Išrašas

 

VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOJE PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. birželio 22 d. Nr. V-273

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945) nuostatomis, Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdine tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 (Žin., 2002, Nr. 95-4105; 2006, Nr. 60-2134), ir vykdydamas LR socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. vasario 27 d. įsakymą Nr. A1-66 „Dėl pavedimo įstaigų prie ministerijos vadovams“:

1. Tvirtinu pridedamas Asmenų aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyboje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos taisykles (toliau – Taisyklės).

2. Nustatau, kad piliečiai ir kiti asmenys Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) interesantų priėmimo patalpose (toliau – Priimamasis) priimami Fondo valdybos darbo laiku.

3. Įpareigoju:

3.1. (Nepateikiamas);

3.2. (Nepateikiamas):

3.2.1. (Nepateikiamas);

3.2.2. (Nepateikiamas);

3.2.3. (Nepateikiamas);

3.2.4. (Nepateikiamas);

3.2.5. (Nepateikiamas);

3.3. (Nepateikiamas);

3.4. (Nepateikiamas):

3.4.1. (Nepateikiamas);

3.4.2. (Nepateikiamas);

3.4.3. (Nepateikiamas);

3.4.4. (Nepateikiamas);

3.4.5. (Nepateikiamas);

3.5. (Nepateikiamas);

3.6. (Nepateikiamas).

4. Pripažįstu netekusiais galios:

4.1. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos direktoriaus 2002 m. lapkričio 21 d. įsakymą Nr. 570 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Fondo valdyboje“;

4.2. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos direktoriaus 2000 m. rugpjūčio 1 d. įsakymą Nr. 690 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo pietų pertraukos metu Fondo valdybos vadovybės padalinyje“.

5. Įsakymo vykdymo kontrolę pasilieku sau.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                         MINDAUGAS MIKAILA


 

PATVIRTINTA

Valstybinio socialinio draudimo fondo

valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo

ministerijos direktoriaus 2006 m. birželio 22 d.

įsakymu Nr. V-273

 

ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOJE PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyboje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos taisyklės (toliau – taisyklės) nustato piliečių ir kitų asmenų (toliau – pareiškėjai) aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyboje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba), taip pat jų prašymų ir skundų registravimo, nagrinėjimo ir atsakymų rengimo tvarką.

2. Aptarnaujant asmenis, šių taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

3. Taisyklių įgyvendinimo kontrolę užtikrina Fondo valdybos direktorius.

Už tinkamą darbą su pareiškėjų prašymais ir skundais, už tai, kad prašymai ir skundai būtų nagrinėjami kokybiškai ir laiku, atsako Fondo valdybos direktorius, jo pavaduotojai, atitinkamų Fondo valdybos struktūrinių padalinių vadovai bei valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau -valstybės tarnautojai ir darbuotojai), kuriems pavesta nagrinėti šiuos prašymus ir skundus.

4. Šių taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek atitinkamų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ir jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

5. Šios taisyklės nesusijusios su pareiškėjų prašymais ir skundais dėl:

5.1. Fondo valdybos teritorinių skyrių ir kitų Valstybinio socialinio draudimo fondo įstaigų, susijusių su Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimu (toliau – pavaldžios įstaigos), valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiksmų bei sprendimų, išreikštų individualiuose administraciniuose aktuose, kurie nagrinėjami Ikiteisminio skundų nagrinėjimo taisyklėse, patvirtintose Fondo valdybos direktoriaus 2006 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. V-98 (Žin., 2006, Nr. 29-1034) nustatyta tvarka;

5.2. tikrinant papildomai priskaičiuotų socialinio draudimo įmokų sumų, paskirtų baudų bei dėl kitų Valstybinės mokesčių inspekcijos pareigūnų veiksmų, kurie nagrinėjami Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243) nustatyta tvarka;

5.3. pensijų socialinio draudimo stažo ir dėl draudžiamųjų bei joms prilyginamų pajamų, kurie nagrinėjami teismine tvarka.

6. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Asmenų aptarnavimas – veikla, apimanti asmenų aptarnavimą jiems atvykus į Fondo valdybą, aptarnavimą telefonu, prašymų ir skundų, gautų tiesiai iš asmenų ar atsiųstu paštu, įskaitant ir elektroninį būdą (elektroniniu paštu ar kitomis elektroninėmis priemonėmis), nagrinėjimą, priimtų sprendimų įforminimą ir perdavimą asmenims.

