TAUTINIŲ MAŽUMŲ IR IŠEIVIJOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIO DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL UŽSIENIO ŠALIŲ MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJŲ, VYKDANČIŲ LITUANISTIKOS (BALTISTIKOS) STUDIJAS, 2000 METŲ PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO NUOSTATŲ, PARAIŠKOS FORMOS IR KOORDINACINĖS TARYBOS PROJEKTAMS ANALIZUOTI IR ĮVERTINTI NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2008 m. spalio 14 d. Nr. V-135

Vilnius

 

 

Vykdydamas 2008 m. sausio 23 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 114 „Dėl strateginių veiklos planų“ (Žin., 2008, Nr. 28-1017) patvirtintus Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008–2010 m. strateginius veiklos planus ir 2008 m. vasario 20 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 222 „Dėl lituanistikos (baltistikos) studijų ir mokslinių tyrimų skatinimo užsienio šalių mokslo ir studijų institucijose 2008–2010 metų“ (Žin., 2008, Nr. 33-1167) patvirtintą Lituanistikos (baltistikos) studijų ir mokslinių tyrimų skatinimo užsienio šalių mokslo ir studijų institucijose 2008–2010 metų programą,

Tvirtinu:

1. Užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, 2009 metų projektų atrankos konkurso nuostatus (pridedama);

2. Užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, 2009 metų projektams finansuoti paraiškos formą (pridedama);

3. Koordinacinės tarybos užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, 2009 metų projektams analizuoti ir įvertinti nuostatus (pridedama).

 

 

 

GENERALINIS DIREKTORIUS                                                 ANTANAS PETRAUSKAS

 


 

PATVIRTINTA

Tautinių mažumų ir išeivijos

departamento generalinio direktoriaus

2008 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. V-135

 

UŽSIENIO ŠALIŲ MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJŲ, VYKDANČIŲ LITUANISTIKOS (BALTISTIKOS) STUDIJAS, 2000 METŲ PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, 2009 metų projektų atrankos konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų konkurso organizavimo tvarką; reikalavimus projektų teikėjams; projektų finansavimo principus; pagrindinius reikalavimus projektams; projektų finansavimą; vertinimą bei lėšų skyrimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarką.

2. Užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, projektai finansuojami vadovaujantis Tautinių mažumų ir išeivijos departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavesta misija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, patvirtinta 2006 m. liepos 18 d. Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu Nr. X-767 (Žin., 2006, Nr. 80-3143), 2008 m. sausio 23 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 114 „Dėl strateginių veiklos planų“ (Žin., 2008, Nr. 28-1017) patvirtintais Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008–2010 metų strateginiais veiklos planais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. vasario 20 d. nutarimu Nr. 222 „Dėl lituanistikos (baltistikos) studijų ir mokslinių tyrimų skatinimo užsienio šalių mokslo ir studijų institucijose 2008–2010 metų programos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 33-1167) bei lituanistikos (baltistikos) studijų ir mokslinių tyrimų skatinimo užsienio šalių mokslo ir studijų institucijose ekspertų komisijos 2008 m. liepos 2 d. posėdžio protokolu Nr. BALT-1 patvirtintais lituanistikos (baltistikos) studijų ir mokslinių tyrimų skatinimo užsienio šalių mokslo ir studijų institucijose 2008–2010 metų programos projektų vertinimų ir atrankos kriterijais, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais bei šiais Nuostatais.

3. Užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, 2009 metų projektų (toliau – Projektas) atrankos konkursą organizuoja Tautinių mažumų ir išeivijos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Departamentas).

4. Valstybės biudžeto lėšos užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, projektams finansuoti yra numatomos kiekvienais metais Departamento biudžete Užsienio lietuvių bendruomenių rėmimo programoje.

5. Konkursui pateiktus Projektus svarsto ir pasiūlymus dėl jų finansavimo teikia iš Lietuvos Respublikos valdymo institucijų, Lietuvos mokslo ir studijų institucijų ir kitų institucijų bei organizacijų atstovų sudaryta ir Departamento generalinio direktoriaus įsakymu patvirtinta koordinacinė taryba (toliau – Taryba).

6. Projektų teikėjai, siekiantys gauti finansavimą, rengdami projektus konkursui, privalo vadovautis šiais Nuostatais.

 

II. KONKURSO ORGANIZAVIMAS

 

7. Projektams finansuoti Departamentas skelbia konkursą (toliau – Konkursas). Informacija apie Konkursą skelbiama Departamento interneto svetainėje (www.tmid.lt).

8. Projektai teikiami pagal Departamento generalinio direktoriaus įsakymu patvirtintą Užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, Projektų paraiškos formą nuo 2008 m. spalio 15 d. iki 2008 m. gruodžio 15 d. adresu: Tautinių mažumų ir išeivijos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, T. Kosciuškos g. 30, LT-01100 Vilnius (nurodyti Užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, projektų atrankos konkursui).

