LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1998 M. BALANDŽIO 14 D. NUTARIMO NR. 443 „DĖL ĮMONIŲ, KURIOS YRA SVARBŪS INFRASTRUKTŪROS AR DOMINUOJANTYS ŪKIO ŠAKOS OBJEKTAI, AKCIJŲ PRIVATIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ DALINIO PAKEITIMO
2001 m. lapkričio 7 d. Nr. 1307
Vilnius
Iš dalies pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. balandžio 14 d. nutarimą Nr. 443 „Dėl Įmonių, kurios yra svarbūs infrastruktūros ar dominuojantys ūkio šakos objektai, akcijų privatizavimo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 36-964, Nr. 85-2371; 1999, Nr. 104-3002; 2000, Nr. 44-1269):
1. Išdėstyti 2 punktą taip:
„2. Nustatyti, kad:
2.1. vadovaujantis šiuo nutarimu patvirtintais Įmonių, kurios yra svarbūs infrastruktūros ar dominuojantys ūkio šakos objektai, akcijų privatizavimo nuostatais (toliau vadinama – šiuo nutarimu patvirtinti nuostatai), privatizuojamos į privatizavimo objektų sąrašą įtrauktos valstybei nuosavybės teise priklausančios:
2.1.2. elektros energijos gamybos ir paskirstymo įmonių, įsteigtų reorganizavus specialios paskirties akcinę bendrovę „Lietuvos energija“ (įmonės kodas – 2055155), akcijos;
2.1.3. krovinių vežimo paslaugų įmonių, įsteigtų reorganizavus akcinę bendrovę „Lietuvos geležinkeliai“ (įmonės kodas – 1005384), akcijos;
2.1.4. valstybės įmonės Valstybės turto fondo (toliau vadinama – Turto fondas) patikėjimo teise valdomos akcijos valstybės kontroliuojamų akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kurias pasiūlo Turto fondas ir kurios atitinka bent vieną šių kriterijų:
2.2. konkurso komisijos, sudarytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gegužės 8 d. nutarimu Nr. 442 „Dėl atrankinio konkurso komisijų sudarymo“ (Žin., 1997, Nr. 41-1012; Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. lapkričio 7 d. nutarimo Nr. 1305 redakcija) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gegužės 2 d. nutarimu Nr. 495 „Dėl akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ privatizavimo proceso koordinavimo“, vykdo šiuo nutarimu patvirtintuose nuostatuose nustatytas konkurso komisijos funkcijas;
2.3. Turto fondas sudaro sutartis su konsultantais įmonių privatizavimo parengimo ir investitorių paieškos darbams atlikti. Konsultantams už darbą mokama iš Privatizavimo fondo lėšų arba iš tarptautinių fondų lėšų, skirtų privatizavimo procesui Lietuvoje remti. Konsultantų parinkimo konkursų sąlygoms ir sutartims su konkursų laimėtojais turi pritarti Privatizavimo komisija;
2.4. sprendimą dėl įmonės privatizavimo sąlygų ir privatizavimo programos sudarymo reikalavimų, išdėstytų šiuo nutarimu patvirtintų nuostatų 15.3 ir 15.7 punktuose, valstybei nuosavybės teise priklausančių akcijų valdytojo ir konkurso komisijos pasiūlymu priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė;
2.5. konkurso komisijos dirba, taip pat atrankiniai konkursai rengiami pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymą (Žin., 1997, Nr. 107-2688), šiuo nutarimu patvirtintus nuostatus ir kitus teisės aktus;
2.6. konsultantų parinkimo konkursus ir atrankinius šių įmonių privatizavimo konkursus skelbia Turto fondas Privatizavimo komisijos pritarimu;
2.7. konkurso komisijų narių dalyvavimas posėdžiuose privalomas. Institucijų, kuriose dirbantys valstybės tarnautojai yra konkurso komisijų nariai, vadovai turi užtikrinti, kad konkurso komisijų nariai dalyvautų konkurso komisijų veikloje. Konkurso komisijų pirmininkai apie valstybės tarnautojų dalyvavimą konkurso komisijų veikloje turi informuoti institucijų vadovus“.
2. Išdėstyti 4 punktą taip:
„4. Pavesti konkurso komisijoms kartu su Turto fondu ir valstybei nuosavybės teise priklausančių akcijų valdytojais parengti ir vykdyti atrankinius įmonių, kurios yra svarbūs infrastruktūros ar dominuojantys ūkio šakos objektai, valstybei nuosavybės teise priklausančių akcijų privatizavimo konkursus“.
