LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO 2001 M. LIEPOS 4 D. ĮSAKYMO NR. 201 „DĖL VALSTYBĖS KAPITALO INVESTICIJŲ PLANAVIMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ DALINIO PAKEITIMO
2002 m. gegužės 21 d. Nr. 141
Vilnius
Iš dalies pakeičiu Valstybės kapitalo investicijų planavimo metodiką, pavirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 „Dėl Valstybės kapitalo investicijų planavimo patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 60-2172) ir išdėstau ją nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201
(Lietuvos Respublikos finansų ministro
2002 m. gegužės 21 d. įsakymo Nr. 141
redakcija)
VALSTYBĖS KAPITALO INVESTICIJŲ PLANAVIMO METODIKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės kapitalo investicijų planavimo metodikos (toliau – metodika) tikslas – nustatyti investicijų projektų ruošimo, vertinimo, atrinkimo ir pateikimo įtraukti į atitinkamų metų Valstybės investicijų programą tvarką.
2. Pagrindiniai dokumentai, kuriais reikia vadovautis, rengiant pasiūlymus įtraukti investicijų projektus į planuojamų metų Valstybės investicijų programą:
2.1. Lietuvos Respublikos investicijų įstatymas (Žin., 1999, Nr. 66-2127);
2.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimas Nr. 478 „Dėl valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 37-1251);
2.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. sausio 31 d. nutarimas Nr. 110 „Dėl savivaldybių skolinimosi tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 12-335);
2.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. vasario 6 d. nutarimas Nr. 152 „Dėl Privatizavimo fondo lėšų naudojimo ir apskaitos tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 15-350; 2000, Nr. 54-1582);
2.7. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 4 d. nutarimas Nr. 667 „Dėl paskolų iš vidaus ir užsienio paskolų lėšų bei valstybės garantijų teikimo ir suteiktų paskolų grąžinimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 49-1713);
2.8. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos 1998 m. rugpjūčio 6 d. įsakymas Nr. 141 „Dėl organizacinio tvarkomojo statybos techninio reglamento STR 1.05.04: 1998 „Statinio statybos pagrindimas“ patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 71-2084);
2.9. Lietuvos Respublikos statybos ir urbanistikos ministerijos 1996 m. lapkričio 15 d. įsakymas Nr. 156 „Dėl statinių avarinės būklės pripažinimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 114-2645; 2000, Nr. 55-1617);
2.10. Lietuvos Respublikos statybos ir urbanistikos ministerijos 1997 m. gruodžio 17 d. įsakymas Nr. 278 „Dėl statybos techninio reglamento STR 3.01.01:1997 patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 118-3065);
2.11. Lietuvos Respublikos statybos ir urbanistikos ministerijos 1998 m. sausio 19 d. įsakymas Nr. 7 „Dėl Statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 8-190);
2.12. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos 2002 m. balandžio 30 d. įsakymas Nr. 214 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“ patvirtinimo“;
3. Šioje metodikoje vartojamos sąvokos:
3.1. asignavimų valdytojai – valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių įstaigų, įmonių ir kitų ūkio subjektų, nurodytų Valstybės investicijų programoje, arba valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių įstaigų, įmonių ir kitų ūkio subjektų, kurie turi teisę teikti investicijų projektus įtraukti į Valstybės investicijų programą, vadovai;
3.2. asignavimų valdytojo investicijų planas – asignavimų valdytojų vykdomų arba siūlomų vykdyti programų priemonių – investicijų projektų visuma, reikalinga asignavimų valdytojo strateginio veiklos plano tikslams įgyvendinti;
4. Kitos šioje metodikoje vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas metodikos 2 punkte nurodytuose teisės aktuose.
II. ASIGNAVIMŲ VALDYTOJŲ INVESTICIJŲ PLANŲ SUDARYMO TVARKA IR ETAPAI
6. Asignavimų valdytojai investicijų planus rengia vadovaudamiesi šios metodikos 2 punkte nurodytais dokumentais, taip pat teisės aktais patvirtintais strateginio planavimo principais ir metodiniais nurodymais. Asignavimų valdytojai atlieka pradinio valstybės kapitalo investicijų planavimo etapo darbus, atsako už pateiktų faktinių duomenų teisingumą, už numatomus pasiekti rezultatus įgyvendinus investicijų projektą, taip pat už parengtų investicijų projektų pateikimą valstybės arba savivaldybių institucijoms, valstybės įstaigoms nustatytu laiku.
7. Asignavimų valdytojų investicijų planų rengimo etapai yra šie:
7.1. asignavimų valdytojo strateginio veiklos plano trumpas aprašymas nurodant:
7.1.1. jo misiją, taip pat asignavimų valdytojų išorės ir vidaus veiksnius, lemiančius jo veiklą (aplinkos analizė);
7.1.2. asignavimų valdytojo strateginius tikslus ir programas, jų ryšį su Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programa, jos įgyvendinimo priemonėmis, Vyriausybės strateginiais tikslais (prioritetais), Lietuvos Respublikos tarptautiniais įsipareigojimais, Nacionaliniu plėtros planu (Bendruoju programavimo dokumentu), kitais teisės aktais, su ūkio šakos (sektoriaus) strateginiais tikslais, išskiriant jų ryšį su valstybės kapitalo investicijų planais;
7.2. asignavimų valdytojo investicijų projektų ryšio su asignavimų valdytojo programoje nustatytais tikslais ir uždaviniais apibūdinimas, kur reikia:
7.2.1. nurodyti investicijų projekto ryšį su asignavimų valdytojo ne mažiau kaip per artimiausius trejus metus numatomais pasiekti tikslais ir uždaviniais;
7.2.2. nustatyti kiekvieno investicijų projekto vertinimo kriterijus, pagal kuriuos būtų galima nustatyti, ar pasiekti planuoti investicijų projekto rezultatai;
7.2.3. palyginti numatomus pasiekti, įgyvendinus investicijų projektą, rezultatus su tam pačiam laikotarpiui nusistatytais uždavinio įgyvendinimo rezultatais, parodyti, kokį poveikį asignavimų valdytojo veiklai turės kiekvienas įgyvendintas investicijų projektas arba, jeigu bus atsisakyta jį įgyvendinti;
7.2.4. aprašyti, kokiu būdu bus galima įsitikinti, kad yra pasiekti numatyti uždavinio įgyvendinimo rezultatai bei įvykdyti nustatyti investicijų projekto vertinimo kriterijai;
7.3. investicijų projektų analizė ir alternatyvos, atsakant į tokius klausimus:
7.3.1. ar investicija užtikrina tokios paslaugos teikimą, kurią privalo teikti valstybė (savivaldybė);
7.3.2. ar negalima pageidaujamų tikslų pasiekti apmokestinant vartotojus už teikiamas paslaugas arba tobulinant teikiamos paslaugos teisinį reguliavimą (pvz., lengvatų atsisakymas už paslaugas ar pan.);
7.4. geriausios investicijos parinkimas, kurio metu reikia atlikti rinkos tyrimą, investicijų projektų sąnaudų ir rezultatų analizę, prireikus įvertinti investicijų projektus sąnaudų efektyvumo požiūriu. Kartu gali būti pateikti ir kiti investicijų projektų vertinimo analizės būdai bei investicijų projektų vertinimo kriterijai (vidinė pelno grąža, turto grąža ir pan.). Taip pat turi būti numatyta, kaip bus atliekami darbų bei prekių pirkimai.
