tokios partnerystės sinerginio efekto išnaudojimui.“

4. Išdėstau 7 punktą taip:

7. Pagal Aprašą Priemonės lėšomis finansuojamos Priemonės veiklos – klasterio koordinatoriaus veikla, susijusi su:

7.1. tyrimų, kurių reikia klasteriui plėtoti, atlikimu. Tyrimai turi būti skirti bendrai klasterio veiklai plėtoti, o ne kurio nors vieno klasterio nario interesams. Tinkami finansuoti tyrimai (pvz., tam tikroje srityje vyraujančių technologijų, jų tendencijų tyrimai, klasterio ekonominės, teisinės aplinkos tyrimai, klasterio tikslinių rinkų tyrimai, naujų produktų ar jų grupių techninės galimybių studijos) turi būti skirti gauti naujų žinių, reikalingų klasterio rinkodarai ir (arba) mokymo programų, seminarų ir konferencijų rengimui. MTTP veiklos pagal šią Priemonę nėra finansuojamos;

7.2. klasterio rinkodaros, skirtos naujiems klasterio nariams pritraukti, organizavimu. Organizavimas apima rinkodaros priemonių, būdų ir panašų planavimą, kūrimą, ir įgyvendinimą;

7.3. mokymo programų, seminarų ir konferencijų rengimu siekiant skatinti klasterio narius keistis žiniomis, patirtimi ir įgūdžiais, stiprinti klasterio vidinius ir išorinius bendradarbiavimo ryšius.“

5. Išdėstau 14.4 punktą taip:

14.4. Visi projekto pakeitimai, turintys įtakos klasterio narių įsipareigojimams ir teisėms, prieš kreipiantis į LVPA pirmiausia turi būti suderinti su klasterio nariais.“

6. Išdėstau 15.2 punktą taip:

15.2. Turi būti įgyvendintas ne ilgiau kaip per 24 mėnesius nuo projekto veiklų įgyvendinimo pradžios. Šis terminas pagrįstais atvejais gali būti pratęstas projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nustatyta tvarka. Visos projekto veiklos turi būti baigtos įgyvendinti ir galutinis mokėjimo prašymas turi būti pateiktas ne vėliau kaip iki 2015 m. spalio 1 d.“

7. Išdėstau 15.6 punktą taip:

15.6. Projekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo dienos.“

8. Išdėstau 16 punktą taip:

16. Projekto vykdytojas už teikiamas paslaugas klasterio nariams turi taikyti rinkos kainas. Jei paslaugoms taikomos nuolaidos, jos turi būti proporcingos narystės mokesčiui arba klasterio nario įnašui.“

9. Išdėstau 21.4 punktą taip:

21.4. 6 išlaidų kategorijos „Projekto administravimas ir vykdymas“ visos galimos 6.7 išlaidų eilutės „Darbo užmokestis projektą vykdantiems asmenims ir komandiruočių išlaidos“ tinkamos finansuoti išlaidos – darbo užmokestis bei išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, komandiruočių išlaidos, apskaičiuotos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Darbo užmokestis mokamas ne daugiau kaip 4 etatų ekvivalentui. Projekto personalo komandiruočių, susijusių su projekto veikla, išlaidos negali viršyti daugiau kaip 25 procentus tinkamų projekto išlaidų;“.

10. Išdėstau 21.5 punktą taip:

21.5. 7 išlaidų kategorijos „Nusidėvėjimas (amortizacija)“ 7.1 išlaidų eilutės „Nusidėvėjimas (amortizacija)“ tinkamos finansuoti išlaidos – projekto veiklai vykdyti naudojamo ilgalaikio materialiojo turto nusidėvėjimas per projekto įgyvendinimo laikotarpį, apskaičiuotas remiantis gera apskaitos praktika. Ilgalaikio materialiojo turto, kuris yra įsigytas iš Priemonės lėšų, nusidėvėjimo išlaidos nėra tinkamos finansuoti;“.

11. Išdėstau 21.6 punktą taip:

21.6. pridėtinės išlaidos, tiesiogiai susijusios su projektu ir paskirstytos veiklai pro rata principu, tačiau ne daugiau kaip 10 procentų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pro rata principas reiškia, kad turi būti iš anksto apibrėžtas ir deklaruojamas skaičiavimo metodas, remiantis kuriuo apskaičiuojama konkrečiai veiklai tenkanti pridėtinių išlaidų dalis. Ši dalis privalo būti aiškiai nurodyta ir patvirtinta įmonės (institucijos, įstaigos) vadovo įsakymu. Pavyzdžiui, projektui priskiriama 10 procentų išlaidų esamų patalpų nuomai (nes iš biure dirbančių 20 žmonių, kurių kiekvienam tenka apylygis biuro plotas, vienas dirbs prie projekto visą darbo laiką ir dar du – po pusę darbo laiko), 12 procentų eksploatavimo išlaidų. Kitos pridėtinės išlaidos išreiškiamos faktiniais dydžiais (absoliutine išraiška) ir įskaitomos į pridėtines išlaidas: 6 išlaidų kategorijos 6.1 išlaidų eilutėje „Darbo užmokestis projektą administruojantiems asmenims ir komandiruočių išlaidos“ tinkamos finansuoti išlaidos – darbo užmokestis bei išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, 6.3 išlaidų eilutėje „Kitos projekto administravimo ir vykdymo išlaidos (biuro, komunalinės ir panašios paslaugos)“, 6.4 išlaidų eilutėje „Viešinimas“ bei 6.5 išlaidų eilutėje „Auditas“ nurodytos išlaidos;“.

