VALSTYBINĖS GELEŽINKELIO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO

 

Į S A K Y M A S

DĖL EISMO SAUGOS PLANO RENGIMO METODIKŲ PATVIRTINIMO

 

2003 m. gruodžio 15 d. Nr. V-28

Šiauliai

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. 3-37 „Dėl Geležinkelio įmonių ir geležinkelio valdytojo saugos sertifikavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 13-520) patvirtintų Geležinkelio įmonių ir geležinkelio valdytojo saugos sertifikavimo taisyklių 8.4 ir 10.1 punktais:

Tvirtinu:

1. Eismo saugos plano rengimo metodiką (geležinkelio įmonėms).

2. Eismo saugos plano rengimo metodiką (geležinkelio infrastruktūros valdytojui).

 

 

INSPEKCIJOS VIRŠININKAS                                                                         JONAS SAVICKAS

______________

 


EISMO SAUGOS PLANO RENGIMO METODIKA

(GELEŽINKELIO ĮMONĖMS)

 

I. EISMO SAUGOS PLANO TIKSLAS, BENDROSIOS NUOSTATOS

 

II. ORGANIZACINĖS PRIEMONĖS

1. Darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, atsakomybė.

2. Darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, profesinės žinios:

2.1. Lietuvių kalbos vartojimas.

2.2. Mokymas ir kvalifikacijos kėlimas.

3. Reguliari geležinkelio įmonės vadovų ir darbuotojų Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų, Eismo ir Signalizacijos taisyklių, kitų jiems privalomų norminių aktų ir instrukcijų išmanymo ir jų vykdymo kontrolė. Darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, privalomų žinių tikrinimas.

4. Duomenų bazė apie eismo įvykius.

5. Pranešimų apie eismo įvykius tvarka.

6. Taisyklių, normų ir instrukcijų, reglamentuojančių traukinių eismą, sąrašas.

 

III. TECHNINĖS PRIEMONĖS

7. Našių, modernių techninių priemonių, pažangių technologijų, užtikrinančių eismo saugą geležinkelių transporto sektoriuje, taikymas, būtinų lėšų šiems tikslams kasmetinis skyrimas.

8. Geležinkelių riedmenų priežiūra ir remontas:

8.1. Duomenų bazės apie geležinkelių riedmenų techninę priežiūrą sukūrimas.

8.2. Geležinkelių riedmenų remontas.

8.3. Geležinkelių riedmenų priežiūros kokybės kontrolė.

 

IV. PROFILAKTINĖ VEIKLA

9. Veiksmų planas, įvykus eismo įvykiui, ir eismo įvykio padariniams likviduoti numatytos priemonės.

10. Eismo įvykių ir įvykių, turinčių įtakos geležinkelių transporto eismo saugai, tyrimas, prevencinės priemonės.

11. Reguliarus geležinkelių transporto eismo saugos būklės svarstymas geležinkelio įmonėse.

 

V. VIDAUS KONTROLĖ

 

VI. EISMO SAUGOS PLANO KONTROLĖ

 

I. EISMO SAUGOS PLANO TIKSLAS, BENDROSIOS NUOSTATOS

 

Eismo saugos plano tikslas – užtikrinti geležinkelių transporto eismo saugą, nustatyti geležinkelių transporto eismo saugos valdymo struktūrą ir kontrolę, numatyti prevencines priemones geležinkelių transporto eismo saugai užtikrinti.

Norėdama gauti saugos sertifikatą, geležinkelio įmonė privalo sudaryti ir, suderinusi su geležinkelio infrastruktūros valdytoju ir Valstybine geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, patvirtinti eismo saugos planą.

Eismo saugos planas sudaromas vieneriems metams. Gavusi saugos sertifikatą, geležinkelio įmonė kasmet sudaro naują eismo saugos planą.

 

II. ORGANIZACINĖS PRIEMONĖS

 

1. Darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, atsakomybė

Šiame skirsnyje turi būti parodyta, kad, siekiant garantuoti geležinkelių transporto eismo saugą visuose įmonės organizacinės struktūros lygiuose, bus atsižvelgta į norminių techninių dokumentų reikalavimus, ir kaip galimi sutrikimai bus nustatyti ir išnagrinėti laiku.