III. INVESTICIJŲ PROJEKTŲ SĄNAUDŲ IR REZULTATŲ ANALIZĖ
8. Investicijų projektų sąnaudų ir rezultatų analizė atliekama norint nustatyti geriausią investicijų projektą. Sąnaudų apimtis apskaičiuojama susumuojant įsigijimo (sukūrimo) išlaidas, taip pat numatytas eksploatavimo išlaidas ir diskontuojant visam ekonomiškai pagrįstam sukurto (įsigyto) turto naudojimo laikui. Asignavimų valdytojų sąnaudų ir rezultatų analizės etapai yra šie:
8.1. prielaidų nustatymas. Prielaidos – teiginiai, kurie nusako sąlygas, kuriomis remiantis bus atliekama sąnaudų ir rezultatų analizė. Prielaidos gali būti:
8.1.2. pagrįstos sąnaudomis (šios prielaidos turi apibūdinti, kiek įvairių sąnaudų prireiks siekiant įgyvendinti numatytus rezultatus);
8.2. apribojimų nustatymas. Apribojimai – reikalavimai arba veiksniai, kurie negali būti sumažinti siekiant geresnių sąnaudų ir rezultatų rodiklių. Apribojimai dažniausiai susiję su įsigyjamo ilgalaikio turto našumu (pavyzdžiui, laikas, būtinas vieno ligonio apžiūrai medicinos aparatu);
8.3. numatomų sąnaudų ir rezultatų nustatymas bei jų apimties apskaičiavimas. Rezultatai – nauda (arba žala), kuri gaunama įgyvendinus investicijų projektą. Jeigu tai įmanoma, rezultatas turi būti nurodytas vertine išraiška. Sąnaudos – kokiam nors tikslui sunaudotos lėšos. Rengiant investicijų projektą, būtina apskaičiuoti šias sąnaudas:
8.3.1. nepaprastųjų išlaidų apimtį, būtiną investicijų projektui įgyvendinti, pagal ekonominės klasifikacijos kodus;
8.3.2. išlaidas, susijusias su trumpalaikio turto ir materialinių atsargų likučių padidėjimu, būtinu įgyvendinant investicijų projektą;
8.3.3. atsiskaitymų, piniginių lėšų bei kitų straipsnių likučių pokyčius, įgyvendinus investicijų projektą;
8.4. sąnaudų ir rezultatų nustatymas. Sąnaudos ir rezultatai (galimais atvejais) turi būti nurodyti vertine išraiška. Visų rūšių rezultatai ir sąnaudos turi būti įtraukti į skaičiavimus ir išsamiai detalizuoti. Sąnaudų bei rezultatų skaičiavimai turi būti pateikti pagal asignavimų valdytojo veiklos pokyčių formas (3–7 priedai), kurios yra pildomos pagal kiekvieną investicijų projektą tokia tvarka:
8.4.1. formos sudaromos investicijų tarnavimo laikui pagal kiekvieną investicijų projektą. Jei investicijos tarnauja ilgiau nei 5 metus, apsiribojama 5 metais;
8.4.2. duomenys apie numatomus gauti rezultatus ir sąnaudas teikiami pagal 3–7 prieduose nurodytas formas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikaciją;
8.4.4. tuščios eilutės gali būti praleidžiamos, taip pat atsižvelgiant į investicijų projekto specifiką gali būti įrašomos papildomos eilutės, kurios detalizuotų esamas pozicijas;
8.4.5. pildant formą Nr. Inv 4 (6 priedas) „Trumpalaikio turto ir materialinių atsargų padidėjimas (sumažėjimas), įgyvendinus investicijų projektą“, nurodomas vienkartinio pobūdžio apyvartinių lėšų dydis, būtinas naujų objektų funkcionavimui užtikrinti;
8.4.6. pildant formą Nr. Inv 5 (7 priedas) „Atsiskaitymų, piniginių lėšų bei kitų straipsnių likučių padidėjimas (sumažėjimas), įgyvendinus investicijų projektą“, parodoma, kiek padidės (sumažės) atitinkamo straipsnio likutis metų pabaigoje, palyginti su likučiu metų pradžioje. Jeigu toks pokytis nenumatomas, tai pildant formą tuščios eilutės gali būti praleidžiamos. Atsižvelgiant į investicijų projekto specifiką, gali būti įrašomos papildomos eilutės, kurios detalizuotų esamas pozicijas;
8.5. investicijų projektų įvertinimas, naudojant dabartinės grynosios investicijų projektų vertės kriterijų. Naudojant šį kriterijų, atrinkti investicijų projektai turi būti išdėstyti eilės tvarka, atsižvelgiant į numatomų sąnaudų ir numatomų rezultatų diskontuotą vertę. Dabartinė grynoji vertė apskaičiuojama pagal formą Nr. Inv 6 (8 priedas). Ši forma pildoma tokia tvarka:
8.5.1. 01 eilutėje įrašomi atitinkamų metų duomenys iš formos Nr. Inv 1 (3 priedas) 01 eilutės. Padidėjimas įrašomas su „–“ ženklu, o sumažėjimas – su „+“ ženklu. Duomenys nurodomi be biudžetinių įstaigų gaunamų pajamų už teikiamas paslaugas pokyčių;
8.5.2. 02 eilutėje įrašomas pajamų už teikiamas paslaugas padidėjimas, įgyvendinus investicijų projektą. Padidėjimas įrašomas su „+“ ženklu, o sumažėjimas – su „–“ ženklu;
8.5.3. 03 eilutėje įrašomi atitinkamų metų duomenys iš formos Nr. Inv 2 (4 priedas) 01 eilutės. Padidėjimas įrašomas su „–“ ženklu, o sumažėjimas – su „+“ ženklu;
8.5.4. 04 eilutėje įrašomi atitinkamų metų duomenys iš formos Nr. Inv 3 (5 priedas) 01 eilutės. Investicija į ilgalaikį turtą rodoma su „–“ ženklu;
8.5.5. 05 eilutėje įrašomi atitinkamų metų duomenys iš formos Nr. Inv 4 01 eilutės, tačiau su priešingu ženklu, t. y. padidėjimas su „–“ ženklu, o sumažėjimas su „+“ ženklu;
8.5.6. 06 eilutėje įrašomi atitinkamų metų duomenys iš formos Nr. Inv 5 01 eilutės, tačiau su priešingu ženklu, t. y. padidėjimas su „–“ ženklu, o sumažėjimas su „+“ ženklu;
8.5.9. 09 eilutėje nurodomi diskontuotų pinigų srautų dydžiai, kurių apskaičiavimo tvarka nurodyta 9 priede;
IV. INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ĮVERTINIMAS SĄNAUDŲ EFEKTYVUMO POŽIŪRIU
9. Tais atvejais, kai kelių investicijų projektų rezultatai taikant dabartinės grynosios investicijų projekto vertės kriterijų yra lygūs arba kai rezultatai vertine išraiška nėra pagrindinis investicijų projekto tikslas, atliekama sąnaudų efektyvumo analizė. Šios analizės atveju socialiniai rezultatai yra lyginami su sąnaudomis. Tai yra susumuojami investicijų projekto socialiniai rezultatai per nagrinėjamus metus ir padalijama iš formos Nr. Inv 6 (8 priedas) 9 eilutės diskontuotų pinigų srautų sumos, gautos per tą patį metų skaičių. Sąnaudų efektyvumo požiūriu priimtiniausia ta investicija, kurios dabartinės grynosios vertės santykis su socialiniu rezultatu yra mažiausias. Pavyzdžiui, numatomą apsilankymų skaičių poliklinikoje reikėtų padalyti iš diskontuotų pinigų srautų sumos.