12. Išdėstau 21.7 punktą taip:

21.7. 8 išlaidų kategorijos „Kryžminis finansavimas“ 8.2 išlaidų eilutės „Metodikų ir kitų dokumentų rengimas“ išlaidos – tiesioginėms projekto veikloms vykdyti reikalingų mokymų ir seminarų programų rengimo išlaidos.“

13. Išdėstau 26 punktą taip:

26. Projekto finansavimo dydis ir intensyvumas:

26.1. mažiausias pagal Aprašą skiriamo finansavimo dydis projektui įgyvendinti yra 100 000,00 Lt (šimtas tūkstančių litų);

26.2. didžiausias pagal Aprašą skiriamo finansavimo dydis projektui įgyvendinti yra 1 500 000,00 Lt (vienas milijonas penki šimtai tūkstančių litų). Jeigu pagal Priemonę klasteriui jau yra skirtas finansavimas, tai didžiausias finansavimo dydis yra mažinamas ankstesniam (-iems) projektui (-ams) pagal Priemonę jau skirto finansavimo suma.“

14. Išdėstau 27 punktą taip:

27. Pagal Priemonę finansavimas vienam klasteriui nepriklausomai nuo pasirinkto klasterio koordinatoriaus gali būti teikiamas ne ilgiau kaip penkerius metus ir turi neviršyti 1 500 000,00 Lt (vieno milijono penkių šimtų tūkstančių litų).“

15. Išdėstau 29 punktą taip:

29. Projekto vykdytojui nepasiekus stebėsenos ir fizinių veiklos įgyvendinimo rodiklių reikšmių, gali būti mažinamas projektui skirtas finansavimas ir (ar) inicijuojamas išmokėtų projekto finansavimo lėšų arba jų dalies susigrąžinimas, kaip nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir Metodinių pažeidimų tyrimo ir nustatymo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. 1K-173 (Žin., 2009, Nr. 67-2716).“

16. Išdėstau 30 punktą taip:

30. Projektai atrenkami konkurso būdu.“

17. Išdėstau 31 punktą taip:

31. Visa pareiškėjui žinotina informacija apie kvietimą teikti paraiškas (toliau – Kvietimas) bei organizuojamus mokymus skelbiama svetainėje www.esparama.lt ir LVPA interneto svetainėje www.lvpa.lt.“

18. Išdėstau 42 punktą taip:

42. Pareiškėjas turi pateikti vieną paraiškos originalą ir elektroninę užpildytos paraiškos formos kompiuterinėje laikmenoje versiją, atitinkančią popierinį paraiškos variantą. Paraiškos popierinio varianto ir elektroninio varianto turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad elektroninio paraiškos varianto turinys neatitinka popierinio, vadovaujamasi paraiškos popieriniame variante pateikta informacija.“

19. Išdėstau 43 punktą taip:

43. Pareiškėjas turi tiksliai laikytis paraiškos pildymo instrukcijų, tvarkingai užpildyti kiekvieną paraiškos dalį ir pridėti Administracinės atitikties vertinimo metodikoje (Aprašo 1 priedas) (toliau – 1 priedas) išvardytus dokumentus.“

20. Pripažįstu netekusiu galios 48 punktą.

21. Išdėstau 59 punktą taip:

59. Projektų atranką atlieka LVPA vertinimo komisija, remdamasi parengtomis projektų paraiškų vertinimo ataskaitomis, projektų naudos ir kokybės vertinimo rezultatais, kita pateikta informacija bei paaiškinimais, socialinių ir ekonominių partnerių, kitų institucijų atstovų bei ekspertų pateiktais argumentais ir informacija.“

22. Išdėstau 60 punktą taip:

60. Jeigu atlikus projektų naudos ir kokybės vertinimą kelių projektų įvertinimas balais sutampa ir nepakanka pagal projektų konkursą planuotų paskirstyti lėšų sumos, LVPA vertinimo komisija gali išdėstyti vienodai balų surinkusius projektus kita tvarka, atsižvelgdama į projektui skirtą balą pagal Priemonės prioritetinį kriterijų „Projekto svarba Lietuvos aukštųjų ar vidutiniškai aukštų technologijų verslo plėtrai“.“

23. Papildau šiuo 601 punktu:

601. LVPA vertinimo komisija taip pat gali priimti rekomendacijas dėl rezervinio projektų sąrašo sudarymo ir (arba) esant galimybei siūlyti Ūkio ministerijai padidinti Kvietime numatytą paskirstyti lėšų sumą, kaip nurodyta Aprašo 83 punkte. Toks sąrašas sudaromas iš pareiškėjų pateiktų projektų, kurie perėjo visus vertinimo etapus ir surinko daugiau kaip 30 balų projektų naudos ir kokybės vertinimo etape, tačiau dėl kurių nebuvo priimta rekomendacija skirti finansavimą, nes buvo viršytas Kvietime numatytas paskirstyti lėšų limitas. Projektai į rezervinį sąrašą įtraukiami eiliškumo tvarka pradedant nuo surinkusių daugiausiai balų. Rezervinį projektų sąrašą tvirtina ūkio ministras įsakymu.“

24. Papildau šiuo 602 punktu:

602. Patvirtintas rezervinis projektų sąrašas negali būti laikomas galutiniu sprendimu projektą finansuoti. Rezervinis projektų sąrašas panaikinamas, jeigu Kvietimo dokumentuose keičiama esminė informacija, keičianti paraiškų pateikimo sąlygas ir galinti turėti įtakos paraiškų vertinimo rezultatams, arba po paskutinio Kvietimo priėmus įsipareigojimus dėl visos Priemonės lėšų sumos, jeigu nenumatoma, kad Priemonės lėšų suma bus padidinta arba bus sutaupyta (nepanaudota) Priemonės lėšų.“

25. Išdėstau 61 punktą taip:

61. Sprendimą dėl projekto finansavimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo vertinimo ataskaitos gavimo Ūkio ministerijoje dienos priima ūkio ministras, atsižvelgdamas į LVPA parengtas paraiškų vertinimo ataskaitas ir LVPA vertinimo komisijos rekomendacijas.“

26. Papildau šiuo 711 punktu:

711. Jeigu Sutarties galiojimo metu paaiškėja, jog pareiškėjas paraiškoje ir kartu su paraiška pateiktuose dokumentuose ar kituose su paraiškos vertinimu susijusiuose dokumentuose pateikė tikrovės neatitinkančią informaciją, Ūkio ministerija turi teisę vienašališku sprendimu nutraukti Sutartį.“

27. Išdėstau 75 punktą taip:

75. Tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos, avansas, jeigu jis numatytas Sutartyje, mokamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka ir būdais bei laikantis Sutarties nuostatų.“

28. Išdėstau 77 punktą taip:

77. Jei projekto veiklos nepradėtos vykdyti per 2 mėnesius nuo Sutarties pasirašymo dienos, Ūkio ministerija turi teisę nutraukti Sutartį.“

29. Išdėstau 83 punktą taip:

83. Ūkio ministerija pasilieka teisę didinti pagal tam tikrą Kvietimą planuojamą paskirstyti finansavimo sumą.“

30. Išdėstau nauja redakcija 1 priedą (pridedama).

31. Išdėstau 2 priedo 2.1.2 punktą taip:

 

„2.1.2. Projektas turi atitikti Lietuvos inovacijų 2010–2020 metų strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. vasario 17 d. nutarimu Nr. 163 (Žin., 2010, Nr. 23-1075), nuostatas (specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus, patvirtintas Stebėsenos komiteto 2013 m. kovo 19 d. posėdžio nutarimu Nr. 37P-1.1(39).

