LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJA
R A Š T A S
DĖL JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO
1991 m. sausio 28 d. Nr. 8N
Vilnius
Sutinkamai su Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. sausio 21 d. protokolu Nr. 12, juridinio asmens teises turinčios įmonės, kurių veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos įmonių įstatymas, juridinių asmenų pelno mokestį 1991 metais apskaičiuoja ir moka vadovaujantis Lietuvos Respublikos juridinių asmenų pelno mokesčio įstatymu laikinai taikant tokias išimtis:
1. Įmonėms, kurioms pelno mokesčio tarifas, apskaičiuotas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos 1990 m. spalio 31 d. nutarimu nustatyta tvarka, yra didesnis kaip 35 procentai, pelno mokestis apskaičiuojamas taikant 35 procentų mokesčio tarifą.
2. Visoms kitoms įmonėms (išskyrus žemės ūkio įmones, nurodytas juridinių asmenų pelno mokesčio įstatymo 8 straipsnyje, naujai įkurtas įmones bei tų šakų įmones, kurios jau nuo šių metų pradžios taiko naujas kainas) taikomas mokesčio tarifas, apskaičiuotas minėtu Aukščiausiosios Tarybos nutarimu nustatyta tvarka. Šioms įmonėms, išskyrus buvusias sąjunginio pavaldumo įmones, mokesčio tarifus nustatė Finansų ministerija, kurie nurodyti priede prie šio rašto.
3. Žemės ūkio įmonės, nurodytos Lietuvos Respublikos juridinių asmenų pelno mokesčio įstatymo 8 straipsnyje, 1991 metais pelno mokestį apskaičiuoja taikant 5 procentų mokesčio tarifą ir I ketvirtyje nemoka avansinių mokėjimų.
4. Naujai įkurtos įmonės, kurioms 1990 m. nebuvo nustatytos įmokos į biudžetą, taip pat energetikos, transporto, ryšių bei kitų šakų įmonės, kurios šiais metais taiko naujas kainas, apmokestinamos taikant 35 procentų mokesčio tarifą.
5. Lietuvos Respublikos Aukščiausioji Taryba 1991 m. sausio 22 d. nutarimu „Dėl specifinės paskirties valstybinių įmonių perregistravimo termino pratęsimo“ pratęsė specifinės paskirties valstybinių įmonių perregistravimo terminą iki 1991 m. kovo 30 d., o kitų įmonių – iki 1991 m. vasario 28 dienos. Ryšium su tuo, iki 1991 m. vasario 28 d. pratęsiama ir praėjusiais metais taikyta kooperatyvų apmokestinimo tvarka.
6. Pelno mokesčio tarifus buvusioms sąjunginio pavaldumo įmonėms pavedame artimiausiu metu nustatyti miestų ir rajonų valstybinėms mokesčių inspekcijoms. Mokesčio tarifai nustatomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos 1990 m. spalio 31 d. nutarimu „Dėl Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinių įmonių įstatymo įsigaliojimo tvarkos“ 5 punkto pakeitimo“. Pelno mokesčio tarifas apskaičiuojamas remiantis įmonių duomenimis, kurie buvo pateikti valstybinėms mokesčių inspekcijoms vykdant Finansų ministerijos 1991 m. lapkričio 29 d. raštą Nr. 03-17 „Dėl informacijos apie įmonių įmokas į biudžetą“.
Jeigu minėta tvarka apskaičiuotas pelno mokesčio tarifas yra didesnis kaip 35 procentai – 1991 metais šis mokestis apskaičiuojamas taikant 35 procentų mokesčio tarifą. Jeigu apskaičiuotas tarifas yra mažesnis kaip 35 procentai, tuomet 1991 metais mokestis apskaičiuojamas taikant šį mažesnį tarifą.
7. Juridinių asmenų, priskirtų savivaldybių vietiniam ūkiui, pelno mokesčio tarifą nustato savivaldybės valdybos finansų (ekonomikos) tarnyba šio rašto 6 punkte išdėstyta tvarka ir praneša miesto ar rajono valstybinei mokesčių inspekcijai.
Ryšium su gaunamais klausimais dėl akcinių bendrovių pelno mokesčio paskirstymo tarp biudžetų, pranešame, kad akcinės bendrovės nėra savivaldybių nuosavybė, todėl šių bendrovių 20 procentų pelno mokesčio įskaitoma į savivaldybių biudžetus, o likusi dalis – į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą.
Kolūkiai ir valstybiniai (tarybiniai) ūkiai juridinių asmenų pelno mokestį moka į savivaldybių biudžetus, išskyrus Valstybinio – kooperatinio žuvininkystės susivienijimo ūkius, įmones ir organizacijas; vaisių, daržovių ir gėlių ūkių bendrovės ūkius, įmones, šiltnamių kombinatus ir prekybos susivienijimus; Panerio gėlininkystės tarybinį ūkį; eksperimentinius ir mokomuosius ūkius; paukštynus; Pasvalio, Panevėžio ir Šilutės buliukų kontrolinio auginimo ūkius; Klaipėdos arklių atpenėjimo ūkį; Respublikinio tarpkolūkinių kurortinių įstaigų susivienijimo organizacijas, kurių pelno mokestis paskirstomas kaip juridinių asmenų, kurie nėra savivaldybių nuosavybė.
Prašome apie tai pranešti pelno mokesčio mokėtojams ir kontroliuoti, kad tos tvarkos būtų laikomasi.
Antrame punkte minėtas rašto priedas pateikiamas tik pirmajam adresatui.