LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ FONDO ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO

 

1998 m. birželio 30 d. Nr. 791

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymu (Žin., 1995, Nr. 12-259; 1997, Nr. 109-2756 ), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Nustatyti, kad:

1.1. Kelių fondo lėšos iš visų įstatyme numatytų šaltinių kaupiamos valstybės iždo sąskaitoje „Kelių fondas“, suskirstytoje pagal šaltinius, tokia pat tvarka, kaip ir visos kitos biudžetams priklausančios įmokos;

1.2. Kelių fondo turėtoja ir tvarkytoja yra Lietuvos automobilių kelių direkcija. Ji savo vardu atidaro specialiąją Kelių fondo sąskaitą, į kurią pervedamos valstybės ižde sukauptos Kelių fondo lėšos.

2. Nustatyti atskaitymų į Kelių fondą nuo realizavimo pajamų (įplaukų) tarifus (dydžius) pagal 1 priedą.

3. Nustatyti, kad turi būti laikomasi tokios atskaitymų nuo realizavimo pajamų (įplaukų) apskaičiavimo, mokėjimo ir kontrolės tvarkos:

3.1. mokėtojai šio nutarimo 1 priede nurodytų tarifų (dydžių) atskaitymus į valstybės iždo Kelių fondą nuo realizavimo pajamų (įplaukų) (tie, kurie verčiasi statybų veikla, – nuo realizavimo pajamų (įplaukų), gautų už savo pačių atliktus statybos ir montavimo darbus), apskaičiuotų Lietuvos Respublikos juridinių asmenų pelno mokesčio įstatymo nustatyta tvarka (juridinio asmens teisių neturinčios įmonės – nuo realizavimo įplaukų), skaičiuoja patys ir perveda į valstybės iždo sąskaitą „Kelių fondas – atskaitymai nuo realizavimo pajamų (įplaukų)“ kiekvieną mėnesį, bet ne vėliau kaip iki kito mėnesio 25 dienos.

Jeigu nesumokama laiku, skaičiuojami delspinigiai Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka;

3.2. nurodytų šio nutarimo 1 priedo 1.2 punkte tarifų (dydžių) atskaitymus į valstybės iždo Kelių fondą moka įmonės, kurių realizavimo pajamos (įplaukos) iš šio nutarimo 1 priedo 1.2 punkte nurodytos veiklos (iš jos – ir viešojo maitinimo) sudaro daugiau kaip 50 procentų visų realizavimo pajamų (įplaukų). Įmonės, kurių realizavimo pajamos (įplaukos) iš šio nutarimo 1 priedo 1.2 punkte nurodytos veiklos (iš jos – ir viešojo maitinimo) sudaro mažiau kaip 50 procentų visų realizavimo pajamų (įplaukų), ir visos kitos įmonės moka šio nutarimo 1 priedo 1 punkte nurodyto tarifo (dydžio) atskaitymus;

3.3. miestų ir rajonų valstybinės mokesčių inspekcijos kontroliuoja atskaitymų apskaičiavimo tikslumą ir tai, kaip laikomasi jų pervedimo terminų.

4. Nustatyti transporto priemonių savininkų metinio mokesčio už naudojimąsi keliais tarifus pagal 2 priedą.

Transporto priemonių savininkai moka šį mokestį į valstybės iždo sąskaitą „Kelių fondas – transporto priemonių savininkų mokestis“.

Šio mokesčio mokėjimas kontroliuojamas atliekant valstybinę techninę apžiūrą. Pristatant transporto priemonę techninei apžiūrai, turi būti pateikiamas dokumentas, patvirtinantis, jog sumokėtas šis mokestis.

5. Patvirtinti specialių transporto priemonių, skirtų specialioms darbo funkcijoms atlikti, bet ne kroviniams vežti, sąrašą pagal 3 priedą.

6. Nustatyti mokesčio už naudojimąsi keliais užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (išskyrus užsienio ambasadoms, konsulatams, nuolatinėms misijoms priklausančias transporto priemones) vienkartinius tarifus pagal 4 priedą.