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto įgyvendinimas prisideda prie Lietuvos inovacijų 2010–2020 metų strategijos 23.1 tikslo „didinti Lietuvos integraciją į globalias rinkas („Lietuva be sienų“) 23.1.3 uždavinio „skatinti verslo tinklaveiklą ir prisijungimą prie tarptautinių inovacijų tinklų“ įgyvendinimo.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos (A) dalis.

 

 

 

32. Išdėstau 2 priedo 6.1.1 punktą taip:

 

„6.1.1. Projektas suderinamas su ES viešųjų pirkimų politikos nuostatomis.

 

Paaiškinimai: būtina įvertinti, ar pareiškėjas ir (arba) partneriai yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba gavę projekto finansavimo lėšų jomis taps; jei taip, tokiu atveju, ar tikėtina, kad projekto veiklų plane numatyta veiklų trukmė nustatyta įvertinant pirkimų terminus. Jei pareiškėjas ir (arba) partneriai nėra perkančiosios organizacijos, šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus.

 

Tais atvejais, kai pareiškėjas ir (arba) partneriai, pateikę paraišką, jau yra įvykdę pirkimus, skirtus projekto veikloms įgyvendinti, arba juos įvykdo tinkamumo finansuoti vertinimo metu, būtina įvertinti šių pirkimų tinkamumą, vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus procedūras, ir (arba) ES struktūrinės paramos administravimo procedūrų vadovuose nustatyta tvarka ir apimtimi.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos (A) dalis, paraiškos (B) dalis.

 

 

 

33. Išdėstau 2 priedo 7.1.3.1 punktą taip:

 

„7.1.3.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės–komercinės veiklos arba jis nėra likviduojamas (partneriams, jei taikoma).

(Duomenys tikrinami pagal pateiktus finansinės atskaitomybės dokumentus, paraiškos (A) dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

 

34. Išdėstau 2 priedo 7.1.3.2 punktą taip:

 

„7.1.3.2. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai).

 

(Duomenys tikrinami iki paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo etapo pabaigos pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis.)

 

 

 

35. Papildau 2 priedą šiuo 7.1.3.6 punktu:

 

„7.1.3.6. įmonėms, perkėlusioms gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra.

 

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos (B) dalyje pateiktą informaciją).

 

 

 

36. Išdėstau 2 priedo 7.2.1 punktą taip:

 

„7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

 

37. Išdėstau 2 priedo 7.2.3 punktą taip:

 

„7.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta, parengtumas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus.

 

Paaiškinimai: įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) atitinka projekto veiklų apimtį, yra realus ir racionaliai suplanuotas (pavyzdžiui, įvertinant turimus išteklius, iš ES fondų finansuojamų projektų specifiką, sezoniškumą ir panašiai). Būtina įsitikinti, kad projekto trukmė neviršija 24 mėnesių nuo projekto veiklų įgyvendinimo pradžios. Įgyvendinimo vieta atitinka Apraše nustatytus reikalavimus, tai yra projekto didžioji dalis veiklų bus įgyvendinamos Lietuvos Respublikos teritorijoje.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos (A) dalis, paraiškos (B) dalis, su paraiška pateikti dokumentai. Veiklų planas paraiškos (A) dalyje yra logiškas, nuoseklus, veiklų trukmė pagrįsta.

 

 

 

38. Išdėstau 2 priedo 7.2.5.1 punktą taip:

 

„7.2.5.1. Pareiškėjas yra klasterio, atitinkančio Apraše nustatytus reikalavimus, koordinatorius (specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus, patvirtintas Stebėsenos komiteto 2008 m. lapkričio 12 d. posėdžio nutarimu Nr. 10).

 

Paaiškinimai: klasteriu laikoma ne mažesnė kaip 5 nepriklausomų privačių juridinių asmenų grupė, kurią sieja bendri ekonominiai interesai dalyvaujant konkretaus produkto (-ų) vertės kūrimo grandinėje. Klasteryje, siekiant jo ekonominių interesų, gali dalyvauti ir mokslinių tyrimų įstaigos arba aukštosios mokyklos, taip pat gali dalyvauti profesinio lavinimo mokyklos, asociacijos ir kiti viešieji juridiniai asmenys. Konkretus produktas (-ai) – tai grupė (aibė) gaminių, paslaugų ar technologijų, kurių sukūrimui reikia klasterio narių bendrų pastangų vykdant MTTP veiklas, kuriomis klasteris pozicionuos save rinkoje. Keli susiję privatūs juridiniai asmenys yra laikomi vienu klasterio dalyviu.

Būtina užtikrinti, kad paraiška teikiama nustatytus reikalavimus atitinkančio junginio veiklai skatinti.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos (B) dalis, jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis, klasterio plėtros strategija ir klasterio plėtros galimybių studija.“

 

 

 

39. Išdėstau 2 priedo 8.1.1 punktą taip:

 

„8.1.1. Pareiškėjo įnašas atitinka nustatytus reikalavimus.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar pareiškėjas turi stabilius ir pakankamus finansų išteklius, gali užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir prisidėti prie projekto finansavimo. Pareiškėjo įnašas turi būti aiškiai apibrėžtas, patikimas, realus, pakankamas ir tinkamai išdėstytas projekto įgyvendinimo laikotarpiu.

