MOKESTINIŲ GINČŲ KOMISIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS PIRMININKO

 

Į S A K Y M A S

DĖL MOKESTINIŲ GINČŲ KOMISIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2004 m. lapkričio 25 d. Nr. 1-14

Vilnius

 

Vadovaudamasis Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 2 d. nutarimu Nr. 1119 (Žin., 2004, Nr. 136-4946), 13.6 punktu,

tvirtinu Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentą (pridedama).

 

 

 

KOMISIJOS PIRMININKAS                                                                            JUOZAS RĖKSNYS

 

 

Patvirtinta

Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pirmininko

2004 m. lapkričio 25 d. įsakymu Nr. 1-14

 

MOKESTINIŲ GINČŲ KOMISIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DARBO REGLAMENTAS

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentas (toliau – Darbo reglamentas) nustato Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Komisija) darbo tvarką.

2. Komisija yra viešasis juridinis asmuo – biudžetinė įstaiga, kurią steigia, Komisijos narių skaičių nustato ir nuostatus tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

3. Komisija už savo veiklą kartą per metus atsiskaito Lietuvos Respublikos Vyriausybei, pateikdama metinę veiklos ataskaitą.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (Žin., 2004, Nr. 63-2243) bei kitais įstatymais, Komisijos nuostatais, Darbo reglamentu ir kitais teisės aktais.

5. Komisija dirbdama keičiasi informacija su mokesčių administratoriais, Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių institucijomis įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

6. Komisija turi savo sąskaitas banke ir antspaudą. Komisijos buveinės adresas: Vilniaus g. 27, LT-01119 Vilnius, interneto tinklalapio adresas: www.mgk.lt.

 

II. KOMISIJOS STRUKTŪRA IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

7. Komisiją sudaro Komisijos pirmininkas ir kiti Komisijos nariai. Bendrą Komisijos narių skaičių nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

8. Komisijoje sudaroma valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, administracija, kurios struktūra formuojama atsižvelgiant į įstatymų ir kitų teisės aktų Komisijai nustatytas funkcijas.

9. Komisijos administracijos struktūrą, etatų ir pareigybių sąrašą tvirtina Komisijos pirmininkas, neviršydamas darbo užmokesčiui patvirtintų lėšų. Komisijos pirmininkas taip pat tvirtina Komisijos struktūrinių padalinių nuostatus bei Komisijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus.

Didžiausią leistiną valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, skaičių Komisijoje tvirtina Vyriausybė.

10. Komisijos veikla organizuojama vadovaujantis Vyriausybės aprobuotais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Vyriausybės programa ir derinamais su Valstybės ilgalaikės raidos strategija. Komisijos strateginių veiklos planų rengimui ir įgyvendinimui organizuoti ir koordinuoti Komisijoje gali būti sudaroma strateginio planavimo grupė, kurios sudėtį tvirtina Komisijos pirmininkas.

11. Komisijos posėdžius organizuoja ir Komisijai vadovauja jos pirmininkas. Kai Komisijos pirmininko nėra, laikinai jį pavaduoja vienas iš Komisijos narių, paskirtas Komisijos pirmininko įsakymu.

12. Komisijos pirmininkas vykdo šias funkcijas:

12.1. vadovauja Komisijos darbui;

12.2. paveda Komisijos nariui pristatyti mokesčių mokėtojo skundą Komisijai;

12.3. pirmininkauja Komisijos posėdžiams;

12.4. priima į pareigas ir atleidžia iš jų Komisijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;

12.5. teisės aktų nustatyta tvarka nustato Komisijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartį, pareiginių algų, priedų bei priemokų dydžius, skatina juos bei skiria jiems tarnybines ir drausmines nuobaudas;

12.6. tvirtina Komisijos vidaus darbo tvarką reglamentuojančius teisės aktus;

12.7. teikia Vyriausybei Komisijos veiklos ataskaitas;

12.8. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, įforminamus Komisijos pirmininko blanke;

12.9. vykdo kitas jam priskirtas funkcijas.

