LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
2002 m. BALANDŽIO 10 d. ĮSAKYMO Nr. 3-139
„DĖL KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO AUTOMOBILIŲ IR PĖSČIŲJŲ VARTŲ TECHNINĖS KONTROLĖS SISTEMOS TECHNINIŲ REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. gegužės 12 d. Nr. 3-268

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2002 m. balandžio 10 d. įsakymą Nr. 3-139 „Dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto automobilių ir pėsčiųjų vartų techninės kontrolės sistemos techninių reikalavimų patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 42-1583; 2005, Nr. 57-1961) ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO AUTOMOBILIŲ IR PĖSČIŲJŲ VARTŲ TECHNINĖS KONTROLĖS SISTEMOS TECHNINIŲ REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO

 

Atsižvelgdamas į Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo tarybos 2001 m. spalio 30 d. posėdžio sprendimo (protokolo 5.4 punktas) nuostatą:

1. T v i r t i n u Klaipėdos valstybinio jūrų uosto automobilių ir pėsčiųjų vartų techninės kontrolės sistemos techninius reikalavimus (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad:

2.1. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto automobilių ir pėsčiųjų vartų techninės kontrolės sistemos techniniai reikalavimai yra privalomi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto žemės naudotojams, kuriems yra taikomos 2004 m. kovo 31 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 725/2004 dėl laivų ir uostų įrenginių apsaugos stiprinimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 8 tomas, p.74) nuostatos;

2.2. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto žemės naudotojams, kurie daugiau kaip 70 proc. prekių (krovinių) veža geležinkelių transportu, yra neprivalomi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto automobilių ir pėsčiųjų vartų techninės kontrolės sistemos techninių reikalavimų 1.2, 1.3, 7 ir 8 punktai;

2.3. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto žemės naudotojams, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto automobilių ir pėsčiųjų vartų techninės kontrolės sistemos techninius reikalavimus privaloma įgyvendinti iki 2012 m. gruodžio 31 d.“

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                Eligijus Masiulis

 

SUDERINTA

SUDERINTA

Valstybės sienos apsaugos tarnybos

prie Lietuvos Respublikos

vidaus reikalų ministerijos

Muitinės departamento prie

Lietuvos Respublikos

finansų ministerijos

2011-03-17

raštu Nr. (21)-14-1087

2011-05-05

raštu Nr. 3B-12.4/17-3310

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2002 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. 3-139

(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2011 m. gegužės 12 d. įsakymo Nr. 3-268 redakcija)

 

KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO AUTOMOBILIŲ IR PĖSČIŲJŲ VARTŲ TECHNINĖS KONTROLĖS SISTEMOS TECHNINIAI REIKALAVIMAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto automobilių ir pėsčiųjų vartų techninės kontrolės sistemą sudaro:

1.1. automobilių vartų vaizdo kontrolės sistema;

1.2. automobilių registracijos numerių identifikavimo sistema;

1.3. automobilių vartų įvažiavimo/išvažiavimo elektroninės kontrolės sistema;

1.4. pėsčiųjų vartų įėjimo/išėjimo elektroninės kontrolės sistema.

Visos sistemos sudedamosios dalys turi būti techniškai suderinamos ir tarpusavyje sąveikauti. Sistema turi būti atvira plėtimui ir tobulinimui.

2. Prie pėsčiųjų vartų montuojami vienas arba du pasukami užtvarai ir po du (vienas brūkšninio kodo vienkartiniams leidimams ir vienas nuotolinėms kortelėms nuolatiniams ir laikiniems leidimams) skaitytuvus prie įėjimo ir išėjimo.

3. Prie automobilių vartų kiekvienos eismo juostos montuojami automatiniai pakeliami užtvarai, kuriuos valdo automobilių vartų įvažiavimo (išvažiavimo) elektroninės kontrolės sistema. Prie kiekvienos eismo juostos montuojami du (brūkšninio kodo ir nuotolinis) skaitytuvai, viena–dvi spalvoto vaizdo kameros bendrai vartų apžvalgai ir, jeigu diegiama automobilių registracijos numerių identifikavimo sistema, po dvi nespalvoto vaizdo kameras kiekvienai transporto eismo juostai (kad būtų galima fiksuoti pravažiuojančio automobilio registracijos numerius iš priekinės ir galinės dalies). Bendrai vartų apžvalgai skirta (-os) kamera (-os) turi būti valdoma (-os) ir montuojama (-os) taip, kad būtų galima apžiūrėti automobilį iš viršaus bei aiškiai matyti automobilio registracijos numerį (jeigu nėra diegiama automobilių registracijos numerių identifikavimo sistema). Vaizdo kamerų perduodami vaizdai turi būti įrašomi į skaitmeninį įrašymo įrenginį.