 

Informacijos šaltinis: duomenys tikrinami pagal finansinės atskaitomybės dokumentus, paskolos gavėjo kreditorių ir debitorių sąrašą, nurodžius kreditorinius ir debitorinius įsiskolinimus (sudarytas ne vėliau kaip prieš 60 dienų iki paraiškos pateikimo viešajai įstaigai Lietuvos verslo paramos agentūrai dienos), prognozinius pinigų srautus, pagrindžiančius planuojamo pardavimo dokumentus (sudarytos sutartys, komerciniai pasiūlymai, užsakymai ir panašiai), kitus dokumentus, įrodančius pareiškėjo gebėjimus užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir prisidėti prie projekto.“

 

 

 

40. Išdėstau 2 priedo 8.1.4.2 punktą taip:

 

„8.1.4.2. Mažiausias pagal Aprašą skiriamo finansavimo dydis projektui įgyvendinti 100 000,00 Lt (šimtas tūkstančių litų).“

 

 

 

41. Išdėstau 2 priedo 8.1.4.3 punktą taip:

 

„8.1.4.3. Didžiausias pagal Aprašą skiriamo finansavimo dydis projektui įgyvendinti 1 500 000,00 Lt (milijonas penki šimtai tūkstančių litų).

Jeigu pagal Priemonę klasteriui jau skirtas finansavimas, tai didžiausias finansavimo dydis projektui mažinamas kaip nustatyta Aprašo 26.2 punkte.

 

 

 

42. Išdėstau nauja redakcija 3 priedą (pridedama).

43. Išdėstau nauja redakcija 4 priedą (pridedama).

 

 

 

Energetikos ministras, pavaduojantis ūkio

ministrą                                                                                      Jaroslav Neverovič

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2013-03-21 raštu Nr. (24.3-02)-5K-6K-1302832


 

VP2-1.4-ŪM-01-K priemonės „Inoklaster LT“

projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2013 m. kovo 27 d. įsakymo Nr. 4-236

redakcija)

 

ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO METODIKA

 

Eil. Nr.

Administracinės atitikties vertinimo reikalavimai

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Paraiška dėl projekto finansavimo (toliau – paraiška) pateikta iki kvietime teikti paraiškas nurodyto galutinio pateikimo termino.

 

 

 

2.

Paraiška pateikta tinkamu būdu, kaip nurodyta VP2-1.4-ŪM-01-K priemonės „Inoklaster LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau – Aprašas) 39 ir 40 punktuose.

 

 

 

3.

Paraiška visiškai užpildyta ir atitinka paraiškos formą, kaip nurodyta Aprašo 41 punkte.

 

 

 

4.

Pateiktas vienas paraiškos originalas ir elektroninė užpildytos paraiškos formos kompiuterinėje laikmenoje versija, atitinkanti popierinį paraiškos variantą.

 

 

 

5.

Pateiktas pareiškėjo (klasterio koordinatoriaus) įstatų (nuostatų ir (ar) statuto) nuorašas (nuorašas – suprantamas taip, kaip jis apibrėžtas Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 (Žin., 2011, Nr. 88-4230) ar kopija.

 

 

 

6.

Pateikti už projekto administravimą atsakingų asmenų įgaliojimus patvirtinantys dokumentai ir (arba) klasterio koordinatoriaus vadovo pasirašytas raštas, kad bus perkama projekto administravimo paslauga.

 

 

 

7.

Pateikti pareiškėjo (klasterio koordinatoriaus) ir klasterio narių, kurie planuoja prisidėti prie projekto finansavimo, paskutinių metų patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai ar kopijos (pateikiami finansinės atskaitomybės dokumentai, nurodyti 1-ojo verslo apskaitos standarto „Finansinė atskaitomybė“, patvirtinto viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2010 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. VAS-12 (Žin., 2010, Nr. 57-2828), IV skyriuje). Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti klasterio koordinatoriaus vadovo pasirašytą finansinę atskaitomybę. Pareiškėjas ir (arba) klasterio nariai taip pat gali pateikti vadovo pasirašytus tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentus, jeigu jo (jų) manymu, jie gali būti svarbūs vertinant projektą.

 

 

 

8.

Pateikti finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai, kaip nurodyta Tinkamumo finansuoti vertinimo metodikos (Aprašo 2 priedas) 8.1.1 ir 8.1.2 punktuose.

 

 

 

9.

Pateikta Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 (Žin., 2008, Nr. 36-1298) (jei taikoma).

 

 

 

10.

Pateikti dokumentai, įrodantys projekto biudžeto pagrįstumą (tiekėjų komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas ir kita).

 

 

 

11.

Pateiktas dokumentas, pagrindžiantis pridėtinių išlaidų priskyrimą projektui pro rata principu (jei taikoma).

 

 

 

12.

Pateikta klasterio plėtros strategija ir klasterio plėtros galimybių studija (popierinis ir elektroninis variantai).

 

 

 

13.

Pateikta jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija.

 

 

 

 

_________________

 

 

VP2-1.4-ŪM-01-K priemonės „Inoklaster LT“ projektų

finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. kovo 27 d. įsakymo Nr. 4-236

redakcija)

 

PROJEKTO NAUDOS IR KOKYBĖS VERTINIMO METODIKA

 

1 lentelė.

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijai

Pagrindiniai vertinimo aspektai

Vertinimo skalė

Vertintojo balas

Informacijos šaltinis

1.

Iš viso:

 

100

 

 

2.

Pirmaeiliai VP2-1.4-ŪM-01-K priemonės „Inoklaster LT“ (toliau – Priemonė) kriterijai

 

80

 

 

2.1.

Klasterio dydis ir ištekliai.

Aukštesnis įvertinimas teikiamas didesniems bendradarbiavimo junginiams (klasteriams).

Klasterio dydis vertinamas pagal klasterio vienijamų įmonių ir kitų organizacijų skaičių ir klasterio įmonių darbuotojų skaičių.

Papildomi balai suteikiami klasteriams, veikiantiems Lietuvos Respublikos teritoriniuose administraciniuose vienetuose, kuriuose sukoncentruoti didesni klasterio plėtrai aktualūs ištekliai (verslo potencialas, mokslo potencialas, kvalifikuoti specialistai, regiono tradicijos ir panašiai).