V. RIZIKOS IR JAUTRUMO ANALIZĖ
10. Rizikos analizė gali būti taikoma, kai rengiant investicijų projektą būna sunku nustatyti numatomus gauti rezultatus bei sąnaudas. Ji taikoma siekiant nustatyti, kurių rodiklių nukrypimas yra svarbus įvertinant investicijų projektą, arba norint nurodyti, kokie papildomi tyrimai arba duomenys turi būti pateikti, kad būtų galima įvertinti galimus nukrypimus nuo planinių investicijų projekto reikšmių.
11. Jautrumo analizė parodo, kaip tų ar kitų sąnaudų elementų nukrypimai paveikia analizuojamo investicijų projekto rezultatus ir vertinimo kriterijus. Jautrumo analizė atliekama keičiant pradines prielaidas ir stebint, kaip keičiasi dabartinės grynosios vertės bei kiti kriterijai. Kai nedideli nagrinėjamų sąnaudų pokyčiai sąlygoja didelius kriterijų pokyčius, laikoma, kad ši investicija rizikinga.
VI. DARBŲ IR PREKIŲ PIRKIMAI
12. Darbų ir prekių, kurių reikia įgyvendinti investicijų projektui, pirkimas:
12.1. pirkimo rizikos įvertinimas, t. y. kiekvienu pirkimo atveju turi būti išnagrinėtas turto rizikos valdymas per visą jo tarnavimo laiką. Asignavimų valdytojas turėtų apžvelgti šias rizikos rūšis: pirkimo darbų grafiką, pirkimo ir įsigyto (sukurto) turto eksploatavimo (paprastąsias) išlaidas, moralinį turto senėjimą, tikėtinas projekto sužlugimo galimybes ir vengti suformuoti monopolį viešojo pirkimo stadijoje (reikalavimai viešiesiems pirkimams turi būti nustatomi taip, kad pagal galimybes apimtų kuo daugiau tiekėjų (rangovų). Asignavimų valdytojai, vertindami pasiūlymus dėl investicijų projekto įgyvendinimo, turi atsižvelgti į skaičiuojamąją kainą bei apriboti nepagrįstus nukrypimus. Formuodamas rizikos valdymo strategiją, asignavimų valdytojas privalo stengtis numatyti visus rizikos atvejus visuose investicijų projekto įgyvendinimo etapuose ir vengti jos. Padidėjusi rizika gali būti pateisinta tik esant dviem sąlygoms: jei didesnė rizika užtikrins geresnį rezultatą ir jei nesėkmės atveju įsigytas (sukurtas) turtas galės būti panaudotos tolesnėje asignavimų valdytojo veikloje;
12.2. pirkimo sąlygų nustatymas, t. y. turi būti nurodytos sąlygos, kurioms esant gali būti nutrauktas tolesnis pirkimas esant nukrypimams nuo užplanuotų sąnaudų lygio, darbų vykdymo grafiko ar kt.;
VII. REIKALAVIMAI INVESTICIJŲ PLANAMS, TEIKIAMIEMS FINANSŲ MINISTERIJAI
14. Asignavimų valdytojams, rengiant investicijų projektus, apskaičiuojant investicijų poreikį, rekomenduojama vadovautis statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijomis ir darbo, medžiagų bei mechanizmų sąnaudų statyboje normatyvais, suderintais su Aplinkos ministerija.
15. Investicijų projektuose turi būti atskirai nurodomos lėšos, kurių reikia statybos darbams atlikti, ir lėšos įrenginiams, baldams ir kitai netechnologinei įrangai įsigyti.
16. Asignavimų valdytojo investicijų planas ir investicijų projektai, kaip sudėtinės jo dalys, turėtų būti ir sudėtinė jo strateginių veiklos planų ir vykdomų programų dalis. Asignavimų valdytojai parengtą investicijų planą pateikia valstybės arba savivaldybės institucijoms, valstybės įstaigoms, nurodytoms Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 37-1251), 8 punkte. Jos įvertina, ar pateikta medžiaga atitinka šios metodikos reikalavimus, nustato investicijų projektų įgyvendinimo prioritetus, apibendrina gautą medžiagą ir pagal savo kompetenciją teikia Finansų ministerijai.
17. Investicijų projektai, išskyrus nurodytus šios metodikos 18 punkte, kuriuos įgyvendinant įsigyjamų prekių vertė yra mažesnė kaip 75 tūkst. litų arba perkamų darbų vertė yra mažesnė kaip 300 tūkst. litų, taip pat investicijų projektai, kurie buvo finansuoti iš valstybės lėšų, gali būti teikiami ne visos apimties, t. y. nesilaikant šios metodikos III–V skyriuose nurodytų reikalavimų. Tuo atveju, jei investicijų projektas teikiamas ne visos apimties, kartu turi būti pridėti skaičiavimai, pagrindžiantys lėšų poreikį investicijų projektui įgyvendinti.
18. Objektų statybų, kurios buvo pradėtos iki 1996 m. sausio 1 d. ir iki šiol atliktų darbų vertė sudaro mažiau kaip 50 procentų rangos sutartyje numatytų statybos darbų vertės arba darbams užbaigti reikia daugiau kaip 10 mln. Lt, arba jeigu 1996–2002 metais jie nebuvo finansuoti, teikiami visos apimties investicijų projektai.
VIII. INVESTICIJŲ PLANŲ TEIKIMAS
19. Valstybės arba savivaldybių institucijos, valstybės įstaigos investicijų planus dėl investicijų projektų įtraukimo į atitinkamų metų Valstybės investicijų programą pagal išdėstytus reikalavimus turi pateikti Finansų ministerijos Biudžeto departamento Investicijų skyriui iki 2002 m. birželio 17 d. Metodikos 1 ir 2 priedai taip pat turi būti pateikti elektroniniu paštu (adresu invest@finmin.lt).
20. Kartu su investicijų planais pagal kiekvieną investicijų projektą pateikiami skaičiavimai apie numatomus nacionalinio biudžeto paprastųjų išlaidų pokyčius visam planuojamam ekonomiškai pagrįstam sukurto (įsigyto) turto naudojimo laikotarpiui, kurie gali atsirasti įgyvendinus investicijų projektą. Paprastųjų išlaidų pokyčiai apskaičiuojami penkeriems metams, darant prielaidą, kad penktųjų metų išlaidos bus pastovios visą planuojamą investavimo objekto naudojimo laikotarpį.
Apskrities viršininko administracija, savivaldybių institucijos kartu su investicijų planais pagal kiekvieną investicijų projektą pateikia atitinkamos valstybės institucijos (ministerijos), kuriai pagal įstatymus ir kitus teisės aktus pavesta įgyvendinti atitinkamos srities valstybės politiką, tarp jų ir investicijų srityje, išvadas bei pasiūlymus dėl teikiamo investicijų projekto.
