LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽMOGAUS PALAIKŲ LAIDOJIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-1505(3)
2007 m. lapkričio 13 d. Nr. 1206
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2007 m. spalio 17 d. sprendimo Nr. 1855 1 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Nepritarti Lietuvos Respublikos žmogaus palaikų laidojimo įstatymo projektui Nr. XP-1505(3) (toliau vadinama – Įstatymo projektas Nr. XP-1505(3) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui atidėti jo svarstymą dėl šių priežasčių:
1. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos laidojimo paslaugų teikimo įstatymo koncepcija (toliau vadinama – Koncepcija), patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 29 d. nutarimu Nr. 87 (Žin., 2007, Nr. 15-531), darbo grupė, sudaryta Ministro Pirmininko 2006 m. vasario 22 d. potvarkiu Nr. 43 (Ministro Pirmininko 2007 m. kovo 22 d. potvarkio Nr. 104 redakcija), baigia rengti Lietuvos Respublikos laidojimo paslaugų teikimo įstatymo projektą, kurio tikslas – reglamentuoti žmonių palaikų laidojimo sąlygas ir tvarką, laidojimo vietų įteisinimą ir tvarkymą, laidojimo paslaugų teikimą, laidojimo paslaugų priežiūrą ir kitus su žmonių palaikų laidojimu susijusius klausimus.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1156 „Dėl Lietuvos Respublikos kremavimo įstatymo projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“ (Žin., 2003, Nr. 88-3990) Lietuvos Respublikos Seimui pateiktas Lietuvos Respublikos kremavimo įstatymo projektas (projekto registracijos Lietuvos Respublikos Seime Nr. IXP-2862), kuriame numatytos kremavimo paslaugų teikimo sąlygos, tvarka, kremavimo veiklos reikalavimai ir kitos nuostatos.
3. Įstatymo projekte Nr. XP-1505(3) nėra svarbių nuostatų dėl religinių bendruomenių ir bendrijų konfesinių kapinių, nors pagal Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymą (Žin., 1995, Nr. 89-1985) jos tokias kapines gali turėti.
4. Įstatymo projektas Nr. XP-1505(3) neišsamiai reglamentuoja laidojimo paslaugas, nes jame nenumatyti reikalavimai tokioms su žmogaus palaikų laidojimu susijusioms laidojimo paslaugoms kaip palaikų priėmimas laidojimo paslaugas teikiančioje įmonėje, laikymas (saugojimas) iki šarvojimo, palaikų parengimas šarvoti, šarvojimas.
5. Įstatymo projekto Nr. XP-1505(3) 11, 16 ir 20 straipsniuose numatytas kremavimo, balzamavimo ir laidojimo paslaugų teikimo veiklos licencijavimas. 2006 m. gruodžio 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2006/123/EB dėl paslaugų vidaus rinkoje (OL L 376, p. 36) šalys narės raginamos mažinti administracinius verslo suvaržymus.
Atsižvelgiant į 2006 m. gruodžio 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2006/123/EB dėl paslaugų vidaus rinkoje, Koncepcijoje numatytas tik kremavimo veiklos licencijavimas. Kitų laidojimo paslaugų (tarp jų ir balzamavimo) teikimui numatomos mažiau verslą ribojančios priemonės, nustačius įstatyme pagrindinius reikalavimus paslaugų teikėjams, jų veiklos reikalavimus, pagrindinius etikos principus, jų laikymosi kontrolę ir atsakomybę už reikalavimų nesilaikymą. Vadovaujantis Europos Bendrijos teisės viršenybės principu, Įstatymo projektą Nr. XP-1505(3) reikėtų derinti su minėta direktyva.
6. Įstatymo projekte Nr. XP-1505(3) nenumatytos pagrindinės kremavimo, balzamavimo ir kitų laidojimo paslaugų teikimo veiklos licencijos išdavimo, sustabdymo ir panaikinimo sąlygos.
7. Lietuvos Respublikos laidojimo paslaugų teikimo įstatymo, Lietuvos Respublikos kremavimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos žmogaus palaikų laidojimo įstatymo projektų reguliavimo sritis sutampa, todėl Ministro Pirmininko 2006 m. vasario 22 d. potvarkiu Nr. 43 sudarytai darbo grupei baigus rengti Lietuvos Respublikos laidojimo paslaugų teikimo įstatymo projektą būtų tikslinga sujungti minėtus įstatymų projektus ir Lietuvos Respublikos Seime svarstyti galutinį įstatymo projektą.