7. Nustatyti, kad šio nutarimo 4 priede nurodytas mokestis:

7.1. kiekvieną kartą įvažiavus į Lietuvos Respublikos teritoriją, mokamas Lietuvos Respublikos muitinės įstaigose, jeigu ko kita nenumatyta tarptautiniuose susitarimuose (valstybių, kurių automobilių transporto priemonės pagal tarptautinius susitarimus atleidžiamos nuo šio mokesčio, sąrašą sudaro Susisiekimo ministerija). Sumokėjus mokestį, muitinės įstaigos išduoda griežtos apskaitos kvitus.

Šis mokestis mokamas į valstybės iždo sąskaitą „Kelių fondas – už naudojimąsi keliais užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis“;

7.2. neimamas už transporto priemones, vežančias labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntas, bei už naudojimąsi keliais užsienio šalių krašto apsaugos sričiai priklausančiomis transporto priemonėmis.

8. Nustatyti mokesčio už naudojimąsi keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, arba kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiamas bendras svoris, tarifus pagal 5 priedą.

Susisiekimo ministerija, vadovaudamasi Europos Bendrijos Tarybos direktyvos 96/53/EC 1 priedu, tvirtina didžiausius leidžiamus transporto priemonių matmenis bei leidžiamą bendrą svorį ir šiuos duomenis skelbia „ Valstybės žiniose“.

9. Nustatyti, kad:

9.1. nurodytą šio nutarimo 5 priede mokestį transporto priemonių savininkai arba atsakingi asmenys moka į valstybės iždo sąskaitą „Kelių fondas – už naudojimąsi keliais transporto priemonėmis, kurių matmenys viršija leidžiamą ašies apkrovą ar (ir) bendrą svorį“. Užsienio šalyse įregistruotų transporto priemonių savininkai ar atsakingi asmenys šį mokestį moka Lietuvos Respublikos muitinės įstaigose;

9.2. leidimus važiuoti Lietuvos Respublikos keliais transporto priemonėmis, kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, išduoda Vidaus reikalų ministerijos Kelių policija, o kai svoris viršija leidžiamą ašies (ašių) apkrovą ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiamą bendrą svorį, leidimai išduodami Susisiekimo ministerijos nustatyta tvarka;

9.3. Lietuvos Respublikos keliuose mokesčių, nurodytų šio nutarimo 4 ir 5 prieduose, mokėjimą kontroliuoja Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, pasitelkusi Vidaus reikalų ministerijos Kelių policiją;

9.4. mokesčio už leidimus atlikti įvairius statybos ir remonto darbus bet kurioje valstybės ir savivaldybių kelių komplekso dalyje dydį nustato Lietuvos automobilių kelių direkcija, valstybinės reikšmės automobilių kelių priežiūros institucijos ar savivaldybės, kiekvienu konkrečiu atveju atsižvelgdamos į darbų pobūdį, keliams ir aplinkai daromą žalą, atstatomųjų darbų vertę, nuostolius dėl eismo sąlygų pakeitimo ir darbų trukmę. Mokestis už leidimus atlikti nurodytus darbus valstybės keliuose mokamas į valstybės iždo sąskaitą „Kelių fondas – už leidimą atlikti darbus kelių komplekse“, o savivaldybių keliuose – į savivaldybių biudžetus;

9.5. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos pervedamos į valstybės iždo sąskaitą „Kelių fondas – valstybės biudžeto lėšos“, jeigu tai yra numatyta atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete ar savivaldybių biudžetuose arba jeigu tokius sprendimus, vykdydama biudžetą, priima pagal savo kompetenciją Lietuvos Respublikos Vyriausybė;

9.6. į Kelių fondą gali būti sumokėtos fizinių ar juridinių asmenų bei kitų valstybių perduodamos lėšos;