3. Nurodytuoju nutarimu patvirtintuose Įmonių, kurios yra svarbūs infrastruktūros ar dominuojantys ūkio šakos objektai, akcijų privatizavimo nuostatuose:
3.2. išdėstyti 12 punktą taip:
„12. Konkurso komisiją (ne mažiau kaip iš 5 narių) sudaro Lietuvos Respublikos Vyriausybė, o komisijos personalinę sudėtį tvirtina ūkio šaką kuruojantis ministras. Patvirtinus konkurso komisijos personalinę sudėtį, objektas pradedamas rengti privatizuoti. Į konkurso komisiją gali būti įtraukti nepriklausomi ekspertai. Turto fondas konkurso komisijos teikimu gali sudaryti sutartis su ekspertais – konsultacinių firmų, mokslo institucijų, įmonių ir kitų įstaigų atstovais“;
3.3. išdėstyti 14 ir 15 punktus taip:
„14. Konkurso komisija darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gegužės 8 d. nutarimu Nr. 442 „Dėl atrankinio konkurso komisijų sudarymo“ (Žin., 1997, Nr. 41-1012; Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. lapkričio 7 d. nutarimo Nr. 1305 redakcija) patvirtintu Atrankinio konkurso komisijų darbo reglamentu.
15. Konkurso komisija:
15.3. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl įmonės privatizavimo programos sudarymo reikalavimų (įmonės parengimo privatizuoti išlaidos, privatizavimo programos parengimo terminai, pradinė pardavimo kaina, privatizavimo terminai, privalomos objektų privatizavimo programų sąlygos, privatizavimo būdas ar jų derinys, numatomos pajamos iš privatizavimo sandorio ir kita) ir pasiūlymų vertinimo sistemą;
15.4. nagrinėja gautus pasiūlymus dėl įmonės privatizavimo programos rengimo, juos įvertina pagal konkurso komisijos nustatytus kriterijus;
15.5. kartu su Turto fondu Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000) nustatyta tvarka parenka konsultantą įmonės privatizavimo programai parengti ir strateginio investitoriaus (strateginių investitorių) paieškos darbams atlikti, bendradarbiauja su juo rengiant įmonės privatizavimo programą ir ieškant strateginio investitoriaus (strateginių investitorių);
15.7. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl pardavimo kainos, mokėjimo terminų ir įmonės privatizavimo sąlygų (reikalavimai, keliami investicijoms, įmonės plėtojimui, būsimai veiklai ir t. t.) ir pateiktų pasiūlymų vertinimo sistemos;
15.8. kartu su Turto fondu nustato strateginių investitorių – potencialių pirkėjų atrankos kriterijus ir sąlygas, nagrinėja atrankinio konkurso metu gautus pasiūlymus, juos įvertina pagal konkurso komisijos nustatytus kriterijus;
3.4. papildyti 20.1.2 punktą šiuo sakiniu: „Rengiant energetikos įmonių privatizavimo programas, būtina atsižvelgti į Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo pagrindų įstatymo (Žin., 1997, Nr. 2-16) priedėlio „Lietuvos nacionalinio saugumo pagrindai“ 4 skyriaus skirsnyje „Ekonominė politika“ nurodytą reikalavimą – aprūpinimas energetiniais ištekliais negali būti perduotas šalių, iš kurių šie ištekliai tiekiami, subjektų kontrolei“;
3.5. įrašyti 26.13 punkte po žodžių „valstybės institucijų“ žodžius „ir įstaigų“, o po žodžių „valstybės institucijas“ žodžius „ir įstaigas“;
3.12. įrašyti 43.2 punkte vietoj žodžių „mokestį“, „Mokestis“, „Šis mokestis“ ir „negrąžinamas“ atitinkamai žodžius „įmoką“, „Įmoka“, „Ši įmoka“ ir „negrąžinama“;
3.16. įrašyti 56 punkto pirmojoje pastraipoje vietoj žodžių „10 darbo dienų“ ir „20 darbo dienų“ žodžius „5 darbo dienas“;
3.19. išdėstyti 65 punktą taip:
„65. Konkurso komisija, įvertinusi atrankinio konkurso dalyvių pateiktus pasiūlymus, įrašo pažymoje atrankinio konkurso dalyvius, kurių pasiūlymai nuo pateikto geriausio atrankinio konkurso pasiūlymo skiriasi ne daugiau kaip 15 procentų. Konkurso komisija gali paskelbti atrankinio konkurso laimėtoją arba nutarti derėtis su vienu ar keliais iš įrašytų pažymoje geriausius galutinius pasiūlymus pateikusių atrankinio konkurso dalyvių, kad jie pagerintų savo pasiūlymus. Šiuo atveju atrankinio konkurso laimėtoju pripažįstamas tas dalyvis, kurio pasiūlymas pasibaigus deryboms yra geriausias. Derybos dėl pasiūlymų pagerinimo negali trukti ilgiau kaip 90 kalendorinių dienų nuo atrankinio konkurso komisijos sprendimo priėmimo dėl derybų. Tais atvejais, kai atrankinio konkurso laimėtojas pasiūlyme nurodo išlygą, kad nurodyta kaina bus mažinama, atsižvelgiant į tam tikras sąlygas, objekto pardavimo kaina gali būti mažinama, tačiau tik tiek, kad jo pasiūlymo vertinimas nesumažėtų daugiau kaip 15 procentų nuo atrankinio konkurso laimėtojo pradinio vertinimo ir ne daugiau kaip antrąją vietą užėmusio konkurso dalyvio vertinimas. Privatizuoti akcijas už kainą, mažesnę negu nustatytoji minimali pradinė pardavimo kaina, galima tik Lietuvos Respublikos Vyriausybės pritarimu“;