Šiuo tikslu turi būti priskirtos geležinkelių transporto eismo saugos užtikrinimo funkcijos kiekvienam struktūriniam padaliniui, susijusiam su geležinkelių transporto eismo sauga, ir nurodyti asmenys, atsakingi už tų funkcijų vykdymo kontrolę. Geležinkelio įmonė yra atsakinga už tai, kad šie asmenys bet kuriuo momentu galėtų įrodyti savo tinkamą kvalifikaciją geležinkelių transporto eismo saugos srityje.

Pateikimo forma – lentelė, kurioje būtų nurodyti: struktūrinis padalinys, eismo saugos užtikrinimo funkcijos ir už tų funkcijų vykdymą atsakingi asmenys.

2. Darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, profesinė kompetencija

Profesinė kompetencija yra profesinės žinios ir sugebėjimas jas taikyti geležinkelių transporto eismo procese. Ji turi būti periodiškai atnaujinama.

2.1. Lietuvių kalbos vartojimas

Šį reikalavimą atitikti būtinos lietuvių kalbos žinios, kad būtų galima vykdyti užrašytas ir garsines saugos procedūras bei pasikeitimą informacija, ypač esant sudėtingai situacijai ir pavojaus atveju.

Pateikimo forma – darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, sąrašas ir valstybinės kalbos mokėjimo kvalifikavimo komisijos išduotų pažymėjimų numeriai.

2.2. Mokymas ir kvalifikacijos kėlimas

Geležinkelio įmonė privalo turėti darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, mokymo ir kvalifikacijos kėlimo planą. Šiame plane turi būti nurodytos darbuotojų pareigybės, pasirinktos mokymo ar kvalifikacijos kėlimo įstaigos bei mokymo bazės, mokymo data ir trukmė.

Pateikimo forma – lentelė.

3. Reguliari geležinkelio įmonės vadovų ir darbuotojų Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų, Eismo ir Signalizacijos taisyklių, kitų jiems privalomų norminių aktų ir instrukcijų išmanymo ir jų vykdymo kontrolė. Darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, privalomų žinių tikrinimas

Geležinkelio įmonė privalo turėti geležinkelio įmonės vadovų ir darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, privalomų žinių tikrinimo planą. Jame turi būti darbuotojų sąrašas, žinių tikrinimo data.

Geležinkelio įmonė turi paskirti asmenį, atsakingą už šio plano vykdymo kontrolę. Pateikimo forma – lentelė ir įsakymo dėl asmens, atsakingo už privalomų žinių tikrinimo plano vykdymo kontrolę, paskyrimo kopija.

4. Duomenų bazė apie eismo įvykius

Geležinkelio įmonė privalo turėti duomenų bazę, kurioje būtų kaupiama informacija apie eismo įvykius pagal Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu patvirtintą Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo tvarką. Eismo saugos plane reikia nurodyti duomenų bazės tipą (kompiuteryje, žurnale ar kt.) ir asmenį, atsakingą už duomenų bazės tvarkymą ir priežiūrą.

Pateikimo forma – aprašymas ir įsakymo dėl asmens, atsakingo už duomenų bazės tvarkymą ir priežiūrą, paskyrimo kopija.

5. Pranešimų apie eismo įvykius tvarka

Šiame skirsnyje turi būti pateikta pranešimų apie eismo įvykius schema, parengta pagal Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu patvirtintą Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo tvarką. Schemoje turi būti nurodytos darbuotojų pareigos ir jų telefonų numeriai. Pasikeitus informacijai schema turi būti nedelsiant ištaisyta ir išsiunčiama visiems jos turėtojams.

Geležinkelio įmonė turi paskirti asmenį, atsakingą už schemos sudarymą ir taisymą pasikeitus informacijai.

Dokumentacijos pateikimo forma – schema ir įsakymo dėl asmens, atsakingo už schemos sudarymą ir taisymą, paskyrimo kopija.

6. Norminės techninės dokumentacijos, reglamentuojančios traukinių eismą, sąrašas

Geležinkelio įmonė turi pateikti turimos norminės techninės dokumentacijos, reglamentuojančios traukinių eismą, kuri būtina geležinkelių transporto eismo saugai užtikrinti, sąrašą. Geležinkelio įmonė turi paskirti asmenį, atsakingą už tai, kad įmonė laiku gautų naują norminę techninę dokumentaciją, jos pakeitimus ir papildymus ir įmonės darbuotojai būtų laiku su jomis supažindinti.

