Patvirtinta
Radijo ir televizijos komisijos
1997 m. kovo 14 d. posėdyje
RADIJO IR TELEVIZIJOS KOMISIJOS NUOSTATAI
1. BENDRIEJI PRINCIPAI
1.1. Radijo ir televizijos komisija, toliau vadinama Komisija, yra Lietuvos Respublikos Seimo sudaryta speciali institucija, atskaitinga Lietuvos Respublikos Seimui, veikianti pagal Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymą ir kitus Lietuvos Respublikos įstatymus bei šiuos Nuostatus ir tarptautines sutartis.
1.2. Komisija yra juridinis asmuo, turintis atskirą turtą, savo herbinį antspaudą, galintis savo vardu įgyti turtines bei asmenines neturtines teises bei pareigas. Komisijos buveinė yra Vilniaus mieste.
1.3. Komisija savo veikloje yra nepriklausoma nuo Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucijų, savivaldos organų, politinių partijų ir organizacijų bei ūkio subjektų.
2. VEIKLA
Komisija:
2.1. Kaupia ir analizuoja informaciją apie radijo ir televizijos ryšių sistemą, jos rinką, kaupia informaciją apie jau sukoordinuotus laisvus radijo dažnius ar dar koordinuojamus dažnius.
2.2. Nustato radijo ir televizijos stočių, kabelinės televizijos licencijų, suteikiančių teisę transliuoti bei retransliuoti programas, skaičių, programos turinio, jos gamybos ir techninius reikalavimus, licencijų galiojimo trukmę bei kitas sąlygas. Be to, Komisija nustato licencijų mokesčio dydį, kuris pervedamas į Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą ir yra skiriamas socialinei reklamai, kultūrinio ir šviečiamojo pobūdžio radijo ir televizijos programoms remti bei nustato kitas sąlygas.
2.3. Komisija teikia paraiškas Lietuvos Respublikos ryšių ir informatikos ministerijai dėl radijo dažnių koordinavimo; kaupia ir teikia Lietuvos Respublikos ryšių ir informatikos ministerijos tarnyboms informaciją apie radijo dažnių poreikius naujoms radijo ir televizijos stotims projektuoti, apie licencijuotų radijo ir TV stočių poreikius naujiems radijo dažniams.
2.4. Komisija viešai skelbia ir vykdo:
- radijo ir televizijos stočių konkursus radijo ir televizijos programų transliavimo ar kitų programų retransliavimo licencijoms gauti;
- valstybinėms įmonėms priklausančių transliavimo įrengimų nuomos konkursus radijo ir televizijos programoms transliuoti ir retransliuoti;
- kabelinių televizijų, radijų konkursus jų programų transliavimo licencijoms gauti;
- kitus konkursus, susijusius su elektroninėmis visuomenės informavimo priemonėmis.
2.5. Prieš kiekvieną konkursą Komisija patvirtina jo nuostatus, kuriuose išdėstomos konkurso sąlygos.
2.6. Konkursai skelbiami tik naujai sukoordinuotiems arba nenaudojamiems radijo dažniams naudoti, naujoms radijo ir televizijos stotims projektuoti, taip pat valstybinių transliavimo įrenginių nuomai, kai pasibaigia leidimo nuomoti terminas arba nuomojamas naujai įrengtas valstybei priklausantis transliavimo įrenginys. Konkurso nuostatuose turi būti numatytas konkurso objektas, konkurso dalyvių paraiškos pateikimo tvarka, konkurso dalyvių teisės ir įsipareigojimai, nugalėtojo nustatymo kriterijai, konkurso rezultatų apskundimo tvarka, valstybinėms įmonėms priklausančių transliavimo įrengimų nuomos sutarties sudarymo sąlygos, licencijos išdavimo terminas ir sąlygos.
