Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS PAREIGŪNŲ IR KARIŲ VALSTYBINIŲ PENSIJŲ ĮSTATYMO 1, 3, 6, 7 IR 16 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-265 IR LIETUVOS RESPUBLIKOS TARNYBOS LIETUVOS RESPUBLIKOS MUITINĖJE STATUTO 6, 51, 531, 54, 55 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-266
2013 m. rugpjūčio 21 d. Nr. 720
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2013 m. gegužės 24 d. sprendimo Nr. SV-S-234 1 punkto 5 ir 6 papunkčius, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Nepritarti Lietuvos Respublikos pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 1, 3, 6, 7 ir 16 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-265 ir Lietuvos Respublikos Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto 6, 51, 531, 54, 55 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-266 dėl toliau nurodytų priežasčių.
Pagal Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto (Žin., 2000, Nr. 94-2917; 2003, Nr. 64-2881) 3 straipsnio 7 dalyje nustatytą tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje (toliau – muitinė) ypatumų kompensavimo principą muitinės pareigūnų tarnybos ypatumai (didesnis pavojus gyvybei arba sveikatai, didesnė atsakomybė, ilgesnis darbo laikas ir įvairūs su tarnyba susiję apribojimai) kompensuojami Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statute ir kituose teisės aktuose nustatytomis socialinėmis garantijomis. Įgyvendinant šį principą, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto 531 straipsnyje nustatytos kompensacijos muitinės mobiliųjų grupių pareigūnams, muitinės postų pareigūnams ir muitinės pareigūnams, atliekantiems kriminalinę žvalgybą ir (arba) ikiteisminį tyrimą, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto 51 straipsnio 9 dalyje nustatyta muitinės mobiliųjų grupių pareigūnų, muitinės postų pareigūnų ir muitinės pareigūnų, atliekančių kriminalinę žvalgybą ir (arba) ikiteisminį tyrimą, teisė gauti pareigūnų valstybinę pensiją pagal Lietuvos Respublikos pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymą (Žin., 1994, Nr. 99-1958; 2005, Nr. 71-2558). Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2008 m. gruodžio 24 d. nutarime (Žin., 2008, Nr. 150-6106) pažymėta, kad valstybinės pensijos savo prigimtimi ir pobūdžiu skiriasi nuo valstybinio socialinio draudimo senatvės pensijos, taip pat nuo kitų valstybinio socialinio draudimo pensijų, pareigūnų ir karių valstybinės pensijos paskirtis yra inter alia atlyginti už sudėtingą, atsakingą, dažnai rizikingą ir pavojingą asmens tarnybą valstybei, įstatymų leidėjas, naudodamasis savo diskrecija, galėjo pasirinkti, nustatyti ar nenustatyti, kad muitinės sistemoje tam tikras pareigas ėjusiems pareigūnams būtų skiriama pareigūnų ir karių valstybinė pensija. Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas ne kartą pažymėjo (2003 m. liepos 4 d. nutarimas (Žin., 2003, Nr. 68-3094), 2004 m. gruodžio 13 d. nutarimas (Žin., 2004, Nr. 181-6708), 2007 m. spalio 22 d. nutarimas (Žin., 2007, Nr. 110-4511), kad, neatsižvelgus į pareigūnų tarnybos specifiką, konkrečių pareigų pobūdį ir kitas reikšmingas aplinkybes, tokios pensijos skyrimas ir mokėjimas taptų privilegija ir toks pensinis aprūpinimas pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją (Žin., 1992, Nr. 33-1014) negalėtų būti laiduojamas. Šie principai taikytini nustatant pareigūnams ir kitas socialines garantijas.