Informacinės visuomenės plėtros investicijų projektai turi būti suderinti su Informacinės visuomenės plėtros komitetu prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir tik tada jie gali būti pateikiami Finansų ministerijai, kad įtrauktų juos į planuojamųjų metų Valstybės investicijų programos projektą. Asignavimų valdytojai, teikdami informacinės visuomenės plėtros investicijų projektus, pateikia minėto komiteto išvadas bei pasiūlymus dėl jų įgyvendinimo tikslingumo.
21. Valstybės arba savivaldybių institucijos, valstybės įstaigos dėl siūlomų įgyvendinti investicijų planų pateikia Finansų ministerijai šiuos dokumentus:
21.2. investicijų planą ir informaciją apie kiekvieną ūkio subjekto planuojamą įgyvendinti investicijų projektą, kurioje nurodo:
21.2.1. atsakingus asmenis, kurie rengė investicijų projektą, jų telefonus, elektroninio pašto adresus;
21.3. investicijų projektus, kurių kiekvieno apimtis su nurodytais priedais neturėtų viršyti 50 puslapių;
21.4. statinio statybos pagrindimą – dėl naujų projektų ir projektų, nurodytų šios metodikos 18 punkte;
21.5. statinio ekspertizės akto ir statinio projekto ekspertizės akto kopijas (jei ekspertizė neatlikta, iš karto ją atlikus);
21.6. suvestinio statybos kainos apskaičiavimo sąmatos kopiją, patvirtintą užsakovo (jei sąmata neparengta ir nepatvirtinta užsakovo, iš karto ją parengus ir patvirtinus);
21.7. įmonės, kurioje numatoma įgyvendinti investicijų projektą, praėjusių metų balanso ir pelno (nuostolių) ataskaitos kopijas;
IX. INVESTICIJŲ PROJEKTŲ PRIORITETAI
22. Investicijų projektai į atitinkamų metų Valstybės investicijų programą įtraukiami atsižvelgiant į šiuos prioritetus:
22.1. bendrai su Europos Sąjunga finansuojami ir atitinkantys pasirengimo narystei NATO reikalavimus investicijų projektai;
22.2. investicijų projektai, dėl kurių yra Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai (sprendimai);
22.3. investicijų projektai dėl statinių, kurių konstrukcijų būklė yra avarinė, o jų eksploatavimo nutraukti negalima;
22.4. investicijų projektai, kurie jau pradėti įgyvendinti (anksčiau finansuota iš valstybės lėšų), šia eilės tvarka:
X. INVESTICIJŲ PROJEKTO CHARAKTERISTIKOS IR SUVESTINĖS DUOMENŲ LENTELĖS UŽPILDYMO TVARKA
24. Kartu su šios metodikos VIII skyriuje nurodyta medžiaga Finansų ministerijai pateikiama Investicijų projekto charakteristika (1 priedas), kurioje nurodomi pagrindiniai duomenys apie kiekvieną siūlomą įgyvendinti investicijų projektą, ir suvestinė informacija apie investicijų planą, numatomą įgyvendinti atitinkamais metais (2 priedas), kuriame nurodomi siūlomi įgyvendinti atitinkamos srities investicijų planai pagal kiekvieną asignavimų valdytoją ir kiekvieną jo siūlomą įgyvendinti investicijų projektą.
25. Investicijų projekto charakteristika pildoma tokia tvarka:
25.1. pirmose šešiose 1 priedo lentelės eilutėse nurodomi duomenys turi sutapti su atitinkamais duomenimis, nurodytais Finansų ministerijai teikiamuose atitinkamų metų strateginiuose veiklos planuose;
25.2. eilutėje „Investicijų projekto (priemonės) pavadinimas“ teikiamų tęstinų investicijų projektų pavadinimai turi sutapti su anksčiau į valstybės investicijų programas įtrauktų investicijų projektų pavadinimais. Naujų investicijų projektų pavadinimuose turi būti nurodoma:
25.2.1. investavimo objektas, t. y. ar tai bus statybos, rekonstravimo ar kapitalinio remonto objektas (statinys, kelias, tiltas, teritorija, įrenginiai, tinklai), nustatyta tvarka patvirtintos programos pavadinimas, įsigyjamas ilgalaikis turtas (kompiuterinė ir organizacinė technika, medicinos įranga, automobiliai ir pan.);
25.2.2. projekto įgyvendinimo vieta, t. y. konkreti gatvė, pastato numeris, miestas, rajonas, regionas arba šalis (jeigu investicijų projektas įgyvendinamas už Lietuvos ribų). Jeigu projektai įgyvendinami visoje šalies teritorijoje (pvz., muitinės informacinės sistemos kūrimas), vietos nurodyti nereikia;
25.2.3. įgyvendinimo būdas, t. y. ar tai bus statyba (pastato statyba, kelio tiesimas, tilto statyba ir kt.), rekonstravimas (laikančiųjų konstrukcijų keitimas, atitvarinių konstrukcijų perstatymas), renovacija (visiškas konstrukcijų atnaujinimas), projektavimas (statybos, rekonstravimo, renovacijos darbų ir sistemų projektavimas), ilgalaikio turto įsigijimas;
25.3. dalyje „Investicijų projekto vertinimo kriterijai“ nurodoma, kokie yra nustatyti investicijų projekto vertinimo kriterijai;
25.4. eilutėje „LPNP–NAPP priemonės kodas“ nurodoma Lietuvos pasirengimo narystei Europos Sąjungoje programos įgyvendinimo priemonės kodas, jei investicijų projektas buvo įtrauktas į šią programą;
25.5. eilutėje „PHARE, ISPA projekto numeris“ nurodomas kartu su PHARE ar ISPA parama įgyvendinamo projekto numeris (pvz., LI0008-01);
25.6. eilutėje „Investicijų projekto prioritetas kitų investicijų projektų atžvilgiu“ nurodomas investicijų projekto svarbumas, palyginti su kitais investicijų plane nurodytais investicijų projektais (turi būti nustatytas unikalus kiekvieno investicijų projekto prioritetas, t. y. negali būti dviejų investicijų projektų, kurių prioritetai yra vienodi);
25.7. eilutėje „Technologiniai investicijų projekto įgyvendinimo terminai“ nurodomi optimalūs terminai, per kuriuos investicijų projektas galėtų būti įgyvendintas, jeigu finansavimas būtų visiškai užtikrintas;
25.8. eilutėje „Įgyvendinimo vieta“ nurodoma investicijų projekto tiksli įgyvendinimo vieta, bei savivaldybė, kurios teritorijoje bus įgyvendinamas investicijų projektas;
25.9. eilutėje „Investicijų projekto pajėgumas“ nurodomas investicijų projekto projektinis pajėgumas tokiais matavimo vienetais, kurie taikomi tokio tipo projektams (visiems pastatams – bendras plotas m2 ir specifiniai pajėgumai, t. y. mokinių, darbuotojų, ligonių ir kt. skaičius, kelias – km ir t. t.);
25.10. dalyje „Investicijų projekto įgyvendinimo etapai“ išvardijami pagrindiniai investicijų projekto įgyvendinimo (įdiegimo) etapai, kurie yra techniškai priimtina statybos darbų arba įsigyjamo ilgalaikio turto dalis (pavyzdžiui: aikštelė, inžineriniai tinklai, pamatai, rūsio sienos ir perdanga, dėžutė su stogu, vidaus apdaila ar pan.), nurodomas jų turinys ir pateikiama šių darbų vertė atitinkamais metais;
