LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2007 M. SPALIO 8 D. ĮSAKYMO NR. 3D-446 „DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „PROFESINIO MOKYMO IR INFORMAVIMO VEIKLA“ PIRMOSIOS VEIKLOS SRITIES „ASMENŲ, SUSIJUSIŲ SU ŽEMĖS IR MIŠKŲ ŪKIO VEIKLA, MOKYMAS IR INFORMAVIMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2009 m. balandžio 8 d. Nr. 3D-234
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Profesinio mokymo ir informavimo veikla“ veiklos srities „Asmenų, susijusių su žemės ir miškų ūkio veikla, mokymas ir informavimas“ įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 3D-446 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Profesinio mokymo ir informavimo veikla“ pirmosios veiklos srities „Asmenų, susijusių su žemės ir miškų ūkio veikla, mokymas ir informavimas“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 105-4317, Nr. 134-5432), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2007 m. spalio 8 d.
įsakymu Nr. 3D-446 (Lietuvos
Respublikos žemės ūkio ministro
2009 m. balandžio 8 d.
įsakymo Nr. 3D-234 redakcija)
LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „PROFESINIO MOKYMO IR INFORMAVIMO VEIKLA“ VEIKLOS SRITIES „ASMENŲ, SUSIJUSIŲ SU ŽEMĖS IR MIŠKŲ ŪKIO VEIKLA, MOKYMAS IR INFORMAVIMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Profesinio mokymo ir informavimo veikla“ veiklos srities „Asmenų, susijusių su žemės ir miškų ūkio veikla, mokymas ir informavimas“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1698 / 2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. sausio 19 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 74 / 2009 (OL 2009 L 30, p. 100), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1974 / 2006, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698 / 2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p. 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2007 m. spalio 22 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1236/2007 (OL 2007 L 280, p. 3), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 189 „Dėl valstybės institucijų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-839), 2007 m. Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 m. programa (toliau – KPP), patvirtinta 2007 m. spalio 19 d. Komisijos sprendimu Nr. C (2007) 5076 ir Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 (Žin., 2007, Nr. 41-1562; 2009, Nr. 21-834).
II. ŠIOSE TAISYKLĖSE VARTOJAMOS SĄVOKOS
Didžiausiasis įkainis – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 3D-330 „Dėl Didžiausiųjų įkainių tinkamoms finansuoti išlaidoms pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones nustatymo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 78-3158; 2008, Nr. 122-4638) nustatytas įkainis, pagal kurį apskaičiuojama didžiausia mokėtina paramos suma. Didžiausiasis įkainis nustatomas litais be pridėtinės vertės mokesčio.
Mokymo institucija – juridinis asmuo, kurio bent viena iš veiklos sričių yra švietimas, mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas.
Partneris – juridinis asmuo, dalyvaujantis įgyvendinant ir (ar) finansuojant projektą ir pretenduojantis gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (toliau – EŽŪFKP) pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 m. programos priemones, pasidalysiantis su projekto vykdytoju šio projekto rezultatus pagal prieš projekto įgyvendinimą pareiškėjo ir jo partnerių pasirašytą jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį. Projekto rezultatai privalo likti Lietuvoje, net jei partneris yra užsienio valstybės juridinis asmuo.
Suaugusiųjų mokymą organizuojanti institucija – (toliau – mokymą organizuojanti institucija) – institucija, kuri teikia paramos paraišką Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūrai), nustato mokymosi poreikį, sudaro klausytojų grupes, konkurso būdu parenka mokymo institucijas, organizuoja mokymo kursus.
Žemės ir miškų ūkio veikla užsiimančių asmenų mokymas (toliau – mokymas) – žinių perdavimas ūkininkams, jų partneriams, ūkio darbuotojams ir kitiems fiziniams ar juridiniams asmenims, užsiimantiems žemės ir miškų ūkio veikla, ir jų įgūdžių lavinimas, organizuojant mokymo kursus.
Žemės ir miškų ūkio veikla užsiimančių asmenų mokymo kursai (toliau – mokymo kursai) – mokymo institucijos organizuojami žemės ir miškų ūkio srities kursai asmenims, užsiimantiems žemės ir miškų ūkio veikla, pagal mokymo programą, patvirtintą vadovaujantis Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 3D-132 (Žin., 2009, Nr. 25-996), ir Privačių miškų savininkų švietimo, mokymo ir konsultavimo perspektyvinę programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. kovo 12 d. įsakymu Nr. 114 (Žin., 2003, Nr. 31-1291).
Žemės ir miškų ūkio veikla užsiimančių asmenų mokymo programa (toliau – mokymo programa) – dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų aprašą ir Privačių miškų savininkų švietimo, mokymo ir konsultavimo perspektyvinę programą, nuosekliai išdėstomi teoriniai ir praktiniai mokymo dalykai, reikalingi žemės ir miškų ūkio srities profesinėms žinioms įgyti.
Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jas apibrėžia Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklės ir kiti teisės aktai.
III. PRIEMONĖS VEIKLOS SRITIES TIKSLAI
2. Priemonės „Profesinio mokymo ir informavimo veikla“ veiklos srities „Asmenų, susijusių su žemės ir miškų ūkio veikla, mokymas ir informavimas“ tikslai:
2.1. bendrasis tikslas – didinti žemės ir miškų ūkio konkurencingumą, stiprinant žmogiškuosius išteklius ir diegiant pažangias technologijas ir inovacijas;
2.2. specialusis tikslas – kelti dirbančių žemės ir miškų ūkyje asmenų profesinę kvalifikaciją bei kompetenciją, suteikiant jiems galimybę prisitaikyti prie naujų rinkos pokyčių bei skatinant jų gebėjimą konkuruoti;
IV. REMIAMA VEIKLA
3. Parama teikiama organizuojant mokymo kursus pagal šias mokymo kryptis:
3.1. Pirma mokymo kryptis:
3.1.1. Ūkio valdymo (visuomenės, gyvūnų ir augalų sveikatos, aplinkosaugos, gyvūnų gerovės) ir geros agrarinės būklės reikalavimai bei darbo saugos standartai;
3.1.2. Agrarinė aplinkosauga ir kraštovaizdžio gerinimas (įskaitant ekologinį ir tausojantį ūkininkavimą);
3.2. Antra mokymo kryptis:
3.2.1. Žemės ūkio gamybos technologijos:
3.2.1.9. mokymas pagal TR1 kategorijos traktorių vairuotojų (traktorininkų), TR2 kategorijos traktorių vairuotojų (traktorininkų) ir SZ kategorijos savaeigių žemės ūkio mašinų vairuotojo (traktorininko) mokymo programas.
V. LĖŠOS PRIEMONĖS VEIKLOS SRIČIAI ĮGYVENDINTI IR PARAMOS DYDIS
4. Lėšos šiai priemonės veiklos sričiai įgyvendinti skiriamos iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų valstybės biudžete.
5. Didžiausioji paramos suma vienam projektui (į šią sumą neįskaičiuojamas pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kuris finansuojamas pagal šių Taisyklių 34 punktą):
5.1. pagal pirmą mokymo kryptį – 2 762 240 Lt (du milijonai septyni šimtai šešiasdešimt du tūkstančiai du šimtai keturiasdešimt litų);
7. Parama priemonės veikloms miškininkystės srityje turi būti skiriama nepažeidžiant valstybės pagalbos taisyklių, vadovaujantis 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnio taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5). Bendra de minimis pagalbos suma, suteikta tam pačiam pareiškėjui pagal de minimis taisyklę, negali viršyti 690 560 Lt (šešių šimtų devyniasdešimt tūkstančių penkių šimtų šešiasdešimt litų) ribos per 3 mokestinių metų laikotarpį.
8. Finansuojama iki 100 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų, išskyrus 3.2.1.8–3.2.1.9 punktuose nurodytas mokymo programas, pagal kurias finansuojama iki 80 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
VI. GALUTINIAI NAUDOS GAVĖJAI
10. Ūkininkai, jų partneriai, ūkio darbuotojai ir kiti fiziniai ar juridiniai asmenys, užsiimantys žemės ir miškų ūkio veikla, ir įregistravę žemės ūkio ar miškų valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre (ūkio darbuotojai, valdos partneriai arba valdos nariai, dalyvaujantys mokymo kursuose, dalyvių registracijos lape nurodo ūkio, kuriame dirba, valdos registracijos numerį; mokymo kursų dalyviai pagal 3.2.1.8–3.2.1.9 punktuose nurodytas mokymo programas turi pateikti žemės ūkio valdos įregistravimo dokumento kopiją arba ūkininko, bendrovės ar seniūnijos išduotą pažymą apie darbą ūkyje, nurodant ūkio valdos numerį).
