LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL EUROPOS BENDRIJŲ INICIATYVOS EQUAL PROJEKTŲ ATRANKOS TREČIAJAM ETAPUI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2007 m. kovo 15 d. Nr. A1-71

Vilnius

 

Vadovaudamasi Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. A1-83 (Žin., 2006, Nr. 33-1186), 3.3 punktu,

tvirtinu Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL projektų atrankos trečiajam etapui tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                           VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ

______________

 

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2007 m. kovo 15 d. įsakymu

Nr. A1-71

 

EUROPOS BENDRIJŲ INICIATYVOS EQUAL PROJEKTŲ ATRANKOS TREČIAJAM ETAPUI TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL projektų atrankos trečiajam etapui tvarkos aprašas (toliau vadinama – Aprašas) nustato atrankos trečiajam etapui paraiškų pateikimo ir vertinimo, paramos skyrimo projektams, pagal kuriuos įgyvendinami 2004–2006 m. Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL bendrojo programavimo dokumento teminiai prioritetai, sutarties trečiajam etapui sudarymo, skundų nagrinėjimo procedūras.

2. Kitos nuostatos, susijusios su projektų trečiojo etapo atranka, nereglamentuotos šiame Apraše, taikomos analogiškai, kaip tai numatyta Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL bendrojo programavimo dokumentą (EQUAL BPD), teikimo, vertinimo ir atrankos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. balandžio 16 d. įsakymu Nr. A1-101 (Žin., 2004, Nr. 61-2197).

3. Įgyvendinančioji ir vadovaujančioji institucijos, vykdydamos projektų vertinimą, atranką bei prižiūrėdamos jų įgyvendinimą, turi laikytis skaidrumo, nešališkumo ir konfidencialumo principų.

4. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

Įgyvendinančioji institucija – institucija, atsakinga už Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL projektų administravimą ir įgyvendinimo priežiūrą. Įgyvendinančioji institucija yra paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra.

Parama projektui – Europos socialinio fondo (toliau vadinama – ESF) ir bendrojo finansavimo lėšos, skirtos projektams finansuoti.

Vadovaujančioji institucija – institucija, atsakinga už Tarybos reglamento (EB) Nr. 1260/1999 priskirtų vadovaujančiosios institucijos funkcijų atlikimą ir už EQUAL BPD rengimą bei įgyvendinimo priežiūrą. Vadovaujančioji institucija yra Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

Vadovaujantysis partneris – vienas iš projekto partnerių (institucija, įstaiga, įmonė, organizacija), atstovaujantis vystymo bendrijai ir veikiantis visų vystymo bendrijos partnerių vardu.

Vystymo bendrija – organizacijų grupė, kuri jungtinės veiklos sutarties pagrindu kuria ir išbando problemų, susijusių su diskriminacija ir socialine atskirtimi darbo rinkoje, sprendimus.

Vystymo bendrijų teminis tinklas – tai kelių EQUAL vystymo bendrijų ir kitų suinteresuotų institucijų sukurtas forumas, kuris:

1. Tikrina tam tikros politikos srities problemų inovatyvių sprendimų būdų, sukurtų ir išbandytų per EQUAL antrąjį etapą, patikimumą ir pagrįstumą, pasitelkdamos darbo grupes, vartotojų ir ekspertų įvertinimus.

2. Padeda perkelti ir integruoti patikrintus inovatyvius sprendimus į politiką ir praktiką.

 

II. PARAIŠKŲ PATEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

5. Vadovaujančioji institucija skelbia ribotą kvietimą teikti paraiškas.

6. Vystymo bendrija, pereidama į trečiąjį etapą, įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti paraišką papildomai finansinei paramai gauti pagal Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL programos 2004–2006 metų Poveikio politikai ir praktikai strategiją (toliau vadinama – Paraiška) ir Teminio tinklo, skirto įgyvendinti Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL programos 2004–2006 metų Poveikio politikai ir praktikai strategiją, aprašą (toliau vadinama – Teminio tinklo aprašas), kaip numatyta Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL trečiojo etapo gairių pareiškėjams tvarkos apraše, patvirtintame socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu Nr. A1-57 (Žin., 2007, Nr. 28-1040) (toliau vadinama – Gairės).