Dokumentacijos pateikimo forma – sąrašas ir įsakymo dėl atsakingo asmens paskyrimo kopija.

 

III. TECHNINĖS PRIEMONĖS

 

7. Našių, modernių techninių priemonių, naujų pažangių technologijų, užtikrinančių eismo saugą geležinkelių transporto sektoriuje, taikymas, būtinų lėšų šiems tikslams kasmetinis skyrimas

Geležinkelio įmonė turi nurodyti, kokias technines priemones, užtikrinančias ir gerinančias eismo saugą geležinkelių transporto sektoriuje, ketina diegti.

Techninių priemonių pateikimo forma – lentelė, kurioje turi būti nurodytos priemonės pavadinimas, asmenys, atsakingi už priemonių diegimą, numatomas lėšų skyrimas, planuojama priemonių diegimo darbų pradžios ir pabaigos data.

8. Geležinkelių riedmenų priežiūra ir remontas

Geležinkelių riedmenų, dalyvaujančių eisme, techninių bei eksploatacinių duomenų atitiktį Nuostatų, standartų ir kitų teisės aktų nustatytiems reikalavimams užtikrina geležinkelių riedmenų savininkas ir (ar) valdytojas.

8.1. Duomenų bazės apie geležinkelių riedmenų techninę priežiūrą sukūrimas

Geležinkelio įmonė privalo turėti duomenų bazę apie geležinkelių riedmenų techninę priežiūrą ir remontą. Duomenų bazėje turi būti kaupiama informacija apie Susisiekimo ministerijos nustatyta tvarka atliekamą vagonų planinį remontą; geležinkelių traukos riedmenų – techninę priežiūrą, einamąjį ir kapitalinį remontą.

Eismo saugos plane turi būti nurodytas duomenų bazės tipas (kompiuteryje, žurnale ar kt.) ir asmuo, atsakingas už duomenų bazės tvarkymą ir priežiūrą.

Pateikimo forma – aprašymas ir įsakymo dėl asmens, atsakingo už duomenų bazės tvarkymą ir priežiūrą, paskyrimo kopija.

8.2. Geležinkelių riedmenų remontas ir techninė priežiūra

Geležinkelio įmonė privalo remontuoti geležinkelių riedmenis įmonėse, turinčiose teisę vykdyti remontą.

Pateikimo forma – įmonių, kuriose atliekamas ar bus atliekamas geležinkelių riedmenų remontas ir techninė priežiūra, sąrašas ir sutarčių su jomis kopijos.

8.3. Geležinkelių riedmenų priežiūros kokybės kontrolė

Geležinkelio įmonė privalo pateikti asmenų, atsakingų už geležinkelių riedmenų priežiūros kokybės kontrolę, sąrašą, patikrinimų periodiškumą, priemonių planą trūkumams šalinti.

Pateikimo forma – aprašymas, atsakingų asmenų sąrašas ir lentelės formos priemonių planas.

 

IV. PROFILAKTINĖ VEIKLA

 

9. Veiksmų planas, įvykus eismo įvykiui, ir eismo įvykių padariniams likviduoti numatytos priemonės

Geležinkelio įmonė privalo aprašyti veiksmų planą arba pateikti logogramą, kurioje atsispindėtų veiksmų planas, įvykus eismo įvykiui. Geležinkelio įmonė turi pateikti šių situacijų veiksmų planą:

9.1. traukinys priimamas arba duodamas leidimas priimti traukinį į užimtą kelią, išskyrus leistinus atvejus, numatytus Geležinkelių eismo taisyklėse;

9.2. traukinys išleidžiamas arba duodamas leidimas išleisti traukinį į užimtą tarpstotį, išskyrus atvejus, numatytus Geležinkelių eismo taisyklėse;

9.3. traukinys priimamas arba išleidžiamas neparengtu maršrutu;

9.4. mašinistas pravažiuoja draudžiamąjį signalą arba riboženklį, negavęs leidimo;

9.5. iešmas perjungiamas po traukiniu, manevriniu sąstatu arba po pavieniais geležinkelių riedmenimis;

9.6. geležinkelių riedmenys išrieda į parengtą traukiniui priimti arba išleisti maršrutą arba į tarpstotį;

9.7. lūžta aširačio ašis, ašies kakliukas, ratas, vežimėlio šoninė, viršlinginė sija;

