LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL GAIRIŲ PAREIŠKĖJAMS EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ PROJEKTŲ RENGIMO FONDO PARAMAI GAUTI PATVIRTINIMO
2007 m. kovo 13 d. Nr. 1K-084
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugpjūčio 29 d. nutarimo Nr. 941“Dėl Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2005, Nr. 106-3910) 2.1 punktu ir šiuo nutarimu patvirtintų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje taisyklių 5.6 punktu,
tvirtinu Gaires pareiškėjams Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų Projektų rengimo fondo paramai gauti (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2007 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. 1K-084
GAIRĖS PAREIŠKĖJAMS EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ PROJEKTŲ RENGIMO FONDO PARAMAI GAUTI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Gairės pareiškėjams Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų Projektų rengimo fondo paramai gauti (toliau vadinama – gairės) nustato reikalavimus ir sąlygas pareiškėjams, numatantiems teikti paraiškas Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų antrojo kvietimo teikti paraiškas projektų (toliau vadinama – pagrindinis projektas) dokumentacijai rengti, paraiškų teikimo, vertinimo, atrankos, sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimo, sutarčių pasirašymo ir projektų įgyvendinimo tvarką.
2. Gairės parengtos vadovaujantis Norvegijos Karalystės ir Lietuvos Respublikos 2005 m. balandžio 14 d. Susitarimo memorandumu dėl 2004–2009 metų Norvegijos finansinio mechanizmo, nustatyto pagal 2003 m. spalio 14 d. Norvegijos Karalystės ir Europos Bendrijos susitarimą dėl 2004–2009 metų Norvegijos finansinio mechanizmo, įgyvendinimo (Žin., 2005, Nr. 70-2526) ir Islandijos Respublikos, Lichtenšteino Kunigaikštystės, Norvegijos Karalystės ir Lietuvos Respublikos 2005 m. balandžio 22 d. Susitarimo memorandumu dėl 2004–2009 metų Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo įgyvendinimo (Žin., 2005, Nr. 70-2525); Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo įgyvendinimo taisyklėmis ir procedūromis, patvirtintomis Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo komiteto 2004 m. birželio 16 d., sprendimu ir jų vėlesniais pakeitimais; Norvegijos finansinio mechanizmo įgyvendinimo taisyklėmis ir procedūromis, patvirtintomis Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos 2004 m. liepos 2 d. sprendimu, ir jų vėlesniais pakeitimais; Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugpjūčio 29 d. nutarimu Nr. 941 (Žin., 2005, Nr. 106-3910) (toliau vadinama – administravimo taisyklės), Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų priežiūros komiteto 2005 m. spalio 4 d. sprendimais.
II. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIAI MECHANIZMAI IR PAGAL JUOS FINANSUOJAMOS SRITYS
5. Pagal daugiašalį Europos ekonominės erdvės (toliau vadinama – EEE) finansinį mechanizmą 2004–2009 m. laikotarpiu Lietuvai skiriama 27 mln. eurų, o pagal dvišalį Norvegijos finansinį mechanizmą Lietuvai skiriama 40,257 mln. eurų (įskaitant donorų ir EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdybos (toliau vadinama – Valdyba) administracines sąnaudas, paraiškų vertinimo, projektų įgyvendinimo priežiūros ir vertinimo veiklą).
6. Pagrindinis EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų tikslas yra mažinti Lietuvos Respublikos socialinius ir ekonominius skirtumus.
7. Pagal EEE ir Norvegijos finansinius mechanizmus finansuojamos sritys:
7.1. aplinkos, įskaitant žmogaus aplinką, apsaugos, sumažinant taršą ir skatinant atsinaujinančių energijos šaltinių naudojimą, skatinimas;
7.3. Europos kultūros paveldo išsaugojimas, įskaitant viešąjį transportą, taip pat miestų atnaujinimas;
7.4. žmogiškųjų išteklių plėtra, skatinant švietimą ir mokymą, stiprinant vietos valdžios ir jos institucijų administracinių ir viešųjų paslaugų teikimo gebėjimus, taip pat skatinant tai įgyvendinti padedančius demokratinius procesus;
8. Papildomos pagal Norvegijos finansinį mechanizmą finansuojamos sritys:
8.1. Šengeno acquis įgyvendinimas, nacionalinių Šengeno veiksmų planų rėmimas, taip pat teismų sistemos stiprinimas;
8.2. aplinkosauga, stiprinant administracinius gebėjimus įgyvendinti atitinkamą acquis ir investuoti į infrastruktūrą ir technologijas, pirmenybę teikiant miesto atliekoms tvarkyti;
III. LIETUVOS RESPUBLIKOS IŠSKIRTOS EEE IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ PRIORITETINĖS SRITYS
9. Iš Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų Projektų rengimo fondo (toliau vadinama – Projektų rengimo fondas) lėšų gali būti finansuojami projektai, atitinkantys šių gairių 7–8 punktuose nustatytas finansuojamas sritis, tačiau pirmumams teikiamas projektams, atitinkantiems Lietuvos Respublikos išskirtas EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų antrojo kvietimo teikti paraiškas prioritetines sritis, kurios yra:
9.2. administracinių gebėjimų stiprinimas įgyvendinant tarptautines konvencijas aplinkosaugos srityje;
9.3. Lietuvos ir Norvegijos institucijų bendradarbiavimo, susijusio su acquis aplinkosaugos srityje įgyvendinimu, stiprinimas;
9.4. kultūros paveldo išsaugojimas ir pritaikymas kultūros ir kitoms viešosioms reikmėms, ypač išskiriant Lietuvos dvarus, pilis ir vienuolynus;
9.5. Lietuvos medinės architektūros (istorinių kaimų, bažnyčių ir t. t.) restauravimas ir pritaikymas kultūros ir kitoms viešosioms reikmėms, taip pat įtraukiant ir kultūros paveldo restauratorių ir Lietuvos tradicinių amatų (stogdengių, dailidžių ir t. t.) atgaivinimą ir mokymą;
9.6. Lietuvos studentų, mokytojų, dėstytojų, mokslininkų ir švietimo vadybininkų (Švietimo ir mokslo ministerijos specialistų, mokyklų vadovų, savivaldybių švietimo padalinių specialistų) mainų programų su EEE ELPA šalimis vystymas;
9.8. vaikų sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės gerinimas (ankstyvoji ligų diagnostika ir gydymas) ir sveikatos paslaugų kokybės kontrolės užtikrinimas;
9.11. akademiniai tyrimai, jeigu atitinka bent vieną šių gairių 7–8 punktuose nustatytą finansuojamą sritį;
IV. KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS PROJEKTŲ RENGIMO FONDO PARAMAI GAUTI
10. Projektų rengimo fondo tikslas – skirti paramą pagrindinių projektų dokumentacijos (statinių techninių projektų – dokumentų, kuriais nustatomi projektuojamų statinių esminiai, paskirties, architektūros (estetiniai), technologijos, techniniai, ekonominiai, kokybės reikalavimai, taip pat kiti rodikliai ir charakteristikos (toliau vadinama – techninis projektas) ir investicijų projektams (galimybių studijų) rengti.
11. Projektų rengimo fondo veiklą prižiūri Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų Projektų rengimo fondo priežiūros komitetas (toliau vadinama – Priežiūros komitetas), sudarytas iš Lietuvos centrinės valdžios atstovų, į kurį taip pat kviečiami regioninės ir vietos valdžios institucijų atstovai. Personalinę Priežiūros komiteto sudėtį tvirtina Lietuvos Respublikos finansų ministras.
12. Projektų rengimo fondo biudžetas – 0,566 mln. eurų. Projektų rengimo fondo lėšos bus paskirstytos pagal vieną kvietimą.
13. Didžiausia projektui skiriama Projektų rengimo fondo paramos suma gali siekti iki 80 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
15. Visi projektai turi būti baigti ir visos su projektu susijusios tinkamos finansuoti išlaidos turi būti patirtos iki 2008 m. gegužės 31 d.
16. Visa veikla, susijusi su viešaisiais pirkimais, turi atitikti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) ir projekto įgyvendinimo sutarties sąlygas, kurios apima darbų, prekių ar paslaugų pirkimus. Pagal EEE ir Norvegijos finansinius mechanizmus finansuojamų projektų paramos gavėjų papildomus įsipareigojimus, teises ir atsakomybę, jiems atliekant prekių, paslaugų arba darbų pirkimus finansuojamiems projektams įgyvendinti, nustato Pirkimų taisyklės Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo ir Norvegijos finansinio mechanizmo paramos gavėjams – perkančiosioms organizacijoms pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir Pirkimų taisyklės Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo ir Norvegijos finansinio mechanizmo paramos gavėjams, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. gegužės 11 d. įsakymu Nr. 1K-189 (Žin., 2006, Nr. 56-2002) (toliau vadinama – Pirkimų taisyklės).
V. TINKAMI PAREIŠKĖJAI
17. Paraišką gali teikti ir Projektų rengimo fondo paramą gali gauti pareiškėjas, kuris yra juridinis asmuo, įregistruotas Lietuvos Respublikoje ir veikiantis viešųjų interesų labui. Pareiškėjo pagrindinis projektas turi būti skirtas viešiesiems interesams tenkinti (siekiama visai visuomenei reikšmingų tikslų, o ne komercinio intereso arba tenkinti vieno asmens poreikius).
18. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
18.2. pareiškėjas turi būti tiesiogiai atsakingas už projekto, kuriam įgyvendinti prašoma paramos, įgyvendinimą ir valdymą ir nebūti tarpininku;
18.3. pareiškėjas privalo įrodyti, kad turi reikiamų stabilių institucinių gebėjimų ir finansinių išteklių, užtikrinančių projekto finansavimą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį;
18.4. pareiškėjas turi turėti reikiamų administracinių gebėjimų ir pajėgumų, užtikrinančių projekto įgyvendinimą;
19. Pareiškėjui negali būti skirta parama, jeigu jis atitinka šiuos kriterijus:
19.2. yra neįvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įnašų mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžetų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);
19.4. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos, EEE ELPA šalių arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo;
VI. TINKAMI PROJEKTO PARTNERIAI IR REIKALAVIMAI JUNGTINĖS VEIKLOS (PARTNERYSTĖS) SUTARČIAI
21. Projekto partneris (-ais) turi būti juridinis (-iai) asmuo (asmenys), įregistruotas vienoje iš EEE priklausančių šalių (Europos Sąjungos šalyse narėse, Islandijoje, Norvegijoje ir Lichtenšteine). Projekto partnerio (-ių) veikla turi būti susijusi su Pagrindinio projekto veiklos sritimis. Projekto partneriu (-iais) negali būti asmuo (asmenys), jei jis / jie atitinka šių gairių 19 punkte nurodytus kriterijus.
