LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL 2007–2013 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINIO LAIKOTARPIO EUROPOS KAIMYNYSTĖS IR PARTNERYSTĖS PRIEMONĖS BENDRADARBIAVIMO PER SIENĄ PROGRAMŲ TECHNINĖS PAGALBOS LĖŠŲ NAUDOJIMO LIETUVOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2009 m. spalio 12 d. Nr. 1V-546

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gegužės 27 d. nutarimo Nr. 524 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimo Nr. 203 „Dėl 2007–2013 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės bendradarbiavimo per sieną programų rengimo ir įgyvendinimo Lietuvoje“ pakeitimo“ (Žin., 2009, Nr. 67-2707) 2.1.1.1 punktą,

t v i r t i n u 2007–2013 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės bendradarbiavimo per sieną programų techninės pagalbos lėšų naudojimo Lietuvoje taisykles (pridedama).

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                 Raimundas Palaitis

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2009-10-06 raštu Nr. (1.19-0206)-5K-0926144)-6K-0909857


 

patvirtinta

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų

ministro 2009 m. spalio 12 d.

įsakymu Nr.1V-546

 

2007–2013 metų EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINIO LAIKOTARPIO Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės bendradarbiavimo per sieną programų techninės pagalbos lėšų naudojimo lietuvoje taisyklės

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. 2007–2013 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės bendradarbiavimo per sieną programų techninės pagalbos lėšų naudojimo Lietuvoje taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatyta 2007–2013 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės (toliau – EKPP) bendradarbiavimo per sieną (toliau – BPS) programų techninės pagalbos lėšų naudojimo ir kontrolės Lietuvoje tvarka.

2. Taisyklės yra parengtos atsižvelgiant į 2006 m. spalio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1638/2006, išdėstančio bendrąsias nuostatas, kurios nustato Europos kaimynystės ir partnerystės priemonę (OL 2006 L 310, p. 1) (toliau – Bendrasis reglamentas), ir 2007 m. rugpjūčio 9 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 951/2007, nustatančio tarpvalstybinio bendradarbiavimo programų, finansuojamų pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1638/2006, išdėstantį bendrąsias nuostatas, kurios nustato Europos kaimynystės ir partnerystės priemonę, įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 210, p. 10) (toliau – Įgyvendinimo reglamentas), nuostatas.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai – banko sąskaitos išrašai, kasos išlaidų orderiai, mokėjimo pavedimai ar kiti dokumentai, kuriais įrodoma, kad pagal išlaidų pagrindimo dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

Išlaidų pagrindimo dokumentai – rangovų, paslaugų teikėjų ar prekių tiekėjų pateiktos sąskaitos, perdavimo aktai, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, laikaraščiai, kelionių ar kiti dokumentai, kuriais pagrindžiamos padarytos išlaidos.

Įgyvendinančiosios institucijos – jungtiniai priežiūros komitetai, sudaryti iš įgyvendinant EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS ir EKPP Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos BPS programas dalyvaujančių valstybių deleguotų atstovų; Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, vykdanti EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos bendrosios valdymo institucijos funkcijas ir koordinuojanti EKPP Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos BPS programos įgyvendinimą Lietuvoje; viešoji įstaiga Jungtinis techninis sekretoriatas (toliau – Jungtinis techninis sekretoriatas), vykdantis EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos Jungtinio techninio sekretoriato funkcijas ir EKPP Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos BPS programos Jungtinio techninio sekretoriato padalinio Vilniuje funkcijas.

Tikrintojas – audito įmonė, įrašyta į Lietuvos Respublikos audito įmonių sąrašą, su kuria Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija ar jos pavedimu Jungtinis techninis sekretoriatas yra sudaręs sutartį dėl techninės pagalbos išlaidų teisėtumo ir teisingumo patikros.

Techninės pagalbos tinkamos finansuoti išlaidos – su EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS ir EKPP Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos BPS programų administravimo veikla tiesiogiai susijusios išlaidos, kurios yra numatytos šių programų techninės pagalbos biudžetuose, yra padarytos nepažeidžiant Taisyklių, Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų nuostatų ir gali būti deklaruojamos Europos Komisijai.

