Lietuvos saugios laivybos administracijos DirektoriAus
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2005 M. LIEPOS 28 D. ĮSAKYMO Nr. V-133 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JŪRŲ LAIVŲ REGISTRE ĮREGISTRUOTŲ LAIVŲ KONTROLĖS PROCEDŪROS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2009 m. gruodžio 28 d. Nr.V-199
Klaipėda
P a k e i č i u Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2005 m. liepos 28 d. įsakymą Nr. V-133 „Dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų kontrolės procedūros aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 104-3867) ir išdėstau jį nauja redakcija:
„LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JŪRŲ LAIVŲ REGISTRE ĮREGISTRUOTŲ LAIVŲ PATIKRINIMO IR LIUDIJIMŲ IŠDAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 75-2264; 2005, Nr. 31-974) 6 straipsnio 1 dalies 3 punkto ir Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų valstybinės vėliavos kontrolės Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių jūrų uostuose vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. 3-06 „Dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų valstybinės vėliavos kontrolės Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių jūrų uostuose vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 3 punkto nuostatomis (Žin., 2004, Nr. 18-562):
1. T v i r t i n u Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų patikrinimo ir liudijimų išdavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2004 m. kovo 30 d įsakymą Nr. V-49 „Dėl Nekonvencinio laivo saugaus plaukiojimo liudijimo išdavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 97-3618) ir 2002 m. spalio 2 d. įsakymą Nr. 66 „Dėl dokumentų formų patvirtinimo“.“
PATVIRTINTA
Lietuvos saugios laivybos
administracijos direktoriaus
2005 m. liepos 28 d.
įsakymu Nr. V-133
(2009 m. gruodžio 28 d.
įsakymo Nr. V-199 redakcija)
LIETUVOS RESPUBLIKOS JŪRŲ LAIVŲ REGISTRE ĮREGISTRUOTŲ LAIVŲ PATIKRINIMO IR LIUDIJIMŲ IŠDAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šis tvarkos aprašas nustato Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų (toliau – laivas) patikrinimo periodiškumą, apimtį, vykdymo bei liudijimų išdavimo tvarką, laivo sulaikymo uoste kriterijus, pranešimų apie laivo sulaikymą pateikimą bei sprendimo dėl laivo sulaikymo apskundimą.
2. Šis tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. 3-06 „Dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų valstybinės vėliavos kontrolės Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių jūrų uostuose vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 18-562).
3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Inspektorius – Lietuvos saugios laivybos administracijos (toliau – Administracija) darbuotojas, atestuotas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2000 m. rugsėjo 14 d. įsakymo Nr. 241 „Dėl inspektorių, atliekančių Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų kontrolę arba užsienyje įregistruotų laivų valstybinę kontrolę Lietuvos Respublikos jūrų uostuose, atestavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 81-2471) nustatyta tvarka.
3.2. Laivo patikrinimas – laivo dokumentų, įgulos gyvenimo ir darbo sąlygų, įgulos veiksmų avarinėse situacijose patikrinimas, Lietuvos Respublikos įstatymų, tarptautinių sutarčių ir kitų teisės aktų reikalavimų saugiai laivybai, taršos iš laivų prevencijos vykdymo kontrolė. Laivo korpuso konstrukcijų, įrenginių, sistemų ir mechanizmų techninės būklės įvertinimas.
Visais kitais atvejais tvarkos apraše vartojamos tos pačios sąvokos, nustatytos Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatyme (Žin., 2000, Nr. 75-2264; 2005, Nr. 31-974) bei aukščiau nurodytame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakyme.
II. LAIVŲ PATIKRINIMO PERIODIŠKUMAS
4. Krovininiai laivai, kurių bendrasis tonažas (toliau – BT) 500 ir daugiau, Lietuvos Respublikos jūrų uostuose turi būti tikrinami ne rečiau kaip kas 6 mėnesius. Jeigu patikrinę laivą užsienio uoste užsienio valstybės uosto kontrolės pareigūnai laive nustatė trūkumų, tas laivas Administracijos turi būti tikrinamas jam atplaukus į Lietuvos jūrų uostą nepriklausomai nuo to, kiek laiko praėjo po paskutinio laivo patikrinimo.
5. Keleiviniai laivai, plaukiojantys tarptautiniais reisais, tikrinami ne rečiau kaip kartą per 12 mėnesių Keleivinio laivo saugumo liudijimui išduoti, kaip tai numatyta Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje SOLAS 74 su papildymais I dalies 12(a)(i), 14 (b)(i)(1), 14(b)(ii)(1) ir 14(b)(iii)(1) taisyklėse. Keleiviniai laivai, plaukiojantys vidiniais jūriniais reisais, tikrinami, kaip tai nustatyta Keleivinių laivų saugaus plaukiojimo taisyklėse, patvirtintose susisiekimo ministro 2004-02-06 įsakymu Nr. 3-87 (Žin., 2004, Nr. 33-1070).
6. Krovininiai laivai, kurių BT mažesnis nei 500, tikrinami ne rečiau kaip kas 5 metus Laivo saugaus plaukiojimo liudijimui (1 priedas) su įrangos sąrašu (2 priedas) išduoti. Saugaus plaukiojimo liudijimas išduodamas ne ilgesniam kaip 5 metų laikotarpiui. Laivo saugaus plaukiojimo liudijimo patvirtinimui šie laivai tikrinami kiekvienais metais. Patikrinimas turi būti atliktas per pusės metų laikotarpį, atsižvelgiant į liudijimo galiojimo datą (3 mėnesiai iki liudijimo galiojimo ir 3 mėnesiai po liudijimo galiojimo datos, išskyrus paskutiniuosius liudijimo galiojimo metus).
7. Žvejybos laivai, kurių ilgis 24 metrai ir daugiau, turi būti tikrinami ne rečiau kaip kas 4 metus Žvejybos laivo atitikties liudijimui išduoti, kaip tai numatyta Žvejybos laivų, kurių ilgis 24 m ir daugiau, saugos ir kontrolės taisyklėse, patvirtintose susisiekimo ministro 2004-01-14 įsakymu Nr. 3-17 (Žin., 2004, Nr. 18-563). Žvejybos laivo atitikties liudijimo patvirtinimui šie laivai tikrinami kiekvienais metais. Patikrinimas turi būti atliktas per pusės metų laikotarpį, atsižvelgiant į liudijimo galiojimo datą (3 mėnesiai iki liudijimo galiojimo ir 3 mėnesiai po liudijimo galiojimo datos, išskyrus paskutiniuosius liudijimo galiojimo metus).
8. Žvejybos laivai, kurių ilgis mažesnis kaip 24 metrai, turi būti tikrinami ne rečiau kaip kas 5 metus Laivo saugaus plaukiojimo liudijimui (1 priedas) su įrangos sąrašu (2 priedas) išduoti. Laivo saugaus plaukiojimo liudijimo galiojimo patvirtinimui šie laivai tikrinami kiekvienais metais. Patikrinimas turi būti atliktas per pusės metų laikotarpį, atsižvelgiant į liudijimo galiojimo datą (3 mėnesiai iki liudijimo galiojimo ir 3 mėnesiai po liudijimo galiojimo datos, išskyrus paskutiniuosius liudijimo galiojimo metus).
III. LAIVŲ PATIKRINIMO VYKDYMAS, PATIKRINIMO APIMTIS, LIUDIJIMŲ IŠDAVIMAS
9. Krovininių laivų, kurių BT 500 ir daugiau, patikrinimas vykdomas Administracijos iniciatyva. Inspektorius laivo tikrinimą vykdo šio tvarkos aprašo 4 priede nustatyta patikrinimo apimtimi.
10. Laivų, kurių BT mažesnis negu 500, patikrinimas vykdomas, kai laivo savininkas (valdytojas) pateikia raštišką paraišką Administracijai. Paraiška gali būti pateikta elektroniniu paštu arba faksu ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki planuojamos laivo patikrinimo datos, jeigu laivo patikrinimas bus atliekamas Lietuvos Respublikos jūrų uoste. Paraiškoje turi būti nurodytas laivo patikrinimo tikslas (liudijimo išdavimas ar kasmetinis liudijimo galiojimo patvirtinimas), uostas ir krantinės numeris, prie kurios stovi laivas.