22. Rinkdamasis partnerį (-ius), pareiškėjas turėtų atsižvelgti į partnerio (-ių) žinias, patirtį ir įgūdžius, susijusius su projekte numatomų darbų atlikimu, sugebėjimu papildyti projektą reikalingais ištekliais. Partnerių įtraukimas į projektą turi būti pagrįstas ir jo būtinumas turi būti įrodytas paraiškoje. Įtraukti partnerį į projektą, siekiant išvengti viešųjų pirkimų, yra neleistina.
23. Projekto partneris (-iai) dalyvauja įgyvendinant projektą ir naudojasi jo rezultatais arba produktais, tačiau pagrindinė projektą įgyvendinanti ir atsakinga už projekto tinkamą įvykdymą, koordinavimą ir lėšų panaudojimą organizacija yra pareiškėjas. Įgyvendinant projektą partnerių patirtas tinkamas finansuoti išlaidas kompensuoja pareiškėjas. Paramą, skirtą visam projektui įgyvendinti, tiesiogiai gauna tik pareiškėjas, kuris ir atsiskaito su kitais partneriais. Partneriai tiesiogiai paramos negauna.
24. Jeigu paraiška teikiama kartu su partneriais, pareiškėjas ir partneriai turi sudaryti jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį, kurioje turi būti aptarti aspektai, pateikti šių gairių 1 priede.
25. Projekte gali dalyvauti ir kiti projekto dalyviai, nesiekiantys gauti paramos. Tokiems dalyviams reikalavimai, keliami partneriams ir pareiškėjui, netaikomi. Jų patirtos išlaidos nepripažįstamos tinkamomis finansuoti projekto išlaidomis.
VII. REIKALAVIMAI PROJEKTUI
28. Mažiausia leistina parama projektui iš Projektų rengimo fondo lėšų – 5 000 EUR, didžiausia – 20 000 EUR.
29. Projektas neturi pažeisti valstybės pagalbos principų, t. y. valstybės pagalba pagal šias gaires projektui neteikiama.
VIII. REIKALAVIMAI PAGRINDINIAM PROJEKTUI
33. Pagrindinis projektas turi prisidėti prie EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų tikslo įgyvendinimo – mažinti ekonominius ir socialinius skirtumus.
34. Pagrindinis projektas turi būti skirtas viešiesiems interesams tenkinti, atitikti nacionalinius prioritetus, Europos Sąjungos ir nacionalinius teisės aktus.
35. Pagrindinis projektas turi atitikti antrojo kvietimo teikti pagrindinių projektų paraiškas finansuojamas sritis (šių gairių 7–8 punktai). Papildomi balai bus skirti projektams, kurie atitiks Lietuvos Respublikos išskirtas EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų prioritetines sritis (šių gairių 9 punktas). Pagrindinis projektas gali atitikti keletą EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų finansuojamų sričių ir Lietuvos Respublikos išskirtų prioritetinių sričių.
36. Pagrindinis projektas neturi pažeisti valstybės pagalbos principų, t. y. valstybės pagalba pagal šias gaires projektui neteikiama.
37. Pagrindinis projektas turi atitikti darnaus vystymosi (visų išteklių efektyvus ir taupus naudojimas, užtikrinant šių išteklių išsaugojimą ateities kartoms, ir socialinių, ekonominių ir aplinkosauginių veiksnių suderinamumas), gero valdymo, lygių galimybių (lygios lyčių galimybės, socialiai arba kitaip diferencijuotų visuomenės grupių galimybės naudotis tokiomis pačiomis teisėmis, produktais, paslaugomis, prieinamumu ir pan.) ir dvišalių santykių tarp Lietuvos Respublikos ir EEE ELPA šalių skatinimo (jei taikoma) principus. Pagrindinio projekto poveikis šiems principams turi būti teigiamas.
38. Jeigu pagrindinio projekto objektas yra kultūros paveldo objektas, jis turi būti įtrauktas į Kultūros vertybių registrą.
39. Pareiškėjas ir/arba partneris (-iai) turi turėti teisę į nekilnojamąjį turtą (disponavimo, valdymo, naudojimo), kuris tiesiogiai susijęs su pagrindiniu projektu.
IX. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO IŠLAIDOS
41. Paraiškoje nurodomos visos išlaidos, susijusios su projekto įgyvendinimu. Iš paramos lėšų gali būti padengiamos tik tinkamos finansuoti paramos gavėjų išlaidos.
42. Bendras išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti taisykles reglamentuoja Išsamios išlaidų tinkamumo taisyklės, patvirtintos Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos ir EEE finansinio mechanizmo komiteto.
43. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi prisidėti prie projekto įgyvendinimo grynaisiais pinigais. Dalį įnašo taip pat gali sudaryti įnašas natūra, bet ne daugiau kaip 5 procentus visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų.
44. Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra pripažįstamos tik tos išlaidos, kurios:
44.2. yra faktiškai patirtos, nustatomos ir patikrinamos, taip pat pagrįstos dokumentais, atitinkančiais Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus ir projekto įgyvendinimo sutarties, jos priedų ir papildymų sąlygas;
44.3. yra būtinos projektui įgyvendinti, atitinka skaidrios finansinės apskaitos, sąnaudų pagrįstumo ir efektyvumo principus ir numatytos projekto įgyvendinimo sutartyse;
44.5. yra patirtos po projekto įgyvendinimo sutarties pasirašymo projekto įgyvendinimo laikotarpiu, bet ne vėliau kaip iki 2008 m. gegužės 31 d.;
45. Jeigu paramos gavėjas, remdamasis galiojančiais Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, negali susigrąžinti (atskaityti) pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), šis mokestis gali būti laikomas paramos gavėjo tinkamomis finansuoti išlaidomis.
46. Paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateikta paramos gavėjui sąskaita dėl išankstinio ar tarpinio apmokėjimo gali būti laikoma tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei kartu yra pateikta banko garantija arba draudimo bendrovės laidavimo raštas (pateikiamas kartu su laidavimo draudimo polisu) dėl išrašytos sąskaitos sumos.
47. Tinkamomis finansuoti yra pripažįstamos šių kategorijų paramos gavėjų išlaidos:
47.1. atlyginimas už darbą, personalui pasamdytam ar priskirtam išskirtinai projektui valdyti (bruto darbo užmokestis ar jo dalis, darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos ir darbdavio mokamos įmokos į garantinį fondą). Šios išlaidos negali viršyti 10 procentų visų tinkamų projekto išlaidų;
47.2. projektą vykdančių asmenų komandiruočių (kelionių, nakvynės išlaidos, dienpinigiai ir kitos) išlaidos, neviršijančios projekto vykdytojo arba jo partnerio šalies teisės aktais nustatytų normų. Kelionės lėktuvu išlaidos gali būti kompensuojamos, jei perkamas ekonominės klasės bilietas;
47.3. projektui įgyvendinti būtinų šių paslaugų pirkimo išlaidos, jeigu jos nėra didesnės už vidutinius rinkos įkainius:
47.3.1. pagrindinio projekto dokumentacijai (techniniams projektams, investicijų projektams (galimybių studijoms) parengti;
47.3.2. informavimo ir viešinimo išlaidos pagal Informacijos apie Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2005 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1K-339 (Žin., 2005, Nr. 136-4901).
48. Tos pačios projekto išlaidos, kurioms kompensuoti jau yra ar buvo skirta parama pagal EEE ir Norvegijos finansinius mechanizmus, kitas programas ar iš valstybės, savivaldybės biudžeto lėšų pagal kitas paramos gavėjo paraiškas, t. y. išlaidos, finansuojamos du ar daugiau kartų, yra nefinansuotinos išlaidos.
I. REIKALAVIMAI PARAIŠKAI
50. Siekdamas gauti Projektų rengimo fondo paramą, pareiškėjas turi užpildyti paraiškos formą (2 priedas). Pareiškėjas turi tiksliai laikytis paraiškos formos ir tvarkingai užpildyti kiekvieną paraiškos dalį. Pildydamas paraišką pareiškėjas turi vadovautis Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos ir EEE finansinio mechanizmo komiteto patvirtinta Paraiškos pildymo instrukcija.
52. Paraiška turi būti pildoma lietuvių kalba. Kita kalba užpildyta paraiška nebus vertinama. Išimtis, numatyta šių gairių 55 punkte, taikoma tik paraišką pagrindžiantiems dokumentams, jei pareiškėjo partneris yra užsienio juridinis asmuo.
53. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu, išspausdinta, tinkamai pasirašyta įmonės ar įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens ir kartu su pridedamais dokumentais susegta į segtuvus. Paraiška ir jos priedai negali būti susegti spiraliniu ar terminiu įrišimo būdu, įdėti į įmautes. Visi paraiškos ir pridedamų dokumentų lapai turi būti sunumeruoti eilės tvarka. Ranka užpildyta paraiška nebus nagrinėjama.
54. Paraiška turi būti išsami, ypač nurodant projekto uždavinius, naudą ir apibūdinant pagrindinį projektą, jo galimus rezultatus ir veiklos sritis.
