LIETUVOS POLICIJOS GENERALINIS KOMISARAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PAVYZDINIŲ TERITORINIŲ POLICIJOS ĮSTAIGŲ MIGRACIJOS SKYRIŲ, POSKYRIŲ, GRUPIŲ IR PASŲ POSKYRIŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2005 m. gruodžio 30 d. Nr. 5-V-839

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos policijos veiklos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 90-2777; 2002, Nr. 54-2116; 2003, Nr. 42-1910, Nr. 104-4643) 12 straipsniu:

1. Tvirtinu Pavyzdinius teritorinių policijos įstaigų migracijos skyrių, poskyrių, grupių ir pasų poskyrių nuostatus (pridedama).

2. Nustatau, kad Pavyzdinių teritorinių policijos įstaigų migracijos skyrių, poskyrių, grupių ir pasų poskyrių nuostatų 5.4 ir 5.9-5.12 punktai įsigalioja nuo 2006 m. balandžio 1 d.

3. Įpareigoju teritorinių policijos įstaigų viršininkus, atsižvelgiant į Pavyzdinius teritorinių policijos įstaigų migracijos skyrių, poskyrių, grupių ir pasų poskyrių nuostatus, iki 2006 m. kovo 1 d. peržiūrėti ir pakeisti pavaldžių migracijos skyrių, poskyrių, grupių ir pasų poskyrių nuostatus.

4. Skelbiu įsakymą Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje.

 

 

 

POLICIJOS GENERALINIS KOMISARAS                               VYTAUTAS GRIGARAVIČIUS

 

SUDERINTA

Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos

vidaus reikalų ministerijos direktorius

Almantas Gavėnas

2005 m. gruodžio 30 d.

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos policijos generalinio komisaro

2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 5-V-839

 

PAVYZDINIAI TERITORINIŲ POLICIJOS ĮSTAIGŲ MIGRACIJOS SKYRIŲ, POSKYRIŲ, GRUPIŲ IR PASŲ POSKYRIŲ NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Teritorinių policijos įstaigų migracijos skyriai, poskyriai, grupės ir pasų poskyriai (toliau – migracijos tarnybos) yra teritorinių policijos įstaigų struktūriniai padaliniai, kurių darbą pagal kompetenciją organizuoja ir kontroliuoja teritorinės policijos įstaigos, Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas) ir Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas).

2. Migracijos tarnybos savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Europos Sąjungos teisės aktais, tarptautinėmis sutartimis, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II. MIGRACIJOS TARNYBŲ UŽDAVINIAI

 

3. Migracijos tarnybų uždaviniai:

3.1. valdyti migracijos procesus, sprendžiant užsieniečių teisinės padėties, nelegalios migracijos prevencijos ir kitus su migracijos politikos vykdymu susijusius klausimus;

3.2. įgyvendinti valstybės politiką Lietuvos Respublikos pilietybės, Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančių dokumentų išdavimo, gyvenamosios vietos deklaravimo klausimais.

 

III. MIGRACIJOS TARNYBŲ FUNKCIJOS

 

4. Aukštesnės pakopos policijos komisariato viešosios policijos migracijos skyrius pagal kompetenciją vykdo šias funkcijas:

4.1. koordinuoja ir kontroliuoja apskrityje veikiančių žemesnės pakopos migracijos tarnybų veiklą, organizuoja migracijos funkcijų įgyvendinimą visoje apskrityje;

4.2. vykdo šių nuostatų 6 punkte nustatytas funkcijas (Vilniaus m. vyriausiojo policijos komisariato viešosios policijos Migracijos skyrius ir Kauno m. vyriausiojo policijos komisariato viešosios policijos Migracijos skyrius vykdo tik kai kurias su Lietuvos Respublikos paso ir asmens tapatybės kortelės išdavimu bei gyvenamosios vietos deklaravimu susijusias funkcijas, kurios nustatytos šių skyrių nuostatuose).

