LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL MOKYKLOS VADOVO KOMPETENCIJOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2007 m. sausio 15 d. Nr. ISAK-55
Vilnius
Įgyvendindama Valstybinės pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo pertvarkos programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. gegužės 25 d. nutarimu Nr. 468 (Žin., 2006, Nr. 60-2139), Valstybinės pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo pertvarkos programos įgyvendinimo priemonių 1.8 punktą,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. sausio 15 d. įsakymu
Nr. ISAK-55
MOKYKLOS VADOVO KOMPETENCIJOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokyklos vadovo kompetencijos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja mokyklos vadovo profesinės veiklos kompetencijas.
2. Aprašo paskirtis – nustatyti vienodus mokyklos vadovų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo kriterijus.
3. Apraše vartojamos sąvokos:
Mokyklos vadovo kompetencija – žinios, įgūdžiai, gebėjimai, vertybinės nuostatos, kitos asmeninės savybės, sąlygojančios profesinę veiklą ir turinčios įtakos mokyklos sėkmingos veiklos rezultatams.
Perkeliamoji (bendroji) kompetencija – mokyklos vadovo žinios, įgūdžiai, gebėjimai, vertybinės nuostatos, kitos asmeninės savybės, reikalingos bet kuriai žmogaus veiklai ir galimos perkelti iš vienos rūšies veiklos į kitą.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) vartojamas sąvokas.
II. MOKYKLOS VADOVO KOMPETENCIJOS
4. Mokyklos vadovo kompetencijos:
5. Švietimo politikos išmanymo, strategijos kūrimo, strateginio plano rengimo ir įgyvendinimo kompetenciją sudaro mokėjimas ir sugebėjimas:
6. Ugdymo proceso valdymo kompetenciją sudaro mokėjimas ir sugebėjimas:
7. Žmogiškųjų išteklių valdymo kompetenciją sudaro mokėjimas ir sugebėjimas:
III. PERKELIAMOSIOS (BENDROSIOS) KOMPETENCIJOS
9. Perkeliamosios (bendrosios) kompetencijos:
10. Mokymosi kaip mokytis kompetenciją sudaro mokėjimas ir sugebėjimas:
10.2. įvertinti profesinės praktikos privalumus, trūkumus, galimybes ir grėsmes, numatant profesinio tobulėjimo perspektyvas;
11. Komunikacinę kompetenciją sudaro mokėjimas ir sugebėjimas:
12. Informacijos valdymo kompetenciją sudaro mokėjimas ir sugebėjimas:
12.2. atlikti mokyklos valdymui aktualios informacijos paiešką: žinoti, atrinkti ir naudoti adekvačias duomenų bazes;