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Bendrajame reglamente, Įgyvendinimo reglamente, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarime Nr. 203 „Dėl 2007–2013 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės bendradarbiavimo per sieną programų įgyvendinimo Lietuvoje“ (Žin., 2007, Nr. 24-919; 2009, Nr. 67-2707) vartojamas sąvokas.

 

II. techninės pagalbos lėšų skyrimas ir atsakomybė už JŲ naudojimą

 

5. Sprendimą dėl techninės pagalbos lėšų paskirstymo pagal metus ir išlaidų kategorijas priima EKPP BPS programų jungtiniai priežiūros komitetai, patvirtindami techninės pagalbos biudžetą.

6. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, atsižvelgdama į patvirtintą techninės pagalbos biudžetą ir į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą atitinkamų metų valstybės biudžeto asignavimų paskirstymą pagal programas, kasmet su Jungtiniu techniniu sekretoriatu sudaro sutartį dėl EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo; sutartyje dėl techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo nustatomos atitinkamų metų techninės pagalbos lėšų naudojimo ir atsiskaitymo už šias lėšas sąlygos.

7. Jungtinis techninis sekretoriatas, pasirašęs sutartį su EKPP Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos BPS programos bendrąja valdymo institucija, vykdo šios programos Jungtinio techninio sekretoriato padalinio Vilniuje, kuris bus finansuojamas EKPP Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos BPS programos techninės pagalbos lėšomis, funkcijas; šių lėšų skyrimo ir naudojimo sąlygos nustatomos sutartyje tarp Jungtinio techninio sekretoriato ir šios programos bendrosios valdymo institucijos.

8. Už tinkamą techninės pagalbos lėšų naudojimą yra atsakingas Jungtinis techninis sekretoriatas.

 

III. EKPP Lietuvos, lenkijos ir rusijos federacijos BPS programos techninės pagalbos lėšų naudojimo tvarka

 

I. TECHNINĖS PAGALBOS Tinkamos finansuoti išlaidos

 

9. Tinkamų finansuoti EKPP Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos BPS programos techninės pagalbos lėšomis išlaidų kategorijas ir bendrąjį sąrašą tvirtina šios programos Jungtinis priežiūros komitetas.

 

II. Techninės paGALBOS lėšų išmokėjimo JUNGTINIAM TECHNINIAM SEKRETORIATUI tvarka

 

10. EKPP Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos BPS programos techninės pagalbos lėšų išmokėjimo sąlygos ir tvarka nustatoma sutartyje tarp Jungtinio techninio sekretoriato ir šios programos bendrosios valdymo institucijos.

 

III. Techninės pagalbos lėšų apskaita, išlaidų tinkamumo patikrinimas IR IŠLAIDŲ PRIPAŽINIMAS DEKLARUOTINOMIS EUROPOS KOMISIJAI

 

11. Visos Jungtinio techninio sekretoriato išlaidos, finansuojamos iš techninės pagalbos lėšų, privalo būti identifikuotos ir pagrįstos apskaitos dokumentais šios programos bendrosios valdymo institucijos nustatyta tvarka.

12. Jungtinis techninis sekretoriatas privalo tvarkyti techninės pagalbos lėšų buhalterinę apskaitą pagal teisės aktuose nustatytus buhalterinės apskaitos tvarkymo reikalavimus ir užtikrinti tinkamą audito seką.

13. Jungtinio techninio sekretoriato tinkamų išlaidų pripažinimą deklaruotinomis Europos Komisijai organizuoja ir koordinuoja EKPP Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos BPS programos bendroji valdymo institucija.