55. Pareiškėjas kartu su paraiška turi pateikti ją pagrindžiančius dokumentus. Kopijų notariškai patvirtinti nereikalaujama. Jei partneris yra užsienio juridinis asmuo, jis turi pateikti šiame punkte išvardytus su juo susijusius dokumentų atitikmenis ir vertimo biuro/įstaigos patvirtintą šių dokumentų vertimą į lietuvių arba anglų kalbą:
55.1. pareiškėjo ir partnerio (-ių) registravimo pažymėjimo (-ų) kopiją (nereikia įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžetų);
55.2. dokumentus, patvirtinančius, kad pareiškėjas ir partneris (-iai) nėra priskiriami nė vienai šių gairių 19.1–19.2 punktuose nurodytai kategorijai:
55.2.1. VĮ Registrų centro ar užsienio šalies atitinkamos institucijos pažymą (originalą), kad pareiškėjas ir partneris (-iai) nėra bankrutavę, bankrutuojantys, likviduojami ar laikinai sustabdę veiklą. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau nei prieš 2 mėnesius iki paraiškos pateikimo;
55.2.2. Valstybinės mokesčių inspekcijos pažymą (originalą) apie pareiškėjo ir partnerio (-ių) mokestinės nepriemokos valstybės ar savivaldybės biudžetams nebuvimą. Pažymos turi būti išduotos ne anksčiau nei prieš 2 mėnesius iki paraiškos pateikimo (nereikia įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžetų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);
55.2.3. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių pažymą (originalą) apie pareiškėjo ir partnerio (-ių) mokestinės nepriemokos Valstybiniam socialinio draudimo fondui nebuvimą. Pažymos turi būti išduotos ne anksčiau nei prieš 2 mėnesius iki paraiškos pateikimo (nereikia įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžetų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);
55.3. laisvos formos pareiškėjo ir partnerio (-ių) pasirašytus raštus, kad jie nėra priskiriami nė vienai šių gairių 19.3–19.5 punktuose nurodytai kategorijai;
55.4. laisvos formos pareiškėjo pasirašytą raštą, kad projektui prašoma parama nedubliuoja gautos ar gaunamos paramos pagal kitų programų projektus ar iš valstybės/savivaldybės biudžeto lėšų (netaikoma, jei projektas bendrai finansuojamas iš minėtų projektų);
55.5. įmonės ar įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens pasirašytą detalų projekto biudžetą ir projekto išlaidų pagrindimą (3 priedas);
55.6. raštą, patvirtinantį pareiškėjo ir (arba) jo partnerio (-ių) piniginį įnašą ir nurodantį šio įnašo finansavimo šaltinius;
55.9. įgaliojimą pasirašyti paraišką (jei paraiška pasirašyta ne įmonės ar įstaigos vadovo arba pareiškėjo, įstatuose (nuostatuose) ar kituose teisės aktuose reikalaujama, kad paraiškai teikti turi būti pritarta aukštesnio valdymo organo);
55.11. pareiškėjo ir partnerio (-ių) darbuotojų, tiesiogiai dalyvausiančių įgyvendinant projektą, gyvenimo aprašymus (CV), nurodant jų vaidmenį projekte;
55.12. užpildytą ir įmonės ar įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens pasirašytą nustatytos formos lentelę „Projekto valdymo pajėgumai“ (5 priedas);
55.13. VĮ Registrų centro išrašo, patvirtinančio pareiškėjo ir partnerio (-ių) teisę į nekilnojamąjį turtą (disponavimą, valdymą, naudojimą), kuris tiesiogiai susijęs su pagrindiniu projektu, kopiją;
55.14. Kultūros paveldo departamento prie Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos pažymą, kad Pagrindinio projekto objektas, jeigu jis yra kultūros paveldo objektas, yra įtrauktas į Kultūros vertybių registrą;
56. Vertinimo metu CPVA turi teisę paprašyti pareiškėjo per nustatytą terminą (nuo 2 iki 10 darbo dienų) pateikti:
56.2. pastarųjų trejų veiklos metų pareiškėjo ir partnerio (-ių) finansinės atskaitomybės dokumentų kopijas (jei pareiškėjas vykdo veiklą mažiau nei 3 metus, gali būti prašoma pateikti pastarųjų pareiškėjo veiklos metų finansinės atskaitomybės dokumentų kopijas);
57. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą prašomų dokumentų nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus, CPVA vertina paraišką remdamasi pateiktais dokumentais.
II. PARAIŠKŲ PATEIKIMAS
59. Paraiškos dėl šiose gairėse numatytų projektų turi būti pristatytos CPVA užklijuotuose vokuose:
60. Pareiškėjas turi pateikti vieną paraiškos originalą, antraštiniame lape pažymėtą įrašu „Originalas“, ir tris pareiškėjo pasirašytas kopijas, antraštiniame lape pažymėtas įrašu „Kopija“. Kartu su paraiškos originalu turi būti pateikta elektroninė paraiškos versija (įrašyta į kompaktinį diską). Ant išorinio voko turi būti nurodomas visas pareiškėjo pavadinimas ir adresas, kvietimo numeris ir pavadinimas.
61. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šių dokumentų elektronines versijas:
62. Paraiška turi būti pateikta šiuo adresu: VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra, S. Konarskio g. 13, LT-03109 Vilnius, Lietuva. Kvietimo Nr. 2 EEE/NOR „Projektų rengimo fondas“.
63. Kitais būdais (pvz., faksu arba elektroniniu paštu) išsiųstos, kitais adresais pristatytos paraiškos nebus nagrinėjamos.
64. Galimi pareiškėjai gali raštu pateikti CPVA klausimus dėl paraiškų rengimo, pateikimo, vertinimo ir tvirtinimo elektroniniu paštu, adresu: eee@cpva.lt arba faksu (8 5) 251 44 01. Kiekviename elektroninio pašto laiške turi būti nurodytas kvietimo teikti paraiškas pavadinimas, siuntėjo vardas ir pavardė, organizacija, fakso ir telefono numeriai. Klausimai gali būti pateikti ne vėliau kaip 10 dienų iki paraiškų pateikimo termino pabaigos, o atsakymai pateikiami raštu likus ne mažiau kaip 7 dienoms iki paraiškų pateikimo termino pabaigos.
66. CPVA laiku gautą paraišką užregistruoja kaip gautą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo paraiškos gavimo įtraukia duomenis apie ją į vidaus duomenų bazę arba registracijos žurnalą. Kiekvienai paraiškai suteikiamas numeris. Paraiškos, pateiktos po kvietime nustatytos dienos ir valandos, įtraukiamos į vidaus duomenų bazę arba registracijos žurnalą kaip atmestos dėl pateikimo po nustatyto laiko, jos nėra vertinamos ir negrąžinamos paramos gavėjams. CPVA atsako už paraiškoje pateiktų duomenų konfidencialumą.
67. Pateikęs ar atsiuntęs paraišką pareiškėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo raštu informuojamas apie jos užregistravimą. Tuo atveju, jei paraiška buvo pateikta po kvietime nustatytos dienos ir valandos, pareiškėjas ne vėliau kaip per 6 darbo dienas nuo paraiškos gavimo informuojamas raštu, kad paraiška užregistruota kaip atmesta dėl pavėluoto pateikimo.
68. Informacija apie pagal kiekvieną kvietimą užregistruotas paraiškas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po kvietimo pabaigos skelbiama Finansų ministerijos, CPVA ir EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų interneto svetainėse (www. eeagrants. lt) – nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paraiškos numeris ir prašoma paramos suma.
III. PARAIŠKŲ VERTINIMAS
69. Paraiškos pradedamos vertinti pasibaigus paraiškų priėmimo terminui, kai CPVA užregistruoja visas laiku pateiktas paraiškas. Paraiškų vertinimą organizuoja CPVA.
70. Paraiškų vertinimo procesas susideda iš šių etapų:
71. CPVA gali vertinimo metu atlikti patikrą vietoje. Nusprendus atlikti patikrą vietoje, paraiškos vertinimas stabdomas. Apie planuojamą patikrą vietoje pareiškėjas gali būti CPVA informuojamas raštu – CPVA nurodo, kokia informacija, duomenys, dokumentai turi būti prieinami CPVA darbuotojams. Parengus patikros vietoje ataskaitą, atsižvelgiant į joje pateikiamą informaciją, paraiška vertinama toliau. Patikros vietoje metu nustačius, kad pareiškėjas paraiškoje pateikė klaidingą arba klaidinančią informaciją, CPVA atmeta paraišką.
72. Pareiškėjas turi teisę apskųsti Finansų ministerijai CPVA sprendimą atmesti paraišką per 10 darbo dienų po to, kai jam buvo išsiųstas pranešimas, informuojantis apie paraiškos atmetimą. Jei Finansų ministerija per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos nusprendžia, kad:
Paraiškų administracinės atitikties vertinimas
73. Administracinės atitikties vertinimo etape nustatoma, ar paraiškoje yra pateikta visa reikiama informacija ir prašomi dokumentai. Vertintojas, atlikdamas administracinės atitikties vertinimą, pildo administracinės atitikties vertinimo patikros lapą (6 priedas).
74. Jeigu dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos CPVA negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi teisę paprašyti pareiškėjo per nustatytą terminą (nuo 2 iki 10 darbo dienų) pateikti trūkstamą informaciją ir dokumentus. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą prašomos informacijos ir dokumentų nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją, CPVA vertina paraišką remdamasi pateiktais dokumentais. CPVA darbuotojai gali kreiptis į atitinkamas institucijas, kad jos pateiktų papildomos informacijos apie pareiškėją ir paraišką, ir, vertindami pareiškėjo pateiktą informaciją ir duomenis, naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.
75. Jeigu vertinant paraišką administracinės atitikties vertinimo patikros lape nors vienas punktas yra įvertinamas „ne“, paraiška yra atmetama. Prieš priimdama sprendimą atmesti paraišką, CPVA turi išnagrinėti nustatytus neatitikimus ir įsitikinti, kad atmetimas yra pagrįstas ir paraiškos vertinimą atlikęs vertintojas nepažeidė nustatytų darbo procedūrų. Apie priimtą sprendimą atmesti paraišką CPVA informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas – išsiunčia jam informacinį raštą, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.
76. CPVA įtraukia paraiškos administracinės atitikties vertinimo rezultatus į vidaus duomenų bazę arba registracijos žurnalą.
77. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties reikalavimus, ji teikiama kitam vertinimo etapui.
78. Informacija apie kiekvieno kvietimo administracinės atitikties vertinimo etapą perėjusias paraiškas pagal kiekvieną kvietimą skelbiama Finansų ministerijos, CPVA ir EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų interneto svetainėse (www.eeagrants.lt) – nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paraiškos numeris ir prašoma paramos suma, taip pat nurodomas bendras registruotų paraiškų ir paraiškų, perėjusių administracinės atitikties vertinimo etapą, skaičius.
Projekto tinkamumo gauti paramą vertinimas
79. Projekto tinkamumo gauti paramą vertinimo etape nustatoma, ar projektas tinkamas gauti Projektų rengimo fondo paramą.
80. Vertintojas, atlikdamas paraiškos tinkamumo gauti paramą vertinimą, pildo tinkamumo gauti paramą vertinimo patikros lapą (7 priedas).
81. Jeigu dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos CPVA negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi teisę paprašyti pareiškėjo per nustatytą terminą (nuo 2 iki 10 darbo dienų) pateikti papildomų duomenų, dokumentų, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą prašomos informacijos ir dokumentų nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją, CPVA vertina paraišką remdamasi pateiktais dokumentais. CPVA darbuotojai gali kreiptis į atitinkamas institucijas, kad jos pateiktų papildomos informacijos apie pareiškėją ir paraišką, ir, vertindami pareiškėjo pateiktą informaciją ir duomenis, naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.
82. Jeigu vertinant paraišką, CPVA įtaria, kad Pagrindinis projektas galėtų būti valstybės pagalbos objektas, ji privalo prašyti Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos išvados.
