LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL VALSTYBĖS PROJEKTŲ, FINANSUOTINŲ PAGAL 2007–2013 M. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 4 prioriteto „Administracinių gebėjimų stiprinimas ir viešojo administravimo efektyvumo didinimas“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĘ VP1-4.3-VRM-02-V „VIEŠŲJŲ POLITIKŲ REFORMŲ SKATINIMAS“, SĄRAŠO Nr. 05 PATVIRTINIMO

 

2010 m. spalio 25 d. Nr. 1V-662

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132; 2009, Nr. 131-5682), 8.2 punktu,

t v i r t i n u Valstybės projektų, finansuotinų pagal 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 4 prioriteto „Administracinių gebėjimų stiprinimas ir viešojo administravimo efektyvumo didinimas“ įgyvendinimo priemonę VP1-4.3-VRM-02-V „Viešųjų politikų reformų skatinimas“, sąrašą Nr. 05 (pridedama).

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                 Raimundas Palaitis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų

ministro 2010 m. spalio 25 d.

įsakymu Nr.1V-662

 

VALSTYBĖS PROJEKTŲ, FINANSUOTINŲ PAGAL 2007–2013 M. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 4 prioriteto „Administracinių gebėjimų stiprinimas ir viešojo administravimo efektyvumo didinimas“ĮGYVENDINIMO PRIEMONĘ VP1-4.3-VRM-02-V „VIEŠŲJŲ POLITIKŲ REFORMŲ SKATINIMAS“, SĄRAŠAS NR. 05

 

Projektas Nr. 1

Projekto pavadinimas

Sveikatos priežiūros kokybės užtikrinimas ir sveikatos priežiūros technologijų (toliau – SPT) vertinimas

Pareiškėjas

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

Projekto aprašymas (tikslas, veiklos, jų apimtys ir planuojami rezultatai)

Projekto tikslai:

1. Įvertinti sveikatos priežiūros kokybės užtikrinimo ir SPT vertinimo poveikį, sukurti sveikatos priežiūros kokybės ir sveikatos priežiūros technologijų vertinimo strategiją.

2. Tobulinti žmogiškuosius išteklius, informuoti visuomenę sveikatos priežiūros kokybės ir SPT vertinimo klausimais.

3. Diegti sveikatos priežiūros technologijų vertinimo sistemą.

Pagrindinės projekto veiklos ir jų apimtys:

1. Visuomenės sveikatos (pirminės ir antrinės profilaktikos) technologijų vertinimo poreikio įvertinimas (1 studija).

2. Įvertinti sveikatos priežiūros įstaigų (šeimos gydytojo kabinetų) pasirengimą akreditavimui (1 studija).

3. Įvertinti asmens sveikatos priežiūros įstaigų (toliau – ASPĮ) pasiruošimą ir galimybes diegti nepageidaujamų įvykių (toliau – NĮ) registravimo, stebėsenos ir prevencijos sistemą (1 tyrimas).

4. Visuomenės sveikatos priežiūros technologijų (toliau – VSPT) vertinimo strategijos parengimas (1 strategijos dalis).

5. Privalomų registruoti NĮ sąrašo ir tvarkos tobulinimas (1 tvarka).

6. SPT vertinimo strategijos ir jos įgyvendinimo plano parengimas bendradarbiaujant su užsienio ekspertais (1 strategijos dalis).

7. Parengti ASPĮ teikiamų paslaugų kokybės standartus ir akreditavimo metodiką (5 standartai ir 1 metodika).

8. Bendros Sveikatos kokybės užtikrinimo ir SPT vertinimo strategijos parengimas (1 strategija).

9. VSPT vertinimo administracinių gebėjimų tobulinimas
(4 profesinę kvalifikaciją tobulinę specialistai).

10. Mokymų programa SPT vertinimo srityje (6 profesinę kvalifikaciją tobulinę specialistai).

11. Dalyvavimas tarptautinėse konferencijose ir seminaruose, susi-jusiuose su SPT vertinimu bei sveikatos priežiūros įstaigų (toliau – SPĮ) kokybės užtikrinimo ir akreditavimo sritimis (16 konferencijų).

12. Mokymų programa ASPĮ kokybės užtikrinimo ir akreditavimo srityje (5 profesinę kvalifikaciją tobulinę specialistai).

13. Dalyvavimas tarptautinėse konferencijose ir seminaruose, susijusiuose su NĮ registravimo sistemomis (5 konferencijos).