9.7. Kelių fondo lėšos naudojamos automobilių keliams tiesti, modernizuoti, taisyti, prižiūrėti ir saugaus eismo priemonėms įgyvendinti (be investicijų į akcines bendroves), iš jų:

9.7.1. kelių tiesimo, taisymo ir priežiūros darbų techninei kontrolei, specialiesiems tyrimams ir laboratoriniams darbams vykdyti;

9.7.2. keliams ir jų statiniams projektuoti, ekspertizei atlikti, kelių plėtojimo programoms rengti, mokslo tiriamiesiems darbams, susijusiems su kelių plėtojimu, vykdyti;

9.7.3. išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar griaunamus pastatus ar kitus statinius, taip pat želdinius bei kitas naudmenas apmokėti tiesiant ir taisant valstybinės reikšmės kelius;

9.7.4. kelių priežiūros ir taisymo technikai, transporto ir kitoms gamybos priemonėms įsigyti valstybės įmonėse, prižiūrinčiose valstybinės reikšmės kelius;

9.7.5. infrastruktūros objektų (poilsio aikštelių, pavėsinių, tualetų bei kitų įrenginių) valstybiniam sektoriui plėtoti;

9.7.6. gamtosaugos ir ekologijos reikmėms, taip pat žemės rekultivavimo darbams vykdyti taisant ir prižiūrint valstybinės reikšmės kelius;

9.7.7. kelių priežiūros ir taisymo gamybiniams-buitiniams pastatams statyti bei eksploatuoti;

9.7.8. stichinių nelaimių padariniams likviduoti valstybinės reikšmės keliuose;

9.7.9. institucijų, neišlaikomų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, bet atsakingų už kelių priežiūrą, taisymą, tiesimą, kelių eismo saugumą, išlaikymo išlaidoms apmokėti;

9.7.10. kelių ir jų statinių duomenų bankui formuoti bei kompiuterizuoti vykdant kelių priežiūros ir taisymo darbus;

9.7.11. rangos darbų, kelių objektų projektavimo, naujų statybinių medžiagų kūrimo konkursams rengti, sutarčių, susijusių su valstybinės reikšmės keliais, sudarymo išlaidoms apmokėti;

9.7.12. bendradarbiavimui su užsienio valstybėmis kelių tiesimo, modernizavimo, taisymo, priežiūros bei saugaus eismo klausimais plėtoti (pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytus limitus);

9.7.13. valstybinės reikšmės kelių taisymo ir priežiūros, eismo saugumo teisės aktams, Lietuvos kelių standartams, kitiems norminiams dokumentams rengti bei tikslams, numatytiems šio nutarimo 9.7.1, 9.7.2 ir 9.7.5 punktuose;

9.7.14. kelių transporto svėrimo priemonėms įsigyti ir mokesčių už naudojimąsi keliais mokėjimo kontrolei vykdyti valstybinės reikšmės keliuose;

9.7.15. Kelių eismo saugumo fondui formuoti (skiriant 1 procentą Kelių fondo lėšų, kaip numatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. sausio 15 d. nutarime Nr. 87 „Dėl Kelių eismo saugumo fondo sudarymo“ (Žin., 1996, Nr. 6-155; 1997, Nr. 25-576 ), avaringumui Lietuvos keliuose mažinti;

9.7.16. kelių kai kurių ruožų išoriniam apšvietimui, eismo valdymui ir reguliavimui bei kelių dangos apšildymui įrengti;

9.8. Susisiekimo ministerija kasmet, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 15 d., pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti metinę Kelių fondo lėšų naudojimo sąmatą;

9.9. Kelių fondo lėšos naudojamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą metinę sąmatą. Metinėje sąmatoje gali būti numatytas iki 5 procentų Kelių fondo lėšų rezervas kitoms valstybės reikmėms kelių srityje finansuoti. Šio rezervo lėšos naudojamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimus. Metinėje sąmatoje turi būti numatyta, kad 20 procentų Kelių fondo lėšų būtų panaudota vietiniams keliams, miškų, nacionalinių parkų keliams bei gatvėms tiesti, taisyti, prižiūrėti;

9.10. Kelių fondo pajamos negali būti perduotos į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą arba panaudotos kitoms valstybės reikmėms tenkinti. Nepanaudotos pagal metinę sąmatą Kelių fondo lėšos yra šaltinis kitų metų Kelių fondo lėšų sąmatoje numatomoms priemonėms finansuoti.