5. Vilniaus ir Kauno miestų vyriausiųjų policijos komisariatų teritorinių policijos komisariatų pasų poskyriai:

5.1. priima ir nagrinėja asmenų, nuolat gyvenančių Lietuvos Respublikoje ar atvykusių nuolat gyventi į Lietuvos Respubliką, prašymus ir dokumentus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės, teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę įgyvendinimo, priima sprendimus šiais klausimais;

5.2. nagrinėja asmenų dokumentus, rengia išvadas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės įgijimo pripažinimo negaliojančiu, taip pat dėl asmens Lietuvos Respublikos pilietybės, kai nustatoma, kad asmens Lietuvos Respublikos pilietybės klausimas išspręstas pažeidžiant Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo reikalavimus ir dėl to neteisėtai išduoti Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantys dokumentai, ir teikia juos Migracijos departamentui;

5.3. rengia išvadas, jeigu nėra pakankamai duomenų, patvirtinančių asmens turėtą Lietuvos Respublikos pilietybę iki 1940 m. birželio 15 d. ar lietuvių kilmę, taip pat kitais teisės aktų nustatytais atvejais, teikia jas Migracijos departamentui;

5.4. priima ir nagrinėja asmenų prašymus ir dokumentus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės palikimo ir teikia juos Migracijos departamentui;

5.5. rengia dokumentus dėl asmenų Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo ir teikia juos Migracijos departamentui;

5.6. rengia pasiūlymus dėl teisės aktų Lietuvos Respublikos pilietybės klausimais tobulinimo;

5.7. kaupia ir analizuoja statistinius duomenis apie asmenis, kurių Lietuvos Respublikos pilietybės klausimas buvo sprendžiamas;

5.8. praneša asmenims, valstybės institucijoms apie Migracijos departamento, migracijos tarnybų priimtus sprendimus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės teisės aktų nustatyta tvarka;

5.9. priima asmenų, nuolat gyvenančių Lietuvos Respublikoje, prašymus ir rengia dokumentus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo ir teikia juos Lietuvos Respublikos Prezidentui;

5.10. priima asmenų, nuolat gyvenančių Lietuvos Respublikoje, prašymus ir dokumentus atsisakyti Lietuvos Respublikos pilietybės bei juos rengia ir teikia Migracijos departamentui;

5.11. priima asmenų, nuolat gyvenančių Lietuvos Respublikoje, prašymus ir rengia dokumentus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės grąžinimo ir teikia juos Lietuvos Respublikos Prezidentui arba Migracijos departamentui;

5.12. priima asmenų, kurie nuolat gyvena Lietuvos Respublikoje ir kuriems Lietuvos Respublikos pilietybė suteikta Lietuvos Respublikos Prezidento dekretu, prašymus leisti prisiekti Lietuvos Respublikai ir dokumentus ir teikia informaciją Migracijos departamentui sprendimui priimti;

5.13. priima piliečių prašymus ir dokumentus dėl asmens tapatybės kortelės, paso išdavimo ar keitimo;

5.14. priima piliečių prašymus bei dokumentus dėl paso išdavimo, keitimo skubos tvarka;

5.15. priima piliečių, kurie atlieka arešto, terminuoto laisvės atėmimo ar laisvės atėmimo iki gyvos galvos bausmę laisvės atėmimo vietoje arba kuriems teismo nutartimi taikomos priverčiamosios medicinos priemonės psichikos sveikatos priežiūros įstaigoje, prašymus bei dokumentus dėl asmens tapatybės kortelės išdavimo ar keitimo, nuvykę į migracijos tarnybos prižiūrimoje teritorijoje esančias laisvės atėmimo ar sveikatos priežiūros įstaigas;

5.16. priima sprendimą dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo arba pakeitimo;

5.17. registruoja asmens dokumentų išrašymo sistemoje piliečių prašymus išduoti/pakeisti asmens tapatybės kortelę ar pasą, formuoja užsakymą Asmens dokumentų išrašymo centrui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Asmens dokumentų išrašymo centras) dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išrašymo;

5.18. teisės aktų nustatyta tvarka siunčia patvirtintų prašymų išduoti, pakeisti asmens tapatybės kortelę ar pasą kopijas Gyventojų registro tarnybai prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos;