0–5

 

VP2-1.4-ŪM-01-K priemonės „Inoklaster LT“ paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies forma ir jos pildymo instrukcija (toliau – paraiškos (B) dalis), klasterio plėtros strategija ir klasterio plėtros galimybių studija.

2.2.

Klasterio ekonominės ir technologinės plėtros potencialas.

Aukštesnis įvertinimas teikiamas didesnį ekonominės ir technologinės plėtros potencialą turintiems klasteriams.

Ekonominės plėtros potencialas vertinamas atsižvelgiant į klasterio produkcijos pardavimo rinkų plėtros tendencijas.

Technologinės plėtros potencialas vertinamas atsižvelgiant į klasterio įmonių bendradarbiavimo su mokslo ir studijų institucijomis intensyvumą, investicijas į mokslinius tyrimus ir technologijų plėtros apimtį, turimus išradimų patentus, licencijas ir panašiai.

0–5

 

Paraiškos (B) dalis, klasterio plėtros strategija ir klasterio plėtros galimybių studija.

2.3.

Klasterio įmonių eksporto potencialas, vertinant pagal paskutinių finansinių ataskaitų faktinius duomenis ir prognozes.

Aukštesnis įvertinimas teikiamas klasteriams, kurių įmonių eksporto potencialas yra didesnis. Eksporto potencialas vertinamas atsižvelgiant į:

- eksportuojančių įmonių dalį klasteryje;

- konsoliduotą klasterio įmonių eksporto apimtį;

- konsoliduotus klasterio įmonių eksporto planus įgyvendinus projektą.

Žodis „eksportas“ apima ir prekių išvežimą į Europos Sąjungos (toliau – ES) valstybes.

0–5

 

Paraiškos (B) dalis, klasterio plėtros strategija ir klasterio plėtros galimybių studija.

2.4.

Projekto svarba Lietuvos aukštųjų ar vidutiniškai aukštų technologijų verslo plėtrai.

Aukštesnis įvertinimas teikiamas projektams, kurie didesniu mastu prisideda prie Lietuvos aukštųjų ar vidutiniškai aukštų technologijų verslo plėtros ir konkurencingumo didinimo.

 

Prie aukštųjų technologijų veiklos priskirtina veikla pagal šiuos Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus (EVRK 2 red.), patvirtinto Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877), (toliau – EVRK 2 red.) kodus: pagrindinių vaistų pramonės gaminių ir farmacinių preparatų gamyba (21); kompiuterinių, elektroninių ir optinių gaminių gamyba (26); medicinos ir odontologijos prietaisų, instrumentų ir reikmenų gamyba (32.5); kompiuterių programavimo, konsultacinė ir susijusi veikla (62); moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla (72).

Prie vidutiniškai aukštų technologijų veiklos priskirtina veikla, priskiriama šiems ERVK 2 red. kodams: chemikalų ir chemijos produktų gamyba (20); elektros įrangos gamyba (27); niekur kitur nepriskirtų mašinų ir įrangos gamyba (28); variklinių transporto priemonių, priekabų ir puspriekabių gamyba (29); kitų transporto priemonių ir įrangos gamyba (30).

Taip pat vertinant atitiktį šiam kriterijui, atsižvelgiama į EVRK 2 red. paaiškinimus, pateikiamus Lietuvos statistikos departamento svetainėje www.stat.gov.lt/lt/, ir Aukštųjų technologijų plėtros 2011–2013 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2011 m. sausio 4 d. įsakymu Nr. V-1/4-2 (Žin., 2011, Nr. 17-821).

0–5

 

Paraiškos (B) dalis, klasterio plėtros strategija ir klasterio plėtros galimybių studija.

2.5.

Klasterio koordinatoriaus komandos patirtis atliekant funkcijas, susijusias su klasterių veiklos organizavimu, atstovavimu interesams, vidinių ir išorinių ryšių plėtojimu, metodiniu ir informaciniu aprūpinimu.

Aukštesnis įvertinimas teikiamas už didesnę klasterio koordinatoriaus komandos patirtį atliekant funkcijas, susijusias su klasterių veiklos organizavimu, atstovavimu interesams, vidinių ir išorinių ryšių plėtojimu, metodiniu ir informaciniu aprūpinimu. Ypač vertinamas tarptautinio lygio klasterių srities ekspertų dalyvavimas projekto veiklose.

0–5

 

Paraiškos (B) dalis.

3.

 

Aritmetinis balų vidurkis (2.12.5/5)

05

 

 

4.

 

Daugiklis

16

 

 

5.

Antraeiliai priemonės kriterijai

 

20

 

 

5.1.

Klasterio tarptautiškumo lygis.

Aukštesnis įvertinimas teikiamas labiau į tarptautines pridėtinės vertės kūrimo grandines (tinklus) integruotiems klasteriams.

Be to, atsižvelgiama į klasterio narių dalyvavimą ES iniciatyvose kuriant žinių ir inovacijų erdvę.

0–5

 

Paraiškos (B) dalis.

5.2.

Inovacijų veiklos aktyvumas.

Aukštesnis įvertinimas teikiamas klasteriams, kurių įmonių inovacijų veiklos aktyvumas yra didesnis. Inovacinės veiklos aktyvumas vertinamas atsižvelgiant į:

- klasterio įmonių patirtį teikiant rinkai technologines inovacijas;

- klasterio įmonių patirtį diegiant netechnologines inovacijas;

- klasterio įmonių patirtį diegiant į rinką naujus verslo modelius.

0–5

 

Paraiškos (B) dalis, klasterio plėtros strategija ir klasterio plėtros galimybių studija.

6.

 

Aritmetinis balų vidurkis (5.15.2/2)

05

 

 

7.

 

Daugiklis

4

 

 

 

Pastaba.

Jei nenurodyta kitaip, bendru atveju:

5 balai suteikiami, kai projektas atitinka visus kriterijaus vertinimo aspektus ir požymius, šių aspektų ir požymių kiekybine išraiška yra pranašesnis už kitus analogiško pobūdžio projektus, iš pateiktos paraiškos ir kitų dokumentų galima daryti išvadą, kad planuojami pasiekti rodikliai ir rezultatai yra realūs ir pagrįsti.