10. Patvirtinti pridedamas:

10.1. Kelių fondo lėšų vietiniams keliams, miškų, nacionalinių parkų keliams bei gatvėms tiesti, taisyti ir prižiūrėti paskirstymo metodiką;

10.2. Kelių fondo lėšų vietiniams keliams, miškų, nacionalinių parkų keliams bei gatvėms tiesti, taisyti ir prižiūrėti naudojimo tvarką.

11. Susisiekimo ministerija, skirstydama lėšas ir pasirašydama sutartis su savivaldybėmis, turi vadovautis šiuo nutarimu patvirtintomis Kelių fondo lėšų vietiniams keliams, miškų, nacionalinių parkų keliams bei gatvėms tiesti, taisyti ir prižiūrėti paskirstymo metodika ir Kelių fondo lėšų vietiniams keliams, miškų, nacionalinių parkų keliams bei gatvėms tiesti, taisyti ir prižiūrėti naudojimo tvarka.

12. Pripažinti netekusiais galios:

12.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. birželio 2 d. nutarimą Nr. 778 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo įgyvendinimo“ (Žin., 1995, Nr. 48-1170);

12.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. vasario 23 d. nutarimą Nr. 217 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. birželio 2 d. nutarimo Nr. 778 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo įgyvendinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 1998, Nr. 20-515).

 

 

Ministras Pirmininkas                                                              Gediminas Vagnorius

 

Susisiekimo ministras                                                                     Algis Žvaliauskas


Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1998 m. birželio 30 d. nutarimo Nr. 791

1 priedas

 

Atskaitymų į Kelių fondą nuo realizavimo pajamų (įplaukų) tarifai (dydžiai)

 

1. Atskaitymus į Kelių fondą nuo realizavimo pajamų (įplaukų) moka:

1.1. įmonės, turinčios juridinio asmens teises ir jų neturinčios, taip pat juridiniai asmenys, kurie verčiasi nekomercine veikla, bet gauna pajamų iš ūkinės-komercinės veiklos (išskyrus tuos, kurie verčiasi prekybos veikla, dujų realizavimu, ir bankus), – 0,5 procento realizavimo pajamų (įplaukų);

1.2. įmonės, kurios verčiasi prekybos veikla, – 0,3 procento realizavimo pajamų (įplaukų);

1.3. įmonės, kurios verčiasi dujų realizavimu, – 0,1 procento realizavimo pajamų (įplaukų);

1.4. bankai – 1 procentą pajamų, gautų iš maržos ir už kitas paslaugas.

2. Atskaitymai daromi nuo realizavimo pajamų, apskaičiuotų Lietuvos Respublikos juridinių asmenų pelno mokesčio įstatymo nustatyta tvarka, o juridinio asmens teisių neturintiesiems – nuo realizavimo įplaukų.

______________

 


Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1998 m. birželio 30 d. nutarimo Nr. 791

2 priedas

 

Transporto priemonių savininkų metinio mokesčio už naudojimąsi keliais tarifai

 

Transporto priemonių savininkams nustatomi šie metinio mokesčio už naudojimąsi keliais tarifai (litais):

1. Krovininėmis kelių transporto priemonėmis (iš jų priekabomis, puspriekabėmis), kurių bendroji masė (didžiausias leidžiamas svoris):

iki 3,5 tonos (įskaitytinai)

100;

nuo 3,5 iki 12 tonų (įskaitytinai)

300;

transporto priemonių savininkams – žemės ūkio įmonėms, ūkininkams

100;

nuo 12 iki 24 tonų (įskaitytinai)

500;

daugiau kaip 24 tonos

1000.