5.19. įveda į asmens dokumentų išrašymo sistemą duomenis apie asmens tapatybės kortelės ar paso galiojimą/negaliojimą; grąžinimą/negrąžinimą;

5.20. išduoda laikinuosius pažymėjimus vietoj prarastų Lietuvos Respublikos piliečio pasų ar asmens tapatybės kortelių;

5.21. persiunčia per Migracijos departamentą piliečių pateiktus Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių ar konsulinių įstaigų užsienio valstybėse (toliau – konsulinės įstaigos) išduotus asmens grįžimo pažymėjimus Užsienio reikalų ministerijos Konsuliniam departamentui;

5.22. perduoda pateiktą asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą atitinkamam teritorinės policijos padaliniui ar atitinkamai valstybės institucijai dėl klastojimo fakto nustatymo, jeigu kyla abejonių dėl šio dokumento autentiškumo;

5.23. teikia Migracijos departamentui informaciją apie nustatytus asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų klastojimo atvejus ar iš kitų institucijų gautą informaciją apie nustatytus asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų klastojimo faktus. Suklastotų dokumentų duomenų puslapio ir gretimo puslapio, jei toks yra, kopijas siunčia Asmens dokumentų išrašymo centrui;

5.24. atlieka patikrinimą asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio dokumento išdavimo aplinkybėms nustatyti, jeigu yra pagrindas manyti, kad šis dokumentas išduotas neteisėtai ar nepagrįstai. Patikrinimo medžiagą su išvada teikia Migracijos departamentui sprendimui priimti;

5.25. tikrina iš Asmens dokumentų išrašymo centro gautas pakuotes su išrašytomis asmens tapatybės kortelėmis ir pasais, aptikę pažeidimų, atlieka tarnybinį patikrinimą;

5.26. rengia asmens tapatybės kortelių, pasų, laikinųjų pažymėjimų išdavimo ataskaitas;

5.27. tvarko prašymų išduoti asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus kartotekas, formuoja migracijos tarnybos sudaromas dokumentų bylas ir tvarko žurnalus, bendradarbiauja su apskričių archyvais archyvinių dokumentų tvarkymo ir saugojimo klausimais;

5.28. teritorinės policijos įstaigos viršininko pavedimu atlieka patikrinimą pagal miesto civilinės metrikacijos skyriaus pateiktą medžiagą dėl asmenų, kurie kreipėsi dėl vardo, pavardės ar tautybės pakeitimo, ir teikia išvadą miesto civilinės metrikacijos skyriui;

5.29. siunčia negaliojančius asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus sunaikinti į Asmens dokumentų išrašymo centrą;

5.30. priima asmenų gyvenamosios vietos deklaracijas bei prašymus įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, įrašo gyvenamosios vietos deklaravimo, gyvenamosios vietos neturinčių asmenų duomenis į Lietuvos Respublikos gyventojų registrą;

5.31. tvarko Migracijos departamento persiųstas piliečių konsulinėms įstaigoms pateiktas gyvenamosios vietos deklaracijas, pildomas išvykstant iš Lietuvos Respublikos ilgesniam nei šešių mėnesių laikotarpiui;

5.32. išduoda asmens deklaruotą gyvenamąją vietą patvirtinantį dokumentą, pažymą apie asmens įtraukimą į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą bei teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją apie asmenų gyvenamosios vietos adresus;

5.33. teikia gyvenamosios patalpos savininkams informaciją apie asmenis, deklaravusius gyvenamąją vietą jiems nuosavybės ar kitokio teisėto valdymo, naudojimo ar disponavimo teise priklausančiose gyvenamosiose patalpose;

5.34. priima sprendimus dėl gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų panaikinimo teisės aktų nustatytais pagrindais. Pakeistus ar ištaisytus gyvenamosios vietos deklaravimo duomenis įrašo į Gyventojų registro duomenų bazę;

5.35. tvarko gyvenamosios vietos deklaracijų ir prašymų įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą duomenis;

5.36. pagal kompetenciją surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus;