Jeigu laivo patikrinimas vykdomas užsienio valstybės uoste, laivo savininkas pateikia paraišką ne vėliau kaip prieš dešimt dienų iki laivo patikrinimo datos. Šiuo atveju laivo savininkas (valdytojas) atlygina visas su laivo patikrinimu susijusias išlaidas.
11. Keleivinių laivų, kurių techninę priežiūrą vykdo įgaliotos klasifikacinės bendrovės, patikrinimas atliekamas tik po to, kai įgaliota klasifikacinė bendrovė atliko laivo patikrinimą ir išdavė laikiną Keleivinio laivo saugumo liudijimą. Laivo patikrinimas vykdomas šio tvarkos aprašo 4 priede nurodyta apimtimi.
12. Laivų, kurių BT mažesnis negu 500, žvejybos laivų, kurių ilgis 24 metrai ir daugiau, ir žvejybos laivų, kurių ilgis mažesnis nei 24 metrai, patikrinimas vykdomas šio tvarkos aprašo 5 priede nustatyta patikrinimo apimtimi.
13. Jeigu patikrinus laivą nustatyta, kad laivas atitinka saugios laivybos ir taršos iš laivų prevencijos reikalavimus, laivui turi būti išduotas (patvirtintas) atitinkamas liudijimas. Patikrinęs laivą, inspektorius užpildo ir pateikia laivo kapitonui laivo patikrinimo aktą (3 priedas), patikrinimo rezultatus įveda į Laivų inspektavimo informacinės sistemos (toliau – LIIS) duomenų bazės laivo bylą ir užpildo atitinkamo liudijimo ir jo priedo formą. Liudijimą pasirašo Administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu patikrinimo tikslas – atitinkamo liudijimo patvirtinimas, inspektorius, patikrinęs laivą, savo parašu ir spaudu patvirtina liudijimo galiojimą.
IV. LAIVO SULAIKYMAS UOSTE
15. Jeigu patikrinęs laivą inspektorius nusprendžia, kad laivas kelia grėsmę žmonių gyvybei jūroje ar aplinkai, vadovaudamasis šio tvarkos aprašo 4 priedo IV dalies nuostatomis, jis sulaiko laivą uoste tol, kol bus pašalinti trūkumai. Inspektorius įteikia laivo kapitonui Pranešimą apie laivo sulaikymą (6 priedas), patikrinimo aktą, kuriame nurodoma, kad laivas sulaikomas, patikrinimo akto duomenis įveda į LIIS duomenų bazę. Jeigu laivo inspektavimas buvo vykdomas atitinkamo liudijimo patvirtinimui, šio liudijimo galiojimas nepatvirtinamas. Jeigu trūkumai, dėl kurių laivas sulaikomas uoste, susiję su laivo klase, laivą sulaikęs inspektorius apie tai informuoja įgaliotos klasifikacinės bendrovės, suteikusios laivui klasę, atstovybę Lietuvoje.
16. Jeigu laivas tikrinamas ir sulaikomas užsienio valstybės uoste, visas išlaidas, susijusias su laivo patikrinimu, apmoka laivo savininkas (valdytojas).
17. Pašalinęs trūkumus, laivo kapitonas arba savininkas (valdytojas) raštu pateikia Administracijai paraišką pakartotiniam laivo patikrinimui atlikti. Jeigu trūkumai pašalinti, inspektorius leidžia laivui išplaukti iš uosto. Laivo savininkas (valdytojas), prieš laivui išplaukiant iš uosto, Administracijai turi pateikti banko patvirtinimą, kad sumokėtos visos išlaidos, susijusios su laivo patikrinimu po sulaikymo, arba Administracijai priimtinas garantijas, kad, laivui išplaukus iš uosto, visos išlaidos bus apmokėtos.
18. Jeigu patikrinus laivą nustatoma, kad trūkumai nepašalinti, laivas lieka sulaikytas uoste tol, kol bus pašalinti nurodyti trūkumai. Jeigu trūkumai, dėl kurių laivas buvo sulaikytas užsienio valstybės uoste, negali būti pašalinti tame uoste, suderinus su inspektoriumi laivo perplaukimo sąlygas, laivui gali būti leista perplaukti į artimiausią uostą remontui.
V. PRANEŠIMAI
19. Sulaikęs laivą uoste, inspektorius apie tai nedelsdamas informuoja VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Uosto priežiūros tarnybą. Jeigu inspektorius, pakartotinai atlikęs laivo patikrinimą, leidžia laivui išplaukti iš uosto, jis taip pat nedelsdamas apie tai informuoja VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Uosto priežiūros tarnybą.
20. Jeigu laivas sulaikomas valstybės uosto kontrolės pareigūnų užsienio valstybės jūrų uoste, apie laivo sulaikymą Administracija informuoja Susisiekimo ministeriją.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
22. Jeigu laivo savininkas (valdytojas) nesutinka su inspektoriaus sprendimu dėl laivo sulaikymo uoste, jis per 14 darbo dienų tokį inspektoriaus sprendimą raštu gali apskųsti Administracijos direktoriui. Skundo pateikimas nesustabdo laivo sulaikymo. Administracijos direktorius per dvi darbo dienas priima sprendimą dėl laivo sulaikymo pagrįstumo ir raštu apie tai informuoja laivo savininką (valdytoją).
Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre
įregistruotų laivų patikrinimo ir
liudijimų išdavimo tvarkos aprašo
1 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKA |
|
REPUBLIC OF LITHUANIA |
LAIVO, KURIO BT MAŽESNIS NEGU 500, SAUGAUS PLAUKIOJIMO LIUDIJIMAS Nr.
SHIP GT LESS THAN 500 SEAWORTHINESS CERTIFICATE
Šis liudijimas galioja tik kartu su laivo įrenginių sąrašu Forma A
This Certificate shall be supplemented by a Record of Equipment Form A
Išdavė LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJA
Issued by Lithuanian Maritime Safety Administration
Laivo pavadinimas Name of the ship |
Šaukinys/TJO Nr. Call sign/IMO No. |
Registracijos uostas Port of registry |
Bendrasis tonažas Gross tonnage |
|
|
|
|
Laivo tipas Type of Ship |
Laivo ilgis metrais Length |
Laivo savininkas, adresas
Ship owner, address
Pastatymo metai
Year of construction
Pagrindinių variklių galingumas kW
Output of the main engine
Liudijimas išduotas remiantis šiais dokumentais:
This Certificate is issued on the basis of the following documents:
Klasifikacinis liudijimas* Nr.
Classification Certificate
Laivo krovos žymės liudijimas Nr.
Load Line Certificate
Laivo matmenų liudijimas Nr.
Tonnage Certificate
Laivo minimalios įgulos sudėties liudijimas Nr.
Ship Safety Management Certificate
* Jeigu laivo techninę priežiūrą vykdo įgaliota klasifikacinė bendrovė
If the ship supervision is under recognized classification society
Aš, žemiau pasirašęs, patvirtinu, kad nurodytas šiame liudijime laivas savo įranga ir būkle tinka plaukiojimui žemiau nurodytame rajone.
