LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL PROJEKTŲ, SKIRTŲ SOCIALINEI PAGALBAI NUKENTĖJUSIESIEMS NUO PREKYBOS ŽMONĖMIS IR PRIVERSTINĖS PROSTITUCIJOS teikti IR JŲ GRĄŽINIMUI Į VISUOMENĘ IR DARBO RINKĄ, VERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMO IR PROJEKTŲ, SKIRTŲ SOCIALINEI PAGALBAI NUKENTĖJUSIESIEMS NUO PREKYBOS ŽMONĖMIS IR PRIVERSTINĖS PROSTITUCIJOS teikti IR JŲ GRĄŽINIMUI Į VISUOMENĘ IR DARBO RINKĄ, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2013–2015 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2013 m. vasario 19 d. Nr. A1-60

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Nacionalinės nusikaltimų prevencijos ir kontrolės programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 14 d. nutarimu Nr. 1381 (Žin., 2012, Nr. 135-6897), 2.3.1 priemonę:

1. S u d a r a u šią Projektų, skirtų socialinei pagalbai nukentėjusiesiems nuo prekybos žmonėmis ir priverstinės prostitucijos teikti ir jų grąžinimui į visuomenę ir darbo rinką, vertinimo komisiją:

Violeta Toleikienė – Socialinės aprėpties departamento direktorė (komisijos pirmininkė);

Daiva Buivydaitė – Socialinės aprėpties departamento Socialinių paslaugų skyriaus vedėja (komisijos pirmininko pavaduotoja);

Aušrinė Garbačiauskienė – Socialinės aprėpties departamento Socialinių paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos sekretorė);

Daiva Junevičienė – Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė;

Vilė Montrimienė – Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vedėjo pavaduotoja;

Jolanta Raudonytė – Teisės skyriaus vyriausioji specialistė;

Kristina Ščerbickaitė – Darbo departamento Darbo rinkos skyriaus vyriausioji specialistė;

Asta Šidlauskienė – Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų ir jaunimo skyriaus vyriausioji specialistė;

Monika Žėkevičiūtė – Socialinės aprėpties departamento Lygių galimybių skyriaus vyriausioji specialistė.

2. T v i r t i n u Projektų, skirtų socialinei pagalbai nukentėjusiesiems nuo prekybos žmonėmis ir priverstinės prostitucijos teikti ir jų grąžinimui į visuomenę ir darbo rinką, atrankos konkurso organizavimo 2013–2015 metais nuostatus (pridedama).

3. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė     Algimanta Pabedinskienė


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2013 m. vasario 19 d. įsakymu

Nr. A1-60

 

projektų, skirtų SOCIALINEI PAGALBAI NUKENTĖJUSIESIEMS NUO PREKYBOS ŽMONĖMIS IR PRIVERSTINĖS PROSTITUCIJOS TEIKTI IR JŲ GRĄŽINIMUI Į VISUOMENĘ IR DARBO RINKĄ, atrankos konkurso organizavimo 2013–2015 METAIS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektų, skirtų socialinei pagalbai nukentėjusiesiems nuo prekybos žmonėmis ir priverstinės prostitucijos teikti ir jų grąžinimui į visuomenę ir darbo rinką (toliau – projektai), atrankos konkurso organizavimo 2013–2015 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, įgyvendinimo prioritetus, reikalavimus pareiškėjams ir projektams, projektų atrankos konkurso vykdymo, projektų vertinimo ir atrankos, finansavimo ir kontrolės bei projektų vertinimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką.

2. Projektų atrankos konkursą (toliau – konkursas) organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija). Konkursas skelbiamas viešai ministerijos interneto puslapyje www.socmin.lt ir viename iš pagrindinių Lietuvos dienraščių.

3. Konkurso tikslas – atrinkti prioritetus labiausiai atitinkančius projektus, kuriais bus siekiama teikti socialinę pagalbą nukentėjusiesiems nuo prekybos žmonėmis ir priverstinės prostitucijos, skatinant jų grįžimą į visuomenę bei darbo rinką, ir vykdyti prevencinį darbą.

Socialinė pagalba – kompleksinė pagalba, siekiant integruoti ir reintegruoti prekybos žmonėmis aukas į visuomenę ir darbo rinką (saugaus laikino būsto suteikimas, medicinos, psichologinė, teisinė pagalba, socialinės paslaugos ir kt.).

4. Konkurse gali dalyvauti viešieji juridiniai asmenys, turintys ne mažesnę nei 1 metų patirtį pagalbos teikimo nukentėjusiesiems nuo prekybos žmonėmis, jų apsaugos ir grąžinimo į visuomenę bei darbo rinką srityse (toliau – pareiškėjas).