5.37. pagal savo kompetenciją aptarnauja Lietuvos Respublikos piliečius ir užsieniečius, atvykusius į migracijos padalinius, telefonu, nagrinėja prašymus ir skundus, gautus tiesiai iš asmenų ar atsiųstus paštu, priima ir perduoda jiems sprendimus;

5.38. teikia informaciją migracijos tarnybos veiklos klausimais valstybės institucijoms bei interesantams Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

5.39. atstovauja policijos komisariatui teismuose, administracinių ginčų komisijoje, nagrinėjant bylas migracijos klausimais;

5.40. teikia Migracijos departamentui metines duomenų apie atstovavimą teismuose ataskaitas;

5.41. kas ketvirtį Migracijos departamentui teikia statistines atlikto darbo ataskaitas;

5.42. pagal savo kompetenciją bendradarbiauja su kitais teritorinės policijos įstaigos padaliniais, kitomis teritorinėmis policijos įstaigomis, Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Valstybės sienos apsaugos tarnyba) bei kitomis institucijomis: Kalėjimų departamentui prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos pavaldžiomis įstaigomis, savivaldybės administracija bei jos padaliniais (vaiko teisių apsaugos tarnybomis, civilinės metrikacijos, socialinės globos ir rūpybos skyriais, seniūnijomis ir kt.);

5.43. bendradarbiauja su užsienio valstybių institucijomis migracijos tarnybų kompetencijos klausimais;

5.44. vykdo kitus teritorinės policijos įstaigos ir Migracijos departamento vadovų pavedimus.

 

6. Teritorinės policijos įstaigos viešosios policijos migracijos poskyris, migracijos grupė:

6.1. vykdo šių nuostatų 5 punkte nustatytas funkcijas;

6.2. priima ir nagrinėja fizinių asmenų prašymus patvirtinti kvietimą užsieniečiui laikinai atvykti į Lietuvos Respubliką ir juridinių asmenų kvietimus užsieniečiui laikinai atvykti į Lietuvos Respubliką, priima sprendimus šiais klausimais, tvirtina fizinio arba juridinio asmens kvietimus užsieniečiui laikinai atvykti į Lietuvos Respubliką;

6.3. priima ir nagrinėja prašymus pratęsti buvimo laiką Lietuvos Respublikoje turint vizą, priima sprendimus šiais klausimais ir pratęsia užsieniečio buvimo laiką Lietuvos Respublikoje turint vizą (Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos m. vyriausiųjų policijos komisariatų viešosios policijos migracijos skyriai);

6.4. priima prašymus išduoti vizas ir jas įformina (Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos m. vyriausiųjų policijos komisariatų viešosios policijos migracijos skyriai);

6.5. priima užsieniečių prašymus suteikti prieglobstį Lietuvos Respublikoje, atlieka prieglobsčio prašytojų pirminę apklausą, formuoja prieglobsčio prašytojų bylas ir nustatyta tvarka išsiunčia jas Migracijos departamentui sprendimui priimti, supažindina prieglobsčio prašytojus su dėl jų priimtais sprendimais;

6.6. priima užsieniečių prašymus suteikti papildomą apsaugą Lietuvos Respublikoje ir nustatyta tvarka išsiunčia šiuos prašymus Migracijos departamentui sprendimui priimti;

6.7. priima užsieniečių prašymus išduoti/pakeisti/pratęsti jiems leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – leidimas laikinai gyventi) ir Europos Bendrijos valstybės narės piliečio leidimą gyventi (toliau – EB leidimas gyventi), taip pat prašymus išduoti leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – leidimas nuolat gyventi) ar EB leidimą gyventi nuolat, suformuoja užsieniečių bylas ir nustatyta tvarka išsiunčia jas Migracijos departamentui sprendimui priimti;

6.8. priima užsieniečių prašymus pakeisti leidimą nuolat gyventi, juos nagrinėja ir priima sprendimus šiais klausimais;

6.9. priima užsieniečių prašymus įforminti leidimą laikinai gyventi, leidimą nuolat gyventi, EB leidimą gyventi ar EB leidimą gyventi nuolat;