The undersigned confirms that the state of the ship and equipment are in compliance with the requirements for navigating in the area
Liudijimas galioja iki This Certificate is valid until |
su sąlyga, kad laive bus vykdomi kasmetiniai patikrinimai under condition that the ship shall be annually inspected |
Išduotas |
uoste |
data |
Issued |
port |
date |
Administracijos įgalioto asmens parašas, pavardė, antspaudas
Seal and signature of authorized official issuing the Certificate
LIUDIJIMO KASMETINIS PATVIRTINIMAS
ANNUAL ENDORSEMENT
Pirmas kasmetinis patikrinimas
First annual inspection
Laivas patikrintas On the basis of the ship inspection |
uoste port date |
liudijimo galiojimas patvirtinamas
validity of the Certificate is confirmed
įgalioto asmens pavardė, parašas, antspaudas
seal and signature of authorized official issuing the Certificate
Antras kasmetinis patikrinimas
Second annual inspection
Laivas patikrintas On the basis of the ship inspection |
uoste port date |
liudijimo galiojimas patvirtinamas
validity of the Certificate is confirmed
įgalioto asmens pavardė, parašas, antspaudas
seal and signature of authorized official issuing the Certificate
Trečias kasmetinis patikrinimas
Third annual inspection
Laivas patikrintas On the basis of the ship inspection |
uoste port date |
liudijimo galiojimas patvirtinamas
validity of the Certificate is confirmed
įgalioto asmens pavardė, parašas, antspaudas
seal and signature of authorized official issuing the Certificate
Ketvirtas kasmetinis patikrinimas
Fourth annual inspection
Laivas patikrintas On the basis of the ship inspection |
uoste port date |
liudijimo galiojimas patvirtinamas
validity of the Certificate is confirmed
įgalioto asmens pavardė, parašas, antspaudas
seal and signature of authorized official issuing the Certificate
Liudijimo galiojimo pratęsimas
The Certificate extension
Laivas patikrintas On the basis of the ship inspection |
uoste port date |
liudijimo galiojimas pratęsiamas data
validity of the Certificate extended
įgalioto asmens pavardė, parašas, antspaudas
seal and signature of authorized official
_________________
Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre
įregistruotų laivų patikrinimo ir
liudijimų išdavimo tvarkos aprašo
2 priedas
LAIVO ĮRANGOS SĄRAŠAS Forma A
Be šio sąrašo Laivo saugaus plaukiojimo liudijimas negalioja
This Record shall be permanently attached to the Ship Seaworthiness Certificate
1 Laivo duomenys
Particulars of vessel
Laivo pavadinimas Name of the ship |
Šaukinys/TJO Nr. Call sign/ IMO No. |
Laivo ilgis Length |
Bendrasis tonažas Gross tonnage |
|
|
|
|
2 Gelbėjimosi priemonių duomenys
Details of life-saving appliances
1 Bendras žmonių, kuriems numatytos gelbėjimosi priemonės, skaičius Total number of persons for whom life-saving appliances are provided |
|
|
Kairysis bortas Port Side |
Dešinysis bortas Staboard Side |
|
2 Bendras gelbėjimo valčių skaičius Total number of lifeboats 2.1 Žmonių, kuriems numatytos gelbėjimo priemonės, skaičius Total number of persons accomodated by them
2.2. Dalinai uždengtų gelbėjimo valčių skaičius Number of partly enclosed lifeboats
2.3 Visai uždengtų gelbėjimo valčių skaičius Number of totally enclosed lifeboats |
|
|
3 Gelbėjimo katerių skaičius Number of rescue boats 3.1 Gelbėjimo katerių, įtrauktų į bendrą valčių skaičių, skaičius p. 2 Number of boats which are included in the total lifeboats shown above |
|
|
4 Gelbėjimo plaustai Liferafts 4.1 Plaustai, kuriems būtina aprobuota nuleidimo įranga Those for which approved launching appliances are required 4.1.1 Plaustų skaičius Number of liferafts 4.1.2 Žmonių, kuriems numatyti gelbėjimo plaustai, skaičius Number of persons accomodated by them 4.2 Plaustai, kuriems nebūtina aprobuota nuleidimo įranga Those for which approved launching appliances are not required 4.2.1 Plaustų skaičius Number of liferafts 4.2.2 Žmonių, kuriems numatyti gelbėjimo plaustai, skaičius Number of persons accomodated by them
|
|
|
5 Gelbėjimo ratų skaičius Number of lifebuoys |
||
6 Gelbėjimosi liemenės Number of lifejackets |
||
7 Hidrotermokostiumai Immersion suits 7.1 Bendras jų skaičius Total number 7.2 Gelbėjimosi liemenių reikalavimus atitinkančių kostiumų skaičius Number of suits complying with the requirements for lifejackets |
||
8 Termoizoliacinių kostiumų skaičius Number of thermal protective aids |
|
|
9 Gelbėjimosi priemonių radijo įranga Radio installations used in life-saving appliances 9.1 Lokatoriaus atsakiklių skaičius Number of radar transponders 9.2 Dvipusio UTB telefoninio ryšio aparatūros skaičius Number of two-way VHF radiotelephone apparatus |
|
3 Radijo ryšio įrangos duomenys
Details of radio facilities
Įrangos pavadinimas Radio facilities |
Įranga laive Actual provision |
|
1 |
1 Pagrindinės sistemos Primary systems |
|
1.1 |
UTB dažnio radijo įranga VHF radio installation |
|
1.1.1 |
Skaitmeninis kodifikatorius DSC encoder |
|
1.1.2 |
Skaitmeninis laiko signalų imtuvas DSC watch receiver |
|
1.1.3 |
Radijotelefoninio ryšio įranga Radiotelephony |
|
1.2 |
Vidutinio dažnio radijo įranga MF radio installation |
|
1.2.1 |
Skaitmeninis kodifikatorius DSC encoder |
|
1.2.2 |
Skaitmeninis laiko signalų imtuvas DSC watch receiver |
|
1.2.3 |
Radijotelefoninio ryšio įranga Radiotelephony |
|
1.3 |
Vidutinio/aukšto dažnio radijo įranga MF/HF radio installation |
|
1.3.1 |
Skaitmeninis kodifikatorius DSC encoder |
|
1.3.2 |
Skaitmeninis laiko signalų imtuvas DSC watch receiver |
|
1.3.3 |
Radiotelefoninio ryšio įranga Radiotelephony |
|
1.3.4 |
Tiesioginio spausdinimo abėcėlinė telegrafinio ryšio įranga Direct-printinig radiotelegraphy |
|
1.4 |
INMARSAT sistemos laivas–Žemė stotis INMARSAT ship earth station |
|
2 |
Papildoma įranga pavojaus signalo perdavimui Secondary means of alerting |
|
3 |
Saugaus plaukiojimo informacijos priėmimo įranga Facilities for reception of maritime safety information |
|
3.1 |
NAVTEX imtuvas NAVTEX receiver |
|
3.2 |
Išplėstinio grupinio priėmimo imtuvas EGC receiver |
|
3.3 |
Trumpų bangų tiesioginio spausdinimo abėcėlinė telegrafinio ryšio įranga HF direct-printing radiotelegraph receiver |
|
3.4 |
Palydovinė avarinio ryšio buja Satellite EPIRB |
|
3.5 |
COSPAS – SARSAT |
|
3.6 |
INMARSAT |
|
3.7 |
Laivo tolimojo sekimo ir identifikavimo sistema LRIT |
|
4 |
UTB ryšio avarinė palydovinė buja VHF EPIRB |
|
5 |
Laivo lokatoriaus atsakiklis Vessel’s radar transponder |
|
6 |
Radiotelefoninio pavojaus signalo 2187.5 kHz imtuvas Radiotelephone distress frequency watch receiver 2.187.5 kHz |
|
7 |
Įranga pavojaus signalo generavimui 2.182 kHz dažniu Device for generating the radiotelephone alarm signal on 2.182 kHz |
4 Metodai, kuriais garantuojamas radijo įrangos veikimas jūroje
Methods used to ensure availability of radio facilities
Įrangos dubliavimas
Duplication of equipment
4.1 Aptarnavimas krante
Shore based maintenance
4.2 Įrangos aptarnavimas jūroje
At sea maintenance capability
5 Navigacinė įranga
Navigation equipment
1. |
Signalinis prožektorius laivams, kurių BT>150 Daylight sygnaling lamp for ships GT>150 |
2. |
Barometras Barometer |
3. |
Termometras Thermometer |
4. |
Chronometras Chronometer |
5. |
Sekstantas Sextant |
6. |
Magnetinis kompasas pagrindinis Magnetic Standard Compass |
7. |
Magnetinis kompasas pagalbinis Magnetic Steering Compass |
8. |
