LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTAMS SKIRTŲ INFORMAVIMO IR PARDAVIMO SKATINIMO VEIKSMŲ VIDAUS RINKOJE IR TREČIOSIOSE ŠALYSE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. gruodžio 3 d. Nr. 3D-642

Vilnius

 

Vadovaudamasis 2000 m. gruodžio 19 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2826/2000 dėl žemės ūkio produktams skirtų informavimo ir skatinimo veiksmų vidaus rinkoje ir 1999 m. gruodžio 14 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2702/1999 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų skatinimo trečiosiose šalyse priemonių bei 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 94/2002, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 2826/2000 dėl žemės ūkio produktams skirtų informavimo ir skatinimo veiksmų vidaus rinkoje taikymo taisykles (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2004 m. spalio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1803/2004) ir 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 2879/2000, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 2702/1999 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų skatinimo trečiosiose šalyse priemonių taikymo taisykles (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2004 m. spalio 18 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1806/2004):

1. Tvirtinu pridedamas:

1.1. Žemės ūkio produktams skirtų informavimo ir pardavimo skatinimo veiksmų trečiosiose šalyse taisykles.

1.2. Žemės ūkio produktams skirtų informavimo ir pardavimo skatinimo veiksmų vidaus rinkoje taisykles.

2. Skiriu VĮ Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūrą atsakingą už 2000 m. gruodžio 19 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 2826/2000, 1999 m. gruodžio 14 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 2702/1999 bei 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 94/2002 ir 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 2879/2000 įgyvendinimą.

 

 

L. E. ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO PAREIGAS                                       JERONIMAS KRAUJELIS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2004 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-642

 

ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTAMS SKIRTŲ INFORMAVIMO IR PARDAVIMO SKATINIMO

VEIKSMŲ TREČIOSIOSE ŠALYSE TAISYKLĖS

 

Žemės ūkio produktams skirtų informavimo ir pardavimo skatinimo veiksmų trečiosiose šalyse skatinimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 1999 m. gruodžio 14 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2702/1999 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų skatinimo trečiosiose šalyse priemonių ir 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 2879/2000, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 2702/1999 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų skatinimo trečiosiose šalyse priemonių taikymo taisykles (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2004 m. spalio 18 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1806/2004).

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės ūkio produktams skirtus informavimo ir pardavimo skatinimo veiksmus trečiosiose šalyse koordinuoja Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos paskirta valstybės įmonė Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūra (toliau – Rinkos reguliavimo agentūra).

2. Taisyklės yra skirtos atitinkamiems sektoriams atstovaujančioms prekybos federacijoms arba tarpšakinėms organizacijoms, norinčioms gauti paramą žemės ūkio produktams skirtiems informavimo ir pardavimo skatinimo veiksmams.

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Pareiškėjas – atitinkamiems sektoriams atstovaujančios prekybos federacijos arba tarpšakinės organizacijos, atsakančios už programos įgyvendinimą. Pareiškėjas yra tiesioginis paramos gavėjas.

Paraiška – dokumentas, kuriame pateikiama bendra informacija apie pareiškėją bei vykdančiąją instituciją.

Vykdančioji institucijapareiškėjo konkurso būdu pasirinkta institucija numatytos programos priemonėms įgyvendinti.

4. Kvietimas dalyvauti konkurse skelbiamas šalies spaudoje.

Pasirinkdamas vykdančiąją instituciją, pareiškėjas turi užtikrinti, kad konkurse dalyvautų ūkio subjektai, kurie turi teisę užsiimti tam tikra veikla ir nėra susiję su konkursą organizuojančiu pareiškėju pavaldumo (turintys teisę kontroliuoti vienas kitą, daryti įtaką priimant sprendimus ūkinėje-komercinėje veikloje, renkant valdymo organų narius, administracijos vadovą ir pan.), giminystės, šeimos (sutuoktinis, artimas giminaitis) ar svainystės ryšiais.

