LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL SUSISIEKIMO MINISTRO 1994 M. SAUSIO 24 D. ĮSAKYMO NR. 33 „DĖL TECHNINIŲ REIKALAVIMŲ TVIRTINIMO“ DALINIO PAKEITIMO
2001 m. birželio 6 d. Nr. 192
Vilnius
1. Iš dalies pakeičiu Techninius reikalavimus naudojamoms kelių transporto priemonėms, patvirtintus susisiekimo ministro 1994 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. 33 „Dėl techninių reikalavimų tvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 110-2520; 1997, Nr. 20-480, Nr. 78-1999; 1998, Nr. 1-26; 1999, Nr. 39-1249, Nr. 83-2487; 2000, Nr. 24-629):
2. Jei automobilyje įrengtas sukabinimo įtaisas, galinis langas uždengtas arba jo šviesos laidumas yra mažesnis kaip 70%, tai iš abiejų automobilio pusių turi būti įrengti išoriniai galinio vaizdo veidrodžiai.
3. Mokomuosiuose automobiliuose vairavimo instruktoriui turi būti įrengti papildomi vidiniai ir išoriniai veidrodžiai.
Kontrolė atliekama apžiūrint.
1. Visose motorinėse transporto priemonėse, išskyrus dvirates ir trirates, turi būti gesintuvas(-ai).
2. Lengvuosiuose ir skirtuose vežti keleivius automobiliuose, kuriuose yra ne daugiau kaip 8 sėdimos vietos keleiviams ir 1 sėdima vieta vairuotojui, turi būti vienas ne mažesnės kaip 1 kg (l) talpos gesintuvas.
3. Autobusuose, turinčiuose daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui, bet ne daugiau kaip 16 sėdimų vietų keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui, turi būti vienas 2 kg (l) gesintuvas.
4. Autobusuose, turinčiuose daugiau kaip 16 sėdimų vietų keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui, turi būti du 4 kg (l) talpos gesintuvai.
5. Krovininiuose automobiliuose, kurių bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 t, turi būti vienas 2 kg (l) gesintuvas.
6. Krovininiuose automobiliuose, kurių bendroji masė didesnė kaip 3,5 t, turi būti vienas 4 kg (l) talpos gesintuvas.
7. Gesintuvai turi būti tvarkingi, lengvai pasiekiamose vietose ir patikimai pritvirtinti.
Kontrolė atliekama apžiūrint.
1.3. Papildau nurodytųjų reikalavimų 1 grupę „Įrengimas ir identifikavimas“ šiais 115 ir 116 kodais:
115 Tachografas1
2. Turi būti įrengtas pagal nustatytą tvarką, užplombuotas ir laiku patikrintas:
2.2. nuo 2003 m. sausio 1 d., jeigu transporto priemonės pagamintos po 1991 iki 1995 metų įskaitytinai;
3. Vairuotojo kabinoje gerai matomoje vietoje turi būti pritvirtinta plokštelė arba lipdukas, nurodantys automobiliui nustatytą ribojamą greitį.
Kontrolė atliekama apžiūrint.
2 – šio kodo reikalavimai taikomi nuo 2004 m. sausio 1 d. transporto priemonėms, atliekančioms vidaus vežimus.
3. Apsaugojimui gali būti naudojama gamintojo įrengtos apsauginės detalės arba tinkliukai, kurie nemažina žibintų skleidžiamos šviesos charakteristikų.
7. Draudžiama naudoti priekinius žibintus, skirtus kelių transporto priemonių vairavimui kaire puse.
8. Visi gabaritiniai ir valstybinio numerio ženklo apšvietimo žibintai turi įsijungti ir išsijungti kartu.
9. Artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai, priekiniai ir galiniai rūko žibintai turi įsijungti tik tada, kai įjungti gabaritiniai žibintai.
3. Turi būti sureguliuoti pagal gamintojo instrukcijas ir neakinti priešpriešiais važiuojančių transporto priemonių vairuotojų.
4. Leidžiama naudoti žibintus su skleidžiama selektyvine geltona šviesa, jei tai numatyta gamintojo.
Kontrolė atliekama apžiūrint ir matuojant žibintų reguliavimo prietaisais.
4. Perjungiant tolimąsias šviesas į artimąsias, turi išsijungti visi tolimųjų šviesų žibintai, o perjungiant iš artimųjų šviesų į tolimąsias, turi įsijungti ne mažiau kaip du tolimųjų šviesų žibintai.