83. Jeigu vertinant paraišką tinkamumo gauti paramą vertinimo patikros lape nors vienas punktas yra įvertinamas „ne“, paraiška yra atmetama. Prieš priimdama sprendimą atmesti paraišką, CPVA turi išnagrinėti nustatytus neatitikimus ir įsitikinti, kad atmetimas yra pagrįstas ir paraiškos vertinimą atlikę vertintojai nepažeidė nustatytų darbo procedūrų. Apie priimtą sprendimą atmesti paraišką CPVA informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas – išsiunčia jam informacinį raštą, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.
84. CPVA įtraukia tinkamumo gauti paramą vertinimo rezultatus į vidaus duomenų bazę arba registracijos žurnalą.
85. Nustačius, kad paraiška atitinka visus tinkamumo gauti paramą reikalavimus, ji teikiama kitam vertinimo etapui.
86. Informacija apie tinkamumo gauti paramą vertinimo etapą perėjusias paraiškas pagal kiekvieną kvietimą skelbiama Finansų ministerijos, CPVA ir EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų (www.eeagrants.lt) interneto svetainėse – nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paraiškos numeris ir prašoma paramos suma, taip pat nurodomas bendras registruotų paraiškų ir paraiškų, perėjusių tinkamumo gauti paramą vertinimo etapą, skaičius.
Projekto tikslingumo finansuoti iš Projektų rengimo fondo vertinimas
87. Projektų tikslingumo finansuoti iš Projektų rengimo fondo vertinamo etape atrenkami projektai, kuriuos iš tinkamų finansuoti projektų tikslingiausia finansuoti. Projektų tikslingumas finansuoti iš Projektų rengimo fondo lėšų vertinamas balais pagal tikslingumo vertinimo patikros lape (8 priedas) nurodytus kriterijus. Didžiausia projektui galima skirti balų suma – 100 balų. Vertintojai, vertindami paraiškos tikslingumą, pildo tikslingumo vertinimo patikros lapą.
88. CPVA, organizuodama projektų tikslingumo vertinimo etapą, sudaro vertinimo komisiją, į kurią kviečiami Finansų ministerijos ir ministerijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriamos svarstomos paraiškos, įgalioti atstovai, socialiniai ekonominiai partneriai ir išorės vertintojai. Jeigu paraišką pateikia institucija, kurios įgalioti atstovai įeina į vertinimo komisijos sudėtį, šios institucijos paskirti atstovai negali vertinti šios paraiškos tikslingumo.
89. Jeigu Pagrindiniai projektai yra sudėtingi ir reikalauja specifinių žinių, gali būti skiriami nepriklausomi ekspertai. Nepriklausomus ekspertus parenka CPVA, atsižvelgdama į jų kvalifikaciją ir patirtį.
90. Jeigu dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos vertinimo komisija negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi teisę paprašyti pareiškėjo per nustatytą laiką (nuo 2 iki 10 darbo dienų) pateikti papildomų duomenų, dokumentų, papildyti arba patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą prašomos informacijos ir dokumentų nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją, vertinimo komisija vertina paraišką remdamasi pateiktais dokumentais. Vertinimo komisija gali kreiptis į atitinkamas institucijas, kad jos pateiktų papildomos informacijos apie pareiškėją ir paraišką, ir, vertindama pareiškėjo pateiktą informaciją ir duomenis, naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.
91. Jeigu dalis projekto išlaidų yra nepagrįsta, šios išlaidos nėra akivaizdžiai būtinos projektui įgyvendinti, vertintojai turi raštu paprašyti pareiškėjo pagrįsti tokias išlaidas ir/arba pasiūlyti sumažinti dalį projekto išlaidų. Jei per vertinimo komisijos nustatytą terminą pareiškėjas nepateikia prašomos informacijos arba jo pateikta informacija nepagrindžia išlaidų būtinumo projektui įgyvendinti, nepagrįstos išlaidos laikomos netinkamomis finansuoti. Jei projekto išlaidos yra apskaičiuotos nesinaudojant realiais įkainiais, vertintojai turi teisę perskaičiuoti projekto biudžetą naudodami vidutinius rinkos įkainius, turi atitinkamai sumažinti projekto tinkamas finansuoti išlaidas ir apie tai informuoti pareiškėją.
93. Informacija apie projektų tikslingumo vertinimo etapą perėjusias paraiškas skelbiama CPVA interneto svetainėje – nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paraiškos numeris ir prašoma paramos suma, taip pat nurodomas bendras registruotų paraiškų ir paraiškų, perėjusių projektų tikslingumo vertinimo etapą, skaičius.
IV. PROJEKTŲ ATRANKA
95. Finansų ministerija, gavusi iš CPVA projektų paraiškų įvertinimo ataskaitą, paraiškas ir parengtą pasiūlymą dėl tinkamų paraiškų finansavimo, teikia šį pasiūlymą kartu su įvertinimo ataskaita Priežiūros komiteto nariams. Paraiškos Priežiūros komiteto nariams teikiamos jiems paprašius.
96. Priežiūros komitetas, išnagrinėjęs pasiūlymą dėl tinkamų paraiškų finansavimo, priima sprendimą finansuoti tinkamas paraiškas, jas taisyti arba atmesti. Priežiūros komiteto sprendimai priimami Priežiūros komiteto darbo reglamente nustatyta tvarka atsižvelgiant į galimą interesų konfliktą (Priežiūros komiteto nariai ar jų atstovai privalo susilaikyti balsuodami dėl jų atstovaujamos institucijos pateiktos paraiškos).
97. Finansų ministerija apie Priežiūros komiteto sprendimus informuoja CPVA. Jeigu Priežiūros komitetas priima sprendimą taisyti paraiškas, Finansų ministerija nurodo kiekvienos paraiškos trūkumus ir terminą, per kurį pareiškėjų pataisytos paraiškos turi būti per CPVA pateiktos Finansų ministerijai.
98. CPVA nedelsdama informuoja pareiškėjus apie Priežiūros komiteto sprendimus finansuoti tinkamas projektų paraiškas, jas taisyti arba atmesti. CPVA, atsižvelgdama į laiką, reikalingą pataisytoms paraiškoms patikrinti ir išvadoms parengti, prieš pateikdama jas Finansų ministerijai, nustato pareiškėjams datą, iki kurios pataisytos paraiškos turi būti pateiktos CPVA, ir konsultuoja pareiškėjus paraiškų taisymo klausimais; teikia Finansų ministerijai pareiškėjų pataisytas paraiškas kartu su informacija apie kiekvienoje paraiškoje padarytus pataisymus ir išvadą, ar visi nurodyti trūkumai buvo pašalinti. Pareiškėjui iki CPVA nustatytos datos nepateikus pataisytos paraiškos, paraiška atmetama.
99. Finansų ministerija, gavusi iš CPVA pataisytas paraiškas su CPVA išvadomis dėl trūkumų pašalinimo ir įsitikinusi, kad visi nurodyti trūkumai yra pašalinti, šaukia Priežiūros komiteto posėdį, kuris priima galutinį sprendimą finansuoti projektą arba jo nefinansuoti. CPVA, gavusi iš Finansų ministerijos informaciją apie šiuos sprendimus, nedelsdama atitinkamai informuoja pareiškėjus.
100. Finansų ministerija ir CPVA informaciją apie atrankos rezultatus įtraukia į savo vidaus duomenų bazes arba registravimo žurnalą.
101. CPVA interneto svetainėje skelbia informaciją apie atrankos rezultatus ir apie Priežiūros komiteto priimtą sprendimą finansuoti projektus arba jų nefinansuoti – nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paraiškos numeris ir prašoma paramos suma. Ši informacija taip pat skelbiama Finansų ministerijos, EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų (www.eeagrants.lt) interneto svetainėse.
I. PASIŪLYMAS SKIRTI PARAMĄ PROJEKTUI
102. CPVA, gavusi Priežiūros komiteto sprendimą skirti paramą projektui, per 10 dienų registruotu paštu išsiunčia pareiškėjui pranešimą, kuriame:
II. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SUTARTIES SUDARYMAS
104. Gavusi pareiškėjo sutikimą priimti pasiūlymą skirti paramą projektui, CPVA pagal pavyzdinę projekto įgyvendinimo sutarties formą parengia ir suderina su pareiškėju ir Finansų ministerija projekto įgyvendinimo sutartį.
105. Projekto įgyvendinimo sutartis sudaroma su pareiškėju, pateikusiu paraišką. Su projekto partneriais projekto įgyvendinimo sutartis nėra sudaroma.
106. Projekto įgyvendinimo sutartį pasirašo Finansų ministerijos įgaliotas asmuo, CPVA įgaliotas asmuo ir pareiškėjas. Projekto įgyvendinimo sutartis yra trišalė, ji sudaroma 3 egzemplioriais, kurie turi vienodą juridinę galią.
108. Skiriamos paramos suma sutartyje nurodoma kaip galima didžiausia paramos suma, kuri gali būti išmokėta paramos gavėjui, jeigu jis įvykdys visus sutartyje nustatytus įsipareigojimus ir tinkamai atsiskaitys už gautas paramos lėšas. Paramos gavėjui įvykdžius ne visus įsipareigojimus dėl nuosavų lėšų panaudojimo, paramos suma turi būti atitinkamai sumažinta.
