LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS „PARAMA PROJEKTAMS PARENGTI“ GAIRIŲ PAREIŠKĖJAMS PAGAL LIETUVOS 2004-2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO PRIORITETO „SOCIALINĖS IR EKONOMINĖS INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA“ 5 PRIEMONĘ „DARBO RINKOS, ŠVIETIMO, PROFESINIO MOKYMO, MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJŲ BEI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA (PAPILDANTI EUROPOS SOCIALINIO FONDO PRIEMONES)“ PATVIRTINIMO
2005 m. gegužės 31 d. Nr. A1-161
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos 2004-2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599; 2005, Nr. 64-2314), 18 punktu:
1. Tvirtinu kvietimo teikti paraiškas „Parama projektams parengti“ Gaires pareiškėjams pagal Lietuvos 2004-2006 m. bendrojo programavimo dokumento 1 prioriteto „Socialinės ir ekonominės infrastruktūros plėtra“ 5 priemonę „Darbo rinkos, švietimo, profesinio mokymo, mokslo ir studijų institucijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo remiamas priemones)“ (pridedama), kvietimo teikti paraiškas Nr. BPD2004-ERPF-1.5.0-08.
2. Nustatau, kad paraiškos šio įsakymo 1 punkte nurodytam kvietimui gali būti teikiamos nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos iki 2005 m. rugpjūčio 16 d.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministro 2005 m. gegužės31 d. įsakymu
Nr. A1-161
LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJA
GAIRĖS PAREIŠKĖJAMS
pagal Lietuvos 2004-2006 m. bendrojo programavimo dokumento I prioriteto „Socialinės ir ekonominės infrastruktūros plėtra“ 5 priemonę „Darbo rinkos, švietimo, profesinio mokymo, mokslo ir studijų institucijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo remiamas priemones)“
kvietimas teikti paraiškas
„PARAMA PROJEKTAMS PARENGTI“
Kvietimo Nr. BPD2004-ERPF-1.5.0-08
2005
I SKYRIUS. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šios gairės pareiškėjams (toliau – Gairės) nustato reikalavimus pareiškėjams, norintiems gauti finansinę paramą infrastruktūros plėtros projektų, kurie atitinka Lietuvos 2004-2006 m. bendrojo programavimo dokumento I prioriteto „Socialinės ir ekonominės infrastruktūros plėtra“ 5 priemonės „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo remiamas priemones)“ nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros veiklos sritį, investicinio projekto rengimui.
2. Gairės parengtos remiantis Lietuvos 2004-2006 m. bendruoju programavimo dokumentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 2 d. nutarimu Nr. 935 „Dėl Lietuvos 2004-2006 metų bendrojo programavimo dokumento patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 123-4486) (toliau – BPD), ir jo priedu bei Lietuvos 2004-2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421; 2005, Nr. 21-667, Nr. 64-2314) (toliau – Taisyklės).
3. Šiose Gairėse vartojamos sąvokos:
Parama – valstybės biudžeto specialiųjų (Europos regioninės plėtros fondo ir bendrojo finansavimo) programų, skirtų BPD priemonių įgyvendinimui finansuoti, lėšos.
Bendrojo finansavimo lėšos – lėšos projektams, kuriems skirta ES struktūrinių fondų lėšų, bendrai finansuoti. Bendrąjį finansavimą sudaro valstybės biudžeto lėšos (specialiosios valstybės biudžeto programos), skiriamos kaip parama projektui, ir/arba projekto vykdytojo įnešamos (kaip nuosavas indėlis) valstybės ar savivaldybės biudžetų lėšos.
Lyginamoji paramos dalis – procentinė paramos dalis, skaičiuojama nuo bendros projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos.
Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją atliekančių veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus, iš kurių galima spręsti, ar sukurtų rezultatų ekonominė ir socialinė nauda yra proporcinga panaudotiems ištekliams.
Infrastruktūros plėtros projektas – projektas, kuris skirtas įgyvendinti šiose Gairėse nurodytą (-as) nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros veiklą (-as).
Techninės paramos projektas – investicinio projekto, reikalingo infrastruktūros plėtros projekto parengimui ir įgyvendinimui, rengimo/atnaujinimo projektas.
Investicinis projektas – tai detalus būsimo infrastruktūros plėtros projekto įgyvendinimo aprašymas, kuriame išnagrinėjami visi pagrindiniai planuojamos veiklos aspektai ir pateikiamas projekto finansinis ir ekonominis pagrindimas, rizikos įvertinimas bei tęstinumo pagrindimas.
Paramos sutartis – paramos techninės paramos projektams teikimo sutartis, kurioje nustatoma skiriamos paramos suma ir lyginamoji paramos dalis, paramos teikimo sąlygos, mokėjimo tvarka, šalių teisės, pareigos bei atsakomybės įgyvendinant techninės paramos projektą ir kt.
Pareiškėjas – juridinis asmuo, atitinkantis šiose Gairėse numatytus reikalavimus pareiškėjams, teikiantis projekto paraišką skirti paramą.
Projekto paraiška – pareiškėjo, siekiančio gauti paramą techninės paramos projektui įgyvendinti, užpildytas nustatytos formos dokumentas, kurį sudaro A ir B dalys.
Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, su kuriuo yra sudaryta paramos sutartis techninės paramos projektui įgyvendinti.
Tinkamos finansuoti išlaidos – paramos sutartyje numatytos išlaidos, susijusios su techninės paramos projekto veiklų sričių įgyvendinimu, pagrįstos išlaidas pateisinančiais ir/arba išlaidų apmokėjimą įrodančiais dokumentais, registruotos projekto vykdytojo buhalterinėje ir finansinėje apskaitoje.
PIRMASIS SKIRSNIS
EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIAI FONDAI. EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS
4. Struktūriniai fondai – tai Europos Sąjungos (toliau – ES) finansiniai instrumentai, skirti sumažinti ES regionų išsivystymo skirtumus ir skatinti menkiau išsivysčiusių regionų plėtrą.
5. Yra keturi ES struktūriniai fondai:
6. ERPF paskirtis – prisidėti prie regioninio išsivystymo skirtumų ES mažinimo, skatinti stabilią ir tolygią plėtrą. Fondo lėšos gali būti investuojamos į (I) gamybinę aplinką; (II) infrastruktūrą; (III) vietos plėtrą; (IV) mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą; (V) smulkųjį ir vidutinį verslą.
7. BPD yra trys prioritetai, kurie bus finansuojami ERPF lėšomis, tai yra:
ANTRASIS SKIRSNIS
LIETUVOS 2004-2006 M. BENDRASIS PROGRAMAVIMO DOKUMENTAS. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO PRIEDAS
9. ES struktūrinių fondų požiūriu Lietuva yra vienas regionas, todėl 2004-2006 metais Lietuva visų keturių ES struktūrinių fondų paramą gauna I tikslo (parama pagal šį tikslą šiuo metu skiriama regionams, kurių BVP vienam gyventojui yra mažesnis nei 75 proc. ES BVP vidurkio) programos – BPD – pagrindu. BPD yra šaliai skiriamų ES struktūrinių fondų investicijų planavimo dokumentas, nustatantis atitinkamą plėtros strategiją, ES struktūrinės paramos investavimo kryptis bei priemones.
10. Pagrindinis BPD tikslas yra sustiprinti nacionalinio ūkio ilgalaikio konkurencingumo plėtotės prielaidas, paspartinti perėjimą prie žinių ekonomikos, kuriai būdingas didėjantis BVP ir aukštas gyventojų užimtumo rodiklis, stiprinti žinių ekonomikos plėtrą, kuri lemia aukštesnį gyvenimo lygį ir visų Lietuvos gyventojų gerovę.
11. Detali informacija apie ES struktūrinių fondų remiamas priemones, veiklas, finansinės paramos dydžius, tinkamus pareiškėjus yra pateikta BPD priede, kurį 2004 m. vasario 5 d. patvirtino Laikinasis BPD Priežiūros komitetas.
12. Remiantis BPD, keturių ES struktūrinių fondų lėšos investuojamos tam tikromis kryptimis (pagal BPD prioritetus), t. y. (I) socialinės ir ekonominės infrastruktūros plėtros, (II) žmogiškųjų išteklių plėtros, (III) gamybos sektoriaus plėtros, (IV) kaimo plėtros ir žuvininkystės bei (V) techninės paramos. Kiekvienam prioritetui įgyvendinti yra numatytos lėšų investavimo sritys (BPD priemonės).
TREČIASIS SKIRSNIS
BPD I PRIORITETO 5 PRIEMONĖ „DARBO RINKOS, ŠVIETIMO, PROFESINIO MOKYMO, MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJŲ BEI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA“
14. Pagrindinis I prioriteto „Socialinės ir ekonominės infrastruktūros plėtra“ 5 priemonės „Darbo rinkos, švietimo, profesinio mokymo, mokslo ir studijų institucijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo remiamas priemones)“ (toliau – 1.5 priemonė) tikslas yra mažinti teritorinius darbo rinkos paslaugų skirtumus, plėtoti ir atnaujinti švietimo, mokslinių tyrimų ir plėtros, profesinio rengimo, konsultavimo ir profesinio mokymo sektorių infrastruktūrą, gerinti šių paslaugų kokybę, mažinti atotrūkį tarp šių paslaugų, teikiamų Lietuvoje ir atitinkamų paslaugų, teikiamų pirmaujančiose ES valstybėse, lygio.
15. Įgyvendinant šią priemonę, bus kuriamos naujos bei stiprinamos ir modernizuojamos jau esančios darbo rinkos, švietimo bei profesinio rengimo, mokslo ir studijų įstaigos, atnaujinama šių institucijų techninė ir technologinė bazė, plėtojama nestacionarių socialinių paslaugų ir neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūra.
16. Bendra BPD 1.5 priemonei įgyvendinti skiriamų lėšų suma yra 384 545 tūkst. litų (ERPF lėšos – 296 100 tūkst. litų ir bendrojo finansavimo lėšos – 88 445 tūkst. litų). Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos administruojamoms BPD 1.5 priemonės veikloms įgyvendinti 2004 – 2006 m. yra numatyta 130 746 tūkst. litų (ERPF lėšos – 100 674 tūkst. litų ir bendrojo finansavimo lėšos – 30 072 tūkst. litų).
KETVIRTASIS SKIRSNIS
BPD 1.5 PRIEMONĖS ADMINISTRAVIMO SISTEMA
17. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 „Dėl institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004-2006 metų bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo“ (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2005, Nr. 51-1700) buvo patvirtintos ES struktūrinių fondų administravimo Lietuvoje taisyklės. Remiantis šiomis administravimo taisyklėmis, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – SADM) kartu su Švietimo ir mokslo ministerija yra paskirtos atsakingomis už BPD 1.5 priemonę „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų, socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra“ tarpinėmis institucijomis, o viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA) – už šią priemonę atsakinga įgyvendinančiąja institucija.