25.11. dalyje „Specialūs teisės aktai dėl investicijų projekto įgyvendinimo“ išvardijami visi teisės aktai, kurie reglamentuoja šio investicijų projekto įgyvendinimą;
26. Informacija apie investicijų projekto finansavimą pildoma tokia tvarka:
26.1. stulpelyje „Bendra vertė“ įrašoma informacija, kiek lėšų ir iš kokių finansavimo šaltinių reikia investicijų projektui (priemonei) įgyvendinti;
26.2. stulpelyje „Panaudota lėšų iki n-1 01 01“ įrašoma informacija, kiek lėšų ir iš kokių finansavimo šaltinių iki nurodytos datos buvo panaudota investicijų projektui įgyvendinti (n-1 reiškia pirmieji planuojami biudžetiniai metai minus vieneri metai);
26.3. stulpelyje „Planuojama panaudoti n-1 metais pagal VIP n-1 „ įrašoma informacija, kiek lėšų ir iš kokių finansavimo šaltinių yra numatyta investicijų projektui įgyvendinti pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės atitinkamų metų aprobuotą kapitalo investicijų pasiskirstymą pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus;
26.5. eilutėse „Savivaldybės lėšos“, „Nuosavos įmonių lėšos“, „Kiti šaltiniai“ įrašomos planuojamos investicijų finansavimo iš šių šaltinių apimtys;
26.7. 14, 15, 16, 17 eilutėse iš sumos, nurodytos 13 eilutėje, įrašoma, kokio pobūdžio darbams bus skiriamos lėšos;
Valstybės kapitalo investicijų planavimo
metodikos
1 priedas
Investicijų projekto charakteristika
1. Bendra informacija
Kodai |
||
Asignavimų valdytojas |
|
|
Asignavimų valdytojo tikslas |
|
|
Programos pavadinimas |
|
|
Programos tikslas |
|
|
Uždavinio pavadinimas |
|
|
Investicijų projekto (priemonės) pavadinimas |
|
|
Investicijų projekto vertinimo kriterijai: |
|
||||
1 |
|
||||
2 |
|
||||
3 |
|
||||
4 |
|
||||
LPNP–NAPP priemonės kodas |
|
||||
PHARE, ISPA projekto numeris |
|
||||
Investicijų projekto prioritetas kitų investicijų projektų atžvilgiu (eilės Nr.) |
|
||||
Technologiniai investicijų projekto įgyvendinimo terminai |
pradžia, metai |
|
pabaiga, metai |
|
|
Įgyvendinimo vieta |
|
||||
Investicijų projekto pajėgumas (fiziniais matavimo vienetais) |
|
||||
Investicijų projekto įgyvendinimo etapai* (tūkst. Lt)
Trumpas darbo (darbo etapo) pavadinimas |
iki n-1 01 01 |
n-1 |
n |
n+1 |
n+2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Specialūs teisės aktai dėl investicijų projekto įgyvendinimo
Teisės akto tipas (įstatymas, nutarimas, įsakymas, kita), dokumento pavadinimas |
Priėmimo data, numeris |
|
|
|
|
|
|
|
Dokumentai (statybos pagrindimas, techninis projektas, darbo projektas, statinio, statinio projekto ekspertizė, kita)
Dokumento pavadinimas |
Dokumentą parengusios organizacijos pavadinimas |
Priėmimo data, numeris |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
____________________
* Simbolis n reiškia planuojamus biudžetinius metus. Indeksas prie simbolio n nurodo, kiek reikia pridėti arba atimti metų. Pavyzdžiui, kai n yra 2003 metai, tai n-1 reiškia 2002 metus, o n+1 – 2004 metus.
Valstybės kapitalo investicijų planavimo metodikos
1 priedas (tęsinys)
|
(Investicijų projekto pavadinimas) |
2. Informacija apie investicijų projekto finansavimą (tūkst. Lt)
Finansavimo šaltiniai |
Eil. Nr. |
Bendra vertė |
Panaudota lėšų iki n-1 01 01 |
Planuojama panaudoti n-1 metais pagal VIP n-1 |
n |
n+1 |
n+2 |
Pastabos |
Valstybės biudžetas |
01 |
|
|
|
|
|
|
|
Privatizavimo fondas |
02 |
|
|
|
|
|
|
|
Pasirašytos paskolos valstybės vardu |
03 |
|
|
|
|
|
|
|
Planuojamos paskolos valstybės vardu |
04 |
|
|
|
|
|
|
|
Pasirašytos paskolos su valstybės garantija |
05 |
|
|
|
|
|
|
|
Planuojamos paskolos su valstybės garantija |
06 |
|
|
|
|
|
|
|
PHARE lėšos |
07 |
|
|
|
|
|
|
|
ISPA lėšos |
08 |
|
|
|
|
|
|
|
Kita negrąžintina finansinė parama |
09 |
|
|
|
|
|
|
|
Savivaldybės lėšos |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
Nuosavos įmonės lėšos |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
Kiti šaltiniai |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
IŠ V I S O |
13 |
|
|
|
|
|
|
|
iš jų: projektavimui |
14 |
|
|
|
|
|
|
|
statybos ir montavimo darbams |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
ilgalaikiam turtui įsigyti |
16 |
|
|
|
|
|
|
|
kitoms išlaidoms |
17 |
|
|
|
|
|
|
|
Parengė:
|
|
|
|
|
|
(Pareigos) |
(Vardas) |
(Pavardė) |
(Parašas) |
(Telefonas) |
(El. pašto adresas) |
______________
Valstybės kapitalo investicijų planavimo metodikos
2 priedas
|
(Asignavimų valdytojo pavadinimas) |
Suvestinė informacija apie investicijų planą, numatomą įgyvendinti n-n+2 metais (tūkst. Lt)
Asignavimų valdytojo pavadinimas, investicijų projekto pavadinimas |
Prioritetas[1] |
NAPP[2] |
Įgyvendinimo terminai |
Bendra vertė |
Panaudota lėšų iki n-1 01 01 |
Planuojama panaudoti n-1 metais pagal VIP n-1 |
n |
n+1 |
n+2 |
||||||||||||||||
Lėšų poreikis, iš viso |
iš jų: |
Lėšų poreikis, iš viso |
iš jų: |
Lėšų poreikis, iš viso |
iš jų: |
||||||||||||||||||||
Pradžia |
Pabaiga |
valstybės biudžetas ir Priv. fondas |
paskolos valstybės vardu |
paskolos su valst. garantija |
negrąžintina PHARE, ISPA ir kita parama |
nuosavos ir kitos lėšos |
valstybės biudžetas ir Priv. fondas |
paskolos valstybės vardu |
paskolos su valst. garantija |
negražintina PHARE, ISPA ir kita parama |
nuosavos ir kitos lėšos |
valstybės biudžetas ir Priv. fondas |
paskolos valstybės vardu |
paskolos su valst. garantija |
negražintina PHARE, ISPA ir kita parama |
nuosavos ir kitos lėšos |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
______________
Valstybės kapitalo investicijų planavimo
metodikos
3 priedas
Forma Nr. Inv 1
Kodas
|
|
Ministerija |
|
|
(Asignavimų valdytojas) |
Departamentas |
|
||
|
Biudžetinė įstaiga |
|
||
|
|
Programos kodas |
|
|
(Programos pavadinimas) |
|
|||
|
|
|
|
|
(Investicijų projekto pavadinimas) |
|
|
|
|
|
|
Funkcijos kodas |
|
|
(Išlaidų klasifikacija pagal valstybės funkcijas) |
|
|
||
BIUDŽETO IŠLAIDŲ PADIDĖJIMAS (SUMAŽĖJIMAS), ĮGYVENDINUS INVESTICIJŲ PROJEKTĄ*
tūkst. Lt
Išlaidų ekonominės klasifikacijos kodas |
Išlaidų pavadinimas |
Eil. Nr. |
i |
i+1 |
i+2 |
i+3 |
i+4 |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