 

IV. Viešieji pirkimai

 

14. Visos prekės, paslaugos arba darbai, kuriems įsigyti naudojamos techninės pagalbos lėšos, privalo būti perkami sudarant viešųjų pirkimų sutartis su Europos Bendrijos valstybių narių, Bendrojo reglamento 1 priede nurodytų paramą gaunančių šalių, pagal 2006 m. liepos 17 d. Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1085/2006, nustatantį Pasirengimo narystei pagalbos priemonę (OL 2006 L 210, p. 82), paramą gaunančių šalių arba Europos Ekonominės Erdvės valstybių narių fiziniais asmenimis, kurie yra šių šalių piliečiai, ir jose įsisteigusiais juridiniais asmenimis. Taip pat būtina vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2008, Nr. 81-3179) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių viešuosius pirkimus, nuostatomis.

15. Visų prekių ir medžiagų, įsigytų naudojant techninės pagalbos lėšas, kilmės šalis turi būti Europos Bendrija ar Taisyklių 14 punkte nurodytos šalys.

16. Taisyklių 14 ir 15 punktų nuostatų išimtys apibrėžtos Bendrojo reglamento 21 straipsnyje.

 

V. Techninės pagalbos lėšų naudojimo kontrolė

 

17. Už panaudotas EKPP Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos BPS programos techninės pagalbos lėšas Jungtinis techninis sekretoriatas atsiskaito šios programos bendrajai valdymo institucijai, teikdamas šios programos bendrosios valdymo institucijos reikalaujamus dokumentus jos nustatyta tvarka ir per jos nustatytus terminus.

 

IV. EKPP Latvijos, lietuvos ir baltarusijos BPS programos techninės pagalbos lėšų naudojimo tvarka

 

I. TECHNINĖS PAGALBOS Tinkamos finansuoti išlaidos

 

18. Tinkamomis finansuoti iš EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos techninės pagalbos lėšų pripažįstamos šios išlaidos:

18.1. Jungtinio techninio sekretoriato išlaidos, padarytos administruojant EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programą:

18.1.1. Jungtinio techninio sekretoriato darbuotojų, atliekančių EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos administravimo funkcijas, išlaikymo išlaidos, kurias sudaro apskaičiuotas darbo užmokestis, darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos ir įmokos į Garantinį fondą, ligos pašalpa, darbo užmokestis už kasmetines atostogas, premijos, priedai prie darbo užmokesčio, gyvenamojo ploto nuomos išlaidų kompensavimas (tik Latvijos Respublikos ir Baltarusijos Respublikos piliečiams) ir kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos, išskyrus išeitines išmokas, įmokas į pensijų ir kitus fondus (išskyrus privalomąsias įmokas);

18.1.2. patalpų nuomos, eksploatavimo ir kitos susijusios išlaidos;

18.1.3. komandiruočių išlaidos;

18.1.4. išlaidos, skirtos atlikti Jungtinio techninio sekretoriato darbuotojų atranką;

18.1.5. išlaidos Jungtinio techninio sekretoriato darbuotojų mokymui ir kvalifikacijos kėlimui;

18.1.6. išlaidos, skirtos Jungtinio techninio sekretoriato darbuotojų persikėlimui į Lietuvą ir įsikūrimui joje (tik Latvijos Respublikos ir Baltarusijos Respublikos piliečiams);

18.1.7. ryšio paslaugų išlaidos;

18.1.8. išlaidos kanceliarinėms prekėms;

18.1.9. įrangos eksploatavimo ir jos draudimo išlaidos;

18.1.10. dokumentų, skirtų EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos įgyvendinimui ir (arba) jos viešinimui, vertimo išlaidos;

18.1.11. išlaidos ilgalaikiam ir trumpalaikiam turtui įsigyti;

18.1.12. konsultavimo paslaugų, skirtų projektų paraiškų ir pasiektų projektų rezultatų vertinimui, pirkimo išlaidos;

18.1.13. tikrintojo paslaugų pirkimo išlaidos, jei Jungtinis techninis sekretoriatas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos pavedimu yra sudaręs sutartį su tikrintoju;

18.1.14. banko rinkliavos už pavedimus ir valiutos konvertavimą;