Informacija – žinios, kuriomis disponuoja Fondo valdyba.

Pakartotinis panaudojimas – asmenų naudojimasis informacija komerciniams arba nekomerciniams tikslams.

Pareiškėjas – asmuo, kuris kreipiasi į Fondo valdybą raštu, elektroniniu būdu ar žodžiu.

Prašymas – asmens kreipimasis raštu, elektroniniu būdu ar žodžiu į Fondo valdybą, nesusijęs su pareiškėjo teisių ar teisėtų interesų pažeidimu, prašant priimti administracinį sprendimą arba atlikti kitus teisės aktuose nustatytus veiksmus.

Privati informacija – ypatingi fizinio asmens duomenys, kaip juos nustato Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2003, Nr. 15-597), informacija apie asmenį ir jo šeimos gyvenimą, su fizinio asmens garbe ir orumu susijusi informacija.

Skundas – tai pareiškėjo rašytinis kreipimasis į Fondo valdybą, kuriame nurodoma, kad yra pažeistos jo teisės ar teisėti interesai (išskyrus skundus dėl pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojų ar darbuotojų veiksmų bei sprendimų, kuriuos Fondo valdyba nagrinėja kaip išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucija), ir prašoma juos apginti.

 

II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI

 

7. Fondo valdybos valstybės tarnautojai ar darbuotojai, aptarnaudami asmenis, nagrinėdami prašymus ir skundus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945) įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais principais, o teikdami informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139- 5008) nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.

8. Draudžiama atsisakyti aptarnauti pareiškėjus, nagrinėti prašymus ir skundus motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo. Fondo valdybos direktorius, jo pavaduotojai, struktūrinių padalinių vadovai privalo užtikrinti, kad valstybės tarnautojų ar darbuotojų komandiruočių, seminarų, atostogų ar ligos metu ir kitais nebuvimo tarnyboje (darbe) atvejais būtų paskirti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, turintys tokius pat įgaliojimus. Fondo valdybos valstybės tarnautojai ar darbuotojai turi užtikrinti, kad pareiškėjai, norintys prašymą ar skundą pateikti asmeniškai, galėtų tai padaryti per Fondo valdybos visą darbo dienos laiką. Priėmimo metu, įspėjus pareiškėją, pokalbis gali būti įrašomas, naudojama kita vaizdo, garso įrašymo technika.

9. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas nusišalina pats arba turi būti nušalintas nuo prašymo arba skundo nagrinėjimo Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytais atvejais.

10. Sprendimą dėl valstybės tarnautojo ar darbuotojo nušalinimo nuo pareiškėjo prašymo ar skundo nagrinėjimo turi priimti Fondo valdybos direktorius ar pavaduotojas, o sprendimą dėl Fondo valdybos direktoriaus ar pavaduotojo nušalinimo (nusišalinimo) privalo priimti jis pats arba jį turi nušalinti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 18-431) nustatyta tvarka.

11. Fondo valdyboje nagrinėjami tokie rašytiniai prašymai ir skundai, kurie tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine (lietuvių) kalba, yra pareiškėjo pasirašyti (išskyrus gautus elektroniniu būdu), nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu pareiškėjas – fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu pareiškėjas -juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti. Jeigu su prašymu ar skundu kreipiasi pareiškėjo atstovas, nurodomas atstovo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pareiškėjas, kurio vardu jis kreipiasi.

Pareiškėjas, prašydamas pateikti privačią informaciją apie save, prašyme turi nurodyti savo asmens kodą. Kai toks prašymas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Jeigu dėl tokios informacijos kreipiasi pareiškėjo atstovas, jis pateikia tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.

12. Neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti prašymai ir skundai grąžinami pareiškėjui, nurodant grąžinimo priežastį.

13. Prašymai ir skundai, kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu pareiškėjas – fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu pareiškėjas – juridinis asmuo) arba kurie pareiškėjo nepasirašyti (išskyrus gautus elektroniniu būdu), Fondo valdybos direktoriaus sprendimu paliekami nenagrinėti. Elektroniniu būdu gauti prašymai ar skundai registruojami ir atsakymai teikiami pagal atskirą Fondo valdybos direktoriaus nustatytą tvarką.