6.10. kontroliuoja leidimų laikinai gyventi, leidimų nuolat gyventi, EB leidimų gyventi ir EB leidimų gyventi nuolat, taip pat sprendimų išduoti/pakeisti leidimą laikinai gyventi ar leidimą nuolat gyventi ir sprendimų išduoti/pratęsti EB leidimą gyventi ar EB leidimo gyventi nuolat galiojimo laiką. Pasibaigus leidimo laikinai gyventi ir EB leidimo gyventi, taip pat sprendimų dėl šių leidimų galiojimo laikui, siunčia užsieniečių asmens bylas Migracijos departamentui;

6.11. priima ir nagrinėja asmenų be pilietybės prašymus išduoti/pakeisti asmens be pilietybės kelionės dokumentą ar pratęsti jo galiojimo laiką, priima sprendimus šiais klausimais ir išduoda, keičia asmens be pilietybės kelionės dokumentus bei pratęsia jų galiojimo laiką;

6.12. priima užsienio valstybių piliečių prašymus išduoti/pakeisti užsieniečio pasą ar pratęsti jo galiojimo laiką ir nustatyta tvarka išsiunčia juos Migracijos departamentui sprendimui priimti, išduoda, keičia užsieniečio pasus ir pratęsia jų galiojimo laiką;

6.13. priima ir nagrinėja pabėgėlių prašymus išduoti / pakeisti pabėgėlio kelionės dokumentą ar pratęsti jo galiojimo laiką, priima sprendimus šiais klausimais, išduoda, keičia pabėgėlio kelionės dokumentus bei pratęsia jų galiojimo laiką;

6.14. vykdo užsieniečių teisėto buvimo Lietuvos Respublikoje kontrolę. Užsieniečiams, pažeidusiems atvykimo, buvimo ir vykimo per Lietuvos Respublikos teritoriją tranzitu bei išvykimo tvarką, taiko administracines poveikio priemones. Aiškinasi užsieniečių neteisėto apgyvendinimo ir neteisėto įdarbinimo Lietuvoje atvejus. Įgyvendina nelegalios migracijos prevencines priemones;

6.15. renka dokumentus dėl užsieniečio įpareigojimo išvykti iš Lietuvos Respublikos, formuoja bylas ir priima sprendimus šiuo klausimu, kontroliuoja sprendimų dėl užsieniečio įpareigojimo išvykti iš Lietuvos Respublikos vykdymą;

6.16. rengia teikimus sulaikyti užsienietį ilgiau kaip 48 valandoms arba skirti jam alternatyvią sulaikymui priemonę ir su šiais teikimais kreipiasi į apylinkės teismą;

6.17. renka dokumentus dėl užsieniečio išsiuntimo iš Lietuvos Respublikos (toliau – išsiuntimas) ar grąžinimo į užsienio valstybę (toliau – grąžinimas), nagrinėja dokumentus ir formuoja bylas šiais klausimais, rengia teikimus Migracijos departamentui dėl užsieniečio išsiuntimo ar grąžinimo ir juos kartu su atitinkama byla nustatyta tvarka teikia Migracijos departamentui sprendimui priimti, vykdo sprendimus dėl užsieniečio išsiuntimo ar grąžinimo;

6.18. jei yra teisinis pagrindas, teikia duomenis ir juos pagrindžiančius dokumentus apie užsieniečius, kuriems gali būti uždrausta atvykti į Lietuvos Respubliką, Migracijos departamentui sprendimui uždrausti/neuždrausti užsieniečiui atvykti į Lietuvos Respubliką priimti;

6.19. atlieka teritorinės policijos įstaigos kaip Užsieniečių registro tvarkymo įstaigos funkcijas;

6.20. vykdo asmenų, kurie neteko ryšio su artimais giminaičiais, paiešką;

6.21. analizuoja gyventojų migracijos procesus, asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų išdavimą, apibendrina įstatymų ir juos lydinčių teisės aktų taikymo praktiką, rengia siūlymus dėl norminių aktų tobulinimo ir pateikia juos Migracijos departamentui;

6.22. kartu su Policijos departamentu, Migracijos departamentu ir Valstybės sienos apsaugos tarnyba vykdo nelegalios migracijos prevenciją.