18.1.15. EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos valdymo ir priežiūros informacinės sistemos kūrimo ir (arba) pritaikymo šios programos reikmėms bei jos išlaikymo ir priežiūros išlaidos;

18.1.16. Jungtinio priežiūros komiteto sprendimu patvirtinto EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos informavimo plano informavimo ir viešinimo veiklų įgyvendinimo išlaidos;

18.1.17. EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos įgyvendinimo vertinimo ir kitos šios programos vertinimo išlaidos;

18.2. Jungtinio priežiūros komiteto ir šio komiteto sudarytų darbo grupių posėdžių, EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos įgyvendinančiųjų institucijų pasitarimų, šios programos auditorių grupės susitikimų, šios programos renginių organizavimo ir deleguotų atstovų dalyvavimo juose išlaidos, kurias Jungtinis techninis sekretoriatas gali apmokėti tiesiogiai arba kompensuoti, kaip yra nurodyta Taisyklių 19 punkte;

18.3. Latvijoje (Daugpilyje) ir Baltarusijoje (Vitebske) įsteigtų dviejų EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos Jungtinio techninio sekretoriato padalinių darbuotojų darbo užmokesčio ir su tuo susijusios išlaidos, ir kitos Jungtinio techninio sekretoriato padalinių su EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos administravimu susijusios išlaidos;

18.4. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos išlaidos, padarytos administruojant EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programą:

18.4.1. tikrintojo paslaugų pirkimo išlaidos, jei Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija yra sudariusi sutartį su tikrintoju;

18.4.2. valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, administracinių gebėjimų stiprinimo išlaidos;

18.4.3. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Vidaus audito skyriaus darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį ir administruojančio EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programą, darbo užmokesčio, darbdavio mokamų socialinio draudimo įmokų, ir kitos su šio darbuotojo darbo santykiais susijusios išlaidos, taip pat šio darbuotojo darbo vietos įrengimo ir aprūpinimo bei komandiruočių išlaidos, išskyrus išeitines išmokas, įmokas į pensijų ir kitus fondus (išskyrus privalomąsias įmokas);

18.5. kitos išlaidos, numatytos EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos techninės pagalbos biudžete.

19. Tinkamas finansuoti iš techninės pagalbos lėšų išlaidas, kurias padarė:

19.1. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Jungtinis techninis sekretoriatas kompensuoja per 10 darbo dienų nuo šios EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programą įgyvendinančiosios institucijos raštiško prašymo ir teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintų išlaidų pagrindimo bei išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijų gavimo dienos;

19.2. Latvijos ir Baltarusijos institucijos, su kuriomis Jungtinis techninis sekretoriatas sudarė sutartis ir kurios atlieka programos informacinių punktų funkcijas Daugpilyje (Latvijoje) ir Vitebske (Baltarusijoje), Latvijoje (Daugpilyje) ir Baltarusijoje (Vitebske) įsteigti du EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos Jungtinio techninio sekretoriato padaliniai ir kitos šios programos įgyvendinime dalyvaujančios institucijos, Jungtinis techninis sekretoriatas kompensuoja Jungtinio priežiūros komiteto nustatyta tvarka.

 

II. Techninės paGALBOS lėšų išmokėjimo JUNGTINIAM TECHNINIAM SEKRETORIATUI tvarka

 

20. EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos techninės pagalbos lėšos yra išmokamos iš valstybės biudžeto Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės programos priemonės „Teikti techninę pagalbą įgyvendinant EKPP bendradarbiavimo per sieną Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos programą“ lėšų (Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo lėšos).

21. Jungtinis techninis sekretoriatas teikia Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Ekonomikos ir finansų departamentui mokėjimo paraiškas techninės pagalbos lėšoms gauti per sutartyje dėl techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo nustatytus terminus.

22. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Ekonomikos ir finansų departamentas, gavęs Jungtinio techninio sekretoriato pateiktą mokėjimo paraišką techninės pagalbos lėšoms gauti, patikrina, ar parašai mokėjimo paraiškoje techninės pagalbos lėšoms gauti atitinka ją pasirašyti įgaliotų asmenų parašų pavyzdžius, ar mokėjimo paraiška techninės pagalbos lėšoms gauti atitinka išlaidų sąmatas, ir:

22.1. jei Jungtinio techninio sekretoriato pateikta mokėjimo paraiška techninės pagalbos lėšoms gauti atitinka Taisyklių 22 punkte nustatytus reikalavimus, vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604), nuostatomis, pagal Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėse nurodytą formą kompiuterizuotoje valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemoje parengia mokėjimo paraišką ir pateikia ją Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui;

22.2. jei Jungtinio techninio sekretoriato pateikta mokėjimo paraiška techninės pagalbos lėšoms gauti neatitinka Taisyklių 22 punkte nustatytų reikalavimų, praneša apie tai Jungtiniam techniniam sekretoriatui, nurodydamas konkrečius mokėjimo paraiškos techninės pagalbos lėšoms gauti trūkumus; kai Jungtinis techninis sekretoriatas trūkumus ištaiso, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Ekonomikos ir finansų departamentas mokėjimo paraišką techninės pagalbos lėšoms gauti nagrinėja iš naujo Taisyklių 22 punkte nustatyta tvarka.

23. Techninės pagalbos lėšos Jungtiniam techniniam sekretoriatui turi būti pervedamos per sutartyje dėl techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo nustatytus terminus.

24. Gautas techninės pagalbos lėšas Jungtinis techninis sekretoriatas naudoja tinkamoms finansuoti išlaidoms padengti.

 

III. Techninės pagalbos lėšų apskaita, išlaidų tinkamumo patikrinimas IR IŠLAIDŲ PRIPAŽINIMAS DEKLARUOTINOMIS EUROPOS KOMISIJAI

 

25. Visos Jungtinio techninio sekretoriato išlaidos, finansuojamos iš techninės pagalbos lėšų, privalo būti identifikuotos ir pagrįstos apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515) 13 straipsnyje nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus.

26. Jungtinis techninis sekretoriatas privalo tvarkyti techninės pagalbos lėšų buhalterinę apskaitą pagal teisės aktuose nustatytus buhalterinės apskaitos tvarkymo reikalavimus ir užtikrinti tinkamą audito seką.

27. Jungtinis techninis sekretoriatas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo kiekvieno kalendorinio ketvirčio pabaigos teikia tikrintojui per praėjusį kalendorinį ketvirtį padarytų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus (arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas šių dokumentų kopijas). Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai pareikalavus, Jungtinis techninis sekretoriatas privalo tikrintojui pateikti minėtus dokumentus per Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nustatytus terminus.

28. Jungtinis techninis sekretoriatas, gavęs tikrintojo ataskaitą dėl Jungtinio techninio sekretoriato per ataskaitinį laikotarpį padarytų išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti (toliau – tikrintojo ataskaita), parengtą pagal Taisyklių priede nurodytą formą, per 5 darbo dienas nuo šios ataskaitos gavimo dienos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas jos kopijas pateikia Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Regioninės politikos ir Ekonomikos ir finansų departamentams.

29. Tikrintojo ataskaita ir sutartyje dėl techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo nustatyta tvarka Jungtinio techninio sekretoriato Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai pateikta biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita (finansinės atskaitomybės forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413 (Žin., 2005, Nr. 2-21; 2006, Nr. 19-661) yra pagrindas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Ekonomikos ir finansų departamentui surašyti buhalterinę pažymą dėl per ataskaitinį laikotarpį padarytų tinkamų finansuoti išlaidų pripažinimo valstybės biudžeto Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės programos priemonės „Teikti techninę pagalbą įgyvendinant EKPP bendradarbiavimo per sieną Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos programą“ vykdymo faktinėmis išlaidomis.

30. Jungtinio techninio sekretoriato tinkamos išlaidos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai tikrintojas Jungtiniam techniniam sekretoriatui arba Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai pateikia ataskaitą, kurioje patvirtinama, kad išlaidos pripažįstamos tinkamomis finansuoti.