9. Konkursui pasibaigus, Projektai jo dalyviams negrąžinami ir saugomi vienerius metus.

10. Konkurso rezultatai skelbiami Departamento interneto svetainėje (www.tmid.lt).

 

III. PROJEKTŲ TEIKĖJAI

 

11. Konkursui Projektus gali teikti oficialiai įregistruotos užsienio šalių mokslo ir studijų institucijos, vykdančios lituanistikos (baltistikos) studijas.

 

IV. PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

12. Rengdami Projektus, Projektų teikėjai turi vadovautis šiomis veiklos kryptimis:

12.1. kuo intensyvesnės lituanistikos centrų edukacinės ir mokslinės veiklos skatinimas;

12.2. informacijos apie lituanistikos centrų veiklą sklaidos skatinimas ir lituanistikos (baltistikos) studijų ir mokslinių tyrimų populiarinimas užsienyje;

12.3. lituanistikos centruose dirbančių pedagogų ir mokslininkų kvalifikacijos kėlimas.

13. Pagrindinės finansavimo kryptys:

13.1. užsienio ir Lietuvos lituanistų ir (ar) baltistų bendradarbiavimo projektai edukacinės bei mokslinės veiklos plėtojimo srityje (mokslinės ir metodinės konferencijos, seminarai, viešos paskaitos, susitikimai su kultūros veikėjais, studentų mokymai Lietuvoje ir kt.);

13.2. lietuvių kalbos ir kultūros renginių ar mugių, skirtų informacijos apie lituanistikos centrų veiklą sklaidai bei lituanistikos (baltistikos) studijų ir mokslinių tyrimų populiarinimui užsienyje, organizavimas (lietuvių kultūros dienos, Lietuvos pristatymas kultūriniuose renginiuose, seminarų, konferencijų, parodų, koncertų organizavimas ir kt.);

13.3. lituanistikos (baltistikos) studijų ir mokslinių tyrimų rezultatų populiarinimas tarptautiniuose renginiuose (dalyvavimas, informacijos publikavimas ir kt.);

13.4. lituanistų ir (ar) baltistų dalyvavimas tarptautinėse lituanistikos (baltistikos) mokslinėse konferencijose ir seminaruose;

13.5. lituanistikos (baltistikos) leidinių rengimas ir publikavimas;

13.6. metodinės medžiagos, skirtos lietuvių kalbos kaip svetimosios dėstymui, parengimas.

14. Finansuojant institucijų Projektus, prioritetas teikiamas:

14.1. Projektams, prisidedantiems prie lituanistikos centro išlikimo bei jo veiklos plėtros;

14.2. tęstiniams Projektams, orientuotiems į ilgalaikę lituanistinę veiklą;

14.3. Projektams, turintiems papildomus finansavimo šaltinius bei lėšų naudojimo pagrįstumą;

14.4. akademinėms lituanistinėms veikloms, turinčioms ryšį su krašto lietuvių bendruomenėmis, jų švietimo įstaigomis;

14.5. Projektams, plėtojantiems vienoje valstybėje veikiančių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, tarpusavio bei Lietuvos mokslo institucijų bendradarbiavimą;

14.6. veikloms, turinčioms įtakos lituanistikos ir baltistikos populiarinimui užsienyje bei moksliniams pasiekimams.

15. Nefinansuojami:

15.1. fizinių asmenų pateikti Projektai;

15.2. institucijų, kurios ankstesniems savo Projektams vykdyti iš Departamento buvo gavusios lėšas ir už jų panaudojimą neatsiskaitė nustatyta tvarka, Projektai.

 

V. PAGRINDINIAI REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

16. Konkursui teikiami Projektai turi būti aprašomi užpildant tipinę paraiškos formą. Paraiškos forma turi būti užpildyta valstybine (lietuvių) kalba. Projekto teikėjas turi pateikti vieną atspausdintą paraiškos versiją.

17. Paraiška turi būti pasirašyta Projekto vadovo bei patvirtinta Projektą teikiančios institucijos, vykdančios lituanistikos (baltistikos) studijas, antspaudu ir jos vadovo parašu.

18. Kartu su paraiška turi būti pateikta:

18.1. institucijos registravimo pažymėjimo kopija;

18.2. jeigu yra kitų projekto finansavimo šaltinių, dokumentai, patvirtinantys Projektui teikiamą finansavimą;

18.3. Projekto vadovo gyvenimo aprašymas (Curriculum Vitae).

19. Pagrindiniai reikalavimai Projektų turiniui:

19.1. Projektų aktualumo ir poreikio konkrečioms edukacinėms ir mokslinėms lituanistikos (baltistikos) centrų veikloms pagrindimas, įvertinant aktualiausius toje valstybėje (teritorijoje) gyvenančių žmonių kultūrinius, socialinius poreikius;

19.2. naujų iniciatyvų, bendradarbiavimo skatinimas;

19.3. tikslingas Projektuose numatytos veiklos tolesnis plėtojimas bei Projektų tęstinumo ir jų išliekamosios vertės užtikrinimas.