Atsarginis magnetinis kompasas Spare Magnetic Compass |
9. |
Echolotas Echo saunding gear |
10. |
Rankinis lotas Hand line and lead |
11. |
Lokatorius Radar |
12. |
Pelorusas Pelorus |
13. |
Žiūronai Binocular |
14. |
Laivo greičio ir nuplaukto atstumo matuoklis Speed and distance measuring device |
15. |
Laivo vietos nustatymo palydovinė įranga GPS |
16. |
Laivo automatinė identifikavimo įranga AIS |
17. |
Laivo posvyrio matuoklis Inclinometer |
18. |
Tarptautinių signalų kodeksas International Code of Signals |
19. |
Paieškos ir gelbėjimo vadovas (IAMSAR III ) Search and Rescue Manual |
20. |
Jūrlapiai, navigacinė literatūra Charts, as appropriate |
6 Priešgaisrinės sistemos
Fire fighting systems and equipment
Techninė charakteristika Technical date |
Sistemos pavadinimas Name of system |
||||
Gaisro gesinimo vandeniu Water |
Gaisro gesinimo angliarūgšte Carbon dioxide |
Gaisro gesinimo halonais Halon |
Gaisro gesinimo putomis Foam |
Pastabos Remarks |
|
Nurodyti: stacionari ar vietinė Indicate fixed or local |
|
|
|
|
|
Gaisro gesinimo medžiaga Fire extinguishing rnedium |
|
|
|
|
|
Gesinimo medžiagos kiekis Total extinguishing medium quantity |
|
|
|
|
|
Talpų su gesinimo medžiaga skaičius Quantity of bottles(tanks) with ex. medium |
|
|
|
|
|
Darbinis slėgis (sistemose, talpose) System working pressure |
|
|
|
|
|
Sistemos pavara (mechaninė elektrinė, pneumatinė ir t. t.) Drive used in system (mechanical, electrical, pneumatical etc.) |
|
|
|
|
|
Siurblio našumas Pump capacity
Kiekis vnt./ Quantity
|
|
|
|
|
|
Garsinė ir vizualinė signalizacija Audible and visual alarms |
|
|
|
|
|
Kokiose patalpose gesina gaisrą Accomodations fire protected |
|
|
|
|
|
PIRMINĖS GAISRO GESINIMO PRIEMONĖS IR KITA ĮRANGA
FIRE EXTINGUISHERS AND OTHER FIRE FIGHTING EQUIPMENT
Pirminės gaisro gesinimo priemonės pavadinimas Name of fire-fighting equipment
|
Kiekis (vnt.) ir išdėstymas laive Quantity and accomodation on board |
|
1 |
Pernešami gesintuvai ne mažesni nei 9 l Portable extinguishers no less than 9 1 |
|
|
Putų Foam |
|
|
Milteliniai Dry powder |
|
|
Angliarūgštės Carbon dioxide |
|
|
Haloniniai Halon |
|
2 |
Kilnojami gesintuvai (45 l ir daugiau) Portable extinguishers 45 1 and more |
|
|
Putų Foam |
|
|
Milteliniai Powder |
|
|
Angliarūgštės Carbon dioxide |
|
|
Haloniniai Halon |
|
3 |
Gaisrinės žarnos Fire hoses |
|
|
Su dvigubo veikimo švirkštais Spray-jet type with shutoff Su vandens rūko švirkštais Water fog applicators |
|
|
Oro putų švirkštai Foam nozzle |
|
4 |
Gaisrininko aprangos komplektas Fireman's outfit |
|
5 |
Dėžė su smėliu Box with sand |
|
6 |
Priešgaisrinių instrumentų komplektas Fire fighting tools |
|
7 |
Tarptautinio standarto kranto jungė International shore connection |
|
8 |
Atsarginiai užtaisai pernešamiems gesintuvams Spare charges for portable extinguishers |
|
9 |
Atsarginė gaisro gesinimo medžiaga Spare fire extinguishing medium |
|
Patvirtinama, kad duomenys apie įrangą šiame sąraše yra teisingi.
This is to certify that this Record is correct in all respects
Išdavimo vieta
Issued at
Data/Date |
įgalioto asmens parašas/signature |
Antspaudas/Seal
Iš viso 5 (penki) lapai
_________________
Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre
įregistruotų laivų patikrinimo ir
liudijimų išdavimo tvarkos aprašo
3 priedas
LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJA
tel. +370 46 469 602, faks. +370 46 469 600
LAIVYBOS KONTROLĖS SKYRIUS
VALSTYBĖS VĖLIAVOS IR UOSTO KONTROLĖS POSKYRIS
Tel. +370 46 469 663, faks. +370 46 469 655
LAIVO PATIKRINIMO AKTAS
Laivo pavadinimas |
TJO Nr. arba šaukinys |
Laivo tipas |
Laivo savininkas |
Laivo ilgis (m) |
Laivo bendras tonažas (BT) |
Laivo pastatymo data |
|
|
|
|
|
|
|
Šiuo aktu patvirtinama, kad |
|
buvo atliktas šio laivo |
patikrinimas¹ |
|
(data) |
(pirminis, kasmetinis, periodinis) |
Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų patikrinimo ir liudijimų išdavimo tvarkos apraše nurodyta apimtimi.
Laive yra šie galiojantys liudijimai
Liudijimo pavadinimas |
Išdavimo data |
Galiojimo data |
Kasmetinio/tarpinio patikrinimo data |
Išdavė |
Laivo saugaus valdymo (ISM) |
|
|
|
|
Laivo apsaugos (ISPS) |
|
|
|
|
Jūros apsaugos nuo užteršimo nafta (IOPP) |
|
|
|
|
Atmosferos taršos prevencijos (IAPP) |
|
|
|
|
Prevencijos nuo užteršimo nuotekomis |
|
|
|
|
Laivo saugios konstrukcijos |
|
|
|
|
Laivo saugios įrangos |
|
|
|
|
Laivo saugios radijo įrangos |
|
|
|
|
Kompanijos atitikties |
|
|
|
|
Apsaugos nuo užsiteršimo sistemos (AFS) |
|
|
|
|
Keleivinio laivo saugumo (98/18) |
|
|
|
|
Keleivinio laivo saugumo su priedu P |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Laivo korpusas, gelbėjimosi įranga, priešgaisrinė įranga ir sistemos, navigacinė literatūra, jūrlapiai ir radijo ryšio aparatūra, pagrindinė laivo jėgainė ir pagalbiniai mechanizmai buvo patikrinti ir atitinka jiems keliamus reikalavimus. Laivo įgulos sudėtis atitinka Minimalios įgulos sudėties liudijimo reikalavimus.
¹ įrašyti, kas taikoma
Patikrinimo metu nustatyti trūkumai:
turi būti pašalinti iki:
|
Laivui gali būti ² :
(išduotas, patvirtintas galiojimas, pratęstas galiojimas)
£ Tarptautinis saugaus keleivinio laivo liudijimas su P priedu.
£ Keleivinio laivo saugumo liudijimas.
£ Laivo Saugaus valdymo liudijimas.
£ Išimties liudijimas.
£ Laivo saugaus plaukiojimo liudijimas su priedu Forma A.
£ Tarptautinis matavimo liudijimas.
£ Teisės plaukioti su Lietuvos valstybės vėliava liudijimas.
£ Žvejybinio laivo, kurio ilgis > 24 m, atitikties liudijimas.
£ Tarptautinis laivo apsaugos liudijimas.
£ Atitikties dokumentas pavojingų krovinių pervežimui pagal Susitarimo memorandumą dėl supakuotų pavojingų krovinių pervežimo ro-ro tipo keleiviniais laivais Baltijos jūroje.
² įrašyti, kas taikoma
Laivo patikrinimas pradėtas:
Lietuvos saugios laivybos administracijos inspektorius(iai): Vardas, pavardė, parašas
|
Laivo patikrinimas baigtas: |
Laivo kapitonas: Vardas, pavardė, parašas |
Laivo vyr. mechanikas: Vardas, pavardė, parašas |
_________________
Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre
įregistruotų laivų patikrinimo ir
liudijimų išdavimo tvarkos aprašo
4 priedas
KROVININIŲ LAIVŲ, KURIŲ BENDRASIS TONAŽAS DIDESNIS NEGU 500, PATIKRINIMO APIMTIS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prieš pradėdamas laivo patikrinimą, inspektorius turi susipažinti su laivo patikrinimų Lietuvos ir užsienio uostuose rezultatais. Reikia atkreipti dėmesį, ar trūkumai buvo pašalinti laiku.
2. Prieš pradedant laivo patikrinimą, rekomenduojama parengti planą, kuris aprėptų visus patikrinimo objektus. Šį planą, prieš pradedant laivo patikrinimą, reikia aptarti su laivo kapitonu ir vyr. mechaniku, kad vykdant patikrinimą nebūtų sukeltas pavojus laive esantiems žmonėms ir laivo saugumui.
3. Laivo mechanizmai, įranga, sistemos negali būti tikrinami laivo remonto metu, tikrinimus galima atlikti tik įsitikinus (pagal pateiktus dokumentus), kad objektas nėra remontuojamas.
4. Laivo vadovai privalo pranešti apie neveikiančius mechanizmus, laivo konstrukcijos, įrangos pasikeitimus, jeigu tokie pasikeitimai buvo atlikti po paskutinio laivo patikrinimo. Nauja sumontuota įranga turi atitikti susisiekimo ministro 2001-12-29 įsakymo Nr. 480 „Dėl Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 30-1090) reikalavimus, jeigu šiai įrangai šie reikalavimai taikomi.