 

III. Pasirengimas nagrinėti skundą

 

13. Skundai Komisijai turi atitikti įstatymų nustatytus reikalavimus. Visi Komisijoje gauti skundai registruojami Mokesčių mokėtojų skundų registracijos žurnale ir nedelsiant perduodami Komisijos pirmininkui. Komisijos pirmininkas paveda vienam iš Komisijos narių pristatyti mokesčių mokėtojo skundą ir su juo susijusią mokestinio ginčo bylos medžiagą Komisijos posėdyje, t. y. ant skundo rašo rezoliuciją, nurodydamas Komisijos nario vardą ir pavardę. Skundai su rezoliucijomis grąžinami į skundus registruojantį padalinį, rezoliucijos surašomos į Mokesčių mokėtojų skundų registracijos žurnalą ir skundai perduodami Komisijos nariams pasirašytinai.

14. Komisijos narys, kuriam pavesta pristatyti mokesčių mokėtojo skundą Komisijos posėdyje, o jei šio Komisijos nario nėra dėl atostogų, ligos, komandiruotės ar kitų objektyvių priežasčių, Komisijos pirmininko nurodymu kitas Komisijos narys per penkias darbo dienas nuo skundo gavimo Komisijoje dienos įvertina, ar skundą galima priimti, t. y. patikrina, ar skundas priklauso Komisijos kompetencijai, ar skundas pateiktas laikantis įstatymų nustatytos tvarkos ir atitinka jų reikalavimus.

Jeigu reikia gauti iš kompetentingų institucijų informaciją dėl skundo padavimo termino, Komisijos narys įvertina, ar skundą galima priimti, per penkias darbo dienas nuo šios informacijos gavimo Komisijoje dienos.

15. Nustatęs, kad skundas neatitinka Mokesčių administravimo įstatyme nurodytų reikalavimų (klaidingas ar kitoks skundo pavadinimas nėra trūkumas, dėl kurio skundas būtų nenagrinėjamas), tačiau trūkumus galima pašalinti, Komisijos narys nustato 15 dienų terminą trūkumams pašalinti ir raštu informuoja apie tai mokesčių mokėtoją nurodydamas, kokių Mokesčių administravimo įstatymo reikalavimų mokesčių mokėtojo skundas neatitinka. Terminas trūkumams pašalinti pradedamas skaičiuoti nuo dienos, kurią mokesčių mokėtojui įteiktas Komisijos nario sprendimas, įformintas Komisijos blanke ir Komisijos nario pasirašytas. Jeigu mokesčių mokėtojas per nustatytą 15 dienų terminą įvykdo sprendime nurodytus reikalavimus, skundas nagrinėjamas ir laikomas paduotu pradinio jo pateikimo dieną, o skundo mokestiniame ginče išnagrinėjimo terminai pradedami skaičiuoti nuo reikalavimų įvykdymo dienos. Per nustatytą terminą skundo trūkumų nepašalinus, skundas laikomas nepaduotu ir grąžinamas jį padavusiam mokesčių mokėtojui.

Jeigu mokesčių mokėtojas nepašalina skundo trūkumų, atsiradusių dėl Mokesčių administravimo įstatyme nustatyto reikalavimo nurodyti aplinkybes, kuriomis pareiškėjas grindžia savo reikalavimą, ir tai patvirtinančius įrodymus, tačiau mokesčių mokėtojo skunde yra kitų reikalavimų, pagrįstų skunde nurodytomis aplinkybėmis ir įrodymais, skundas mokesčių mokėtojui negrąžinamas ir Komisija išnagrinėja mokesčių mokėtojo skundą dėl tų reikalavimų, kurie yra pagrįsti skunde nurodytomis aplinkybėmis ir įrodymais. Šiuo atveju skundo mokestiniame ginče išnagrinėjimo terminas skaičiuojamas nuo kitos dienos, kai pasibaigia mokesčių mokėtojui nustatytas skundo trūkumų pašalinimo terminas.

16. Mokesčių mokėtojo, praleidusio įstatymo nustatytą skundo padavimo terminą, prašymu šis terminas Komisijos sprendimu gali būti atnaujintas, jeigu prašyme nurodytas skundo padavimo termino praleidimo priežastis Komisija pripažįsta svarbiomis. Kartu su prašymu atnaujinti skundo padavimo terminą turi būti paduodamas ir skundas, kurio padavimo terminas yra praleistas. Priėmus sprendimą atnaujinti praleistą terminą skundui paduoti, skundo mokestiniame ginče išnagrinėjimo terminas skaičiuojamas nuo minėtojo Komisijos sprendimo priėmimo dienos.