31. Tuo atveju, jeigu dalis Jungtinio techninio sekretoriato techninės pagalbos lėšomis apmokėtų išlaidų pripažįstama netinkamomis, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Regioninės politikos departamentas per 10 darbo dienų nuo tikrintojo ataskaitos gavimo dienos parengia siūlymą dėl šių išlaidų padengimo iš atitinkamų metų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai numatytų valstybės biudžeto asignavimų ir, suderinęs jį su Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Ekonomikos ir finansų departamentu, teikia Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos kancleriui, kuris priima galutinį sprendimą dėl netinkamomis pripažintų išlaidų padengimo.

 

IV. Viešieji pirkimai

 

32. Visos prekės, paslaugos arba darbai, kuriems įsigyti naudojamos techninės pagalbos lėšos, privalo būti perkami sudarant viešųjų pirkimų sutartis su Europos Bendrijos valstybių narių, Bendrojo reglamento 1 priede nurodytų paramą gaunančių šalių, pagal 2006 m. liepos 17 d. Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1085/2006, nustatantį pasirengimo narystei pagalbos priemonę (OL 2006 L 210, p. 82), paramą gaunančių šalių arba Europos ekonominės erdvės valstybių narių fiziniais asmenimis, kurie yra šių šalių piliečiai, ir jose įsisteigusiais juridiniais asmenimis. Taip pat būtina vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2008, Nr. 81-3179) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių viešuosius pirkimus, nuostatomis.

33. Visų prekių ir medžiagų, įsigytų naudojant techninės pagalbos lėšas, kilmės šalis turi būti Europos Bendrija ar Taisyklių 32 punkte nurodytos šalys.

34. Taisyklių 32 ir 33 punktų nuostatų išimtys apibrėžtos Bendrojo reglamento 21 straipsnyje.

35. Jungtinis techninis sekretoriatas ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas, prieš pradėdamas vykdyti iš techninės pagalbos lėšų finansuojamą viešąjį pirkimą (toliau – viešasis pirkimas), kurio vertė yra didesnė nei 35 000 litų, turi gauti vidaus reikalų viceministro, kuriam pavesta administruoti valstybinės regioninės politikos ir tarpregioninio bendradarbiavimo įgyvendinimą, pritarimą dėl viešojo pirkimo tikslingumo.

 

V. Techninės pagalbos lėšų naudojimo kontrolė

 

36. Už panaudotas techninės pagalbos lėšas Jungtinis techninis sekretoriatas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai atsiskaito teikdamas:

36.1. techninės pagalbos finansines ataskaitas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintose 2007–2013 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos bendradarbiavimo per sieną programos išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisyklėse nustatyta tvarka;

36.2. EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos įgyvendinimo ataskaitas sutartyje dėl techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo nustatyta tvarka.

37. Sutartyje dėl techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo numatytą Jungtinio techninio sekretoriato EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos BPS programos įgyvendinimo ataskaitą tvirtina vidaus reikalų viceministras, kuriam pavesta administruoti valstybinės regioninės politikos ir tarpregioninio bendradarbiavimo įgyvendinimą.

38. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai pareikalavus, Jungtinis techninis sekretoriatas privalo per Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nustatytą terminą jai pateikti išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus.

39. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija turi teisę atlikti Jungtinio techninio sekretoriato techninės pagalbos lėšų naudojimo patikrą vietoje. Apie patikros vietoje rezultatus Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija informuoja Jungtinį techninį sekretoriatą.