20. Projektuose be laukiamų lėšų iš Departamento turi būti numatytas ir kitų šaltinių (valstybės biudžeto, savivaldybių, nevyriausybinių organizacijų, įvairių tarptautinių fondų, gyvenamosios šalies institucijų ir kt.) indėlis į Projektą (piniginėmis lėšomis, pastatais, įranga, nuoma ir kt.).

 

VI. PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

21. Vienam Projektui įgyvendinti iš Departamento gali būti prašoma iki 35 000 litų.

22. Finansuojamų Projektų administracinės išlaidos (kanceliarinės prekės, ryšių paslaugų išlaidos ir pan.) negali būti didesnės nei 20 proc. visos Projekto sąmatos sumos.

23. Iš Departamento Projektams skirtų lėšų nefinansuojama:

23.1. ilgalaikio materialiojo turto įsigijimas;

23.2. atlyginimai Projekto vadovams ir dalyviams;

23.3. honorarai ir dienpinigiai;

23.4. tabakas ir tabako gaminiai, etilo alkoholis ir alkoholiniai gėrimai;

23.5. kitos Lietuvos Respublikos teisės aktais draudžiamos prekės ir paslaugos.

 

VII. PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

24. Projektus analizuoja, svarsto ir pasiūlymus dėl Projektų finansavimo teikia Taryba. Tarybos sudėtį kiekvienais metais įsakymu tvirtina Departamento generalinis direktorius.

25. Tarybos darbą reglamentuoja Tarybos nuostatai, patvirtinti Departamento generalinio direktoriaus įsakymu.

26. Taryba svarsto tik tuos Projektus, kurie pateikti iki nurodytos datos, tinkamai užpildyti, atitinka patvirtintą formą, turi reikalaujamus papildomus dokumentus.

27. Projektų teikėjų, kurie nustatyta tvarka nėra atsiskaitę už gautas lėšas, arba nustatyta, kad gavę finansavimą neįvykdė Projekto ir/ar sutartyje numatytų įsipareigojimų ir motyvuotai nesikreipė dėl terminų pakeitimo, pateikti Projektai nesvarstomi. Projektai gali būti svarstomi išimties tvarka tik Projektų teikėjams pateikus motyvuotas priežastis ir gavus Tarybos pirmininko sutikimą bei pritarus daugumai Tarybos narių.

28. Vertinant Projektus atsižvelgiama į šiuos kriterijus, ar:

28.1. Projekto paraiška atitinka nustatytus jai reikalavimus;

28.2. realus Projekto tikslas;

28.3. aiškūs Projekto uždaviniai;

28.4. sprendžiamos aktualiausios užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, veiklos problemos;

28.5. pakankama Projekto vykdytojų kvalifikacija bei patirtis;

28.6. racionalus laiko, finansinių ir žmogiškųjų išteklių planavimas;

28.7. Projekto biudžetas yra tikslus, realus, subalansuotas ir pagrįstas;

28.8. yra išliekamoji vertė ir galimas Projekto tęstinumas.

29. Prieš priimant galutinį sprendimą dėl Projektų vertinimo, Taryba turi teisę nuvykti į numatomų finansuoti Projektų vykdymo vietas ir susipažinti su Projektų įgyvendinimo ypatumais, jų stipriosiomis ir silpnosiomis pusėmis.

 

VIII. LĖŠŲ SKYRIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ TVARKA

 

30. Projektą pateikusi institucija, kuriai yra numatyta skirti lėšų (toliau – Projektų vykdytojai), turi sudaryti sutartį su Departamentu pagal patvirtintą formą (toliau – Sutartis). Sutarties formą tvirtina Departamento generalinis direktorius. Prieš pasirašant Sutartį Projektų vykdytojai gali pateikti patikslintą sąmatą ir priemonių planą Projektui įgyvendinti.

31. Finansavimas turi būti naudojamas pagal sąmatą Sutartyje nurodytai veiklai, o atsiradus būtinybei Projekto vykdytojui koreguoti sąmatą, būtina tai derinti raštu su Departamentu.

32. Atsiskaitymą už Projektų vykdymą kontroliuoja Departamentas.

33. Už panaudotas valstybės biudžeto lėšas Projektų vykdytojai Departamentui atsiskaito Sutartyje nustatyta tvarka.

34. Įgyvendindami Projektus vykdytojai privalo ne vėliau kaip iki kalendorinių metų gruodžio 15 dienos pateikti Departamentui finansines bei veiklos ataskaitas.

35. Departamentas bet kuriuo metu gali pareikalauti papildomos informacijos iš Projektų vykdytojų apie įgyvendinant Projektą atliktų darbų eigą ir lėšų panaudojimą.

36. Projektų vykdytojai už skirtų tikslinių Lietuvos valstybės biudžeto lėšų netinkamą panaudojimą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

37. Projekto vykdytojai privalo:

37.1. visiškai užbaigti Projekto įgyvendinimą iki kalendorinių metų gruodžio 15 dienos;

37.2. vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47), nepanaudoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų likučiai turi būti grąžinti iki kalendorinių metų gruodžio 15 d. į Departamento nurodytą sąskaitą.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

38. Departamentas turi teisę tikrinti, ar Projektų vykdytojai laikosi Projektų įgyvendinimo Sutartyje nustatytų įsipareigojimų. Esant reikalui Departamentas turi teisę atlikti Projektų įgyvendinimo ir lėšų tikslingo panaudojimo auditą.

