LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL valstybinės metrologijos tarnybos nuostatų patvirtinimo

 

2010 m. liepos 23 d. Nr. 4-563

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699) 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131; 2010, Nr. 71-3541) 30 straipsnio 3 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 3 d. nutarimo Nr. 211 „Dėl pavedimo Ūkio ministerijai įgyvendinti Valstybinės metrologijos tarnybos savininko teises ir pareigas“ (Žin., 2010, Nr. 28-1317) 1.1 punktu:

1. Tvirtinu Valstybinės metrologijos tarnybos nuostatus (pridedama).

2. Įgalioju Valstybinės metrologijos tarnybos direktorių Igną Stankovičių atlikti visus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus veiksmus, susijusius su šio įsakymo 1 punktu patvirtintų Valstybinės metrologijos tarnybos nuostatų įregistravimu Juridinių asmenų registre.

3. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja pripažinus netekusiu galios Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. lapkričio 20 d. įsakymą Nr. D1-538 „Dėl Valstybinės metrologijos tarnybos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 130-4917).

 

 

Ūkio ministras                                                                                  Dainius Kreivys

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2010 m. liepos 23 d. įsakymu Nr. 4-563

 

VALSTYBINĖS METROLOGIJOS TARNYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinė metrologijos tarnyba (toliau – Tarnyba) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos, pagal savo kompetenciją įgyvendinanti metrologinio laidavimo politiką ir vykdanti kitas įstatymų bei kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

2. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija (Žin., 1992, Nr. 33-1014), Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 74-1768; 2006, Nr. 77-2966), Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699), Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos sąjungos teisės aktais, kitais įstatymais ir teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.

3. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu: Valstybinė metrologijos tarnyba.

4. Tarnybos buveinės adresas: Algirdo g. 31, LT-03219 Vilnius, Lietuvos Respublika.

5. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka.

6. Tarnybos savininkė yra valstybė. Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendina Ūkio ministerija.

7. Tarnybos vieši pranešimai skelbiami Tarnybos interneto svetainėje www.lvmt.lt ir (arba) dienraštyje „Lietuvos rytas“.

 

II. VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

8. Svarbiausi Tarnybos veiklos tikslai:

8.1. formuoti metrologinio laidavimo politikos uždavinius Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos suformuotų metrologinio laidavimo politikos tikslų įgyvendinimui ir organizuoti jų įgyvendinimą;

8.2. atlikti teisinį metrologinį reglamentavimą ir užtikrinti matavimų vienovę Lietuvos Respublikoje;

8.3. kartu su matavimo vienetų valstybinius etalonus kuriančiomis ir išlaikančiomis valstybinėmis laboratorijomis atlikti nacionalinio metrologijos instituto funkcijas, susijusias su dalyvavimu Daugiašaliame susitarime dėl nacionalinių metrologijos institutų išduotų nacionalinių matavimo vienetų etalonų, kalibravimo ir matavimo liudijimų tarpusavio pripažinimo.

9. Tarnybos funkcijos:

9.1. koordinuoti visų Lietuvos Respublikos ūkio šakų metrologijos veiklą, metodiškai jai vadovauti bei rengti šios srities techninius reglamentus, kitus normatyvinius dokumentus arba organizuoti jų rengimą;

9.2. siekiant nacionalinės metrologinio laidavimo sistemos tarptautinio suderinamumo ir pripažinimo, dalyvauti tarptautinių metrologijos organizacijų veikloje, keistis informacija su kitų Europos Sąjungos valstybių narių kompetentingomis institucijomis matavimo priemonių tipo patvirtinimo, patikros ir paskelbtųjų įstaigų veiklos klausimais;

9.3. diegti arba dalyvauti diegiant Europos Sąjungos teisės aktus bei derinant Lietuvos Respublikos teisės aktus su Europos Sąjungos teisės aktais pagal Tarnybos kompetenciją;

9.4. teikti siūlymus, rengti ir įgyvendinti Europos Sąjungos finansuojamus metrologijos projektus;

9.5. organizuoti ir koordinuoti matavimo vienetų valstybinių etalonų kūrimo, saugojimo, naudojimo ir tobulinimo darbus;

9.6. nustatyti matavimo priemonių sertifikatų ir žymenų pripažinimo tvarką matavimo priemonėms, kurios nepatenka į matavimo priemonių techninių reglamentų reguliavimo sritį;

9.7. nustatyta tvarka organizuoti matavimo priemonių tipo patvirtinimo bandymus, tvirtinti matavimo priemonių tipus, išduoti tipo patvirtinimo sertifikatus bei įrašyti į Lietuvos matavimo priemonių registrą;

9.8. paskirti kalibravimo, bandymų ir patikros laboratorijas, kontrolės ar sertifikavimo įstaigas matavimo priemonių metrologiniam ir fasuotų prekių ar matavimo indų atitikties įvertinimui atlikti, kontroliuoti paskirtųjų įstaigų veiklą;