I. PARAMOS GAVĖJŲ IR PARTNERIO (-IŲ) PAREIGOS
111. Paramos gavėjas ir partneris (-iai):
111.3. atlieka viešuosius pirkimus vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis ir Pirkimų taisyklėmis;
111.4. ūkines operacijas ir ūkinius įvykius, susijusius su projektu, įregistruoja darydami dvejybinį įrašą. Šios operacijos ir įvykiai galėtų būti bendros paramos gavėjo apskaitos sudėtinė dalis, tačiau įrašai turi būti atskirti nuo kitų įprastinių paramos gavėjo operacijų ir įvykių arba operacijų ir įvykių, susijusių su kitais paramos gavėjo vykdomais projektais, įrašų. Todėl operacijoms ir įvykiams, susijusiems su projektu, nustatyti turi būti naudojamos atskiros sąskaitų plano subsąskaitos arba kiti atskyrimo būdai, pavyzdžiui, operacijoms ir įvykiams suteikiami kodai. Tai taikytina visoms su projektu susijusioms apskaitos sritims. Paramos gavėjai atsako už tai, kad jų naudojamos apskaitos sistemos užtikrintų tikslų ir skaidrų operacijų ir įvykių, susijusių su projektu, atskyrimą;
111.5. teikia CPVA mokėjimų prašymus ir kitus projekto įgyvendinimo išlaidas pagrindžiančius dokumentus, atsako už mokėjimo prašymuose ir kituose dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą;
111.7. įtarus, kad esama projektui skirtos paramos panaudojimo pažeidimų, apie tai nedelsiant raštu informuoja Finansų ministeriją ir CPVA Raštu praneša apie visus galimus nukrypimus nuo projekto ar priežastis, kliudančias tinkamai įgyvendinti projektą;
111.8. CPVA pareikalavus, sugrąžina paramą projektui, išmokėtą ir/arba panaudotą pažeidžiant gairių nuostatas, EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo taisykles, administravimo taisykles ir procedūras, projekto įgyvendinimo sutartį ir/arba kitus Lietuvos Respublikos teisės aktus;
111.9. rengia ir teikia nustatytos formos ataskaitas (bent vieną projekto įgyvendinimo pažangos ataskaitą ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą) ir kitą informaciją apie projektų įgyvendinimą ir Projektų rengimo fondo lėšų naudojimą;
II. PARAMOS GAVĖJŲ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO TVARKA
113. Paramos gavėjų išlaidos apmokamos kompensavimo su avanso mokėjimu būdu. Paramos gavėjas teikia CPVA du mokėjimo prašymus pagal CPVA nustatytą formą: avanso mokėjimo prašymą ir galutinį mokėjimo prašymą.
114. Avanso dydis paramos gavėjui nustatomas projekto įgyvendinimo sutartyje ir gali siekti iki 80 procentų paramos sumos.
115. Avansas mokamas vadovaujantis projekto įgyvendinimo sutarties nuostatomis dėl avanso mokėjimo. Kartu su avanso mokėjimo prašymu paramos gavėjas turi pateikti CPVA projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytus dokumentus ir banko garantiją arba laidavimo draudimo sutartį dėl avanso sumos, jeigu avanso suma yra didesnė nei 2896 EUR (10 000 litų) (netaikoma biudžetinėms įstaigoms). Banko garantija arba laidavimo draudimo sutartis turi galioti tol, kol už gautą avansą atsiskaitoma.
117. Paramos gavėjas teikia galutinį mokėjimo prašymą CPVA projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka. Galutiniame mokėjimo prašyme deklaruojamos visos patirtos ir apmokėtos tinkamos finansuoti išlaidos. Kartu su galutinio mokėjimo prašymu paramos gavėjas turi pateikti galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.
118. CPVA, patikrinusi ir patvirtinusi galutinių mokėjimo prašymų teisingumą ir autentiškumą, perveda lėšas paramos gavėjui.
119. Jei CPVA nustato, kad paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos suma nei būtina projektui įgyvendinti, CPVA, vadovaudamasi projekto įgyvendinimo sutarties nuostatomis, pareikalauja paramos gavėjo grąžinti išmokėtos sumos perviršį.
120. Galutinį tinkamų finansuoti projekto išlaidų dydį tvirtina Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija ir EEE finansinio mechanizmo komitetas. Jeigu nustatoma mažesnė suma, negu patvirtinta CPVA ir išmokėta paramos gavėjui, paramos gavėjas grąžina išmokėtos sumos perviršį.
121. Išmokėtos sumos perviršis turi būti grąžinamas vadovaujantis Europos Sąjungos finansinės paramos, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų ir bendrojo finansavimo lėšų, išmokėtų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų programų ir (arba) panaudotų pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, šių lėšų registravimo, apskaitos, projektų vykdytojų skolų pripažinimo abejotinomis ir abejotinų skolų nurašymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 (Žin., 2005, Nr. 69-2469).
III. PATIKRŲ VIETOSE ATLIKIMO TVARKA
122. CPVA privalo atlikti kiekvieno projekto patikrą projekto įgyvendinimo vietoje mažiausia vieną kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Kol CPVA neatliko projekto patikros vietoje, paramos gavėjui negali būti išmokėta galutinė paramos suma.
123. CPVA atlieka planines ir neplanuotas patikras vietose:
123.1. planines patikras vietose CPVA atlieka pagal metinį patikrų vietose planą. Esant poreikiui metinis patikrų vietose planas gali būti keičiamas. Metinis patikrų vietose planas ir jo pakeitimai, suderinti su Finansų ministerija, tvirtinami remiantis CPVA patikrų vietoje atlikimo vidaus procedūroje nustatyta tvarka;
124. Apie patikrą vietoje CPVA turi raštu (faksu arba registruotu laišku) informuoti paramos gavėją likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki patikros vietoje atlikimo. Siunčiamame rašte CPVA nurodo:
124.2. patikrą vietoje atliksiančių CPVA ir/arba Finansų ministerijos atstovų vardą, pavardę ir duomenis ryšiams palaikyti;
124.4. paramos gavėjo (ar projekto partnerio) atstovus, kurie turėtų dalyvauti patikros atlikimo metu;
125. Patikros vietoje metu tikrinama, ar:
125.1. paramos gavėjo CPVA pateiktuose mokėjimo prašymuose ir projekto įgyvendinimo ataskaitose nurodyta informacija yra teisinga;
125.2. paramos gavėjo kartu su mokėjimo prašymais teiktos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijos atitinka šių dokumentų originalus;
IV. VIEŠINIMO REIKALAVIMAI
127. Paramos gavėjas turi imtis visų veiksmų, būtinų skelbti apie Projektų rengimo fondo paramą projektui. Įgyvendinant projektą bet kokioje paramos gavėjo publikacijoje, susijusioje su vykdoma veikla, įskaitant pranešimus konferencijose ar seminaruose ir panašiai, turi būti informacija ar informacinis užrašas apie Projektų rengimo fondo paramą projektui.
V. PARAMOS MOKĖJIMO SUSTABDYMAS AR NUTRAUKIMAS
129. CPVA turi teisę sustabdyti paramos mokėjimą, inicijuoti paramos mokėjimo nutraukimą ir siūlyti Finansų ministerijai priimti sprendimą dėl paramos gavėjui išmokėtos paramos arba jos dalies grąžinimo, jeigu paramos gavėjas:
129.2. paraiškoje arba vykdydamas projekto įgyvendinimo sutartį pateikė neteisingą informaciją arba nuslėpė informaciją, kuri galėjo lemti sprendimo skirti paramą priėmimą arba paramos sutarties vykdymo kontrolę;
129.3. vykdydamas projektą, pažeidė Lietuvos Respublikos įstatymų ar kitų teisės aktų reikalavimus, kiek jie yra susiję su projekto įgyvendinimu;
129.5. nesuderinęs su Finansų ministerija, perleido tretiesiems asmenims savo įsipareigojimus arba teises, nustatytas projekto įgyvendinimo sutartyje;
129.6. projekto įgyvendinimo sutarties galiojimo laikotarpiu nesudarė sąlygų ar neleido Norvegijos vyriausiojo auditoriaus tarnybos, Europos laisvosios prekybos asociacijos Auditorių tarybos, Valstybės kontrolės, Finansų ministerijos ir CPVA įgaliotiems asmenims apžiūrėti vietoje ir (arba) patikrinti, kaip vykdomas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po projekto įgyvendinimo pabaigos;
129.8. pažeidė norminiuose teisės aktuose ir projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytą dokumentų saugojimo tvarką;
129.9. nepradėjo vykdyti projekto per projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytą terminą arba iš viso nevykdo projekto;
129.10. jam keliama bankroto byla arba jis yra likviduojamas projekto įgyvendinimo metu (apie tai paramos gavėjas privalo nedelsiant informuoti CPVA);
130. Finansų ministerija išnagrinėja CPVA pasiūlymą nutraukti projekto finansavimą arba inicijuoti išmokėtos paramos arba jos dalies grąžinimą ir informuoja apie tai Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministeriją ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetą per Valdybą, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų priežiūros komitetą ir Priežiūros komitetą.
131. Finansų ministerija, gavusi CPVA pasiūlymą nutraukti projekto finansavimą arba inicijuoti išmokėtos paramos arba jos dalies grąžinimą, prireikus paprašo paramos gavėjo pateikti motyvuotus paaiškinimus, papildomos informacijos ir dokumentų.
132. Finansų ministerija, atsižvelgdama į gautas Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto, Valdybos, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų priežiūros komiteto ir Priežiūros komiteto pastabas ir pasiūlymus dėl projekto finansavimo nutraukimo arba išmokėtos paramos arba jos dalies grąžinimo ir paramos gavėjo pateiktus motyvuotus paaiškinimus, papildomą informaciją ir dokumentus, priima sprendimą:
132.2. nutraukti paramos mokėjimą, nutraukti projekto įgyvendinimo sutartį ir pareikalauti grąžinti išmokėtas lėšas arba jų dalį;
133. Jeigu Finansų ministerija gauna Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos (kai lėšos skiriamos pagal Norvegijos finansinį mechanizmą) ir/arba EEE finansinio mechanizmo komiteto (kai lėšos skiriamos pagal EEE finansinį mechanizmą) sprendimą/sprendimus nutraukti projekto finansavimą, apie tai informuoja CPVA ir paramos gavėją.
134. CPVA, gavusi Finansų ministerijos ir/arba Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos (kai lėšos skiriamos pagal Norvegijos finansinį mechanizmą) ir/arba EEE finansinio mechanizmo komiteto (kai lėšos skiriamos pagal EEE finansinį mechanizmą) sprendimus nutraukti projekto finansavimą, imasi priemonių, kad teisės aktų nustatyta tvarka būtų susigrąžinta parama projektui, išmokėta ir/arba panaudota pažeidžiant Lietuvos Respublikos teisės aktus.
VI. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS IR PRIEINAMUMAS
135. Paramos gavėjai visų su Projektų rengimo fondo projektų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamiesi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 15 d. įsakymu Nr. 38 (Žin., 1997, Nr. 78-2006), bet ne trumpiau kaip 10 metų nuo projekto įgyvendinimo pabaigos.
136. Paramos gavėjas privalo užtikrinti su Projektų rengimo fondo projektų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą Finansų ministerijos, CPVA, Valstybės kontrolės, Valdybos, Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos, Norvegijos generalinio auditoriaus tarnybos, EEE finansinio mechanizmo komiteto ir Europos laisvosios prekybos asociacijos Auditorių valdybos atstovams.