5. Laive turi būti galiojantys liudijimai, patvirtinantys, kad laivas atitinka klasifikacinės bendrovės taisyklių ir taikomų šiam laivui tarptautinių konvencijų reikalavimus.
7. Šio priedo IV skyriuje nurodyti laivų sulaikymo kriterijai kiekvienu atveju turi būti taikomi vadovaujantis profesionalumu ir įvertinus, ar sprendimas sulaikyti laivą tikslingas bei įgyvendinamas konkrečioje situacijoje. Priimant sprendimą būtina užtikrinti žmonių, esančių laive, gyvybės saugumą ir aplinkos taršos prevenciją.
II. DOKUMENTACIJA
8. Laive, atsižvelgiant į laivo tipą, turi būti dokumentacija, nurodyta Dokumentų, kurie turi būti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotuose laivuose, sąraše, patvirtintame Lietuvos saugios laivybos administracijos (toliau – Administracija) direktoriaus 2007-02-07 įsakymu Nr. V-24 „Dėl Dokumentų, kurie turi būti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotuose laivuose, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 18-697).
9. Patikrinti, ar laivo įgula pagal sudėtį ir kvalifikaciją atitinka Minimalios įgulos sudėties liudijimo reikalavimus. Jeigu vadovaujančios įgulos sudėtyje yra ne Lietuvos Respublikos piliečių, jie turi pateikti Administracijos išduotus jūrinio laipsnio diplomo patvirtinimus. Eiliniai jūrininkai, nurodyti Minimalios įgulos sudėties liudijime, turi pateikti atitinkamus kvalifikacinius liudijimus. Patikrinti, ar visi įgulos nariai turi galiojančius tarptautinius sveikatos pažymėjimus. Įsitikinti, kad įgulos nariai, kurie įrašyti į laivo aliarmo tvarkaraštį, turi atitinkamą pasirengimą (gelbėjimo katerio, valties, plausto vado, minios valdymo ir t. t.).
10. Patikrinti, ar laiku pagal pranešimus jūrininkams koreguojami jūrlapiai ir navigacinė literatūra, ar vykdomas reiso planavimas, kaip tai numatyta Saugaus laivo valdymo vadove, ar panaikinta magnetinio kompaso rodmenų paklaida.
11. Įsitikinti, ar laive yra Šiukšlių tvarkymo planas ir Šiukšlių tvarkymo registracijos žurnalas, atkreipti dėmesį, kaip vykdomi šiukšlių apdorojimo plano reikalavimai, ar teisingai užpildomas žurnalas.
12. Įsitikinti, ar teisingai užpildomas naftos produktų ir naftuotų vandenų valymo operacijų žurnalas.
13. Įsitikinti, ar laive yra Administracijos patvirtinta laivo stovumo informacija ir Veiksmų laivo korpuso pažeidimo atveju planas. Įsitikinti, kad vadovaujantys įgulos nariai, atsakingi už laivo pakrovimą ir iškrovimą, atlieka laivo stovumo skaičiavimus.
14. Įsitikinti, kad laive yra Avarinis kovos su naftos tarša planas (SOPEP), patikrinti, ar kontaktinių duomenų priedas atnaujintas.
15. Patikrinti, ar Krovinio tvirtinimo vadovas patvirtintas Administracijos arba jos vardu įgaliotos klasifikacinės bendrovės.
16. Patikrinti, ar kovos su gaisru planai yra pakabinti laivo patalpose ir ar yra laivo antstato išorėje lengvai prieinamose vietose.
17. Patikrinti, ar laivo dienyne yra įrašas, nustatantis darbo laive kalbą, ar laivo dienyne (arba kitame nustatytos formos žurnale) yra įrašai apie įgulos mokymus ir pratybas avarinėse situacijose (laivo palikimas, gaisras, kovos su tarša, piratų, teroristinis užpuolimas).
18. Patikrinti, ar parengti gelbėjimosi įrangos priežiūros planai ir instrukcijos, kaip naudotis gelbėjimosi priemonėmis pagal Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (toliau – SOLAS 74) reikalavimus, ar šios instrukcijos prieinamos kiekvienam įgulos nariui, ar pakabintos bendrojo naudojimo patalpose (valgykla, poilsio salonas, koridoriai), ar jos parengtos kiekvienam įgulos nariui suprantama kalba.
19. Patikrinti, ar laivo aliarmo tvarkaraštis atitinka SOLAS 74 reikalavimus, ar atnaujintas pagal įgulos pasikeitimus, ar pakabintas vairinėje, koridoriuose, pagrindinės jėgainės valdymo patalpoje. Ar tvarkaraštyje numatytas pagrindinių atsakingų asmenų pavadavimas, jeigu paskirtas asmuo nebegali vykdyti savo funkcijų (susirgo, susižeidė ir kt.). Keleivinių laivų aliarmo tvarkaraščio formatas turi būti pavirtintas Administracijos.
III. LAIVO KORPUSO, ĮRENGINIŲ, MECHANIZMŲ IR SISTEMŲ PATIKRINIMAS
20. Apžiūrint laivo korpusą būtina įvertinti laivo korpuso apkalos būklę – jeigu randama įlenkimų, įtrūkimų, denio apkalos gofrų, laikinų užsandarinimų (cemento dėžės), keliančių vandens patekimo į patalpas grėsmę arba galinčių daryti įtaką korpuso konstrukcijos tvirtumui, būtina pareikalauti klasifikacinės bendrovės laivo korpuso pažeidimų apžiūros ir jos sprendimo dėl galimos tolimesnės laivo eksploatacijos.
21. Laivuose, kuriems daugiau nei 12 metų, būtina apžiūrėti iš vidaus forpiko patalpas ir bent vieną iš balastinių dvigubo dugno cisternų, jeigu šios cisternos užpildomos ne kuru, o užbortiniu vandeniu. Tanklaiviuose ir balkeriuose turi būti laivo korpuso konstrukcijų likutinio storio matavimo byla ir klasifikacinės bendrovės, vykdančios techninę laivo priežiūrą, liudijimas, patvirtinantis korpuso konstrukcijų būklės tinkamumą nustatytam laivo plaukiojimo rajonui.
22. Patikrinti krovininių triumų dangčių būklę, triumų dangčių uždarymo mechanizmų ir vamzdynų būklę. Atkreipti dėmesį į dangčio užsandarinimo tarpinių būklę. Patikrinti laivo išorinio kontūro (antstato) vandeniui nelaidžių durų, ventiliacijos angų užsandarinimo dangčių, cisternų alsuoklių bei cisternų užpildymo lygio matavimo vamzdžių ir jų užsandarinimo įrangos būklę.
23. Patikrinti pleištinių durų vandeniui nelaidžiose pertvarose būklę, durų uždarymo signalizaciją ir jų valdymą iš visų valdymo vietų. Patikrinti, ar balkerių krovininiuose triumuose veikia vandens lygio signalizacija.
24. Patikrinti avarinių išėjimų iš patalpų būklę, atkreipiant dėmesį į durų ir trapų techninę būklę, pagrindinį ir avarinį apšvietimą.
25. Patikrinti laivo vairo mechanizmo valdymą iš visų valdymo vietų. Įsitikinti, kad laivo vadovaujantis personalas moka perjungti laivo valdymą iš visų valdymo vietų ir žino, kaip valdyti laivą sugedus pagrindiniam laivo valdymo mechanizmui. Įsitikinti, kad vairinėje ir laivo vairo mechanizmų patalpoje yra pakabinta laivo avarinio valdymo schema. Patikrinti, ar yra patikimas ryšys tarp vairinės ir kitų vairo valdymo vietų.
26. Apžiūrėti ir įvertinti laivo inkaravimo, švartavimo mechanizmų, švartavimo lynų būklę, atkreipiant dėmesį į susidėvėjimą ir avarinius išjungiklius.
27. Apžiūrėti ir įvertinti magistralinių vamzdynų gaisro gesinimo vandeniu sistemos būklę, atkreipiant dėmesį į laikinus kiaurymių užsandarinimus apkabomis. Įvertinti hidrantų, gaisrinių žarnų ir jų švirkštų būklę. Esant įtarimui dėl žarnų būklės, išbandyti jas darbiniu slėgiu, įjungus pagrindinius gaisro gesinimo siurblius.