VII. TINKAMI PAREIŠKĖJAI IR JŲ PARTNERIAI
11. Tinkamas pareiškėjas pagal 3.1 punkte nurodytą pirmą mokymo kryptį yra ministerijos paskirta mokymą organizuojanti institucija.
12. Tinkami pareiškėjai ir jo partneriai pagal 3.2 punkte nurodytą antrą mokymo kryptį gali būti:
12.1. asociacijos, vienijančios asmenis, užsiimančius žemės ir miškų ūkio bei alternatyviąja veikla;
13. Mokymą vykdančios institucijos (fiziniai ar juridiniai asmenys) teisės aktų nustatyta tvarka turi būti įgijusios teisę užsiimti suaugusiųjų mokymu. Institucijos atitinka šį kriterijų, jeigu dokumentus, patvirtinančius teisę organizuoti formalųjį ar neformalųjį suaugusiųjų mokymą (leidimai, licencijos, įstatai, nuostatai, viešuosiuose registruose esantys duomenys ir pan.), pateikia kartu su projektu, kai pareiškėjas yra mokymą vykdanti institucija, kitu atveju (kai pareiškėjas perka mokymo paslaugą) teikiant derinimui mokymo paslaugų pirkimo dokumentus.
VIII. PARTNERYSTĖ
14. Pareiškėjai gali teikti paramos paraiškas individualiai arba kartu su partneriais, kurie dalyvauja įgyvendinant projektą ir naudojasi jo rezultatais. Rinkdamasis partnerį (-ius) pareiškėjas turėtų atsižvelgti į partnerio žinias, įgūdžius, patirtį, sugebėjimą papildyti projektą reikalingais ištekliais ir įgyvendinti prisiimtus įsipareigojimus. Partneriui taikomi tokie patys tinkamumo kriterijai kaip ir pareiškėjui.
15. Projektui pateikiama viena paramos paraiška, atitinkamai užpildyta pareiškėjo ir jo partnerių. Partnerių patirtoms išlaidoms taikomi tie patys kriterijai kaip ir projekto vykdytojo patirtoms išlaidoms.
16. Finansavimą, skirtą visam projektui įgyvendinti, tiesiogiai gauna tik pareiškėjas, kuris ir atsiskaito su kitais partneriais. Partneriai tiesiogiai paramos lėšų negauna.
17. Jeigu paramos paraiška teikiama kartu su partneriais, tarp pareiškėjo ir partnerio (-ių) turi būti pasirašoma jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis.
18. Atsakomybė už projekto įgyvendinimą atitenka paramos gavėjui. Bet koks projekto rezultatų paskirstymo pakeitimas turi būti įforminamas raštu kaip jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties pakeitimas, apie kurį informuojama Agentūra.
19. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje įsipareigojama laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:
19.1. visi partneriai turi būti perskaitę paramos paraišką ir susipažinę su savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą;
19.2. projekto įgyvendinimo metu yra užtikrinamas visų partnerių lygiavertis bendradarbiavimas tiek priimant sprendimus, tiek įgyvendinant projektą;
19.3. visiems partneriams persiunčiamos Agentūrai teikiamų projekto įgyvendinimo veiklos ir finansinių ataskaitų kopijos;
IX. NETINKAMI PAREIŠKĖJAI IR JŲ PARTNERIAI
20. Pareiškėjui parama negali būti suteikiama, jei:
20.2. pareiškėjas arba jo partneris yra nesumokėjęs socialinio draudimo įmokų, nustatytų Lietuvos Respublikos teisės aktais;
20.3. pareiškėjas arba jo partneris yra neįvykdęs mokestinių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
20.4. paramos paraiškoje arba prieduose, arba pagal Agentūros užklausimą pateiktuose dokumentuose Agentūrai pateikė neteisingą informaciją;
20.5. yra priimtas galutinis sprendimas dėl:
20.5.1. pareiškėjo ar jo partnerio kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš EB ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų pažeidimo. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo;
20.5.2. paramos mokėjimo nutraukimo dėl padaryto pažeidimo. Tokiu atveju pareiškėjas ar jo partneris neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo;
X. TINKAMUMO REIKALAVIMAI PARAMAI GAUTI
21. Pareiškėjo tinkamumas gauti paramą vertinamas pagal paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, taip pat viešuosiuose registruose esančius duomenis. Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis.
22. Tinkamumo kriterijai yra šie:
22.3. projekto veikla ir išlaidos yra susijusios su remiama priemonės veikla, nurodyta šių Taisyklių IV skyriuje;
22.4. pareiškėjas neturi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui ir Valstybinio socialinio draudimo fondui (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);
22.5. pareiškėjas užtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;
22.6. pareiškėjas, be Agentūros sutikimo (paštu, faksu), įsipareigoja nekeisti sutartyje numatytų projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, išskyrus tuos atvejus, kai atsiranda objektyvios aplinkybės, dėl kurių pasikeičia projekto dėstytojai (pvz., dėl dėstytojų ligos) ar klausytojai, ar kitos nenumatytos aplinkybės, kurios dėl objektyvių priežasčių negalėjo būti suderintos su Agentūra;
22.7. pareiškėjas įsipareigoja ne vėliau kaip kiekvieno mėnesio 25 d. raštu ir faksu pateikti Agentūros Kaimo plėtros programų departamento Kaimo vystymo programų skyriui bei Kontrolės departamento skyriui kito mėnesio organizuojamų mokymo kursų grafiką (nurodant mokymo kursų pavadinimą, vykdymo vietą, įstaigos pavadinimą, adresą, dalyvių skaičių, datą, vykdymo trukmę, dėstytojus, kurie atsakingi už mokymo kursų organizavimą, nurodant jų vardus, pavardes). Apie mokymo kursų grafiko pasikeitimus privaloma informuoti nedelsiant, o informacijos pateikimo būdą suderinti su Agentūra;
22.8. parama neskiriama įvadiniams mokymo kursams, sudarantiems profesinio mokymo ar aukštojo mokslo įstaigų formaliojo žemės ūkio ir miškininkystės mokymo programų ar sistemos dalį;
22.9. mokymo kursai vykdomi pagal:
22.9.1. žemdirbių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo ir miškų savininkų švietimo, mokymo programas, esančias Mokymo programų, pagal kurias vykdomas žemdirbių mokymas, finansuojamas iš Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Profesinio mokymo ir informavimo veikla“ veiklos srities „Asmenų, susijusių su žemės ir miškų ūkio veikla, mokymas ir informavimas“ sąvade (toliau – Sąvadas). Sąvadas pateikiamas ministerijos ir Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centro svetainėje adresu http://www.zum.lt/mmc/2007_2013%20savadas2.htm;
22.9.3. TR1 kategorijos traktorių vairuotojų (traktorininkų), TR2 kategorijos traktorių vairuotojų (traktorininkų) ir SZ kategorijos savaeigių žemės ūkio mašinų vairuotojo (traktorininko) mokymo programas;
22.11. pareiškėjas pagal poreikį gali parengti naujas neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programas. Naujos mokymo programos projektą pareiškėjas turi suderinti su Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centru (išskyrus 22.9.4 punkte nurodytas mokymo programas) iki paramos paraiškos pateikimo Agentūrai dienos. Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centras teikia Tęstinio profesinio mokymo programos projekto vertinimo pažymą (Taisyklių 2 priedas). Naujos mokymo programos projektas laikomas suderintu, jei Tęstinio profesinio mokymo programos projekto vertinimo pažyma yra teigiama. Naujos mokymo programos projektas su teigiama Tęstinio profesinio mokymo programos projekto vertinimo pažyma Agentūrai teikiamas kartu su paramos paraiška ir Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų apraše nustatyta tvarka patvirtinamas iki sutarties pasirašymo (tvirtinti nereikia ne ilgesnių kaip 8 val. trukmės mokymo programų, kurios nėra tęstinio pobūdžio);
22.12. rekomenduojamas minimalus dalyvių skaičius grupėje – 12, maksimalus – 25 (išskyrus mokymo kursus su kompiuterinėmis programomis, kuriuose rekomenduojamas minimalus dalyvių skaičius grupėje turi būti ne mažesnis kaip 8);