39. Nustačius, jog Projekto vykdytojas nesilaiko Projekto įgyvendinimo Sutartyje nustatytų įsipareigojimų, Departamentas turi teisę reikalauti grąžinti skirtas lėšas.

 

_________________

 


 

PATVIRTINTA

Tautinių mažumų ir išeivijos

departamento generalinio direktoriaus

2008 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. V-135

 

Registracijos Nr.: _____________

Registracijos data: ____________

 

TAUTINIŲ MAŽUMŲ IR IŠEIVIJOS DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS

 

UŽSIENIO ŠALIŲ MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJŲ, VYKDANČIŲ LITUANISTIKOS (BALTISTIKOS) STUDIJAS, 2009 METŲ PROJEKTAMS FINANSUOTI PARAIŠKOS FORMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

Projekto pavadinimas

Projekto teikėjo (mokslo ir studijų institucijos) tikslus pavadinimas, adresas, telefonas, el. paštas, faksas

Projekto teikėjo (mokslo ir studijų institucijos) vadovo vardas, pavardė

 

II. INFORMACIJA APIE MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJOS PADALINĮ IR JO VEIKLĄ

 

Padalinio tikslus pavadinimas

Įsteigimo data

Adresas

Telefonas (pateikite su tarpmiestiniu kodu)

Faksas (pateikite su tarpmiestiniu kodu)

Elektroninis paštas

Interneto puslapis

Projekto vadovo vardas, pavardė

Projekto vadovo pareigos padalinyje

Telefonas, faksas, el. pašto adresas kontaktams

Lituanistikos (baltistikos) dalykai ir juos dėstantys dėstytojai (dalyko pavadinimas, dėstytojo vardas, pavardė)

Lituanistikos (baltistikos) dalykus studijuojantys studentai (bakalaurantų, magistrantų ir doktorantų skaičius)

Pagrindinės problemos, su kuriomis susiduriama, vykdant lituanistikos (baltistikos) studijas

Kokie padalinio ryšiai su vietos lietuvių bendruomene?

 

III. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ

(Prašytume kuo detaliau apibūdinti)

 

Tikslai ir uždaviniai

Vykdymo laikas ir trukmė (tikslus laikotarpis)

Problemos, kurias padėtų (iš)spręsti projektas

Jau atlikti darbai, įgyvendinant arba ruošiantis įgyvendinti projektą

Turimos reikalingos priemonės (patalpos, aparatūra, medžiagos, lėšos)

Projekto partneriai

Projekto tikslinės grupės

Tolesnės projekto plėtros galimybės

Koks šis projektas (vienkartinis, tęstinis, dalis ilgalaikio projekto, tarptautinis ir pan.)?

Laukiami rezultatai

 

IV. PROJEKTO BIUDŽETAS, LĖŠŲ POREIKIS

(Pateikite išsamią ir pagrįstą projekto sąmatą)

 

Priemonės pavadinimas

Lėšos, reikalingos priemonei/ veiklai įgyvendinti (Lt)

Lėšos, prašomos iš TMID (Lt)

Kiti finansavimo šaltiniai (institucijos pavadinimas, paramos statusas: gauta, numatoma gauti, lėšos (Lt)

Užsienio ir Lietuvos lituanistų, ir (ar) baltistų bendradarbiavimo projektai edukacinės bei mokslinės veiklos plėtojimo srityje (mokslinės ir metodinės konferencijos, seminarai, viešos paskaitos, susitikimai su kultūros veikėjais, studentų mokymai Lietuvoje ir kt.).

 

 

 

Lietuvių kalbos ir kultūros renginių ar mugių, skirtų informacijos apie lituanistikos centrų veiklą sklaidai bei lituanistikos (baltistikos) studijų ir mokslinių tyrimų populiarinimui užsienyje, organizavimas (lietuvių kultūros dienos, Lietuvos pristatymas kultūriniuose renginiuose, seminarų, konferencijų, parodų, koncertų organizavimas ir kt.).

 

 

 

Lituanistikos (baltistikos) studijų ir mokslinių tyrimų rezultatų populiarinimas tarptautiniuose renginiuose (dalyvavimas, informacijos publikavimas ir kt.).

 

 

 

Lituanistų ir (ar) baltistų dalyvavimas tarptautinėse lituanistikos (baltistikos) mokslinėse konferencijose ir seminaruose.

 

 

 

Lituanistikos (baltistikos) leidinių rengimas ir publikavimas.

 

 

 

Metodinės medžiagos, skirtos lietuvių kalbos kaip svetimosios dėstymui, parengimas.