5. Projektų įgyvendinimo trukmė – vieni kalendoriniai metai (2013 m.) ir numatyta galimybė pratęsti 2014 metais, po to – 2015 metais šių Nuostatų 39 punkte nustatyta tvarka.

 

II. PAREIŠKĖJAMS TEIKIAMI PRIORITETAI

 

6. Prioritetai teikiami projektams, kurių pareiškėjai:

6.1. numato teikti tęstinę kompleksinę pagalbą nukentėjusiesiems nuo prekybos žmonėmis ir priverstinės prostitucijos 2013–2015 m.;

6.2. numato sudaryti sąlygas nukentėjusiesiems nuo prekybos žmonėmis ir priverstinės prostitucijos integruotis į visuomenę ir darbo rinką;

6.3. projektą įgyvendins, bendradarbiaudami su kitomis šioje srityje dirbančiomis įstaigomis ir organizacijomis, siekiančiomis suteikti kompleksinę pagalbą nukentėjusiesiems nuo prekybos žmonėmis ir priverstinės prostitucijos, ir turi bendradarbiavimo sutartis su jomis;

6.4. turi papildomą teisėtą finansavimą, užtikrinantį projekto veiklą 2013–2015 metais ir veiklos tęstinumą projektui pasibaigus;

6.5. turi numatomos finansuoti veiklos darbo patirties (teikė pagalbą nukentėjusiesiems nuo prekybos žmonėmis ir priverstinės prostitucijos) ir kvalifikuotų specialistų;

6.6. vykdo veiklą daugiau nei vienoje šalies apskrityje.

 

III. REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

7. Projektuose turi būti pateikta:

7.1. informacija apie anksčiau įgyvendintus ir iš valstybės biudžeto lėšų finansuotus projektus;

7.2. problemos analizė projekto vykdymo teritorijoje;

7.3. tikslas;

7.4. uždaviniai;

7.5. projekto įgyvendinimo planas;

7.6. projekto finansavimo šaltiniai 2013 m. ir preliminarūs finansavimo šaltiniai 2014 ir 2015 metams;

7.7. preliminari išlaidų sąmata (kokioms veiklos kryptims prašomos lėšos, argumentuotos asmenų skaičiumi, paslaugų kiekiu);

7.8. pareiškėjo patirtis ir kompetencija;

7.9. veiklos tęstinumą užtikrinantys veiksniai (patalpos, kuriose pareiškėjas vykdys veiklą, darbuotojų skaičius, numatomas finansavimas ar kitokia parama pasibaigus projektui);

7.10. laukiami rezultatai;

7.11. kita informacija, nurodyta šių Nuostatų 10 punkte.

 

IV. PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

8. Projektai turi būti aprašomi užpildant paraiškos formą (1 priedas). Esant būtinumui, pareiškėjas gali būti prašomas pateikti patikslintą ar papildytą informaciją.

9. Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, bei patvirtinta pareiškėjo antspaudu, jei tokį anspaudą jis privalo turėti.

10. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

10.1. kompleksinės pagalbos prekybos žmonėmis aukoms teikimo modelio (įstaigoje ar organizacijoje naudojamos programos, metodikos, moduliai, gerosios praktikos pavyzdžiai) aprašymą, organizacijoje taikomos nukentėjusiųjų nuo prekybos žmonėmis atpažinimo (identifikavimo) metodikos aprašymą laisva forma;

10.2. juridinio asmens registravimo pažymėjimo ir steigimo dokumentų (nuostatų (įstatų) kopijas, patvirtintas pareiškėjo antspaudu, jei tokį anspaudą jis privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti juridinio asmens vardu, parašu;

10.3. dokumentų, patvirtinančių teisę į nekilnojamąjį turtą, kopijas, patvirtintas pareiškėjo antspaudu, jei tokį anspaudą jis privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti juridinio asmens vardu, parašu;

10.4. savivaldybės administracijos padalinio pritarimą (rekomendaciją) dėl projekto vykdymo;

10.5. bendradarbiavimo su savivaldybėmis ir (ar) kitomis įstaigomis ar organizacijomis sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą, kopijas;

10.6. projekto vadovo, asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, ir darbuotojų, atsakingų už socialinės pagalbos teikimą, trumpus gyvenimo ir kompetencijų aprašymus;

10.7. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų šių Nuostatų 13 punkte.

11. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną projektą.