1 |
|
|
|
Paprastosios išlaidos – iš viso: (02+23+27) |
01 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
|
|
Išlaidos darbams, prekėms ir paslaugoms (03-05) |
02 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
Darbo užmokestis |
03 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
2 |
1 |
Įnašai socialiniam draudimui |
04 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
|
Kitos išlaidos darbams, prekėms ir paslaugoms – iš viso: (06-22) |
05 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
1 |
Mityba |
06 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
2 |
Medikamentai |
07 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
3 |
Šildymas |
08 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
4 |
Elektros energija |
09 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
5 |
Ryšių paslaugos |
10 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
6 |
Transporto išlaikymas |
11 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
7 |
Apranga ir patalynė |
12 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
8 |
Spaudiniai |
13 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
9 |
Kitos prekės |
14 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
10 |
Komandiruotės |
15 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
11 |
Miestų ir gyvenviečių viešasis ūkis |
16 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
12 |
Vandentiekis ir kanalizacija |
17 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
13 |
Ilgalaikio materialiojo turto nuoma |
18 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
14 |
Ilgalaikio materialiojo turto remontas |
19 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
15 |
Kvalifikacijos kėlimas |
20 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
16 |
Dotacija kultūrai ir menui |
21 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
30 |
Kitos išlaidos |
22 |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
|
|
Palūkanų išmokos (24-26) |
23 |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
1 |
1 |
Kitiems valdymo lygiams |
24 |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
2 |
1 |
Ne valdymo subjektams |
25 |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
1 |
Užsienio subjektams |
26 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
|
|
Subsidijos ir kitos pervedamos lėšos (28+32+35+36+39) |
27 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
1 |
|
Subsidijos (29-31) |
28 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
1 |
1 |
Valstybinėms nefinansinėms įmonėms |
29 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
1 |
2 |
Finansinėms institucijoms |
30 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
1 |
3 |
Kitoms įmonėms |
31 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
2 |
|
Pervedamos lėšos kitiems valdymo lygiams (33+34) |
32 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
2 |
1 |
Dotacijos |
33 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
2 |
2 |
Kitos |
34 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
3 |
1 |
Pervedamos lėšos ne pelno institucijoms |
35 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
4 |
|
Parama šeimoms (37+38) |
36 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
4 |
1 |
Stipendijos |
37 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
4 |
10 |
Kita parama |
38 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
5 |
1 |
Pervedamos lėšos į užsienį |
39 |
|
|
|
|
|
______________
Valstybės kapitalo investicijų planavimo
metodikos
4 priedas
Forma Nr. Inv 2
Kodas
|
|
Ministerija |
|
|
(Asignavimų valdytojas) |
Departamentas |
|
||
|
Biudžetinė įstaiga |
|
||
|
|
Programos kodas |
|
|
(Programos pavadinimas) |
|
|||
|
|
|
|
|
(Investicijų projekto pavadinimas) |
|
|
|
|
|
|
Funkcijos kodas |
|
|
(Išlaidų klasifikacija pagal valstybės funkcijas) |
|
|
||
BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ IŠLAIDŲ, FINANSUOJAMŲ IŠ PAJAMŲ, GAUTŲ UŽ TEIKIAMAS PASLAUGAS, pADIDĖJIMAS (SUMAŽĖJIMAS), ĮGYVENDINUS INVESTICIJŲ PROJEKTĄ
tūkst. Lt
Išlaidų ekonominės klasifikacijos kodas |
Išlaidų pavadinimas |
Eil. Nr. |
i |
i+1 |
i+2 |
i+3 |
i+4 |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
1 |
|
|
|
Paprastosios išlaidos – iš viso: (02+23+27) |
01 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
|
|
Išlaidos darbams, prekėms ir paslaugoms (03-05) |
02 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
Darbo užmokestis |
03 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
2 |
1 |
Įnašai socialiniam draudimui |
04 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
|
Kitos išlaidos darbams, prekėms ir paslaugoms – iš viso: (06-22) |
05 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
1 |
Mityba |
06 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
2 |
Medikamentai |
07 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
3 |
Šildymas |
08 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
4 |
Elektros energija |
09 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
5 |
Ryšių paslaugos |
10 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
6 |
Transporto išlaikymas |
11 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
7 |
Apranga ir patalynė |
12 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
8 |
Spaudiniai |
13 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
9 |
Kitos prekės |
14 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
10 |
Komandiruotės |
15 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
11 |
Miestų ir gyvenviečių viešasis ūkis |
16 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
12 |
Vandentiekis ir kanalizacija |
17 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
13 |
Ilgalaikio materialiojo turto nuoma |
18 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
14 |
Ilgalaikio materialiojo turto remontas |
19 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
15 |
Kvalifikacijos kėlimas |
20 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
16 |
Dotacija kultūrai ir menui |
21 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
30 |
Kitos išlaidos |
