LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO 20 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. IXP-3379(2), LIETUVOS RESPUBLIKOS ĮMONIŲ IR ORGANIZACIJŲ NEKILNOJAMOJO TURTO MOKESČIO ĮSTATYMO 5 STRAIPSNIO PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. IXP-3599, LIETUVOS RESPUBLIKOS PRIDĖTINĖS VERTĖS MOKESČIO ĮSTATYMO 37 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. IXP-3612 IR LIETUVOS RESPUBLIKOS AKCIZŲ ĮSTATYMO 17 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. IXP-3613

 

2004 m. rugpjūčio 23 d. Nr. 1037

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2004 m. birželio 22 d. sprendimo Nr. 2191 1, 6-8 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pasiūlyti nepritarti:

1. Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 20 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-3379(2), kadangi nuo 2005 m. sausio 1 d. padidinus neapmokestinamąsias pajamas nuo 290 iki 350 litų bendrasis šalies biudžetas 2005 metais netektų apie 262 mln. litų ir kiekvienų metų valdžios sektoriaus fiskalinis deficitas padidėtų apie 0,4 procentinio punkto, o tai kliudytų Lietuvos siekiui vidutinės trukmės laikotarpiu subalansuoti valdžios sektorių. Fiskalinio deficito didinimas valiutų valdybos sąlygomis nepagrįstai padidintų vartojimą ir einamosios sąskaitos deficitą. Tai prieštarautų Lietuvos konvergencijos programoje suformuluotiems Lietuvos Respublikos Vyriausybės siekiams išlaikyti makroekonominį stabilumą ir siekti Lietuvos integracijos į Ekonominę ir pinigų sąjungą, taip pat Europos Sąjungos Bendrosioms ekonominės politikos gairėms, kurių Lietuva įsipareigojo laikytis Stojimo į Europos Sąjungą sutartimi. Taigi pasiūlymai dėl gyventojų pajamų mokesčio mažinimo gali būti teikiami ir svarstomi tik kartu su priemonėmis, užtikrinančiomis, kad fiskalinis deficitas nedidės, o tokių priemonių su minėtuoju projektu nesiūloma.

2. Lietuvos Respublikos įmonių ir organizacijų nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 5 straipsnio papildymo įstatymo projektui Nr. IXP-3599, nes šio projekto aiškinamajame rašte iškeltą problemą gali spręsti savivaldybių tarybos, pasinaudodamos Lietuvos Respublikos įmonių ir organizacijų nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje numatyta teise savo biudžeto sąskaita atleisti nuo įmonių ir organizacijų nekilnojamojo turto mokesčio.

3. Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 37 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-3612 ir Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-3613, nes, nors Europos Sąjungos teisės aktai nustato, kad keleivių asmeniniame bagaže iš trečiųjų valstybių arba trečiųjų teritorijų gabenamos prekės nuo importo PVM ir akcizų atleidžiamos tik tuo atveju, jeigu jos įvežamos ne komerciniais tikslais (t. y. įvežamos nereguliariai ir yra skirtos asmeniniam naudojimui arba kaip dovanos) ir šių prekių vertė neviršija nustatytųjų kiekių ir vertės, tačiau Europos Sąjungos acquis nenustato, kas laikytina reguliariu prekių įvežimu. Teisė vertinti, ar konkrečiu atveju tenkinamos mokesčių lengvatos taikymo sąlygos, suteikta mokesčių administratoriui, kuris kiekvienu atveju privalo atsižvelgti į konkrečias aplinkybes. Atkreiptinas dėmesys, kad būtų sudėtinga nustatyti bendrus objektyvius reguliarumo kriterijus visiems atvejams, o galiojančios teisės aktų nuostatos mokesčių administratoriui leidžia atsižvelgti į visas aplinkybes, susijusias su prekių įvežimo dažnumu ir paskirtimi, ir priimti sprendimą dėl mokesčių lengvatos taikymo. Be to, 1969 m. gegužės 28 d. Tarybos direktyva 69/169/EEB dėl įstatymuose, reglamentuose ir administraciniuose potvarkiuose pateiktų tarptautines keliones nuo apyvartos mokesčio ir akcizų už importą atleidžiančių nuostatų suvienodinimo nenumato jokių išimčių asmenų, dirbančių ne Europos Bendrijos teritorijoje, įvežamoms prekėms, netgi atvirkščiai, pavyzdžiui, asmenims, gyvenantiems ar dirbantiems pasienio zonoje, nustato dar griežtesnius prekių, kurios gali būti įvežamos be importo PVM ir akcizų, kiekio apribojimus, o minėtuosiuose projektuose siūloma nustatyti palankesnes sąlygas tokiems asmenims, tai prieštarautų Europos Sąjungos acquis.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                      ALGIRDAS BUTKEVIČIUS

______________