5. Leidžiama naudoti žibintus su skleidžiama selektyvine geltona šviesa, jei tai numatyta gamintojo.
Kontrolė atliekama apžiūrint ir matuojant žibintų reguliavimo prietaisu.
2. Jei jie sutapatinti su gabaritiniais žibintais, priekinių žibintų skleidžiama šviesa turi būti balta, galinių – raudona, jei sutapatinti su posūkių rodikliais arba šoniniais gabaritiniais žibintais, skleidžiama šviesa turi būti geltona.
3. Turi būti įrengti ne žemiau kaip 250 mm nuo kelio paviršiaus, bet ne aukščiau už artimųjų šviesų žibintus, vienodu atstumu nuo išilginės transporto priemonės ašies ir ne toliau kaip 400 mm nuo kraštinio išorinio gabarito.
4. Turi veikti, būti tvarkingi ir sureguliuoti.
Kontrolė atliekama apžiūrint, tikrinant žibintų reguliavimo prietaisais ir matuojant*.
* – čia ir toliau šis kontrolės būdas taikomas tik esant akivaizdžiam nustatytų reikalavimų neatitikimui.
1. Kelių transporto priemonės gale 400–1200 mm aukštyje nuo kelio paviršiaus ir ne arčiau kaip 100 mm nuo stabdymo signalo žibintų gali būti įrengti 1 (kairėje transporto priemonės pusėje) arba 2 (simetriškai automobilio ašiai) raudonos spalvos rūko žibintai.
5. Transporto priemonėse, kuriose yra tik du stabdymo signalo žibintai, galima įrengti vieną arba du papildomus stabdymo signalo žibintus.
Kontrolė atliekama apžiūrint ir matuojant*.
4. Galima papildomai įrengti baltos spalvos atbulinės eigos žibintus, jei jie nenumatyti gamintojo, tačiau jie turi atitikti jiems keliamus reikalavimus. Šiam tikslui draudžiama naudoti tolimųjų ar artimųjų šviesų žibintus.
Kontrolė atliekama apžiūrint.
1. Stabdant lengvuosius automobilius be priekabos ar su ja:
2. Stabdant autobusus ir troleibusus:
3. stabdant krovininius automobilius:
4. Stabdant krovininių automobilių priekabas/puspriekabes:
5. Mokomųjų transporto priemonių su sudvejintais stabdžių pedalais, stabdymo jėgų netolygumas ir stabdymo efektyvumas turi būti tikrinamas tiek su pagrindiniais, tiek ir su papildomai įrengtais stabdžių pedalais ir turi atitikti nustatytus reikalavimus.
3 – transporto priemonių, pagamintų iki 1994 m. sausio 1 d., darbinių stabdžių stabdymo efektyvumas ≥ 40%.
Stabdymo efektyvumo kontrolė atliekama stabdžių tikrinimo stendu, o kai kuriais atvejais – kilnojamuoju lėtėjimo matavimo prietaisu tikrinant aikštelėje su kieta bei sausa kelio danga ir pradedant stabdyti esant greičiui 20–40 km/h.
Stabdymo efektyvumas z skaičiuojamas:
1. tikrinant stabdžių tikrinimo stendu pagal formulę
z=[Pst / (ma × g)] × 100%,
Pst – suminė stabdymo jėga N, ma – transporto priemonės
faktinė masė kg, g – laisvojo kūno kritimo pagreitis m/s²;
2. tikrinant kilnojamuoju lėtėjimo matavimo prietaisu pagal formulę
z=(jst / g) × 100%,
jst – lėtėjimo pagreitis m/s².
3. Kėbulo detalės turi būti be didesnių prarūdijimo kiaurymių ir korozijos židinių.
Kontrolė atliekama apžiūrint.
1. Naujai dažytas kėbulas ar atskiros jo vietos neturi labai skirtis nuo registracijos liudijime nurodytos transporto priemonės spalvos.
3. Transporto priemones draudžiama dažyti tokiu spalvų deriniu, kokiu dažomos operatyvinių tarnybų transporto priemonės, ir naudoti jų atpažinimo atributiką.
4. Užrašai ant kėbulo turi atitikti Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos inspekcijos reikalavimus.
5. Transporto priemonė turi būti švari ir tvarkinga iš vidaus ir išorės.
Kontrolė atliekama apžiūrint.
3. Degalų bakas turi atitikti gamintojo reikalavimus, sumontuotas gamintojo numatytoje vietoje ir nurodytu būdu.
3. Vairuotojo kabinoje gerai matomoje vietoje turi būti pritvirtinta plokštelė arba lipdukas, nurodantys automobiliui nustatytą ribojamą greitį.