28. Patikrinti avarinio gaisro gesinimo siurblio veikimą, prijungus prie labiausiai nutolusių hidrantų dvi žarnas, įsitikinti, kad magistralėje sukuriamas reikalaujamas slėgis.
29. Patikrinti, ar patalpose, kur įrengta tūrinio gaisro gesinimo sistema, veikia šios sistemos įjungimo garso ir šviesos signalizacija. Įsitikinti, kad patalpose veikia gaisro aptikimo signalizacija. Patikrinti, ar veikia gaisro aptikimo signalizacijos sistema tik iš avarinio elektros energijos šaltinio, išjungus pagrindinį maitinimą elektra. Patikrinti, ar laive yra imitatoriai, leidžiantys patikrinti gaisro aptikimo sistemos įvairaus veikimo principų daviklius. Patikrinti, ar laive yra įranga, leidžianti nustatyti tūrinio gaisro gesinimo medžiagos kiekį talpose.
30. Įsitikinti, kad Gaisro gesinimo planas atitinka nešiojamų gaisro gesintuvų, priešgaisrinės įrangos ir sistemų išdėstymą laive. Patikrinti ventiliatorių, kuro bei tepalo siurblių, garo katilo išjungimo galimybę iš nuotolinių valdymo postų. Patikrinti, ar veikia priešgaisrinių durų nuotolinis valdymas ir signalizacija, ar veikia priešgaisrinių sklendžių valdymas ventiliacijos kanaluose. Patikrinti, ar veikia nuotolinis kertamųjų kranų valdymas kuro ir tepalo cisternų vamzdynuose. Įsitikinti, kad nešiojami gaisro gesintuvai nustatytu periodiškumu tikrinami kranto specializuotose įmonėse.
31. Patikrinti, ar visa priešgaisrinė įranga prižiūrima, išbandoma pagal planus ir instrukcijas, kaip tai numatyta SOLAS 74 II-2 dalies 14, 15 taisyklėse. Įsitikinti, kad laive reguliariai vykdomi kovos su gaisru mokymai.
32. Įgulos narių pasirengimui kovai su gaisru įvertinti inspektorius, suderinęs su laivo kapitonu, gali pareikalauti pademonstruoti imituoto gaisro gesinimą, naudojant gaisrininkų aprangą ir suslėgto oro kvėpavimo aparatus.
33. Tikrinant pagrindinę jėgainę ir pagalbinius mechanizmus, būtina atkreipti dėmesį į patalpų ir mechanizmų būklę ir švarą: kuro arba tepalų nutekėjimai iš variklių ar siurblių gali kelti gaisro grėsmę. Atkreipti dėmesį į vamzdynų, armatūros, variklių detalių, kurių temperatūra būna aukšta, šiluminės izoliacijos būklę. Patikrinti, ar neišmontuoti kontroliniai matavimo prietaisai, apsaugos ir signalizacijos sistemos.
34. Patikrinti, ar veikia pagrindinio variklio avarinio sustabdymo sistema iš vairinės ir centrinio valdymo pulto. Pasirinktinai patikrinti, ar veikia pagrindinės jėgainės ir pagalbinių variklių avarinės signalizacijos ir apsaugos sistemos. Patikrinti, ar pradeda veikti automatinis pagalbinis variklis, esantis parengtyje, sugedus veikiančiam varikliui, jeigu laive tokia sistema numatyta.
35. Patikrinti, ar veikia garo katilo ir šiukšlių deginimo krosnies avarinės signalizacijos bei apsaugos sistemos, garo katilo aukšto slėgio avarinis apsaugos vožtuvas.
36. Jeigu neveikia bent vienas iš generatorių, reikia įsitikinti, kad likusių generatorių galingumo užtenka saugiai laivo eksploatacijai.
37. Patikrinti avarinio generatoriaus automatinį įsijungimą, išjungus pagrindinį maitinimo šaltinį. Įsitikinti, kad avarinio variklio būklė užtikrina maitinimą visiems įrenginiams, prijungtiems prie avarinio paskirstymo skydo.
38. Išjungus pagrindinį maitinimo šaltinį, patikrinti, ar avarinio apšvietimo jėgainės veikimui gyvenamosiose ir tarnybinėse patalpose pakanka tik akumuliatorinių baterijų. Patikrinti akumuliatorinių baterijų būklę.
39. Pagal prietaisų ant pagrindinio paskirstymo skydo rodmenis patikrinti, ar elektros tinklų izoliacijos varžos dydis atitinka nustatytus reikalavimus.
40. Prieš pradedant tikrinti naftuotų vandenų valymo įrangą, įsitikinti, kad įrangos sudėtis atitinka Jūros apsaugos nuo užteršimo nafta tarptautinio liudijimo A priede (tanklaiviams B priedas) numatytą sudėtį. Patikrinti, ar veikia naftuotų vandenų valymo įranga. Įsitikinti, kad veikia signalizacija ir apsauga, jeigu išpilamame už borto vandenyje naftos kiekis viršija 15 dalių iš milijono (ppm). Laive turi būti saugomi po paskutinio įgaliotos klasifikacinės bendrovės inspektoriaus laivo naftuotos įrangos patikrinimo laboratoriniai išvalyto nuo naftos produktų vandens analizės rezultatai. Įsitikinti, kad laive nėra sumontuotų vamzdynų, leidžiančių išpilti nafta užterštus vandenis tiesiai už borto nenaudojant valymo įrangos.
41. Įsitikinti, kad laive nuotekos tvarkomos, kaip to reikalauja Tarptautinės konvencijos dėl priemonių saugoti okeaną nuo užteršimo (toliau – MARPOL) IV dalies nuostatos.
42. Įsitikinti, kad laive šiukšlės tvarkomos pagal patvirtintą Šiukšlių apdorojimo planą ir atitinka MARPOL V dalies nuostatas.
43. Prieš pradedant tikrinti laivo gelbėjimosi priemones ir įrangą, reikia įsitikinti, kad šių priemonių ir įrangos kiekis bei sudėtis atitinka Tarptautinio krovininio laivo saugios įrangos liudijimo E priedo nuorodas.
44. Patikrinti, ar gelbėjimosi valčių, plaustų, ratų, liemenių ženklinimas atitinka Tarptautinio gelbėjimosi įrangos kodekso reikalavimus. Įsitikinti, kad gelbėjimosi valčių ir jų nuleidimo įranga prižiūrima pagal sudarytus laivo savininko planus, kaip tai numatyta Saugaus laivo valdymo vadovo procedūrose.
45. Techninei būklei įvertinti, suderinus su laivo kapitonu ir uosto kapitono atitinkamomis tarnybomis, nuleisti gelbėjimo valtį į vandenį ir atlikti bandomąjį plaukiojimą, maksimaliai apkraunant valties variklį. Valtis turi būti nuleidžiama į vandenį be įgulos. Numetamų valčių išbandymas turi būti vykdomas tik su kapitono sutikimu ir įvertinus situaciją akvatorijoje prie krantinės, kur prišvartuotas laivas.
46. Patikrinti laivo įgulos pasirengimą palikti laivą esant avarinei situacijai, apklausiant įgulos narius, atsakingus už valties parengimą nuleidimui ir jos nuleidimą. Dėmesį atkreipti į įgulos pasirengimą ir valčių pakabinimo kablių konstrukcijos išmanymą, jeigu valčių nuleidimui laive naudojami kabliai, kurie gali būti atkabinami ir su apkrova. Įvertinti įgulos narių aprangą, gelbėjimosi liemenių arba hidrokostiumų naudojimą, kiekvieno įgulos nario pareigų žinojimą.
47. Įsitikinti, kad pripučiami gelbėjimosi plaustai ir hidrostatiniai plaustų atkabinimo įrenginiai yra patikrinti specializuotose kranto įmonėse, kaip tai numatyta SOLAS 74 III dalies 20 taisyklėje, ir teisingai pritvirtinti prie laivo konstrukcijų. Patikrinti, ar prie plaustų ir gelbėjimo valčių nuleidimo vietų yra nuleidimo instrukcijos, ar veikia šių vietų avarinis apšvietimas, ar veikia vandens paviršiaus apšvietimas valčių (plaustų) nuleidimo už borto vietose.