 

 

 

VISA SUMA (Lt):

 

 

 

 

V. PAPILDOMA INFORMACIJA

 

Prie paraiškos pridedami dokumentai ir kopijos:

1. Teikiančios paraišką institucijos registracijos pažymėjimo kopija;

2. Padalinio nuostatų (įstatų) kopija;

3. Projekto vadovo gyvenimo aprašymas (Curriculum Vitae);

4. Raštai, patvirtinantys projekto finansavimą iš kitų rėmėjų;

5. Priedai (juose galima pateikti papildomą informaciją apie padalinio veiklą ir jo vykdomą projektą).

 

Patvirtinu, kad paraiškoje pateikta informacija yra tiksli ir teisinga. Gavęs Tautinių mažumų ir išeivijos departamento finansavimą, įsipareigoju informuoti departamentą, kaip vykdomas projektas bei pateikti galutinę finansinę ir veiklos ataskaitą iki 2009 m. gruodžio 15 d.

 

Projekto teikėjo

(mokslo ir studijų institucijos) vadovas

_______________                 _______________

(parašas)                          (Vardas, pavardė)

A.V.

 

Projekto vadovas

_________________             _______________

(parašas)                          (Vardas, pavardė)

 

Data _________

 

__________________________________

 

Prašome atidžiai užpildyti visus paraiškos laukus, nes galioja tik išsamiai užpildytas paraiškos. Jūsų paraiškų lauksime iki 2008 m. gruodžio 15 dienos. Vėliau gautos paraiškos nebus svarstomos. Paraiška pateikiama Tautinių mažumų ir išeivijos departamento Lituanistinio švietimo poskyriui (111 kab., T. Kosciuškos g. 30, LT-01100 Vilnius). Telefonas pasiteirauti: +370 5 212 2249.

 

_________________

 


 

PATVIRTINTA

Tautinių mažumų ir išeivijos

departamento generalinio direktoriaus

2008 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. V-135

 

KOORDINACINĖS TARYBOS UŽSIENIO ŠALIŲ MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJŲ, VYKDANČIŲ LITUANISTIKOS (BALTISTIKOS) STUDIJAS, 2000 METŲ PROJEKTAMS ANALIZUOTI IR ĮVERTINTI NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šie nuostatai nustato Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Departamentas) Koordinacinės tarybos užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, 2009 metų projektams analizuoti ir įvertinti (toliau – Taryba) sudėties formavimo, darbo ir sprendimų priėmimo pagrindinius principus, Užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, projektų finansavimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarką.

2. Valstybės biudžeto lėšos užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, projektams finansuoti yra numatomos kiekvienais metais Departamento biudžete Užsienio lietuvių bendruomenių rėmimo programoje.

3. Taryba – tai kvalifikuotų specialistų grupė, kurios funkcija – analizuoti, svarstyti ir įvertinti užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, projektus (toliau – Projektai) bei teikti išvadas dėl jų finansavimo.

4. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, 2008 m. sausio 23 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 114 „Dėl strateginių veiklos planų“ patvirtintais Departamento 2008–2010 m. strateginiais veiklos planais, Užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, 2009 metų projektų atrankos konkurso nuostatais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

5. Tarybos veikla grindžiama objektyvumo, nepriklausomumo, kolegialumo ir nešališkumo principais. Tarybos nariai ir darbuotojai vadovaujasi pagarbos žmogui ir valstybei, teisingumo, nesavanaudiškumo, padorumo, nešališkumo, atsakomybės ir viešumo principais.

6. Šiuose nuostatuose neaptartus klausimus sprendžia Tarybos pirmininkas.

 

II. TARYBOS SUDARYMAS IR STRUKTŪRA, TARYBOS UŽDAVINYS IR FUNKCIJOS

 

7. Taryba sudaroma iš 9–11 narių, deleguojamų Lietuvos Respublikos valdymo institucijų, Lietuvos mokslo ir studijų institucijų ir kitų institucijų bei organizacijų. Tarybos nariais skiriami asmenys, savo žiniomis ir patirtimi galintys įvertinti Projektus. Tarybą sudaro pirmininkas, jo pavaduotojas ir nariai.

8. Tarybos sudėtį kiekvienais metais įsakymu tvirtina Departamento generalinis direktorius. Tarybos nario įgaliojimai pasibaigia: jam atsistatydinus ar pasibaigus jo kadencijai; kai Tarybos narys buvo paskirtas kaip tam tikro juridinio asmens atstovas ir daugiau nebeatstovauja šiam juridiniam asmeniui arba šis juridinis asmuo nebefunkcionuoja; kitais atvejais Tarybos sprendimu, esant motyvuotoms priežastims.

9. Apie Tarybos sudėties pasikeitimus kiti Tarybos nariai informuojami artimiausiame Tarybos posėdyje.

10. Tarybos uždavinys yra nagrinėti ir vertinti konkursui pateiktus Projektus bei teikti išvadas Departamento vadovybei dėl jų finansavimo.