Kontrolė atliekama apžiūrint.
4 – šio kodo reikalavimai pirmą kartą registruojamoms transporto priemonėms įsigalioja nuo 2001 m. sausio 1 d., kitoms – nuo 2003 m. sausio 1 d.
2. Turi būti įrengtas pagal nustatytą tvarką, užplombuotas ir laiku patikrintas.
Kontrolė atliekama apžiūrint.
5 – transporto priemonėms, vežančioms pavojingus krovinius vidaus maršrutais, taikomi 115 kodo reikalavimai.
3. Vairuotojo kabinoje gerai matomoje vietoje turi būti pritvirtinta plokštelė arba lipdukas, nurodantys automobiliui nustatytą ribojamą greitį.
Kontrolė atliekama apžiūrint.
6 – transporto priemonėms, vežančioms pavojingus krovinius vidaus maršrutais, taikomi 116 kodo reikalavimai.
3. Vairuotojo kabinoje gerai matomoje vietoje turi būti pritvirtinta plokštelė arba lipdukas, nurodantys automobiliui nustatytą ribojamą greitį.
Kontrolė atliekama apžiūrint.
7 – šio kodo reikalavimai taikomi „žalesniems ir saugiems“ krovininiams automobiliams.
2. Iš dalies pakeičiu Kelių transporto priemonių techninės būklės vertinimo kriterijus, patvirtintus susisiekimo ministro 1994 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. 33 „Dėl techninių reikalavimų tvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 110-2520; 1997, Nr. 20-480, Nr. 78-1999; 1998, Nr. 1-26; 1999, Nr. 39-1249, Nr. 83-2487; 2000, Nr. 24-629):
2.1. Išdėstau 108 kodą taip:
108 Gesintuvai
nėra X
nepakankamos talpos X1 X
nepakankamas skaičius X1 X
netvarkingi arba netinkamai pritvirtinti X X
1 – tik iki 2001 m. rugsėjo 1 d.
2.2. Papildau nurodytųjų vertinimo kriterijų 1 grupę „Įrengimas ir įdentifikavimas“ šiais 115 ir 116 kodais:
115 Tachografas
nėra X
neatitinka nustatytų reikalavimų X
nustatyta tvarka neužplombuotas, nepatikrintas
transporto priemonės gamintojo ar tachografo
gamintojo įgalioto atstovo X
Lietuvoje laiku neatlikta metrologinė patikra X
neatlikta pirminė metrologinė patikra,
kai transporto priemonė registruojama
pirmą kartą X
116 Greičio ribotuvas
neįrengtas X
nėra nustatytą ribojamą greitį nurodančios
plokštelės ar lipduko X
2.3. Išdėstau 201 kodą taip:
201 Žibintai
netvarkingi X X
apsauginės detalės arba tinkliukai mažina
skleidžiamos šviesos charakteristikas X
sklaidytuvai nesandarūs, turi didesnių įtrūkimų
ar kitų pažeidimų X
sklaidytuvai padengti plėvele, dažais,
laku ar kitomis medžiagomis X
naudojami žibintai, skirti vairuoti kaire puse X
netinkamai įsijungia ar išsijungia X
neveikia arba netvarkinga žibintų
atidengimo pavara X
2.4. Išdėstau 202 kodą taip:
202 Artimosios šviesos
nešviečia X
netinkamas žibintų skaičius X
netinkama skleidžiama šviesa X
netinkamai sureguliuotos X
2.5. Išdėstau 203 kodą taip:
203 Tolimosios šviesos
nešviečia X
netinkamas žibintų skaičius X
netinkama skleidžiama šviesa X
netinkamai sureguliuotos X
netinkamai įsijungia ar išsijungia X
2.6. Išdėstau 205 kodą taip:
205 Priekiniai rūko žibintai
nešviečia X
netinkamas žibintų skaičius X
netinkama skleidžiama šviesa X
netinkamai sureguliuoti X
neatitinka įrengimo reikalavimų X
netinkamai pritvirtinti, netvarkingi X X
2.7. išdėstau 206 kodą taip:
206 Galiniai rūko žibintai
nešviečia X
netinkamas žibintų skaičius X
netinkama skleidžiama šviesa X
neatitinka įrengimo reikalavimų X
netinkamai pritvirtinti, netvarkingi X X
2.8. Išdėstau 212 kodą taip:
212 Atbulinės eigos žibintai
neįsijungia X
netinkamas žibintų skaičius X
netinkama skleidžiama šviesa X