18. Vadovaujantis Gairių 17 punkte paminėtu nutarimu, tarpinė institucija yra atsakinga už jai priskirtos BPD priemonės struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų planavimą, priemonės įgyvendinimą ir priežiūrą, o įgyvendinančioji institucija yra atsakinga už tos pačios BPD priemonės projektų administravimą ir jų įgyvendinimo priežiūrą.
II SKYRIUS. KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS „PARAMA PROJEKTAMS PARENGTI“
PIRMASIS SKIRSNIS
KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS TIKSLAS IR REMTINA VEIKLA
19. Kvietimas teikti paraiškas „Parama projektams parengti“ (toliau – kvietimas) skirtas finansiškai paremti investicinio projekto (galimybių analizės) rengimą/atnaujinimą tiems projektams, kurie atitinka BPD 1.5 priemonės nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros veiklos sritį ir jos remiamą (-as) veiklą (-as).
20. Šiuo kvietimu remiama veikla yra investicinio projekto (galimybių analizės) parengimas/atnaujinimas. Jeigu siekiama gauti paramą jau parengtam investiciniam projektui (galimybių analizei) atnaujinti, jį būtina pateikti kartu su paraiška.
21. Pateikti investicinio projekto (galimybių analizės) rengimo/atnaujinimo projektai (toliau – techninės paramos projektai) bus vertinami ir atrenkami remiantis šiose Gairėse nustatytais kriterijais ir procedūromis. Vertinant techninės paramos projektą, pagrindinis dėmesys bus skiriamas nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros projekto (toliau – infrastruktūros plėtros projekto), kuriam įgyvendinti rengiamas investicinis projektas (galimybių studija), vertinimui (infrastruktūros plėtros projekto poreikio pagrindimui, tikslams, rezultatams).
ANTRASIS SKIRSNIS
REMIAMA BPD 1.5 PRIEMONĖS VEIKLOS SRITIS
23. Pagrindinis šiuo kvietimu teikti paraiškas remiamos nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros veiklos srities tikslas yra nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros gerinimas, mažinant socialinių paslaugų infrastruktūros skirtumus savivaldybėse, dekoncentruojant ir decentralizuojant socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą, didinant jų įvairovę, modernizuojant socialinių paslaugų įstaigų materialinę bazę bei prisidedant prie pačių asmenų, kuriems skirtos socialinės paslaugos, arba tokių asmenų šeimos narių sugrįžimo į darbo rinką.
24. Plėtojant nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūrą, remiamos šios veiklos (pagal tikslines grupes):
24.1. Tikslinė grupė: suaugę asmenys su negalia. Šiai tikslinei grupei skirtos remiamos veiklos:
24.1.1. dienos socialinės globos įstaigų, įstaigų struktūrinių padaliniu, teikiančiu dienos ar trumpalaikę socialinę globą, įkūrimas arba plėtra: statyba, rekonstrukcija, įrengimas. Socialinė globa – paslaugų (slaugos, maitinimo, buitinės-higienos, darbo terapijos, užimtumo ir kt.) visuma, teikiama asmeniui su sunkia negalia (proto, psichine, kompleksine), kuriam reikalinga nuolatinė specialistų priežiūra. Socialinė globa teikiama pagal individualius globos planus:
(i) ne mažiau kaip 5-8 val. per dieną (dienos socialinė globa) arba
(ii) visą parą bet ne ilgiau kaip 3 mėn. (trumpalaikė socialinė globa);
24.1.2. dienos socialinių paslaugų įstaigų, įstaigų struktūrinių padalinių, teikiančių socialinės reabilitacijos paslaugas, įkūrimas arba plėtra: statyba, rekonstrukcija, įrengimas. Socialinė reabilitacija – paslaugų (konsultavimo, socialinių įgūdžių ugdymo, darbo terapijos ir užimtumo ir kt.) visuma, teikiama iš dalies nesavarankiškam asmeniui su psichine negalia dienos metu (ne mažiau kaip 5-8 val. per dieną), kuriam reikalinga dalinė specialistų priežiūra. Darbo terapija, užimtumas šio tipo įstaigoje turi būti orientuotas į buitinių-socialinių įgūdžių ugdymą;
24.1.3. savarankiško gyvenimo namų įkūrimas arba plėtra: statyba, rekonstrukcija, įrengimas. Savarankiško gyvenimo namai – socialinių paslaugų įstaiga, kurioje apgyvendinami iš dalies nesavarankiški asmenys su negalia (proto, psichine, kompleksine), nereikalaujantys nuolatinės specialistų priežiūros, tačiau tokiems asmenims yra būtina socialinio darbuotojo pagalba ugdant socialinius šių asmenų įgūdžius tvarkytis savarankiškai ir integruotis į darbo rinką. Šio tipo įstaigoje sudaromos namų aplinkos sąlygos, joje gyvenantys paslaugų gavėjai savarankiškai tvarkosi buitį (gaminasi maistą, moka už komunalinius patarnavimus, apsiperka).
24.2. Tikslinė grupė: neįgalūs ir sutrikusio intelekto vaikai. Šiai tikslinei grupei skirta remiama veikla:
24.2.1. dienos socialinės globos įstaigų, įstaigų struktūrinių padalinių, teikiančių dienos ar trumpalaikę socialinę globą, įkūrimas arba plėtra: statyba, rekonstrukcija, įrengimas. Socialinė globa – paslaugų (maitinimo, buitinės higienos, slaugos, užimtumo, ugdymo ir kt.) visuma, teikiama vaikui su negalia (proto, psichine, fizine, kompleksine) ar sutrikusio intelekto vaikui, kuriems reikalinga nuolatinė specialistų priežiūra. Socialinė globa teikiama pagal individualius globos planus:
(i) ne mažiau kaip 5-8 val. per dieną jei vaikas nelanko mokyklos (dienos socialinė globa),
(ii) ne mažiau kaip 3-4 val. per dieną, jei vaikas lanko mokyklą (dienos socialinė globa) arba
(iii) visą parą, bet neilgiau kaip 3 mėn. (trumpalaikė socialinė globa).
24.3. Tikslinė grupė: pagyvenę asmenys. Šiai tikslinei grupei skirta remiama veikla:
24.3.1. dienos socialinės globos įstaigų, įstaigų struktūrinių padalinių, teikiančių dienos ar trumpalaikę socialinę globą, įkūrimas arba plėtra: statyba, rekonstrukcija, įrengimas. Socialinė globa – paslaugų (slaugos, maitinimo, buitinės higienos, darbo terapijos, užimtumo ir kt.) visuma, teikiama senatvės pensinio amžiaus asmeniui su sunkia negalia (sergančiam Alzheimerio liga, senatvine demencija ir kt.), kuriam reikalinga nuolatinė specialistų priežiūra. Socialinė globa teikiama pagal individualius globos planus:
(i) ne mažiau kaip 5-8 val. per dieną (dienos socialinė globa) arba
(ii) visą parą bet neilgiau kaip 3 mėn. (trumpalaikė socialinė globa).
24.4. Tikslinė grupė: socialinės rizikos šeimos. Šiai tikslinei grupei skirta remiama veikla:
24.4.1. mišrių socialinių paslaugų įstaigų, kuriose teikiamos kompleksinės socialinės paslaugos suaugusiems socialinės rizikos šeimų nariams ir jų vaikams (įskaitant socialinės rizikos vaikus, vaikus, kuriems įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gali būti ar jau yra nustatyta laikinoji globa (rūpyba)) įkūrimas arba plėtra: statyba, rekonstrukcija, įrengimas. Šių įstaigų veiklą gali sudaryti šie struktūriniai padaliniai:
24.4.1.1. socialinės globos padaliniai, teikiantys trumpalaikę socialinę globą (maitinimo, buitinės-higienos, socialinių įgūdžių ugdymo, laisvalaikio organizavimo, užimtumo ir kt.) socialinės rizikos ir laikinai tėvų globos netekusiems vaikams. Socialinė globa teikiama pagal individualius globos planus visą parą, bet ne ilgiau kaip 12 mėn. (trumpalaikė socialinė globa);
24.4.1.2. paramos šeimai tarnybos, teikiančios tarpininkavimo, konsultavimo socialines paslaugas, socialinių įgūdžių ugdymo paslaugas socialinės rizikos šeimoms (kuriose auga socialinės rizikos vaikai ar kurių vaikai yra laikinai netekę tėvų globos). Šių įstaigų veikla turi būti siekiama ugdyti suaugusių socialinės rizikos šeimų narių socialinius įgūdžius prižiūrėti savo vaikus, tvarkytis savarankiškai ir integruotis į darbo rinką;
24.4.1.3. krizių centrai, teikiantys trumpalaikę socialinę globą (socialinę reabilitaciją) socialinės rizikos šeimoms. Trumpalaikė socialinė globa – paslaugų (darbo terapijos, užimtumo, socialinių įgūdžių ugdymo, tarpininkavimo, konsultavimo, buitinės higienos, apgyvendinimo kt.) visuma, teikiama socialinės rizikos šeimoms su vaikais (motinoms, patyrusioms smurtą; nepilnametėms su vaikais ir kt.) pagal individualius globos planus nuo 1 paros iki 18 mėn. Šio tipo įstaigoje sudaromos namų aplinkos sąlygos, joje paslaugų gavėjai mokomi savarankiškai tvarkytis buitį (gamintis maistą, apsipirkti). Šio tipo įstaigoje turi būti teikiama socialinio darbuotojo pagalba ugdant socialinius įgūdžius prižiūrėti savo vaikus, tvarkytis savarankiškai ir integruotis į darbo rinką.
24.5. Tikslinė grupė: socialinės rizikos suaugę asmenys. Šiai tikslinei grupei skirta remiama veikla:
24.5.1. laikino gyvenimo įstaigų, įstaigų struktūrinių padalinių, teikiančių trumpalaikę socialinę globą (socialinę reabilitaciją) socialinės rizikos suaugusiems asmenims įkūrimas arba plėtra: statyba, rekonstrukcija, įrengimas. Trumpalaikė socialinė globa – paslaugų (darbo terapijos, užimtumo, socialinių įgūdžių ugdymo, tarpininkavimo, konsultavimo, buitinės higienos, apgyvendinimo ir kt.) visuma, teikiama socialinės rizikos suaugusiems asmenims (benamiams, alkoholikams, narkomanams, prekybos žmonėmis aukoms ir kt.) pagal individualius globos planus nuo 1 paros iki 18 mėn. Šio tipo įstaigoje sudaromos namų aplinkos sąlygos, joje paslaugų gavėjai mokomi savarankiškai tvarkytis buitį (gamintis maistą, apsipirkti). Darbo terapija, užimtumas turi būti orientuotas į buitinių socialinių įgūdžių ugdymą. Šio tipo įstaigoje turi būti teikiama socialinio darbuotojo pagalba ugdant socialinius asmenų įgūdžius tvarkytis savarankiškai ir integruotis į darbo rinką. Įstaigos, skirtos teikti tik dienos (nakties) prieglaudą be socialinės reabilitacijos į šią veiklą neįtraukiamos.