22.13. pareiškėjas įsipareigoja pildyti mokymo kursų dalyvių lankomumo sąrašus arba lankomumo žurnalą. Kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai išduodami tik mokymo kursų klausytojams, išklausiusiems ne mažiau kaip 60 proc. mokymo programoje nustatyto mokymosi laiko ir atlikusiems mokymo programoje numatytus reikalavimus;
22.14. parama skiriama atsižvelgiant į mokymosi poreikį. Paramos paraiškoje pareiškėjas privalo pateikti mokymosi poreikį pagal mokymo programas, vietovę (savivaldybę), mokymo kursų ir klausytojų skaičių. Paramos paraiškoje nurodytas mokymosi poreikis turi būti suderintas su ministerija arba jos paskirta institucija (išskyrus projektus, vykdomus pagal Taisyklių 3.2.1.8–3.2.1.9 punktuose nurodytas mokymo programas);
22.15. mokymo kursai pagal pasirinktas mokymo programas pagal Taisyklių 3.2.1.1–3.2.1.7, 3.2.1.10 ir 3.2.2 punktuose nurodytas mokymo kryptis negali būti planuojami tose savivaldybėse, kuriose buvo arba yra vykdomas mokymas pagal tas pačias mokymo programas pagal KPP priemonę „Profesinio mokymo ir informavimo veikla“ veiklos srities „Asmenų, susijusių su žemės ir miškų ūkio veikla, mokymas ir informavimas“. Informacija apie mokymo programų vykdymą savivaldybėse pateikiama Sąvade, kuris atnaujinamas kas mėnesį. Mokymo programos atitikimas vertinamas pagal paramos paraiškos pateikimo dieną Sąvade esančius duomenis. Jeigu paramos paraiškas vykdyti mokymą pagal tas pačias mokymo programas tose pačiose savivaldybėse pateikia keletas pareiškėjų, pirmenybė teikiama atsižvelgiant į paramos paraiškos pateikimo datą. Jei mokymas numatomas organizuoti pagal daugiau negu vieną mokymo programą, iš kurių viena arba keletas mokymo programų neatitinka šiame punkte nustatytų reikalavimų, pareiškėjas turi teisę vykdyti mokymo kursus pagal likusias mokymo programas, atitinkamai mažinant projekto paramos dydį;
XI. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
24. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos su projekto parengimu ir įgyvendinimu susijusios išlaidos, patirtos nuo Europos Komisijos pritarimo Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programai datos, t. y. nuo 2007 m. rugsėjo 19 d. iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos. Paskutinis mokėjimo prašymas Agentūrai turi būti pateiktas per paramos sutartyje nustatytą laikotarpį, kuris negali būti ilgesnis kaip 24 mėnesiai nuo projekto įgyvendinimo pradžios (projekto įgyvendinimo pradžia yra laikoma pirmųjų projekte numatytų veiksmų pradžia). Projektai, kurie bus pateikti 2013 metais ir kuriems bus skiriama parama, turės būti įgyvendinti ir paramos lėšos išmokėtos iki 2015 m. gruodžio 31 d. Tam, kad paramos lėšos paramos gavėjui būtų išmokėtos iki 2015 m. gruodžio 31 d., paramos gavėjas turi suplanuoti projekto veiklas taip, kad jis pateiktų Agentūrai paskutinį mokėjimo prašymą ne vėliau kaip likus 3 mėn. iki 2015 m. gruodžio 31 d.
25. Projekto biudžeto išlaidų kategorijos:
25.1. projekto parengimo ir administravimo išlaidos:
25.1.1. projektams, kurių bendra vertė iki 600 000 Lt, projekto parengimo ir administravimo išlaidos turi būti ne didesnės kaip 20 proc. projekto vykdymo išlaidoms skirtos paramos sumos;
25.1.2. projektams, kurių bendra vertė nuo 600 001 iki 900 000 Lt – ne didesnės kaip 18 proc. projekto vykdymo išlaidoms skirtos paramos sumos;
25.1.3. projektams, kurių bendra vertė nuo 900 001 iki 1 500 000 Lt – ne didesnės kaip 16 proc. projekto vykdymo išlaidoms skirtos paramos sumos;
25.1.4. projektams, kurių bendra vertė nuo 1 500 001 iki 2 700 000 Lt – ne didesnės kaip 12 proc. projekto vykdymo išlaidoms skirtos paramos sumos;
25.2. projekto vykdymo išlaidos:
26. Projekte turi būti numatytos visos išlaidos, kurios yra susijusios su projekto įgyvendinimu, tačiau paramos lėšomis bus finansuojamos tik tinkamos finansuoti, būtinos projektui įgyvendinti ir neviršijančios paramos dydžio ir intensyvumo išlaidos. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos pagal išlaidų kategorijas ir pagal atitinkamos kategorijos išlaidų rūšis, o ne pateikiamos bendra suma.
27. Tinkamos finansuoti išlaidos yra šios:
27.1. projekto parengimo ir administravimo išlaidos:
27.1.1. atlygis projekto rengėjui (-ams), projektą administruojančiam (-iems) asmeniui (-ims) (vadovui, finansininkui, administratoriui ir kitiems projektą administruojantiems asmenims);
27.1.5. biuro įrangos (kompiuterių, fakso, telefono aparato, spausdintuvo, kopijuoklio, kitos biuro įrangos) įsigijimo ir (arba) nuomos (jei biuro įranga nenusidėvi per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, tai likutinė vertė padengiama iš paramos gavėjo lėšų);
27.1.7. komunalinių paslaugų (išskyrus įstaigas, kurių veikla finansuojama iš valstybės ar savivaldybės biudžeto);
27.1.8. kelionės ir (ar) transporto (nuomos ir kitos transporto išlaikymo), komandiruočių (kai į komandiruotes vyksta pareiškėjo ar partnerio darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis) išlaidos;
27.1.10. kompiuterinės programinės įrangos, skirtos valdyti projektą, įsigijimas (jei įranga nenusidėvi per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, tai likutinė vertė padengiama iš paramos gavėjo lėšų);
27.2. projekto vykdymo išlaidos:
27.2.1. mokymo paslaugų įsigijimas, neviršijant didžiausiųjų įkainių (kai pareiškėjas perka mokymo paslaugą);
27.2.2. mokymo kursų vykdymo tinkamos finansuoti išlaidos, neviršijant didžiausiųjų įkainių (kai pareiškėjas pats vykdo mokymą):
27.2.2.2. dėstytojų (lektorių) kelionės ir (ar) transporto, komandiruočių (kai į komandiruotes vyksta pareiškėjo ar partnerio darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis) išlaidos;
27.2.2.6. kompiuterinių mokymo programų įsigijimas (jei kompiuterinės mokymo programos nenusidėvi per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, tai likutinė vertė padengiama iš paramos gavėjo lėšų);
27.2.2.7. mokymo baigimo pažymėjimų ir lankomumo žurnalų įsigijimas (mokymo pažymėjimais ir lankomumo žurnalais aprūpina Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centras);
27.2.2.10. komunalinių paslaugų (išskyrus įstaigas, kurių veikla finansuojama iš valstybės ar savivaldybės biudžeto);
27.2.2.11. mokymo dalomosios medžiagos parengimas ar įsigijimas (atlygis rengėjui, dauginimas, įrišimas);
27.2.2.13. mokymo dalyvių kelionės ir (ar) transporto išlaidos (kursų klausytojų išvykos į praktinio mokymo vietą, ekskursijos, transporto priemonių, naudojamų praktiniam mokymui, amortizavimo ir remonto išlaidos);
28. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentai ir (arba) jų kopijos saugomos pas paramos gavėją ir (arba) partnerį ir neturi būti pateikiami, tačiau deklaruojami Agentūrai, išskyrus mokymo paslaugų įsigijimo išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus, kurie turi būti pateikiami su mokėjimo prašymu, kaip nustatyta Taisyklių 53 punkte.
29. Visos projekto išlaidos turi būti patvirtintos apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515) nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus arba pagrįstos institucijos vadovo įsakymu patvirtintais paslaugų ir kitų išlaidų priskyrimo projekto vykdymui įkainiais. Paramos gavėjas tvarko šių lėšų apskaitą ir saugo su Projekto apskaita susijusius dokumentus atskirai nuo kitų. Projekto išlaidas paramos gavėjai privalo apskaityti laikydamiesi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų. Pareiškėjas prieš paramos sutarties pasirašymą privalo turėti banke atskirą sąskaitą projekto lėšoms.
30. Pirkimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) nuostatomis arba (kai jos netaikomos) Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 3D-150 (Žin., 2007, Nr. 41-1559; 2009, Nr. 21-835). Jei prekės, paslaugos ar darbai kainuos daugiau negu nustatyti didžiausieji įkainiai, ta išlaidų dalis, kuri viršys didžiausiuosius įkainius, nebus kompensuojama.