2. Specialiomis kelių transporto priemonėmis, kurios skirtos specialioms darbo funkcijoms atlikti, bet ne kroviniams vežti

100.

Pastabos: 1. Mokestis neimamas už naudojimąsi keliais Krašto apsaugos ministerijos reguliavimo sričiai priklausančiomis transporto priemonėmis, priskirtomis kovinei, rikiuotės ir transportavimo grupėms.

2. Jeigu per transporto priemonių savininkų mokesčio už naudojimąsi keliais tarifų galiojimo laiką vartotojų kainų indeksas viršija 1,2, Lietuvos Respublikos Vyriausybė kartą per metus (prieš prasidedant metams, už kuriuos bus mokamas mokestis) indeksuoja šiame priede nurodytus tarifus pagal vartotojų kainų indeksą.

______________

 


Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1998 m. birželio 30 d. nutarimo Nr. 791

3 priedas

 

Specialios transporto priemonės, skirtos specialioms darbo funkcijoms atlikti, bet ne kroviniams vežti

 

Automobiliniai kranai

Automobiliniai keltuvai

Automobiliai su gręžimo įranga

Automobiliai su laboratorijų įranga

Automobiliai – techninės pagalbos dirbtuvės

Automobiliai – parduotuvės

Automobiliai – televizijos stotys

Automobiliai – radijo stotys

Kinofikacijos, parodų, bibliotekų automobiliai

Asenizaciniai automobiliai

Kelių valymo automobiliai

Kelių priežiūros žiemą automobiliai

Šiukšliavežės ir šiukšlių rinkimo automobiliai

Automobiliai, naudojami tik karjeruose

Automobiliai, naudojami tik oro uostuose

Mokomieji automobiliai

Gaisriniai automobiliai

Greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos automobiliai

Automobiliai – ekskavatoriai, buldozeriai

Kiti specialioms darbo funkcijoms ir technologiniams procesams atlikti skirti automobiliai

Pastaba. Kelių transporto priemonės (pvz., savivarčiai, naftovežiai, benzinvežiai ir panašiai), kurios pagal savo konstrukciją ir įrangą skirtos kroviniams vežti, priskiriamos prie krovininių transporto priemonių.

______________

 


Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1998 m. birželio 30 d. nutarimo Nr. 791

4 priedas

 

Mokesčio už naudojimąsi keliais užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (išskyrus užsienio ambasadoms, konsulatams ir nuolatinėms misijoms priklausančias transporto priemones) vienkartiniai tarifai

 

Nustatomi šie mokesčio už naudojimąsi keliais užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis Lietuvos Respublikos teritorijoje vienkartiniai tarifai (litais):

1. Autobusais:

nuo 10 iki 30 vietų (su vairuotoju įskaitytinai)

120;

daugiau kaip 30 vietų

220.

2. Krovininėmis kelių transporto priemonėmis (iš jų priekabomis, puspriekabėmis), kurių bendras svoris:

iki 3,5 tonos (įskaitytinai)

80;

nuo 3,5 iki 12 tonų (įskaitytinai)

160;

nuo 12 iki 24 tonų (įskaitytinai)

240;

daugiau kaip 24 tonos

400.

3. Specialiomis kelių transporto priemonėmis, kuriuos skirtos specialioms darbo funkcijoms atlikti, bet ne kroviniams vežti

120.

Pastabos:

1. Mokestis neimamas už transporto priemones, vežančias labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntas, bei už naudojimąsi keliais užsienio šalių krašto apsaugos sričiai priklausančiomis transporto priemonėmis.

2. Jeigu per mokesčio už naudojimąsi keliais užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis tarifų galiojimo laiką vartotojų kainų indeksas viršija 1,2, Lietuvos Respublikos Vyriausybė kartą per metus (prieš prasidedant metams, už kuriuos bus mokamas mokestis) indeksuoja šiame priede nurodytus tarifus pagal vartotojų kainų indeksą.