24.6. Mišrių globos įstaigų, įstaigų struktūrinių padalinių, kuriose teikiamos įvairios socialinės paslaugos skirtingoms socialinėms žmonių grupėms tos pačios įstaigos bazėje, įkūrimas arba plėtra: statyba, rekonstrukcija, įrengimas. Mišri globos įstaiga – įstaiga, kurioje teikiamos skirtingos socialinės paslaugos tos pačios socialinės grupės ar skirtingų socialinių grupių žmonėms. Paslaugos skirtingoms socialinėms žmonių grupėms turi būti teikiamos atskirose patalpose. Mišrios globos įstaigos veiklą turi sudaryti Gairių 24.1, 24.2, 24.3 ar 24.5 punktuose išvardytos veiklos. Kitos, neišvardytos minėtuose punktuose paslaugos (institucinė ilgalaikė globa, kultūrinės ir laisvalaikio organizavimo paslaugos, buitinės higienos bendruomenei paslaugos ir kt.), gali sudaryti ne daugiau kaip 20 proc. visų mišrios globos įstaigos veiklų. Bendruomeniniai centrai, skirti prevencijos tikslu teikti bendruomenei tik kultūrines ir laisvalaikio organizavimo bei buitinės higienos paslaugas į šią veiklą neįtraukiami.
24.7. Stacionarių socialinių paslaugų įstaigų, įstaigų struktūrinių padalinių, teikiančių ilgalaikę socialinę globą pritaikymas (rekonstrukcija, įrengimas) Gairių 24.1.1, 24.1.3, 24.2.1, 24.3.1, 24.4.1 ir 24.6 punktuose išvardytoms veikloms. Remiamos veiklos turi būti susietos su ilgalaikės socialinės globos ir stacionarių vietų skaičiaus įstaigoje mažinimo perspektyvomis, savivaldybės ir vietinės bendruomenės, kurios teritorijoje veikia socialinių paslaugų įstaiga, poreikiais.
26. Žemės, nekilnojamojo turto, transporto priemonių (išskyrus transporto priemones, kurių poreikis yra išskirtinai pagrįstas kaip tiesiogiai susijęs su socialinių paslaugų teikimu, pavyzdžiui, pagalbos namuose prieinamumo užtikrinimui atokiose vietovėse, neįgaliųjų transportavimui į socialinių paslaugų įstaigas) bei naudotos įrangos įsigijimas įgyvendinant infrastruktūros plėtros projektą nebus finansuojamas paramos lėšomis.
TREČIASIS SKIRSNIS
KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS LĖŠOS, LYGINAMOJI PARAMOS DALIS, IŠLAIDŲ FINANSAVIMO ŠALTINIAI
27. Šiam kvietimui teikti paraiškas skiriama lėšų suma – 1 mln. litų (ERPF lėšos – 0,8 mln. litų ir bendrojo finansavimo lėšos – 0,2 mln. litų). Šią sumą sudaro paramos lėšos ir bendrąjį finansavimą sudarančios iš valstybės ar savivaldybės biudžetų finansuojamų valstybės bei savivaldybių institucijų lėšos, kurias jos skiria kaip nuosavą indėlį įgyvendinant techninės paramos projektą.
28. Paramos lėšomis gali būti apmokamos visos tinkamos finansuoti techninės paramos projekto išlaidos (žr. šio skyriaus septintą skirsnį), t. y. lyginamoji paramos dalis gali siekti 100 proc. Pareiškėjams rekomenduojama pagal galimybes prisidėti finansuojant tinkamas išlaidas.
29. Nuosavas lėšas, kuriomis planuoja prisidėti prie techninės paramos projekto įgyvendinimo, pareiškėjas privalo nurodyti techninės paramos projekto paraiškos A dalies 10 lentelėje „Techninės paramos projekto finansavimo šaltiniai“. Pareiškėjo nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami, jie turi būti realūs paraiškos pateikimo metu (jei pareiškėjas yra biudžetinė įstaiga, paraiškoje nurodomo dydžio nuosavos lėšos turi būti numatytos kaip pareiškėjo atitinkamų metų asignavimai. Pareiškėjas kartu su paraiška turi pateikti įstaigos vadovo patvirtintą pažymą, kurioje būtų nurodyta, kurios biudžeto programos lėšų numatoma skirti techninės paramos projekto finansavimui).
30. Techninės paramos projekto tinkamų išlaidų finansavimo šaltinis taip pat yra pareiškėjo tiesiogiai iš įgyvendinamos techninės paramos projekto veiklos (pavyzdžiui, projekto rezultatų pardavimo) projekto įgyvendinimo metu ir per vienerių metų laikotarpį po techninės paramos projekto įgyvendinimo pabaigos gautos grynosios pajamos. Šios pajamos proporcingai mažina tinkamas finansuoti išlaidas.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
31. Pareiškėjai ir paramos gavėjai gali būti tik šie juridiniai asmenys, registruoti ir veikiantys Lietuvos Respublikoje:
32. Pareiškėjas privalo būti tiesiogiai atsakingas už projekto parengimą, įgyvendinimą ir rezultatus.
33. Pareiškėjas turi užtikrinti pakankamus administracinius gebėjimus sėkmingam projekto įgyvendinimui.
34. Pareiškėjas yra netinkamas gauti paramą, jeigu:
34.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto, jis likviduojamas arba yra bet kokioje kitoje panašioje situacijoje, numatytoje Lietuvos Respublikos įstatymuose ar kituose teisės aktuose;
34.2. nevykdė įsipareigojimų, susijusių su mokesčių ir socialinio draudimo įnašų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);
34.4. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo;
PENKTASIS SKIRSNIS
REIKALAVIMAI INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS PROJEKTUI
36. Visi infrastruktūros plėtros projektai bus vertinami remiantis BPD priede nustatytais bendraisiais projektų atrankos kriterijais:
36.1. infrastruktūros plėtros projektas turi atitikti bendrą BPD strategiją ir Lietuvos nacionalinę bei Europos Sąjungos politikos kryptis;
36.2. infrastruktūros plėtros projektas turi būti suderinamas su BPD 1.5 priemonės tikslais ir atitikti šių Gairių 24 punkte įvardytą (-as) remiamą veiklą (-as);
37. Vadovaujantis BPD priede nustatytais bendraisiais projektų atrankos kriterijais, prioritetas bus teikiamas:
37.1. infrastruktūros plėtros projektui, kurį įgyvendinant bus didesnis infrastruktūros plėtros projekto teikėjo indėlis;
38. BPD priede visiems teikiamiems projektams taip pat yra nustatyti specifiniai priemonės atrankos kriterijai. Prioritetas bus teikiamas infrastruktūros plėtros projektams, kurie:
38.1. didins teikiamos paslaugos prieinamumą, t. y.:
38.1.1. bus skirti infrastruktūros plėtros projektams tų savivaldybių, kuriose socialinių grupių asmenų, kuriems skiriamas projektas, dalis (procentine išraiška) bendrame tos savivaldybės gyventojų skaičiuje yra didesnė už šalies vidurkį;
38.1.2. infrastruktūros plėtros projektu numatomos teikti socialinės paslaugos, kurių toje teritorijoje nėra ar yra nepakankamai. Poreikiui pagrįsti pateikta išsami esama konkrečios teritorijos gyventojų, socialinių paslaugų, socialinių paslaugų įstaigų statistinių rodiklių analizė;
38.1.3. didins asmenų galimybes pasinaudoti socialinėmis paslaugomis savo gyvenamojoje teritorijoje;
38.1.4. infrastruktūros plėtros projektu numatoma socialines paslaugas teikti kaimo ar mažų miestelių teritorijose (įvertinus jų poreikį);
38.2. gerins teikiamų paslaugų kokybę, t. y.:
38.2.1. numatomos teikti socialinės paslaugos papildys konkrečios vietovės socialinių paslaugų sistemą, užtikrinančią visų būtinųjų socialinių paslaugų grandžių atsiradimą vienos ar kitos socialinės žmonių grupės asmenims ir kokybišką bei visokeriopą nuoseklios pagalbos jiems suteikimo, orientuoto į šių asmenų socialinę integraciją ciklą;
38.3. skatins teikiamų paslaugų plėtrą, t. y.:
39. Rengiant projektus, taip pat būtina užtikrinti, kad pastarieji neprieštarautų BPD įvardytoms horizontalaus lygio sritims. BPD numatytos horizontalaus lygio sritys yra:
39.1. darni plėtra – projektai turėtų prisidėti prie darnaus vystymosi politikos tikslų: palaikyti bendrą gyvenimo kokybę, nuolatinį gamtos išteklių prieinamumą, nepažeisti aplinkos, tenkinti dabartinius plėtros poreikius nepažeidžiant ateities kartų poreikių įgyvendinimo galimybių;
39.2. lygios galimybės – projektai turėtų prisidėti prie lygių galimybių visiems asmenims užtikrinimo;
39.3. informacinė visuomenė – projektai turėtų prisidėti prie informacinės visuomenės plėtros uždavinių: informacinių technologijų (toliau – IT) infrastruktūros ir institucinių bei gyventojų IT gebėjimų plėtros, naujų galimybių naudoti IT, kt.;
40. Aprašant infrastruktūros plėtros projektą paraiškoje būtina nurodyti, kaip projekto rezultatai (pvz., įsteigta ar rekonstruota socialinių paslaugų įstaiga) prisidės prie pačių asmenų, kuriems skirtos socialinės paslaugos, arba tokių asmenų šeimos narių sugrįžimo į darbo rinką.
41. Planuojamu infrastruktūros plėtros projektu turi būti numatyta steigti ar plėsti atskirą nestacionarių socialinių paslaugų biudžetinę ar viešąją įstaigą, įstaigos struktūrinį padalinį. Įgyvendinus projektą, pastatas privalo atitikti tokioms įstaigoms keliamus reikalavimus bei statybos normas ir taisykles, kurios Lietuvos Respublikos teisės aktų yra nustatytos analogiškos paskirties pastatams.
42. Planuojamame infrastruktūros plėtros projekte turi būti numatytas projekto veiklos finansinis tęstinumas, t. y. projekto įgyvendinimo pasėkoje steigiamos ar plečiamos įstaigos, įstaigos struktūrinio padalinio veiklos vykdymo ir tęstinumo finansinės garantijos.