137. Paramos gavėjas privalo saugoti:
138. CPVA privalo saugoti:
138.7. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų Projektų rengimo fondo paramos sutarties kopiją;
138.9. visų susirašinėjimo su Finansų ministerija ir pareiškėjais dokumentų originalus ir/arba kopijas. 139. Finansų ministerija privalo saugoti:
139.5. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų Projektų rengimo fondo paramos sutarties originalą;
Gairių pareiškėjams Europos ekonominės
erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų
Projektų rengimo fondo paramai gauti
1 priedas
REIKALAVIMAI DĖL JUNGTINĖS VEIKLOS SUTARTIES TURINIO
Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aptarti šie aspektai:
1) kuo prie projekto įgyvendinimo prisideda projekto partneris (-iai) (pinigais, įnašu natūra, žmogiškaisiais ištekliais, kitu turtu) ir projekto partnerio (-ių) įnašo vertinimo metodai;
3) užduočių pasiskirstymas tarp pareiškėjo ir projekto partnerio (-ių), įskaitant projekto valdymą ir projekto įgyvendinimo priežiūrą;
5) projekto partnerio (-ių) patirtų išlaidų tinkamumas finansuoti ir jų apmokėjimas. Netinkamų projekto išlaidų paskirstymas tarp pareiškėjo ir projekto partnerio (-ių) ir jų apmokėjimas. Pinigų srautai tarp pareiškėjo ir projekto partnerio (-ių);
6) projekto rezultatų ir turto (įskaitant intelektinę nuosavybę), įgyto įgyvendinant projektą, paskirstymas tarp pareiškėjo ir projekto partnerio (-ių);
7) apsikeitimas informacija tarp pareiškėjo ir projekto partnerio (-ių) apie projekto partnerio (-ių) atliekamas užduotis ir kiti atskaitomybės tarp pareiškėjo ir projekto partnerio (-ių) įsipareigojimai;
8) projekto partnerio (-ių) atsakomybė, jei projekto partneris ketina pasitraukti iš projekto arba nevykdo savo įsipareigojimų, nuostolių atlyginimas bei atsakomybė už sutarties sąlygų nesilaikymą, kaip organizuojamas projekto įgyvendinimas pasitraukus vienam iš projekto partnerių;
11) sutarties keitimo tvarka, įskaitant įsipareigojimą neperleisti teisių ir įsipareigojimų tarp partnerių be viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros sutikimo;
12) nuostata, kad projekto partneris (-iai) privalo sudaryti sąlygas tikrinti ir audituoti projektą ir su projektu susijusius dokumentus institucijoms, turinčioms teisę tai daryti įgyvendinant EEE ir (arba) Norvegijos finansinius mechanizmus;
15) pareiškėjo ir projekto partnerio (-ių) įsipareigojimai, susiję su projekto įgyvendinimu, nustatyti kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose;
Gairių pareiškėjams Europos ekonominės
erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų
Projektų rengimo fondo paramai gauti
2 priedas
(Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų projektų rengimo fondo paraiškos formos pavyzdys)
EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ PROJEKTŲ RENGIMO FONDO PARAIŠKOS FORMA
Projekto pavadinimas |
|
|
|
Kokią EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų finansuojamą sritį atitinka pagrindinis projektas? |
|
|
|
Kokią (-ias) Lietuvos išskirtą EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų prioritetinę sritį atitinka pagrindinis projektas? |
|
|
|
PROJEKTO SANTRAUKA |
|
|
|
1. PAREIŠKĖJAS |
|
1.1. Pavadinimas ir rekvizitai |
|
Juridinio asmens pavadinimas: |
|
Registracijos adresas: |
|
Adresas: |
|
Pašto kodas: |
|
Miestas: |
|
Šalis: |
|
Interneto svetainė: |
|
Asmuo ryšiams: |
|
Vardas, pavardė |
|
Pareigos |
|
El. pašto adresas: |
|
Telefonas: |
|
Mobilusis telefonas: |
|
Faksas: |
|
Adresas (jei skiriasi nuo registracijos): |
|
Organizacija: |
|
Adresas (1): |
|
Adresas (2): |
|
Pašto kodas: |
|
Miestas: |
|
Šalis: |
|
2. PROJEKTO IR PAGRINDINIO PROJEKTO APRAŠYMAS |
||||||
2.1. Pagrindinė informacija apie projektą ir jo poreikio pagrindimas |
||||||
|
||||||
2.2. Projekto veiklos rūšys ir jų įgyvendinimo grafikas |
||||||
|
|
|
||||
|
Išlaidos iš viso (eurais) |
|
||||
|
|
|
||||
Numatoma projekto įgyvendinimo pradžia |
|
|
||||
mėnuo |
metai |
Numatoma projekto įgyvendinimo trukmė (mėnesiais) |
||||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|||
Nr. |
Veikla ir jos aprašymas |
|||||
|
|
Pradžia (mėnuo) |
||||
|
||||||
Trukmė (mėnesiai) |
||||||
|
||||||
Išlaidos (eurais) |
||||||
|
||||||
|
|
Pradžia (mėnuo) |
||||
|
||||||
Trukmė (mėnesiai) |
||||||
|
||||||
Išlaidos (eurais) |
||||||
|
||||||
|
|
Pradžia (mėnuo) |
||||
|
||||||
Trukmė (mėnesiai) |
||||||
|
||||||
Išlaidos (eurais) |
||||||
|
||||||
2.3. Informacija apie pagrindinį projektą |
||||||
2.3.1. Kokioms problemoms spręsti skirtas pagrindinis projektas? Siūlomi problemos sprendimo būdai. Kokiai visuomenės daliai svarbus problemos sprendimas? |
||||||
|
||||||
2.3.2. Kaip pagrindinis projektas prisideda prie socialinių ekonominių skirtumų mažinimo Lietuvos Respublikoje? |
||||||
|
||||||
2.3.3. Kita svarbi informacija apie pagrindinį projektą |
||||||
|
||||||
2.4. Projekto valdymas |
||||||
2.4.1. Projekto valdymo struktūra |
||||||
|
||||||
2.4.2. Partnerystė |
||||||
|
||||||
2.5. Gauta finansinė parama, susijusi su projektu ir / arba pagrindiniu projektu |
||||
Projekto pavadinimas |
Projekto kodas |
Paramos šaltinis |
Paramos suma, eurais |
Sąsaja su projektu, dėl kurio pildoma ši paraiška ir/arba pagrindiniu projektu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. FINANSAVIMO ŠALTINIAI |
|||||||
Nr. |
Finansavimo šaltiniai |
Iš viso (eurais) |
Dalis nuo tinkamų išlaidų (%) |
Įnašą pagrindžiantys dokumentai |
|||
Bendra projekto vertė (1+2+3) |
|
100 |
– |
||||
1. |
Projektų rengimo fondas |
|
|
– |
|||
2. |
Iš viso įnašo grynaisiais pinigais |
|
|
|
|||
|
Valstybės biudžeto lėšos |
|
|
|
|||
|
Savivaldybių disponuojamos lėšos |
|
|
|
|||
|
Kiti valstybės lėšų šaltiniai |
|
|
|
|||
|
Privačios pareiškėjo lėšos |
|
|
|
|||
|
Privačios partnerio (-ių) lėšos |
|
|
|
|||
3. |
Iš viso įnašo natūra |
|
|
|
|||
|
|||||||
|
|
||||||
(pateikiama išsami informacija apie įnašo natūra pobūdį) |
|||||||
|
|||||||
4. AR PAREIŠKĖJAS (PARTNERIS (-IAI) YRA PVM MOKĖTOJAS? |
|||||||
£ |
Taip |
PVM mokėtojo kodas ___________ |
|||||
£ |
Ne |
PVM nemokėjimo teisinis pagrindas _____________________ |
|||||
(įrašomas PVM įstatymo atitinkamo straipsnio punktas) |
|||||||
5. PROJEKTUI IR PAGRINDINIAM PROJEKTUI SVARBŪS TEISINIAI ASPEKTAI |
|||
5.1. ES teisės aktų laikymasis |
|||
|
|||
5.2. ES teisės aktų įgyvendinimas |
|||
|
|||
5.3. Atitiktis nacionalinėms, regioninėms ir vietos valdžios strategijoms |
|||
|
|||
5.4. Teisiniai ginčai arba procedūros |
|||
|
|||
6. PROJEKTO VIEŠINIMO PLANAS |
|||
Viešinimo priemonė |
Numatoma įgyvendinimo data |
Tikslinė grupė |
Numatomas biudžetas (eurais) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
8. PAGRINDINIO PROJEKTO ATITIKTIS HORIZONTALIAI SUSIJUSIOMS SRITIMS |
|
||
Horizontaliai susijusios sritys |
Pagrindinio projekto poveikis |
Pagrindimas |
|
Tvari plėtra: |
|
||
Aplinkos aspektu |
£ pagrindinis pagrindinio projekto tikslas £ teigiamas £ neutralus |
|
|
Ekonominiu aspektu |
£ pagrindinis pagrindinio projekto tikslas £ teigiamas £ neutralus |
|
|
Socialiniu aspektu |
£ pagrindinis pagrindinio projekto tikslas £ teigiamas £ neutralus |
|
|
Lyčių lygybė |
pagrindinis pagrindinio projekto tikslas teigiamas neutralus |
|
|
Gero valdymo principai |
£ pagrindinis pagrindinio projekto tikslas £ teigiamas neutralus |
|
|
Dvišaliai santykiai |
£ pagrindinis pagrindinio projekto tikslas £ teigiamas £ neutralus |
|
|
Patvirtinu, kad esu įgaliotas pareiškėjo pasirašyti šią paraišką. Taip pat patvirtinu, kad atidžiai peržiūrėjau paraišką ir kad visa pateikta informacija joje teisinga ir tiksli. Patvirtinu, kad šis projektas bus vykdomas taip, kaip aprašyta šioje paraiškos formoje, ir kad prašoma paramos forma atitinka mažiausius poreikius, kad šis projektas vyktų ir būtų pabaigtas.
Aš sutinku, kad Finansų ministerija arba Centrinė projektų valdymo agentūra paviešintų dalį paraiškos ir priėjimas prie šios paraiškos galėtų būti suteiktas trečiajai šaliai (jai paprašius).
