LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ KOMISIJOS

 

1992 m. liepos 22 d. Nr. 583

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremalių situacijų komisiją;

1.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijos nuostatus.

2. Miestų (rajonų) valdybos turi per 2 mėnesius sudaryti ekstremalių situacijų komisijas.

3. Įpareigoti Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremalių situacijų komisiją sudaryti konsultantų ir ekspertų grupes avarinėms situacijoms įvertinti ir jų padarinių likvidavimo priemonėms parengti.

4. Pavesti Krašto apsaugos ministerijai, suderinus su Finansų ministerija, nustatyti avarijų padarinių likvidavimo darbų finansavimo tvarką.

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

MINISTRO PIRMININKO PAVADUOTOJAS                                           A. DOBRAVOLSKAS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1992 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 583

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

ekstremalių situacijų

komisija

 

Komisijos pirmininkas

Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko pavaduotojas

Komisijos pirmininko pavaduotojai:

krašto apsaugos ministras

 

vidaus reikalų ministras

 

Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos departamento generalinis direktorius

Komisijos nariai:

energetikos ministras

 

prekybos ir materialinių išteklių ministras

 

ryšių ir informatikos ministras

 

susisiekimo ministras

 

sveikatos apsaugos ministras

 

finansų ministro pavaduotojas

 

miškų ūkio ministro pavaduotojas

 

statybos ir urbanistikos ministro pavaduotojas

 

žemės ūkio ministro pavaduotojas

 

Darbų saugos departamento generalinis direktorius

 

Lietuvos hidrometeorologijos valdybos viršininkas

 

Lietuvos radijo ir televizijos generalinis direktorius

Komisijos nariai:

Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininkas

 

Priešgaisrinės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktorius

 

Krašto apsaugos ministerijos Civilinės saugos departamento direktorius (nuolatinio komisijos darbo organo vadovas)

 

Nacionalinio saugumo tarnybos generalinio direktoriaus pavaduotojas

Komisijos sekretoriai:

valstybės konsultantas

 

Krašto apsaugos ministerijos Civilinės saugos departamento specialistas

______________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1992 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 583

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

ekstremalių situacijų komisijos

nuostatai

 

Bendroji dalis

 

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremalių situacijų komisija (toliau vadinama – komisija) – tai nuolat veikiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės organas, organizuojantis ekstremalių situacijų profilaktiką ir vadovaujantis avarijų, katastrofų bei gaivalinių nelaimių padarinių šalinimo darbams, taip pat užtikrinantis gyventojų ir aplinkos apsaugą esant tarprajoninio, regioninio, valstybinio masto ekstremalioms situacijoms ir operatyviai telkiantis turimas Lietuvos Respublikoje pajėgas, transportą, techniką, materialinius išteklius bei kitą ekonominį ir gynybinį potencialą, reikalingą ekstremalioms situacijoms likviduoti.

 

Komisijos uždaviniai ir funkcijos

 

2. Svarbiausieji komisijos uždaviniai yra:

2.1. analizuoti nuolatos padėtį, taip pat turimas priemones ekstremalioms situacijoms išvengti, potencialiai pavojingos gamybos bei objektų patikimam darbui užtikrinti, taip pat nuostoliams, įvykus avarijai ar gaivalinei nelaimei, sumažinti;

2.2. vadovauti avarijų bei gaivalinių nelaimių padarinių šalinimo darbams;

2.3. telkti materialinius ir kitus išteklius, reikalingus avarijų bei gaivalinių nelaimių padariniams šalinti.

3. Komisija, vykdydama jai pavestus uždavinius:

3.1. organizuoja ekstremalių situacijų ir jų padarinių prognozavimą ir modeliavimą, pavojingų zonų nustatymą, ekstremalių situacijų rizikos laipsnio ir galimų nuostolių įvertinimą;

3.2. koordinuoja ministerijų, departamentų, kitų valstybinių tarnybų veiklą užtikrinant darbuotojų saugumą ir darbo stabilumą jų reguliavimo sferai priskirtose įmonėse bei organizacijose ekstremaliomis sąlygomis;

3.3. koordinuoja miestų (rajonų) ekstremalių situacijų komisijų darbą užtikrinant gyventojų saugumą, įmonių, įstaigų, organizacijų, bendrovių bei ūkininkų veiklą ir aplinkos apsaugą ekstremaliomis sąlygomis;

3.4. organizuoja vadovų, specialistų, valdymo organų, pareigūnų ir avarijų bei gaivalinių nelaimių likvidavimo pajėgų mokymą ir specialias pratybas ne rečiau kaip kartą per metus, kontroliuoja jų pasirengimą vykdyti darbą ekstremaliomis sąlygomis;

3.5. nagrinėja, ar tikslinga statyti bei konstruoti pavojingas žmonių gyvybei bei sveikatai įmones, teikia išvadas ir pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei pavojingų įmonių uždarymo, sustabdymo, gamybos ribojimo ir kitais klausimais;

3.6. svarsto klausimus, susijusius su gyventojų bei valdymo organų įspėjimo ir informavimo sistemos plėtojimu bei tobulinimu;