22 |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
|
|
Palūkanų išmokos (24-26) |
23 |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
1 |
1 |
Kitiems valdymo lygiams |
24 |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
2 |
1 |
Ne valdymo subjektams |
25 |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
1 |
Užsienio subjektams |
26 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
|
|
Subsidijos ir kitos pervedamos lėšos (28+32+35+36+39) |
27 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
1 |
|
Subsidijos (29-31) |
28 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
1 |
1 |
Valstybinėms nefinansinėms įmonėms |
29 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
1 |
2 |
Finansinėms institucijoms |
30 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
1 |
3 |
Kitoms įmonėms |
31 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
2 |
|
Pervedamos lėšos kitiems valdymo lygiams (33+34) |
32 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
2 |
1 |
Dotacijos |
33 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
2 |
2 |
Kitos |
34 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
3 |
1 |
Pervedamos lėšos ne pelno institucijoms |
35 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
4 |
|
Parama šeimoms (37+38) |
36 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
4 |
1 |
Stipendijos |
37 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
4 |
10 |
Kita parama |
38 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
5 |
1 |
Pervedamos lėšos į užsienį |
39 |
|
|
|
|
|
______________
Valstybės kapitalo investicijų planavimo
metodikos
5 priedas
Forma Nr. Inv 3
Kodas
|
|
Ministerija |
|
|
(Asignavimų valdytojas) |
Departamentas |
|
||
|
Biudžetinė įstaiga |
|
||
|
|
Programos kodas |
|
|
(Programos pavadinimas) |
|
|||
|
|
|
|
|
(Investicijų projekto pavadinimas) |
|
|
|
|
|
|
Funkcijos kodas |
|
|
(Išlaidų klasifikacija pagal valstybės funkcijas) |
|
|
||
NEPAPRASTŲJŲ IŠLAIDŲ POREIKIS INVESTICIJŲ PROJEKTUI
tūkst. Lt
Išlaidų ekonominės klasifikacijos kodas |
Išlaidų pavadinimas |
Eil. Nr. |
n |
n+1 |
n+2 |
n+3 |
n+4 |
|||
1 |
|
|
|
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
2 |
|
|
|
Nepaprastosios išlaidos (41+48+49+50+53+54) |
40 |
|
|
|
|
|
2 |
4 |
|
|
Ilgalaikio turto kūrimas, įsigijimas ir teritorijų planavimas (42+45+46+47) |
41 |
|
|
|
|
|
2 |
4 |
1 |
|
Statyba (43+44) |
42 |
|
|
|
|
|
2 |
4 |
1 |
1 |
Gamtosaugos objektai |
43 |
|
|
|
|
|
2 |
4 |
1 |
2 |
Kiti statybos objektai |
44 |
|
|
|
|
|
2 |
4 |
2 |
1 |
Žemės gerinimas |
45 |
|
|
|
|
|
2 |
4 |
3 |
1 |
Ilgalaikio turto įsigijimas |
46 |
|
|
|
|
|
2 |
4 |
4 |
1 |
Teritorijų planavimas |
47 |
|
|
|
|
|
2 |
5 |
1 |
1 |
Strateginių ir neliečiamų atsargų sudarymas |
48 |
|
|
|
|
|
2 |
6 |
1 |
1 |
Žemės ir nematerialiojo turto įsigijimas |
49 |
|
|
|
|
|
2 |
7 |
|
|
Pervedamos lėšos kapitalui įsigyti (51+52) |
50 |
|
|
|
|
|
2 |
7 |
1 |
1 |
Šalies viduje |
51 |
|
|
|
|
|
2 |
7 |
2 |
1 |
Užsienyje |
52 |
|
|
|
|
|
2 |
19 |
1 |
1 |
Muziejinių vertybių įsigijimas |
53 |
|
|
|
|
|
2 |
20 |
1 |
1 |
Paskolų, gautų ilgalaikiam turtui įsigyti, dengimas |
54 |
|
|
|
|
|
______________
Valstybės kapitalo investicijų planavimo
metodikos
6 priedas
Forma Nr. Inv 4
Kodas
|
|
Ministerija |
|
(Asignavimų valdytojas) |
Departamentas |
|
|
|
Biudžetinė įstaiga |
|
|
|
|
Programos kodas |
|
(Programos pavadinimas) |
|
||
|
|
|
|
(Investicijų projekto pavadinimas) |
|
|
|
|
|
Funkcijos kodas |
|
(Išlaidų klasifikacija pagal valstybės funkcijas) |
|
|
TRUMPALAIKIO TURTO IR MATERIALINIŲ ATSARGŲ PADIDĖJIMAS (SUMAŽĖJIMAS), ĮGYVENDINUS INVESTICIJŲ PROJEKTĄ
tūkst. Lt
Išlaidų pavadinimas |
Eil. Nr. |
i |
i+1 |
i+2 |
i+3 |
i+4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Trumpalaikis turtas ir atsargos – iš viso: (02+03) |
01 |
|
|
|
|
|
Trumpalaikis turtas (070) |
02 |
|
|
|
|
|
Iš viso atsargų (04-16) |
03 |
|
|
|
|
|
Gaminiai ir produkcija (030) |
04 |
|
|
|
|
|
Medžiagos mokslinio tyrimo tikslams (042) |
05 |
|
|
|
|
|
Montuotini įrengimai ir statybinės medžiagos (040, 041) |
06 |
|
|
|
|
|
Gyvūnai, gyvuliai ir jų prieauglis (050) |
07 |
|
|
|
|
|
Medžiagos mokslo ir mokymo tikslams (060) |
08 |
|
|
|
|
|
Maisto produktai (061) |
09 |
|
|
|
|
|
Medikamentai (062) |
10 |
|
|
|
|
|
Ūkinės medžiagos ir raštinės reikmenys (063) |
11 |
|
|
|
|
|
Kuras, degalai ir tepalai (064) |
12 |
|
|
|
|
|
Tara (066) |
13 |
|
|
|
|
|
Kitos medžiagos (067) |
14 |
|
|
|
|
|
Atsargos kelyje (068) |
15 |
|
|
|
|
|
Atsarginės dalys (069) |
16 |
|
|
|
|
|
______________
Valstybės kapitalo investicijų planavimo
metodikos
7 priedas
Forma Nr. Inv 5
Kodas
|
|
Ministerija |
|
(Asignavimų valdytojas) |
Departamentas |
|
|
|
Biudžetinė įstaiga |
|
|
|
|
Programos kodas |
|
(Programos pavadinimas) |
|
||
|
|
|
|
(Investicijų projekto pavadinimas) |
|
|
|
|
|
Funkcijos kodas |
|
(Išlaidų klasifikacija pagal valstybės funkcijas) |
|
|
ATSISKAITYMŲ, PINIGINIŲ LĖŠŲ BEI KITŲ STRAIPSNIŲ LIKUČIŲ PADIDĖJIMAS (SUMAŽĖJIMAS), ĮGYVENDINUS INVESTICIJŲ PROJEKTĄ
tūkst. Lt
Išlaidų pavadinimas |
Eil. Nr. |
i |
i+1 |
i+2 |
i+3 |
i+4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Atsiskaitymų, piniginių lėšų bei kitų straipsnių likučių pokyčiai – iš viso: (02-09+15-19-22+26+29-30-33) |
01 |
|
|
|
|
|
Atsiskaitymai (Gautinos sumos) – iš viso: (03-08) |
02 |
|
|
|
|
|
Atsiskaitymai su atskaitingais asmenimis (160) |
03 |
|
|
|
|
|
Atsiskaitymai už trūkumus (170) |
04 |
|
|
|
|
|
Atsiskaitymai už socialinio draudimo įmokas (171) |
05 |
|
|
|
|
|
Atsiskaitymai su biudžetu (173) |
06 |
|
|
|
|
|
Atsiskaitymai už pavedimų lėšas (176) |
07 |
|
|
|
|
|
Atsiskaitymai su debitoriais (150, 151, 172, 178) |
08 |
|
|
|
|
|
Atsiskaitymai (Mokėtinos sumos) – iš viso (10-14) |
09 |
|
|
|
|
|
Atsiskaitymai už socialinio draudimo įmokas (171) |
10 |
|
|
|
|
|
Atsiskaitymai su atskaitingais asmenimis (160) |
11 |
|
|
|
|
|
Atsiskaitymai su biudžetu (173) |
12 |
|
|
|
|
|
Atsiskaitymai su kreditoriais (150, 151, 172, 174, 178) |
13 |
|
|
|
|
|
Atsiskaitymai su darbuotojais ir stipendininkais(180, 181, 182, 183, 184) |
14 |
|
|
|
|