31. Vėliausiai iki mokėjimo prašymo pateikimo datos paramos gavėjas ir (arba) partneris turi būti pateikęs Agentūrai vertinti įvykdytų mokymo paslaugų pirkimo dokumentus. Agentūra turi įvertinti šių dokumentų atitiktį Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimo įstatymo ar Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių reikalavimams.
32. Netinkamos kompensuoti išlaidos:
32.3. padarytos perkant prekes, darbus ir paslaugas, projekto vykdytojams nesilaikant Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo, kai jie yra perkančios organizacijos, kitiems – Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių nustatytos tvarkos.
33. Pirkimo ir (arba) importo PVM, kurį paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei tokio PVM paramos gavėjas į atskaitą neįtraukė) visais atvejais yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų.
34. Kai paramos gavėjas yra valstybės arba savivaldybės institucija ar įstaiga arba kitas viešasis juridinis asmuo, vykdantis valstybės ar savivaldybių veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo (Žin., 2002, Nr. 35-1271) 2 straipsnio 39 dalyje, pirkimo ir (arba) importo PVM yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Tokiu atveju pirkimo ir (arba) importo PVM nuo apmokestinamosios prekių ir (ar) paslaugų, už kurias mokama iš EŽŪKPF ir bendrojo finansavimo lėšų, vertės, kurio paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą neturi ar negalėtų turėti galimybės įtraukti į PVM atskaitą, yra apmokamas iš šiam tikslui skirtų ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų.
XII. PARAMOS PARAIŠKOS PILDYMAS, TEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS
35. Paramos paraiškos forma pateikiama šių Taisyklių 1 priede ir skelbiama ministerijos ir Agentūros interneto svetainėje adresais www.zum.lt ir www.nma.lt.
36. Paramos paraiška ir jos priedai pildomi lietuvių kalba. Kita kalba užpildyta paramos paraiška ir priedai nepriimami.
37. Turi būti pateikiamas vienas originalus paramos paraiškos ir reikalaujamų dokumentų egzempliorius, kurio pirmame lape nurodoma ORIGINALAS bei paramos paraiškos ir reikalaujamų dokumentų kopija (Agentūros darbuotojo ar notaro patvirtinta), kurios pirmame puslapyje nurodoma KOPIJA. Pateikiamos paramos paraiškos ir jos priedų originalas ir kopija turi būti įsegti į atskirus segtuvus.
38. Paramos paraiška turi būti pateikta spausdintine ir elektronine (įrašyta į kompaktinę plokštelę (CD) forma. Kiekvienas paramos paraiškos ir jos priedų originalo ir kopijos lapas turi būti patvirtintas pareiškėjo parašu ir sunumeruotas. Tokiu būdu pareiškėjas prisiima atsakomybė už paramos paraiškos originalo ir kopijos duomenų atitikimą. Jeigu paramos paraiškos originalo, jos kopijos turinys ir paramos paraiškos elektroninės versijos duomenys nesutampa, Agentūra vadovaujasi pareiškėjo parašu ir antspaudu patvirtintu paramos paraiškos originalu.
39. Kartu su nustatytos formos paramos paraiška būtina pridėti šiuos dokumentus:
39.2. juridinio asmens steigimo dokumentus (pareiškėjo ir jo partnerių), t. y. įstatai ar steigimo sandoris arba įstatymų nustatytais atvejais bendrieji nuostatai arba kiti dokumentai, kuriuos įstatams prilygina Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (Žin., 2000, Nr. 74-2262);
39.4. naujos mokymo programos projektą (teikiama tuo atveju, kai mokymo programos nėra Sąvade) ir Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centro išduotą teigiamą Tęstinio profesinio mokymo programos projekto vertinimo pažymą (pažyma nebūtina teikiant ne ilgesnes kaip 8 val. trukmės mokymo programas, kurios nėra tęstinio pobūdžio);
39.5. kai paraiškas teikia pareiškėjas, nurodytas Taisyklių 12.4 punkte, papildomai pateikia dokumentus, patvirtinančius teisę organizuoti formalųjį mokymą (licencijos, viešuosiuose registruose esantys duomenys ir pan.);
40. Iškilus specifiniams su paramos paraiška ir (arba) projekto vykdymu ar pareiškėjo ir (ar) jo partnerių veikla susijusiems klausimams, pareiškėjo gali būti paprašyta pateikti papildomų dokumentų.
41. Paramos paraiškas ir reikalaujamus priedus iš pareiškėjų priima, registruoja ir vertina Agentūra (Blindžių g. 17, Vilnius). Paramos paraiška turi būti pateikta pareiškėjo vadovo ar per įgaliotą asmenį (kartu pateikiamas įgaliojimas, patvirtintas pareiškėjo vadovo parašu ir antspaudu, jei tokį turi). Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) pateiktos paramos paraiškos nebus priimamos.
XIII. PARAMOS PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS
43. Paramos paraiškos vertinamos ir jų vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklių ir Agentūros nustatyta tvarka.
44. Užregistruota paramos paraiška vertinama Agentūroje ne ilgiau kaip 60 kalendorinių dienų nuo jos užregistravimo dienos. Į šį terminą neįskaičiuojamas projekto užklausimo ir atsakymo į užklausimą terminas.
45. Paramos paraiškų vertinimą sudaro:
46. Prieš užregistruojant paramos paraišką, atliekamas administracinės atitikties tikrinimas. Pareiškėjas, norintis pateikti paraišką, privalo telefonais arba el. pašto adresais, nurodytais Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt, kreiptis į Agentūros Kaimo plėtros programų departamento Kaimo vystymo programų skyrių užsiregistruoti priėmimui. Suderintu laiku pareiškėjui ar jo įgaliotam asmeniui atvykus į Agentūrą atliekamas paramos paraiškos administracinės atitikties tikrinimas. Jeigu atliekant paraiškos administracinės atitikties tikrinimą yra nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) paramos paraiška užpildyta netinkamai, paramos paraiška neregistruojama.
47. Projektų atrankos komitetas nesudaromas. Agentūra, įvertinusi paramos paraiškas, priima sprendimą dėl paramos skyrimo. Sprendimas dėl paramos skyrimo įteisinamas Agentūros direktoriaus įsakymu. Priėmusi sprendimą skirti paramą, Agentūra ministerijai per 5 darbo dienas teikia informaciją apie paramos paraiškų įvertinimą, projektų, kuriems skirta parama, mokymosi poreikį pagal mokymo programas, savivaldybes ir klausytojų skaičių ir sprendimą apie paramos skyrimą.
48. Agentūra apie sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo informuoja pareiškėjus registruotu laišku per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl paramos paraiškų atrankos priėmimo. Tuo atveju, jei su paramos gavėjais sudaroma paramos sutartis, Agentūra apie sprendimą skirti paramą pareiškėjus gali informuoti siūlydama pasirašyti paramos sutartį.
49. Tuo atveju, jei priimtas sprendimas finansuoti projektą, Agentūra per 10 darbo dienų parengia paramos sutarties projektą, suderina su pareiškėju ir siūlo jam pasirašyti sutartį, taip pat nurodo pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminą (sutartis pareiškėjui pasirašyti gali būti siunčiama paštu registruotu laišku). Pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminas – 10 darbo dienų nuo pasiūlymo pasirašyti sutartį pateikimo dienos (pranešimas laikomas įteiktu praėjus 7 darbo dienoms nuo jo išsiuntimo paštu registruotu laišku dienos arba įteikus asmeniškai pasirašytinai), jei šalys raštu nenurodo svarbių priežasčių pratęsti šio termino. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą paramos sutarties nepasirašo, parama neskiriama. Agentūra per 10 darbo dienų apie tai informuoja ministeriją.
XIV. MOKĖJIMO PRAŠYMO PATEIKIMAS
50. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt ir ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt.
51. Paramos gavėjas dokumentus turi pateikti lietuvių kalba. Kita kalba pateikti mokėjimo prašymai nepriimami. Paramos gavėjas turi įsitikinti, kad jo pateiktas mokėjimo prašymas yra tinkamai sukomplektuotas.
52. Kartu su mokėjimo prašymu yra pateikiami šių dokumentų originalai:
52.1. mokymo kursus baigusių asmenų sąrašai, nurodant mokymo programos pavadinimą, įvykdytų mokymo kursų trukmę, kursų dalyvių vardus, pavardes, ūkio, kuriame dirba, valdos identifikavimo numerį, išrašytų kvalifikacijos pažymėjimų seriją ir numerį (Taisyklių 3 priedas);
53. Pareiškėjai, kurie perka mokymo paslaugas, papildomai pateikia:
54. Mokėjimo prašymus kartu su reikalaujamais priedais ir kitais dokumentais iš paramos gavėjų priima ir registruoja Agentūra pagal projekto įgyvendinimo vietą Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėse nurodytais adresais.
