LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS 2003 M. VASARIO 18 D. ĮSAKYMO NR. V-114 „DĖL STACIONARINĖS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ APMOKĖJIMO BEI JŲ KIEKIO IR METINĖS SUTARTINĖS SUMOS APSKAIČIAVIMO TVARKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2003 m. liepos 11 d. Nr. V-437

Vilnius

 

Pakeičiu 2003 m. vasario 18 d. sveikatos apsaugos ministro įsakymu Nr. V-114 „Dėl Stacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimo bei jų kiekio ir metinės sutartinės sumos apskaičiavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 23-981, Nr. 35-1504) patvirtintą Stacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimo bei jų kiekio ir metinės sutartinės sumos apskaičiavimo tvarką:

1. Išdėstau 18 punktą taip:

18. Jei lieka nepanaudotų lėšų, jos gali būti naudojamos pirmos grupės, antros grupės A pogrupio ir trečios grupės A pogrupio stacionarinių paslaugų, ambulatorinių paslaugų bei brangių tyrimų ir procedūrų planui didinti.“

2. Papildau V dalimi ir išdėstau ją taip:

 

V. LĖŠŲ, SKIRTŲ BALO INDEKSAVIMUI, APSKAIČIAVIMAS

 

19. Jei per 1 mėnesį ASPĮ faktiškai suteikia paslaugų mažiau nei už 1/12 metinės sutartinės sumos, nepanaudotos lėšos skiriamos paslaugų bazinių kainų balo vertės indeksavimui.

20. Lėšų, skirtų balo indeksavimui, suma apskaičiuojama atsižvelgiant į:

20.1. ASPĮ sutartinių įsipareigojimų plano vykdymą;

20.2. Siektinos hospitalizacijos atvejų skaičiaus plano bei ambulatorinių paslaugų plano vykdymą;

20.3. ASPĮ restruktūrizacijos rezultatus.

21. Atsižvelgiant į ASPĮ sutartinių įsipareigojimų plano vykdymą, lėšų, skirtų balo indeksavimui, suma apskaičiuojama šia tvarka:

21.1. Jei ASPĮ faktiškai suteiktų stacionarinių paslaugų suma litais sudaro daugiau kaip 95 proc. 1/12 sutartinės sumos, asmens sveikatos priežiūros įstaigai balo indeksavimui skiriama tiek lėšų, kad pateikiama sąskaita būtų lygi 1/12 metinės sutartinės sumos (indeksavimo koeficientas iki 1,05).

21.2. Jei ASPĮ faktiškai suteiktų stacionarinių paslaugų suma litais sudaro nuo 85 proc. iki 94 proc. 1/12 sutartinės sumos, asmens sveikatos priežiūros įstaigai balo indeksavimui skiriama tiek lėšų, kad pateikiama sąskaita būtų ne mažesnė kaip 98 proc. 1/12 metinės sutartinės sumos (indeksavimo koeficientas nuo 1,04 iki 1,15).

21.3. Jei ASPĮ faktiškai suteiktų stacionarinių paslaugų suma litais sudaro nuo 75 proc. iki 84 proc. 1/12 sutartinės sumos, asmens sveikatos priežiūros įstaigai balo indeksavimui skiriama tiek lėšų, kad pateikiama sąskaita būtų ne mažesnė kaip 96 proc. 1/12 metinės sutartinės sumos (indeksavimo koeficientas nuo 1,14 iki 1,28).

21.4. Jei ASPĮ faktiškai suteiktų stacionarinių paslaugų suma litais sudaro mažiau kaip 74 proc. 1/12 sutartinės sumos, asmens sveikatos priežiūros įstaigai balo indeksavimui skiriama tiek lėšų, kad pateikiama sąskaita būtų ne mažesnė kaip 94 proc. 1/12 metinės sutartinės sumos (indeksavimo koeficientas 1,27 ir didesnis).

22. Atsižvelgiant į ASPĮ siektinos hospitalizacijos atvejų skaičiaus plano vykdymą, lėšų, skirtų balo indeksavimui, suma tikslinama šia tvarka:

22.1. Jei hospitalizacijos apimtys mažėja, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, tačiau esamas hospitalizacijos rodiklis didesnis už siektiną hospitalizacijos rodiklį 2003 metams, lėšų balo vertės indeksavimui suma, apskaičiuota 21 punkte nurodyta tvarka, nesikeičia.

22.2. Jei hospitalizacijos apimtys mažėja, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, o esamas hospitalizacijos rodiklis mažesnis už siektiną hospitalizacijos rodiklį 2003 metams, asmens sveikatos priežiūros įstaigai balo indeksavimui skiriama tiek lėšų, kad pateikiama sąskaita, lyginant su sutartinės sumos 1/12, būtų 0,5 proc. didesnė, nei apskaičiuota 21.1 punkte nurodyta tvarka, ir 1 proc. didesnė, nei apskaičiuota 21.2–21.4 punktuose nurodyta tvarka.