14. Nevalstybine kalba gauti prašymai ir skundai nagrinėjami bendra tvarka. Į lietuvių kalbą gautą prašymą ir (ar) skundą išverčia Fondo valdybos struktūrinis padalinys, kuriam pagal kompetenciją pavesta ši funkcija. Pareiškėjui atsakoma valstybine lietuvių kalba. Atskiru Fondo valdybos direktoriaus nurodymu gali būti atsakoma ir kita kalba.

15. Kai pareiškėjas nemoka kalbėti ar nesupranta valstybinės lietuvių kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai išreikšti savo minčių, jį aptarnaujant individualiai privalo dalyvauti Fondo valdybos pakviestas vertėjas arba atitinkamas specialistas.

16. Pareiškėjui negali būti teikiama kitų asmenų privati informacija, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas pateikia tų asmenų, apie kuriuos nori gauti informaciją, įgaliojimus gauti tokią informaciją.

17. Fondo valdyboje asmenims prieinamoje vietoje privalo būti Fondo valdybos struktūrinių padalinių ir jų vadovų sąrašas ir Anoniminė asmenų aptarnavimo Fondo valdyboje kokybės vertinimo anketa (toliau – anketa), kurią užpildę pareiškėjai gali pareikšti savo nuomonę apie jų aptarnavimo Fondo valdyboje kokybę. Pareiškėjai taip pat gali savo pageidavimus ir pasiūlymus dėl jų aptarnavimo Fondo valdyboje kokybės pareikšti elektroniniu paštu adresu: sodrainfo@sodra.lt, telefonu ar raštu.

18. Asmenys Fondo valdyboje aptarnaujami Fondo valdybos darbo laiku.

 

III. ASMENŲ APTARNAVIMAS JIEMS ATVYKUS Į FONDO VALDYBĄ

 

19. Atvykę į Fondo valdybą asmenys aptarnaujami Fondo valdybos interesantų priėmimo patalpose (toliau – Priimamasis) visais valstybinio socialinio draudimo klausimais.

20. Atvykę į Fondo valdybą asmenys prašymus ir skundus gali pateikti tiek raštu, tiek žodžiu. Žodiniai prašymai priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti ir išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens ir Fondo valdybos interesų.

21. Pareiškėjo aptarnavimo klausimas jo pageidavimu gali būti iš anksto derinamas telefonu ar kitokiomis ryšių priemonėmis. Iškilus nenumatytoms aplinkybėms, trukdančioms sutartu laiku aptarnauti pareiškėją, atitinkami Fondo valdybos valstybės tarnautojai ar darbuotojai apie tai turi įspėti pareiškėją ir susitarti dėl kito laiko.

22. Fondo valdybos Priimamajame dirbantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas (toliau – Priimamojo darbuotojas):

22.1. detaliai atsako į pateiktą pareiškėjo klausimą;

22.2. priima raštu pateiktus asmenų prašymus ir skundus. Priimant prašymą ar skundą, patikslinama jo esmė, patikrinama, ar pateikti visi prašyme (skunde) nurodyti dokumentai, kurių reikės sprendimui priimti, prireikus prašoma pateikti papildomus dokumentus;

22.3. suteikia informaciją apie klausimo sprendimo Fondo valdyboje procedūrą;

22.4. jeigu asmens klausimas iš karto neišsprendžiamas, Priimamojo darbuotojas nekompetentingas konsultuoti atvykusio pareiškėjo, jis iškviečia atitinkamo Fondo valdybos padalinio valstybės tarnautoją ar darbuotoją kompetentingą išaiškinti atvykusio asmens klausimą. Jei klausimo esmė reikalauja papildomo nagrinėjimo, Priimamojo darbuotojas paaiškina, kada ir kokia forma bus atsakyta pareiškėjui.

 

IV. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ REGISTRAVIMAS IR PERDAVIMAS NAGRINĖTI

 

23. Prašymų, skundų registravimą ir perdavimą nagrinėti pagal kompetenciją organizuoja Fondo valdybos Dokumentų tvarkymo skyrius Fondo valdybos darbo reglamento (toliau – Darbo reglamentas) nustatyta tvarka.