11. Vykdydama jai pavestą uždavinį, Taryba atlieka šias funkcijas:

11.1. dalyvauja diskusijose svarstomais klausimais, žodžiu arba raštu teikia pastabas ir pasiūlymus dėl Projektų finansavimo;

11.2. balsuoja dėl Taryboje svarstomų klausimų, pareiškia nuomonę;

11.3. teikia pasiūlymus Tarybos pirmininkui dėl Tarybos posėdžio tvarkos, svarstytinų klausimų ir į posėdį kviečiamų asmenų;

11.4. vykdo kitas funkcijas, susijusius su Tarybos darbu.

 

III. TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

12. Pagrindinė Tarybos darbo forma yra posėdžiai, kuriuos kviečia Tarybos pirmininkas arba jo įgaliotas asmuo. Posėdžiai organizuojami Departamente Tarybos pirmininko paskirtu laiku. Prireikus gali būti surengtas išvažiuojamasis posėdis. Tarybos veikla gali būti organizuojama ir gaunant Tarybos narių nuomonę raštu ir/ar elektroniniu paštu.

13. Tarybos pirmininkas:

13.1. vadovauja Tarybos darbui ir atsako už jai pavestų funkcijų vykdymą, Tarybos darbo organizavimą bei darbo kokybės ir veiksmingumo laidavimą;

13.2. kviečia Tarybos posėdžius, nustato posėdžio datą, laiką ir darbotvarkę, pirmininkauja posėdžiams;

13.3. pasirašo Tarybos posėdžių protokolus, kitus dokumentus, susijusius su Tarybos veikla;

13.4. prireikus duoda raštiškus pavedimus kitiems Tarybos nariams dėl nagrinėjamų klausimų;

13.5. atstovauja Tarybai kitose institucijose arba įgalioja tai daryti kitus Tarybos narius.

14. Pirmininko pavaduotojas vykdo pirmininko funkcijas pastarajam nedalyvaujant posėdyje.

15. Tarybos sekretoriaus pareigas atlieka Departamento generalinio direktoriaus įsakymu paskirtas darbuotojas. Tarybos sekretorius yra Tarybos narys.

16. Tarybos sekretorius:

16.1. registruoja gautas paraiškas;

16.2. organizuoja posėdžius, derina posėdžių datą, informuoja Tarybos narius ir jiems pateikia numatomą svarstyti medžiagą;

16.3. rūpinasi posėdžiams reikalingos medžiagos parengimu;

16.4. protokoluoja Tarybos posėdžius, tvarko kitus su Tarybos veikla susijusius dokumentus;

16.5. vykdo kitus pirmininko pavedimus, susijusius su Tarybos darbu.

17. Tarybos nariai, negalintys dalyvauti posėdyje, iki Tarybos posėdžio pradžios informuoja Tarybos pirmininką tiesiogiai ar per Tarybos sekretorių, nurodydami nedalyvavimo priežastį. Jie gali savo nuomonę svarstomais klausimais pateikti raštu ar elektroniniu paštu. Tarybos pirmininkas nedalyvaujančio Tarybos nario nuomonę, pasiūlymus ir/ar pastabas paskelbia posėdžio metu.

18. Tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė Tarybos narių. Priešingu atveju Tarybos posėdis rengiamas pakartotinai, informuojant apie tai posėdyje nedalyvavusių tarybos narių institucijas.

19. Taryba renkasi ne rečiau kaip 2 kartus per metus. Neeilinis Tarybos posėdis gali būti sušauktas 2/3 Tarybos narių reikalavimu arba Tarybos pirmininko iniciatyva.

20. Tarybos pirmininkas per mėnesį nuo Tarybos personalinės sudėties patvirtinimo šaukia pirmąjį Tarybos posėdį. Tarybos posėdžiuose patariamojo balso teise Tarybos pirmininko sprendimu Tarybos darbui paspartinti ir objektyvumui užtikrinti konkrečioms užduotims atlikti papildomai gali būti pasitelkiami konsultantai, ekspertai, Projektų teikėjai.

21. Posėdžio medžiaga Tarybos nariams pateikiama ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios. Tarybos nariai gali pateikti raštiškas pastabas bei pasiūlymus dėl posėdžio protokole išdėstytos medžiagos Tarybos sekretoriui prieš Tarybos posėdį.

22. Tarybos posėdžiai protokoluojami.

23. Papildomi klausimai Tarybos posėdžiui gali būti pateikti tik Tarybos pirmininkui sutikus. Jie teikiami ta pačia tvarka, kaip ir svarstomų klausimų plane numatyti klausimai.

24. Tarybos darbotvarkės klausimai svarstomi eilės tvarka, jei posėdžio pirmininko ar Tarybos nario siūlymu nenusprendžiama kitaip.

 

IV. PROJEKTŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS

 

25. Projektų, finansuojamų iš Lietuvos valstybės biudžeto lėšų, įgyvendinimo prioritetus ir kryptis, reikalavimus projektų teikėjams, pagrindinius reikalavimus Projektams, dokumentų pateikimą konkursui, Projektų vertinimą, Projektų vykdymą bei kontrolę reglamentuoja Užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, 2009 metų projektų atrankos konkurso nuostatai.