55. Mokėjimo prašymai turi būti pristatyti paramos gavėjo vadovo ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami.
56. Paramos gavėjas turi pateikti vieną mokėjimo prašymo originalą, pažymėtą spaudu ORIGINALAS, vieną kopiją, pažymėtą spaudu KOPIJA, ir pridedamų dokumentų originalus. Pateikiami dokumentų originalai, kurie pažymėti atitinkamu spaudu, grąžinami paramos gavėjui, o toliau pasiliekamos patvirtintos spaudu TIKRA kopijos.
58. Jeigu paramos gavėjas dėl rimtų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki nustatyto termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo (sutarties keitimo). Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.
59. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, paramos gavėjas turi Agentūrai raštu paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti dokumentus, pagrindžiančius vėlavimo priežastis.
61. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir pateikti pinigų užsakymo paraiškas ministerijai per 60 kalendorinių dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje datos.
62. Tais atvejais, kai prašoma pateikti papildomus duomenis arba ištaisyti nurodytus mokėjimo prašymo trūkumus, mokėjimo prašymas turi būti įvertintas ir pinigų užsakymo paraiška ministerijai turi būti pateikta per 90 kalendorinių dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje datos. Mokėjimo prašymai vertinami Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka.
XV. PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA
63. Šiai priemonės veiklos sričiai taikomi išlaidų kompensavimo mokėjimo būdas arba išlaidų kompensavimo su avansu mokėjimo būdas.
64. Pagal išlaidų kompensavimo su avansu mokėjimu būdą:
64.1. paramos lėšos gali būti išmokamos žemdirbių savivaldos organizacijų, asociacijų, valstybės ir savivaldybių įstaigų, viešųjų juridinių asmenų, kurių veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymas (Žin., 2004, Nr. 25-745), Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752) arba Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 32-787; 2004, Nr. 7-128), įgyvendinamiems projektams;
64.2. avanso dydis paramos gavėjui negali būti didesnis nei 40 proc. paramos sumos. Jei pagal Taisyklių 34 punktą paramos gavėjui numatyta finansuoti PVM suma, avanso dydis negali būti didesnis nei 40 proc. paramos ir 40 proc. PVM, kuris pagal Taisyklių 34 punktą apmokamas iš šiam tikslui skirtų ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, sumos;
64.3. pasirašius paramos sutartį, paramos gavėjui išmokamas paramos sutartyje nustatyto dydžio avansas. Avansas išmokamas paramos gavėjui pateikus Agentūrai avanso mokėjimo prašymą;
64.4. paramos gavėjas paramos sutartyje periodiškais apibrėžtais laikotarpiais teikia Agentūrai mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja padarytas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas Taisyklių 52 punkte nurodytus dokumentus. Paramos gavėjai, kurie perka mokymus kartu su mokėjimo prašymu taip pat pateikia ir Taisyklių 53 punkte nurodytus dokumentus. Pirmąjį tarpinio mokėjimo prašymą paramos gavėjas teikia Agentūrai ne vėliau kaip po 3 mėnesių nuo avanso gavimo dienos. Jeigu per 3 mėnesius nuo avanso gavimo dienos paramos gavėjas nepradeda įgyvendinti projekto ir nepatiria išlaidų, jis, praėjus 3 mėnesiams, per 5 darbo dienas privalo grąžinti avansą Agentūrai. Apie grąžintas ir susigrąžintinas avanso lėšas Agentūra informuoja ministeriją. Paramos sutartyje taip pat nustatomas galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminas;
64.5. kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu paramos gavėjui išmokėta suma pasiekia projektui įgyvendinti skirtą paramos sumą, projekto įgyvendinimo išlaidos toliau nekompensuojamos. Tuo atveju, kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu paramos gavėjui išmokėta PVM suma, apmokama pagal Taisyklių 34 punktą, pasiekia sutartyje numatytą sumą, toliau PVM nuo apmokestinamosios prekių ir (ar) paslaugų, už kurias mokama iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, vertės, neapmokamas;
64.6. baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas (paramos gavėjai, kuriems PVM apmokamas pagal Taisyklių 34 punktą, taip pat turi nurodyti PVM sumą)bei galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą;
64.7. Agentūra, išnagrinėjusi galutinį mokėjimo prašymą, ir nustačiusi, kad paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos suma nei pripažinta tinkama finansuoti paramos lėšomis, ir (arba) PVM suma, kuri pagal Taisyklių 34 punktą apmokama iš šiam tikslui skirtų ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, vadovaudamasi paramos sutarties nuostatomis, pareikalauja paramos gavėjo grąžinti perviršinę sumą. Apie tokias grąžintinas ir susigrąžintas lėšas Agentūra informuoja ministeriją;
65. Pagal išlaidų kompensavimo mokėjimo būdą:
65.1. paramos lėšos gali būti išmokamos privačių juridinių asmenų ir viešųjų juridinių asmenų įgyvendinamiems projektams finansuoti;
65.2. paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą savo lėšomis ir paramos sutartyje periodiškai apibrėžtu laikotarpiu teikia Agentūrai mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas Taisyklių 52 punkte nurodytus dokumentus. Paramos gavėjai, kurie perka mokymus kartu su mokėjimo prašymu taip pat pateikia ir Taisyklių 53 punkte nurodytus dokumentus. Paramos sutartyje taip pat nustatomas galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminas;
65.3. baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas (paramos gavėjai, kuriems PVM apmokamas pagal Taisyklių 34 punktą, taip pat turi nurodyti PVM sumą) bei galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą;
XVI. PATIKROS
67. Bet kuriuo paramos paraiškų bei mokėjimo prašymų administravimo etapu, iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo, gali būti atliekama patikra vietoje. Patikros vietoje metu tikrinami pareiškėjo ir (arba) paramos gavėjo paramos paraiškoje ir jos prieduose bei mokėjimo prašyme pateikti duomenys ir jų atitiktis tikrovei.
68. Atlikdamas projekto patikrą vietoje, Agentūros darbuotojas pildo patikros vietoje ataskaitą. Projekto patikros vietoje metu tikrinama, ar:
68.1. pareiškėjo pateiktoje paramos paraiškoje, paramos gavėjo mokėjimo prašymuose ir projekto įgyvendinimo ataskaitose nurodyta informacija yra teisinga;
68.2. paramos gavėjo mokėjimo prašymuose deklaruotos išlaidos atitinka šių išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus, saugomus pas paramos gavėją;
68.3. paramos gavėjo kartu su mokėjimo prašymais teiktos mokymo paslaugų pirkimo išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijos atitinka šių dokumentų originalus;
68.4. atlikti darbai, suteiktos paslaugos ir įsigytos prekės, už kurias paramos gavėjas atsiskaitė Agentūrai;
68.6. nėra padaryta ES ir nacionalinių teisės aktų pažeidimų projekto vykdytojui naudojant paramos lėšas;
68.8. paramos gavėjas tvarko projekto įgyvendinimo apskaitą. Paramos gavėjui pervestos paramos lėšos turi būti pagrįstos apskaitos ar kitais dokumentais, saugomais paramos gavėjo ir (arba) partnerio;
68.9. paramos gavėjas saugo 3.2.1.8–3.2.1.9 punktuose nurodytų mokymo programų kursų dalyvių pateiktas žemės ūkio valdos įregistravimo dokumento kopijas arba ūkininko, bendrovės ar seniūnijos išduotas pažymas apie darbą ūkyje, nurodant ūkio valdos numerį. Šiuose dokumentuose nurodyti duomenys turi atitikti mokymo kursus baigusių asmenų sąrašuose pateiktą informaciją;
69. Atsižvelgiant į priemonės „Profesinio mokymo ir informavimo veikla“ pobūdį, gali būti vykdoma mokymo proceso dalykinė patikra.
70. Mokymo proceso dalykinės patikros vietoje metu tikrinama, ar:
71. Agentūra, atlikusi projekto patikrą vietoje, privalo pareiškėją ar paramos gavėją supažindinti su patikros vietoje ataskaita ir paprašyti, kad pareiškėjas ar paramos gavėjas pasirašytų patikros vietoje ataskaitą.
72. Projekto patikros vietoje metu nustačiusi neesminių neatitikimų, kurie nepažeidžia paramos sutarties ir kurie gali būti ištaisyti projekto vykdytojo, Agentūra suformuluoja reikalavimus paramos gavėjui ir nustato terminą, per kurį šie reikalavimai turi būti įvykdyti. Apie reikalavimus ir jų įvykdymo terminus Agentūra raštu informuoja paramos gavėją. Apie reikalavimų įvykdymą paramos gavėjas turi pranešti Agentūrai pateikdamas projekto įgyvendinimo ataskaitą, jei Agentūra nenurodo ko kita.