Pareiškėjas pasirenka vykdančiąją instituciją pagal ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, kai sutartis sudaroma su ūkio subjektu, pateikusiu naudingiausią pasiūlymą, išrinktą pagal kriterijus, susijusius su programos priemonių įgyvendinimu (kaina, kokybė, praktiniai sugebėjimai, techniniai reikalavimai ir kt.), ir surinkusiu didžiausią balų sumą. Pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų lyginamieji svoriai išreiškiami balų intervalais, į kuriuos patenka kiekvienam kriterijui priskiriama reikšmė. Kainos lyginamasis svoris neturi būti mažesnis kaip 60 – kai vertinama kaina ir dar trys ar daugiau kriterijai, 70 – kai vertinama kaina ir dar du kriterijai, 80 – kai vertinama kaina ir dar vienas kriterijus. Kainos lyginamojo svorio ir kitų kriterijų lyginamųjų svorių suma turi būti lygi 100.

 

II. PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

5. Norėdamas gauti paramą, pareiškėjas Rinkos reguliavimo agentūrai pateikia:

5.1. Paraišką, kurioje turi būti nurodyta:

5.1.1. pareiškėjo pavadinimas, buveinė, el. paštas, tel., faksas;

5.1.2. informacija apie pareiškėjo reprezentatyvumą atitinkamame sektoriuje (užimama rinkos dalis, gamybos, prekybos apimtys ir kt.) bei jo praktiniai sugebėjimai tinkamai prižiūrėti planuojamos programos įgyvendinimą;

5.1.3. informacija apie konkurso būdu atrinktą vykdančiąją instituciją, įrodanti, kad ji gali tinkamai įgyvendinti planuojamą programą (išsamus konkurso procedūros aprašymas, finansavimo šaltiniai, užimama rinkos dalis ir kt).

5.2. Programą, kurioje pateikiama išsami informacija apie:

5.2.1. atitinkamą 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 2879/2000 priede minimą produktą bei jo savybes;

5.2.2. būklę produkto rinkoje;

5.2.3. programos trukmę;

5.2.4. tikslines valstybes;

5.2.5. programos tikslus bei jiems pasiekti planuojamą strategiją ir jos efektyvumą.

5.2.6. programos įgyvendinimo planą;

5.2.7. vykdančiąją instituciją (pavadinimas, buveinė, veikla);

5.2.8. detalią programos sąmatą;

5.3. Papildomus dokumentus:

5.3.1. dokumentą, patvirtinantį pareiškėjo teisinį statusą (pareiškėjo registravimo pažymėjimo kopiją);

5.3.2. pareiškėjo dvejų paskutinių metų finansinių ataskaitų kopijas;

5.3.3. vykdančiosios institucijos dvejų paskutinių metų finansinių ataskaitų kopijas;

5.3.4. programos rizikos ir ekonominės naudos vertinimą;

5.3.5. Valstybinės mokesčių inspekcijos pažymą už ataskaitinius metus, patvirtinančią, kad pareiškėjas neturi neįvykdytų mokestinių įsipareigojimų biudžetui, ir Valstybinio socialinio draudimo valdybos pažymą apie atsiskaitymą fondui (teikia tuomet, jei registruotas draudėju);

5.3.6. Valstybinės mokesčių inspekcijos pažymą už ataskaitinius metus, patvirtinančią, kad vykdančioji institucija neturi neįvykdytų mokestinių įsipareigojimų biudžetui, ir Valstybinio socialinio draudimo valdybos pažymą apie atsiskaitymą fondui (teikia tuomet, jei registruotas draudėju);

5.3.7. pareiškėjo pasirašytą patvirtinimą, kad programa negauna jokio kito finansavimo iš ES arba nacionalinės paramos programų;

5.3.8. Rinkos reguliavimo agentūrai pareikalavus – kitus dokumentus, reikalingus įsitikinti, ar pareiškėjas atitinka 1999 m. gruodžio 14 d. Tarybos reglamente (EB) Nr. 2702/1999 ir 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 2879/2000 keliamus reikalavimus.

6. Paraiška su programa ir papildomais dokumentais turi būti pateikta trimis susegtais egzemplioriais 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 2879/2000 7 straipsnio 1 dalyje numatytais terminais.