2.7. Komisija kontroliuoja, kaip radijo ir televizijos stotys, kabelinė televizija ar radijas laikosi konkursams pateiktų įsipareigojimų dėl programų struktūros ir turinio bei kitų konkursų sąlygose nustatytų reikalavimų. Atradusi pažeidimų, Komisija apie tai raštu įspėja atitinkamą radijo ir televizijos stotį. Jeigu per Komisijos nustatytą laiką, ne ilgesnį kaip trys mėnesiai, raštu įspėtoji radijo ir televizijos stotis šių pažeidimų nepašalina, Komisija kreipiasi į teismą dėl licencijos televizijos ar radijo programai nutraukimo ar veiklos sustabdymo.
2.8. Jei kuri nors radijo ar televizijos stotis, kabelinė televizija ar radijas nemoka Komisijos nustatytų mokesčių, Komisija kreipiasi į teismą dėl šių mokesčių išieškojimo arba licencijos nutraukimo ar tos stoties veiklos sustabdymo.
2.9. Jeigu licencijuota televizijos ar radijo stotis nepažeidžia Lietuvos Respublikos įstatymų bei laikosi prisiimtų įsipareigojimų, licencijos galiojimo laiką Komisija pratęsia be konkurso tokiam pačiam terminui. Televizijos ar radijo stotys, nuomavusios valstybinius transliavimo įrenginius, pasibaigus nuomos sutarties terminui ir rengiant dėl to naują konkursą, turi pirmenybės teisę į šių įrengimų nuomą.
2.10. Kilus ginčams dėl kurios nors radijo ar televizijos stoties, kabelinės televizijos ar radijo mokamų mokesčių dydžio, Komisija kreipiasi į Lietuvos Respublikos finansų ministeriją užklausdama apie tos stoties pajamas.
2.11. Komisija bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos ryšių ir informatikos ministerija bei kitomis valstybinėmis institucijomis, Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos taryba, Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos komisija, Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondu, Lietuvos radijo ir televizijos, Lietuvos kabelinės televizijos asociacijomis, esant reikalui kviečia jų atstovus į Komisijos posėdžius. Komisija bendradarbiauja ir su kitomis Lietuvos ir užsienio organizacijomis.
2.12. Komisija priima privalomojo pobūdžio išaiškinimus dėl Nuostatų, kitų Komisijos priimtų norminių dokumentų taikymo bei jos sprendimų vykdymo. Tokie išaiškinimai priimami paprasta Komisijos narių balsų dauguma.
Komisija teikia licencijuotoms radijo ir televizijos stotims rekomendacijas dėl pastarųjų prisiimtų įsipareigojimų vykdymo: atsako į licencijuotų radijo ir televizijos stočių paklausimus.
2.13. Komisija leidžia metodinę ar kitokią informacinę literatūrą apie radijo ir televizijos, kabelinių televizijų veiklą, jų programas, taip pat gali materialiai remti kultūrinių – šviečiamųjų programų, laidų rengėjus.
2.14. Bendroji licencijuotų radijo ir televizijos stočių pateikta Komisijai informacija yra vieša. Bendrąją informaciją sudaro radijo ar televizijos stoties pavadinimas, jos buveinės adresas, teisinis statusas, administracijos vadovo vardas ir pavardė, įstatinio kapitalo dalis, programų, kurias radijo ar televizijos stotis transliuoja ar retransliuoja, pobūdis, tikslas.
3. KOMISIJOS SUDARYMAS, JOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
3.2. Politinių partijų nariai, išrinkti į Komisiją, turi sustabdyti savo narystę partijoje iki savo kadencijos komisijoje pabaigos.
3.3. Komisijos nariai privalo dalyvauti Komisijos posėdžiuose ir pasitarimuose, ekspertų komisijų darbe, rengti Komisijos dokumentus.
3.4. Jeigu Komisijos narys be pateisinamos priežasties daugiau kaip 3 mėnesius nelanko posėdžių, jo įgaliojimai sustabdomi ir Komisija raštu praneša apie tai jį paskyrusiai institucijai, prašydama paskirti kitą narį.