40. Jungtinis techninis sekretoriatas užtikrina, kad visi dokumentai, susiję su techninės pagalbos lėšų naudojimu, būtų tinkamai saugomi ir prieinami teisę juos tikrinti turinčioms institucijoms ir asmenims Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________


 

2007–2013 m. Europos Sąjungos

finansinio laikotarpio Europos

kaimynystės ir partnerystės priemonės

bendradarbiavimo per sieną programų

techninės pagalbos lėšų naudojimo

Lietuvoje taisyklių priedas

 

(Tikrintojo ataskaitos dėl viešosios įstaigos Jungtinio techninio sekretoriato per ataskaitinį laikotarpį padarytų išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti formos pavyzdys)

 

TIKRINTOJO ATASKAITA dėl Viešosios įstaigos JUNGTINIO TECHNINIO SEKRETORIATO per ataskaitinį laikotarpį padarytų išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti

 

Adresatas:

<Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Šventaragio g. 2, LT-01510 Vilnius>

<Viešoji įstaiga Jungtinis techninis sekretoriatas, Konstitucijos pr. 7, LT-09308 Vilnius>

 

Pagal 200[ ] m. [ ] d. sutartį su viešąja įstaiga Jungtiniu techniniu sekretoriatu (toliau –Jungtinis techninis sekretoriatas) ir prie jos pridedamą techninę užduotį mes teikiame šią ataskaitą dėl Jungtinio techninio sekretoriato per ataskaitinį laikotarpį padarytų išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti.

 

Tikslas

Mes atlikome Jungtinio techninio sekretoriato 2007–2013 m. Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos bendradarbiavimo per sieną programos techninės pagalbos lėšomis, skirtomis Jungtinio techninio sekretoriato veiklai įgyvendinti, padengtų išlaidų teisėtumo ir teisingumo tikrinimą dėl

Jungtinio techninio sekretoriato ataskaitoje Nr. <...> už ataskaitinį laikotarpį nuo <data> iki <data>,

deklaruojamų tinkamomis finansuoti išlaidų, kurios yra _________ EUR (________ Lt), iš jų:

– tinkamos finansuoti išlaidos iš Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės asignavimų yra ________ EUR (______ Lt);

– tinkamos finansuoti išlaidos iš Lietuvos Respublikos ir Latvijos Respublikos nacionalinių lėšų yra ____________ EUR (_______ Lt) (Lietuvos dalis – ______ EUR (______Lt); Latvijos dalis – ______ EUR (_______ Lt).

Mūsų procedūros buvo atliktos siekiant Jums padėti įvertinti Jungtinio techninio sekretoriato išlaidų teisėtumą ir teisingumą.

 

Darbo apimtis

Patikrinimas buvo atliktas pagal techninėje užduotyje numatytas procedūras, atsižvelgiant į Tarptautinės buhalterių federacijos patvirtintus tarptautinius susijusių paslaugų standartus, taikomus užduotims dėl iš anksto sutartų procedūrų, ir vadovaujantis Tarptautinės buhalterių federacijos patvirtinto Buhalterių profesionalų etikos kodekso nuostatomis.

Visos deklaruojamos tinkamomis finansuoti išlaidos buvo patikrintos ir visos procedūros, kurios buvo numatytos techninėje užduotyje, buvo atliktos.

 

Faktiniai pastebėjimai

Mūsų faktiniai pastebėjimai, susiję su atliktomis procedūromis, yra aptarti ir pateikiami šios ataskaitos priede. Mes nustatėme Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktų ir EKPP Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos bendradarbiavimo per sieną programos dokumentų reikalavimų neatitikimus (kiekviena nustatyta neatitiktis turi būti identifikuota pagal projekto biudžeto išlaidų kategorijas, išlaidų pavadinimą, dokumentą ir sumą):

1)

2)

...

 

Ataskaitos naudojimas

Mūsų ataskaita yra skirta tik šios ataskaitos antrojoje pastraipoje išdėstytam tikslui, Jungtiniam techniniam sekretoriatui ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai informuoti, todėl negali būti panaudota kitu tikslu ar perduota kitoms šalims, išskyrus Lietuvos Respublikos ar Europos Sąjungos teisės aktuose nustatytus atvejus.

 

Data

 

Tikrintojas __________________________

(pavadinimas, adresas)

 

Atestuotas auditorius (-ė) ______________________

(vardas, pavardė, parašas)

 

Atestuoto auditoriaus pažymėjimo Nr. ____

 

_________________