22.3. Jei hospitalizacijos apimtys mažėja, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, o esamas hospitalizacijos rodiklis mažesnis nei 18 hospitalizacijos atvejų 100 gyventojų, asmens sveikatos priežiūros įstaigai balo indeksavimui skiriama tiek lėšų, kad pateikiama sąskaita, lyginant su sutartinės sumos 1/12, būtų 1 proc. mažesnė, nei apskaičiuota 21.1–21.4 punktuose nurodyta tvarka.

22.4. Jei ASPĮ hospitalizacijos apimtys mažėja, tačiau nedidėja ambulatorinių paslaugų, dienos stacionaro bei dienos chirurgijos paslaugų apimtys, lėšos, apskaičiuotos 21 punkte nurodyta tvarka, balo indeksavimui neskiriamos.

22.5. Jei hospitalizacijos apimtys, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, didėja, lėšos, apskaičiuotos 21 punkte nurodyta tvarka, balo indeksavimui neskiriamos.

Ši nuostata netaikoma, jei dėl pacientų srauto persiskirstymo hospitalizacijos apimtys didėja vienoje, bet mažėja kitoje gydymo įstaigoje, o bendras savivaldybės gyventojų hospitalizacijos rodiklis nedidėja.

22.6. Vykdant atsiskaitymus už ataskaitinį mėnesį, vertinamas praėjusio mėnesio hospitalizacijos rodiklis.

23. Atsižvelgiant į ASPĮ restruktūrizacijos rezultatus, lėšų, skirtų balo indeksavimui, suma tikslinama šia tvarka:

23.1. Jei ASPĮ esamų lovų skaičius yra mažesnis arba viršija 2003 m. siektiną lovų skaičių iki 20 procentų, asmens sveikatos priežiūros įstaigai balo indeksavimui skiriama tiek lėšų, kad pateikiama sąskaita, lyginant su sutartinės sumos 1/12, būtų 0,5 proc. didesnė, nei apskaičiuota 21.1 punkte nurodyta tvarka, ir 1 proc. didesnė, nei apskaičiuota 21.2–21.4 punktuose nurodyta tvarka.

23.2. Jei ASPĮ esamų lovų skaičius viršija 2003 m. siektiną lovų skaičių nuo 21 iki 35 procentų, asmens sveikatos priežiūros įstaigai balo indeksavimui skiriama tiek lėšų, kad pateikiama sąskaita, lyginant su sutartinės sumos 1/12, būtų 0,25 proc. didesnė, nei apskaičiuota 21.1 punkte nurodyta tvarka, ir 0,5 proc. didesnė, nei apskaičiuota 21.2–21.4 punktuose nurodyta tvarka.

23.3. Restruktūrizacijos rezultatai vertinami tose ASPĮ, kurios pateikia duomenis apie įgyvendintus steigėjų ar administracijos sprendimus sumažinti lovų skaičių ir kai tokie sprendimai sumažino ASPĮ struktūros išlaikymo sąnaudas ar leido optimizuoti personalo skaičių.

Esamas lovų skaičius nustatomas pagal Lietuvos sveikatos informacijos centrui teikiamas metines ASPĮ veiklos ataskaitas, o siektinas lovų skaičius apskaičiuojamas pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos ASPĮ restruktūrizacijos strategijoje pateiktas vidutines gulėjimo trukmes bei lovos užimtumo rodiklius pagal atskirus profilius bei Sveikatos apsaugos ministerijos rekomenduotus atskiroms savivaldybėms siektinus hospitalizacijos rodiklius 2003 metams.

24. ASPĮ, apskaičiavusi balo vertės indeksavimui skirtas lėšas, pasirašo su TLK suderinimo protokolą, kuriame aptaria paslaugų, kurioms bus taikomas balo vertės indeksavimas, sąrašą bei nustato balo indeksacijos koeficientą.

Jei ASPĮ sudariusi sutartis dėl paslaugų teikimo su keliomis TLK, suderinimo protokolą pagal įgaliojimą pasirašo ta TLK, kurios aptarnaujamame regione veikia ASPĮ.

Prioriteto tvarka balo vertės indeksacija taikoma ambulatorinėms bei dienos stacionaro ir dienos chirurgijos paslaugoms, stacionarinėms paslaugoms.

Suderinimo protokole ASPĮ įsipareigoja, kad, atlikus balo vertės indeksavimą, laukimo eilės šioje įstaigoje teikiamoms paslaugoms nedidės.

Balo indeksavimas atliekamas neviršijant teritorinei ligonių kasai skirtų asignavimų.

25. Atsižvelgus į 2003 metų liepos–rugsėjo mėnesiais faktiškai suteiktų paslaugų apimtis bei balo vertės indeksavimui skirtas lėšų sumas, nuo 2003 metų spalio 1 d. balo vertė indeksuojama nacionaliniu mastu.

26. Ši lėšų, skirtų balo indeksavimui, sumos apskaičiavimo tvarka taikoma iki 2003 metų spalio 1 dienos.“

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                            JUOZAS OLEKAS