______________

 


Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1998 m. birželio 30 d. nutarimo Nr. 791

5 priedas

 

Mokesčio už naudojimąsi keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, arba kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiamas bendras svoris, tarifai

 

I. MOKESČIO UŽ NAUDOJIMĄSI KELIAIS LIETUVOS RESPUBLIKOJE IR UŽSIENIO ŠALYSE ĮREGISTRUOTOMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS (JŲ JUNGINIAIS), KURIŲ MATMENYS SU KROVINIU AR BE JO VIRŠIJA LEIDŽIAMUS, TARIFAI

 

Leidžiami matmenys viršyti (centimetrais)

Tarifai

 

 

 

vienkartiniai,

mėnesiniai, litais

aukščio

pločio

ilgio

litais už 10 kilometrų

administracinio rajono teritorijoje

Lietuvos Respublikos teritorijoje

 

11–20

 

5

350

875

11–20

21–40

101–200

6,1

427

1067,5

21–30

41–60

201–300

7,1

497

1242,5

31–40

61–80

301–400

7,6

532

1330

41–50

81–100

401–500

8,1

567

1417,5

>50

>100

>500

12

840

2100

1. Mėnesinis tarifas administracinio rajono teritorijoje apskaičiuojamas dauginant vienkartinį tarifą iš 21 darbo dienos, dauginant iš 4 (keturiasdešimčiai kilometrų) ir dalijant iš 1,2, t. y. taikant nuolaidą. Mėnesinis tarifas Lietuvos Respublikos teritorijoje apskaičiuojamas ta pačia tvarka, tik dauginama iš 10 (šimtui kilometrų).

2. Jeigu viršijami šio skyriaus lentelėje nurodyti didžiausi transporto priemonės (jų junginio) matmenys, t. y. kai tokia transporto priemonė tampa ypač pavojinga saugiam eismui, mokestis skaičiuojamas taikant maksimalų tarifą už kiekvieno atitinkamo matmens viršijimą (t. y. už kiekvieną aukščio viršijimą 10 centimetrų, pločio viršijimą 10 centimetrų ar ilgio viršijimą 1 metru), maksimalus tarifas dauginamas iš koeficiento 1,5. Šis koeficientas netaikomas gabenant statybos kranus. Visais atvejais, jeigu viršijami du ar visi trys matmenys, mokestis nustatomas sumuojant lentelėje nurodytus mokesčius už pavienių matmenų viršijimą. Kai transporto priemonės (jų junginio) matmenys viršija lentelėje nurodytus didžiausius, būtina gauti atskirą leidimą, kurį išduodant pridedamas papildomas mokestis už maršruto parengimą, t. y. apskaičiuojama darbų, kuriuos būtina atlikti, kad būtų galima leisti tai transporto priemonei (jų junginiui) važiuoti leidime nurodytu maršrutu, vertė.

3. Mokestis neimamas už naudojimąsi keliais Krašto apsaugos ministerijos reguliavimo sričiai priklausančia specialia technika, kurios matmenys viršija leidžiamus, tačiau visais atvejais būtina suderinti šių transporto priemonių maršrutą su kelių savininkais.

 

II. MOKESČIO UŽ NAUDOJIMĄSI KELIAIS LIETUVOS RESPUBLIKOJE IR UŽSIENIO ŠALYSE ĮREGISTRUOTOMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS (JŲ JUNGINIAIS), KAI VIRŠIJAMA LEIDŽIAMA AŠIES (AŠIŲ) APKROVA IR(AR) LEIDŽIAMAS BENDRAS SVORIS, TARIFAI

 

 