48. Įsitikinti, kad gelbėjimo valčių pakabinimo kabliai, kurie gali būti atkabinami ir su apkrova, yra kruopščiai tikrinami kiekvienais metais ir kas penkeri metai išbandomi, kaip tai numatyta SOLAS 74 III dalies 20 taisyklėje ir Įrangos techninės priežiūros procedūroje laivo Saugaus valdymo vadove.
49. Patikrinti gelbėjimo valties išsausinimo siurblį, prožektorių, įsitikinti, kad kuro bakas užpildytas kuru pagal oro sąlygas, atitinkančias laivo plaukiojimo rajoną. Patikrinti maisto raciono, geriamojo vandens, vaistinėlės galiojimo laiką.
50. Prieš pradedant radijo navigacinės įrangos patikrinimą krovininiuose laivuose, reikia įsitikinti, kad jos sudėtis atitinka Tarptautinio krovininio laivo saugios radijo įrangos liudijimo priedą R ir Tarptautinio krovininio laivo saugios įrangos liudijimo E priedą, o keleiviniuose laivuose – Keleivinio laivo saugumo liudijimo priedą P.
51. Patikrinti, ar veikia laivo reiso duomenų registravimo įranga (VDR), laivo Automatinės identifikavimo sistemos (toliau – AIS) įranga. Įsitikinti, kad laivavedžiai moka įvesti duomenis į AIS, žino, kaip naudoti VDR įrangą, įvykus laivo avarijai.
52. Patikrinti, ar laivas siunčia informaciją, reikalaujamą pagal SOLAS 74 V dalies 19-1 taisyklės nuostatas, ir laivo kapitonas žino šios aparatūros išjungimo procedūrą.
53. Patikrinti, ar atliktas kasmetinis VDR ir AIS įrangos patikrinimas specializuotose kranto įmonėse.
55. Įsitikinti, kad budintys laivavedžiai moka naudotis navigacine ir Pasauline jūrinio ryšio ir laivybos saugumo sistemos (GMDSS) aparatūra.
56. Patikrinti, ar laive registruojami navigaciniai incidentai, kaip to reikalaujama SOLAS 74 V dalies 28 taisyklėje.
57. Patikrinti, ar budintys laivavedžiai moka siųsti nelaimės signalus GMDSS ir Ultra trumpųjų bangų (UTB) siųstuvais.
59. Patikrinti GMDSS ir UTB, išjungus pagrindinį maitinimo elektra šaltinį. Patikrinti GMDSS avarinių akumuliatorinių baterijų būklę.
IV. LAIVO SULAIKYMO UOSTE KRITERIJAI
63. Pagrindinės jėgainės arba kitų svarbių mechanizmų, elektros įrangos gedimai kelia grėsmę laivo saugiai eksploatacijai.
64. Neišvalytos pagrindinės jėgainės patalpos, vamzdynų šiluminė izoliacija persisunkusi kuru arba tepalais, patalpose yra daug tepaluotų vandenų, neveikia nusausinimo sistema.
65. Neveikia avarinis generatorius, avarinis apšvietimas, sugedusios avarinės akumuliatoriaus baterijos.
66. Nepakankamai individualių gelbėjimosi priemonių arba jos netinkamos naudoti. Neveikia gelbėjimo valčių (plaustų) nuleidimo įranga.
67. Nepakankamas kiekis arba nepatikimas priešgaisrinių įrenginių, siurblių, gaisrinės signalizacijos, stacionarios tūrinės gaisro gesinimo sistemos, priešgaisrinių sklendžių ventiliacijos kanaluose, nuotolinių momentinio uždarymo ventilių kuro ir tepalo sistemose, nuotolinio ventiliacijos, kuro ir tepalo siurblių išjungimo sistemų veikimas.
68. Nepakankamas gesinimo skysčio kiekis arba nepatikimas stacionarios priešgaisrinės sistemos veikimas tanklaivių krovininiame denyje. Nepatikimas inertinių dujų sistemos veikimas tanklaiviuose.
73. Laive nėra arba nepatikimai veikia navigaciniai įrenginiai, privalomi pagal SOLAS 74 taisyklę V-12(o).
75. Dyzeliniuose varikliuose aukšto slėgio kuro tiekimo vamzdžiai neatitinka SOLAS 74 konvencijos reikalavimų.
76. Laivo įgula nepasirengusi veiksmams avarinėse situacijose (gaisras laive, laivo palikimas, piratų, teroristinis užpuolimas, naftos prapylimas).
77. Nevykdomi konvencijos SOLAS 74 XI dalies 2 taisyklės reikalavimai laivo korpuso konstrukcijų būklės sustiprintos kontrolės programos įgyvendinimui.
79. Žymus laivo korpuso deformavimas, korozija, galinti turėti įtakos laivo korpuso stiprumui ir sandarumui. Laivo antstatas, denio ir korpuso apkala surūdijusi, nenudažyta.
81. Kapitonas nepateikia informacijos, patvirtinančios, kad jis reiso metu galėtų tinkamai įvertinti ir apskaičiuoti laivo stovumą, keičiantis reiso sąlygoms.
82. Nėra triumų dangčių, vandeniui nelaidžių durų, ventiliacinių angų uždarymo įrenginių arba netinkama jų būklė.
85. Laive nėra arba tinkamai neveikia naftuotų vandenų filtravimo, naftos išpylimo į jūrą valdymo ir kontrolės arba 15 ppm koncentracijos signalizacijos įrenginiai.
86. Nepakankamas planuojamam laivo reisui laisvas tūris kuro (tepalo) nutekėjimų arba naftuotų vandenų cisternose.
92. Laivo įgulos vadovaujantys nariai neturi laivo valstybės vėliavos administracijos diplomų patvirtinimų, nėra dokumento, patvirtinančio, kad dėl diplomų patvirtinimo buvo kreiptasi į laivo vėliavos šalies administraciją.
Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre
įregistruotų laivų patikrinimo ir
liudijimų išdavimo tvarkos aprašo
5 priedas
LAIVO KORPUSO KONSTRUKCIJŲ, MECHANIZMŲ, SISTEMŲ IR ĮRANGOS TECHNINĖS BŪKLĖS VERTINIMO APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Laivo savininko prašymu laivo korpuso konstrukcijų, mechanizmų, sistemų ir įrangos techninės būklės vertinimą (toliau – laivo techninės būklės vertinimas) Lietuvos saugios laivybos administracijos (toliau – Administracija) inspektoriai (toliau – inspektorius) atlieka tik eksploatuojamuose laivuose, neplaukiojančiuose tarptautiniais reisais, kurių bendrasis tonažas (toliau – BT) mažesnis nei 500, ir žvejybos laivų, kurių ilgis mažesnis negu 24 m, kurie buvo pastatyti pagal įgaliotos klasifikacinės bendrovės patvirtintą projektą kaip jūriniai laivai, ir kurių stovumas, korpuso stiprumas įrangos sudėtis atitinka šios įgaliotos klasifikacinės bendrovės taisyklių reikalavimus nustatytam plaukiojimo rajonui.
2. Laivo techninės būklės vertinimas vykdomas atliekant apžiūras laivo patikrinimo metu. Apžiūrų apimtis priklauso nuo laivo patikrinimo paskirties.
3. Šiame Laivo korpuso konstrukcijų, mechanizmų, sistemų ir įrangos techninės būklė vertinimo apraše (toliau – aprašas) vartojamos sąvokos:
3.1. Pirminis laivo patikrinimas – laivo patikrinimas, kurio tikslas pirmą kartą išduoti Saugaus plaukiojimo liudijimą, pvz. pakeitus laivo vėliavą.
3.2. Kasmetinis laivo patikrinimas – laivo patikrinimas, kurio tikslas atitinkamo liudijimo patvirtinimas.
3.3. Neeilinis laivo patikrinimas – laivo patikrinimas Administracijos iniciatyva, pvz. po laivo avarijos, laivo savininkui prašant, po remonto, išduoti atitinkamą liudijimą.
3.4. Periodinis laivo patikrinimas – laivo patikrinimas, kurio tikslas Saugaus plaukiojimo liudijimo, kurio galiojimo laikas pasibaigė, išdavimas.
4. Jeigu laivo savininkui prašant atliekamas laivo patikrinimas laivui atplaukus į remonto įmonę tam, kad po remonto būtų išduotas atitinkamas liudijimas, inspektorius (-iai), patikrinęs (-ę) laivą, nustato apžiūros apimtį, t. y. ką laivo savininkas arba remonto įmonė turi pateikti inspektoriui apžiūrai, pvz., kokios cisternos bus apžiūrimos iš vidaus, kokie mechanizmai turi būti pateikti apžiūrai išardyti, kokie bandymai ir kokia apimi turi būti atlikti po remonto.