9.8. traukinys išleidžiamas su užsklęstu traukinio automatinių stabdžių vamzdynu;

9.9. pradedama dirbti neatitvėrus traukinių eismui pavojingos darbo vietos;

9.10. lūžta bėgis, išmetama (bėgių) vėžė arba nutrūksta bėgių sandūra;

9.11. kelio šviesoforas signalizuoja klaidingai (vietoj draudžiamojo – leidžiamasis);

9.12. atlenkiamos iešmų smailės ir slankioji kryžmės šerdis;

9.13. savaime atsikabina traukinio vagonų automatinė sankaba;

9.14. trūksta geležinkelių riedmenų automatinė sankaba;

9.15. geležinkelių riedmenų ašidėžės kaitimas ar kitos techninės priežastys, dėl kurių būtina atkabinti vagoną nuo traukinio tarpinėje stotyje;

9.16. nuo traukinio tarpinėje stotyje atkabinamas vagonas dėl Krovinių krovimo ir tvirtinimo taisyklių pažeidimo;

9.17. sugenda geležinkelių riedmenys, kelias, signalizacijos, ryšių, kontaktinio tinklo, elektros energijos tiekimo įrenginiai ar kitos techninės priemonės, ir dėl to susidaro eismo pertrauka tarpstočiuose arba traukinys sulaikomas stotyje vieną valandą ilgiau, negu nustatyta pagal grafiką, išskyrus atvejus, kai keičiamas defektuotas bėgis ar keleivinio vagono ašis.

Pateikimo forma – aprašymas arba logograma.

10. Eismo įvykių ir įvykių, turinčių įtakos geležinkelių transporto eismo saugai, tyrimas, prevencinės priemonės

Geležinkelio įmonė turi aprašyti eismo įvykių ir įvykių, turinčių įtakos geležinkelių transporto eismo saugai, tyrimo procedūrą. Geležinkelio įmonė turi paskirti atsakingus asmenis, kurie tirs eismo įvykius ar įvykius, turinčius įtakos geležinkelių transporto eismo saugai, ir aiškinsis jų priežastis; nurodyti dokumentus, kuriuose įforminami eismo įvykiai.

Pateikimo forma – aprašymas ir įsakymo dėl asmenų, kurie tirs eismo įvykius ar įvykius, turinčius įtakos geležinkelių transporto eismo saugai, ir aiškinsis jų priežastis, paskyrimo kopija.

11. Reguliarus geležinkelių transporto eismo saugos būklės svarstymas geležinkelio įmonėse

Geležinkelio įmonė turi numatyti reguliarius saugaus traukinių eismo būklės svarstymus visuose traukinių eismo proceso valdymo lygiuose. Eismo saugos plane geležinkelio įmonė turi nurodyti svarstymų vykdytojus ir periodiškumą.

Pateikimo forma – lentelė, kurioje nurodomas atsakingas asmuo, svarstymų periodiškumas, rezultatų įforminimas.

 

V. VIDAUS KONTROLĖ

 

Šiame skirsnyje geležinkelio įmonė turi aprašyti įmonės vidaus kontrolės sistemą, siekiant įsitikinti, kaip laikomasi eismo saugos, funkcionavimo ir kokybės reikalavimų bei kaip ištaisomi nukrypimai. Šiame aprašyme turi būti nurodyti: asmuo, atsakingas už vidaus kontrolę kiekviename struktūriniame padalinyje; patikrinimų, kaip darbuotojai laikosi eismo saugos reikalavimų, periodiškumas.

Vidaus kontrolei vykdyti geležinkelio įmonės vadovai turi sudaryti vidaus kontrolės planą lentelės formos, kuris pildomas tokių patikrinimų metu. Šių patikrinimų metu vidaus kontrolės plane įrašoma tikrinamo darbuotojo pavardė, tikrinamos jo funkcijos, patikrinimo data ir įvertinimas.

Pateikimo forma – aprašymas ir vidaus kontrolės plano kopija.

 

VI. EISMO SAUGOS PLANO KONTROLĖ

 

Geležinkelio įmonė turi paskirti asmenį, atsakingą už eismo saugos plano laikymosi kontrolę.

Pateikimo forma – įsakymo dėl asmens, atsakingo už eismo saugos plano laikymosi kontrolę, paskyrimo kopija.