26. Svarstomi tik tie Projektai, kurie pateikti iki nurodytos datos, tinkamai užpildyti, atitinka patvirtintą formą, turi reikalaujamus papildomus dokumentus.

27. Užsienio šalių mokslo ir studijų institucijos, vykdančios lituanistikos (baltistikos) studijas (toliau – Projektų teikėjai), kurios nustatyta tvarka nėra atsiskaičiusios už finansavimą arba nustatyta, kad gavusios finansavimą neįvykdė Projekto ir/ar sutartyje numatytų įsipareigojimų ir motyvuotai nesikreipė dėl terminų pakeitimo, paraiškos nesvarstomos. Projektai gali būti svarstomi išimties tvarka tik Projektų teikėjams pateikus motyvuotas priežastis ir gavus Tarybos pirmininko sutikimą bei pritarus daugumai Tarybos narių.

28. Finansuojant institucijų Projektus, prioritetas teikiamas:

28.1. Projektams, prisidedantiems prie lituanistikos centro išlikimo bei jo veiklos plėtros;

28.2. tęstiniams projektams, orientuotiems į ilgalaikę lituanistinę veiklą;

28.3. Projektams, turintiems papildomus finansavimo šaltinius;

28.4. akademinėms lituanistinėms veikloms, turinčioms ryšį su krašto lietuvių bendruomenėmis, jų švietimo įstaigomis;

28.5. Projektams, plėtojantiems vienoje valstybėje veikiančių mokslo ir studijų institucijų, vykdančių lituanistikos (baltistikos) studijas, tarpusavio bei Lietuvos mokslo institucijų bendradarbiavimą;

28.6. veikloms, turinčioms įtakos lituanistikos ir baltistikos populiarinimui užsienyje bei moksliniams pasiekimams.

29. Kiekvieną Projektą vertina Departamento Užsienio lietuvių skyriaus Lituanistinio švietimo poskyrio specialistai. Siūlymus specialistai pateikia sekretoriui, užpildę formą (Forma Nr. 1). Jie teikia pasiūlymus dėl programų ir Projektų finansavimo dydžio. Šie siūlymai skiriant lėšas yra rekomendacinio pobūdžio.

30. Sekretorius, atsižvelgdamas į Departamento specialistų siūlymus, rengia artimiausio Tarybos posėdžio darbotvarkės projektą.

31. Taryba, išanalizavusi ir įvertinusi pateiktus Projektus, atsižvelgusi į specialistų siūlymus, sudaro finansuojamų Projektų sąrašą, pasiūlo galimo finansavimo dydį. Galutinės Tarybos išvados priimamos balsuojant posėdyje. Galutiniame svarstyme nedalyvaujantys Tarybos nariai gali pateikti savo nuomonę raštu.

32. Jei Tarybos narys arba Lituanistinio švietimo poskyrio specialistai siūlo nefinansuoti vertinamo Projekto, jie turi pateikti argumentuotą savo sprendimo išaiškinimą.

33. Taryba argumentuotu sprendimu gali rekomenduoti skirti finansavimą ir kitiems Konkursui pateiktiems Projektams, neatsižvelgdama į Lituanistinio švietimo poskyrio specialistų vertinimą.

34. Prieš priimant galutinį sprendimą dėl Projektų vertinimo, Taryba (Tarybos narys) turi teisę nuvykti į numatomų finansuoti projektų vykdymo vietas ir susipažinti su Projektų įgyvendinimo ypatumais, jų stipriosiomis ir silpnosiomis pusėmis, susipažinti su organizacijų, kurios pateikė Projektus, veikla.

 

V. TARYBOS NUTARIMŲ IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMO BEI ĮFORMINIMO TVARKA

 

35. Taryba savo kompetencijai priskirtus klausimus svarsto ir sprendimus priima balsuojant dalyvaujančiųjų narių paprasta balsų dauguma. Kiekvienas Tarybos narys turi po vieną balsą. Balsuojama „už“ ir „prieš“. Tarybos nariai turi lygias sprendžiamojo balso teises. Balsams pasiskirsčius po lygiai lemia pirmininko balsas. Balso teisė negali būti perduota kitam asmeniui.

36. Tarybos narys negali balsuoti svarstomu klausimu, jeigu jis yra asmeniškai suinteresuotas Tarybos nutarimo rezultatais bei priimtas nutarimas gali turėti jam materialinę ar kitokią asmeninę naudą. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo nedelsiant apie tai informuoti Tarybos posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo.

37. Jei nepavyksta priimti sprendimo bendru sutarimu, Tarybos pirmininkas informuoja, jog bus balsuojama dėl sprendimo priėmimo. Tarybos nariai balsuoja rankos pakėlimu, Tarybos pirmininkas balsuoja paskutinis.

38. Jeigu dėl Tarybos posėdžio metu priimto nutarimo Tarybos narys (nariai) pareiškia atskirą nuomonę, ji įrašoma posėdžio protokole.

39. Balsus skaičiuoja ir balsavimo rezultatus skelbia Tarybos pirmininkas. Jei sprendimas priimtas bendru sutarimu, protokole nurodoma, jog sprendimas priimtas vienbalsiai.