 

III. PARAIŠKų ATRANKOS TVARKA

 

7. Rinkos reguliavimo agentūra priima paraiškas su programa ir papildomais dokumentais bei įvertina, ar jos atitinka reikalavimus, nustatytus 1999 m. gruodžio 14 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2702/1999 ir 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 2879/2000. Sprendimas priimamas remiantis Rinkos reguliavimo agentūros nustatytomis aprobuotomis vidaus procedūromis. Pareiškėjai, kurių pateiktos paraiškos su programomis ir papildomais dokumentais neatitinka minėtų reglamentų reikalavimų, per mėnesį nuo paraiškos gavimo informuojami raštu, nurodant neatitikimus.

8. Paraiška su programa atmetama, jeigu:

8.1. neatitinka 1999 m. gruodžio 14 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2702/1999 ir 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 2879/2000 nustatytų reikalavimų ir gairių;

8.2 paraiškoje ar kituose pateiktuose dokumentuose nurodyta klaidinga arba ne visa reikalinga informacija;

8.3. pridėti ne visi reikalaujami pateikti dokumentai;

8.4. paraiška pasirašyta neįgalioto asmens arba nepridėtas įgaliojimas (jei reikia).

9. Rinkos reguliavimo agentūra 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 2879/2000 9 straipsnio 1 dalyje nurodytais terminais išsiunčia ES Komisijai programų ir jas pasiūliusių organizacijų sąrašą bei po vieną kiekvienos paraiškos bei programos su papildomais dokumentais kopiją.

10. Rinkos reguliavimo agentūra ne vėliau kaip likus trims savaitėms iki 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 2879/2000 9 straipsnio 1 dalyje nurodyto termino pateikia Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai ES Komisijai siunčiamų paraiškų su programomis ir papildomais dokumentais kopijas.

11. ES Komisija, gavusi paraiškas su programomis ir papildomais dokumentais, įvertina jų atitikimą 1999 m. gruodžio 14 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 2702/1999 ir 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 2879/2000 reikalavimus. Nustačiusi neatitikimus, ES Komisija informuoja Rinkos reguliavimo agentūrą, kad atitinkama programa (ar jos dalis) neatitinka keliamų reikalavimų.

12. ES Komisija sprendimą dėl programų, kurioms bus suteikta parama, priima 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 2879/2000 9 straipsnio 3 dalyje nustatytais terminais. Rinkos reguliavimo agentūra informuoja pareiškėjus apie ES Komisijos sprendimą ne vėliau kaip per 1 savaitę po sprendimo paskelbimo.

13. Programos finansavimo sutartis tarp Rinkos reguliavimo agentūros ir pareiškėjo pasirašoma 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 2879/2000 11 straipsnio 2 dalyje numatytais terminais, pareiškėjui pateikus Rinkos reguliavimo agentūrai 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 2879/2000 11 straipsnio 3 dalyje nustatyto dydžio sutarties įvykdymo užtikrinimą. Sutarties forma yra standartinė ir pateikiama ES Komisijos.

14. Rinkos reguliavimo agentūra vykdo programų įgyvendinimo priežiūrą bei lėšų panaudojimo kontrolę, planuoja ir inicijuoja techninius, administracinius ir apskaitos patikrinimus, siekdama nustatyti, ar pateikta informacija ir dokumentai yra tikslūs ir ar vykdomi visi sutartiniai įsipareigojimai bei 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 2879/2000 13 straipsnio 7 dalyje nustatyta tvarka teikia ES Komisijai sutarties vykdymo ataskaitas.

15. Programų vykdymo patikra inicijuojama bent vieną kartą per programos vykdymo laikotarpį ir/arba po prašymo dėl galutinio mokėjimo pateikimo.

16. Patikros aktas surašomas dviem egzemplioriais, vienas lieka patikros objektui, kitas – patikrą atlikusiam Rinkos reguliavimo agentūros darbuotojui.