14. VSPT vertinimo specialistų mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas (11 profesinę kvalifikaciją tobulinusių specialistų).

15. Asmens sveikatos priežiūros specialistų, dirbančių su „brangiomis“ sveikatos priežiūros technologijomis, kvalifikacijos kėlimas (60 profesinę kvalifikaciją tobulinusių specialistų).

16. Lietuvos sveikatos priežiūros specialistų kvalifikacijos kėlimas ir tobulinimas NĮ ir pacientų saugos srityse (20 profesinę kvalifikaciją tobulinusių specialistų).

17. VSPT vertinimo poreikio ir kuriamos sistemos pristatymas visuomenei per spaudą ir radiją (10 straipsnių, 5 radijo laidos).

18. Parengti ir šalies mastu įgyvendinti visuomenės informavimo ir švietimo kampaniją SPT vertinimo ir ASPĮ  akreditavimo srityje (30 straipsnių SPT vertinimo tema, 20 straipsnių SPĮ akreditavimo tema, 12 apskritojo stalo diskusijų, 2 konferencijos SPT vertinimo ir akreditavimo tema, 2 televizijos laidos, 6 radijo laidos).

19. Skleisti informaciją apie NĮ ir sveikatos paslaugų kokybę (2 konferencijos).

20. Parengti informacinę medžiagą apie NĮ pacientams ir sveikatos priežiūros specialistams (parengti 2 leidiniai).

21. VSPT vertinimo modeliams patikrinti reikalingų sąlygų sukūrimas (sukurtos 5 darbo vietos).

22. Peržiūrimų ir naujai planuojamų valstybinių programų VSPT vertinimo modelių sukūrimas ir išbandymas (5 modelio programos).

23. VSPT vertinimo rezultatų pristatymo sistemos sprendimų priėmėjams, specialistams ir visuomenei išbandymas (1 interneto prieiga, pristatymai žiniasklaidoje).

24. Darbo vietų steigimas SPT vertinimo ir ASPĮ akreditavimo specialistams bei informacinių technologijų įsigijimas (10 darbo vietų).

25. Atlikti vertinimus ASPT srityje (20 SPT vertinimų).

26. Sukurti ASPT informacinę bazę (1 informacinė bazė (programinė įranga).

27. Sukurti NĮ registracijos ir stebėsenos sistemą (5 darbo vietos).

Planuojami rezultatai:

1. Sukurta bendra sveikatos priežiūros kokybės užtikrinimo ir sveikatos technologijų vertinimo strategija.

2. Sukurta ASPĮ akreditavimo metodika ir 5 standartai, parengta 20 sveikatos priežiūros kokybės vertinimų, sukurta informacinė sveikatos priežiūros kokybės bazė, pakelta 60 asmens sveikatos priežiūros specialistų kvalifikacija, parengta ir išbandyta VSPT vertinimo sistema.

3. Atliktas 1 ASPĮ galimybių tyrimas, parengta NĮ registravimo nacionaliniu lygiu tvarka, apmokyta 20 ASPĮ darbuotojų, 5 specialistai ir sukurtos 5 darbo vietos, parengti ir išleisti 2 informaciniai leidiniai pacientams ir specialistams.

Preliminari projekto vertė,

iš jų:

6 911 400 Lt

Europos Sąjungos fondų lėšos

5 874 690 Lt

Nacionalinio finansavimo

(valstybės biudžeto) lėšos

1 036 710 Lt

Numatoma projekto veiklų įgyvendinimo pradžia

2011 m. kovo mėn.

Preliminari projekto veiklų įgyvendinimo trukmė

34 mėnesiai

Paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminas*

2010 m. gruodžio 20 d.

 

 

Projektas Nr. 2

Projekto pavadinimas

Visuomenės psichikos sveikatos rizikos veiksnių studija ir prevencinių priemonių planavimo krypčių nustatymas

Pareiškėjas

Valstybinis psichikos sveikatos centras

Projekto aprašymas (tikslas, veiklos, jų apimtys ir planuojami rezultatai)

Projekto tikslas – gerinti visuomenės ir asmens psichikos sveikatos priežiūros paslaugų kokybę bei prieinamumą, įvertinus pagrindinius psichikos rizikos veiksnius.

Pagrindinės projekto veiklos ir jų apimtys:

1. Visuomenės psichikos sveikatos rizikos veiksnių studijos parengimas (1 vnt.).

2. Visuomenės psichikos sveikatos rizikos veiksnių prevencinių priemonių planavimo krypčių studijos parengimas (1 vnt.).

Planuojamas rezultatas – parengtos visuomenės psichikos sveikatos rizikos veiksnių bei prevencinių priemonių planavimo krypčių studijos.

