LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL VERSLO SĄLYGŲ GERINIMO PRIEMONIŲ VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ SRITYJE ĮGYVENDINIMO GRAFIKO
2002 m. birželio 25 d. Nr. 973
Vilnius
1. Patvirtinti verslo sąlygų gerinimo priemonių viešųjų pirkimų srityje įgyvendinimo grafiką (pridedama).
2. Nustatyti, kad verslo sąlygų gerinimo priemonių viešųjų pirkimų srityje įgyvendinimo grafiko priemonės vykdomos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete asignavimų valdytojams tvirtinamų bendrųjų asignavimų.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2002 m. birželio 25d. nutarimu Nr. 973
VERSLO SĄLYGŲ GERINIMO PRIEMONIŲ VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ SRITYJE
ĮGYVENDINIMO GRAFIKAS
Eil. Nr. |
Problema |
Siūlomos problemos sprendimo priemonės |
Atsakingi vykdytojai |
Priemonės įvykdymo data |
1. |
Dalis perkančiųjų organizacijų netinkamai vertina tiekėjų (rangovų) finansinę ir ekonominę būklę. Dažniausiai apsiribojama reikalavimu pateikti Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos pažymas, įrodančias, kad įmonė yra sumokėjusi mokesčius. Tačiau įmonės įsiskolinimo biudžetui nebuvimas dažniausiai nerodo tikrosios finansinės būklės ir įmonės pasirengimo įvykdyti sudaromas pirkimų sutartis |
parengti rekomendacijas, kuriose būtų pateikti siūlymai dėl ekonominių, finansinių ir techninių reikalavimų tiekėjams (rangovams) nustatymo. Šiuose siūlymuose neturėtų būti akcentuojamos Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos pažymos kaip pagrindinis tiekėjų (rangovų) gebėjimo įvykdyti pirkimo sutartį įrodymas |
Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Aplinkos ministerija |
2002 metų III ketvirtis |
2. |
Iš viešuosiuose pirkimuose dalyvaujančių tiekėjų (rangovų) perkančiosios organizacijos dažnai reikalauja griežtos atsakomybės už tiekėjų (rangovų) prisiimtų įsipareigojimų nevykdymą, tuo tarpu pačios perkančiosios organizacijos nenori prisiimti jokios atsakomybės už savo sudarytų sutarčių nevykdymą (patiektų prekių nepriėmimą, apmokėjimo vėlavimą, sutarties nutraukimą be tiekėjo kaltės ir panašiai) |
parengti rekomendacijas dėl viešųjų pirkimų sutarčių standartinių sąlygų |
Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Aplinkos ministerija Finansų ministerija |
2002 metų III ketvirtis |
3. |
Kartais perkančioji organizacija sukonkretina prekių techninius reikalavimus iki smulkmenų, nurodydama konkrečius parametrus, matmenis arba tokius duomenis, kurių negali patvirtinti netgi gamintojai, nes tai nebūna nurodyta jų techninėje dokumentacijoje. Taip užkertamas kelias sąžiningai konkurencijai, sudaromos sąlygos perkančiajai organizacijai griebtis neteisėtų veiksmų |
pakeisti Pirkimo dokumentuose pateikiamų techninių reikalavimų rengimo metodiką, patvirtintą Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2000 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. 90 (Žin., 2000, Nr. 87-2688), patikslinant, kokius techninius reikalavimus perkančioji organizacija gali nurodyti pirkimo dokumentuose. Be kita ko, šioje metodikoje numatyti techninių reikalavimų nustatymą pagal naudojimo ir tikslo kriterijus, t. y. atsižvelgiant į vartojimo principą |
Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės |
2002 metų III ketvirtis |
4. |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 1 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytos įmonės, vykdydamos mažesnės vertės pirkimus, negu nustatyta nurodytame punkte, dažnai nepaiso viešumo principo (neskelbia informacijos apie savo pirkimus) |
nustatyti, kad „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir pagal galimybes – internete būtų skelbiama apie valstybės ar savivaldybės kontroliuojamų įmonių ar pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą sąrašą – įmonių filialų, veikiančių vandentvarkos, energetikos, transporto ir telekomunikacijų srityse, bei įmonių, turinčių valstybės ar savivaldybės suteiktą specialiąją ar išimtinę teisę vykdyti veiklą šiose srityse, neatsižvelgiant į įmonių rūšis ir jų nuosavybės formas, atliekamus už šių įmonių lėšas prekių ar paslaugų viešuosius pirkimus, kurių vertė per finansinius metus yra didesnė kaip 75 tūkst. litų, ar darbų viešuosius pirkimus, kurių vertė yra didesnė kaip 300 tūkst. litų. Pasiūlymą įgyvendinti parengiant atitinkamą Prekių, paslaugų ar darbų pirkimų, kurių vertė yra mažesnė už nurodytą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 1 straipsnio 1 dalyje, tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1079 (Žin., 1999, Nr. 82- 2437; 2002, Nr. 10- 369), papildymą |
Ūkio ministerija, Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės |
2002 metų III ketvirtis |
______________