Jeigu skundo padavimo terminas yra praleistas ir mokesčių mokėtojas skundo padavimo termino neprašo atnaujinti, taip pat kai mokesčių mokėtojo prašymas atnaujinti praleistą skundo padavimo terminą yra nepatenkinamas, skundas laikomas nepaduotu ir grąžinamas jį padavusiam mokesčių mokėtojui.

17. Jeigu yra bent vienas iš Mokesčių administravimo įstatyme ar Komisijos nuostatuose nustatytų pagrindų, dėl kurių mokesčių mokėtojo skundas paliekamas nenagrinėtas arba skundas laikomas nepaduotu ir grąžinamas jį padavusiam mokesčių mokėtojui, Komisijos narys perduoda skundą ir su juo susijusią medžiagą Komisijai svarstyti ir priimti atitinkamą sprendimą.

18. Priėmęs skundą, Komisijos narys, rengdamasis pristatyti jį Komisijos posėdyje, atlieka šiuos veiksmus:

18.1. išanalizuoja mokesčių mokėtojo skundą ir su juo susijusią mokestinio ginčo bylos medžiagą bei parengia pranešimą apie mokesčių mokėtojo skundą. Pranešime nurodomos mokestinio ginčo šalys, skundžiamo mokesčių administratoriaus sprendimo esmė, mokesčių mokėtojo skundo esmė bei pareikšti reikalavimai Komisijai;

18.2. reikiamais atvejais įpareigoja šalis ir nustato terminą pateikti įrodymus, susijusius su nagrinėjamu skundu;

18.3. iš anksto informuoja posėdžių sekretorių apie skundą, įtrauktiną į posėdžio darbotvarkę;

18.4. Darbo reglamente nustatyta tvarka praneša skundą padavusiam mokesčių mokėtojui apie skundo nagrinėjimo Komisijos posėdyje laiką ir vietą;

18.5. atlieka kitus veiksmus, kurių reikia rengiantis nagrinėti skundą.

19. Komisijos narys, kuriam pavesta pristatyti mokesčių mokėtojo skundą Komisijos posėdyje, gali pasitelkti Komisijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, taip pat specialistus (ekspertus), kad jie pateiktų motyvuotą išvadą. Galutinį sprendimą dėl eksperto išvados būtinumo priima Komisijos pirmininkas.

20. Mokesčių mokėtojas ir mokesčių administratorius turi teisę Mokestinių ginčų Komisijoje susipažinti su byloje esančia medžiaga. Norėdamas susipažinti su mokestinio ginčo bylos medžiaga, asmuo turi pateikti jo asmenį bei įgaliojimus liudijančius dokumentus ir pasirašyti išduodamų susipažinti bylų apskaitos žurnale. Susipažįstantis su bylos medžiaga asmuo privalo su jam duota susipažinti byla elgtis rūpestingai ir atsargiai. Susipažįstančiam su bylos medžiaga asmeniui draudžiama išsinešti bylą iš susipažinti skirtos patalpos, perduoti bylą susipažinti neįgaliotiems asmenims, lankstyti lapus, rašinėti pastabas, braukyti, plėšyti ar kitaip gadinti bylos medžiagą. Baigęs susipažinti su bylos medžiaga asmuo grąžina bylą atsakingam Komisijos kanceliarijos darbuotojui, kuris patikrina grąžintą bylą ir užpildo išduodamų susipažinti bylų apskaitos žurnalą.

Jei nustatoma, jog su bylos medžiaga susipažįstantis asmuo pažeidė Darbo reglamente nustatytą susipažinimo su bylų medžiaga tvarką, atsakingas Komisijos kanceliarijos darbuotojas surašo aktą, o asmenims, pažeidusiems minėtą tvarką, taikoma Lietuvos Respublikos įstatymų numatyta atsakomybė.

 

IV. POSĖDŽIO DARBOTVARKĖ IR INFORMAVIMAS APIE posėdžio laiką ir vietą

 

21. Komisijos posėdyje nagrinėjami tik tie mokesčių mokėtojų skundai, kurie Darbo reglamento nustatyta tvarka yra įtraukti į Komisijos posėdžio darbotvarkę (toliau – posėdžio darbotvarkė). Posėdžio darbotvarkę Komisijos narių teikimu ne vėliau kaip prieš 10 dienų iki nustatomos posėdžio datos sudaro posėdžių sekretorius. Prireikus posėdžio darbotvarkė gali būti pakeista ar papildyta. Posėdžio darbotvarkę, jos pakeitimus ar papildymus pasirašo posėdžių sekretorius ir tvirtina Komisijos pirmininkas.