Preliminari projekto vertė,

iš jų:

450 000 Lt

Europos Sąjungos fondų lėšos

382 500 Lt

Nacionalinio finansavimo

(valstybės biudžeto) lėšos

67 500 Lt

Numatoma projekto veiklų įgyvendinimo pradžia

2011 m. kovo mėn.

Preliminari projekto veiklų įgyvendinimo trukmė

28 mėnesiai

Paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminas*

2010 m. gruodžio 17 d.

 

 

Projektas Nr. 3

Projekto pavadinimas

Alkoholio kontrolės politikos vertinimas, alkoholio vartojimo daromos žalos vertinimas

Pareiškėjas

Valstybinis psichikos sveikatos centras

Projekto aprašymas (tikslas, veiklos, jų apimtys ir planuojami rezultatai)

Projekto tikslas – gerinti visuomenės ir asmens psichikos sveikatos priežiūros paslaugų kokybę bei prieinamumą, įvertinus alkoholio vartojimo daromą žalą bei vykdomą alkoholio kontrolės politiką.

Pagrindinės projekto veiklos ir jų apimtys:

1. Alkoholio kontrolės politikos vertinimo studijos parengimas (1 vnt.).

2. Alkoholio vartojimo daromos žalos studijos parengimas (1 vnt.).

Planuojamas rezultatas – parengta alkoholio kontrolės politikos vertinimo, alkoholio vartojimo daromos žalos vertinimo studija.

Preliminari projekto vertė,

iš jų:

270 000 Lt

Europos Sąjungos fondų lėšos

229 500 Lt

Nacionalinio finansavimo

(valstybės biudžeto) lėšos

40 500 Lt

Numatoma projekto veiklų įgyvendinimo pradžia

2011 m. kovo mėn.

Preliminari projekto veiklų įgyvendinimo trukmė

28 mėnesiai

Paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminas*

2010 m. gruodžio 17 d.

 

 

Projektas Nr. 4

Projekto pavadinimas

Biocidinių produktų valdymo sistemos tobulinimas

Pareiškėjas

Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos

Projekto aprašymas (tikslas, veiklos, jų apimtys ir planuojami rezultatai)

Projekto tikslas – prisidėti prie visuomenės sveikatos rizikos veiksnių valdymo gerinimo tobulinant biocidinių produktų valdymo sistemą.

Pagrindinės projekto veiklos ir jų apimtys:

1. Atlikti valstybės institucijų, dalyvaujančių biocidinių produktų valdyme, informacinių sistemų tarpusavio sąveikos ir suderinamumo analizę (analizės ataskaita – 1 vnt.).

2. Parengti valstybės institucijų, dalyvaujančių biocidinių produktų valdyme, informacinių sistemų sąveikos modelį (modelis – 1 vnt.).

3. Patobulinti specialistų, susijusių su biocidinių produktų valdymo informacinių sistemų duomenų tvarkymu ir naudojimusi, kvalifikaciją (apmokytų asmenų skaičius – 50).

4. Parengti valstybės institucijų, dalyvaujančių biocidinių produktų valdyme, informacinių sistemų skaidrumo užtikrinimo modelį (modelis – 1 vnt.)

5. Parengti biocidinių produktų valdymo informacinių sistemų naudojimo metodines rekomendacijas viešiesiems vartotojams (metodinės rekomendacijos – 1 vnt.).

6. Išanalizuoti ES valstybių biocidinių produktų valdymo sistemų modelius (analizės ataskaita – 1 vnt.).

7. Išanalizuoti papildomų administracinių gebėjimų poreikius įgyvendinti naujas ES biocidinių produktų teisyno nuostatas (analizės ataskaita – 1 vnt.).

8. Patobulinti specialistų, susijusių su sprendimų dėl biocidų autorizacijos bei autorizacijos sąlygų laikymosi priežiūros priėmimu, kvalifikaciją (apmokytų asmenų skaičius – 60).

9. Parengti pasiūlymus dėl biocidinių produktų valdymo administracinių gebėjimų tobulinimo (dokumentas su pasiūlymais – 1 vnt.).