24. Prašymai ir skundai, gauti tiesiogiai iš pareiškėjo arba atsiųsti paštu (ar gauti elektroniniu būdu) tą pačią dieną arba ne vėliau kaip kitą dieną, turi būti registruojami nustatytos formos registre ir tvarkomi Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773), nustatyta tvarka. Ant prašymo arba skundo turi būti dedamas registracijos spaudas, jame įrašoma prašymo arba skundo gavimo data ir registravimo numeris.

25. Pareiškėjui, įteikusiam prašymą ar skundą, tokio prašymo ar skundo kopijoje pažymima gavimo data ir nurodoma Priimamojo darbuotojo vardas ir pavardė, parašas.

26. Papildomos informacijos ar komentarų reikalavimas iš pareiškėjo turi būti pagrįstas, motyvuotas ir atitinkamai informacijai pateikti turi būti nustatytas atitinkamas terminas. Iš pareiškėjo galima reikalauti tik tokios papildomos informacijos, kurios nėra Fondo valdyboje, valstybės registruose ir kitose valstybinėse informacinėse sistemose.

27. Jeigu prašymo ar skundo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas pareiškėjui gali trukti ilgiau kaip 30 kalendorinių dienų nuo prašymo arba skundo gavimo dienos, Fondo valdyba, gavusi prašymą arba skundą paštu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos raštu informuoja pareiškėją, kad prašymo ar skundo nagrinėjimas gali užsitęsti. Tokiame pranešime pareiškėjui turi būti nurodoma prašymo arba skundo gavimo data, registracijos numeris, prašymą nagrinėjančio Fondo valdybos valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigos, vardas, pavardė ir telefono numeris.

28. Prašymai ir skundai, kuriuos nagrinėti privalo Fondo valdybos pavaldžios įstaigos, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas turi būti persiunčiami nagrinėti toms įstaigoms, o lydraštyje turi būti nurodyta, kad pastarosios apie priimtą sprendimą informuotų Fondo valdybą. Apie prašymo ar skundo persiuntimą pavaldžioms įstaigoms turi būti pranešama pareiškėjui. Prašymai ir skundai, kuriuose yra privačios informacijos, turi būti persiunčiami nagrinėti pavaldžioms įstaigoms tik atsiklausus pareiškėjo. Tokiu atveju 5 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo pareiškėjo sutikimo persiųsti prašymą gavimo dienos. Jeigu per 10 darbo dienų iš pareiškėjo sutikimas negaunamas, prašymas ar skundas grąžinamas pareiškėjui ir turi būti nurodoma grąžinimo priežastis.

29. Jeigu Fondo valdyba nėra įgaliota spręsti prašyme arba skunde išdėstytų klausimų, prašymas arba skundas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos turi būti persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai turi būti pranešama pareiškėjui.

Kai nėra institucijos, kuri pagal savo kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą arba skundą, jis per 5 darbo dienas grąžinamas pareiškėjui nurodžius grąžinimo priežastis. Persiunčiant prašymus arba skundus, kuriuose yra privačios informacijos, turi būti laikomasi šių taisyklių 28 punkto nuostatų.

30. Draudžiama persiųsti prašymus ir skundus spręsti institucijoms ar valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.

31. Užregistruotas prašymas Fondo valdybos direktoriaus (direktoriaus pavaduotojo) rezoliucija perduodamas nagrinėti atitinkamam valstybės tarnautojui ar darbuotojui Darbo reglamento nustatyta tvarka.

 

V. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

32. Asmenų prašymai ir skundai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiajame skirsnyje nustatytą administracinę procedūrą. Prašymai pateikti informaciją nagrinėjami Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

33. Pareiškėjo prašymas arba skundas turi būti išnagrinėtas ir atsakymas pateiktas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo jo gavimo Fondo valdyboje dienos, išskyrus šių taisyklių 27, 28, 29 punktuose išvardytus atvejus.

34. Tuo atveju, kai prašymas ar skundas adresuotas kelioms institucijoms ir jo nagrinėjimas priklauso kelių institucijų kompetencijai, o Fondo valdyba yra pirmasis adresatas, nagrinėjimą privalo organizuoti ir sprendimą prašyme ar skunde keliamu klausimu priimti Fondo valdyba. Tuo atveju, kai kitos institucijos pagal savo kompetenciją per 10 dienų terminą Fondo valdybai nepateikia savo pasiūlymų dėl prašymo ar skundo sprendimo, ji toms institucijoms gali nusiųsti priminimą pateikti pasiūlymus.