40. Tarybos posėdžiuose priimti sprendimai įforminami posėdžio protokolu, kurį pasirašo Tarybos pirmininkas ir sekretorius, ir tvirtinami Departamento generalinio direktoriaus įsakymu.

41. Protokole nurodomi šie duomenys: Tarybos posėdžio data, laikas ir vieta; posėdžio eilės numeris; posėdžio pirmininkas, sekretorius, dalyviai, kviestieji asmenys; posėdžio darbotvarkė; pranešėjai bei kalbėję asmenys, Tarybos narių nuomonė svarstytu klausimu. Protokole taip pat nurodomi balsavimo rezultatai, pažymima, kas balsavo prieš ar susilaikė, įrašoma Tarybos nario atskira nuomonė, jei ji buvo pareikšta.

42. Posėdžio protokolai yra numeruojami ir registruojami didėjimo tvarka iki einamųjų metų pabaigos.

43. Tarybos posėdžių protokolai pateikiami Tarybos pirmininkui pasirašyti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio.

44. Tarybos sprendimas apie lėšų paskirstymą skelbiamas Departamento interneto svetainėje (http://www.tmid.lt).

45. Departamento Užsienio lietuvių skyriaus Lituanistinio švietimo poskyrio specialistai apie konkurso rezultatus Projektų teikėjams praneša ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo sprendimo priėmimo dienos.

 

VI. PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR ATSISKAITYMO UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ TVARKA

 

46. Departamentas ir Projekto teikėjas, kuriam yra skiriamos lėšos, sudaro dvišalę sutartį (toliau – Sutartis). Sutarties užsakovo funkcijas atlieka Departamentas, atstovaujamas generalinio direktoriaus arba jo pavaduotojo, o Sutarties vykdytojo funkcijas atlieka Projekto teikėjas, atstovaujamas organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens.

47. Projektų teikėjams lėšos pervedamos į jų pačių Sutartyse nurodytas organizacijų atsiskaitomąsias sąskaitas. Projekto teikėjas už gautas lėšas atsiskaito Sutartyje nustatyta tvarka. Projekto teikėjai, įvykdę iki Sutartyje nurodytos datos Sutartyje numatytas priemones, pateikia Departamentui finansinę ir veiklos ataskaitas. Prie finansinės ataskaitos pridedami (Departamentui pareikalavus) visi išlaidas patvirtinantys dokumentai (sąskaitos-faktūros, apmokėjimą patvirtinantys dokumentai (čekis, kvitas) arba jų kopijos. Išlaidas patvirtinančiuose dokumentuose data turi atitikti Sutartyje nurodytą įsipareigojimų įvykdymo laikotarpį, per kurį turi būti panaudotos skirtos lėšos. Finansinę ataskaitą pasirašo Projektų teikėjai, kiti atsakingi asmenys ir patvirtina ją organizacijos antspaudu. Finansinė ataskaita turi būti pristatyta į Departamentą ne vėliau, negu nurodyta Sutartyje. Dalykinėse ataskaitose turi būti aprašyta, kaip įgyvendintas Projektas, ar pasiekti numatyti rezultatai, jų reikšmė ir efektyvumas. Esant galimybei, prie ataskaitos gali būti pridėta turima rašytinė ir vaizdinė medžiaga, susijusi su Projekto įgyvendinimu.

48. Departamento Užsienio lietuvių skyriaus Lituanistinio švietimo poskyrio specialistai kontroliuoja Projektams skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimą, Sutarčių sudarymą, vykdymą bei atsiskaitymą.

49. Jeigu Sutartyje numatytos lėšos buvo panaudotos ne pagal tikslinę paskirtį, išlaidas patvirtinantys dokumentai neužskaitomi. Išimtis gali būti daroma tuo atveju, jeigu Projektų teikėjas, pateikęs motyvuotą prašymą, gavo raštišką Departamento generalinio direktoriaus sutikimą panaudoti dalį lėšų kitam tikslui. Jeigu ne pagal tikslinę paskirtį norima panaudoti daugiau kaip 30 % lėšų, projekto teikėjo prašymas svarstomas Koordinacinės tarybos posėdyje.

50. Projektų teikėjas teisės aktų nustatyta tvarka atsako už tikslingą gautų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą. Nepanaudotos Projekto vykdymui biudžeto lėšos turi būti grąžintos į Departamento nurodytą sąskaitą pasibaigus Sutartyje nurodytam atsiskaitymo terminui.

51. Departamento Užsienio lietuvių skyriaus Lituanistinio švietimo poskyrio specialistai tikrina, ar finansavimą gavęs Projektų teikėjas laikosi Sutartyje nustatytų įsipareigojimų. Esant reikalui Departamentas turi teisę atlikti Projektų įgyvendinimo ir lėšų tikslingo panaudojimo auditą.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

52. Tarybos darbo techniniu ir organizaciniu aptarnavimu rūpinasi Departamentas.

53. Tarybos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai ir kiti dokumentai) saugomi Departamente Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

 

_________________