|
Piniginės lėšos – iš viso (16-18) |
15 |
|
|
|
|
|
Biudžetinių lėšų sąskaitos banke (090, 100, 101) |
16 |
|
|
|
|
|
Biudžetinės lėšos kasoje (120) |
17 |
|
|
|
|
|
Kitos piniginės lėšos ir vertybiniai popieriai (110, 111, 112, 122, 130, 131, 132, 140) |
18 |
|
|
|
|
|
Finansavimas — iš viso (20+21) |
19 |
|
|
|
|
|
Finansavimas iš biudžeto (230) |
20 |
|
|
|
|
|
Finansavimas iš kitų šaltinių (232) |
21 |
|
|
|
|
|
Kiti fondai ir tikslinės paskirties lėšos — iš viso (23-25) |
22 |
|
|
|
|
|
Kiti fondai (270) |
23 |
|
|
|
|
|
Atsiskaitymai už pavedimų lėšas (176) |
24 |
|
|
|
|
|
Atsiskaitymai su deponentais (177) |
25 |
|
|
|
|
|
Išlaidų likučių pokyčiai – iš viso (27+28) |
26 |
|
|
|
|
|
Išlaidos iš biudžeto (200) |
27 |
|
|
|
|
|
Kitos išlaidos ir gamybinės veiklos sąnaudos (080, 201, 210, 211, 213, 214 |
28 |
|
|
|
|
|
Nuostolių likučių pokyčiai |
29 |
|
|
|
|
|
Pajamų likučių pokyčiai – iš viso (31+32) |
30 |
|
|
|
|
|
Parduota produkcija, atlikti darbai ir suteiktos paslaugos (280) |
31 |
|
|
|
|
|
Pajamos už teikiamas paslaugas (400) |
32 |
|
|
|
|
|
Pelno likučių pokyčiai |
33 |
|
|
|
|
|
______________
Valstybės kapitalo investicijų planavimo
metodikos
8 priedas
Forma Nr. Inv 6
Kodas
|
|
Ministerija |
|
|
(Asignavimų valdytojas) |
Departamentas |
|
||
|
Biudžetinė įstaiga |
|
||
|
|
Programos kodas |
|
|
(Programos pavadinimas) |
|
|||
|
|
|
|
|
(Investicijų projekto pavadinimas) |
|
|
|
|
|
|
Funkcijos kodas |
|
|
(Išlaidų klasifikacija pagal valstybės funkcijas) |
|
|
||
DABARTINĖS GRYNOSIOS INVESTICIJŲ PROJEKTO VERTĖS APSKAIČIAVIMAS*
tūkst. Lt
Rodiklių pavadinimas |
Eil. Nr. |
n |
n+1 |
n+2 |
n+3 |
i n+n |
i+1 |
i+2 |
i+3 |
i+4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
Biudžeto išlaidų padidėjimas (sumažėjimas), įgyvendinus investicijų projektą (Forma Nr. Inv 1, eil. 01) |
01 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Biudžetinių įstaigų pajamų už teikiamas paslaugas padidėjimas |
02 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Išlaidų, finansuojamų iš pajamų, gautų už teikiamas paslaugas, padidėjimas (sumažėjimas), įgyvendinus investicijų projektą (Forma Nr. Inv 2, eil. 01) |
03 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nepaprastųjų išlaidų poreikis (Forma Nr. Inv 3, eil. 01) |
04 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trumpalaikio turto ir materialinių atsargų padidėjimas (sumažėjimas), įgyvendinus investicijų projektą (Forma Nr. Inv 4, eil. 01) |
05 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Atsiskaitymų, piniginių lėšų bei kitų straipsnių likučių padidėjimas (sumažėjimas), įgyvendinus investicijų projektą (Forma Nr. Inv 5, eil. 01) |
06 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bendras pinigų srautas (01+02+03+04+05+06) |
07 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Diskonto norma |
08 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Diskontuoti pinigų srautai |
09 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dabartinė grynoji vertė |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
______________
Valstybės kapitalo investicijų planavimo
metodikos
9 priedas
Diskontuotų pinigų srautų apskaičiavimo tvarka:
t–ųjų metų diskontuotas pinigų srautas =
kur:
t– ųjų metų diskontuotas pinigų srautas – atitinkamų metų diskontuotas pinigų srautas;
PS – atitinkamų metų pinigų srautas;
t – investavimo metai (0, 1, 2, …), 0 pažymimi pirmieji investicijų projekto įgyvendinimo metai;
r – 5% arba Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtinta diskonto norma, formulėje išreikšta dešimtaine trupmena.
Diskontų pinigų srautų apskaičiavimo pavyzdys: tarkime, kad r yra 10 procentų, investicijų pradžia – 2003 metai. Prognozuojami pinigų srautai (nurodyti 9 eilutėje) yra tokie:
Metai |
Pinigų srautas (tūkst. Lt) |
2003 |
-1 000 |
2004 |
-100 |
2005 |
500 |
2006 |
1 500 |
Taigi 2003 m., 2004 m., 2005 m. ir 2006 m. diskontuoti pinigų srautai bus tokie:
2003 metų = = tūkst. Lt;
2004 metų =tūkst. Lt;
2005 metų tūkst. Lt;
2006 metų tūkst. Lt.
Į lentelės 09 eilutę įrašomi gauti diskontuotų pinigų srautų dydžiai.
Dabartinės grynosios vertės suma apskaičiuojama susumuojant 09 eilutėje esančių atskirų metų dydžius ir įrašoma į 10 eilutę. Paprastai pirmųjų metų, kai įgyvendinamos investicijos, bendras pinigų srautas būna neigiamas, o vėliau gali būti teigiamas.
Projektas laikomas ekonomiškai apsimokančiu, jei apskaičiuota dabartinė grynoji vertė yra teigiamas dydis. Nagrinėjant projektų alternatyvas, pasirenkamas tas projektas, kurio dabartinė grynoji vertė yra didesnė.
Įmonės, kurioms taikomas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. spalio 27 d. nutarimas Nr. 804 „Dėl ribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų buhalterinės apskaitos ir metinės finansinės atskaitomybės“, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 1993 m. lapkričio 12 d. raštas Nr. 83 N „Dėl finansinės metinės atskaitomybės pavyzdinių formų ir svarbiausiųjų pozicijų paaiškinimo“ bei šiuos dokumentus papildantys teisės aktai, grynosios dabartinės vertės skaičiavimams gali naudoti minėtuose teisės aktuose nurodytą pinigų srautų ataskaitos formą D „Finansinės būklės pakitimų (pinigų srautų) ataskaita“ arba gali savarankiškai paruošti pinigų srautų lentelės formą, laikydamosi „Balanso“ A formoje ir E formoje bei „Pelno (nuostolio) ataskaitos“ B formoje ir F formoje numatytų straipsnių struktūros. Savarankiškai ruošiamoje pinigų srautų lentelėje galima praleisti tas eilutes, kuriose yra nulinės rodiklių reikšmės.
______________
[1] -Priemonės prioriteto eilės Nr.
[2] Priemonės priklausymas NAPP priemonių grupei: 1- taip; 0 - ne
* - i yra investicijų projekto įgyvendinimo (užbaigimo) metai. i+1 yra pirmieji metai, einantys po įgyvendinimo metų. Pavyzdžiui, kai i yra 2004 metai, i+1 yra 2005 metai.
* - Simbolis n reiškia pirmuosius planuojamus biudžetinius metus. Visi n metai yra investicijų projekto įgyvendinimo (vykdymo) metai. Visi i metai yra metai įgyvendinus (užbaigus) investicijų projektą ir metai, einantys po jų. Simboliai n+n ir i nurodo investicijų projekto įgyvendinimo (užbaigimo) metus.