4. Kiekvienoje uosto žemės naudotojo įmonėje turi būti įrengta leidimų patekti į uosto teritoriją išdavimo ir registracijos vieta, automobilių vartų įvažiavimo/išvažiavimo ir pėsčiųjų vartų įėjimo/išėjimo kontrolės sistemos serveris ir automobilių registracijos numerių identifikavimo arba automobilių registracijos numerių registravimo sistemos duomenų serveris.

5. Leidimai gaminami pagal įmonių apsaugos ir leidimų sistemos nuostatų, kurie parengti uosto naudotojų ir suderinti su Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Pakrančių apsaugos rinktine, Klaipėdos teritorine muitine ir valstybės įmone Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, reikalavimus. Leidimų gamybą koordinuoja valstybės įmonė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.

 

II. LEIDIMŲ TIKRINIMO TVARKA

 

6. Įeidamas į teritoriją pėsčiasis leidimą pažymi ties atitinkamu skaitytuvu ir pranešimas apie jo įėjimą patenka į bendrą duomenų bazę. Jei leidimas yra galiojantis – atidaromas pasukamasis užtvaras. Išeidamas iš teritorijos, pėsčiasis pasižymi prie išėjimo skaitytuvo ir, jei leidimas galiojantis, atidaromas pasukamasis užtvaras ir išėjimas užfiksuojamas duomenų bazėje.

7. Įvažiuodamas į teritoriją, automobilis sustoja ties nubrėžta linija, vairuotojas pažymi automobilio, savo ir keleivių (jei yra) leidimus, tuo metu vaizdo kameros fiksuoja automobilio priekinę ir galinę dalis. Specializuota programinė įranga automobilio priekinės ir galinės dalies nuotraukas ir identifikuotus (jeigu yra įdiegta automobilių registracijos numerių identifikavimo sistema) arba nuskaitytus iš leidimo automobilių registracijos numerius įrašo į duomenų bazę kartu su informacija apie automobilį. Tikrinęs automobilį apsaugos darbuotojas savo kortele patvirtina, kad automobilis yra patikrintas. Jei visi pažymėti leidimai yra galiojantys, pakeliamas užtvaras. Jei automobilio numeris nesutapo su leidime įrašytu numeriu, duodamas aliarmo signalas. Operatorius vizualiai (pagal pravažiavimo leidimo duomenis ir vaizdo sistemos užfiksuotą vaizdą) sulygina automobilio numerius ir, jeigu jie akivaizdžiai skiriasi, uždraudžia atidaryti užtvarą. Jei numerių skirtumas atsirado dėl sistemos klaidos, operatorius gali pataisyti klaidingai atpažintą numerį. Tokie įrašai duomenų bazėje fiksuojami nurodant atitinkamą žymą ir operatoriaus, padariusio pakeitimus, identifikacijos kodą. Peržiūrint duomenų bazę, operatoriaus veiksmų teisingumą galima įvertinti pagal automobilio nuotraukas ir duomenų bazėje įrašytus duomenis (sulyginant originalų įrašą su pakoreguotu).

8. Išvažiuojančio iš teritorijos automobilio leidimas tikrinimas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto automobilių ir pėsčiųjų vartų techninės kontrolės sistemos techninių reikalavimų (toliau – Techniniai reikalavimai) II skyriaus 7 punkto nustatyta tvarka.

 

III. VARTŲ VAIZDO KONTROLĖS SISTEMAI TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

9. Reikalavimai vaizdo kameroms:

9.1. fiksuotoms:

9.1.1. TV kameros CCD nespalvotos ar spalvotos (pritaikytos dirbti su automobilių registracijos numerių identifikavimo sistema);

9.1.2. skiriamoji geba ne mažiau kaip 560 TVL (spalvotoms 480 TVL);

9.1.3. jautrumas ne mažiau kaip 0,1 lx (spalvotoms 0,8 lx) (f-1,4);

9.1.4. kameros turi turėti atbulinės šviesos kompensaciją;

9.1.5. objektyvo šviesumas ne mažiau kaip f-1,4;

9.1.6. objektyvo apžvalgos kampas parenkamas montavimo metu;

9.1.7. kameros gaubtas turi užtikrinti patikimą kameros darbą esant -25°C–+45°C temperatūrai ir vėjo greičiui iki 30 m/s;

9.2. valdomoms:

9.2.1. TV kameros CCD spalvotos PAL;

9.2.2. skiriamoji geba ne mažiau kaip 480 TVL;

9.2.3. jautrumas ne mažiau kaip 0,8 lx (f-1,4);

9.2.4. kameros turi turėti atbulinės šviesos kompensaciją;

9.2.5. objektyvo šviesumas ne mažiau kaip f-1,4;

9.2.6. objektyvo židinys kintantis, „zoom“ ne mažiau kaip 12x;

9.2.7. kameros gaubtas turi užtikrinti patikimą kameros darbą esant -25°C–+45°C temperatūrai ir vėjo greičiui iki 30 m/s;

9.3. kamerų valdymo mechanizmams:

9.3.1. posūkio kampas 360° horizontaliose ir ±90° vertikaliose plokštumose;

9.3.2. judėjimo greitis kintamas, maksimalus greitis ne mažesnis kaip 120°/s.