73. Nustačiusi paramos sutarties pažeidimų, Agentūra sustabdo paramos gavėjo mokėjimo prašymų nagrinėjimą, apie nustatytus paramos sutarties pažeidimus informuoja ministeriją ir prašo sustabdyti paramos lėšų išmokėjimą, kol paramos gavėjas pašalins nustatytus pažeidimus. Paramos lėšų išmokėjimas gali būti atnaujintas tik paramos gavėjui pašalinus visus nustatytus pažeidimus. Jei Agentūra, atlikusi patikrą vietoje, įtaria, kad paramos gavėjo pažeidimai yra nusikalstamo pobūdžio, ji nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, apie tai informuoja ministeriją ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos.
XVII. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO ATASKAITOS
74. Paramos gavėjas teikia Agentūrai projekto įgyvendinimo ataskaitas:
74.1. kiekvienais projekto įgyvendinimo metais per 20 kalendorinių dienų pasibaigus kiekvieniems projekto įgyvendinimo metams – informaciją apie projekto įgyvendinimo eigą, išskyrus Taisyklių 3.2.1.8–3.2.1.9 punktuose nurodytas mokymo programas;
75. Gavusi informaciją apie projekto eigą ar projekto įgyvendinimo galutinę ataskaitą, Agentūra ją išnagrinėja per 20 darbo dienų ir nustato, ar paramos gavėjas laikosi paramos sutartyje numatytų sąlygų. Įvertinusi ataskaitą, Agentūra:
75.2. paprašo paramos gavėjo pateikti papildomą informaciją per nustatytą terminą ir (arba) nusprendžia atlikti projekto patikrą vietoje;
XVIII. PROJEKTŲ IR PARAMOS SUTARTIES PAKEITIMAI
76. Jokie su Agentūra raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, projekto investicijas, paramos dalių išdėstymą bei dydį, mokėjimo prašymų pateikimo tvarką, pakeitimai, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar paramos sutartyje ir (arba) paraiškoje bei sprendime skirti paramą nustatytus paramos gavėjo įsipareigojimus, nėra leidžiami. Paramos gavėjas privalo raštu informuoti Agentūrą apie visus su projektu susijusius pakeitimus.
77. Paramos sutartis keičiama:
77.2. jeigu keičiasi paramos sumos ir (arba) investicijų pasiskirstymas tarp paramos dalių (projekto įgyvendinimo etapų);
77.3. jeigu kurios nors projekto biudžeto išlaidų kategorijos suma nukrypusi nuo paramos sutartyje planuotos sumos daugiau kaip 20 procentų;
77.6. kitais atvejais dėl nenumatytų aplinkybių, tačiau nedarančių įtakos pagrindinėms paramos teikimo sąlygoms (projekto vykdymo metu paraiškoje nurodyta mokymų vykdymo teritorija (savivaldybė) ir (arba) mokymo programa (-os) ir kiti faktiniai duomenys, pagal kuriuos atliekamas projekto tinkamumo vertinimas, negali būti keičiami).
XIX. VIEŠINIMAS
79. Iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų pagal KPP konkrečiam projektui paramą gaunantis paramos gavėjas privalo imtis informavimo ir viešinimo priemonių, vadovaudamasis Informavimo apie Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėmis, patvirtintomis žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. 3D-191 (Žin., 2007, Nr. 48-1868).
XX. INFORMACIJOS TEIKIMAS
80. Informacijos ir paaiškinimų dėl paramos kreiptis:
80.1. telefonais, nurodytais Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt, „Informacijos teikimo skyrius“, tel. (8~5) 252 6999;
81. Klausiant faksu ar elektroniniu paštu, turi būti pateikiama aiški nuoroda į kvietimo teikti paramos paraiškas numerį ir pavadinimą, klausiančiojo vardas ir pavardė arba organizacijos pavadinimas ir telefonas.
82. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, skelbiami Agentūros svetainėje www.nma.lt , skiltyje „Klausimai“.
XXI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
84. Projektų dokumentų saugojimo, apskundimo tvarką nustato Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklės ir kiti teisės aktai.
85. Paramos gavėjui nesilaikant paramos skyrimo reikalavimų ir pažeidžiant įsipareigojimus, numatytus šiose Taisyklėse ir paramos paraiškoje, taikomos sankcijos, numatytos Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėse.
Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų
programos priemonės „Profesinio
mokymo ir informavimo veikla“ veiklos
srities „Asmenų, susijusių su žemės ir
miškų ūkio veikla, mokymas ir
informavimas“ įgyvendinimo taisyklių
1 priedas
PARAMOS PARAIŠKA
PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĘ „PROFESINIO MOKYMO IR INFORMAVIMO VEIKLA“ VEIKLOS SRITĮ „ASMENŲ, SUSIJUSIŲ SU ŽEMĖS IR MIŠKŲ ŪKIO VEIKLA, MOKYMAS IR INFORMAVIMAS“*
NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMES ŪKIO MINISTERIJOS KONTROLĖS DEPARTAMENTO |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_ SKYRIUS** |
|||
|_|_|_|_| |_|_| |_|_||_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| (paraiškos registracijos data ir registracijos numeris)
|
|||
(paraišką užregistravusio tarnautojo pareigos) |
(vardas, pavardė) |
(parašas) |
|
_____________________________________________________________
|
|||
Paraiška vertinti priimta |
£ |
||
Paraiška atmesta |
£ |
||
I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ
............................................................................................................................
............................................................................................................................
(pareiškėjo teisinė forma ir pavadinimas)
1. Pareiškėjo (įstaigos, organizacijos, institucijos) kodas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| (registracijos kodas iš pareiškėjo registravimo pažymėjimo) |
2. Įsteigimo data |_|_|_| |_|_| |_|_| (įregistravimo data iš pareiškėjo registravimo pažymėjimo) |
Kontaktinis adresas (buveinė) (pareiškėjo buveinės adresas, telefonas, faksas, el. pašto adresas, kuriuo bus galima susisiekti su pareiškėju paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu) |
|
Savivaldybės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
|
Seniūnijos pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Gatvės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Namo Nr. |_|_|_| |
|
Buto Nr. |
|
Pašto indeksas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Telefono Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Fakso Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
El. pašto adresas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paraiškos administravimo eigą? |
|
PASTABA. Užpildykite tik vieną langelį. |
|
Paštu |
£ |
Elektroniniu paštu |
£ |
II. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJO PARTNERĮ (-IUS)
1. Partnerio 1 pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
2. Partnerio 1 (įstaigos, organizacijos, institucijos) kodas ir data |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_| |_|_|
(registracijos kodas ir įregistravimo data iš pareiškėjo registravimo pažymėjimo) |
3. Partnerio 1 pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
4. Partnerio n (įstaigos, organizacijos, institucijos) kodas ir data |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_| |_|_|
(registracijos kodas ir įregistravimo data iš pareiškėjo registravimo pažymėjimo) |
____________________
* Pildydami rašykite didžiosiomis raidėmis ir aiškiu šriftu.
**Pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Kontrolės departamento Teritorinio skyriaus tarnautojas.
III. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ, KURIAM PRAŠOMA PARAMOS
1. KPP priemonė |
PROFESINIO MOKYMO IR INFORMAVIMO VEIKLA |
2. Priemonės veiklos sritis (-ys) (Nurodoma veiklos sritis pažymima kryželiu „X“) |
1 mokymo kryptis: Ūkio valdymo ir geros agrarinės būklės reikalavimai bei darbo saugos standartai £ Agrarinė aplinkosauga ir kraštovaizdžio gerinimas (įskaitant ekologinį ir tausojantį ūkininkavimą) £ Verslumo ugdymas ir finansų valdymas £ Jaunųjų ūkininkų kompetencijos ugdymas £ 2 mokymo kryptis: Žemės ūkio gamybos technologijos: augalininkystė £ gyvulininkystė £ veterinarija £ paukštininkystė £ bitininkystė £ sodininkystė, daržininkystė, vaistažolių auginimas £ žemės ūkio mechanizavimas ir statyba, energetika £ Ūkininkavimo pradmenų mokymo programa £ TR1 kategorijos traktorių vairuotojų (traktorininkų) mokymo programa £ TR2 kategorijos traktorių vairuotojų (traktorininkų) mokymo programa £ SZ kategorijos savaeigių žemės ūkio mašinų vairuotojo (traktorininko) mokymo programa £
kitos su žemės ūkio gamyba susijusios technologijos £ (pagal Europos Bendrijos steigimo sutarties (Romos sutarties) I priedą) Miškininkystė £[] |
3. Projekto pavadinimas |
(projekto, kuriam įgyvendinti prašoma paramos, pavadinimas) |
4. Bendra projekto vertė su PVM (Lt) |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt (bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis su PVM, litais) |
5. Bendra projekto vertė be PVM (Lt) |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt (bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis be PVM, litais) |
6. Prašoma paramos suma (Lt) |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt
|
7. Prašoma lėšų suma PVM kompensuoti, Lt |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt (Nurodoma iš paramos lėšų netinkama finansuoti PVM suma, kuri apmokama iš šiam tikslui skirtų ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų) |
8. Projekto įgyvendinimo trukmė, mėn. |
|_|_| mėn. (projekto įgyvendinimo trukmė mėnesiais, t.y. nuo planuojamos paramos sutarties pasirašymo datos iki paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai) |
9. Planuojama projekto pradžia: |
|_|_|_|_| |_|_| |_|_| (planuojama paramos sutarties pasirašymo data) |
10. Planuojama projekto pabaiga: |
|_|_|_|_| |_|_| |_|_| (planuojamo paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai data) |
11. Asmuo, atsakingas už projektą (vardas, pavardė): (nurodomas ryšių tarpininkas, atsakingas už paraiškos pateikimą, su kuriuo bus bendraujama paraiškos vertinimo metu)
|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| (pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už reikiamos informacijos teikimą, vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr. ) |
Kontaktinio tel. Nr. |
|
El. pašto adresas |
IV. PROJEKTO APRAŠYMAS
Trumpas projekto esmės aprašymas |
• projekto pagrindiniai tikslai ir uždaviniai, veiklos etapai; |
• projekto aktualumas; |
• tikslinė grupė (-ės) ir numatomas apmokyti klausytojų skaičius; |
• kokie bus pasiekti rezultatai įgyvendinus projektą; |
• pateikiama informacija apie nustatytą mokymosi poreikį ir jo nustatymo būdus; |
• kokie projekto parengimo darbai jau atlikti; |
• kaip bus organizuojamas projekto įgyvendinimas (nurodyti, ar pats vykdys mokymą, ar pirks mokymo paslaugą); |
• kokias numatote projekto viešinimo priemones; |
• kita informacija
|
V. INFORMACIJA APIE MOKYMOSI POREIKĮ
PAVYZDINĖ MOKYMOSI POREIKIO SUVESTINĖ
Eil. Nr. |
Mokymo programos pavadinimas, val. (kodas) |
Savivaldybė |
Kursų sk. |
Planuojamas klausytojų sk. |
1. |
Žąsų ir ančių auginimas, 40 val. (296162111) |
Radviliškio r. sav. |
|
|
Rokiškio r. sav. |
|
|
||
Kauno r. sav. |
|
|
||
Vilniaus r. sav. |
|
|
||
... |
|
|
||
... |
|
|
||
... |
|
|
||
|
|
|
||
2. |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
3. |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
IŠ VISO |
|
Jei projektas suderintas su ministerija arba jos paskirta institucija, nurodykite:
SUDERINTA Institucijos atstovo vardas ir pavardė |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Pareigos |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Telefono Nr. ir el. p. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Suderinimo data |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| A.V.
|
PASTABA. Suderinti nebūtina, jei pareiškėjas vykdo mokymą pagal Taisyklių 3.2.1.8–3.2.1.9 punktuose nurodytas mokymo programas.
VI. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI
Finansavimo šaltinio pavadinimas |
Suma, Lt |
1. Paramos lėšos (planuojamos gauti paramos lėšos, kurios numatomos naudoti projektui finansuoti) |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
2. Lėšos PVM finansuoti, skiriamos iš Žemės ūkio ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
3. Pareiškėjo ir partnerio (-ių) lėšos (jeigu dalį projekto išlaidų numato padengti pareiškėjas) |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
3.1. Nacionalinės lėšos
|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
3.1.1. Valstybės biudžeto lėšos
|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
3.1.2. Savivaldybių disponuojamos lėšos
|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
3.1.3. Kiti valstybės lėšų šaltiniai
|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
3.2. Privačios pareiškėjo lėšos (turimos lėšos, skirtos projektui finansuoti, jei tai numatoma) |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
4. Projekto pajamos (projekto vykdymo laikotarpiu iš projekto planuojamos gauti lėšos, skirtos projektui finansuoti, pvz., jei dalį išlaidų apmoka patys klausytojai) |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
5. Paskola
(banko ar kito paskolos davėjo paskola)
|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
6. Bendra projekto vertė (1+2+3+4+5)
|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Pareiškėjo parašas __________________
VII. PROJEKTO TINKAMŲ IŠLAIDŲ SĄRAŠAS
(Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos pagal išlaidų kategorijas ir pagal atitinkamos kategorijos išlaidų rūšis, o ne pateikiamos bendra suma. Trumpai pagrindžiamas išlaidų būtinumas.)
Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Išlaidų suma be PVM, Lt |
PVM, Lt |
Išlaidų suma su PVM, Lt |
Prašomos paramos suma, Lt |
Iš paramos lėšų netinkama finansuoti PVM suma, kuri apmokama iš šiam tikslui skirtų ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, Lt |
Pagrindimas |
1. |
Projekto parengimo ir administravimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
1.1. |
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
|
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Projekto vykdymo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Projekto viešinimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
|
|
|
|
|
|
3.2. |
|
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjo parašas __________________
VIII. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO (PRIEŽIŪROS) RODIKLIAI
(Lentelėje nurodyti mokymo kursų skaičių, jų valandų skaičių, numatomą dalyvių skaičių.)
|
Rodikliai |
Rodiklio reikšmė skaičiais |
1. |
Mokymo programų skaičius |
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ vnt. (įrašyti) |
2. |
Mokymo kursų skaičius |
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ vnt. (įrašyti) |
2.2. |
Mokymo kursų valandų skaičius |
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ vnt. (įrašyti) |
2.3. |
Mokymo kursuose numatomas dalyvių skaičius |
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ vnt. (įrašyti) |
IX. KITA INFORMACIJA
(šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, užbraukdamas kryželiu langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“.)