Gairių pareiškėjams Europos ekonominės
erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų
Projektų rengimo fondo paramai gauti
3 priedas
(Detalaus projekto biudžeto ir projekto išlaidų pagrindimo formos pavyzdys)
DETALUS PROJEKTO BIUDŽETAS IR PROJEKTO IŠLAIDŲ PAGRINDIMAS
1. Detalus projekto biudžetas ir jį pagrindžiantys dokumentai
Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos |
Vienetas |
Vieneto kaina be PVM (eurais) |
Vienetų skaičius |
Iš viso išlaidų be PVM (eurais) |
PVM |
Iš viso išlaidų su PVM (eurais) |
|
|
|
|
|
|
|
1. Išlaidos paslaugoms |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso išlaidų paslaugoms |
|
|
|
|
|
|
2. Kitos išlaidos, pagal paraišką |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso kitų išlaidų |
|
|
|
|
|
|
Iš viso tinkamų finansuoti išlaidų |
|
|
|
|
|
|
Gairių pareiškėjams Europos ekonominės
erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų
Projektų rengimo fondo paramai gauti
4 priedas
(Projekto ir pagrindinio projekto loginės struktūros matricų formų pavyzdžiai)
PROJEKTO LOGINĖS STRUKTŪROS MATRICA
Tikslai |
Objektyviai patikrinami pasiekimų rodikliai |
Informacijos šaltiniai |
|
• |
• |
• |
|
Uždavinys |
Objektyviai patikrinami pasiekimų rodikliai |
Informacijos šaltiniai |
Prielaidos |
• |
• |
• |
• |
Rezultatai |
Objektyviai patikrinami pasiekimų rodikliai |
Informacijos šaltiniai |
Prielaidos |
• |
• |
• |
• |
Veiklos sritys |
Sutartys |
|
Prielaidos |
|
• |
|
• |
|
Išankstinės sąlygos |
||
|
• |
PAGRINDINIO PROJEKTO LOGINĖS STRUKTŪROS MATRICA
Tikslai |
Objektyviai patikrinami pasiekimų rodikliai |
Informacijos šaltiniai |
|
• |
• |
• |
|
Uždavinys |
Objektyviai patikrinami pasiekimų rodikliai |
Informacijos šaltiniai |
Prielaidos |
• |
• |
• |
• |
Rezultatai |
Objektyviai patikrinami pasiekimų rodikliai |
Informacijos šaltiniai |
Prielaidos |
• |
• |
• |
• |
Veiklos sritys |
Sutartys |
|
Prielaidos |
|
• |
|
• |
|
Išankstinės sąlygos |
||
|
• |
________________________________ _______________________________
Gairių pareiškėjams Europos ekonominės
erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų
Projektų rengimo fondo paramai gauti
5 priedas
(Projekto valdymo pajėgumų formos pavyzdys)
PROJEKTO VALDYMO PAJĖGUMAI
1. Pareiškėjo ir partnerio (-ių) patirtis panašiuose projektuose
a) Pareiškėjo (pavadinimas)
Projekto pavadinimas |
|
Projekto vykdymo metai ir vieta |
|
Projekto tikslas |
|
Projekto rezultatai |
|
Pareiškėjo vaidmuo projekte |
|
Projekto biudžetas eurais |
|
Finansavimo šaltiniai |
|
Pareiškėjo gautas paramos dydis eurais projektui įgyvendinti |
|
Pastaba. Jeigu projektų yra daugiau negu vienas, duomenys apie kiekvieną projektą turi būti pateikiami atskiroje lentelėje.
b) Partnerio (pavadinimas)
Projekto pavadinimas |
|
Projekto vykdymo metai ir vieta |
|
Projekto tikslas |
|
Projekto rezultatai |
|
Partnerio vaidmuo projekte |
|
Projekto biudžetas eurais |
|
Finansavimo šaltiniai |
|
Partnerio gautas paramos dydis eurais projektui įgyvendinti |
|
Pastaba. Jeigu projektų yra daugiau negu vienas, duomenys apie kiekvieną projektą turi būti pateikiami atskiroje lentelėje. Duomenys apie kiekvieno partnerio įgyvendintą (-us) projektą (-us) turi būti pateikiami atskirose lentelėse.
2. Pareiškėjo ir partnerio (-ių) žmogiškieji ištekliai
Pavadinimas |
Nuolatinių darbuotojų skaičius |
Skaičius darbuotojų, turinčių patirtį kituose panašiuose projektuose |
Skaičius darbuotojų, tiesiogiai dalyvausiančių administruojant projektą |
Pareiškėjo |
|
|
|
Partnerio |
|
|
|
3. Pareiškėjo ir partnerio (-ių) finansiniai ištekliai
a) Pareiškėjo (pavadinimas)
Pajamų šaltinis |
Pajamų, gautų iš šaltinio, dydis eurais |
||
X metais |
X–1 metais |
X–2 metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
4. Pareiškėjo ir partnerio (-ių) materialiniai ištekliai
Gairių pareiškėjams Europos ekonominės
erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų
Projektų rengimo fondo paramai gauti
6 priedas
(Administracinės atitikties vertinimo patikros lapo formos pavyzdys)
Administracinės atitikties vertinimo patikros lapas ______________________ Nr. ________ (sudarymo data) |
|||||
1. Bendra informacija apie paraišką |
|||||
1.1. Paraiškos Nr.: |
1.5. Paraišką vertino: |
||||
1.2. Paraiškos pavadinimas: |
(vardas, pavardė, pareigos, institucija) |
||||
1.3. Pareiškėjo pavadinimas: |
|
||||
1.4. Partneriai: |
|
||||
2. Paraiškos vertinimas (Jei partneris yra užsienio juridinis asmuo, jis turi pateikti šiame patikros lape išvardytus su juo susijusius dokumentų atitikmenis ir patvirtintą šių dokumentų vertimą į lietuvių arba anglų kalbą.) |
|||||
Nr. |
Vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Netaikoma |
|
2.1. |
Paraiška pateikta/išsiųsta iki kvietime nurodyto galutinio pateikimo termino, paraiška pateikta tinkamu būdu |
£ |
£ |
|
|
2.2. |
Pateiktas vienas paraiškos originalas, antraštiniame lape pažymėtas žodžiu „Originalas“, ir trys pareiškėjo patvirtintos kopijos, antraštiniame lape pažymėtos žodžiu „Kopija“ |
£ |
£ |
|
|
2.3. |
Paraiška užpildyta kompiuteriu, paraiška ir jos priedai sunumeruoti ir susegti į segtuvus |
£ |
£ |
|
|
2.4. |
Paraiška užpildyta pagal reikalaujamą formą |
£ |
£ |
|
|
2.5. |
Paraiška užpildyta lietuvių kalba, visi paraiškos priedai pateikti lietuvių arba anglų kalbomis |
£ |
£ |
|
|
2.6. |
Pateiktos elektroninės paraiškos ir reikiamų dokumentų versijos (kompiuterine laikmena) ir pareiškėjo pasirašytas raštas, kad elektroninė paraiškos versija atitinka paraiškos originalą |
£ |
£ |
|
|
2.7. |
Paraiška pasirašyta įmonės ar įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens |
£ |
£ |
|
|
2.8. |
Pridėti visi įgaliojimai pasirašyti paraišką (jei paraiška pasirašyta ne įmonės ar įstaigos vadovo arba pareiškėjo, įstatuose (nuostatuose) ar kituose teisės aktuose reikalaujama, kad paraiškos teikimui turi būti pritarta aukštesnio valdymo organo) |
£ |
£ |
£ |
|
2.9. |
Paraiškos biudžetas ir finansiniai ištekliai pateikti eurais |
£ |
£ |
|
|
2.10. |
Prašoma paramos suma nėra mažesnė nei 5 000 EUR ir nėra didesnė nei 20 000 EUR |
£ |
£ |
|
|
2.11 |
Pateiktas raštas, patvirtinantis pareiškėjo ir (arba) jo partnerio (-ių) piniginį įnašą ir nurodantis šio įnašo finansavimo šaltinius |
£ |
£ |
|
|
2.12 |
Pateiktas pasirašytas detalus projekto biudžetas ir projekto išlaidų pagrindimas |
£ |
£ |
|
|
2.13. |
Pateikti laisvos formos pasirašyti raštai, patvirtinantys, kad pareiškėjas ir partneris (-iai) nėra priskiriami nė vienai gairių 19.3–19.5 punktuose išvardytai kategorijai |
£ |
£ |
£ |
|
2.14. |
Pateiktas pareiškėjo pasirašytas raštas, kad projektui prašoma parama nedubliuoja gautos, gaunamos ar planuojamos gauti paramos pagal kitų programų projektus ar iš valstybės/savivaldybės biudžeto lėšų (netaikoma, jei projektas bendrai finansuojamas iš minėtų projektų) |
£ |
£ |
|
|
2.15. |
Pateikta pareiškėjo ir partnerių pasirašyta jungtinės veikos (partnerystės) sutartis |
£ |
£ |
£ |
|
2.16. |
Pateiktos pareiškėjo ir partnerio (-ių) registravimo pažymėjimo (-ų) kopiją (nereikia įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžetų) |
£ |
£ |
£ |
|
2.17. |
Pateikta VĮ Registrų centro ar užsienio šalies atitinkamos institucijos išduota pažyma (originalas), kad pareiškėjas ir partneris (-iai) nėra bankrutavę, bankrutuojantys, likviduojami ar laikinai sustabdę veiklą. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau nei prieš 2 mėn. iki paraiškos pateikimo |
£ |
£ |
|
|
2.18. |
Pateikta Valstybinės mokesčių inspekcijos ar užsienio šalies atitinkamos institucijos pažyma (originalas) apie pareiškėjo ir partnerio (-ių) mokestinės nepriemokos valstybės ar savivaldybės biudžetams nebuvimą. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau nei prieš 2 mėn. iki paraiškos pateikimo |
£ |
£ |
£ |
|
2.19. |
Pateikta Valstybinio socialinio draudimo įstaigos ar užsienio šalies atitinkamos institucijos pažyma (originalas) apie pareiškėjo ir partnerio (-ių) mokestinės nepriemokos Valstybiniam socialinio draudimo fondui nebuvimą. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau nei prieš 2 mėn. iki paraiškos pateikimo |
£ |
£ |
£ |
|
2.20. |
Pateiktas pareiškėjo ir partnerio (-ių) aiškinamasis raštas dėl su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus nevykdymo priežasčių |
£ |
£ |
£ |
|
2.21. |
Pateikta VĮ Registrų centro išrašo, patvirtinančio pareiškėjo ir (arba) partnerio (-ių) teisę į nekilnojamąjį turtą (disponavimo, valdymo, naudojimo), kuris tiesiogiai susijęs su pagrindiniu projektu, kopija |
£ |
£ |
£ |
|
2.22. |
Pateiktos pasirašytos pagrindinio projekto ir projekto loginės struktūros matricos |
£ |
£ |
|
|
2.23. |
Pateikta informacija apie projekto valdymo pajėgumus |
£ |
£ |
|
|
2.24. |
Pateikta Kultūros paveldo departamento prie Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos pažyma, patvirtinanti, kad pagrindinio projekto objektas yra įtrauktas į Lietuvos Respublikos kultūros vertybių registrą |
£ |
£ |
£ |
|
2.25. |
Pateikti pareiškėjo ir partnerio (-ių) darbuotojų, tiesiogiai dalyvausiančių įgyvendinant projektą, gyvenimo aprašymai (CV) |
£ |
£ |
|
|
3. Vertintojo pastabos (Kokios informacijos ar dokumentų trūksta, susirašinėjimo su pareiškėjais eiga.)
4. Vertintojo išvados: £ paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo kriterijus. £ gavus papildomos informacijos ir/ar dokumentų, paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo kriterijus. £ paraiška neatitinka administracinės atitikties vertinimo kriterijų (nuoroda į kriterijų numerius) ir negali būti vertinama toliau.