3.7. formuoja vieningą techninę politiką, užtikrinančią šiuolaikinės technikos, prietaisų, priemonių bei medžiagų, skirtų gyventojams apsaugoti, pavojingoms technologijoms bei aplinkos taršai stebėti ir kontroliuoti, taip pat ekstremalių situacijų padariniams šalinti, įsigijimą;

3.8. perspėja, esant ekstremaliai situacijai, valdžios ir valdymo organus bei gyventojus apie įvykusią avariją ar gaivalinę nelaimę, informuoja juos apie jos pobūdį, mastą, galimą pavojų kitiems miestams bei rajonams, taip pat apie padarinių šalinimo darbus bei gyventojų veiksmus;

3.9. vadovauja gelbėjimo ir avarijų ar gaivalinių nelaimių padarinių šalinimo darbams tarprajoninio ir valstybinio masto ekstremalių situacijų atveju, organizuoja šių darbų materialinį- techninį aprūpinimą;

3.10. teikia pagalbą miestų (rajonų) valdymo organams ir ekstremalių situacijų komisijoms, vykdantiems ekstremalių situacijų padarinių šalinimo darbus;

3.11. telkia regioninio ir respublikinio pavaldumo pajėgas ekstremalių situacijų padariniams šalinti;

3.12. organizuoja gyventojų evakuaciją iš pavojingų vietovių, koordinuoja žmonių apgyvendinimo ir aprūpinimo klausimų sprendimą;

3.13. organizuoja racionalų materialinių, techninių ir finansinių resursų, skirtų ekstremalių situacijų padariniams šalinti, naudojimą ir skirstymą;

3.14. nagrinėja avarijų bei katastrofų priežastis, rengia išvadas, pasiūlymus, priima sprendimus šiais klausimais;

3.15. sudaro galimybes Lietuvos Respublikos ir užsienio šalių organizacijoms bei piliečiams dalyvauti likviduojant ekstremalių situacijų padarinius.

 

Komisijos teisės

 

4. Komisija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

4.1. dalyvauti kartu su kitais Lietuvos Respublikos Vyriausybės organais svarstant klausimus pagal komisijos kompetenciją;

4.2. kontroliuoti miestų (rajonų) ekstremalių situacijų komisijų veiklą;

4.3. išklausyti pagal savo kompetenciją ministerijų, departamentų, kitų valstybinių tarnybų miestų (rajonų) valdybų vadovus, įmonių, įstaigų, organizacijų ir bendrovių vadovus bei savininkus ir teikti pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;

4.4. telkti nustatytąja tvarka pajėgas ir priemones, reikalingas gelbėjimo bei atstatymo darbams vykdyti;

4.5. nagrinėti ir teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl tarpusavio pagalbos bei bendradarbiavimo su kaimyninėmis valstybėmis, taip pat tarptautinėmis organizacijomis ekstremalių situacijų atveju;

4.6. apriboti, kilus ekstremalių situacijų grėsmei, įmonių darbą nepriklausomai nuo jų pavaldumo;

4.7. siųsti komisijos atstovus ir pasitelktus specialistus į pagalbą miestų (rajonų) komisijoms vietinio masto avarijų bei gaivalinių nelaimių atveju;

4.8. pasitelkti Lietuvos Respublikos ūkio ir mokslo specialistus pavojingų įmonių veiklos ekspertizei atlikti, pavojingų krovinių transportavimo bei avarinių situacijų padarinių šalinimo tvarkai nustatyti, taip pat avarijų bei gaivalinių nelaimių padarinių šalinimo darbų vykdymo technologijai patikslinti.

 

Komisijos darbo organizavimas

 

5. Komisija savo veikloje vadovaujasi jos pirmininko patvirtintu darbo planu. Ji organizuoja patikrinimus, ekspertizes, tyrinėjimus ir jiems vadovauja. Savo posėdžiuose komisija svarsto ekstremalių situacijų profilaktikos ir veiksmų ekstremalių situacijų atveju klausimus, analizuoja gaunamą informaciją apie avarijų bei gaivalinių nelaimių padarinių likvidavimo darbus ir jų rezultatus, išklauso vadovų bei pareigūnų ataskaitas.

Pagal kompetenciją komisija priima sprendimus, privalomus ministerijoms, departamentams, kitoms valstybinėms tarnyboms, miestų (rajonų) valdyboms, įmonėms, įstaigoms, organizacijoms ir bendrovėms, taip pat gyventojams. Tarp posėdžių neatidėliotinus sprendimus priima komisijos pirmininkas. Sprendimai pateikiami vykdytojams kaip atitinkami nurodymai.

Ekstremalioms situacijoms įvertinti ir jų padarinių šalinimo darbams vadovauti vietose komisija iš savo narių sudaro operatyvines grupes.

6. Įgyvendindama šiuos nuostatus, komisija remiasi darbiniu aparatu (darbo organu).

Komisijos nuolatinio darbinio aparato (darbo organo) funkcijas vykdo Krašto apsaugos ministerijos Civilinės saugos departamentas.

7. Komisijos informacinio organo funkcijas vykdo informacinė grupė, vadovaujama Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo spaudai. Grupės sudėtį tvirtina komisijos pirmininkas.

8. Komisijos ryšių organo funkcijas vykdo ryšių grupė, kurios sudėtį tvirtina komisijos pirmininkas.

______________