1. |
Ar Jus ir partneris (-iai) atsiskaitėte su Valstybine mokesčių inspekcija? (netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai) |
£[] |
Taip |
£[] |
Ne |
2. |
Ar Jūs ir partneris (-iai) atsiskaitėte su Valstybiniu socialinio draudimo fondu? (netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai) |
£[] |
Taip |
£[] |
Ne |
3. |
Ar patvirtinate, kad projekte numatytos ir pagal šią priemonę finansuojamos išlaidos tuo pačiu metu nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų? |
£[] |
Taip |
£[] |
Ne |
4. |
Ar įsipareigojate be Agentūros sutikimo (paštu, faksu) nekeisti projekto įgyvendinimo vietos, sąlygų? (išskyrus tuos atvejus, kai atsiranda objektyvios aplinkybės, dėl kurių pasikeičia projekto dėstytojai (pvz., dėl dėstytojų ligos), klausytojai, ar kitos nenumatytos aplinkybės, kurios dėl objektyvių priežasčių negalėjo būti suderintos su Agentūra) |
£[] |
Taip |
£[] |
Ne |
5. |
Ar įsipareigojate ne vėliau kaip kiekvieno mėnesio 25 d. raštu ir faksu pateikti Agentūros Kaimo plėtros programų departamento Kaimo vystymo programų skyriui bei Kontrolės departamento skyriui kito mėnesio organizuojamų mokymo kursų grafiką (nurodydami mokymo kursų pavadinimą, vykdymo vietą, įstaigos pavadinimą, adresą, dalyvių skaičių, datą, vykdymo trukmę, dėstytojus, kurie atsakingi už mokymo kursų organizavimą, nurodant jų vardus, pavardes)? Apie mokymo kursų grafiko pasikeitimus privaloma informuoti nedelsiant, o informacijos pateikimo būdą suderinti su Agentūra |
£[] |
Taip |
£[] |
Ne |
6. |
Ar įsipareigojate pildyti mokymo kursų dalyvių lankomumo sąrašus arba lankomumo žurnalą? Kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai išduodami tik mokymo kursų klausytojams, išklausiusiems ne mažiau kaip 60 proc. mokymo programoje nustatyto mokymosi laiko ir atlikusiems mokymo programoje numatytus reikalavimus. |
£[] |
Taip |
£[] |
Ne |
7. |
Ar nebuvo vykdyti projekte numatytų mokymo programų mokymai pagal KPP priemonę „Profesinio mokymo ir informavimo veikla“ veiklos srities „Asmenų, susijusių su žemės ir miškų ūkio veikla, mokymas ir informavimas“ antrą mokymo kryptį toje pačioje savivaldybėje? (teikiantiems paraiškas pagal 2 mokymo kryptį) |
|
|
|
|
8. |
Ar patvirtinate, kad neorganizuosite įvadinių mokymo kursų ar mokymo kursų, sudarančių, profesinio mokymo ar aukštojo mokslo įstaigų formaliojo žemės ūkio ir miškininkystės mokymo programų ar sistemos dalį? |
|
|
|
|
X. PATEIKIAMI DOKUMENTAI
(šioje lentelėje pareiškėjas pasitikrina, ar jo pateikiama paraiška yra sukomplektuota, ir pažymi (kryželiu), kuriuos dokumentus pateikia, nurodydamas pateikiamų dokumentų puslapių skaičių)
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Pažymėti |
Puslapių skaičius |
1. |
Pareiškėjo ir jo partnerio(-ių) registravimo pažymėjimai |
£[] |
_/_/_/ |
2. |
Pareiškėjo ir jo partnerio(-ių) steigimo dokumentai |
£[] |
_/_/_/ |
3. |
Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis, jei projektas vykdomas kartu su partneriais |
£[] |
_/_/_/ |
4. |
Naujos mokymo programos projektas ir Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centro išduota teigiama Tęstinio profesinio mokymo programos projekto vertinimo pažyma (pažyma nebūtina teikiant ne ilgesnes kaip 8 val. trukmės mokymo programas, kurios nėra tęstinio pobūdžio) (teikiama, jei mokymo programos nėra Sąvade) |
£[] |
_/_/_/ |
5. |
Dokumentai, patvirtinantys pareiškėjo teisę organizuoti neformalųjį suaugusiųjų mokymą (įstatai, nuostatai ir pan.) (teikiama, jei pareiškėjas pats vykdys mokymus pagal neformaliojo mokymo programas) |
£[] |
_/_/_/ |
6. |
Dokumentai, patvirtinantys pareiškėjo teisę organizuoti formalųjį mokymą (licencijos, viešuosiuose registruose esantys duomenys ir pan.) (teikiama, jei pareiškėjas – Taisyklių 12.4 punkte nurodyta įstaiga) |
£[] |
_/_/_/ |
7. |
Kiti dokumentai |
£[] |
_/_/_/ |
XI. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
Aš, žemiau pasirašęs (-iusi), patvirtinu, kad: – šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga; – šis projektas bus įgyvendinamas taip, kaip nurodyta šioje paraiškoje ir jos prieduose; – prašoma parama yra minimali projektui įgyvendinti reikalinga suma; – institucija, kuriai aš atstovauju, nėra pažeidusi jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų; – institucijai, kuriai aš atstovauju, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra likviduojama; – man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas, arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu; – paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją); – žinau, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, taip pat gauti papildomos informacijos. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos.
Esu informuotas (-a), kad Agentūra tikrins pateiktus duomenis kituose valstybės registruose ir duomenų bazėse. Esu informuotas, kad nesutikęs esu atsakingas už reikiamų dokumentų ir (arba) pažymų pateikimą laiku Agentūrai. Esu informuotas, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Bendrijos finansinius interesus Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka. Esu informuotas, kad turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų. Įsipareigoju: – vykdyti reguliarią projekto įgyvendinimo stebėseną tam, kad būtų užtikrintas projekto įgyvendinimas, kaip numatyta paraiškoje; – nereikalauti išmokėti paramos lėšų, jei padarytos išlaidos neįtrauktos į tinkamų finansuoti išlaidų sąrašą arba jei jos padarytos nesilaikant Žemės ūkio ministerijos numatytos tvarkos; – klaidingai apskaičiuotą ir pervestą paramos sumą ir (arba) lėšas PVM finansuoti, skirtas iš Žemės ūkio ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, grąžinti Agentūrai; – tinkamai informuoti Nacionalinę mokėjimo agentūrą prie Žemės ūkio ministerijos apie bet kokius pasikeitimus, nukrypimus, vykdant projektą. Sutinku, kad: – projekto įgyvendinimas būtų reguliariai stebimas ir tikrinamas, ir įsipareigoju tinkamai saugoti bet kokius dokumentus, susijusius su projektu; – paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi Informacinėje sistemoje; – visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama statistikos tikslais.
|
Pareiškėjo pavadinimas, adresas, antspaudas
|
|
Pareiškėjo atstovo vardas, pavardė, pareigos, parašas
|
|
Data, vieta
|
|
Jei projektą parengė ir paraišką padėjo užpildyti konsultantas, nurodykite:
Konsultanto vardas ir pavardė |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Institucijos pavadinimas |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Telefono ir fakso Nr. |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
PASTABA. Pareiškėjo pateikti duomenys bus apdoroti elektroniniu būdu, juos kontrolės tikslais gali panaudoti Agentūra, kitos susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos.
Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų
programos priemonės „Profesinio
mokymo ir informavimo veikla“ veiklos
srities „Asmenų, susijusių su žemės ir
miškų ūkio veikla, mokymas ir
informavimas“ įgyvendinimo taisyklių
2 priedas
PROGRAMOS „LEADER“ IR ŽEMDIRBIŲ MOKYMO METODIKOS CENTRAS
TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS PROJEKTO VERTINIMO
PAŽYMA
.........................................................
(data)
.....................................................................................................
(institucijos pavadinimas)
......................................................................................................................
(mokymo programos projekto pavadinimas)
Mokymo programos projektas vertinimas pagal kriterijus:
Eil. Nr. |
Klausimas |
Taip |
Ne |
1. |
Ar pavadinimas atitinka programos paskirtį ir bendrąjį apibūdinimą? |
|
|
2. |
Ar kvalifikaciniai reikalavimai yra aiškiai suformuluoti? |
|
|
3. |
Ar kvalifikaciniai reikalavimai yra pasiekiami (pagal mokymo turinį, minimalų klausytojų išsilavinimą, programos trukmę, reikalavimus lektoriams ir dėstytojams? |
|
|
4. |
Ar tinkamai sudarytas mokymo planas (dalykų skaičius, apimtis)? |
|
|
5. |
Ar logiškai ir nuosekliai parengtos atskiros mokymo temos? |
|
|
6. |
Ar numatyta mokymo bazė ir įranga (kabinetai, laboratorijos, dirbtuvės, techninės mokymo priemonės, technika įrengimai) yra pakankami mokymo programos tikslams pasiekti? |
|
|
7. |
Ar numatyti aktyvūs mokymo metodai? |
|
|
8. |
Ar praktinio mokymo turinys ir trukmė atitinka teikiamą profesinę kompetenciją/kvalifikaciją? |
|
|
9. |
Ar nurodyti pagrindiniai ir naujausi informaciniai šaltiniai, papildoma literatūra? |
|
|
10. |
Mokymo programos aktualumas ir naujumas. Ar panašaus turinio mokymo programų ar mokymo modulių nėra Mokymo programų, pagal kurias vykdomas žemdirbių mokymas, finansuojamas iš Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Profesinio mokymo ir informavimo veikla“ veiklos srities „Asmenų, susijusių su žemės ir miškų ūkio veikla, mokymas ir informavimas“ sąvade? |
|
|
Programos vertinimas:
£ Programa atitinka tęstinio profesinio mokymo programų bendruosius reikalavimus.
£ Programa neatitinka tęstinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų.
(Vadovas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
A. V.
_________________
Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos
priemonės „Profesinio mokymo ir informavimo
veikla“ veiklos srities „Asmenų, susijusių su žemės ir
miškų ūkio veikla, mokymas ir informavimas“
įgyvendinimo taisyklių
3 priedas
(Pavyzdinė forma)
......................................
(data)
................................................................................
(mokymo institucijos pavadinimas)
........................................................................................................................................................................................
(projekto pavadinimas/mokymo programos pavadinimas/mokymo kursų trukmė val./vietovė (savivaldybė, seniūnija)
MOKYMO KURSUS BAIGUSIŲ ASMENŲ SĄRAŠAS
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė |
Gyvenamoji vieta / tel. Nr. |
Žemės ūkio ir kaimo valdos identifikavimo kodas (nurodant ūkio, kuriame dirba, valdos identifikavimo kodą) |
Išrašyto kvalifikacijos pažymėjimo serija ir Nr. |
Parašas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Atsakingas asmuo) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
A. V.
_________________