Vertintojas _________________________________________________________________________________ (pareigos, parašas, vardas, pavardė ir data) |
|||||
______________
Gairių pareiškėjams Europos ekonominės
erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų
Projektų rengimo fondo paramai gauti
7 priedas
(Tinkamumo gauti paramą vertinimo patikros lapo formos pavyzdys)
Tinkamumo gauti paramą vertinimo patikros lapas ____________________ Nr. _________ (sudarymo data) |
|||||
1. Bendra informacija apie paraišką |
|||||
1.1. Paraiškos Nr.: 1.2. Paraiškos pavadinimas: 1.3. Pareiškėjo pavadinimas: 1.4. Partneriai: |
1.5. Paraišką vertino: (vardas, pavardė, pareigos, institucija) |
||||
2. Paraiškos vertinimas |
|||||
|
|||||
Nr. |
Vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Netaikoma |
|
2.1. |
Pagrindinis projektas atitinka antrojo kvietimo EEE ir/ar Norvegijos finansinių mechanizmų bendrąsias finansuojamas sritis (šių gairių 7–8 punktai) |
£ |
£ |
|
|
2.2. |
Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi teisę į nekilnojamąjį turtą (disponuoja, valdo, naudojasi), kuris tiesiogiai susijęs su pagrindiniu projektu |
£ |
£ |
£ |
|
2.3. |
Pagrindinio projekto objektas yra kultūros paveldo objektas, įtrauktas į Kultūros vertybių registrą |
£ |
£ |
£ |
|
2.4. |
Pareiškėjas yra juridinis asmuo, įregistruotas Lietuvos Respublikoje, susijęs su pagrindinio projekto veiklos sritimis |
£ |
£ |
|
|
2.5. |
Partneris (-iai) yra juridinis (-iai) asmuo (asmenys), įregistruotas (-i) EEE šalyse ir susijęs (-ę) su pagrindinio projekto veiklos sritimis |
£ |
£ |
£ |
|
2.6. |
Pareiškėjas ir partneris (-iai) nėra bankrutavę, bankrutuojantys, likviduojami ar laikinai sustabdę veiklą |
£ |
£ |
|
|
2.7. |
Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra įvykdę su mokesčių ir socialinio draudimo įnašų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal atitinkamus teisės aktus |
£ |
£ |
£ |
|
2.8. |
Pagrindinis projektas skirtas viešiesiems interesams |
£ |
£ |
|
|
2.9. |
Pareiškėjas turi projektui įgyvendinti reikiamų administracinių gebėjimų ir pajėgumų |
£ |
£ |
|
|
2.10. |
Pareiškėjas turi projektui įgyvendinti reikiamų stabilių institucinių gebėjimų ir tinkamų finansinių išteklių |
£ |
£ |
|
|
2.11. |
Partnerių įtraukimas į projektą yra pagrįstas ir įrodytas paraiškoje |
£ |
£ |
£ |
|
2.12. |
Projektas atitinka Projekto rengimo fondo tikslą |
£ |
£ |
|
|
2.13. |
Projektas nėra valstybės pagalbos objektas |
£ |
£ |
|
|
2.14. |
Pareiškėjo ir partnerio (-ių) nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai yra aiškiai nurodyti |
£ |
£ |
£ |
|
2.15. |
EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų projektų rengimo fondo paramos proporcijos atitinka gairėse nustatytus reikalavimus (iki 80%) |
£ |
£ |
|
|
2.16. |
Detalus projekto biudžetas yra tinkamai užpildytas, planuojamos išlaidos atitinka finansuojamų išlaidų kategorijas |
£ |
£ |
|
|
2.17. |
Pareiškėjas ir partneriai deklaruoja, kad nėra priskiriami šių gairių 19.3–19.5 punktuose išvardytai kategorijai |
£ |
£ |
|
|
2.18. |
Pareiškėjas deklaruoja, kad projektui prašoma parama nedubliuoja gautos, gaunamos ar planuojamos gauti paramos pagal kitų programų projektus ar iš valstybes/savivaldybes biudžeto lėšų (netaikoma, jei projektas bendrai finansuojamas iš minėtų projektų) |
£ |
£ |
£ |
|
2.19. |
Projekto įgyvendinimo laikotarpis ne ilgesnis nei 8 mėn., projekto veiklos ir išlaidos numatytos tinkamam laikotarpiui |
|
|
|
|
2.20. |
Visi projekto rezultatai lieka Lietuvos Respublikos teritorijoje |
£ |
£ |
|
|
2.21. |
Visi pagrindinio projekto rezultatai lieka Lietuvos Respublikos teritorijoje (netaikoma tarptautinio bendradarbiavimo projektams) |
£ |
£ |
£ |
|
3. Vertintojo pastabos (Kokios informacijos ar dokumentų trūksta, susirašinėjimo su pareiškėjais eiga.) |
|||||
4. Vertintojo išvados: £ paraiška atitinka visus tinkamumo vertinimo kriterijus. £ gavus papildomos informacijos ir/ar dokumentų, paraiška atitinka visus tinkamumo vertinimo kriterijus. £ reikalinga Lietuvos Respublikos konkurencijos tarnybos išvada. £ paraiška neatitinka tinkamumo vertinimo kriterijų (nuoroda Į kriterijų numerius) ir negali būti vertinama toliau. |
|||||
Vertintojas ________________________________________________________________ (pareigos, parašas, vardas, pavardė ir data) |
|||||
______________
Gairių pareiškėjams Europos ekonominės
erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų
Projektų rengimo fondo paramai gauti
8 priedas
(Tikslingumo vertinimo patikros lapo formos pavyzdys)
Tikslingumo vertinimo patikros lapas ________________ Nr. _________ (sudarymo data)
|
|||||||
1. Bendra informacija apie paraišką |
|||||||
1.1. Paraiškos Nr.: 1.2. Paraiškos pavadinimas: 1.3. Pareiškėjo pavadinimas: 1.4. Partneriai: |
1.5. Paraišką vertino: (institucija, pareigos, vardas, pavardė) |
||||||
2. Paraiškos vertinimas |
|
||||||
|
Kriterijai |
Maksimalus balų skaičius |
Skiriamas balų skaičius |
||||
2.1. |
Projekto pagrįstumas |
9 |
|
||||
2.1.1. |
Ar pakankamai pagrįstas: investicijų projekto parengimo poreikis (jei taikoma); techninio projekto parengimo poreikis (jei taikoma). |
9 |
|
||||
2.2. |
Pagrindinio projekto aktualumas ir svarba |
52 |
|
||||
2.2.1. |
Kiek yra pagrįstas pagrindinio projekto poreikis? |
7 |
|
||||
2.2.2. |
Pagrindinis projektas atitinka antrojo kvietimo Lietuvos išskirtas prioritetines sritis |
12 |
|
||||
2.2.3. |
Pagrindinis projektas skirtas vienai ar kelioms sudėtingoms ir svarbioms visuomenės problemoms spręsti. Problema apima ne sąlyginai siaurą sritį ar visuomenės grupę, bet didelę visuomenės dalį |
7 |
|
||||
2.2.4. |
Pareiškėjas siūlo originalų problemos sprendimo ir jos atsiradimo priežasčių pašalinimo būdus, numato prevencines priemones |
7 |
|
||||
2.2.5. |
Kiek pagrindinis projektas prisideda prie socialinių ekonominių skirtumų mažinimo Lietuvos Respublikoje? |
7 |
|
||||
2.2.6. |
Pagrindinis projektas (poveikis teigiamas) bus įgyvendinamas vadovaujantis darnios plėtros, lygių galimybių, gero valdymo ir dvišalių santykių skatinimo principais |
6 |
|
||||
2.2.7. |
Pagrindinio projekto tikslai, rezultatai yra realiai pasiekiami ir jų pasiekimo rodikliai objektyviai patikrinami |
6 |
|
||||
Pastabos: |
|||||||
2.3. |
Projekto metodologija |
11 |
|
||||
2.3.1. |
Projekto veikla atitinka projekto tikslus |
3 |
|
||||
2.3.2. |
Projekto tikslai yra realiai pasiekiami ir tikslų pasiekimo rodikliai objektyviai patikrinami |
3 |
|
||||
2.3.3. |
Projekto įgyvendinimo planas yra aiškus ir realiai įgyvendinamas |
3 |
|
||||
2.3.4. |
Projekto viešinimo atitikimas reikalavimams |
2 |
|
||||
Pastabos: |
|||||||
2.4. |
Projekto finansinis pagrindimas |
10 |
|
||||
2.4.1. |
Kiek aiškus, detalus ir pagrįstas projekto biudžetas? Ar projekto išlaidos yra: realios (atitinka rinkos kainą); pagrįstos ir būtinos tikslams pasiekti (ar patyrus išlaidas bus pasiekta atitinkama nauda)? |
10 |
|
||||
Pastabos: |
|||||||
2.5. |
Projekto valdymas |
18 |
|
||||
2.5.1. |
Panašių projektų įgyvendinimo patirtis |
3 |
|
||||
2.5.2. |
Pareiškėjo ir partnerio (-ių) vaidmenų projekte aiškumas |
5 |
|
||||
2.5.3. |
Projekto įgyvendinimo atskaitomybės ir priežiūros aiškumas |
5 |
|
||||
2.5.4. |
Projekto rizikos įvertinimas bei jų valdymo priemonių numatymas |
5 |
|
||||
Pastabos: |
|||||||
|
Iš viso: |
100 |
|
||||
3. Vertintojo išvados |
|||||||
|
Išvada |
Pagrindimas |
|
||||
£ – rekomenduoju projektą finansuoti. Prašoma paramos suma: ________ eurų; Maksimalus rekomenduojamas paramos dydis: _________ eurų. £ – projekto finansuoti nerekomenduoju. |
|
||||||
Vertintojas _______________________________________________________________ (pareigos, parašas, vardas, pavardė ir data)
|
|||||||
______________