3 balai suteikiami, kai projektas atitinka dalį kriterijaus vertinimo aspektų ir požymių, šių aspektų ir požymių kiekybine išraiška yra pranašesnis už kitus analogiško pobūdžio projektus, iš pateiktos paraiškos ir kitų dokumentų galima daryti išvadą, kad planuojami pasiekti rodikliai ir rezultatai yra realūs ir pagrįsti.

0 balų suteikiama, kai projektas visiškai neatitinka kriterijaus.

Tarpiniai balai suteikiami palyginus atitinkamo kriterijaus įvertinimo rezultatus su anksčiau nurodytais balų suteikimo principais.

 

2 lentelė.

Eil. Nr.

Vertintojo skirtų balų pagrindimas

2.1.

 

2.2.

 

2.3.

 

2.4.

 

2.5.

 

5.1.

 

5.2.

 

 

_________________

 

 

 

VP2-1.4-ŪM-01-K priemonės „Inoklaster LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

4 priedas

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. kovo 27 d. įsakymo Nr. 4-236

redakcija)

 

Kuriame Lietuvos ateitį

 

VP2-1.4-ŪM-01-K PRIEMONĖS „INOKLASTER LT“ PARAIŠKOS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO SPECIALIOSIOS (B) DALIES FORMA IR JOS PILDYMO INSTRUKCIJA

 

I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

 

1. Projekto veiklų pagrindimas

 

Detalizuokite projekto veiklas (tarp jų pasirengimo projektui veiklas). Projekto veiklos kodas (numeris) turi sutapti su Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies formoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861) (toliau – paraiškos (A) dalis), tai pačiai veiklai nurodytu kodu (numeriu), išskyrus pasirengimo projektui veiklas.

Projekto veikla

Projekto veiklos aprašymas

Kaip veikla leis pasiekti projekto rezultatus

Projekto veiklos trukmė

1.

 

 

 

2.

 

 

 

 

2. Projekto biudžete nurodytų išlaidų pagrindimas

 

Pateikite trumpą išlaidų, kurios susijusios su viešųjų pirkimų pagrindu sudarytų sutarčių ir (ar) darbo sutarčių vykdymu įgyvendinant projekto veiklas, pagrindimą.

Projekto biudžeto eilutės Nr. (paraiškos (A) dalies 8 punktas)

Išlaidų pavadinimas

Veiklos Nr. (paraiškos (A) dalies 8 punktas)

Suma, Lt

Išlaidų pagrįstumo duomenys (paaiškinimas, skaičiavimai, detalizavimas, nurodomi preliminarūs fiziniai kiekiai ir sumos)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

3. Pareiškėjo administraciniai gebėjimai ir patirtis

 

3.1. Nurodykite žmogiškuosius išteklius, kuriuos planuojama naudoti projektui įgyvendinti.

Projektui priskirti numatomų darbuotojų skaičius

Funkcijos, kurios būtų priskirtos

Darbuotojų patirtis (kompetencija)

Turimas darbuotojų skaičius

 

 

 

Papildomas darbuotojų poreikis

pareiškėjo darbuotojai

 

 

 

ekspertai,  konsultantai

 

 

 

Iš viso darbuotojų

 

 

 

 

 

3.2. Pagrįskite klasterio koordinatoriaus komandos patirtį atliekant funkcijas, susijusias su klasterio veiklos organizavimu, atstovavimu interesams, vidinių ir išorinių ryšių plėtojimu, metodiniu ir informaciniu aprūpinimu.

Pateikite informaciją apie turimą patirtį, atliekant funkcijas, susijusias su klasterių veiklos organizavimu, interesų atstovavimu, vidinių ir išorinių ryšių plėtojimu, metodiniu ir informaciniu aprūpinimu. Pateikite informaciją, ar klasterio veiklai organizuoti bus pritrauktas šioje srityje patirties turintis ekspertas iš užsienio valstybės.

Metai

Vykdytos ar vykdomos inovacijų paramos veiklos (pateikite pirmiau prašomą informaciją)

N – paraiškos pateikimo metai

 

N-1

 

N-2

 

N-3

 

 

4. Informacija apie projektą

 

4.1. Pagrįskite klasterio numatomas įgyvendinti mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros (toliau – MTTP) veiklas, skirtas naujiems ar patobulintiems produktams sukurti. Aprašykite bendrus klasterio produktus, nurodykite, kuo jie bus pranašesni už esančius rinkoje analogus ar pakaitalus. Nurodykite, kokias MTTP veiklas numatoma atlikti, siekiant sukurti numatytus klasterio produktus.

 

 

 

4.2. Pagrįskite, kad projektas tiesiogiai susijęs su bent vienos iš toliau išvardintų sričių klasterizacija: mašinų ir prietaisų gamybos pramonės, medienos apdirbimo ir baldų pramonės, tekstilės ir aprangos pramonės, maisto ir gėrimų pramonės, chemijos pramonės, informacinių ir komunikacinių technologijų sektoriaus, biotechnologijų sektoriaus, lazerių ir jų komponentų sektoriaus, poligrafijos, kūrybinių industrijų (angl. creative art industries), sveikatinimo (angl. wellness), „eko dimensijos“ sektoriaus.

Pateikite informaciją, kokiose pirmiau išvardintose srityse veikia klasterio nariai. Pagrįskite, kad projektas tiesiogiai susijęs su pirmiau išvardintų sričių klasterizacija.

 

 

 

4.3. Pagrįskite, kad projektas yra orientuotas į klasterio ekonominę plėtrą ir tarptautinio konkurencingumo didėjimą.

Pagrįskite, kad projektas yra orientuotas į klasterio ekonominę plėtrą ir tarptautinio konkurencingumo didėjimą. Pagrįskite, kad pasirinktos tikslams ir uždaviniams pasiekti adekvačios veiklos, numatyti pamatuojami sėkmės rodikliai. Rodikliai atspindi visų klasterių narių ekonominės plėtros ir tarptautinio konkurencingumo didėjimo rezultatus (pasirinktas rezultato rodiklis – klasterio įmonių konsoliduotos eksporto apimties augimas per 3 metus po projekto įgyvendinimo, klasterio įmonių konsoliduotos apyvartos augimas per 3 metus po projekto įgyvendinimo).