 

 

EISMO SAUGOS PLANO RENGIMO METODIKA (GELEŽINKELIO INFRASTRUKTŪROS VALDYTOJO)

 

I. EISMO SAUGOS PLANO TIKSLAS, BENDROSIOS NUOSTATOS

 

II. ORGANIZACINĖS PRIEMONĖS

 

1. Darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, atsakomybė.

2. Darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, profesinės žinios:

2.1. Lietuvių kalbos vartojimas.

2.2. Mokymas ir kvalifikacijos kėlimas.

3. Reguliari geležinkelio infrstruktūros valdytojo vadovų ir darbuotojų Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų, Eismo ir Signalizacijos taisyklių, kitų jiems privalomų norminių aktų ir instrukcijų išmanymo ir jų vykdymo kontrolė. Darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, privalomų žinių tikrinimas.

4. Duomenų bazė apie eismo įvykius.

5. Pranešimų apie eismo įvykius tvarka.

6. Taisyklių, normų ir instrukcijų, reglamentuojančių traukinių eismą, sąrašas.

 

III. TECHNINĖS PRIEMONĖS

7. Našių, modernių techninių priemonių, pažangių technologijų, užtikrinančių eismo saugą geležinkelių transporto sektoriuje, taikymas, būtinų lėšų šiems tikslams kasmetinis skyrimas.

8. Geležinkelių riedmenų priežiūra ir remontas:

8.1. Duomenų bazės apie geležinkelių riedmenų techninę priežiūrą sukūrimas.

8.2. Geležinkelių riedmenų remontas.

8.3. Geležinkelių riedmenų priežiūros kokybės kontrolė.

 

IV. PROFILAKTINĖ VEIKLA

9. Veiksmų planas, įvykus eismo įvykiui, ir eismo įvykio padariniams likviduoti numatytos priemonės.

10. Eismo įvykių ir įvykių, turinčių įtakos geležinkelių transporto eismo saugai, tyrimas, prevencinės priemonės.

11. Reguliarus geležinkelių transporto eismo saugos būklės svarstymas.

 

V. EISMO SAUGOS KONTROLĖ

 

VI. VIDAUS KONTROLĖ

 

VII. EISMO SAUGOS PLANO KONTROLĖ

 

I. EISMO SAUGOS PLANO TIKSLAS, BENDROSIOS NUOSTATOS

 

Eismo saugos plano tikslas – užtikrinti geležinkelių transporto eismo saugą, nustatyti geležinkelių transporto eismo saugos valdymo struktūrą ir kontrolę, numatyti prevencines priemones geležinkelių transporto eismo saugai užtikrinti.

Norėdamas gauti saugos sertifikatą, geležinkelio infrastruktūros valdytojas privalo sudaryti ir, suderinęs su Valstybine geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, patvirtinti eismo saugos planą.

Eismo saugos planas sudaromas vieneriems metams. Gavęs saugos sertifikatą, geležinkelio infrastruktūros valdytojas kasmet sudaro naują eismo saugos planą.

 

II. ORGANIZACINĖS PRIEMONĖS

 

1. Darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, atsakomybė

Šiame skirsnyje turi būti parodyta, kad, siekiant garantuoti geležinkelių transporto eismo saugą visuose geležinkelio infrastruktūros valdytojo organizacinės struktūros lygiuose, bus atsižvelgta į norminių techninių dokumentų reikalavimus, ir kaip galimi sutrikimai bus nustatyti ir išnagrinėti laiku.

Šiuo tikslu turi būti priskirtos geležinkelių transporto eismo saugos užtikrinimo funkcijos kiekvienam struktūriniam padaliniui, susijusiam su geležinkelių transporto eismo sauga, ir nurodyti asmenys, atsakingi už tų funkcijų vykdymo kontrolę. Geležinkelio infrastruktūros valdytojas yra atsakingas už tai, kad šie asmenys bet kuriuo momentu galėtų įrodyti savo tinkamą kvalifikaciją geležinkelių transporto eismo saugos srityje.

Pateikimo forma – lentelė, kurioje būtų nurodyti: struktūrinis padalinys, eismo saugos užtikrinimo funkcijos ir už tų funkcijų vykdymą atsakingi asmenys.

2. Darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, profesinė kompetencija

Profesinė kompetencija yra profesinės žinios ir sugebėjimas jas taikyti geležinkelių transporto eismo procese. Ji turi būti periodiškai atnaujinama.