22. Mokestinio ginčo šalys apie skundo nagrinėjimo Komisijos posėdyje laiką ir vietą iš anksto informuojamos raštu. Mokesčių mokėtoją informuoja Komisijos narys, išsiųsdamas pranešimą apie skundo nagrinėjimo Komisijos posėdyje laiką ir vietą, o mokesčių administratorių – posėdžių sekretorius, išsiųsdamas posėdžio darbotvarkę. Jei posėdžio darbotvarkė vėliau buvo pakeista ar papildyta, mokestinio ginčo šalys apie tai informuojamos nedelsiant.

 

V. SKUNDO nagrinėjimas

 

23. Komisija skundus mokestiniuose ginčuose nagrinėja, sprendimus priima ir surašo lietuvių kalba. Mokesčių mokėtojai, nemokantys lietuvių kalbos, Komisijos posėdžio metu turi teisę naudotis vertėjo paslaugomis. Už vertėjo paslaugas mokama iš Komisijai patvirtintų valstybės biudžeto asignavimų. Mokesčių mokėtojas, norėdamas Komisijos posėdžio metu naudotis vertėjo paslaugomis, Komisijai turi pateikti prašymą raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki nustatytos posėdžio datos.

Dokumentai, surašyti kitomis kalbomis, teikiami išversti (nustatyta tvarka patvirtinus vertimą) į lietuvių kalbą.

24. Mokesčių mokėtojų skundai mokestiniuose ginčuose nagrinėjami Komisijos posėdžiuose. Komisijos posėdžiuose taip pat nagrinėjami mokesčių mokėtojų prašymai atnaujinti praleistą skundo padavimo terminą, prašymai atnaujinti mokestinio ginčo bylos procesą, taip pat gali būti nagrinėjami ir kiti mokesčių mokėtojų prašymai.

Komisijos posėdžiai rengiami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka Komisijos posėdžių salėje, posėdžiams pirmininkauja Komisijos pirmininkas. Komisijos posėdžiai yra uždari. Kiti asmenys, išskyrus nurodytus Darbo reglamento 26 punkte, gali dalyvauti Komisijos posėdyje tik esant mokesčių mokėtojo, kurio skundas nagrinėjamas Komisijos posėdyje, rašytiniam sutikimui ir Komisijai leidus.

25. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip trys Komisijos nariai (įskaitant Komisijos pirmininką).

Komisijos narys negali dalyvauti nagrinėjant mokestinį ginčą ir turi būti nušalintas (nusišalinti), jeigu jis yra tiesiogiai ar netiesiogiai suinteresuotas bylos baigtimi, jeigu jis su mokestinio ginčo šalimis yra susijęs šeimos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais arba jis yra buvęs įmonės, dalyvaujančios mokestiniame ginče, darbuotojas ir nuo darbo santykių pasikeitimo praėjo mažiau kaip treji metai, arba yra kitokių aplinkybių, kurios gali turėti įtakos Komisijos nario nešališkumui. Apie tai Komisijos narys privalo informuoti Komisiją. Nušalinimą taip pat gali pareikšti mokestiniame ginče dalyvaujantys asmenys. Nušalinimas turi būti motyvuotas ir pareiškiamas prieš pradedant nagrinėti skundą Komisijos posėdyje. Komisija dėl savo nario (narių) nušalinimo priima protokolinį sprendimą.