3.5. Komisijos nariai turi teisę gauti informaciją iš valstybės ir kitų institucijų apie radijo ir televizijos stočių, kabelinės televizijos, kitų elektroninių visuomenės informavimo priemonių bei pačios Komisijos veiklą, apskųsti teismui Komisijos bei jos administracijos nutarimus.
4. STRUKTŪRA IR VALDYMAS
4.2. Komisijos posėdžiai yra vieši. Jie šaukiami ne mažiau kaip trečdalio visų Komisijos narių siūlymu arba Komisijos pirmininko teikimu, bet ne rečiau kaip kartą per mėnesį. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių.
4.3. Komisijos nutarimai yra priimami dalyvaujančių balsų dauguma, išskyrus sprendimus dėl licencijų išdavimo, radijo dažnių skyrimo bei konkursų, taip pat priimant ir keičiant šiuos Nuostatus. Šiais atvejais Komisijos nutarimai priimami daugiau kaip dviejų trečdalių visų Komisijos narių dauguma.
4.5. Kiekvienais metais Komisija tvirtina savo biudžetą, kuriame nustatomos administracinės išlaidos. Komisija nustato atlyginimo Komisijos nariams dydį už atliktus darbus, Komisijos posėdžius, pasitarimus, Komisijos pirmininko, jo pavaduotojo atlyginimo dydį; nustato administracijos vadovo ir vyriausiojo buhalterio atlyginimą, priima nutarimus dėl nepriklausomų ekspertų samdymo, renka Komisijos pirmininką; tvirtina Komisijos administracijos vadovą ir vyriausiąjį buhalterį.
4.6. Komisijos pirmininkas tarp Komisijos posėdžių tvarko Komisijos veiklą, kviečia komisijos posėdžius ir pirmininkauja jiems, pasirašo Komisijos raštus, sutartis bei kitus teisinius, finansinius dokumentus, realizuoja Komisijos nutarimus, atstovauja Komisijai bendraujant su Lietuvos Respublikos valstybinėmis valdžios ir valdymo institucijomis bei kitais Lietuvos Respublikos bei užsienio juridiniais ir fiziniais asmenimis. Komisijos pirmininkas siūlo Komisijai tvirtinti Komisijos vyriausiojo buhalterio kandidatūrą.
4.7. Tarp Komisijos posėdžių Komisijos veiklą tvarko Komisijos administracija, vykdydama Komisijos sprendimus.
4.8. Komisijos administracijos vadovas skiriamas konkurso tvarka. Jis kas pusę metų atsiskaito Komisijai apie Komisijos lėšų ir turto panaudojimą; iš anksto informuoja Komisijos narius apie kiekvieno Komisijos posėdžio darbotvarkę, laiką ir vietą. Komisijos administracijos vadovas, vadovaudamasis šiais Nuostatais, vykdydamas Komisijos nutarimus atstovauja Komisijai Lietuvos Respublikos teismuose, santykiuose su kitomis valstybinėmis valdžios ir valdymo institucijomis bei kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis, priima į darbą ir atleidžia iš darbo Komisijos administracijos darbuotojus pagal Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymo reikalavimus; laikydamasis Komisijos patvirtinto administracinių išlaidų biudžeto, nustato jiems atlyginimus.
5. LĖŠOS, ŪKINĖ – FINANSINĖ VEIKLA
5.1. Savo ūkinę – finansinę veiklą Komisija tvarko remdamasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir šiais Nuostatais.
5.2. Komisija turi teisę turėti teisėtai įsigytą turtą, jį valdyti, juo naudotis ir disponuoti. Komisijos turtas negali būti įkeistas, draudžiama juo laiduoti kitų asmenų skolinius įsipareigojimus.
5.3. Komisija turi teisę:
5.4. Komisija įstatymų nustatyta tvarka vykdo buhalterinę apskaitą. Komisijos atskaitos metai yra kalendoriniai metai.
6. KOMISIJOS LIKVIDAVIMO AR REORGANIZAVIMO TVARKA
Komisija likviduojama ar reorganizuojama gali būti tik atskiru Lietuvos Respublikos įstatymu.