 

 

 

4.4. Pagrįskite projekto svarbą Lietuvos aukštųjų ir vidutiniškai aukštų technologijų verslo plėtrai.

4.4.1. Projekto veiklos priskiriamos Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriui (EVRK 2 red.), patvirtintam Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877) (toliau – EVRK 2 red.) (jei projekto rezultatai tenka kelioms veikloms, reikia nurodyti rezultatų padalijimą procentais).

 

4.4.2. Pateikite informaciją, kokiu mastu projekto veiklos prisidės prie aukštųjų ar vidutiniškai aukštų technologijų dalies Lietuvos pramonėje didinimo.

 

 

 

5. Pagalbos būtinumas

 

5.1. Įvertinkite pagalbos poveikį projekto įgyvendinimui.

Gavus finansavimą, padidėja projekto apimtis.

Gavus finansavimą, padidėja projekto mastas.

Gavus finansavimą, paspartėja projekto užbaigimas (įgyvendinimas). Nurodykite, kiek mėnesių projekto įgyvendinimas paspartėtų (____ mėn.).

Gavus finansavimą, padidėja bendra projektui ir (arba) veiklai finansavimo gavėjo išleista suma.

Pagalba neturės įtakos projekto įgyvendinimui.

Paaiškinkite ir pagrįskite, kokią įtaką suteikta pagalba darytų projektui

Aprašoma ir pagrindžiama suteiktos pagalbos įtaka projekto apimčiai, kokybei, sėkmei, poveikiui, taip pat ar projektas ekonomiškai naudingas, parama yra būtina projektui įgyvendinti ir paramos dydis yra pagrįstas. Būtina nurodyti, kokia apimtimi projektas būtų įgyvendinamas be paramos lėšų, kokie rezultatai būtų pasiekti, palyginti su rezultatais, jei projektui būtų skirtas finansavimas.

 

5.2. Pateikite alternatyvų analizę.

Aprašykite ir skaičiavimais pagrįskite du projekto įgyvendinimo scenarijus – jei gaunamas finansavimas ir jei jis negaunamas. Aprašykite ir pagrįskite suteikto finansavimo įtaką projekto apimčiai, kokybei, sėkmei, poveikiui, taip pat ar projektas ekonomiškai naudingas, finansavimas yra būtinas projektui įgyvendinti ir finansavimo dydis yra pagrįstas. Būtina nurodyti, kokia apimtimi projektas būtų įgyvendinamas be finansavimo lėšų, kokie rezultatai būtų pasiekti, palyginti su rezultatais, jei projektui būtų skirtas finansavimas. Būtina pagrįsti visus savo teiginius ir analizes, pateikti skaičiavimus.

 

 

 

6. Gauta (planuojama gauti) valstybės pagalba

 

6.1. Pateikite informaciją apie pareiškėjo gautą ar planuojamą gauti valstybės pagalbą ir kitą paramą, susijusią su teikiamo projekto įgyvendinimu (skirtą teikiamam projektui įgyvendinti).

 

Planuojama gauti pagalbos suma (ne iš Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos)

Gautos pagalbos suma (Informaciją apie suteiktą de minimis pagalbą tikrina viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau – LVPA) naudodamasi Suteiktos valstybės pagalbos registro duomenimis), Lt

Pagalbos teikėjas

Informacija apie pagalbos suteikimą, teikimo pagrindą

Pagalbos suteikimo data

Kita pagalba

 

 

 

 

 

Numatoma gauti de minimis pagalba projektui įgyvendinti (nurodyti išlaidas, kurioms numatoma gauti de minimis pagalbą)

 

 

 

 

 

 

6.2. Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos šiam projektui arba jo daliai iš bet kokio kito Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos ar kitų finansavimo šaltinių (Europos regioninio plėtros fondo (toliau – ERPF), Sanglaudos fondo, kito Europos Sąjungos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar panašiai)?

Taip

Jei taip, prašom išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kita)

Ne

 

6.3. Ar šis projektas ar jo dalis papildo kokį nors kitą projektą, kuris jau finansuojamas ar bus finansuojamas iš ERPF, Sanglaudos fondo, kito Europos Sąjungos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar panašiai?

Taip

Jei taip, prašom išsamiai aprašyti (nurodyti tikslius duomenis, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kita)

Ne

 

6.4. Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos iš bet kokio kito Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos ar kitų finansavimo šaltinių (ERPF, Sanglaudos fondo, kito Europos Sąjungos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar panašiai) ankstesniam šio projekto jo dalies etapui (įskaitant galimybių studijos ir parengiamuosius etapus)?

Taip

Jei taip, prašom išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kita)

Ne

 

 

7. Informacija apie klasterį.

 

7.1. Klasterio dydis ir ištekliai.

7.1.1. Klasterio dydis: pateikite informaciją apie klasterio vienijamų įmonių ir kitų organizacijų skaičių, klasterio įmonių darbuotojų skaičių.

 

 

7.1.2. Klasterio ištekliai: pateikite informaciją apie Lietuvos teritoriniame vienete, kuriame veikia klasteris, sukoncentruotus klasterio plėtrai aktualius išteklius (verslo potencialą, mokslo potencialą, kvalifikuotus specialistus, regiono tradicijas ir panašiai).

 

 

 

7.2. Klasterio tarptautiškumo lygis.

Pateikite informaciją, ar klasteris integruotas į tarptautines pridėtinės vertės kūrimo grandines (tinklus). Pateikite informaciją apie tarptautinio bendradarbiavimo mastą, klasterio narių dalyvavimą Europos Sąjungos iniciatyvose kuriant žinių ir inovacijų erdvę.

 

 

 

7.3. Klasterio ekonominės ir technologinės plėtros potencialas.

7.3.1. Informacija apie klasterio ekonominės plėtros potencialą.

Pateikite informaciją apie klasterio produkcijos pardavimo rinkų plėtros tendencijas.

 

 

7.3.2. Informacija apie klasterio technologinės plėtros potencialą.

Pateikite informaciją apie klasterio įmonių bendradarbiavimo su mokslo ir studijų institucijomis intensyvumą, investicijas į mokslinius tyrimus ir technologijų plėtrą apimtis, turimus išradimų patentus, licencijas ir panašiai.