9.4. Visų kamerų vaizdai turi būti įrašomi į skaitmeninį įrenginį ir saugomi ne mažiau kaip 30 parų. Skaitmeninis įrenginys turi turėti galimybę leisti per kompiuterinį tinklą (Ethernet) peržiūrinėti įrašytus vaizdus.

 

IV. ELEKTRONINĖMS AUTOMOBILIŲ VARTŲ ĮVAŽIAVIMO/IŠVAŽIAVIMO IR PĖSČIŲJŲ VARTŲ ĮĖJIMO/IŠĖJIMO KONTROLĖS SISTEMOMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

10. Elektroninės automobilių vartų įvažiavimo/išvažiavimo ir pėsčiųjų vartų įėjimo/išėjimo kontrolės sistemos įrengiamos prie automobilių ir pėsčiųjų vartų. Kiekvieno uosto naudotojo įmonėje įrengtos elektroninės automobilių vartų įvažiavimo/išvažiavimo ir pėsčiųjų vartų įėjimo/išėjimo kontrolės sistemos užtikrina darbuotojų, lankytojų, transporto priemonių ir krovinių judėjimo kontrolę.

11. Reikalavimai elektroninių automobilių vartų įvažiavimo/išvažiavimo ir pėsčiųjų vartų įėjimo/išėjimo kontrolės sistemų sudedamosioms dalims:

11.1. sistemoje turi būti naudojama SQL duomenų bazė;

11.2. duomenų baze vienu metu galima naudotis per kelias skirtingų tipų programas;

11.3. įvairūs vartotojai turi turėti skirtingas galimybes dirbti su duomenų baze (tik skaityti, skaityti tik tam tikrus laukelius, rašyti, rašyti tik į tam tikrus laukelius ir pan.);

11.4. sistemos duomenys turi būti nuolat archyvuojami ir saugomi teisės aktų nustatytą laiką;

11.5. duomenų bazės lentelėse numatomi šie laukai (nurodyti laukai yra privalomi, prireikus, galima naudoti papildomus laukus):

11.5.1. vardas, pavardė;

11.5.2. asmens tapatybę patvirtinančio dokumento numeris ir tipas;

11.5.3. išduoto leidimo numeris ir tipas (vienkartinis, laikinas, nuolatinis);

11.5.4. leidimo išdavimo data ir galiojimo laikas;

11.5.5. asmens darbdavys;

11.5.6. automobilio registracijos numeris ir valstybė, kurioje registruotas automobilis;

11.5.7. priekabos registracijos numeris ir valstybė, kurioje registruota priekaba;

11.5.8. asmens, tikrinusio automobilį, identifikacinis kodas;

11.5.9. krovinio važtaraštis;

11.5.10. įėjimo laikas ir užfiksavusio skaitytuvo kodas;

11.5.11. išėjimo laikas ir užfiksavusio skaitytuvo kodas;

11.5.12. asmens, išdavusio leidimą, vardas, pavardė ir pareigos;

11.5.13. teritorijos, kurioje galioja leidimas, pavadinimas;

11.5.14. leidimo galiojimo laikas (iki kada ir kuriuo metu (darbo, ne darbo ir pan.);

11.5.15. automobilio priekinės ir galinės dalies nuotrauka su automobilio registracijos numeriu;

11.5.16. turi būti paieškos galimybė pagal šių Techninių reikalavimų IV skyriaus 11.5.1–11.5.14 punktuose išvardytus kriterijus, (išskyrus nuotraukas);

11.5.17. turi būti statistinės analizės galimybė pagal šių Techninių reikalavimų IV skyriaus 11.5.1–11.5.14 punktuose išvardytus kriterijus, (išskyrus nuotraukas).

12. Elektroninių automobilių vartų įvažiavimo/išvažiavimo ir pėsčiųjų vartų įėjimo/išėjimo kontrolės sistemų skaitytuvų valdikliai turi:

12.1. užtikrinti sistemos darbą nepriklausomai nuo ryšio su kompiuteriu;

12.2. užtikrinti sistemos darbą 24 valandas iš autonominio maitinimo šaltinio, nutrūkus pagrindiniam maitinimui;

12.3. dingus ryšiui tarp skaitytuvų valdiklio ir kompiuterių kaupti informaciją, o atsiradus ryšiui šią informaciją perduoti į kompiuterio duomenų bazę (atminties talpa apskaičiuojama pagal vidutinį vartų kirtimo skaičių ir jos turi pakakti ne mažiau kaip 24 valandoms);

12.4. prisijungti prie signalizacijos įrenginių, vaizdo ir numerių identifikavimo sistemų;

12.5. valdyti sukamų ar pakeliamų užtvarų ir vartų atidarymą ir uždarymą;

12.6. užtikrinti automobilio įvažiavimą/išvažiavimą kontroliuojančio asmens kortelės patvirtinimu.

