CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2004 M. GRUODŽIO 29 D. ĮSAKYMO Nr. 4R-236 „DĖL TREČIŲJŲ ŠALIŲ ORLAIVIŲ PATIKROS LIETUVOS RESPUBLIKOS ORO UOSTUOSE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. sausio 31 d. Nr. 4R-28

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2004/36/EB dėl trečiųjų šalių orlaivių, kurie naudojasi Bendrijos oro uostais, saugos (OL 2004 L143, p. 76) 4 straipsnio 1 dalies nuostatas bei atsižvelgdamas į 2012 m. gegužės 14–18 dienomis Civilinės aviacijos administracijoje vykusio užsienio šalių orlaivių saugos įvertinimo (SAFA) standartizavimo audito išvadas:

1. P a k e i č i u Trečiųjų šalių orlaivių patikros Lietuvos Respublikos oro uostuose taisyklių, patvirtintų 2004 m. gruodžio 29 d. Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus įsakymu Nr. 4R-236 (Žin., 2005, Nr. 3-65; 2008, Nr. 123-4705; 2010, Nr. 130-6676), 2 priedą:

1.1. Išdėstau 17 punktą taip:

17. Patikrinimų perone planavimą vykdo SAFA nacionalinis koordinatorius. Iki kiekvienų metų sausio 15 d. SAFA nacionalinis koordinatorius patvirtina metų patikrinimų planą. Plane nurodomas planuojamų patikrinimų per ateinančius metus skaičius. Šis skaičius nustatomas pagal EASA rekomendacijas dėl minimalaus patikrinimų skaičiaus nustatymo“.

1.2. Išdėstau 18 punktą taip:

18. Vykdant metų patikrinimų planą, sudaromas patikrinimų sąrašas. Jame nurodomi orlaivių naudotojai ir / arba konkretūs orlaiviai, kuriuos būtina patikrinti esant artimiausiai galimybei, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų pabaigos. Pasiūlymus dėl sąrašo papildymo pateikia SAFA informacijos specialistas, kuris nuolat analizuoja užsienio orlaivių vykdomus skrydžius, SAFA duomenų bazėje esančią saugos informaciją, informaciją, gautą privalomų bei savanoriškų pranešimų apie aviacijos įvykius kanalais, bei kitą aktualią saugos informaciją. Sąrašas nuolat papildomas ir atnaujinamas, kai gaunama informacija apie tai, kad orlaivių naudotojas ar konkretus orlaivis:

18.1. vykdo reguliariuosius skrydžius į Lietuvos Respublikos oro uostus; arba

18.2. einamaisiais metais atliko 10 ir daugiau nereguliariųjų skrydžių į Lietuvos Respublikos oro uostus; arba

18.3. per pastarųjų 12 mėnesių laikotarpį buvo patekęs į Komisijos sudaromą prioritetinių patikrinimų sąrašą ir vykdė skrydžius į Lietuvos Respublikos oro uostus (arba yra patikimos informacijos, kad einamaisiais metais vykdys tokius skrydžius); arba

18.4. buvo tikrintas Lietuvos Respublikos oro uostuose ir jam buvo nustatytas bent vienas 3 kategorijos trūkumas, tačiau nebuvo atliktas pakartotinis patikrinimas; arba

18.5. yra bet kokių įtarimų, kad orlaivio naudotojas nesilaiko skrydžių saugos standartų. Įtarimus pagrindžianti informacija gaunama iš tokių šaltinių:

18.5.1. valstybių narių atliktų SAFA patikrinimų rezultatai;

18.5.2. Reglamentu Nr. 2111/2005 patvirtintas orlaivių naudotojų, kuriems yra draudžiama vykdyti veiklą Europos Bendrijoje, sąrašas;

18.5.3. Europos Komisijos prioritetinis tikrinimų sąrašas, sudarytas pagal Reglamento Nr. 351/2008 2 straipsnį;

18.5.4. Eurokontrolės siunčiami elektroniniai pranešimai, informuojantys apie skrydžius, kuriuos vykdo naudotojai, įtraukti į Reglamentu Nr. 2111/2005 patvirtintą sąrašą, ir orlaivių naudotojai, esantys Europos Komisijos prioritetiniame tikrinimų sąraše;

18.5.5. SAFA duomenų bazės analizės rezultatai;

18.5.6. CAA skyrių, oro navigacijos paslaugų teikėjo, oro uosto tarnybų, techninės priežiūros organizacijų pranešimai apie saugos pažeidimų įtarimus;

18.5.7. keleivių skundai;

18.5.8. SAFA duomenų bazėje esančios standartinės ataskaitos;

18.5.9. valstybių narių ar EASA pateikta saugos informacija;

18.5.10. pranešimai apie civilinės aviacijos įvykius teikiami pagal Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu patvirtintas pranešimų apie civilinės aviacijos įvykius taisykles;

18.5.11. antžeminių paslaugų ir orlaivio techninės priežiūros personalo savanoriški (anoniminiai) pranešimai (pvz., dėl netinkamo orlaivio remonto, akivaizdžių defektų, neteisingos orlaivio pakrovimo konfigūracijos ir kt.).“

1.3. Papildau 181 punktu ir jį išdėstau taip:

181. Faktiškai atlikti patikrinimai yra pažymimi patikrinimų sąraše nurodant patikrinimo datą. Patikrinimų sąraše taip pat įrašoma informacija apie faktiškai atliktus neplaninius patikrinimus. Neplaniniai patikrinimai paprastai atliekami neturint išankstinės informacijos apie galimus saugos reikalavimų neatitikimus, kai yra tinkamos aplinkybės, pavyzdžiui, jei yra laiko tarp planinių patikrinimų ar neįvykus planiniam patikrinimui. Orlaiviai pasirenkami neplaniniam patikrinimui pagal 42 punkte nustatytą procedūrą“.