 

IV. PROGRAMŲ FINANSAVIMO TVARKA

 

17. Patvirtintų programų vykdymą finansuoja pareiškėjas. ES Komisija kompensuoja 50 procentų patvirtintos programos išlaidų, kaip tai yra numatyta 1999 m. gruodžio 14 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2702/1999 bei Komisijos 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 2879/2000. 20% programos kaštų dengiama iš Kaimo rėmimo programos ar, Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimu, kitokių valstybės lėšų.

18. Prašymai dėl tarpinių mokėjimų pateikiami 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 2879/2000 13 straipsnio 1 dalyje numatyta tvarka.

19. Jeigu prašymas dėl tarpinio mokėjimo ir atitinkami dokumentai pateikiami pavėluotai, taikomos 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 2879/2000 13 straipsnio 2 dalies trečioje pastraipoje numatytos priemonės.

20. Tarpinių mokėjimų bendra suma negali viršyti 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 2879/2000 13 straipsnio 1 dalyje numatytos sumos.

21. Rinkos reguliavimo agentūra informuoja Nacionalinę mokėjimo agentūrą prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – NMA) apie paraiškų paramai gauti teikimą bei jų atranką ir patikras.

22. Rinkos reguliavimo agentūra, priėmusi sprendimą dėl programų apmokėjimo, NMA pateikia dokumentus, pagrindžiančius apmokėjimą.

23. NMA atlieka iš Rinkos reguliavimo agentūros gautų dokumentų, susijusių su apmokėjimu, patikrą, autorizuotus duomenis užfiksuoja apskaitoje, užsako ir išmoka lėšas Pareiškėjui 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 2879/2000 12 straipsnio 2 dalyje numatytais terminais.

24. NMA atlieka išmokėtų lėšų apskaitą bei informuoja Rinkos reguliavimo agentūrą apie atliktus bei nepavykusius atlikti mokėjimus.

25. Įsipareigojimų įvykdymo užtikrinimo priemones administruoja NMA.

26. NMA parengia finansines ataskaitas, susijusias su programomis, ir teikia jas ES Komisijai, Žemės ūkio ministerijai, Rinkos reguliavimo agentūrai ir Finansų ministerijai.

 

V. ATSAKOMYBĖ

 

27. Pareiškėjai atsako už tinkamą 1999 m. gruodžio 14 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 2702/1999 ir 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 2879/2000 bei šių taisyklių nuostatų laikymąsi.

28. Pareiškėjai, gavę paramą neteisėtai, arba asmenys, prisidėję prie neteisėtos paramos gavimo (sąmoningai patvirtinę klaidingus duomenis), atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

29. Pareiškėjas, gavęs jam nepriklausančius pinigus, turi juos grąžinti NMA bei atsako 2000 m. gruodžio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 2879/2000 15 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

30. Pasikeitus šiose taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos teisės aktų nuostatos.

31. Informacija, susijusi su šių taisyklių taikymu, teikiama interneto tinklalapyje www.litfood.lt.

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2004 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-642

 

ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTAMS SKIRTŲ INFORMAVIMO IR PARDAVIMO SKATINIMO VEIKSMŲ VIDAUS RINKOJE TAISYKLĖS

 

Žemės ūkio produktams skirtų informavimo ir pardavimo skatinimo veiksmų vidaus rinkoje taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2000 m. gruodžio 19 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2826/2000 dėl žemės ūkio produktams skirtų informavimo ir skatinimo veiksmų vidaus rinkoje ir 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 94/2002, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 2826/2000 dėl žemės ūkio produktams skirtų informavimo ir skatinimo veiksmų vidaus rinkoje taikymo taisykles (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2004 m. spalio 15 d. Komisijos reglamentu Nr. 1803/2004).

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės ūkio produktams skirtus informavimo ir pardavimo skatinimo veiksmus vidaus rinkoje koordinuoja Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos paskirta valstybės įmonė Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūra (toliau – Rinkos reguliavimo agentūra).

2. Taisyklės yra skirtos atitinkamiems sektoriams atstovaujančioms prekybos federacijoms arba tarpšakinėms organizacijoms, norinčioms gauti paramą žemės ūkio produktams skirtiems informavimo ir pardavimo skatinimo veiksmams.