26. Į Komisijos posėdį kviečiami mokesčių mokėtojas (jo atstovai) bei mokesčių administratoriaus atstovai. Komisijos posėdyje dalyvauja posėdžio sekretorius, taip pat turi teisę dalyvauti vertėjas, Komisijos specialistai, dalyvavę rengiant bylą nagrinėti Komisijos posėdyje, ekspertai. Jeigu į posėdį neatvyko mokestinio ginčo šalys, skundas gali būti nagrinėjamas joms nedalyvaujant. Kai iki skundo nagrinėjimo Komisijos posėdyje pradžios Komisijoje yra gautas šių asmenų prašymas atidėti skundo nagrinėjimą dėl priežasčių, kurias Komisija pripažįsta svarbiomis, Komisija turi teisę skundo nagrinėjimą atidėti. Jeigu į Komisijos posėdį neatvyko vertėjas ar ekspertas, Komisija, išklausiusi posėdyje dalyvaujančių mokestinio ginčo šalių nuomonę dėl galimumo nagrinėti skundą be neatvykusių vertėjų ar ekspertų, priima sprendimą skundą nagrinėti jiems nedalyvaujant arba skundo nagrinėjimą atidėti.

Komisijai nusprendus skundo nagrinėjimą atidėti, apie paskirtą naują posėdžio laiką mokestiniame ginče dalyvaujantys asmenys bei kviečiamas vertėjas ar ekspertas informuojami Darbo reglamente nustatyta tvarka.

27. Prieš pradedant nagrinėti mokesčių mokėtojo skundą Komisijos posėdyje, posėdžių sekretorius patikrina atvykusių asmenų tapatybę ir jų įgaliojimus patvirtinančius dokumentus.

28. Komisijos posėdį pradeda Komisijos pirmininkas ir praneša, kieno skundas bus nagrinėjamas. Posėdžių sekretorius praneša, kas dalyvauja nagrinėjant mokesčių mokėtojo skundą. Posėdžio pradžioje išsprendžiami šalių prašymai, pareikšti nušalinimai Komisijos nariams, taip pat galimybė nagrinėti skundą neatvykus ginčo šalims, vertėjui ar ekspertui. Jeigu Komisijos posėdyje dalyvauja vertėjas ar ekspertas, šie pasirašytinai įspėjami dėl atsakomybės už slaptos informacijos, susijusios su mokesčių mokėtoju, paskleidimą. Paskui išklausomas Komisijos nario pranešimas apie mokesčių mokėtojo skundą. Po Komisijos nario pranešimo paaiškinimus dėl nagrinėjamo skundo gali pateikti mokesčių mokėtojas ir jo atstovas, po to – mokesčių administratoriaus atstovai ir ekspertai (specialistai). Komisijos nariai Komisijos posėdyje dalyvaujantiems asmenims turi teisę užduoti klausimus, susijusius su nagrinėjamu skundu. Ištyrus skundo mokestiniame ginče esmę, Komisijos pirmininkas paskelbia skundo nagrinėjimo pabaigą.

Jeigu per posėdžio darbotvarkėje nustatytą laiką mokesčių mokėtojo skundas neišnagrinėjamas, Komisija turi teisę skundo nagrinėjimą perkelti į kitą posėdį, apie tai mokestinio ginčo šalis informuojant Darbo reglamente nustatyta tvarka.

29. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Komisijos posėdžių protokolus rašo Komisijos posėdžių sekretorius. Komisijos posėdžio protokole nurodoma posėdžio vieta ir data, posėdžio pradžios ir pabaigos laikas, posėdyje dalyvaujančių asmenų vardai ir pavardės, nagrinėjamo skundo esmė ir posėdyje dalyvaujančių asmenų pasisakymai, Komisijos pirmininko reikalavimu – jo nurodymai dėl posėdžio tvarkos, Komisijos nario reikalavimu – asmeninė jo nuomonė dėl svarstomo klausimo, priimti sprendimai ir balsavimo rezultatai. Priimtas sprendimas ir balsavimo rezultatai, nurodant kaip balsavo kiekvienas Komisijos narys, taip pat Komisijos nario atskiroji nuomonė dėl priimto sprendimo įrašomi į Komisijos posėdžio protokolo priedą. Protokolo priedas nerašomas, jeigu už priimtą sprendimą balsavo visi Komisijos nariai, dalyvavę Komisijos posėdyje ir priimant sprendimą.

Komisijos posėdžio protokolas ir jo priedas surašomi ir pasirašomi per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo pasitarimų kambaryje dienos, bet ne vėliau kaip per 30 dienų nuo Komisijos posėdžio dienos. Komisijos posėdžio protokolą ir jo priedą pasirašo Komisijos pirmininkas ir posėdžio sekretorius bei vizuoja Komisijos nariai, kurie dalyvavo priimant sprendimą.