5. Laivo savininkas arba remonto įmonė, pateikianti objektą apžiūrai, turi atitinkamai jį paruošti, kad būtų laikomasi darbo saugos taisyklių reikalavimų. Jeigu nesilaikoma darbo saugos taisyklių reikalavimų, inspektorius turi atsisakyti objekto apžiūros.
6. Priimant sprendimą dėl laivo korpuso konstrukcijų, mechanizmų, priešgaisrinės įrangos ir sistemų tinkamumo tolesnei eksploatacijai, remontui, pakeitimui ar jų išbandymui, inspektorius vadovaujasi įgaliotų klasifikacinių bendrovių taisyklių, pagal kurių reikalavimus buvo pastatytas laivas, normomis. Nustatydamas leistiną mechanizmų detalių susidėvėjimą, inspektorius turi vadovautis gamintojo nustatytomis normomis.
II. PIRMINIS LAIVO PATIKRINIMAS
7. Jeigu pirminis laivo patikrinimas atliekamas įregistravus laivą Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre (toliau – Registras), prieš atliekant laivo būklės vertinimą, reikia iš klasifikacinės bendrovės arba jūrinės administracijos, kuri vykdė šio laivo techninę priežiūrą, gauti visą informaciją apie laivo būklę.
8. Jeigu laivas turi galiojančius dokumentus, patvirtinančius laivo tinkamumą plaukioti nustatytame plaukiojimo rajone, laivo būklės vertinimą galima apriboti patikrinimo apimtimi, taikoma konkrečiam laivui, kaip tai nurodyta Registre įregistruotų laivų patikrinimo ir liudijimų išdavimo tvarkos aprašo 4 priede.
9. Jeigu pirminis laivo patikrinimas atliekamas įregistravus jį Registre, o dokumentų, patvirtinančių laivo tinkamumą nustatytam plaukiojimo rajonui, galiojimas pasibaigęs, prieš atliekant laivo būklės vertinimą, reikia iš klasifikacinės bendrovės arba jūrinės administracijos, kuri vykdė šio laivo techninę priežiūrą, gauti visą informaciją apie buvusius trūkumus arba taikytus apribojimus. Šiuo atveju turi būti atliktas laivo povandeninės dalies patikrinimas. Laivams, kuriems daugiau kaip 10 metų, suderinus su inspektoriumi matavimo vietas, atliekamas korpuso apkalos ir konstrukcijų, mechanizmų fundamentų storio likutinis matavimas. Storio matavimus gali atlikti tik Administracijos pripažinta įmonė.
10. Vertinant laivų, kuriems daugiau kaip 10 metų, būklę, suderinus su inspektoriumi, iš vidaus turi būti apžiūrėtos forpiko, achterpiko ir balasto cisternos. Cisternų, garo katilų, suslėgto oro indų, anglies dvideginio indų išbandymas turi būti vykdomas slėgiu, kaip to reikalauja įgaliotos klasifikacinės bendrovės, pagal kurios suderintą projektą buvo pastatytas laivas, taisyklės.
11. Pagrindiniai, pagalbiniai varikliai, kompresoriai, siurbliai, elektros generatoriai atsižvelgiant į jų veikimo valandų skaičių, vadovaujantis gamintojo rekomendacijomis, turi būti pateikti apžiūrai dalinai išardyti. Apžiūrų apimtį kiekvienu konkrečiu atveju nustato inspektorius. Inspektoriui turi būti pateikti detalių defektavimo rezultatai.
12. Laivo vairas, sraigto velenas, sraigto veleno guoliai turi būti apžiūrėti laivui stovint doke (ant kranto), patikrintas vairo plunksnos sandarumas, atliktas detalių defektavimas. Inspektoriui turi būti pateiktas laivo povandeninės dalies detektavimo aktas.
13. Turi būti patikrinta akumuliatorinių baterijų būklė, išbandant tiesioginiu apkrovimu pagal paskirtį.
14. Turi būti atliktas visos elektros įrangos, kabelių izoliacijos varžos matavimas nešiojamu ommetru. Matavimo protokolas turi būti pateiktas inspektoriui, kuris gali pareikalauti atlikti šiuos matavimus jam stebint.
15. Jeigu prieš atliekant patikrinimą buvo remontuojami laivo pagrindiniai, pagalbiniai mechanizmai, sistemos ar įrenginiai, laivui stovint prie krantinės turi būti atlikti šių mechanizmų bandymai ir, jeigu inspektoriaus nuožiūra reikia atlikti laivo bandymus jūroje, tokie bandymai turi būti atlikti pagal suderintą su inspektoriumi bandymų programą.
III. PERIODINIS LAIVO PATIKRINIMAS
16. Laivo būklės vertinimas periodinio patikrinimo metu vykdomas ne rečiau kaip kas 5 metus tokia pat apimtimi, kaip nurodyta šio aprašo II skyriuje, netaikant 7 ir 8 punkto reikalavimų.
17. Laivo povandeninės dalies patikrinimas turi būti atliekamas du kartus per 5 metų laikotarpį. Laikotarpis tarp laivo povandeninės dalies patikrinimų neturi viršyti 36 mėnesių. Laivų, kuriems daugiau negu 10 metų, povandeninės dalies apžiūra, praėjus 24 mėnesiams po periodinio patikrinimo, suderinus su Administracija, gali būti pakeista į laivo povandeninės dalies apžiūrą naudojant specialią stebėjimo aparatūrą su narų pagalba ir stebint Administracijos inspektoriui.
IV. KASMETINIS LAIVO PATIKRINIMAS
19. Vertinant laivo techninę būklę kasmetinio laivo patikrinimo metu, tikrinami pagal paskirtį veikiantys laivo pagrindiniai ir pagalbiniai varikliai, sistemos, mechanizmai, įrenginiai 4 priede nurodyta apimtimi, atsižvelgiant į konkretų laivą. Jeigu mechanizmai buvo remontuojami, jų išbandymo apimtis turi būti suderinta su inspektoriumi.
20. Inspektorius turi įsitikinti, kad laive po paskutinio jo patikrinimo nebuvo pakeisti mechanizmai, įranga.
Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre
įregistruotų laivų patikrinimo ir
liudijimų išdavimo tvarkos aprašo
6 priedas
LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJA J. Janonio g. 24, 92251 Klaipėda, Lietuva Tel. +370 46 469 602, faks. +370 46 469 600, el. paštas msa@msa.lt
PRANEŠIMAS
Laivo kapitonui
Jūsų laivas sulaikytas uoste kaip netinkamas plaukioti. Pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003-01-23 nutarimą Nr. 89 išlaidas, susijusias su laivo patikrinimu po jo sulaikymo, apmoka laivo savininkas (valdytojas).
Išlaidų sumą sudaro ....................................................................................................Lt
Jūs galite pervesti nurodytą sumą į Valstybės biudžeto sąskaitą banke AB „Swedbank“ LT24 7300 0101 1239 4300, banko kodas 73000, Valstybės mokesčių inspekcijos kodas 188659752, nurodant valstybės rinkliavos punktą 4.447, įmokos kodą 5710, laivo pavadinimą ir TJO Nr. Valstybės rinkliavos sumokėjimą patvirtina pateikti mokėjimo pavedimai su bankų žymomis arba kvitai (gali būti pateikti elektroniniu paštu arba faksu). Jūs galite pateikti priimtinas Lietuvos saugios laivybos administracijai garantijas, kad visos išlaidos, susijusios su laivo patikrinimu dėl jo sulaikymo, bus apmokėtos laivui išplaukus.
Apmokėjimas grynaisiais negalimas.
Viena inspektoriaus darbo valanda kainuoja 130 Lt. Inspektoriaus(-ių) darbo trukmė, susijusi su laivo patikrinimu, Jūsų laive sudaro
.......................................................................................................................val.
|
|||
|
Laivo pavadinimas, TJO numeris |
|
|
|
Laivo savininkas (valdytojas) |
|
|
|
Kapitonas (vardas, pavardė) |
|
|
|
Agentas (vardas, pavardė) |
|
|
|
|||
Laivo kapitonas .............................. (parašas, data) |
Administracijos specialistas ...................... (parašas, data) |
||
_________________