2.1. Lietuvių kalbos vartojimas

Šį reikalavimą atitikti būtinos lietuvių kalbos žinios, kad būtų galima vykdyti užrašytas ir garsines saugos procedūras bei pasikeitimą informacija, ypač esant sudėtingai situacijai ir pavojaus atveju.

Pateikimo forma – darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, sąrašas ir valstybinės kalbos mokėjimo kvalifikavimo komisijos išduotų pažymėjimų numeriai.

2.2. Mokymas ir kvalifikacijos kėlimas

Geležinkelio infrastruktūros valdytojas privalo turėti darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, mokymo ir kvalifikacijos kėlimo planą, kuriame būtų nurodytos darbuotojų pareigybės, pasirinktos mokymo ar kvalifikacijos kėlimo įstaigos bei mokymo bazės, mokymo data ir trukmė.

Pateikimo forma – lentelė.

3. Reguliari geležinkelio infrastruktūros valdytojo vadovų ir darbuotojų Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų, Eismo ir Signalizacijos taisyklių, kitų jiems privalomų norminių aktų ir instrukcijų išmanymo ir jų vykdymo kontrolė. Darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, privalomų žinių tikrinimas

Geležinkelio infrastruktūros valdytojas privalo turėti geležinkelio infrastruktūros valdytojo vadovų ir darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, privalomų žinių tikrinimo planą. Jame turi būti darbuotojų sąrašas, žinių tikrinimo data.

Geležinkelio infrastruktūros valdytojas turi paskirti asmenį, atsakingą už šio plano vykdymo kontrolę. Pateikimo forma – lentelė ir įsakymo dėl asmens, atsakingo už privalomų žinių tikrinimo plano vykdymo kontrolę, paskyrimo kopija.

4. Duomenų bazė apie eismo įvykius

Geležinkelio infrastruktūros valdytojas privalo turėti duomenų bazę, kurioje būtų kaupiama informacija apie eismo įvykius pagal Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu patvirtintą Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo tvarką. Eismo saugos plane reikia nurodyti duomenų bazės tipą (kompiuteryje, žurnale ar kt.) ir asmenį, atsakingą už duomenų bazės tvarkymą ir priežiūrą.

Pateikimo forma – aprašymas ir įsakymo dėl asmens, atsakingo už duomenų bazės tvarkymą ir priežiūrą, paskyrimo kopija.

5. Pranešimų apie eismo įvykius tvarka

Šiame skirsnyje turi būti pateikta pranešimų apie eismo įvykius schema, parengta pagal Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu patvirtintą Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo tvarką. Schemoje turi būti nurodytos darbuotojų pareigos ir jų telefonų numeriai. Pasikeitus informacijai schema turi būti nedelsiant ištaisyta ir išsiunčiama visiems jos turėtojams.

Geležinkelio infrastruktūros valdytojas turi paskirti asmenį, atsakingą už schemos sudarymą ir taisymą pasikeitus informacijai.

Dokumentacijos pateikimo forma – schema ir įsakymo dėl asmens, atsakingo už schemos sudarymą ir taisymą, paskyrimo kopija.

6. Norminės techninės dokumentacijos, reglamentuojančios traukinių eismą, sąrašas

Geležinkelio infrastruktūros valdytojas turi pateikti turimos norminės techninės dokumentacijos, reglamentuojančios traukinių eismą, kuri būtina geležinkelių transporto eismo saugai užtikrinti, sąrašą. Geležinkelio infrastruktūros valdytojas turi paskirti asmenį, atsakingą už tai, kad laiku gautų naują norminę techninę dokumentaciją, jos pakeitimus ir papildymus ir kad darbuotojai būtų laiku su jomis supažindinti.

Dokumentacijos pateikimo forma – sąrašas ir įsakymo dėl atsakingo asmens paskyrimo kopija.

 

III. TECHNINĖS PRIEMONĖS

 

7. Našių, modernių techninių priemonių, naujų pažangių technologijų, užtikrinančių eismo saugą geležinkelių transporto sektoriuje, taikymas, būtinų lėšų šiems tikslams kasmetinis skyrimas

Geležinkelio infrastruktūros valdytojas turi nurodyti, kokias technines priemones, užtikrinančias ir gerinančias eismo saugą geležinkelių transporto sektoriuje, ketina diegti.