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Pareiškėjas – atitinkamiems sektoriams atstovaujančios prekybos federacijos arba tarpšakinės organizacijos, atsakančios už programos įgyvendinimą. Pareiškėjas yra tiesioginis paramos gavėjas.

Paraiška – dokumentas, kuriame pateikiama bendra informacija apie pareiškėją bei vykdančiąją instituciją programos priemonėms įgyvendinti

Vykdančioji institucijapareiškėjo konkurso būdu pasirinkta institucija numatytos programos priemonėms įgyvendinti.

4. Kvietimas dalyvauti konkurse skelbiamas šalies spaudoje.

Pasirinkdamas vykdančiąją instituciją, pareiškėjas turi užtikrinti, kad konkurse dalyvautų ūkio subjektai, kurie turi teisę užsiimti tam tikra veikla ir nėra susiję su konkursą organizuojančiu pareiškėju pavaldumo (turintys teisę kontroliuoti vienas kitą, daryti įtaką priimant sprendimus ūkinėje-komercinėje veikloje, renkant valdymo organų narius, administracijos vadovą ir pan.), giminystės, šeimos (sutuoktinis, artimas giminaitis) ar svainystės ryšiais.

Pareiškėjas pasirenka vykdančiąją instituciją pagal ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, kai sutartis sudaroma su ūkio subjektu, pateikusiu naudingiausią pasiūlymą, išrinktą pagal kriterijus, susijusius su programos priemonių įgyvendinimu (kaina, kokybė, praktiniai sugebėjimai, techniniai reikalavimai ir kt.), ir surinkusiu didžiausią balų sumą. Pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų lyginamieji svoriai išreiškiami balų intervalais, į kuriuos patenka kiekvienam kriterijui priskiriama reikšmė. Kainos lyginamasis svoris neturi būti mažesnis kaip 60 – kai vertinama kaina ir dar trys ar daugiau kriterijai, 70 – kai vertinama kaina ir dar du kriterijai, 80 – kai vertinama kaina ir dar vienas kriterijus. Kainos lyginamojo svorio ir kitų kriterijų lyginamųjų svorių suma turi būti lygi 100.

 

II. PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

5. Norėdamas gauti paramą, pareiškėjas Rinkos reguliavimo agentūrai pateikia:

5.1. Paraišką, kurioje turi būti nurodyta:

5.1.1. pareiškėjo pavadinimas, buveinė, el. paštas, tel., faksas;

5.1.2. informacija apie pareiškėjo reprezentatyvumą atitinkamame sektoriuje (užimama rinkos dalis, gamybos, prekybos apimtys ir kt.) bei jo praktiniai sugebėjimai tinkamai prižiūrėti planuojamos programos įgyvendinimą;

5.1.3. informacija apie konkurso būdu atrinktą vykdančiąją instituciją, įrodanti, kad ji gali tinkamai įgyvendinti planuojamą programą (išsamus konkurso procedūros aprašymas, finansavimo šaltiniai, užimama rinkos dalis ir kt);

5.2. Programą, kurioje pateikiama išsami informacija apie:

5.2.1. atitinkamą produktą bei jo savybes;

5.2.2. būklę produkto rinkoje;

5.2.3. programos trukmę;

5.2.4. tikslines valstybes nares;

5.2.5. programos tikslus bei jiems pasiekti planuojamą strategiją ir jos efektyvumą;

5.2.6. programos įgyvendinimo planą;

5.2.7. vykdančiąją instituciją (pavadinimas, veikla, buveinė);

5.2.8. detalią programos sąmatą;

5.3. Papildomus dokumentus:

5.3.1. dokumentą, patvirtinantį pareiškėjo teisinį statusą (pareiškėjo registravimo pažymėjimo kopiją);

5.3.2. pareiškėjo dvejų paskutinių metų finansinių ataskaitų kopijas;

5.3.3. vykdančiosios institucijos dvejų paskutinių metų finansinių ataskaitų kopijas;

5.3.4. programos rizikos ir ekonominės naudos vertinimą;