35. Pareiškėjų prašymai ir skundai, kuriuos Fondo valdybai persiunčia Lietuvos Respublikos Prezidento, Lietuvos Respublikos Seimo ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos ir valstybės politikai, turi būti išnagrinėti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo jų gavimo Fondo valdyboje dienos, jeigu pavedime nenurodyta kitaip. Valstybės politikai ir minėtos institucijos turi būti informuojamos apie prašymo ar skundo nagrinėjimo eigą per jų nustatytą terminą.

36. Kartotiniai prašymai ir skundai nenagrinėjami, jeigu juose nenurodoma naujų aplinkybių, sudarančių prašymo pagrindą, ir nėra įtikinamų argumentų, kad Fondo valdybos sprendimas dėl ankstesnio prašymo ar skundo išnagrinėjimo yra neteisingas. Tuo atveju per 5 darbo dienas nuo kartotinio prašymo ar skundo gavimo Fondo valdyboje dienos pareiškėjui pranešama, kad jo prašymas ar skundas nebus nagrinėjamas, nurodomos priežastys ir apskundimo tvarka.

 

VI. SPRENDIMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ ĮFORMINIMAS

 

37. Sprendimai dėl išnagrinėtų pareiškėjų prašymų priimti individualų administracinį aktą, išduoti dokumentą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, ar atlikti kitus administracinius veiksmus įforminami Fondo valdybos direktoriaus įsakymu, pavedimu, raštu ar kitokiu sprendimą patvirtinančiu dokumentu, atitinkančiu prašymo esmę.

38. Sprendimai dėl išnagrinėtų prašymų, kuriuose išdėstytos pareiškėjo nuostatos tam tikru klausimu ir kuriais pranešama apie Fondo valdybos veiklos trūkumus, valstybės tarnautojų ar darbuotojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, susijusius su valstybės ar daugelio žmonių, o ne konkretaus asmens interesų ir teisių pažeidimu, taip pat sprendimai dėl prašymų, kuriuose pateikiami pasiūlymai gerinti viešąjį administravimą, viešųjų paslaugų teikimą ar kitas sritis, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą būklę ir siūloma tobulinti, keisti, nuveikti ar susilaikyti nuo veiklos, įforminami laisvos formos raštais, kuriuose turi būti motyvuotai atsakyta į visus pareiškėjo keliamus klausimus, nurodyta, kokių priemonių buvo (ar bus) imtasi ir kas atsakingas už jų įgyvendinimą.

39. Sprendimai dėl išnagrinėtų skundų, kiti administraciniai veiksmai turi būti įforminami atsižvelgiant į administracinio veiksmo turinį.

40. Apie prašymo ar skundo išnagrinėjimą ir priimtą sprendimą pareiškėjui turi būti pranešama registruotu (kai siunčiami dokumentų originalai ar konfidenciali informacija) ar paprastu laišku, elektroniniu paštu (jeigu pareiškėjo prašymas ar skundas pateiktas elektroniniu būdu) arba atitinkamas dokumentas pareiškėjui įteikiamas asmeniškai.

41. Pranešime apie pareiškėjo prašymo ar skundo nepalankų išnagrinėjimą turi būti nurodyti motyvai, pagrįsti teisės aktų nuostatomis, ir nurodyta sprendimo apskundimo tvarka.

 

VII. SPRENDIMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ APSKUNDIMAS

 

42. Pareiškėjas, nesutinkantis su priimtu sprendimu dėl jo prašymo ar skundo, savo pasirinkimu turi teisę paduoti skundą Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba Administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

43. Jeigu per nustatytą prašymo ar skundo nagrinėjimo terminą (taisyklių 27, 33 punktai) sprendimas nėra priimamas, pareiškėjas turi teisę tai apskųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba Administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

VIII. ASMENŲ APTARNAVIMAS TELEFONU

 

44. Taupant valstybės tarnautojų ir darbuotojų bei kitų asmenų darbo laiką, Fondo valdyboje už pirminį asmenų aptarnavimą telefonu atsakingas Priimamojo darbuotojas, jeigu kitu teisės aktu nenustatyta kitaip.