papildomai įrengti žibintai neatitinka
reikalavimų X
netvarkingi X X
2.9. Išdėstau 601 kodą taip:
601 Įtrūkimai, lūžimai, deformacijos ir korozija
kėbulo detalės įtrūkusios, lūžusios X X
ar deformuotos
dėl korozijos susilpnėjusi konstrukcija X X
atsiradę prarūdijimo kiaurymių,
korozijos židinių X X
deformuotos ar kitaip pažeistos kėbulo detalės,
neturinčios įtakos konstrukcijos stiprumui X X
2.10. Išdėstau 602 kodą taip:
602 Išorinis ir vidinis vaizdas
nudažytas kėbulas ar atskiros jo vietos skiriasi
nuo registracijos liudijime nurodytos spalvos X X
kėbulas ar atskiros jo detalės nudažytos
ne tam skirtais dažais X
panaudoti neleistini spalvų deriniai ar
atpažinimo atributika X
užrašai ant kėbulo neatitinka Valstybinės kalbos
inspekcijos reikalavimų X X
išorė ir transporto priemonės vidus nešvarus,
netvarkingas X X
skydeliai, paminos, apsauginiai lankai,
skersinės turėklės
pažeisti, nepatikimai pritvirtinti X X
nėra paminų, apsauginių lankų ar skersinių
turėklių, jei numatyta konstrukcijoje X
2.12. Išdėstau 708 kodą taip:
708 Maitinimo sistema
nesandari X X
netvarkingi magistraliniai vamzdeliai,
žarnelės ar jų sujungimai X
degalų bakas neatitinka gamintojo reikalavimų X
degalų bakas įrengtas nesilaikant gamintojo
reikalavimų X
nepatikrinta dujų kuro sistema X
2.13. Papildau nurodytuosius vertinimo kriterijus šia 11 grupe „Didžiausi leistini kelių transporto priemonių gabaritai“:
Kodas |
11 grupė. Didžiausi leistini kelių transporto priemonių gabaritai |
Nedidelis trūkumas NT |
Didelis trūkumas DT |
Draudžiama eksploatuoti DE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1101 Maksimalūs ilgiai
viršija leistinus X
1102 Maksimalūs pločiai
viršija leistinus X
1103 Maksimalus aukštis
viršija leistiną X
2.14. Išdėstau 1413 kodą taip:
1413 Tachografas
nėra X
neatitinka nustatytų reikalavimų X
nustatyta tvarka neužplombuotas, nepatikrintas
transporto priemonės gamintojo ar tachografo
gamintojo įgalioto atstovo X
Lietuvoje laiku neatlikta metrologinė patikra X
neatlikta pirminė metrologinė patikra, kai
transporto priemonė registruojama pirmą kartą X
2.15. Išdėstau 1415 kodą taip:
1415 Greičio ribotuvas
neįrengtas X
nėra nustatytą ribojamą greitį
nurodančios plokštelės ar lipduko X
2.16. Išdėstau 1515 kodą taip:
1515 Tachografas
nėra X
neatitinka nustatytų reikalavimų X
nustatyta tvarka neužplombuotas, nepatikrintas
transporto priemonės gamintojo ar tachografo
gamintojo įgalioto atstovo X
Lietuvoje laiku neatlikta metrologinė patikra X
neatlikta pirminė metrologinė patikra, kai
transporto priemonė registruojama pirmą kartą X
2.17. Išdėstau 1516 kodą taip:
1516 Greičio ribotuvas
neįrengtas X
nėra nustatytą ribojamą greitį nurodančios
plokštelės ar lipduko X
2.18. Išdėstau 1611 kodą taip:
1611 Tachografas
nėra X
neatitinka nustatytų reikalavimų X
nustatyta tvarka neužplombuotas, nepatikrintas
transporto priemonės gamintojo ar tachografo
gamintojo įgalioto atstovo X
Lietuvoje laiku neatlikta metrologinė patikra X
neatlikta pirminė metrologinė patikra, kai
transporto priemonė registruojama pirmą kartą X
2.19. Išdėstau 1612 kodą taip:
1612 Greičio ribotuvas
neįrengtas X
nėra nustatytą ribojamą greitį nurodančios
plokštelės ar lipduko X
SUSISIEKIMO MINISTRAS DAILIS ALFONSAS BARAKAUSKAS
SUDERINTA
Policijos departamento prie Vidaus reikalų
ministerijos Viešosios policijos Kelių policijos
tarnybos vyresnysis komisaras
Henrikas Sadauskas