10. Parengti pasiūlymus dėl biocidinių produktų valdymo modelio tobulinimo (dokumentas su pasiūlymais – 1 vnt.).

11. Atlikti ūkio subjektų, gaminančių, tiekiančių į rinką ir naudojančių biocidinius produktus, galimybių ir poreikių analizę (analizės ataskaita – 1 vnt.).

12. Parengti pasiūlymus dėl biocidinių produktų valdymo reglamentavimo paprastumo ir aiškumo didinimo, paslaugų ūkio subjektams tobulinimo (dokumentas su pasiūlymais – 1 vnt.).

13. Parengti biocidinių produktų autorizacijos kaštų sumažinimo mažoms ir vidutinėms įmonėms kompensavimo modelį (modelis – 1 vnt.).

14. Parengti metodines rekomendacijas ūkio subjektams, tiekiantiems į rinką ir naudojantiems biocidinius produktus (metodinės rekomendacijos – 3 vnt.).

15. Parengti naštos mažinimo verslui, susijusiam su biocidiniais produktais, poreikių nuolatinės stebėsenos modelį (modelis – 1 vnt.).

Planuojami rezultatai:

1. Atlikta išsami biocidinių produktų valdymo informacinės sistemos analizė, parengtos ir įgyvendintos jos tobulinimo priemonės.

2. Pagal ES valstybių biocidinių produktų valdymo sistemų modelių analizę pasirinktos Lietuvoje taikytinos struktūros ir veiklos algoritmai.

3. Atlikta papildomų administracinių gebėjimų įgyvendinti naujas ES biocidinių produktų srities teisyno nuostatas poreikių analizė ir pateikti pasiūlymai dėl jų patenkinimo.

4. Įvertintos ūkio subjektų galimybės ir poreikiai užtikrinant biocidinių produktų saugą ir efektyvumą bei parengtos naštos verslui mažinimo priemonės.

Preliminari projekto vertė,

iš jų:

3 150 000 Lt

Europos Sąjungos fondų lėšos

2 677 500 Lt

Nacionalinio finansavimo

(valstybės biudžeto) lėšos

472 500 Lt

Numatoma projekto veiklų įgyvendinimo pradžia

2011 m. kovo mėn.

Preliminari projekto veiklų įgyvendinimo trukmė

34 mėnesiai

Paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminas*

2010 m. gruodžio 21 d.

 

Projektas Nr. 5

Projekto pavadinimas

Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos (toliau – LNSS) valdymo ekstremaliųjų sveikatai situacijų atvejais tobulinimas

Pareiškėjas

Valstybės biudžetinė įstaiga Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centras

Projekto aprašymas (tikslas, veiklos, jų apimtys ir planuojami rezultatai)

Projekto tikslai:

1. Įvertinti ir tobulinti LNSS valdymo ekstremaliųjų sveikatai situacijų atvejais teisinę bazę, gerinti keitimąsi informacija apie ekstremaliųjų sveikatai situacijų valdymą.

2. Užtikrinti LNSS valdymo ekstremaliųjų sveikatai situacijų atvejais kontrolės funkcionavimą.

Pagrindinės projekto veiklos ir jų apimtys:

1. LNSS valdymas ekstremaliųjų sveikatai situacijų (toliau – ESS) atvejais – galimybių studija (1 galimybių studija su pasiūlymų paketu).

2. LNSS veiklos gripo pandemijos metu ir gripo pandemijos pasekmių visuomenės sveikatai įvertinimas (1 įvertinimas).

3. Bendrosios metodikos, kaip veikti ESS atvejais pagal Major Incident Medical Management and Support (toliau – MIMMS) tarptautinio pasirengimo ir pagalbos teikimo standartą, parengimas (1 metodika).

4. Metodikos, kaip veikti ESS atvejais ambulatorines paslaugas teikiančioms asmens sveikatos priežiūros įstaigoms (toliau – ASPĮ) pagal MIMMS tarptautinio pasirengimo ir pagalbos teikimo standartą, parengimas (1 metodika).

5. Metodikos, kaip veikti ESS atvejais stacionarines paslaugas teikiančioms ASPĮ pagal MIMMS tarptautinio pasirengimo ir pagalbos teikimo standartą, parengimas (1 metodinė rekomendacija).

6. Metodikos, kaip veikti ESS atvejais visuomenės sveikatos priežiūros įstaigoms pagal MIMMS tarptautinio pasirengimo ir pagalbos teikimo standartą, parengimas (1 metodinė rekomendacija).

7. Metodikos, kaip veikti ESS atvejais psichinės sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioms įstaigoms pagal MIMMS tarptautinio pasirengimo ir pagalbos teikimo standartą, parengimas (1 metodika).