30. Procesinius klausimus Komisija išsprendžia protokoliniais sprendimais.

31. Komisijos posėdžio eigai, įrodymams fiksuoti ir jiems tirti Komisija gali daryti garso įrašą, taip pat naudoti ir kitas technines priemones. Kitiems asmenims draudžiama Komisijos posėdžio metu filmuoti, fotografuoti, daryti garso ar vaizdo įrašus bei naudoti kitas technines priemones.

32. Visi asmenys, dalyvaujantys nagrinėjant mokestinį ginčą Komisijos posėdyje, privalo paklusti Komisijos pirmininko nurodymams dėl posėdžio tvarkos. Asmenį, kuris mokestinio ginčo nagrinėjimo metu pažeidžia Komisijos posėdžio tvarką, Komisijos pirmininkas įspėja. Jei po pareikšto įspėjimo šis asmuo ir toliau pažeidžia posėdžio tvarką, Komisijos protokoliniu sprendimu asmuo gali būti pašalinamas iš posėdžių salės arba Komisija atideda mokestinio ginčo nagrinėjimą. Apie paskirtą naują posėdžio laiką Komisija praneša mokestiniame ginče dalyvaujantiems asmenims raštu.

33. Mokesčių mokėtojo sutikimu Komisija turi teisę nuspręsti skundą mokestiniame ginče nagrinėti į Komisijos posėdį nekviečiant ginčo šalių ir joms nedalyvaujant, jeigu tai netrukdo objektyviai išnagrinėti mokesčių mokėtojo skundą ir priimti teisėtą bei pagrįstą sprendimą. Sutikimas Komisijai turi būti pareikštas raštu iki skundo įtraukimo į Komisijos posėdžio darbotvarkę dienos. Apie priimtą sprendimą skundą nagrinėti į Komisijos posėdį nekviečiant ginčo šalių ir joms nedalyvaujant Komisija raštu praneša skundą padavusiam mokesčių mokėtojui bei centriniam mokesčių administratoriui.

34. Mokesčių mokėtojas ir mokesčių administratorius Mokesčių administravimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais bei tvarka gali pasirašyti susitarimą dėl mokesčio ir su juo susijusių sumų dydžio. Mokestinio ginčo šalims pasirašius minėtą susitarimą iki Komisijos sprendimo dėl skundo mokestiniame ginče priėmimo, Komisija priima sprendimą nutraukti skundo (ar jo dalies) mokestiniame ginče nagrinėjimą. Mokestinio ginčo šalių susitarimo patvirtintas nuorašas pridedamas prie mokestinio ginčo bylos. Komisijai priėmus sprendimą nutraukti skundo dalies mokestiniame ginče nagrinėjimą, Komisija išnagrinėja mokestinį ginčą likusioje mokesčių mokėtojo skundo dalyje ir priima vieną iš Mokesčių administravimo įstatyme ar Komisijos nuostatuose nurodytų sprendimų.

35. Informacija apie mokesčių mokėtoją, kurią Komisijos nariai, Komisijos valstybės tarnautojai bei darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, sužino vykdydami savo funkcijas, yra laikoma paslaptyje, išskyrus Mokesčių administravimo įstatyme nustatytus atvejus. Kiekvienas šiame punkte nurodytas asmuo, prieš pradėdamas eiti pareigas Komisijoje, pasirašytinai supažindinamas su informacijos apie mokesčių mokėtoją slaptumu bei atsakomybe už neteisėtą informacijos apie mokesčių mokėtoją paskleidimą. Informacija gali būti paskleista rašytiniu mokesčių mokėtojo sutikimu.

 

VI. SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

36. Komisija sprendimą priima per 60 dienų nuo skundo gavimo dienos. Mokesčių mokėtojo prašymu šis terminas Komisijos sprendimu gali būti sutrumpinamas iki 30 dienų. Prašymas sutrumpinti sprendimo priėmimo terminą pateikiamas raštu Mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka paduodant skundą arba gali būti nurodomas pačiame skunde. Dėl mokesčių mokėtojo prašymo sutrumpinti sprendimo priėmimo terminą Komisija priima protokolinį sprendimą. Komisija, nusprendusi patenkinti mokesčių mokėtojo prašymą, protokoliniame sprendime taip pat nurodo konkretų sprendimo mokestiniame ginče priėmimo terminą. Apie priimtą sprendimą Komisija nedelsdama raštu praneša skundą padavusiam mokesčių mokėtojui bei centriniam mokesčių administratoriui.