9.9. paskirti paskelbtąsias (notifikuotas) įstaigas atlikti atitikties įvertinimą pagal matavimo priemonių techninius reglamentus vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka. Sprendimą dėl įstaigos paskyrimo ir paskelbimo (notifikavimo) pateikti Ūkio ministerijai kartu su tai patvirtinančiais dokumentais, kad toks sprendimas būtų pateiktas Europos Komisijai ir Europos Sąjungos valstybėms narėms;

9.10. prižiūrėti, ar paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos atitinka nustatytus reikalavimus ir sugeba atlikti reglamentuose nustatytas atitikties įvertinimo procedūras, kurioms yra paskirtos;

9.11. sudaryti ir tvirtinti teisinei metrologijai priskirtų matavimo priemonių grupių sąrašą, nustatyti laiko intervalą tarp patikrų;

9.12. rengti arba organizuoti matavimo priemonių patikros metodikų rengimą ir jas tvirtinti;

9.13. tvirtinti matavimo metodus, jeigu jie yra teisinio metrologinio reglamentavimo objektai;

9.14. organizuoti matavimo priemonių patikros žymenų ir patikros sertifikatų blankų gamybą Lietuvos Respublikos saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos įstatymo (2003, Nr. 61-2758; 2007, Nr. 125-5094) nustatyta tvarka ir kontroliuoti jų naudojimą;

9.15. vykdyti Lietuvos matavimo priemonių registro vadovaujančiosios registro tvarkymo įstaigos ir šio registro tvarkymo įstaigos funkcijas;

9.16. bendradarbiauti su kitomis valstybės institucijomis šalinant laisvo prekių judėjimo kliūtis, susijusias su matavimo priemonių gamyba, prekyba bei matavimo vienetų naudojimu, sudarant palankias sąlygas ekonomikos ir aukštųjų technologijų plėtrai, apsaugant fizinius ir juridinius asmenis nuo netaisyklingo matavimo pasekmių ir kitose srityse;

9.17. išduoti pažymėjimus juridiniams arba fiziniams asmenims, norintiems ženklinti fasuotas prekes ir matavimo indus, atitinkančius techninių reglamentų ir kitų teisės aktų nustatytus reikalavimus, atitinkamai „e“ ir „?“ ženklais;

9.18. koordinuoti kokybės vadybos sistemų diegimą ir priežiūrą matavimo vienetų valstybinių etalonų laboratorijose;

9.19. dalyvauti organizuojant metrologijos specialistų rengimą ir jų kvalifikacijos kėlimą;

9.20. nustatytąja tvarka teikti įmonėms, įstaigoms, organizacijoms informaciją apie metrologijos normatyvinius dokumentus bei kitas su metrologija susijusias paslaugas;

9.21. įgyvendinti Tarnybos reguliavimo sričiai priskirtų valstybės įmonių savininko teises ir pareigas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo (Žin., 1994, Nr. 102-2049; 2004, Nr. 4-24) nuostatomis;

9.22. pagal savo kompetenciją vykdyti kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

10. Tarnyba, siekdama įgyvendinti jai nustatytus veiklos tikslus ir atlikdama savo funkcijas, turi teisę:

10.1. rengti ir teikti įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, ūkio ministro įsakymų ir kitų teisės aktų projektus ir priima įsakymus, reglamentuojančius metrologijos veiklą Lietuvos Respublikoje;

10.2. gauti iš valstybės institucijų, įstaigų, vietos savivaldos institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų informaciją, reikalingą Tarnybai pavestiems uždaviniams bei funkcijoms atlikti;

10.3. teikti Ūkio ministerijai, kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms pasiūlymus formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką metrologinės veiklos, tarptautinio bendradarbiavimo srityse, taip pat teikti pasiūlymus dėl metrologinės veiklos Lietuvos Respublikoje krypčių;

10.4. pagal savo kompetenciją sudaryti sutartis bei susitarimus su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių juridiniais ir fiziniais asmenimis;

10.5. atlikti įmonių ir įstaigų metrologijos normatyvinių dokumentų ekspertizę;

10.6. nustatytąja tvarka leisti ir platinti normatyvinius dokumentus ir leidinius metrologijos klausimais;

10.7. pagal Tarnybos kompetenciją atlikti viešojo administravimo funkcijas teisės aktų nustatyta tvarka;

10.8. teikti monopolines metrologines paslaugas tvirtinant matavimo priemonių tipus, išduodant atitinkamo fasuotų prekių, matavimo indų ženklinimo leidimus, specialius ženklus ir pasus žaidimo automatams ir kt.;

10.9. Tarnyba turi ir kitų teisių, kurias jai suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai bei kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai.

