Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NARIO PRANO VILKO 2007 M. SPALIO 30 D. PASIŪLYMO DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PRIDĖTINĖS VERTĖS MOKESČIO ĮSTATYMO 62 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO
PROJEKTO NR. XP-2383
2008 m. vasario 20 d. Nr. 143
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2007 m. gruodžio 19 d. sprendimo Nr. 1964 2 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Nepritarti Lietuvos Respublikos Seimo nario Prano Vilko 2007 m. spalio 30 d. pasiūlymui dėl Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 62 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-2383 (toliau vadinama – pasiūlymas) dėl šių priežasčių:
1. Pagal Kelių transporto priemonių klasifikavimo ir jų kėbulų kodavimo taisykles, patvirtintas susisiekimo ministro 1998 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. 348 (Žin., 1998, Nr. 84-2360; 1999, Nr. 28-814; 2001, Nr. 11-328; 2006, Nr. 77-3023), M(1) klasės transporto priemonės, kurių kėbulų tipų kodas AF (daugiatiksliai automobiliai), – tai motorinės transporto priemonės, išskyrus tas, kurių kodai nuo AA iki AE, skirtos keleiviams ir jų bagažui ar prekėms vežti kartu (toliau vadinama – daugiatiksliai automobiliai). Į daugiatikslių automobilių grupę patenka ne tik daugiatiksliai automobiliai, kurie galėtų būti naudojami kroviniams vežti, bet ir daug privatiems poreikiams dažniausiai naudojamų daugiatikslių automobilių, pavyzdžiui, visureigių. Pritarus pasiūlymui, galėtų kilti daugiau paskatų daugiatikslius automobilius įsigyti pridėtinės vertės mokesčio (toliau vadinama – PVM) mokėtojų vardu, tačiau naudoti juos tikslams, nesusijusiems su PVM mokėtojo ekonomine veikla.
2. Pritarus pasiūlymui ir leidus atskaityti pirkimo arba importo PVM už naujus daugiatikslius automobilius, 2008 metais Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas negautų apie 72 mln. litų pajamų (Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto pajamų būtų netenkama dar daugiau, jeigu būtų leista atskaityti pirkimo arba importo PVM ne tik už naujus daugiatikslius automobilius). Lietuvos Respublikos 2008 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme (Žin., 2007, Nr. 132-5356) neįvertintas pasiūlymo įgyvendinimo poveikis, todėl tai turėtų neigiamą įtaką valstybės finansiniams rodikliams, piniginių išteklių srautams ir sudarytų sunkumų vykdant valstybės įsipareigojimus.