Mokesčių administravimo įstatyme, Komisijos nuostatuose bei Darbo reglamente nurodyti mokesčių mokėtojų prašymai išnagrinėjami ir sprendimai dėl jų priimami per šiame punkte nustatytą terminą, jeigu įstatymai ar kiti teisės aktai nenustato kitokių terminų.

37. Komisija, išnagrinėjusi mokestinį ginčą, priima vieną iš Mokesčių administravimo įstatyme nurodytų sprendimų.

38. Komisijos nuostatuose nurodytais atvejais Komisija palieka mokesčių mokėtojo skundą ar jo dalį nenagrinėtą, taip pat nutraukia skundo ar jo dalies nagrinėjimą. Komisija, palikdama visą mokesčių mokėtojo skundą nenagrinėtą, taip pat nutraukdama viso mokesčių mokėtojo skundo nagrinėjimą, priima protokolinį sprendimą, o palikdama dalį mokesčių mokėtojo skundo nenagrinėtą, taip pat nutraukdama dalies mokesčių mokėtojo skundo nagrinėjimą tai nurodo Komisijos sprendime, kuris priimamas išnagrinėjus mokestinį ginčą.

39. Komisija Mokesčių administravimo įstatyme bei Komisijos nuostatuose nustatytais atvejais dėl mokesčių mokėtojo skundo ar jo dalies mokestiniame ginče nagrinėjimo sustabdymo bei atnaujinimo priima protokolinį sprendimą ir apie priimtą sprendimą nedelsdama raštu informuoja mokesčių mokėtoją bei mokesčių administratorių.

Komisija priima protokolinį sprendimą Mokesčių administravimo įstatymo nustatytais atvejais skundą laikyti nepaduotu ir grąžinti jį padavusiam mokesčių mokėtojui.

40. Komisija, priimdama sprendimą dėl mokesčių mokėtojo skundo, neatsižvelgia ir nevertina tų mokesčių mokėtojo pateiktų įrodymų, kurie nebuvo pateikti centriniam mokesčių administratoriui, išskyrus atvejus, kai apie jų negalimumą pateikti buvo nurodyta mokesčių mokėtojo skunde centriniam mokesčių administratoriui. Jeigu mokesčių mokėtojas ar mokesčių administratorius Komisijai pateikia kokios nors papildomos medžiagos ar įrodymų iki sprendimo dėl mokesčių mokėtojo skundo priėmimo dienos, jie prijungiami prie mokestinio ginčo bylos. Vėliau pateikta medžiaga ar įrodymai grąžinami juos pateikusiam mokesčių mokėtojui ar mokesčių administratoriui.

41. Komisijos sprendimai priimami pasitarimų kambaryje, išskyrus Komisijos nuostatuose nurodytus atvejus. Priimant sprendimą pasitarimų kambaryje, mokestinio ginčo šalys nedalyvauja. Pasitarimų kambaryje dalyvauja tik Komisijos nariai, kurie nagrinėjo mokestinį ginčą Komisijos posėdyje.

42. Komisijos sprendimai priimami Komisijos narių balsų dauguma, kiekvienam Komisijos nariui turint po vieną balsą. Balso teisė negali būti perduota. Balsams pasidalijus po lygiai, priimamas tas sprendimas, už kurį balsavo Komisijos pirmininkas, o jei šio nėra – už kurį balsavo laikinai jį pavaduojantis Komisijos narys. Balsus skaičiuoja ir balsavimo rezultatus skelbia Komisijos pirmininkas. Balsavimo rezultatai ir priimtas sprendimas fiksuojami Darbo reglamente nustatyta tvarka.

Komisijos sprendime turi būti nurodyti jo priėmimo motyvai ir pagrindai, taip pat mokesčių mokėtojo teisė apskųsti priimtą sprendimą. Komisijos sprendimas įforminamas raštu Komisijos blanke ir patvirtinamas Komisijos antspaudu. Komisijos sprendimus pasirašo Komisijos pirmininkas ir nariai, kurie nagrinėjo mokesčių mokėtojo skundą Komisijos posėdyje ir dalyvavo priimant sprendimą pasitarimų kambaryje.