Tarifai

Leidžiama ašies

vienkartiniai,

mėnesiniai, litais

(ašių) apkrova viršyta (tonomis)

litais už 10 kilometrų

administracinio rajono teritorijoje

Lietuvos Respublikos teritorijoje

0,6-1

0,8

56

140

1,1–1,5

1,6

112

280

1,6–2

2,24

156,8

392

2,1–3

4

280

700

3,1–4

6,4

448

1120

4,1–5

8,8

616

1540

5,1–6

11,2

784

1960

6,1–7

13,6

952

2380

7,1–8 (įskaitytinai)

16

1120

2800

1. Mėnesinis tarifas administracinio rajono teritorijoje apskaičiuojamas dauginant vienkartinį tarifą iš 21 darbo dienos, dauginant iš 4 (keturiasdešimčiai kilometrų) ir dalijant iš 1,2, t. y. taikant nuolaidą. Mėnesinis tarifas Lietuvos Respublikos teritorijoje apskaičiuojamas ta pačia tvarka, tik dauginama iš 10 (šimtui kilometrų).

2. Transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių varančiosios ašies su suporintais ratais leidžiama 11,5 tonos ašies apkrova viršijama, leidžiama važiuoti sumokėjus atitinkamo dydžio mokestį tik tais keliais, kurie nurodyti leidimus išduodančios institucijos patvirtintame sąraše.

3. Jeigu transporto priemonės (jų junginio) faktiškas svoris viršija leidžiamą (40 tonų, o vežant 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal Tarptautinės standartų organizacijos (ISO) standartus, – 44 tonas), nustatomas 0,2 Lt/km tarifas už kiekvieną viršytą toną.

4. Triašiu puspriekabių vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal Tarptautinės standartų organizacijos (ISO) standartus, leidžiama vežti tik magistraliniais keliais.

5. Kai ašies (ašių) faktiška apkrova ir faktiškas transporto priemonės (jų junginio) svoris viršija leidžiamus, nustatoma ta mokesčio suma, kuri yra didesnė.

6. Mokestis neimamas už naudojimąsi keliais Krašto apsaugos ministerijos reguliavimo sričiai priklausančia specialios paskirties technika, viršijančia leidžiamą ašies (ašių) apkrovą ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiamą bendrą svorį, tačiau šių transporto priemonių (jų junginių) maršrutą visais atvejais būtina suderinti su kelių savininkais.

Pastabos:

1. Šio skyriaus lentelėje nurodytos leidžiamos ašies (ašių) apkrovos viršijimas iki 0,6 tonos neapmokestinamas įvertinant krovinių paskirstymą – išdėstymą transporto priemonėje ir technines svėrimo priemonių paklaidas.

2. Mokestis neimamas už žemės ūkio mašinas ir mechanizmus, kai jie šviesiu paros metu važiuoja iš vieno lauko į kitą, važiuoja į lauką ir grįžta iš jo, taip pat vežant iš objekto į objektą statybos kranus administracinio rajono teritorijoje ir ne toliau kaip 40 kilometrų.

3. Jeigu per tarifų galiojimo laiką vartotojų kainų indeksas viršija 1,2, Lietuvos Respublikos Vyriausybė kartą per metus (prieš prasidedant metams, už kuriuos bus mokamas mokestis) indeksuoja šiame priede nurodytus dydžius pagal vartotojų kainų indeksą.

______________

 


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1998 m. birželio 30 d. nutarimu Nr. 791

 

Kelių fondo lėšų vietiniams keliams, miškų, nacionalinių parkų keliams bei gatvėms tiesti, taisyti ir prižiūrėti paskirstymo metodika

 

1. Kelių fondo lėšos vietiniams keliams, miškų, nacionalinių parkų keliams bei gatvėms tiesti, taisyti ir prižiūrėti paskirstomos taip:

1.1. miškų ir nacionalinių parkų keliams tiesti, taisyti ir prižiūrėti skiriama 4 procentai šių lėšų;

1.2. svarbių valstybei kelių ir gatvių, kurių sąrašas derinamas su Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija, tiksliniam finansavimui skiriama 20 procentų šių lėšų;

1.3. dalis, likusi atėmus šios metodikos 1.1 ir 1.2 punktuose nurodytas sumas, paskirstoma taip:

1.3.1. 35 procentai skiriami miestų, turinčių savivaldos teises, gatvėms tiesti, taisyti ir prižiūrėti. Šios lėšos miestų savivaldybėms paskirstomos taip:

pusė sumos

pagal nuolatinių gyventojų skaičių;

ketvirtis sumos

pagal gatvių tinklo ilgį;

ketvirtis sumos

pagal savivaldybėse įregistruotų transporto priemonių skaičių;

1.3.2. 65 procentai skiriami rajonų savivaldybių vietiniams keliams ir gatvėms tiesti, taisyti, prižiūrėti. Šios lėšos rajonų savivaldybėms paskirstomos taip:

pusė sumos

pagal savivaldybių teritorijose gyvenančių nuolatinių gyventojų skaičių;

ketvirtis sumos

pagal savivaldybių teritorijose turimą bendrą žemės ūkio naudmenų plotą;

ketvirtis sumos

pagal savivaldybėms priklausančių gatvių ir kelių ilgį.

2. Pasibaigus pusmečiui ir metams, miestų (rajonų) savivaldybės pateikia Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos nustatyto pavyzdžio ataskaitas apie atliktus darbus ir lėšų panaudojimą.

______________

 


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1998 m. birželio 30 d. nutarimu Nr. 791

 

Kelių fondo lėšų vietiniams keliams, miškų, nacionalinių parkų keliams bei gatvėms tiesti, taisyti ir prižiūrėti naudojimo tvarka

 

1. Lėšos savivaldybių vietiniams keliams ir gatvėms tiesti, taisyti ir prižiūrėti naudojamos pagal savivaldybių pateiktus Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos objektų sąrašus, o lėšos miškų, nacionalinių parkų, rezervatų keliams – pagal įgaliotų valstybinių institucijų pateiktus direkcijai objektų sąrašus. Nurodytieji sąrašai abiem atvejais turi būti suderinti su šia direkcija.

2. Už lėšų naudojimą, projektinės ir techninės dokumentacijos rengimą, konkursų organizavimą, darbų kokybės kontrolę, techninę priežiūrą, darbų priėmimą atsakingos savivaldybės ir įgaliotos valstybinės institucijos.

3. Lėšos gali būti naudojamos:

3.1. kelių ir gatvių žemės sankasai, pagrindui bei dangai įrengti;

3.2. kelių ir gatvių atraminiams bordiūrams įrengti, triukšmo slopinimo sienutėms statyti;

3.3. vandens nuleidimo įrenginiams, gatvių lietaus kanalizacijai įrengti;

3.4. bendro naudojimo automobilių stovėjimo aikštelėms įrengti;

3.5. tiltams ir viadukams, tuneliams statyti, remontuoti ir prižiūrėti;

3.6. eismo valdymo, reguliavimo ir eismo saugumo gerinimo priemonėms įrengti;

3.7. inžinerinėms kelių konstrukcijoms ir statiniams taisyti bei prižiūrėti;

3.8. inžinerinių komunikacijų šulinių dangčių aukščiui reguliuoti atliekant kelių ir gatvių taisymo bei priežiūros darbus;

3.9. kelių ir gatvių inventorizavimui bei apskaitai atlikti;

3.10. kelių ir gatvių priežiūrai žiemą;

3.11. planuojamų tiesti, taisyti ar statyti, remontuoti kelių, gatvių, tiltų ir viadukų projektavimo darbams apmokėti;

4. Už svarbių valstybei kelių ir gatvių tikslinio finansavimo objektų (iš 20 procentų keliams ir gatvėms skiriamų lėšų) suderinimą, darbų kokybės kontrolę atsako Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Už šių objektų projektinės ir techninės dokumentacijos parengimą, konkursų organizavimą, techninę priežiūrą, atliktų darbų priėmimą ir lėšų tikslinį panaudojimą atsakingos savivaldybės ir įgaliotos valstybinės institucijos.

______________