43. Infrastruktūros plėtros projektuose numatomi rekonstruoti pastatai bei naujai statomų pastatų žemės sklypai turi būti pareiškėjų valdomi nuosavybės teise ar patikėjimo teise arba gauti panaudos (nuomos) sutartimi ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui.
44. Planuojamų infrastruktūros plėtros projektų (atkreipiame dėmesį, kad tai netaikoma techninės paramos projektams) rekomenduojamas minimalus dydis yra 400 tūkst. Lt.
45. Planuojami infrastruktūros plėtros projektai turi būti baigti įgyvendinti, projektų išlaidos faktiškai patirtos, paramos bei projektų vykdytojų ir partnerių nuosavos lėšos išmokėtos iki 2008 m. birželio 1 d.
46. Planuojami infrastruktūros plėtros projektai turi būti įgyvendinami Lietuvos Respublikos teritorijoje.
47. Planuojami infrastruktūros plėtros projektai gali būti įgyvendinami kartu su partneriais, kurie turi atitikti tuos pačius kriterijus kaip ir pareiškėjas. Rinkdamasis partnerį, pareiškėjas turėtų atsižvelgti į jo žinias, įgūdžius, patirtį bei galimybes papildyti projektą reikalingais ištekliais. Partnerio dalyvavimas projekte neturi būti formalus, o turi būti aiškiai pagrįstas. Projekto įgyvendinimui pareiškėjas ir partneriai turės sudaryti jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį, kuri privalės atitikti LR civilinio kodekso Šeštosios knygos LI skyriuje jungtinės veiklos sutarčiai keliamus reikalavimus.
ŠEŠTASIS SKIRSNIS
REIKALAVIMAI TECHNINĖS PARAMOS PROJEKTUI
51. Pareiškėjas kartu su šiam kvietimui teikiama paraiška privalo pateikti techninės užduoties investiciniam projektui parengti projektą. Techninė užduotis yra pirkimų konkurso, kurį pareiškėjas vykdys konsultacinių paslaugų teikėjui (investicinio projekto rengėjui) atsirinkti, dokumentų dalis. Rekomenduojamą techninės užduoties investicinio projekto/galimybių studijos rengimui formą bei investicinio projekto rengimo metodiką galima rasti CPVA interneto svetainėje www. cpva. lt.
SEPTINTASIS SKIRSNIS
TECHNINĖS PARAMOS PROJEKTO TINKAMOS IŠLAIDOS
52. Techninės paramos projekto biudžete turi būti numatytos tinkamos finansuoti išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu, kurios:
52.2. yra realiai apskaičiuotos (atitinka rinkos kainas) ir suplanuotos atsižvelgiant į vidutinį metinį kainų augimą;
53. Tinkamomis gali būti pripažįstamos tokios, šių Gairių 52 punkte nustatytus reikalavimus atitinkančios, išlaidų rūšys:
54. Netinkamos išlaidos yra nekilnojamojo turto, žemės, transporto priemonių, įrangos pirkimas, techninės dokumentacijos, viešųjų pirkimų konkursinės dokumentacijos, infrastruktūros plėtros projekto paraiškos rengimo paslaugų pirkimas, statybos/rekonstrukcijos darbai, projekto administravimo išlaidos, darbo užmokestis, PVM, kurį projekto vykdytojas gali susigrąžinti teisės aktų nustatyta tvarka.
55. Į projekto išlaidas įtrauktos šių Gairių 54 punkte nustatytos netinkamos išlaidos nebus finansuojamos paramos lėšomis.
56. Pareiškėjai, kurių techninės paramos projektai nebus patvirtinti paramai gauti, gali rengti investicinį projektą savo lėšomis ir dalyvauti šių Gairių II skyriaus aštuntajame skirsnyje nurodytuose infrastruktūros plėtros projektų kvietimuose teikti paraiškas. Minėtuose kvietimuose teikti paraiškas patvirtinus paramą infrastruktūros plėtros projekto įgyvendinimui, investicinio projekto rengimo išlaidos (jas įtraukus į infrastruktūros plėtros projekto biudžetą) galėtų būti kompensuojamos iš paramos lėšų.
AŠTUNTASIS SKIRSNIS
TOLIMESNI KVIETIMAI TEIKTI PARAIŠKAS
57. Įgyvendinant BPD, SADM planuoja skelbti šiuos kvietimus teikti infrastruktūros plėtros projektų paraiškas BPD 1.5 priemonės nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros veiklos sričiai įgyvendinti:
III SKYRIUS. PARAIŠKŲ TEIKIMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
REIKALAVIMAI PARAIŠKAI
59. Paraiškos forma susideda iš dviejų dalių: bendrosios (A) ir specialiosios (B) (Gairių 1 priedas);
60. Prie paraiškos turi būti pridėti paraiškos B dalyje nurodyti dokumentai (originalai arba patvirtintos kopijos).
61. Paraiška turi būti užpildyta vadovaujantis šiomis Gairėmis bei paraiškos pildymo instrukcija (Gairių 2 priedas).
63. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu, išspausdinta ir kartu su pridedamais dokumentais tvarkingai įrišta arba susegta.
65. Pareiškėjas turi pateikti vieną paraiškos ir pridedamų dokumentų originalą tituliniame lape pažymėtą įrašu „Originalas“ ir dvi patvirtintas kopijas, tituliniame lape pažymėtas įrašu „Kopija“. Patvirtinimas pažymimas įrašu „Tikra“, dokumento kopijos tikrumą liudijančio pareiškėjo įstaigos vadovo ar kito, teisės aktų suteiktus įgaliojimus turinčio darbuotojo, pareigų pavadinimu, parašu, pavarde, data ir pareiškėjo antspaudu (jei turi).
66. Kartu su paraiškos originalu turi būti pateikta elektroninė paraiškos versija (įrašyta į elektroninę laikmeną), pridedamų dokumentų elektroninės versijos pateikti nebūtina.
67. Prieš pildant paraišką pareiškėjams rekomenduojame susipažinti su šiais dokumentais:
67.3. Lietuvos 2004-2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033;
67.4. Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004-2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 1K-233 (Žin., 2004, Nr. 98-3650);
67.5. Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros 2004-2006 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 1178 (Žin., 2003, Nr. 90-4075);
ANTRASIS SKIRSNIS
PARAIŠKOS PATEIKIMAS
69. Paraiška turi būti pateikta užklijuotame voke vienu iš nurodytų būdų:
70. Paraiška turi būti pateikta šiuo adresu:
Centrinė projektų valdymo agentūra,
S. Konarskio g. 13,
LT-03109 Vilnius.
72. Kitais būdais arba kitais adresais, negu nurodyta šių Gairių 69 ir 70 punktuose, pateikta paraiška nebus registruojama ir vertinama.
73. Paraiška turi būti pristatyta iki 2005 m. rugpjūčio 16 d. 16 val. Vėliau gauta paraiška nebus vertinama.
TREČIASIS SKIRSNIS
INFORMACIJOS TEIKIMAS PAREIŠKĖJAMS
75. Visą informaciją apie kvietimą teikti paraiškas „Parama projektams parengti“ galite rasti šiuose tinklalapiuose: www. socmin. lt ir www. cpva. lt.
76. Pareiškėjai gali pateikti klausimus dėl dalyvavimo kvietime tvarkos ir sąlygų bei paraiškos pildymo:
77. Informacija telefonu pareiškėjams teikiama nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos iki galutinės paraiškų pateikimo dienos. Klausimai elektroniniu paštu arba faksu gali būti pateikti likus ne mažiau kaip 7 dienoms iki paraiškų priėmimo termino pabaigos. Kiekviename elektroniniu paštu arba faksu siunčiamame laiške turi būti nurodytas kvietimo teikti paraiškas numeris, siuntėjo vardas ir pavardė, organizacija ir telefono numeris.
IV SKYRIUS. PARAIŠKŲ VERTINIMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
PARAIŠKŲ VERTINIMO ETAPAI
79. Už pateiktų paraiškų vertinimą yra atsakinga CPVA, kuri prireikus gali pasinaudoti nepriklausomų ekspertų paslaugomis. Vertinimas vyksta pagal CPVA nustatytą ir su SADM suderintą vidinę paraiškų vertinimo tvarką.
80. Vertinimo metu CPVA gali kreiptis į atitinkamas institucijas papildomos informacijos apie pareiškėją bei paraišką.
81. Vertinimo metu CPVA gali atlikti patikrą vietoje. Apie planuojamą patikrą vietoje pareiškėjas informuojamas išsiunčiant jam informacinį raštą, kuriame nurodoma, kokia informacija, duomenys, dokumentai turi būti prieinami CPVA darbuotojams. Paraiškoje pateiktos informacijos patikra vietoje turi būti atlikta per kuo trumpesnį laiką. Konkretų laiką, per kurį turi būti atlikta patikra, nustato CPVA. Parengus patikros vietoje ataskaitą, atsižvelgiant į joje pateikiamą informaciją, paraiška vertinama toliau. Patikros metu nustačius, jog pareiškėjas paraiškoje pateikė klaidinančią informaciją, CPVA atmeta paraišką.
ANTRASIS SKIRSNIS
ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMAS
83. Šiame vertinimo etape nustatoma, ar su paraiška yra pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija.
84. Atliekant paraiškos administracinės atitikties vertinimą, užpildoma toliau pateikta 1 lentelė.
1 lentelė. Administracinės atitikties vertinimas
Paraiškos gavimo data: Paraiškos Nr.: Projekto pavadinimas: Paraišką vertino: |
Pareiškėjo pavadinimas:... |
|
|
Taip |
Ne |
1. Pateiktos abi paraiškos dalys (A ir B) |
|
|
2. Paraiška (paraiškos A ir B dalys) yra tinkamai pateikta, pilnai užpildyta, atitinka paraiškos formą ir yra pasirašyta pareiškėjo |
|
|
3. Paraiška (paraiškos A ir B dalys) užpildyta kompiuteriu ir lietuvių kalba |
|
|
4. Pridėti visi privalomi dokumentai, nurodyti paraiškos B dalyje |
|
|
5. Pateiktas reikiamas paraiškos ir pridedamų dokumentų egzempliorių skaičius (vienas originalas ir dvi patvirtintos kopijos) |
|
|
6. Pateikta elektroninė paraiškos versija (įrašyta į elektroninę laikmeną) |
|
|
VERTINTOJO PASTABOS. (Kokios informacijos ar dokumentų trūksta) |
85. Jeigu vertinama paraiška neatitinka bent vieno administracinės atitikties vertinimo kriterijaus, pareiškėjui siunčiamas raštas, kuriame prašoma per nustatytą terminą pateikti trūkstamą informaciją arba dokumentus. Konkretų terminą per kurį būtina pateikti trūkstamą informaciją, nustato CPVA, tačiau tai negali būti terminas, trumpesnis nei 2 darbo dienos.
86. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką prašomų dokumentų ir informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją, CPVA motyvuotu sprendimu paraišką atmeta ir toliau nebevertina.
87. Apie priimtą sprendimą dėl paraiškos atmetimo CPVA informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas, išsiųsdama jam informacinį raštą kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.
88. Paraiška, atitinkanti visus administracinės atitikties vertinimo kriterijus, yra vertinama toliau.
TREČIASIS SKIRSNIS TINKAMUMO SKIRTI PARAMĄ VERTINIMAS
90. Šiame vertinimo etape nustatoma, ar techninės paramos projektas yra tinkamas finansuoti BPD 1.5 priemonei įgyvendinti skirtomis lėšomis.
91. Tinkamumo skirti paramą vertinimas atliekamas pagal toliau pateiktą 2 lentelę:
2 lentelė. Tinkamumo skirti paramą vertinimas
Paraiškos pristatymo data: Paraiškos Nr.: Projekto pavadinimas: Paraišką vertino: |
Pareiškėjo pavadinimas:... |
|
|
Taip |
Ne |
1. PAREIŠKĖJO TINKAMUMAS |
|
|
1.1. Pareiškėjas atitinka šiose Gairėse nustatytus reikalavimus |
|
|
1.2. Projektui įgyvendinti turima pakankamų administracinių gebėjimų ir pajėgumų |
|
|
2. INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS PROJEKTO IDĖJOS TINKAMUMAS |
|
|
2.1. Projektas atitinka BPD strategiją ir prisideda prie BPD ir BPD 1.5 priemonės tikslų įgyvendinimo |
|
|
2.2. Projektas atitinka Gairėse nurodytą nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros veiklos sritį ir jos remiamą (-as) veiklą (-as) (pagal tikslinę grupę) |
|
|
2.3. Tikslinės grupės, kurioms skirtos projekto veiklos, atitinka Gairėse pareiškėjams nurodytas grupes |
|
|
2.4. Projektas prisideda prie pačių asmenų, kuriems skirtos socialinės paslaugos, arba tokių asmenų šeimos narių sugrįžimo į darbo rinką |
|
|
2.5. Projektu numatyta steigti ar plėsti atskirą biudžetinę ar viešąją įstaigą, įstaigos struktūrinį padalinį |
|
|
2.6. Projektas neprieštarauja ES horizontaliosioms sritims (darnaus vystymosi, lygių galimybių ir informacinės visuomenės) |
|
|
2.7. Paraiškoje pagrįstas projekto finansinis tęstinumas (pateiktos nuorodos į atitinkamus dokumentus). Projekto finansiniam tęstinumui užtikrinti naudojami šaltiniai yra patikimi ir tinkami. |
|
|
2.8. Projektas bus įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje |
|
|
2.9. Projekto pabaiga atitinka nustatytus reikalavimus |
|
|
3. TECHNINES PARAMOS PROJEKTO TINKAMUMAS |
|
|
3.1. Projekto veikla atitinka šio kvietimo remiamą veiklą – investicinio projekto (galimybių analizės) rengimą/atnaujinimą |
|
|
3.2. Pasirinkta privaloma paramos informavimo ir viešumo priemonė |
|
|
3.3. Pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi ir tinkami (jei taikoma) |
|
|
3.4. Projekto išlaidos atitinka išlaidų eilutes, yra aiškios, detalios, pagrįstos, realios, būtinos projektui įgyvendinti ir tinkamos finansuoti |
|
|
3.5. Projektas įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje |
|
|
3.6. Projekto trukmė atitinka nustatytus reikalavimus |
|
|
VERTINTOJO PASTABOS (Kokios informacijos ar dokumentų trūksta) |
Maksimali siūloma tinkamų finansuoti išlaidų suma litais |
|
Maksimalus siūlomas paramos projektui dydis litais |
|
92. Jeigu paraiška atitinka ne visus tinkamumo skirti paramą kriterijus ir bent vienas vertinimo atsakymas yra neigiamas, CPVA siunčia raštą pareiškėjui su prašymu tikslinti paraišką pagal pateiktas pastabas per nustatytą terminą ne trumpesnį nei 2 darbo dienos. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką visos prašomos informacijos nepateikia, CPVA motyvuotu sprendimu paraišką atmeta ir toliau nevertina.
93. Šiame vertinimo etape taip pat nustatomas maksimalus paramos techninės paramos projektui dydis ir lyginamoji paramos dalis. Jeigu dalis projekto išlaidų yra nepagrįstos, CPVA raštu prašo pareiškėjo pagrįsti tokias išlaidas ir/arba pasiūlyti dalį jų sumažinti. Jei per CPVA nustatytą terminą pareiškėjas nepateikia prašomos informacijos arba pateikta informacija nepagrindžia išlaidų būtinumo projekto veiklai įgyvendinti, nepagrįstos išlaidos laikomos netinkamomis finansuoti. Vertintojai turi teisę perskaičiuoti projekto biudžetą naudodami vidutinius rinkos įkainius ir atitinkamai sumažinti nepagrįstai dideles projekto tinkamas finansuoti išlaidas apie tai informuojant pareiškėją
94. Jeigu CPVA nustatytas projekto tinkamų finansuoti išlaidų dydis ir galimas maksimalus paramos dydis skiriasi nuo paraiškoje nurodytų, CPVA raštu suderina su pareiškėju, ar jis sutinka įgyvendinti projektą su CPVA nustatytomis maksimalaus dydžio išlaidomis ir parama. Jei pareiškėjas nesutinka, CPVA paraišką atmeta ir toliau nevertina.
95. Apie priimtą sprendimą atmesti paraišką CPVA informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas, išsiųsdama jam informacinį raštą kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
PROJEKTO NAUDOS IR KOKYBĖS VERTINIMAS
98. Projektų naudos ir kokybės vertinimo etape atrenkami techninės paramos projektai, kurie iš tinkamų finansuoti projektų labiausiai atitinka prioritetinius bendruosius BPD priedo ir specifinius BPD 1.5 priemonės projektų atrankos kriterijus, duoda daugiausiai naudos, efektyviausiai panaudoja paramos lėšas ir kurių įgyvendinimas yra geriausiai suplanuotas.
99. Vertinimas atliekamas projektui suteikiant balus pagal nustatytus vertinimo kriterijus. Aukščiausias galimas įvertinimas yra 100 balų.
100. Atliekant projekto naudos ir kokybės vertinimą pildoma toliau pateikta 3 lentelė.
3 lentelė. Projekto naudos ir kokybės vertinimas
Paraiškos Nr.: |
Projekto pavadinimas: |
||||
Pareiškėjo pavadinimas: |
Projekto įgyvendinimo vieta: |
||||
Prašoma paramos suma: |
Projekto trukmė: |
||||
Nuoroda į paraiškos formą |
Vertinimo kriterijai |
Maks. balų skaičius |
Skiriamas balas |
Pastabos |
|
|
1. INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS PROJEKTO (PROJEKTO IDĖJOS) REZULTATŲ POREIKIO IR NAUDOS PAGRĮSTUMAS |
70 |
|
|
|
B 2.6.3. |
1.1. Infrastruktūros plėtros projekto atitiktis specifiniams projektų atrankos kriterijams |
40 |
|
|
|
|
1.1.1. projektas didina teikiamos paslaugos prieinamumą projektas atitinka Gairių 38.1. 1-38.1.5 punktus – 10 balų |
|
|
|
|
|
1.1.4. projektas gerina teikiamų paslaugų kokybę projektas atitinka Gairių 38.2. 1-38.2.2 punktus – 10 balų |
|
|
|
|
|
1.1.5. projektas skatina teikiamų paslaugų plėtrą projektas atitinka Gairių 38.3. 1-38.3.2 punktus – 12 balų |
|
|
|
|
|
1.1.6. projektas turi poveikį konkretaus regiono socialinei ir ekonominei plėtrai. projektas atitinka Gairių 38.4 punktą – 8 balai |
|
|
|
|
B 2.6.2. |
1.2. Infrastruktūros plėtros projekto poreikio pagrindimas (kam ir kodėl būtini projekto rezultatai). Infrastruktūros plėtros projekto rezultatų atitiktis tikslinės grupės poreikiams Projekto poreikis yra paremtas konkrečiai Įvardyta problema, yra atskleistos problemos atsiradimo priežastys. Projekto poreikis yra pagrįstas tyrimais bei statistika, yra nurodytos tyrimų publikacijos ar oficialios statistinės informacijos šaltiniai. Tikslinė grupė yra konkrečiai įvardyta, pateikta išsami ir objektyvi informacija apie specifines tikslinės grupės problemas bei poreikius. Aiškiai ir konkrečiai įvardytos numatomos teikti socialinės paslaugos. Paraiškoje išsamiai pagrįsta, kaip projekto rezultatai prisidės prie tikslinės grupės problemų sprendimo, kaip ir kokiu laipsniu pagerins tikslinės grupės situaciją. |
15 |
|
|
|
B 2.6.5. |
1.3. Infrastruktūros plėtros projekto rezultatų apibrėžtumas Infrastruktūros plėtros projekto rezultatai aiškūs ir pasiekiami. |
10 |
|
|
|
B 2.8. |
1.4. Pareiškėjo turimi infrastruktūros plėtros projekto valdymo pajėgumai Pareiškėjas turi pakankamus infrastruktūros projekto valdymo pajėgumus. |
5 |
|
|
|
|
II. TECHNINES PARAMOS PROJEKTAS |
30 |
|
|
|
A 11 |
2.1. Techninės paramos projekto įgyvendinimo planas yra nuoseklus, aiškus ir realistinis Projekto veiklos konkrečiai apibrėžtos, aprašytos ir susijusios tarpusavyje; visos veiklos yra būtinos ir pakankamos numatytiems rezultatams pasiekti; veiklų įgyvendinimo išdėstymas laike yra realus, nuoseklus, logiškas ir optimalus siekiant numatytų rezultatų. |
10 |
|
|
|
B 1.2.; B 3.1.; A 6.1 |
2.2. Techninės paramos projekto valdymo pajėgumai Paraiškoje nurodyti pakankami techninės paramos projekto valdymo pajėgumai; nurodytas personalas turi pakankami kompetencijos ir patirties, reikalingos numatytoms projekto veikloms atlikti. |
10 |
|
|
|
B 1.3. |
2.3. Techninės paramos projekto įgyvendinimo atskaitomybė ir priežiūra Techninės paramos projekto įgyvendinimo atskaitomybė ir priežiūra aiški ir apgalvota. |
7 |
|
|
|
|
2.4. Kokia dalimi pareiškėjas prisideda prie techninės paramos projekto įgyvendinimo nuosavomis lėšomis Pagal tai, kiek projektas atitinka šį kriterijų, skiriami tokie balai: 1. Pareiškėjas prisideda daugiau kaip 20 proc. nuosavų lėšų – 3 balai 2. Pareiškėjas prisideda 10-20 proc. nuosavų lėšų – 2 balai 3. Pareiškėjas prisideda iki 10 proc. nuosavų lėšų – 1 balas 4. Pareiškėjas neprisideda nuosavomis lėšomis – 0 balų |
3 |
|
|
|
IŠ VISO: |
100 |
|
|
||
Vertintojo pastabos |
|
||||
Paraiškos vertintojas: (Pareigos, parašas, vardas ir pavardė) Vertinimo data: |
|
||||
101. Jeigu vertinant paraišką CPVA kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, pareiškėjui siunčiamas laiškas su prašymu pateikti paaiškinimus ar trūkstamą informaciją. Pareiškėjas paaiškinimus ar trūkstamą informaciją turi pateikti per prašyme nurodytą, ne trumpesnį nei 2 darbo dienų, terminą. Taip pat šiame vertinimo etape pareiškėjai yra kviečiami atvykti į CPVA pokalbiui. Pareiškėjui nepateikus trūkstamos informacijos arba jei pareiškėjo pateikta informacija yra nepakankama, vertinimo metu mažinamas atitinkamo vertinimo kriterijaus balų skaičius.