43. Komisijos priimto sprendimo mokestiniame ginče patvirtintas nuorašas įteikiamas mokesčių mokėtojui ir centriniam mokesčių administratoriui bei segamas į mokesčių mokėtojo skundo bylą. Komisijos priimto sprendimo mokestiniame ginče originalas segamas į atskirą bylą ir saugomas Komisijos archyve.

44. Terminų skaičiavimo tvarką bei Komisijos priimtų sprendimų ar kitų dokumentų įteikimo mokesčių mokėtojui, mokesčių administratoriui bei kitiems asmenims tvarką nustato Mokesčių administravimo įstatymas.

45. Komisijos sprendimai ir protokoliniai sprendimai gali būti apskųsti teismui Mokesčių administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatytomis sąlygomis bei tvarka.

 

VII. Mokestinio ginčo bylos proceso atnaujinimas

 

46. Mokestinio ginčo bylos, kurioje Komisijos sprendimas nustatytu terminu nebuvo apskųstas, procesas gali būti atnaujintas Mokesčių administravimo įstatyme bei Komisijos nuostatuose nustatytais proceso atnaujinimo pagrindais ir tvarka.

47. Mokesčių mokėtojo prašymas dėl mokestinio ginčo proceso atnaujinimo nagrinėjamas vadovaujantis Mokesčių administravimo įstatyme, Komisijos nuostatuose nustatyta tvarka bei Darbo reglamentu.

48. Prašymas dėl proceso atnaujinimo gali būti paduodamas per tris mėnesius nuo tos dienos, kai jį padavęs subjektas sužinojo arba turėjo sužinoti apie aplinkybes, kurios yra proceso atnaujinimo pagrindas. Asmenims, praleidusiems prašymo dėl proceso atnaujinimo padavimo terminą dėl svarbių priežasčių, praleistas terminas gali būti atnaujintas, jeigu prašymas dėl termino atnaujinimo paduotas ne vėliau kaip po vienerių metų nuo sprendimo, kuris nebuvo apskųstas, apskundimo termino pabaigos. Paduodant prašymą atnaujinti praleistą terminą, kartu turi būti paduodamas ir pats prašymas dėl proceso atnaujinimo. Prašymas dėl proceso atnaujinimo negali būti paduodamas, jeigu nuo sprendimo, kuris nebuvo apskųstas, apskundimo termino pabaigos praėjo daugiau kaip penkeri metai. Dėl mokesčių mokėtojo prašymo atnaujinti praleistą prašymo dėl proceso atnaujinimo padavimo terminą Komisija priima protokolinį sprendimą.

49. Prašymui keliami formos bei turinio reikalavimai nurodyti Mokesčių administravimo įstatyme.

50. Jeigu prašymas paduotas nepraleidus įstatymo nustatytų terminų ir yra pagrįstas įstatymo nustatytais proceso atnaujinimo pagrindais, Komisija priima sprendimą dėl proceso atnaujinimo. Apie priimtą sprendimą Komisija nedelsdama raštu praneša prašymą padavusiam mokesčių mokėtojui. Atnaujinus mokestinio ginčo bylos procesą, mokestinis ginčas iš naujo nagrinėjamas Komisijoje Mokesčių administravimo įstatyme, Komisijos nuostatuose bei Darbo reglamente nustatyta tvarka. Jeigu Komisija, išnagrinėjusi mokesčių mokėtojo prašymą dėl proceso atnaujinimo, konstatuoja, jog yra praleisti Mokesčių administravimo įstatyme nustatyti prašymo dėl proceso atnaujinimo padavimo terminai arba prašymas nepagrįstas Mokesčių administravimo įstatyme numatytais proceso atnaujinimo pagrindais, Komisija priima sprendimą neatnaujinti mokestinio ginčo bylos proceso.

 

VIII. Baigiamosios nuostatos

 

51. Darbo reglamentą tvirtina, keičia ar panaikina Komisijos pirmininkas.

52. Darbo reglamentas įsigalioja kitą dieną po jo paskelbimo „Valstybės žiniose“.

53. Darbo reglamentas per tris dienas nuo jo oficialaus paskelbimo „Valstybės žiniose“ turi būti paskelbtas Komisijos interneto tinklalapyje.

______________