Techninių priemonių pateikimo forma – lentelė, kurioje turi būti nurodytos priemonės pavadinimas, asmenys, atsakingi už priemonių diegimą, numatomas lėšų skyrimas, planuojama priemonių diegimo darbų pradžios ir pabaigos data.

8. Geležinkelių riedmenų priežiūra ir remontas

Geležinkelių riedmenų, dalyvaujančių eisme, techninių bei eksploatacinių duomenų atitiktį Nuostatų, standartų ir kitų teisės aktų nustatytiems reikalavimams užtikrina geležinkelių riedmenų savininkas.

8.1. Duomenų bazės apie geležinkelių riedmenų techninę priežiūrą sukūrimas

Geležinkelio infrastruktūros valdytojas privalo turėti duomenų bazę apie geležinkelių riedmenų techninę priežiūrą ir remontą. Duomenų bazėje turi būti kaupiama informacija apie Susisiekimo ministerijos nustatyta tvarka atliekamą vagonų planinį remontą; geležinkelių traukos riedmenų – techninę priežiūrą, einamąjį ir kapitalinį remontą.

Eismo saugos plane turi būti nurodytas duomenų bazės tipas (kompiuteryje, žurnale ar kt.) ir asmuo, atsakingas už duomenų bazės tvarkymą ir priežiūrą.

Pateikimo forma – aprašymas ir įsakymo dėl asmens, atsakingo už duomenų bazės tvarkymą ir priežiūrą, paskyrimo kopija.

8.2. Geležinkelių riedmenų remontas ir techninė priežiūra

Geležinkelio infrastruktūros valdytojas privalo remontuoti geležinkelių riedmenis įmonėse, turinčiose teisę vykdyti remontą.

Pateikimo forma – įmonių, kuriose atliekamas ar bus atliekamas geležinkelių riedmenų remontas ir techninė priežiūra, sąrašas ir sutarčių su jomis kopijos.

8.3. Geležinkelių riedmenų priežiūros kokybės kontrolė

Geležinkelio infrastruktūros valdytojas privalo pateikti asmenų, atsakingų už geležinkelių riedmenų priežiūros kokybės kontrolę, sąrašą, patikrinimų periodiškumą, priemonių planą trūkumams šalinti.

Pateikimo forma – aprašymas, atsakingų asmenų sąrašas ir lentelės formos priemonių planas.

 

IV. PROFILAKTINĖ VEIKLA

 

9. Veiksmų planas, įvykus eismo įvykiui, ir eismo įvykių padariniams likviduoti numatytos priemonės

Geležinkelio infrastruktūros valdytojas privalo aprašyti veiksmų planą arba pateikti logogramą, kurioje atsispindėtų veiksmų planas, įvykus eismo įvykiui. Geležinkelio infrastruktūros valdytojas turi pateikti šių situacijų veiksmų planą:

9.1. traukinys priimamas arba duodamas leidimas priimti traukinį į užimtą kelią, išskyrus leistinus atvejus, numatytus Geležinkelių eismo taisyklėse;

9.2. traukinys išleidžiamas arba duodamas leidimas išleisti traukinį į užimtą tarpstotį, išskyrus atvejus, numatytus Geležinkelių eismo taisyklėse;

9.3. traukinys priimamas arba išleidžiamas neparengtu maršrutu;

9.4. mašinistas pravažiuoja draudžiamąjį signalą arba riboženklį, negavęs leidimo;

9.5. iešmas perjungiamas po traukiniu, manevriniu sąstatu arba po pavieniais geležinkelių riedmenimis;

9.6. geležinkelių riedmenys išrieda į parengtą traukiniui priimti arba išleisti maršrutą arba į tarpstotį;

9.7. lūžta aširačio ašis, ašies kakliukas, ratas, vežimėlio šoninė, viršlinginė sija;

9.8. traukinys išleidžiamas su užsklęstu traukinio automatinių stabdžių vamzdynu;

9.9. pradedama dirbti neatitvėrus traukinių eismui pavojingos darbo vietos;

9.10. lūžta bėgis, išmetama (bėgių) vėžė arba nutrūksta bėgių sandūra;

9.11. kelio šviesoforas signalizuoja klaidingai (vietoj draudžiamojo – leidžiamasis);

9.12. atlenkiamos iešmų smailės ir slankioji kryžmės šerdis;

9.13. savaime atsikabina traukinio vagonų automatinė sankaba;