102. Atlikusi projekto naudos ir kokybės vertinimą, CPVA parengia projektų vertinimo ataskaitą, kurią pateikia SADM.
V SKYRIUS. PRANEŠIMŲ PATEIKIMAS
104. Visi su projektu susiję pranešimai siunčiami paraiškoje nurodytu pareiškėjo adresu ir (arba) paraiškoje nurodytu pareiškėjo faksu.
VI SKYRIUS. PROJEKTŲ ATRANKA IR GALUTINIO SPRENDIMO DĖL PARAMOS
SKYRIMO PRIĖMIMAS
106. Gavusi CPVA vertinimo ataskaitą, SADM kviečia Projektų atrankos komiteto (toliau – atrankos komitetas) posėdį. Atrankos komiteto posėdžiuose dalyvauja vadovaujančiosios institucijos (Finansų ministerijos) ir kitų institucijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomi projektai, taip pat, jei būtina, socialinių partnerių atstovai.
107. Atrankos komitetas, apsvarstęs CPVA vertinimo ataskaitą, teikia SADM vieną iš šių rekomendacijų:
108. Informacija apie atrankos komiteto rekomendacijas skelbiama SADM interneto svetainėje www.socmin.lt.
109. Galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo priima SADM, vadovaudamasi atrankos komiteto rekomendacijomis. Apie savo sprendimą SADM informuoja CPVA.
110. Jeigu atrankos komitetas rekomenduoja pakartotinai įvertinti projektą, SADM grąžina paraišką CPVA, kuri informuoja pareiškėją apie atliekamą pakartotinį vertinimą. CPVA iš naujo įvertina paraišką, atsižvelgdama į atrankos komiteto pastabas, ir per atrankos komiteto nurodytą terminą pateikia naują vertinimo ataskaitą.
111. Jeigu projektui nuspręsta neskirti finansavimo, CPVA per 5 darbo dienas po to, kai ji gauna ir užregistruoja SADM sprendimą, tokiam pareiškėjui siunčia pranešimą, kuriame nurodo paramos neskyrimo priežastis.
VII SKYRIUS. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
113. Pareiškėjas turi teisę SADM apskųsti CPVA veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu ir atranka, per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius CPVA veiksmus. Jei SADM per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos nusprendžia, kad:
113.1. CPVA veiksmai buvo teisėti ir pagrįsti, ji apie tai per 5 darbo dienas informuoja pareiškėją;
114. Pareiškėjas turi teisę Finansų ministerijai apskųsti SADM veiksmus arba neveikimą susijusius su paraiškos atranka ir sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimu per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius SADM veiksmus arba neveikimą. Jei Finansų ministerija per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos nusprendžia, kad:
114.1. pareiškėjo skundas pagrįstas, ji nustato, kokius veiksmus SADM turi atlikti, ir apie tai per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl pareiškėjo skundo priėmimo dienos informuoja pareiškėją;
115. Projekto vykdytojas turi teisę SADM apskųsti CPVA veiksmus ar neveikimą susijusius su jo įgyvendinamu projektu, per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius CPVA veiksmus ar neveikimą. SADM, gavusi projekto vykdytojo skundą per 10 darbo dienų nuo skundo užregistravimo dienos privalo išnagrinėti skunde pateiktus argumentus ir nustatyti, ar jie pagrįsti (šis terminas gali būti pratęstas, jei skundui nagrinėti reikia gauti papildomos informacijos). Nusprendusi, kad skundas yra nepagrįstas, SADM per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo apie šį sprendimą informuoja projekto vykdytoją. Jei SADM nusprendžia, kad skundas yra pagrįstas, ji paveda CPVA imtis SADM siūlomų veiksmų, nustato veiksmų atlikimo terminus ir informuoja apie tai projekto vykdytoją per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl pareiškėjo skundo priėmimo dienos.
116. Projekto vykdytojas turi teisę apskųsti Finansų ministerijai SADM veiksmus ar neveikimą, susijusius su jo įgyvendinamu projektu, per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius SADM veiksmus ar neveikimą. Finansų ministerija, gavusi projekto vykdytojo skundą per 10 darbo dienų nuo skundo užregistravimo dienos privalo išnagrinėti skunde pateiktus argumentus ir nustatyti, ar jie pagrįsti. Finansų ministerija gali nuspręsti pratęsti šį terminą, jei skundui nagrinėti reikia gauti papildomos informacijos. Nusprendusi, kad skundas nėra pagrįstas, Finansų ministerija per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo apie tai informuoja projekto vykdytoją. Jei Finansų ministerija nusprendžia, kad skundas yra pagrįstas, ji paveda SADM imtis Finansų ministerijos siūlomų veiksmų, nustato veiksmų atlikimo terminus ir informuoja apie tai projekto vykdytoją per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl projekto vykdytojo skundo priėmimo dienos.
VIII SKYRIUS. PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS
118. CPVA, gavusi SADM sprendimą dėl paramos skyrimo, pagal pavyzdinę paramos sutarties formą (Gairių 3 priedas) parengia, suderina su pareiškėju bei SADM ir išsiunčia pareiškėjui suderintą paramos sutarties projektą, nurodo pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminą sutarties pasirašymo būdus bei pateikia kitą svarbią informaciją.
119. Pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminas negali būti ilgesnis nei 10 darbo dienų, jei pasirašančios šalys nenurodo svarbių priežasčių pratęsti šį terminą.
120. Pareiškėjui per pranešime nustatytą pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminą nepasirašius paramos sutarties, pasiūlymas pasirašyti paramos sutartį netenka galios ir parama projektui neskiriama. Pasibaigus pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminui, jei paramos sutartis nebuvo pasirašyta, CPVA išsiunčia pareiškėjui pranešimą apie pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo termino pabaigą ir informuoja pareiškėją kad jis nebeteko galimybės gauti paramą projektui.
121. Su pareiškėju, kuris per nustatytą terminą priėmė pasiūlymą pasirašyti paramos sutartį, sudaroma trišalė paramos sutartis. Tris paramos sutarties egzempliorius pasirašo pareiškėjo įgaliotas atstovas, SADM įgaliotas atstovas bei CPVA įgaliotas atstovas.
122. Skiriamos paramos suma paramos sutartyje nurodoma kaip galima didžiausia paramos suma, kuri gali būti išmokėta projekto vykdytojui, jeigu jis įvykdys visus paramos sutartyje nustatytus įsipareigojimus ir tinkamai atsiskaitys už gautas paramos lėšas. Projekto vykdytojui pilnai neįvykdžius įsipareigojimų dėl nuosavų lėšų panaudojimo, paramos suma proporcingai sumažinama.
IX SKYRIUS. TECHNINĖS PARAMOS PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SĄLYGOS
124. Paramos sutartyje nurodomos detalios techninės paramos projekto įgyvendinimo sąlygos bei šalių teisės ir įsipareigojimai: didžiausia galima paramos suma ir lyginamoji paramos dalis, lėšų mokėjimo tvarka, ataskaitų rengimo ir teikimo tvarka, atsiskaitymo už gautą paramą tvarka, patikrų vietoje atlikimo tvarka, paramos teikimo sustabdymo ir paramos grąžinimo tvarka, paramos sutarties keitimo sąlygos ir tvarka, reikalavimai atlikti auditą bei projektų dokumentų saugojimo tvarka ir kt.
125. Pasirašydamas paramos sutartį, projekto vykdytojas įsipareigoja užtikrinti techninės paramos projekto veiklos tęstinumą po projekto įgyvendinimo, t. y. privalo dėti visas pastangas, kad parengta techninės paramos projekto dokumentacija būtų panaudota per artimiausią laikotarpį, vykdant infrastruktūros plėtros projektą. Pasirašydamas paramos sutartį projekto vykdytojas taip pat įsipareigoja užtikrinti infrastruktūros plėtros projekto, kurio investicinio projekto rengimui teikiama parama, veiklos tęstinumą ne trumpiau nei 5 metus nuo infrastruktūros plėtros projekto pabaigos.
126. Visi techninės paramos projekto metu vykdomi pirkiniai turi būti atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296) ir CPVA parengtomis pirkimų taisyklėmis, kai projekto vykdytojas yra perkančioji organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, arba laikantis CPVA parengtos pirkimų tvarkos (toliau – Pirkimų tvarka) tais atvejais, kai projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą.
127. Techninės paramos projekto tinkamų finansuoti išlaidų apmokėjimui gali būti taikomi trys būdai: kompensavimo be avanso mokėjimo, kompensavimo su avanso mokėjimu ir/arba sąskaitų apmokėjimo. Konkretaus techninės paramos projekto išlaidų apmokėjimui gali būti taikomi du būdai, kurie bus nustatyti paramos teikimo sutartyje. Išlaidų apmokėjimo būdų taikymą konkrečiam techninės paramos projektui lemia: projekto vykdytojo juridinio asmens statusas, techninės paramos projekto dalies, kurią projekto vykdytojas įgyvendina pats, dydis bei tai, ar techninės paramos projekto įgyvendinimo eigoje paslaugų pirkimo sutartys yra sudaromos pagal Viešųjų pirkimų įstatymą:
127.1. Kompensavimo be avanso mokėjimo būdas gali būti taikomas viešųjų juridinių asmenų įgyvendinamiems techninės paramos projektams ar techninės paramos projekto išlaidų daliai finansuoti.