7. Paraiškų vertinimą atlieka įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi Gairėse nustatytais kriterijais ir įgyvendinančiosios institucijos patvirtintomis vidaus tvarkos taisyklėmis.

8. Įgyvendinančioji institucija atlieka paraiškų administracinės atitikties vertinimą (tikrinama, ar paraiška yra visiškai sukomplektuota, t. y., ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija) ir tinkamumo skirti paramą vertinimą (nustatoma, ar projektas yra tinkamas paramai pagal EQUAL trečiojo etapo strategiją gauti bei įvertinama antrojo etapo įgyvendinimo pažanga).

9. Paraiškoje pateiktų inovatyvių sprendimų kokybės ir naudos vertinimą atlieka Teminių tinklų valdymo grupės Gairėse nustatyta tvarka.

10. Įgyvendinančioji institucija pateikia vadovaujančiajai institucijai vertinimo ataskaitą, kurią sudaro:

10.1. vertinimo protokolas, kuriame yra:

10.1.1. gautų paraiškų suvestinė (nurodomas paraiškos numeris, vystymo bendrijos pavadinimas, vadovaujančiojo partnerio pavadinimas);

10.1.2. administracinės atitikties vertinimo rezultatų suvestinė;

10.1.3. tinkamumo skirti paramą vertinimo rezultatų suvestinė;

10.1.4. duomenų apie kvietimui teikti paraiškas skirtą lėšų sumą, kurios reiktų suteikti paramą visiems tinkamiems projektams, bei likusią lėšų sumą suvestinė;

10.1.5. pasiūlymų sumažinti projektų biudžeto lėšas suvestinė;

10.2. priedai:

10.2.1. vertintojų užpildytos vertinimo lentelių kopijos;

10.2.2. susirašinėjimo su vadovaujančiaisiais partneriais kopijos;

10.2.3. gautų paraiškų kopijos;

10.2.4. teminių tinklų aprašų kopijos;

10.2.5. rekomendacijų dėl papildomo finansavimo skyrimo (neskyrimo) vystymo bendrijoms įgyvendinti trečiojo etapo veiklą kopijos.

11. Vadovaujančioji institucija, gavusi įgyvendinančiosios institucijos pateiktą vertinimo ataskaitą, atrankai patvirtinti kviečia Projektų atrankos komitetą, kuris vadovaujasi darbo reglamentu, patvirtintu Projektų atrankos komiteto protokolu. Šio komiteto sudėtį tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.

12. Projektų atrankos komitetas vertina:

12.1. Poveikio politikai ir praktikai strategiją (ar projektas prisidės prie Poveikio politikai ir praktikai strategijos tikslų pasiekimo?);

12.2. sprendimų inovatyvumą (ar siūlomi Inovatyvūs sprendimai yra pakankamai aprašyti ir pagrįsti?);

12.3. partnerystės sudėtį (ar vystymo bendrijos partneriai, kurie įgyvendins trečiąjį etapą, yra tinkami įgyvendinti projektą ir pasiekti numatytus tikslus?);

12.4. indėlį teminiame tinkle (ar vystymo bendrija pakankamai prisidės prie teminio tinklo veiklos vykdymo?);

12.5. antrojo etapo įgyvendinimą ir pažangą (ar vystymo bendrijos pažanga įgyvendinant antrąjį etapą yra pakankama?);

12.6. trečiojo etapo biudžetą (ar pritariama rekomenduojamai paramos sumai įgyvendinti trečiąjį etapą?).

13. Projektų atrankos komitetas, įvertinęs pateiktą vertinimo ataskaitą, teikia vadovaujančiajai institucijai vieną iš šių rekomendacijų:

13.1. skirti paramą projektui;

13.2. neskirti paramos projektui. Sprendimas neskirti paramos priimamas, jeigu projektas nepakankamai atitinka atrankos kriterijus, yra nepakankamai kokybiškas arba jam skirti paramą netikslinga dėl kokių nors kitų Projektų atrankos komiteto nustatytų priežasčių. Projekto atmetimo motyvai nurodomi projektų atrankos komiteto posėdžio protokole;

13.3. grąžinti projektą įgyvendinančiajai institucijai pakartotinai vertinti, pateikiant sprendimo motyvus ir nustatant pakartotinio vertinimo terminus.

14. Galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo (neskyrimo) trečiajam etapui priima vadovaujančioji institucija, vadovaudamasi Projektų atrankos komiteto rekomendacijomis, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Projektų atrankos komiteto protokolo pasirašymo dienos. Sprendimas įforminamas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu. Šiame sprendime turi būti nurodyti ir projektai, kuriems parama neskiriama. Sprendimo kopija per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos yra išsiunčiama įgyvendinančiajai institucijai.

15. Įgyvendinančioji institucija turi informuoti faksu ir raštu vystymo bendriją apie sprendimą dėl paramos skyrimo (neskyrimo) per 3 darbo dienas nuo jo gavimo ir užregistravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos.

Pranešime, siunčiamame vystymo bendrijai, kuriai parama neskiriama, turi būti nurodomos priežastys, dėl kurių parama neskiriama. Pranešime, siunčiamame vystymo bendrijai, kuriai parama skiriama, turi būti nurodomos paramos skyrimo sąlygos ir pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminas.

16. Vadovaujančiajai institucijai priėmus sprendimą dėl paramos skyrimo projektui, su vystymo bendrija sudaroma paramos skyrimo projektams, pagal kuriuos įgyvendinami 2004–2006 m. Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL bendrojo programavimo dokumento teminiai prioritetai, sutartis trečiajam etapui (toliau vadinama – paramos sutartis).

17. Informacija apie priimtus sprendimus skelbiama vadovaujančiosios ir įgyvendinančiosios institucijos interneto tinklapiuose.

 

III. PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

18. Su vystymo bendrija, kuri priėmė pasiūlymą dėl paramos suteikimo, sudaroma paramos sutartis. Paramos sutartį pasirašo įgyvendinančioji institucija, vadovaujančioji institucija bei vadovaujantysis partneris, atstovaujantis ir partneriams, kurių vardu buvo teikiama paraiška.

19. Pavyzdinę paramos sutarties formą tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.

20. Įgyvendinančioji institucija parengia paramos sutartį, vadovaudamasi Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių, patvirtintų socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu (Žin., 2006, Nr. 33-1186), priedu ir pateikia vadovaujančiajam partneriui pasirašyti. Vadovaujantysis partneris, pasirašęs paramos sutartį, grąžina įgyvendinančiajai institucijai. Įgyvendinančiajai institucijai pasirašius paramos sutartį, paramos sutartis pateikiama vadovaujančiajai institucijai pasirašyti.

21. Vadovaujančiajam partneriui per pranešime nustatytą pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminą (ne trumpesnį kaip 3 darbo dienos) nepasirašius paramos sutarties, pasiūlymas pasirašyti paramos sutartį netenka galios ir parama projektui neskiriama. Pasibaigus pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminui, jei paramos sutartis nebuvo pasirašyta, įgyvendinančioji institucija išsiunčia vadovaujančiajam partneriui pranešimą apie pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo termino pabaigą ir informuoja, kad jis neteko galimybės gauti paramos projektui.

22. Vadovaujantysis partneris, negalėdamas pasirašyti paramos sutarties per pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminą, nedelsdamas pateikia prašymą įgyvendinančiajai institucijai, prašydamas nustatyti kitą terminą paramos sutarčiai pasirašyti. Jeigu nustatoma, kad vadovaujančiojo partnerio nurodytos priežastys, dėl kurių jis negali pasirašyti paramos sutarties per nurodytą terminą, yra svarbios, įgyvendinančioji institucija, gavusi vadovaujančiosios institucijos sutikimą, gali pratęsti terminą paramos sutarčiai pasirašyti.

 

IV. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

23. Vystymo bendrija turi teisę apskųsti įgyvendinančiosios ir vadovaujančiosios institucijų sprendimus. Vadovaujančioji institucija, gavusi vystymo bendrijos skundą dėl sprendimo skirti (neskirti) paramą trečiajam etapui, per 30 darbo dienų nuo jo gavimo dienos privalo išnagrinėti skundą ir informuoti vystymo bendriją raštu apie priimtą sprendimą.

24. Įgyvendinančiosios ir vadovaujančiosios institucijos sprendimus vystymo bendrija gali apskųsti teismui Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________