 

IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

11. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis ūkio ministro patvirtintais metiniais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879), taip pat programomis ir einamaisiais darbo planais. Tarnybos metinių veiklos planų vykdymą vertina Ūkio ministerijos Vidaus ir išorės audito skyrius.

12. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį ketverių metų kadencijai Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia ūkio ministras. Tarnybos direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas ūkio ministrui. Ūkio ministras skatina Tarnybos direktorių, prireikus skiria jam tarnybines nuobaudas.

13. Tarnybos direktoriaus atostogų, komandiruotės, ligos ir kitais teisės aktų nustatytais atvejais Tarnybos direktoriaus funkcijas atlieka jo paskirtas Tarnybos valstybės tarnautojas.

14. Tarnybos direktorius:

14.1. organizuoja Tarnybos darbą, kad būtų įgyvendinami Tarnybos veiklos tikslai ir atliekamos funkcijos, atsako už jos veiklą ir priima sprendimus visais Tarnybos veiklos klausimais;

14.2. sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus, vykdo ūkio ministro pavedimus ir yra asmeniškai atsakingas už tai, kad būtų įgyvendinami Tarnybos veiklos tikslai;

14.3. atstovauja Tarnybai valstybės ir savivaldybės institucijose, įstaigose ir tarptautinėse organizacijose;

14.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2009, Nr. 109-4650) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1244 (Žin., 2009, Nr. 121-5212), nustatyta tvarka rengia ir per Ūkio ministeriją teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;

14.5. užtikrina, kad pagal Tarnybos kompetenciją būtų laikomasi tarptautinių susitarimų, Lietuvos Respublikos įstatymų, šių nuostatų, kad būtų vykdomi Lietuvos Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Ministro Pirmininko potvarkiai, ūkio ministro įsakymai ir kiti teisės aktai;

14.6. kasmet teikia ūkio ministrui Tarnybos metinę veiklos ataskaitą, ūkio ministro reikalavimu atsiskaito už savo veiklą, teikia ūkio ministrui informaciją apie būklę Tarnybos kompetencijos srityje, informuoja ūkio ministrą, jeigu pagal Tarnybos kompetenciją vykstantys procesai gali sukelti neigiamų ekonominių, finansinių ar kitokių pasekmių valstybei ar konkrečioms socialinėms grupėms, teikia pasiūlymus dėl priemonių, būtinų neigiamiems procesams įveikti;

14.7. tvirtina Tarnybos struktūrą ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir nustatyto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičiaus;

14.8. tvirtina Tarnybos darbo reglamentą, Vidaus tvarkos taisykles, struktūrinių padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus;

14.9. priima ir pasirašo įsakymus, kontroliuoja, kaip jie yra įgyvendinami. Prireikus kartu su kitų valstybės institucijų ar įstaigų vadovais, priima bendrus įsakymus;

14.10. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Tarnybos vidaus kontrolės sistemos kūrimą, veikimą ir tobulinimą;

14.11. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą (Žin., 2007, Nr. 77-3046) teikiami ataskaitų rinkiniai būtų teisingi;

14.12. sudaro ekspertų komisijas ir darbo grupes specifiniams metrologijos klausimams nagrinėti, teisės aktų projektams rengti, tvirtina jų personalinę sudėtį;

14.13. priima ir atleidžia iš pareigų Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skatina juos ir skiria tarnybines nuobaudas vadovaudamasis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu (Žin., 2002, Nr. 64-2569), Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, kitais įstatymais ir teisės aktais;

14.14. skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Tarnybos reguliavimo sričiai priskirtų įmonių vadovus, juos skatina, skiria jiems drausmines nuobaudas;

14.15. užtikrina kokybės vadybos sistemos, įdiegtos pagal ISO standartų reikalavimus, funkcionavimą Tarnyboje;

14.16. vykdo kitus teisės aktais suteiktus įgaliojimus.

 

V. TARNYBOS vidaus administravimo KONTROLĖ

 

15. Tarnybos valstybinį auditą (finansinį ir veiklos) atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

16. Tarnybos vidaus auditą atlieka Ūkio ministerijos Vidaus ir išorės audito skyrius.

17. Tarnybos metinio veiklos plano vykdymo vertinimą atlieka Ūkio ministerijos Vidaus ir išorės audito skyrius.

18. Už Tarnybos finansų kontrolę atsakingi Tarnybos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai ar darbuotojai.

 

VI. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS

 

19. Tarnybos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus tvirtina ūkio ministras.

20. Nuostatai keičiami ir papildomi Ūkio ministerijos ar Tarnybos iniciatyva.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Tarnyba reorganizuojama arba likviduojama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262), Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

22. Tarnyba negali būti pertvarkoma į kitos teisinės formos juridinį asmenį, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.

 

_________________