MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS
FINANSŲ MINISTERIJOS GENERALINIO DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL MUITINĖS DEPARTAMENTO GENERALINIO DIREKTORIAUS 2004 M. GRUODŽIO 29 D. ĮSAKYMO NR. 1B-1198 „DĖL IMPORTUOJAMŲ NAUDOTŲ AUTOMOBILIŲ MUITINIO ĮVERTINIMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2008 m. kovo 31 d. Nr. 1B-221
Vilnius
Pakeičiu Muitinės departamento generalinio direktoriaus 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. 1B-1198 „Dėl Importuojamų naudotų automobilių muitinio įvertinimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 188-7044; 2005, Nr. 58-2063, Nr. 102-3804, Nr. 137-4954; 2006, Nr. 90-3559):
1. Įrašau 2.1 punkte vietoj žodžių „Automobilių importo kainos“ žodžius „Automobilių rinkos kainos“.
2. Išdėstau 21 punktą taip:
„21. Nustatau, kad Importuojamų naudotų automobilių muitinio įvertinimo metodikos 25 punkto nustatyta tvarka turi būti surašomas Importuojamo automobilio defektų, atsiradusių dėl sužalojimo, aktas, jei su muitinės sandėlyje saugomais apgadintais automobiliais numatoma atlikti įprastines tvarkymo operacijas“.
3. Nurodytuoju įsakymu patvirtintoje Importuojamų naudotų automobilių muitinio įvertinimo metodikoje:
3.3. išdėstau 2 punktą taip:
„2. Metodika taikoma asmenų importuojamų naudotų visų tipų ir markių automobilių, priskiriamų Kombinuotosios nomenklatūros, patvirtintos 1987 m. liepos 23 d. Tarybos reglamentu (EEB) Nr. 2658/87 (OL 2004 m. specialusis leidimas, 2 skyrius, 2 tomas, p. 382), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2007 m. lapkričio 16 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1352/2007 (OL L 303, 2007 11 21, p. 3), 8701 20 subpozicijai ir 8702, 8703, 8704 pozicijoms ir turinčių Metodikos 3 punkte nurodytas eksploatavimo charakteristikas (toliau – naudoti automobiliai), kuriems įforminamos išleidimo į laisvą apyvartą ir laikinojo įvežimo perdirbti muitinės procedūros, muitiniam įvertinimui.“;
3.4. išdėstau 3 punktą taip:
„3. Metodikoje naudotais automobiliais laikomi tokie automobiliai, nuo kurių eksploatavimo pradžios praėjo daugiau kaip 6 mėnesiai (arba jų rida iki pateikimo išleidimo į laisvą apyvartą arba laikinojo įvežimo perdirbti muitinės procedūrai įforminti buvo didesnė kaip 6 000 km) ir kurie dėl įprastinio naudojimo yra nusidėvėję, taip pat apgadinti eismo įvykio metu ar dėl kitų priežasčių.“;
3.5. išdėstau 4 punktą taip:
„4. Metodika parengta vadovaujantis 1992 m. spalio 12 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą (OL 2004 m. specialusis leidimas, 2 skyrius, 4 tomas, p. 307), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. lapkričio 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1791/2006 (OL 2006 L 363, p. 1) (toliau – Bendrijos muitinės kodeksas), 1993 m. liepos 2 d. Komisijos reglamento (EEB) Nr. 2454/93, išdėstančio Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, įgyvendinimo nuostatas (OL 2004 m. specialusis leidimas, 2 skyrius, 6 tomas, p. 3), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2007 m. vasario 28 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 214/2007 (OL 2007 L 62, p. 6) (toliau – Bendrijos muitinės kodekso įgyvendinimo nuostatos), ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. spalio 27 d. nutarimo Nr. 1332 „Dėl 1992 m. spalio 12 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, ir 1993 m. liepos 2 d. Komisijos reglamento (EEB) Nr. 2454/93, išdėstančio Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, įgyvendinimo nuostatas, taikymo Lietuvos Respublikoje taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 158-5774) nuostatomis. Ją rengiant taip pat atsižvelgta į Pasaulio muitinių organizacijos (toliau – PMO) Muitinio įvertinimo techninio komiteto nuomonę, išdėstytą dokumente „Naudotų transporto priemonių su varikliu vertinimas“ (PMO Muitinio įvertinimo kompendiumas, PMO 2005 m., http://www.wcoomd.org).“;
3.6. įrašau 5 punkto trečiosios pastraipos pirmajame sakinyje vietoj žodžių „naudotų automobilių importo kainas, kurios pateikiamos bendros įmonės „Transporto mokslinis tiriamasis centras“ kas ketvirtį rengiamame žinyne (kataloge) „Automobilių importo kainos“ žodžius „Susisiekimo ministerijos aprobuotas naudotų automobilių importo kainas, kurios pateikiamos bendros įmonės „Transporto mokslinis tiriamasis centras“ kas ketvirtį rengiamo žinyno (katalogo) „Automobilių rinkos kainos“ II dalyje „Automobilių importo kainos“;
3.7. papildau 6 punktą trečiąja pastraipa:
3.8. papildau 10 punktą šiuo sakiniu:
3.10. įrašau 16 punkte vietoj žodžių „rengiamame žinyne (kataloge) „Automobilių rinkos kainos“ (toliau – žinynas (katalogas) „Automobilių rinkos kainos“), aprobuotame susisiekimo ministro 1999 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. 227 „Dėl žinyno „Automobilių rinkos kainos“ aprobavimo“ (Žin., 1999, Nr. 55-1786)“ žodžius „rengiamo žinyno (katalogo) „Automobilių rinkos kainos“, aprobuoto susisiekimo ministro 1999 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. 227 „Dėl žinyno „Automobilių rinkos kainos“ aprobavimo“ (Žin., 1999, Nr. 55-1786), I dalyje „Lietuvoje eksploatuojamų automobilių rinkos kainos“ (toliau – žinynas (katalogas) „Automobilių rinkos kainos“)“;
3.11. įrašau 17 punkte vietoj žodžių „Autotransporto priemonių nepriklausomų vertintojų asociacijos“ žodžius „Lietuvos turto vertintojų asociacijos“;
3.12. išdėstau 19 punktą taip:
„19. Jeigu muitinė, vadovaudamasi Metodikos 7 punktu, importuojamam eismo įvykio metu ar dėl kitų priežasčių apgadintam automobiliui (toliau – apgadintas automobilis) įvertinti netaiko sandorio vertės metodo, apgadinto automobilio muitinė vertė nustatoma remiantis turto vertintojo surašyta turto vertinimo ataskaita, kurioje apskaičiuota importuojamo automobilio rinkos vertė. Turto vertinimo ataskaita pateikiama vadovaujantis Metodikos 22.2 punkto nuostatomis iki apgadinto automobilio išleidimo.“;
3.14. įrašau 20.1.1 punkte vietoj žodžių „Transporto priemonių ir sudėtinių transporto priemonių dalių atitikties įvertinimo tvarkos, patvirtintos susisiekimo ministro 2001 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 130 „Dėl Transporto priemonių ir sudėtinių transporto priemonių dalių atitikties įvertinimo tvarkos“ (Žin., 2001, Nr. 36-1221)“ žodžius „Transporto priemonių ir sudėtinių transporto priemonių dalių atitikties įvertinimo tvarkos aprašo, patvirtinto susisiekimo ministro 2006 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. 3-114 „Dėl Transporto priemonių ir sudėtinių transporto priemonių dalių atitikties įvertinimo tvarkos aprašo“ (Žin., 2006, Nr. 41-1477)“;
3.15. išdėstau 22 punktą taip:
„22. Importuojamų apgadintų automobilių muitinė vertė, apskaičiuojama vadovaujantis Metodikos 20 ir 21 punktų nuostatomis, gali būti nustatyta tokių automobilių muitinio įforminimo metu muitinės postuose, kuriuose yra tinkamos sąlygos automobilių muitiniam tikrinimui atlikti. Tokiais atvejais Metodikos 20 ir 21 punktų nuostatos taikomos tokia tvarka:“;
3.16. išdėstau 23.1 punktą taip:
3.17. išdėstau 23.2 punktą taip:
3.18. išdėstau 25 punktą taip:
„25. Jeigu apgadintas automobilis deklaruojamas laikinojo įvežimo perdirbti muitinės procedūrai įforminti ir nepateikiama turto vertinimo ataskaita, kurioje apskaičiuota importuojamo automobilio rinkos vertė, laikinojo įvežimo perdirbti muitinės procedūra įforminama, kai deklarantas surašo Importuojamo automobilio defektų, atsiradusių dėl sužalojimo, aktą (2 priedas).
Importuojamo automobilio defektų, atsiradusių dėl sužalojimo, aktas surašomas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas skirtas deklarantui, o kitas pridedamas prie įforminamo bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio. Prie akto turi būti pridedamos importuojamo automobilio spalvotos fotografijos, kuriose matomi jo defektai. Kitoje fotografijų pusėje turi būti nurodyta importuojamo automobilio markė, kėbulo numeris ir deklaranto vardas ir pavardė. Fotografijų ir kitoje jų pusėje nurodytų duomenų tikrumas turi būti patvirtintas deklaranto parašu. Importuojamo automobilio defektų, atsiradusių dėl sužalojimo, aktą (abu egzempliorius) pasirašo deklarantas. Jeigu atliekamas importuojamo automobilio muitinis tikrinimas, jį atliekantis muitinės pareigūnas turi patikrinti, ar akte nurodyti defektai atitinka importuojamo automobilio defektus. Jeigu nustatoma, kad nurodytieji defektai atitinka importuojamo automobilio defektus, muitinės pareigūnas akte deda B grupės spaudą su įrašu arba užrašo „Atitinka“, tai patvirtina savo parašu, C grupės asmeninio naudojimo spaudu ir numeruotu muitinės įstaigos antspaudu. Nustačius defektų neatitikimą, imamasi teisės aktų numatytų priemonių.“;
3.21. išdėstau 28 punktą taip:
„28. Jeigu apgadintus krovininius automobilius, priskiriamus Kombinuotosios nomenklatūros 8701 20 subpozicijai ir 8704 pozicijai, importuoja įmonė, kurios pagrindinė veikla yra automobilių remontas, ir įforminama laikinojo įvežimo perdirbti muitinės procedūra, Metodikos 19–25 punktų nuostatos tokių importuojamų automobilių muitiniam įvertinimui netaikomos. Kai suremontuoti krovininiai automobiliai išleidžiami į laisvą apyvartą, jų muitinė vertė nustatoma vadovaujantis Bendrijos muitinės kodekso įgyvendinimo nuostatų 152 straipsniu, t. y. taikant dedukcinį muitinio įvertinimo metodą“.