9.14. trūksta geležinkelių riedmenų automatinė sankaba;

9.15. geležinkelių riedmenų ašidėžės kaitimas ar kitos techninės priežastys, dėl kurių būtina atkabinti vagoną nuo traukinio tarpinėje stotyje;

9.16. nuo traukinio tarpinėje stotyje atkabinamas vagonas dėl Krovinių krovimo ir tvirtinimo taisyklių pažeidimo;

9.17. sugenda geležinkelių riedmenys, kelias, signalizacijos, ryšių, kontaktinio tinklo, elektros energijos tiekimo įrenginiai ar kitos techninės priemonės, ir dėl to susidaro eismo pertrauka tarpstočiuose arba traukinys sulaikomas stotyje vieną valandą ilgiau, negu nustatyta pagal grafiką, išskyrus atvejus, kai keičiamas defektuotas bėgis ar keleivinio vagono ašis.

Pateikimo forma – aprašymas arba logograma.

10. Eismo įvykių ir įvykių, turinčių įtakos geležinkelių transporto eismo saugai, tyrimas, prevencinės priemonės

Geležinkelio įmonė turi aprašyti eismo įvykių ir įvykių, turinčių įtakos geležinkelių transporto eismo saugai, tyrimo procedūrą. Geležinkelio įmonė turi paskirti atsakingus asmenis, kurie tirs eismo įvykius ar įvykius, turinčius įtakos geležinkelių transporto eismo saugai, ir aiškinsis jų priežastis; nurodyti dokumentus, kuriuose įforminami eismo įvykiai.

Pateikimo forma – aprašymas ir įsakymo dėl asmenų, kurie tirs eismo įvykius ar įvykius, turinčius įtakos geležinkelių transporto eismo saugai, ir aiškinsis jų priežastis, paskyrimo kopija.

11. Reguliarus geležinkelių transporto eismo saugos būklės svarstymas geležinkelio įmonėse

Geležinkelio įmonė turi numatyti reguliarius saugaus traukinių eismo būklės svarstymus visuose traukinių eismo proceso valdymo lygiuose. Eismo saugos plane geležinkelio įmonė turi nurodyti svarstymų vykdytojus ir periodiškumą.

Pateikimo forma – lentelė, kurioje nurodomas atsakingas asmuo, svarstymų periodiškumas, rezultatų įforminimas.

 

V. EISMO SAUGOS KONTROLĖ

 

Geležinkelio infrastruktūros, riedmenų, jų eksploatavimo, geležinkelio transporto eismo organizavimo ir valdymo kontrolę vykdo geležinkelio infrastruktūros valdytojo eismo saugos padaliniai. Eismo saugos padalinių darbuotojai turi teisę kontroliuoti ir geležinkelio įmonių, kurios naudojasi infrastruktūra, riedmenis.

Pateikimo forma – eismo saugos kontrolės planas, kuriame nurodomi tikrinimo objektai ir patikrinimų periodiškumas.

 

VI. VIDAUS KONTROLĖ

 

Šiame skirsnyje geležinkelio infrastruktūros valdytojas turi aprašyti vidaus kontrolės sistemą, siekiant įsitikinti, kaip laikomasi eismo saugos, funkcionavimo ir kokybės reikalavimų bei kaip ištaisomi nukrypimai. Šiame aprašyme turi būti nurodyti: asmuo, atsakingas už vidaus kontrolę kiekviename struktūriniame padalinyje; patikrinimų, kaip darbuotojai laikosi eismo saugos reikalavimų, periodiškumas.

Vidaus kontrolei vykdyti geležinkelio įmonės vadovai turi sudaryti vidaus kontrolės planą lentelės formos, kuris pildomas patikrinimų metu. Šių patikrinimų metu vidaus kontrolės plane įrašoma tikrinamo darbuotojo pavardė, tikrinamos jo funkcijos, patikrinimo data ir įvertinimas.

Pateikimo forma – aprašymas ir vidaus kontrolės plano kopija.

 

VII. EISMO SAUGOS PLANO KONTROLĖ

 

Geležinkelio įmonė turi paskirti asmenį, atsakingą už eismo saugos plano laikymosi kontrolę.

Pateikimo forma – įsakymo dėl asmens, atsakingo už eismo saugos plano laikymosi kontrolę, paskyrimo kopija.

______________