Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NARIO AUDRIAUS ENDZINO PASIŪLYMO DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO 9  STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIP-1270(2)

 

2010 m. birželio 16 d. Nr. 763

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2010 m. balandžio 29 d. sprendimo Nr. SV-S-684 5 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos Seimo nario Audriaus Endzino pasiūlymui dėl Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-1270(2) (toliau – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2010 m. kovo 17 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-1270, Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 2, 9, 17, 18 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-1397 ir Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-1632“ (Žin., 2010, Nr. 33-1569) jau yra nepritarusi nuostatoms, iš esmės analogiškoms Įstatymo projekto nuostatoms, pabrėždama tai, kad Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatyme (Žin., 2002, Nr. 73-3085) nustatant baigtinį konkrečios naudos, pripažįstamos pajamomis natūra, sąrašą turėtų būti siekiama įstatymo nuostatas padaryti aiškesnes, o ne susiaurinti pajamų mokesčio bazę, todėl į jį turėtų būti įtraukiama visa lygiavertė piniginiam atlygiui nauda, kad nebūtų skatinama siekiant išvengti pajamų mokesčio sąraše išvardytą naudą natūra keisti jame nepaminėtąja.

2. Įstatymo projekte siūloma siaurinti pajamomis natūra pripažįstamos naudos sąrašą, palyginti ne tik su galiojančiomis nuo 2010 m. sausio 1 d. naudos pripažinimą pajamomis natūra reglamentuojančiomis Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo   nuostatomis (pavyzdžiui, Įstatymo projekte pajamomis natūra nelaikomas įmonei priklausančio turto naudojimas asmeniniais tikslais, darbuotojo lojalumą skatinančios priemonės), bet ir su pajamomis natūra pripažįstamos naudos sąrašu, galiojusiu iki 2009 m. gruodžio 31 d. (pavyzdžiui, Įstatymo projekte pajamomis natūra nelaikomas mainų rezultatas, kai mainais gaunamas didesnės vertės daiktas nei išmainytasis, nauda, gauta dėl gyventojui priklausančio pastato ar patalpų kapitalinio remonto ar rekonstravimo, nauda, gauta už ne darbdaviui suteiktas paslaugas, atliktus darbus, perduotas teises gyventojui gavus nuosavybėn turtą ar suteikus paslaugas).

3. Siūloma Įstatymo projekto nuostatų įsigaliojimo data prieštarauja Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243) 3 straipsnio 3 dalies nuostatoms, pagal kurias Lietuvos Respublikos Seimas turi užtikrinti, kad Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymai, nustatantys naują mokestį, naują mokesčio tarifą, mokesčio lengvatą, sankcijas už mokesčių įstatymų pažeidimus arba iš esmės pakeičiantys apmokestinimo tam tikru mokesčiu tvarką ar apmokestinimo teisinio reglamentavimo bei taikymo principus, įsigaliotų ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo jų paskelbimo dienos. Taip pat pagal Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) 12 straipsnį mokesčių įstatymai, darantys įtaką atitinkamų metų biudžeto pajamoms, įsigalioja įstatymų nustatyta tvarka, bet priimami ne vėliau kaip tų biudžetinių metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas, o Lietuvos Respublikos 2010 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas (Žin., 2009, Nr. 152-6822) buvo priimtas 2009 m. gruodžio 10 dieną. Taigi siūloma Įstatymo projekto nuostatų įsigaliojimo data neatitinka ir minėtų Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo nuostatų: naudos, pripažįstamos pajamomis natūra, sąrašo siaurinimas nuo 2010 m. liepos 1 d. turėtų įtakos 2010 metų valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamoms.

4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. vasario 24 d. nutarimu Nr. 181 „Dėl norminių teisės aktų, kurių stebėsena turi būti atlikta, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 24-1136) Finansų ministerijai per 4 mėnesius nuo šio nutarimo įsigaliojimo dienos, t. y. iki 2010 m. birželio 28 d., pavesta atlikti Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo nuostatų, reglamentuojančių gyventojų pajamų, gautų natūra, pripažinimo tvarką, stebėseną. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gegužės 13 d. nutarimo Nr. 404 „Dėl norminių teisės aktų stebėsenos“ (Žin., 2009, Nr. 59-2294) nuostatas, kad atliekant teisės akto stebėseną vertinami priėmus teisės aktą pasiekti tikslai, neigiamos pasekmės (jei tokių yra), aplinkybės, kurios turi ar gali turėti įtakos tolesniam teisės akto taikymui, taip pat teikiami siūlymai dėl galimo teisės akto tobulinimo, pasiūlymus dėl galiojančios pajamų, gautų natūra, pripažinimo ir įvertinimo tvarkos tobulinimo būtų tikslinga teikti atlikus minėtą vertinimą.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                         INGRIDA ŠIMONYTĖ

 

_________________