8. Pasirengimo veikti masinių nelaimių ir terorizmo atvejais mokymai ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas (toliau – ASPP) teikiantiems sveikatos priežiūros specialistams (72 sveikatos priežiūros specialistai).

9. Pasirengimo veikti masinių nelaimių ir terorizmo atvejais mokymai stacionarines ASPP teikiantiems sveikatos priežiūros specialistams (72 sveikatos priežiūros specialistai).

10. Pasirengimo veikti masinių nelaimių ir terorizmo atvejais mokymai visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų specialistams (72 sveikatos priežiūros specialistai).

11. Sveikatos priežiūros įstaigų veiklos kokybės vertinimo ESS atvejais metodikos parengimas (1 kokybės vertinimo metodika).

Planuojamas rezultatas – sukurtos ir įdiegtos metodikos, apmokyti darbuotojai.

Preliminari projekto vertė,

iš jų:

2 460 000 Lt

Europos Sąjungos fondų lėšos

2 091 000 Lt

Nacionalinio finansavimo

(valstybės biudžeto) lėšos

369 000 Lt

Numatoma projekto veiklų įgyvendinimo pradžia

2011 m. kovo mėn.

Preliminari projekto veiklų įgyvendinimo trukmė

24 mėnesiai

Paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminas*

2011 m. sausio 31 d.

 

 

Projektas Nr. 6

Projekto pavadinimas

Traumų ir nelaimingų atsitikimų stebėsenos sistemos sukūrimas

Pareiškėjas

Valstybės biudžetinė įstaiga Higienos institutas

Projekto aprašymas (tikslas, veiklos, jų apimtys ir planuojami rezultatai)

Projekto tikslas – sukurti traumų ir nelaimingų atsitikimų stebėsenos sistemą.

Pagrindinės projekto veiklos ir jų apimtys:

1. Teisinės bazės analizė (išanalizuota teisinė bazė (1 ataskaita raštu).

2. Duomenų šaltinių identifikavimas, jų turinio bei informacijos srautų analizė (išanalizuoti visi galimi traumų ir nelaimingų atsitikimų informacijos šaltiniai (ataskaita raštu).

3. Svarbiausiuose duomenų šaltiniuose esančių duomenų, galimai susijusių su būsimos stebėsenos sistemos veikla, kokybės įvertimas (įvertinta duomenų kokybė (1 ataskaita raštu).

4. Siekiamų rinkti duomenų nustatymas ir jų gavimo galimybių analizavimas (duomenų ir jų šaltinių sąrašas).

5. Kitų šalių gerosios patirties analizė (ataskaita raštu).

6. Siekiamo modelio sukonkretinimas (parengtas traumų ir nelaimingų atsitikimų stebėsenos sistemos modelis).

7. Teisinio pagrindo stebėsenos sistemai kurti parengimas (stebėsenos sistema įteisinta reikiamuose teisės aktuose).

8. Stebėsenos sistemos nuostatų bei duomenų saugos nuostatų parengimas ir suderinimas (parengti, suderinti ir patvirtinti stebėsenos sistemos ir duomenų saugos nuostatai).

9. Stebėsenos sistemos specifikacijos ir programinės įrangos kūrimas (pagal parengtą specifikaciją sukurta duomenų bazė ir stebėsenos sistemos tvarkymo taikomoji programinė įranga).

10. Sistemos diegimas ir bandymai (patvirtintas tinkamumo eksploatuoti aktas).

Planuojamas rezultatas – sukurta traumų ir nelaimingų atsitikimų stebėsenos sistema, kurioje sukaupti visuose šaltiniuose esantys suinteresuotoms institucijoms reikalingi duomenys, apimantys visus traumų atvejus.

Preliminari projekto vertė,

iš jų:

2 169 549 Lt

Europos Sąjungos fondų lėšos

1 844 116,60 Lt

Nacionalinio finansavimo

(valstybės biudžeto) lėšos

325 432,40 Lt

Numatoma projekto veiklų įgyvendinimo pradžia

2011 m. balandžio mėn.

Preliminari projekto veiklų įgyvendinimo trukmė

36 mėnesiai

Paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminas*

2011 m. sausio 31 d.

 

* Įgyvendinančiosios institucijos ir pareiškėjo bendru sutarimu gali būti nustatytas trumpesnis paraiškų pateikimo terminas.

 

_________________