127.2. Kompensavimo su avanso mokėjimu būdas taikomas biudžetinių įstaigų ir viešųjų juridinių asmenų, kurių veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymas (Žin., 2004, Nr. 25-745), Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 68-1633) arba Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 32-787), įgyvendinamiems techninės paramos projektams ar techninės paramos projektų daliai, kuriuos toks projekto vykdytojas įgyvendina nesudarydamas paslaugų teikimo/prekių tiekimo sutarčių pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą. Avanso dydis projekto vykdytojui nustatomas tokia tvarka:
127.2.1. jei projekto vykdytojas didžiąją techninės paramos projekto dalį, kuriai tenka 50 ar daugiau procentų visų tinkamų finansuoti techninės paramos projekto išlaidų, įgyvendina nesudarydamas paslaugų teikimo/prekių tiekimo sutarčių pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą visam techninės paramos projektui finansuoti gali būti taikomas tik kompensavimo su avansu mokėjimo būdas. Tokiu atveju avanso dydis projekto vykdytojui gali siekti iki 20 procentų paramos sumos;
127.2.2. jei tik daliai techninės paramos projekto išlaidų finansuoti taikomas kompensavimo su avansu mokėjimo būdas (kai projekto vykdytojas techninės paramos projekto dalį, kuriai tenka mažiau nei 50 procentų visų tinkamų finansuoti techninės paramos projekto išlaidų, įgyvendina nesudarydamas paslaugų teikimo/prekių tiekimo sutarčių pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą), avanso dydis gali sudaryti iki 40 procentų tos paramos sumos dalies, kuriai taikomas kompensavimo su avansu mokėjimo būdas.
127.3. Sąskaitų apmokėjimo būdas taikomas viešųjų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą įgyvendinamiems techninės paramos projektams ar techninės paramos projektų daliai, sudarančiai daugiau nei 50 procentų visų tinkamų finansuoti techninės paramos projekto išlaidų, kuriems įgyvendinti projekto vykdytojas sudaro paslaugų teikimo/prekių tiekimo sutartis su paslaugų teikėjais/prekių tiekėjais, atrinktais vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
128. Paramos lėšos pervedamos projekto vykdytojo pateiktų SADM nustatytos formos avanso, tarpinių ir galutinio mokėjimo prašymų (Gairių 4 ir 5 priedai), užpildytų remiantis avanso bei tarpinių ir galutinio mokėjimo prašymų pildymo instrukcijomis (Gairių 6 ir 7 priedai), pagrindu. Detali mokėjimo prašymų teikimo tvarka, mokėjimo prašymus pagrindžiantys dokumentai ir išlaidų apmokėjimo tvarka yra nustatyta paramos sutartyje:
128.1. Sudarius paramos sutartį, ne vėliau nei iki pirmojo tarpinio mokėjimo prašymo pateikimo, projekto vykdytojas gali prašyti (žr. Gairių 127.2 punktą) išmokėti avansą techninės paramos projektui įgyvendinti (toliau – avansas), pateikdamas nustatytos formos avanso mokėjimo prašymą. Kartu su avanso mokėjimo prašymu projekto vykdytojas turi pateikti banko garantiją arba laidavimo draudimo sutartį dėl avanso sumos, jeigu avanso suma yra didesnė ne 10 000 litų (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms).
128.2. Avanso mokėjimo prašymas išnagrinėjamas CPVA ne ilgiau nei per 10 darbo dienų. Jei avanso mokėjimo prašymas parengtas tinkamai ir pridėti visi jame reikalaujami dokumentai, CPVA parengia ir SADM pateikia mokėjimo paraišką. Mokėjimo paraiškos nagrinėjamos ir avansas sumokamas Gairių 128.14-128.16 punktuose nustatyta tvarka.
128.3. Jei avanso mokėjimo prašymas parengtas netinkamai, jis atmetamas. Atmetus avanso mokėjimo prašymą, avanso mokėjimo prašymas gali būti teikiamas pakartotinai, jei nepažeidžiamas Gairių 128.1 punkte nustatytas tokio mokėjimo prašymo pateikimo terminas.
128.4. Gavęs avansą, projekto vykdytojas turi iš karto pradėti vykdyti techninės paramos projektą ir pirmąjį tarpinio mokėjimo prašymą turi pateikti CPVA ne vėliau kaip po 3 mėnesių nuo avanso gavimo dienos. Vėlesni tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymai teikiami paramos sutartyje nustatyta tvarka. Jeigu per 3 mėnesius nuo avanso gavimo dienos projekto vykdytojas nepradeda įgyvendinti techninės paramos projekto ir patirti išlaidų, jis, praėjus 3 mėnesiams nuo avanso išmokėjimo dienos, per 5 darbo dienas privalo grąžinti avansą SADM.
128.5. Tinkamos finansuoti techninės paramos projekto išlaidos (išskyrus išlaidas, apmokamas kompensavimo su avanso mokėjimo būdu) gali būti apmokamos taikant kompensavimo be avanso mokėjimo arba sąskaitų apmokėjimo būdus. Galutinio mokėjimo prašymas, išskyrus Gairių 128.19 punkte numatytą atvejį, gali būti apmokamas taikant tik kompensavimo be avanso mokėjimo būdą.
128.6. Taikant sąskaitų apmokėjimo būdą projekto vykdytojui apmokamos jam išrašytos ir neapmokėtos prekių tiekėjų, paslaugų teikėjų (toliau – teikėjai) sąskaitos (taip pat ir išankstinio apmokėjimo sąskaitos), tik jei pirkimas buvo vykdomas vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu. Taikant šį techninės paramos projekto išlaidų apmokėjimo būdą:
128.6.1. projekto vykdytojas, prieš priimdamas kiekvieną teikėjo jam išrašytą sąskaitą, turi patikrinti jos atitikimą sudarytos su teikėju sutarties sąlygoms, patikrinti ir priimti suteiktas paslaugas/prekes. Sąskaitos priėmimas patvirtinamas projekto vykdytojui pasirašant ant teikėjo pateiktos sąskaitos;
128.6.2. projekto vykdytojas prie CPVA teikiamo mokėjimo prašymo prideda teikėjų išrašytas sąskaitas, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutartį, perdavimo-priėmimo aktą (jei toks yra) ir kitus dokumentus, patvirtinančius patirtas techninės paramos projekto išlaidas;
128.6.3. teikėjo (-jų) pateikta išankstinio apmokėjimo sąskaita (ar sąskaitos) gali būti apmokama (-os) tik tuo atveju, jei visiems teikėjams mokamo avanso suma sudaro ne daugiau nei paramos sutartyje nurodytą didžiausio galimo paramos dydžio procentą ir kartu su mokėjimo prašymu yra pateikiama banko garantija arba laidavimo draudimo sutartis išrašytos sąskaitos sumai;
128.7. Taikant išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu arba išlaidų kompensavimo be avanso mokėjimo būdus (toliau vadinama – išlaidų kompensavimo būdas) apmokamos projekto vykdytojo faktiškai patirtos ir apmokėtos išlaidos. Taikant išlaidų kompensavimo būdą prie mokėjimo prašymo turi būti pridedami dokumentai, pateisinantys patirtas techninės paramos projekto išlaidas ir atitinkamai Viešųjų pirkimų įstatymo ir Pirkimų taisyklių arba Pirkimų tvarkos laikymąsi, ir dokumentai, patvirtinantys išlaidų apmokėjimą (banko sąskaitos išrašai, įvairūs apskaitos dokumentai ir kiti dokumentai, pagrindžiantys išlaidų apmokėjimo faktą).
128.8. Projekto vykdytojas, ketindamas gauti paramą patirtoms tinkamoms finansuoti techninės paramos projekto išlaidoms apmokėti, CPVA turi pateikti tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymus bei juos pagrindžiančių dokumentų, pateisinančių (jei reikia – ir patvirtinančių) patirtas techninės paramos projekto išlaidas ir jų tinkamumą, kopijas, patvirtintas nustatytos formos tikrumo žyma, dedama projekto vykdytojo. Projekto vykdytojas CPVA turi pateikti ir elektroninę mokėjimų prašymų versiją. Teikiami tarpinio mokėjimo prašymai turi būti patikrinti ir patvirtinti nepriklausomo auditoriaus.
128.9. Viename tarpinio mokėjimo prašyme projekto vykdytojas gali prašyti išlaidas apmokėti naudojant tik vieną išlaidų apmokėjimo būdą – išlaidų kompensavimo arba nuolatinio sąskaitų apmokėjimo būdą. Viena sąskaita gali būti apmokama tik taikant vieną išlaidų apmokėjimo būdą – išlaidų kompensavimo arba nuolatinio sąskaitų apmokėjimo būdą.
128.10. Tarpinio mokėjimo prašymai turi būti teikiami CPVA ne dažniau nei kartą per mėnesį (taikoma kiekvienam galimam mokėjimo būdui atskirai) ir ne rečiau nei kartą per kalendorinį ketvirtį, jei yra tinkamų finansuoti išlaidų (taikoma bet kuriam galimam mokėjimo būdui).
128.11. Visa pagal tarpinio mokėjimo prašymus išmokama paramos suma negali būti didesnė nei 80 proc. didžiausios galimos paramos sumos, nustatytos paramos sutartyje.
128.12. Kartu su tarpinio mokėjimo prašymu projekto vykdytojas turi užpildyti ir tarpinio mokėjimo prašymo formoje nustatytą projekto įgyvendinimo ataskaitą, kurioje pateikiama informacija apie per praėjusį ataskaitinį laikotarpį įgyvendintą veiklą ir apie pažangą siekiant techninės paramos projekto tikslų (Gairių 5 priedo B dalis). Jei mokėjimo prašymai teikiami rečiau nei kas 3 mėnesiai, projekto vykdytojas privalo pateikti CPVA informaciją apie techninės paramos projekto įgyvendinimo eigą, užpildydamas tik tarpinio mokėjimo prašymo dalį apie techninės paramos projekto pažangą, t. y. per bet kuriuos tris mėnesius informacija apie techninės paramos projekto pažangą turi būti pateikiama bent vieną kartą.
128.13. CPVA per 30 dienų nuo mokėjimo prašymo ir jį pagrindžiančių dokumentų gavimo dienos (tuo atveju, kai taikomas išlaidų kompensavimo būdas – 60 dienų), patikrinusi projekto vykdytojo mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumą, rengia ir teikia SADM mokėjimo paraiškas. Jei mokėjimo prašymui įvertinti reikia papildomos informacijos, dokumentų arba patikros vietoje, mokėjimo prašymo vertinimo terminas gali būti pratęsiamas tiek, kiek būtina visai reikiamai informacijai surinkti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.