1.4. Įrašau 19 punkte po žodžių „kontroliuoja plano vykdymą“ žodžius „ir, atsižvelgdamas į nuolat atnaujinamą patikrinimų sąrašą“.

1.5. Įrašau 20 punkte vietoj skaičių „18.2“ skaičių „18“.

1.6. Papildau 201 punktu ir jį išdėstau taip:

201. Kiekvieno mėnesio gale sudaromas ateinančio mėnesio SAFA inspektorių operatyvaus reagavimo ne darbo valandomis grafikas. Operatyvines grupes suformuoja ir grafiką tvirtina SAFA nacionalinis koordinatorius. Operatyvinę grupę sudaro mažiausiai 2 SAFA inspektoriai. Vieną iš jų SAFA nacionalinis koordinatorius paskiria operatyvinės grupės vadovu, kuris yra atsakingas už SAFA patikrinimų organizavimą ir grupės veiksmų koordinavimą. Ypatingais atvejais, taip pat savaitgalio ir švenčių dienomis gali būti paskirtas vienas operatyvinis inspektorius. Tokiu atveju jis vykdo operatyvinės grupės vadovo funkcijas ir, nepaisant 21 punkto reikalavimų, turi teisę savarankiškai atlikti patikrinimą.

SAFA nacionalinis koordinatorius gavęs informaciją iš Lietuvos Respublikos teritorijoje esančių tarptautinių oro uostų ir VĮ „Oro navigacija“ apie tai, kad užsienio orlaivio skrydžio metu gali kilti pavojus skrydžių saugai, bet kuriuo paros metu skubiai perduoda šią informaciją operatyvinės grupės vadovui. SAFA nacionalinis koordinatorius privalo būti nuolat pasiekiamas telefonu. Nesant tokios galimybės, skambučiai turi būti peradresuoti kitam CAA atsakingam asmeniui.

Operatyvinės grupės vadovas aprūpinamas nešiojamuoju kompiuteriu su mobilia interneto prieiga. Jis privalo atsiliepti į tarnybinio telefono skambučius ir ne rečiau kaip kas 2 valandas tikrinti tarnybinio elektroninio pašto dėžutę, į kurią ateina Eurokontrolės siunčiami pranešimai. Elektroniniu paštu ar telefonu gavęs informaciją apie numatomą orlaivio, dėl kurio skrydžių saugos gali kilti įtarimų, skrydį į Lietuvos Respublikos teritorijoje esantį oro uostą, operatyvinės grupės vadovas įvertina šią informaciją ir, esant būtinybei, imasi veiksmų organizuoti tokio orlaivio SAFA patikrinimą.

Operatyvinės grupės vadovas telefonu nurodo kitiems grupės nariams skubiai atvykti į CAA patalpas arba oro uostą, kuriame numatoma atlikti patikrinimą, bei pats vyksta į patikrinimo vietą. Atsižvelgdamas į turimą laiką bei galimybes, operatyvinės grupės vadovas surenka patikrinimui svarbią informaciją (pavyzdžiui, paskirties ir atsarginių aerodromų orų informaciją, NOTAM, informaciją apie naudotojo ankstesnius SAFA patikrinimus, jų metu nustatytus trūkumus ir kt.).

SAFA inspektorius, paskirtosios operatyvinės grupės narys, privalo atsiliepti į tarnybinio telefono skambučius ir, gavęs nurodymą iš operatyvinės grupės vadovo, atvykti į nustatytą vietą suderintu laiku.“

2. Į p a r e i g o j u:

2.1. SAFA nacionalinį koordinatorių pranešti savo ir SAFA inspektorių tarnybinių mobiliųjų telefonų numerius Lietuvos Respublikos teritorijoje esančių tarptautinių oro uostų ir VĮ „Oro navigacija“ administracijoms.

2.2. Lietuvos Respublikos teritorijoje esančių tarptautinių oro uostų ir VĮ „Oro navigacija“ vadovus, gavus atitinkamą saugos informaciją ir turintiems pagrįstų įtarimų dėl to, kad užsienio orlaivio skrydžio į Lietuvos Respublikos teritorijoje esantį oro uostą arba iš jo metu gali kilti pavojus skrydžių saugai, pranešti šią informaciją šio įsakymo 2.1 punkte nurodytais telefonais, kad būtų atliktas tokio orlaivio patikrinimas perone.

 

 

 

Direktorius                                                                                       Kęstutis Auryla