5.3.5. Valstybinės mokesčių inspekcijos pažymą už ataskaitinius metus, patvirtinančią, kad pareiškėjas neturi neįvykdytų mokestinių įsipareigojimų biudžetui, ir Valstybinio socialinio draudimo valdybos pažymą apie atsiskaitymą fondui (teikia tuomet, jei registruotas draudėju);

5.3.6. Valstybinės mokesčių inspekcijos pažymą už ataskaitinius metus, patvirtinančią, kad vykdančioji institucija neturi neįvykdytų mokestinių įsipareigojimų biudžetui, ir Valstybinio socialinio draudimo valdybos pažymą apie atsiskaitymą fondui (teikia tuomet, jei registruotas draudėju);

5.3.7. pareiškėjo pasirašytą patvirtinimą, kad programa negauna jokio kito finansavimo iš ES arba nacionalinės paramos programų.

5.3.8. Rinkos reguliavimo agentūrai pareikalavus – kitus dokumentus, reikalingus įsitikinti, ar pareiškėjas atitinka 2000 m. gruodžio 19 d. Tarybos reglamente (EB) Nr. 2826/2000 ir 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 94/2002 keliamus reikalavimus.

6. Paraiška su programa ir papildomais dokumentais turi būti pateikta trimis susegtais egzemplioriais 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 94/2002 5 straipsnio 1 dalyje numatytais terminais.

 

III. PARAIŠKų ATRANKOS TVARKA

 

7. Rinkos reguliavimo agentūra priima paraiškas su programa ir papildomais dokumentais bei įvertina, ar jos atitinka reikalavimus, nustatytus 2000 m. gruodžio 19 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2826/2000 ir 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 94/2002. Sprendimas priimamas remiantis Rinkos reguliavimo agentūros nustatytomis aprobuotomis vidaus procedūromis. Pareiškėjai, kurių pateiktos paraiškos su programomis ir papildomais dokumentais neatitinka minėtų reglamentų reikalavimų, per mėnesį nuo paraiškos gavimo informuojami raštu, nurodant neatitikimus.

8. Paraiška su programa atmetama, jeigu:

8.1. neatitinka 2000 m. gruodžio 19 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2826/2000 ir 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 94/2002 nustatytų reikalavimų ir gairių;

8.2. paraiškoje ar kituose pateiktuose dokumentuose nurodyta klaidinga arba ne visa reikalinga informacija;

8.3. pridėti ne visi reikalaujami pateikti dokumentai;

8.4. paraiška pasirašyta neįgalioto asmens arba nepridėtas įgaliojimas (jei reikia).

9. Rinkos reguliavimo agentūra 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 94/2002 7 straipsnio 1 dalyje nurodytais terminais ES Komisijai išsiunčia programų ir jas pasiūliusių organizacijų sąrašą bei po vieną kiekvienos paraiškos bei programos su papildomais dokumentais kopiją.

10. Rinkos reguliavimo agentūra ne vėliau kaip likus trims savaitėms iki 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 94/2002 7 straipsnio 1 dalyje nurodyto termino pateikia Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai ES Komisijai siunčiamų paraiškų su programomis ir papildomais dokumentais kopijas.

11. ES Komisija, gavusi paraiškas su programomis ir papildomais dokumentais, įvertina jų atitikimą 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 94/2002 ir 2000 m. gruodžio 19 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 2826/2000 reikalavimus. Nustačiusi neatitikimus, ES Komisija informuoja Rinkos reguliavimo agentūrą, kad atitinkama programa (ar jos dalis) neatitinka keliamų reikalavimų.

12. ES Komisija sprendimą dėl programų, kurioms bus suteikta parama, priima 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 94/2002 7 straipsnio 3 dalyje nustatytais terminais. Rinkos reguliavimo agentūra informuoja pareiškėjus apie ES Komisijos sprendimą ne vėliau kaip per 1 savaitę po sprendimo paskelbimo.

13. Programos finansavimo sutartis tarp Rinkos reguliavimo agentūros ir Pareiškėjo pasirašoma 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 94/2002 9 straipsnio 3 dalyje numatytais terminais, pareiškėjui pateikus Rinkos reguliavimo agentūrai reglamento Nr. 94/2002 10 straipsnio 3 dalyje nustatyto dydžio sutarties įvykdymo užtikrinimą. Sutarties forma yra standartinė ir pateikiama ES Komisijos.