128.14. SADM gautas mokėjimo paraiškas tikrina ir priima sprendimą dėl jų patvirtinimo per 5 darbo dienas nuo tinkamos mokėjimo paraiškos gavimo dienos. Patvirtintos mokėjimo paraiškos teikiamos apmokėti valstybės iždui (iš SADM atitinkamų metų biudžeto asignavimų).
128.15. Jei mokėjimo prašyme nurodytos išlaidos ar jų dalis negali būti apmokamos dėl tam tikrų priežasčių (nepakanka išlaidų tinkamumą finansuoti pagrindžiančių dokumentų ir pan.), atitinkama išlaidų dalis neapmokama, o CPVA apie priežastis, dėl kurių negali būti išmokėta visa mokėjimo prašyme nurodyta suma, informuoja projekto vykdytoją, nurodydama mokėjimo prašymo trūkumus. Tokios išlaidos gali būti apmokamos, jei per CPVA nustatytą terminą projekto vykdytojas pašalina trūkumus. Jei trūkumai per nustatytą terminą nepašalinami, tokios išlaidos su gautu mokėjimo prašymu neapmokamos, tačiau tai neužkerta kelio prašyti jas apmokėti, pateikiant kitus mokėjimo prašymus iki mokėjimo prašymų pateikimo termino pabaigos. CPVA turi teisę nesuteikti projekto vykdytojui termino mokėjimo prašymo trūkumams šalinti ir neapmokėti atitinkamų išlaidų, jei terminas, reikalingas tokiems trūkumams ištaisyti, nepagrįstai užtęstų mokėjimo prašymų nagrinėjimui CPVA nustatytus terminus. Išlaidos, kurias CPVA pripažino iš esmės netinkamomis apmokėti arba su kuriomis susijusių trūkumų pašalinti nėra įmanoma, neapmokamos ir negali būti įtraukiamos į kitus mokėjimo prašymus.
128.16. Parama išmokama pervedant pinigus į specialią paramos lėšoms atidarytą projekto vykdytojo banko sąskaitą (toliau – projekto sąskaita), kurios rekvizitai pažymimi kiekviename mokėjimo prašyme.
128.17. Jei taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas, į projekto sąskaitą pervestas Paramos lėšas projekto vykdytojas per 5 darbo dienas turi pervesti teikėjams jų išrašytoms sąskaitoms apmokėti ir informuoti CPVA apie atliktus mokėjimus, pateikdamas CPVA dokumentus, patvirtinančius teikėjų sąskaitų apmokėjimą ir faktiškai patirtas projekto vykdytojo išlaidas (pateikiamos nustatytos formos tinkamumo žyma, dedama projekto vykdytojo atstovo, patvirtintos dokumentų kopijos). Projekto vykdytojui laiku nepateikus paramos lėšų pervedimą teikėjų sąskaitoms apmokėti patvirtinančių dokumentų, kiti projekto vykdytojo mokėjimo prašymai nenagrinėjami, ir tai gali būti pagrindas CPVA inicijuoti paramos sutarties nutraukimą ir paramos grąžinimą.
128.18. Galutinis mokėjimas projekto vykdytojui atliekamas tik po to, kai projekto vykdytojas yra įgyvendinęs techninės paramos projektą, patyręs visas su techninės paramos projektu susijusias išlaidas ir pateikęs galutinio mokėjimo prašymą. Kartu su galutinio mokėjimo prašymu turi būti pateikta nustatytos formos galutinė techninės paramos projekto įgyvendinimo ataskaita ir auditoriaus išvada (įskaitant audito ataskaitą). Likusi paramos suma išmokama tik po to, kai CPVA patvirtina galutinę techninės paramos projekto įgyvendinimo ataskaitą.
128.19. Išlaidos remiantis galutinio mokėjimo prašymu apmokamos taikant išlaidų kompensavimo būdą t. y. visos galutinio mokėjimo prašyme patirtos išlaidos turi būti faktiškai patirtos (pagrįstos sumokėjimo faktą patvirtinančiais dokumentais). Tuo atveju, kai projekto vykdytojas nėra pajėgus savo lėšomis apmokėti likusių išlaidų, kurias prašo apmokėti, pateikdamas galutinio mokėjimo prašymą, CPVA iš anksto raštu pritarus, galutinio mokėjimo prašymas gali būti pagrįstas ir ne faktiškai patirtomis išlaidomis, o išlaidos apmokamos sąskaitų apmokėjimo būdu. Tokiu atveju po paskutinio Paramos išmokėjimo ne vėliau nei per 5 darbo dienas CPVA turi būti pateiktas ir auditoriaus išvados (bei audito ataskaitos) papildymas.
128.20. Kai bendra pagal projekto vykdytojo pateiktus mokėjimo prašymus, įskaitant avanso mokėjimo prašymą, išmokėta paramos suma pasiekia paramos sumą, nurodytą paramos sutartyje, išlaidos nebeapmokamos, tačiau projekto vykdytojui lieka pareiga paramos sutartyje nustatyta tvarka teikti mokėjimo prašymus ir deklaruoti patirtas tinkamas techninės paramos projekto išlaidas.
128.21. Jei, patikrinus galutinio mokėjimo prašymą, nustatoma, kad projekto vykdytojui buvo išmokėta didesnė paramos suma, nei galėjo būti sumokėta, atsižvelgiant į realiai patirtas ir patvirtintas tinkamas techninės paramos projekto išlaidas, projekto vykdytojas privalo grąžinti paramos sumos permoką per SADM ar CPVA raštu nurodytą terminą kuris negali būti trumpesnis nei 5 darbo dienos.
128.22. Tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymus projekto vykdytojas gali teikti CPVA nuo paramos sutarties įsigaliojimo dienos iki paramos sutartyje nurodytos datos. Jeigu projekto vykdytojas dėl priežasčių, kurias CPVA pripažįsta svarbiomis, nori pratęsti galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos turi CPVA pateikti prašymą pratęsti galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminą. Vėliau pateikti prašymai nepriimami ir nesvarstomi. Sprendimą dėl pateikto galutinio mokėjimo prašymo termino pratęsimo priima CPVA, atsižvelgdama į prašyme išdėstytus argumentus, tačiau visais atvejais terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 3 mėnesius.
129. Jeigu paramos sutartyje numatyta, kad projekto vykdytojas techninės paramos projekto dalį finansuoja iš nuosavų lėšų (įnašas pinigais), kiekviename mokėjimo prašyme deklaruota tinkamų finansuoti išlaidų suma apmokama taip, kad būtų išlaikytas paramos sutartyje nustatytas paramos ir nuosavų lėšų santykis.
130. Projekto vykdytojas kartu su galutiniu mokėjimo prašymu teikia CPVA galutinę techninės paramos projekto įgyvendinimo ataskaitą (Gairių 8 priedas), užpildytą remiantis įgyvendinimo ataskaitos pildymo instrukcija (Gairių 9 priedas). Tarpinės techninės paramos projekto įgyvendinimo ataskaitos neteikiamos.
131. Mažiausiai vieną kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį CPVA atlieka techninės paramos projekto patikrą jo įgyvendinimo vietoje. Apie patikrą vietoje CPVA raštu (faksu arba registruotu laišku) informuoja projekto vykdytoją likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki patikros vietoje atlikimo. Taip pat patikra vietoje gali būti atliekama iš anksto nepranešus (jei tai gali turėti neigiamos įtakos patikros vietoje rezultatams).
132. Patikros vietoje metu tikrinama, ar projekto vykdytojo CPVA pateiktoje paraiškoje, mokėjimo prašymuose ir techninės paramos projekto ataskaitose nurodyta informacija yra teisinga; ar atlikti darbai, suteiktos paslaugos ir įsigytos prekės, už kurias projekto vykdytojas atsiskaitė CPVA; ar nepasikeitė duomenys, turintys įtakos paramos poreikio nustatymui; ar nėra padaryta ES ir nacionalinių teisės aktų pažeidimų projekto vykdytojui naudojant paramos lėšas; ar projekto vykdytojas įgyvendina techninės paramos projekto viešinimo ir informavimo priemones; ar projekto vykdytojas atskirai tvarko paramos lėšų apskaitą bei ar projekto vykdytojas laikosi paramos sutarties specialiųjų sąlygų (jei jos yra nustatytos).
133. Projekto vykdytojas privalo leisti Europos Komisijai, ES audito rūmų, CPVA, SADM, Finansų ministerijos, Valstybės kontrolės įgaliotiems atstovams atlikti dokumentų patikrinimus bei patikras vietoje.
134. Techninės paramos projekto pabaigoje privalo būti atliekamas galutinis projekto išlaidų ir rezultatų auditas. Tokio audito (taip pat ir tarpinių mokėjimo prašymų tikrinimo) išlaidos yra tinkamos išlaidos ir gali būti finansuojamos iš projekto lėšų.
135. Galutinis mokėjimas yra išmokamas tik po to, kai projekto vykdytojas pateikia galutinį mokėjimo prašymą, auditoriaus išvadą kartu su audito ataskaita ir galutinę projekto ataskaitą.
136. Jeigu projekto vykdytojas neįgyvendina projekto taip, kaip numatyta paramos sutartyje, CPVA pasilieka sau teisę sustabdyti mokėjimus ir (arba) inicijuoti paramos sutarties nutraukimą bei sumokėtų lėšų grąžinimą.
137. Techninės paramos projekto vykdytojas ne trumpiau kaip 10 metų po galutinės techninės paramos projekto įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo privalo saugoti ir teikti projekto įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę vykdančioms institucijoms (jei jos to reikalauja) šiuos techninės paramos projekto dokumentus:
137.4. techninės paramos projekto eigos, tarpinių ir galutinių projekto įgyvendinimo ataskaitų ir jų priedų kopijas;
138. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti su techninės paramos projektu susijusios informacijos sklaidą ir viešumą. ES struktūrinių fondų paramos informavimo ir viešumo priemonės yra skirtos tam, kad visuomenė daugiau sužinotų apie ES paramą jos teikiamas galimybes ir rezultatus bei siekiant užtikrinti paramos naudojimo skaidrumą. Detalūs informavimo ir paramos viešinimo reikalavimai yra apibrėžti paraiškos bendrosios (A) dalies pildymo instrukcijoje, Lietuvos 2004-2006 m. Bendrajame programavimo dokumente ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 1K-233 (Žin., 2004, Nr. 98-3650). Informavimo ir paramos viešinimo išlaidos yra tinkamos techninės paramos projekto išlaidos.
139. CPVA projekto vykdytojams įsipareigoja teikti reikiamą paramą ir konsultacijas, kad pastarieji vykdytų savo techninės paramos projektus laikydamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir pirkimų vykdymo taisyklių arba pirkimų tvarkos bei paramos sutarties nuostatų.