 

 

 

7.4. Inovacijų veiklos aktyvumas.

7.4.1. Pateikite informaciją apie klasterio įmonių patirtį teikiant rinkai technologines inovacijas.

 

7.4.2. Pateikite informaciją apie klasterio įmonių patirtį diegiant netechnologines inovacijas.

 

 

 

7.4.3. Pateikite informaciją apie klasterio įmonių patirtį diegiant į rinką naujus verslo modelius.

 

 

 

 

8. Projekto poveikis klasterio konkurencingumo augimui

 

8.1. Informacija apie klasterio narių konsoliduoto pardavimo ir  eksporto augimą (eksportas apima ir prekių išvežimą į Europos Sąjungos valstybes)

 

Paraiškos pateikimo metais (eksportas pagal su paraiška pateiktų paskutinių finansinių metų finansinės atskaitomybės dokumentų duomenis. Jei juridinis asmuo veikia mažiau nei 1 metus, tada eksportas pagal tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentų duomenis)

N

(projekto įgyvendinimo pabaigos metai)

N+1

N+2

N+3

Pardavimo pajamos

 

 

 

 

 

Eksportuojamas produktas

 

 

 

 

 

Eksportas vertine išraiška (litais)

 

 

 

 

 

Eksporto procentinė dalis, palyginti su bendra pardavimo pajamų struktūra

 

 

 

 

 

Eksporto pajamų padidėjimas procentais

(nepildoma)

 

 

 

 

Eksporto dalies padidėjimas procentais

(nepildoma)

 

 

 

 

Šalys, į kurias

eksportuojama

 

 

 

 

 

8.2. Pateikite informaciją apie eksportuojančių įmonių dalį klasteryje.

 

 

 

9. Prielaidos ir rizika

 

Didžiausia projekto rizika (pavyzdžiui, finansinė, technologinė, aplinkosaugos, socialinė, institucinė, politinė ir panašiai) ir rizikos mažinimo priemonės

Rizika, rizikos poveikis projektui

Rizikos mažinimo priemonės

 

 

 

 

 

10. Su pareiškėju nebuvo nutraukta projekto finansavimo ir administravimo sutartis dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo.

 

Taip (atsakęs „taip“, pareiškėjas turi pažymėti, ar su juo nebuvo nutraukta projekto finansavimo ir administravimo sutartis dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo):

Taip (sutartis nebuvo nutraukta)

Ne (sutartis buvo nutraukta)

Ne

 

 

11. Pateikiami dokumentai

 

Eil. Nr.

Pateikiami dokumentai

Lapų skaičius

1.

Paraiškos (A) dalis (popierinis ir elektroninis variantas, įrašytas į elektroninę laikmeną).

 

2.

VP2-1.4-ŪM-01-K priemonės „Inoklaster LT“ paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies forma ir jos pildymo instrukcija (toliau – paraiškos (B) dalis) (popierinis ir elektroninis variantas, įrašytas į elektroninę laikmeną).

 

3.

Pateiktas pareiškėjo (klasterio koordinatoriaus) įstatų (nuostatų ir (ar) statuto) nuorašas (nuorašas – suprantamas taip, kaip jis apibrėžtas Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 (Žin., 2011, Nr. 88-4230) ar kopija.

 

4.

Pateikti už projekto administravimą atsakingų asmenų įgaliojimus patvirtinantys dokumentai ir (arba) klasterio koordinatoriaus vadovo pasirašytas raštas, kad bus perkama projekto administravimo paslauga.

 

5.

Pateikti pareiškėjo (klasterio koordinatoriaus) ir klasterio narių, kurie planuoja prisidėti prie projekto finansavimo, paskutinių metų patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai ar kopijos (pateikiami finansinės atskaitomybės dokumentai, nurodyti 1-ojo verslo apskaitos standarto „Finansinė atskaitomybė“, patvirtinto viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2010 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. VAS-12 (Žin., 2010, Nr. 57-2828), IV skyriuje). Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti klasterio koordinatoriaus vadovo pasirašytą finansinę atskaitomybę. Pareiškėjas ir (arba) klasterio nariai taip pat gali pateikti vadovo pasirašytus tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentus, jeigu jo (jų) manymu, jie gali būti svarbūs vertinant projektą.

 

6.

Pateikti finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai, kaip nurodyta Tinkamumo finansuoti vertinimo metodikos (Aprašo 2 priedas) 8.1.1 ir 8.1.2 punktuose.

 

 

7.

Pateikta Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 (Žin., 2008, Nr. 36-1298) (jei taikoma).

 

8.

Pateikti dokumentai, įrodantys projekto biudžeto pagrįstumą (tiekėjų komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas ir kita).

 

9.

Pateiktas dokumentas, pagrindžiantis pridėtinių išlaidų priskyrimą projektui pro rata principu (jei taikoma).

 

10.

Pateikta klasterio plėtros strategija ir klasterio plėtros galimybių studija (popierinis ir elektroninis variantai).

 

11.

Pateikta jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija.

 

12.

Pateikiamų dokumentų lapų skaičius, iš viso.

 

Prie paraiškos gali būti pridedami kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys paraiškoje pateiktą informaciją.

 

12. Pareiškėjo deklaracija

 

Aš, toliau pasirašęs asmuo, patvirtinu, kad:

 

paraiškoje arba jos prieduose nepateikta klaidinančios informacijos;

nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo;

pareiškėjas nebandė (nebandys) gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu;

pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai ar finansų sistemai;

pareiškėjas nėra priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai, kaip nustatyta
2004 m. spalio 1 d. Komisijos Komunikate „Bendrijos gairės dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti“ (OL 2004 C 244, p. 2);

pareiškėjas pateiks informaciją, kad yra (nėra) perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 12-102) arba gavęs projekto finansavimo lėšų ja taps;

pareiškėjui, perkėlusiam gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra.

 

Projekto pareiškėjo __________________________________ vardu

Vardas, pavardė

Parašas

Pareigos

 

Atstovavimo pagrindas

 

Data

Vieta

 

___________

(pareigos)

__________

(parašas)

________________

(vardas ir pavardė)

 

_________________