45. Priimamojo darbuotojas privalo gebėti trumpai ir suprantamai paaiškinti:

45.1. ar Fondo valdyba kompetentinga spręsti pareiškėjui rūpimą klausimą;

45.2. kokius dokumentus (pažymą, pareiškimą, kitus dokumentus) ir kaip (asmeniškai ar paštu, elektroniniu būdu) reikia pateikti, kad asmens klausimas būtų išnagrinėtas ir išspręstas;

45.3. į kokią kitą instituciją pareiškėjas gali kreiptis, jeigu Fondo valdyba nekompetentinga spręsti asmeniui rūpimo klausimo, ir nurodyti tos institucijos adresą bei telefono numerį.

46. Priimamojo darbuotojas gali teikti ir kitą asmens pageidaujamą viešąją informaciją, kuria disponuoja Fondo valdyba ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymą.

47. Priimamojo darbuotojas turi laikytis šių taisyklių:

47.1. pakelti telefono ragelį prieš trečią skambutį;

47.2. prisistatyti skambinančiajam, pasakydamas Fondo valdybos trumpą suprantamą pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

47.3. atidžiai išklausyti asmenį, prireikus paprašyti patikslinti kreipimosi esmę;

47.4. aiškiai ir tiksliai atsakyti į asmens klausimus;

47.5. pasistengti iš karto atsakyti į klausimą, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti – tiksliai nurodyti kito kontakto telefonu ar kita ryšių priemone laiką;

47.6. ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.

 

IX. ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

48. Priimamojo darbuotojas nagrinėja ir ne rečiau kaip kartą per pusmetį apibendrina pareiškėjų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų įrašus anketose (taisyklių priedas), taip pat atsiliepimus, pareikštus telefonu. Elektroniniu paštu adresu: sodrainfo@sodra.lt gautus pareiškėjų pageidavimus, pasiūlymus, pastabas, atsiliepimus bei nuomones nagrinėja Fondo valdybos Komunikacijos skyrius, kuris ne rečiau kaip kartą per pusmetį jų apibendrintą analizę teikia Priimamojo darbuotojui. Apibendrintus rezultatus Priimamojo darbuotojas teikia direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui.

49. Priimamojo darbuotojas ne rečiau kaip kartą per pusmetį analizuoja ir apibendrina išnagrinėtų pareiškėjų skundų Fondo valdyboje rezultatus Fondo valdybos nustatyta tvarka.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

50. Fondo valdybos valstybės tarnautojai ir darbuotojai yra atsakingi už šių taisyklių laikymąsi, o pažeidę šias taisykles atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

______________


 

Asmenų aptarnavimo Valstybinio socialinio

draudimo fondo valdybos prie Socialinės

apsaugos ir darbo ministerijos taisyklių

priedas

 

ANONIMINĖ ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOJE PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS KOKYBĖS VERTINIMO ANKETA

 

Gerbiamasis pareiškėjau,

 

užpildęs šią anoniminę anketą, Jūs galite prisidėti prie abipusiškai naudingesnio mūsų bendradarbiavimo. Mums labai svarbi Jūsų nuomonė, nes siekiame iš esmės pagerinti savo darbą.

 

Atsakymus prašome žymėti „kryžiuku“ [ X ]

 

Ar Jums pakanka informacijos apie Fondo valdybos darbo laiką?

Taip

[ ]

Ne

[ ]

Ar Jums teko ilgai laukti priėmimo Fondo valdyboje?

Taip

[ ]

Ne

[ ]

Ar mandagiai Jus aptarnavo Fondo valdyboje?

Taip

[ ]

Ne

[ ]

Kaip išspręsti Jums rūpimi klausimai?

Labai kvalifikuotai

[ ]

Pakankamai kvalifikuotai

[ ]

Nepakankamai kvalifikuotai

[ ]

Labai nekvalifikuotai

[ ]

Ar patenkino Fondo valdybos atsakymų į Jūsų pateiktus prašymus ir (ar) skundus terminai?

Taip

[ ]

Ne

[ ]

Ar Jūs buvote informuotas apie veiksmus, kurių Fondo valdyba ėmėsi spręsdama Jūsų klausimus ir (ar) pasiūlymus?

Taip

[ ]

Ne

[ ]

 

Kiti pageidavimai ir pasiūlymai _________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Apklausos duomenys ir kiti Jūsų pageidavimai ir pasiūlymai bus naudojami asmenų aptarnavimo Fondo valdyboje kokybei gerinti.

 

Dėkojame už Jūsų pastabas bei pasiūlymus!

______________