14. Rinkos reguliavimo agentūra vykdo programų įgyvendinimo priežiūrą bei lėšų panaudojimo kontrolę, planuoja ir inicijuoja techninius, administracinius ir apskaitos patikrinimus, siekdama nustatyti, ar pateikta informacija ir dokumentai yra tikslūs ir ar vykdomi visi sutartiniai įsipareigojimai, bei 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 94/2002 12 straipsnio 7 dalyje nustatyta tvarka teikia ES Komisijai sutarties vykdymo ataskaitas.

15. Programų vykdymo patikra inicijuojama bent vieną kartą per programos vykdymo laikotarpį ir/arba po prašymo dėl galutinio mokėjimo pateikimo.

16. Patikros aktas surašomas dviem egzemplioriais, vienas lieka patikros objektui, kitas – patikrą atlikusiam Rinkos reguliavimo agentūros darbuotojui.

 

IV. PROGRAMŲ FINANSAVIMO TVARKA

 

17. Patvirtintų programų vykdymą finansuoja pareiškėjas. ES Komisija kompensuoja 50 procentų patvirtintos programos išlaidų, kaip tai yra numatyta 2000 m. gruodžio 19 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2826/2000 bei 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 94/2002. 20% programos kaštų dengiama iš Kaimo rėmimo programos ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimu kitokių valstybės lėšų.

18. Prašymai dėl tarpinių mokėjimų pateikiami 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 94/2002 12 straipsnio 1 dalyje numatyta tvarka.

19. Jeigu prašymas dėl tarpinio mokėjimo ir atitinkami dokumentai pateikiami pavėluotai, taikomos 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 94/2002 12 straipsnio 2 dalies trečioje pastraipoje numatytos priemonės.

20. Tarpinių mokėjimų bendra suma negali viršyti 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 94/2002 12 straipsnio 1 dalyje numatytos sumos.

21. Rinkos reguliavimo agentūra informuoja Nacionalinę mokėjimo agentūrą prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – NMA) apie paraiškų paramai gauti teikimą bei jų atranką ir patikras.

22. Rinkos reguliavimo agentūra, priėmusi sprendimą dėl programų apmokėjimo, NMA pateikia dokumentus, pagrindžiančius apmokėjimą.

23. NMA atlieka iš Rinkos reguliavimo agentūros gautų dokumentų, susijusių su apmokėjimu, patikrą, autorizuotus duomenis užfiksuoja apskaitoje, užsako ir išmoka lėšas pareiškėjui 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 94/2002 12 straipsnio 5 dalyje numatytais terminais.

24. NMA atlieka išmokėtų lėšų apskaitą bei informuoja Rinkos reguliavimo agentūrą apie atliktus bei nepavykusius atlikti mokėjimus.

25. Įsipareigojimų įvykdymo užtikrinimo priemones administruoja NMA.

26. NMA parengia finansines ataskaitas, susijusias su programomis, ir teikia jas ES Komisijai, Žemės ūkio ministerijai, Rinkos reguliavimo agentūrai ir Finansų ministerijai.

 

V. ATSAKOMYBĖ

 

27. Pareiškėjai atsako už tinkamą 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 94/2002 ir 2000 m. gruodžio 19 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 2826/2000 bei šių taisyklių nuostatų laikymąsi.

28. Pareiškėjai, gavę paramą neteisėtai, arba asmenys, prisidėję prie neteisėtos paramos gavimo (sąmoningai patvirtinę klaidingus duomenis), atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

29. Pareiškėjas, gavęs jam nepriklausančius pinigus, turi juos grąžinti NMA bei atsako 2002 m. sausio 18 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 94/2002 14 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

30. Pasikeitus šiose taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos teisės aktų nuostatos.

31. Informacija, susijusi su šių taisyklių taikymu, teikiama interneto tinklalapyje www.litfood.lt.

______________