13. Elektroninės automobilių vartų įvažiavimo/išvažiavimo ir pėsčiųjų vartų įėjimo/išėjimo kontrolės sistemos leidimai yra:

13.1. pėstiesiems ir automobiliams;

13.2. nuolatiniai, laikini, vienkartiniai.

14. Pėsčiųjų leidimuose įrašomi šie duomenys:

14.1. vardas, pavardė;

14.2. asmens tapatybę patvirtinančio dokumento numeris ir tipas;

14.3. leidimo numeris;

14.4. galiojimo laikas;

14.5. nuotrauka (vienkartiniams nebūtina);

14.6. įmonės pavadinimas;

14.7. kurioje teritorijoje galioja leidimas;

14.8. kada galioja leidimas (darbo, ne darbo metu ir pan.);

14.9. jį išdavusios įmonės logotipas;

14.10. prireikus galima naudoti papildomus įrašus.

15. Automobilių leidimuose įrašomi šie duomenys:

15.1. automobilio registracijos numeris;

15.2. automobilio markė;

15.3. įmonės pavadinimas;

15.4. kurioje teritorijoje galioja leidimas;

15.5. kada galioja leidimas (darbo, ne darbo metu ir pan.);

15.6. išdavusios įmonės logotipas;

15.7. galiojimo laikas;

15.8. prireikus galima naudoti papildomus įrašus.

16. Naudojant brūkšninį kodą (tik vienkartiniams leidimams), jis turi būti:

16.1. nematomas matomo spektro šviesoje;

16.2. brūkšninis kodas turi būti nuskaitomas nenaudojant matomo spektro šviesos;

16.3. brūkšninis kodas turi būti nuskaitomas atspindžiu (ne peršvietimu);

16.4. vienkartiniams leidimams galima naudoti ir kitas technologijas, atitinkančias šių Techninių reikalavimų IV skyriaus 16.1–16.3 punktuose nustatytą saugumo lygį.

 

V. AUTOMOBILIŲ REGISTRACIJOS NUMERIŲ IDENTIFIKAVIMO IR AUTOMOBILIŲ REGISTRACIJOS NUMERIŲ REGISTRAVIMO SISTEMOMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

17. Automobilių registracijos numerių identifikavimo sistema turi ne mažesniu kaip 90% efektyvumu (kokybiškiems numeriams) identifikuoti automobilių numerius dieną ir naktį.

18. Automobilių registracijos numerių identifikavimo sistemos programinė įranga turi:

18.1. identifikuoti ir registruoti įvairių šalių automobilių registracijos numerius (Lietuvos, Lietuvos tranzitinius, Rusijos, Vokietijos, Latvijos, Lenkijos, Baltarusijos ir kt.);

18.2. saugoti įvažiavusių/išvažiavusių automobilių numerių duomenis;

18.3. ieškoti identifikuotus numerius duomenų bazėje;

18.4. kaupti statistines ataskaitas;

18.5. prisijungti prie egzistuojančių duomenų bazių ir jas atnaujinti;

18.6. nesutapus identifikuotam numeriui su elektroniniame leidime nurodytu numeriu, apie tai signalizuoti operatoriui;

18.7. atspausdinti norimo automobilio vaizdą ir visus duomenis apie jį;

18.8. sukurti operatoriaus darbo žurnalą;

18.9. atlikti paiešką ir peržiūrėti duomenų bazę iš nutolusios darbo vietos;

18.10. automatiškai archyvuoti duomenis centriniame serveryje.

19. Tiek automobilių registracijos numerių identifikavimo sistema, tiek automobilių registracijos numerių registravimo sistema turi:

19.1. kaupti įvažiavusių/išvažiavusių automobilių numerių duomenų bazę;

19.2. vykdyti įtrauktų į duomenų bazę numerių paiešką;

19.3. kaupti statistines ataskaitas;

19.4. prisijungti prie egzistuojančių duomenų bazių ir jas atnaujinti;

19.5. sutapus įtraukiamam į duomenų bazę numeriui su ieškomų transporto priemonių duomenų bazėje užfiksuotu numeriu, apie tai įspėti operatorių;

19.6. atspausdinti norimo automobilio vaizdą ir visus duomenis apie jį;

19.7. sukurti operatoriaus darbo žurnalą;

19.8. atlikti paiešką ir peržiūrėti duomenų bazę iš bet kurios darbo vietos;

19.9. automatiškai archyvuoti duomenis centriniame serveryje.

_________________