LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO IR
LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL BENDRŲJŲ REIKALAVIMŲ APSKRIČIŲ PROFESINIO MOKYMO TARYBŲ NUOSTATAMS PATVIRTINIMO
2008 m. sausio 18 d. Nr. ISAK-115/A1-25
Vilnius
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2008 m. sausio 18 d.
įsakymu Nr. ISAK-115/A1-25
BENDRIEJI REIKALAVIMAI APSKRIČIŲ PROFESINIO MOKYMO tarybŲ nuostataMS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bendrieji reikalavimai apskričių profesinio mokymo tarybų nuostatams (toliau – reikalavimai) reglamentuoja apskričių profesinio mokymo tarybų (toliau – Tarybos) nuostatų struktūrą bei turinį.
2. Tarybų nuostatai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais reikalavimais.
II. NUOSTATŲ STRUKTŪRA IR TURINYS
3. Nuostatai skirstomi į šiuos skyrius:
4. Skyriuje „Bendrosios nuostatos“ Taryba įvardijama kaip kolegiali švietimo savivaldos institucija, patarianti apskrities viršininkui strateginiais profesinio mokymo plėtros klausimais.
5. Skyriuje „Bendrosios nuostatos“ nurodoma:
5.1. kad Taryba savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir Apskrities profesinio mokymo tarybos nuostatais;
5.2. Tarybos veiklos principai: šalių lygiateisiškumas, bendras sutarimas priimant sprendimus, sprendimų rekomendacinis pobūdis šalims ir kt.;
6. Skyriuje „Tarybos uždaviniai ir funkcijos“ nurodoma:
6.1. Tarybos uždaviniai: analizuoti ir vertinti strateginius profesinio mokymo apskrities teritorijoje plėtros klausimus; formuoti regioninę profesinio mokymo politiką, teikti išvadas profesinio mokymo plėtros ir kokybės gerinimo klausimais ir kiti – formuluojami laikantis profesinio mokymo plėtros apskrityje tikslų;
6.2. Tarybos pagrindinės funkcijos turi išplaukti iš uždavinių ir Tarybai bei socialiniams partneriams deleguotų funkcijų Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme (Žin., 1997, Nr. 98-2478; 2007, Nr. 43-1627):
6.2.2. siūlymų teikimas Švietimo ir mokslo ministerijai ir kitoms ministerijoms dėl įstatymų ir juos įgyvendinančių teisės aktų profesinio mokymo klausimais rengimo ir tobulinimo;
6.2.3. apskrities teritorijoje esančių profesinio mokymo teikėjų paraiškų į valstybės finansuojamas profesinio mokymo programas pirmajai kvalifikacijai įgyti vertinimas;
7. Skyriuje „Tarybos teisės“ nustatomos šios teisės:
7.1. teisės aktų nustatyta tvarka gauti informaciją, reikalingą jos funkcijoms atlikti, iš Švietimo ir mokslo ministerijos ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos bei kitų ministerijų, valstybės valdymo įstaigų, apskričių viršininkų ir savivaldybių institucijų, darbdavių, verslo savivaldos institucijų, darbuotojų interesams atstovaujančių organizacijų, profesinio mokymo teikėjų;
7.2. bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, kitomis ministerijomis, apskričių viršininkų administracijomis, kitomis valstybės valdymo ir savivaldybių institucijomis, Lietuvos profesinio mokymo taryba, socialiniais partneriais, profesinio mokymo teikėjais;
7.3. dalyvauti apskrities viršininko administracijos posėdžiuose, kuriuose nagrinėjami profesinio mokymo apskrityje klausimai;
7.4. dalyvauti rengiant teisės aktų ir kitų dokumentų, susijusių su profesiniu mokymu ir darbo rinkos problemomis, projektus;
7.5. skleisti visuomenei informaciją apie Tarybos veiklą, organizuoti diskusijas profesinio mokymo tobulinimo klausimais;
7.6. pagal Tarybos kompetenciją palaikyti ryšius su užsienio šalių ir tarptautinėmis organizacijomis;
7.7. išklausyti apskrities teritorijoje esančių profesinio mokymo teikėjų informaciją apie profesinį mokymą ir profesinį orientavimą;
8. Skyriuje „Tarybos sudarymas ir darbo organizavimas“ nurodomi Tarybos sudarymo principai ir atstovaujamos šalys: darbdavių ir verslo savivaldos institucijos, darbuotojų interesams atstovaujančios organizacijos, apskrities profesinio mokymo teikėjai, apskrities viršininko administracija, tos apskrities savivaldybių institucijos ir regioninės darbo biržos.
8.1. Nustatoma:
8.3. Tarybos sekretoriumi skiriamas apskrities viršininko administracijos darbuotojas (Tarybos narys negali būti Tarybos sekretorius);