 

IV. MIGRACIJOS TARNYBŲ TEISĖS

 

7. Migracijos tarnybos, atlikdamos joms pavestas funkcijas, pagal savo kompetenciją turi teisę:

7.1. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, valstybės registro ir kitų informacinių sistemų, taip pat iš asmenų informaciją, reikalingą migracijos tarnybos uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms vykdyti;

7.2. teritorinės policijos įstaigos viršininko pavedimu atstovauti policijos įstaigai migracijos klausimais teismuose ir kitose institucijose Lietuvoje ir užsienyje;

7.3. įstatymų nustatyta tvarka pagal savo kompetenciją kontroliuoti ir tikrinti prižiūrimoje teritorijoje esančių įmonių, įstaigų, organizacijų veiklą;

7.4. nustatyta tvarka spręsti Lietuvos Respublikos piliečių ir užsieniečių, pažeidusių įstatymus, administracinės atsakomybės klausimus, surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus, skirti administracines nuobaudas;

7.5. teisės aktų nustatyta tvarka paimti iš Lietuvos Respublikos piliečio ar užsieniečio asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus jų tikrumui, išdavimo teisėtumui nustatyti, Lietuvos Respublikos vizai ar leidimui gyventi Lietuvos Respublikoje įforminti;

7.6. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ar kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.

 

V. MIGRACIJOS TARNYBŲ DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Teritorinės policijos įstaigos migracijos skyriui, migracijos poskyriui vadovauja viršininkas, kurį skiria į pareigas ir iš jų atleidžia teritorinės policijos įstaigos viršininkas, teritorinės policijos įstaigos viešosios policijos migracijos grupei – vyresnysis specialistas, kurį skiria į pareigas ir iš jų atleidžia teritorinės policijos įstaigos viršininkas, Vilniaus ir Kauno miestų vyriausiųjų policijos komisariatų teritorinių policijos komisariatų pasų poskyriams – viršininkas, kurį skiria į pareigas ir iš jų atleidžia policijos komisariato viršininkas. Į visas šias pareigas asmenys skiriami suderinus jų kandidatūras su Migracijos departamento direktoriumi.

9. Migracijos tarnybų viršininkai, vyresnieji specialistai tiesiogiai pavaldūs teritorinės policijos įstaigos viršininkui ir už migracijos tarnybos darbą atsiskaito teritorinės policijos įstaigos viršininkui (Vilniaus ir Kauno miestų vyriausiųjų policijos komisariatų teritorinių policijos komisariatų pasų poskyriai atitinkamai atsiskaito Vilniaus ir Kauno miestų vyriausiųjų policijos komisariatų viešosios policijos migracijos skyriams) bei Migracijos departamento direktoriui.

10. Migracijos tarnybų viršininkai, vyresnieji specialistai:

10.1. vadovauja migracijos tarnyboms ir atsako už migracijos tarnyboms pavestų uždavinių įgyvendinimą bei funkcijų vykdymą; vadovauja skyriaus struktūriniams padaliniams; teikia siūlymus policijos komisariato vadovui dėl migracijos tarnybos struktūros, pareigybių, veiklos organizavimo, dėl migracijos tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, atleidimo, skatinimo ar tarnybinių nuobaudų skyrimo, atostogų suteikimo bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, priėmimo;

10.2. atstovauja migracijos tarnybai Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose;

10.3. pagal savo kompetenciją užtikrina, kad migracijos tarnyboje būtų vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimai;

10.4. pagal savo kompetenciją nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas, skiria nuobaudas;

10.5. teritorinės policijos įstaigos viršininkui teikia tvirtinti valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, pareigybių aprašymus;

10.6. parengia ir teikia teritorinės policijos įstaigos viršininkui tvirtinti migracijos tarnybos darbo planą, migracijos tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, mokymo planus;

10.7. vykdo kitas jam pavestas funkcijas.

11. Migracijos tarnybų valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, kompetenciją reglamentuoja pareigybių aprašymai.

______________