12. Pareiškėjas privalo pateikti užantspauduotame voke 3 paraiškos egzempliorius (originalą ir kopijas, tituliniame lape pažymėdamas „Originalas“ ir „Kopija“) ir tiek pat šių Nuostatų 10 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių bei 1 paraiškos egzempliorių kompiuterinėje laikmenoje (kompaktiniame diske). Ant voko užrašyti „Projektų, skirtų socialinei pagalbai nukentėjusiesiems nuo prekybos žmonėmis ir priverstinės prostitucijos teikti ir jų grąžinimui į visuomenę ir darbo rinką, atrankos konkursui“. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu arba pristatomi į ministeriją adresu: A. Vivulskio g. 11, Vilnius, 105 kab. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo datos. Kiekvienas egzempliorius turi būti tvarkingai susegtas.

13. Pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

13.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

13.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

13.3. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidingą arba melagingą informaciją;

13.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką ministerijos darbuotojams, projektų vertinimo komisijos nariams;

13.5. pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų;

13.6. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

13.7. pareiškėjas yra gavęs ministerijos paramą ir neatsiskaitęs už jos panaudojimą sutartyje nustatyta tvarka arba gautas lėšas naudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

14. Konkursui pasibaigus, projektai jo dalyviams negrąžinami. Projektai, kurie nebuvo atrinkti, saugomi vienus metus, kiti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V. PROJEKTŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

15. Konkursui pateiktus projektus vertina komisija, sudaroma socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

16. Komisijos nariai per 30 kalendorinių dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos raštu įvertina jiems priskirtus projektus pagal vertinimo anketą (2 priedas).

17. Komisijos nariai turi įvertinti:

17.1. projekto atitiktį keliamiems reikalavimams;

17.2. projekto atitiktį prioritetams;

17.3. projekto plano realumą, išsamumą ir nuoseklumą;

17.4. projektui įgyvendinti reikalingų lėšų pagrįstumą, tikslingumą, detalumą;

17.5. kitus finansavimo šaltinius;

17.6. numatomos teikti kompleksinės pagalbos turinį;

17.7. pareiškėjo patirtį ir kompetenciją (analogiškų projektų įgyvendinimo patirtis, darbuotojų kvalifikacija, pareiškėjo įvertinimai, taikomas kompleksinės pagalbos teikimo modelis, nukentėjusiųjų nuo prekybos žmonėmis atpažinimo (identifikavimo) metodika, turima geroji patirtis);

17.8. veiksnius, užtikrinančius pareiškėjo veiklą ir jos tęstinumą bei perspektyvumą (pareiškėjo ištekliai, darbuotojų skaičius, numatomas finansavimas pasibaigus projektui, bendradarbiavimas su kitomis organizacijomis, institucijomis dėl informacijos, apsaugos, laikino būsto ir kitos pagalbos teikimo nukentėjusiesiems nuo prekybos žmonėmis ir priverstinės prostitucijos, jų integravimo į darbo rinką, prevencinių priemonių vykdymo);

17.9. laukiamus rezultatus (pagrįstas asmenų, grąžintų į visuomenę ir darbo rinką, skaičius, projekto poveikis pagalbos prieinamumui, veiksmingumui, plėtrai ir tobulinimui; aktyvi prevencinė veikla, informacijos ir gerosios patirties sklaida).

18. Komisija siūlomus finansuoti projektus atrenka pagal nustatytus vertinimo kriterijus, išvesdama kiekvieno projekto balų vidurkį. Aukščiausias galimas projekto įvertinimas – 90 balų.

19. Finansuoti siūloma projektus, kurių balų vidurkis yra 60 ir daugiau. Projektai, surinkę mažiau nei 60 balų, nefinansuojami.

20. Komisija atrenka finansuojamus projektus, atsižvelgdama į projekto balų vidurkį, ir pateikia ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo. Ministerijos kancleris per 5 kalendorines dienas priima sprendimą dėl projektų finansavimo.

21. Projektas nevertinamas, jei:

21.1. neatitinka konkurso tikslo;

21.2. skirtas kitai tikslinei grupei;

21.3. pateiktas pavėluotai (po konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo datos);

21.4. neatitinka šių Nuostatų 7 punkte nurodytų reikalavimų.

22. Jeigu vertinant komisijai kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, ji turi teisę raštu ar elektroniniu paštu prašyti pareiškėją paaiškinti, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją per 5 kalendorines dienas nuo šio prašymo gavimo.

23. Pareiškėjai per 5 darbo dienas po ministerijos kanclerio sprendimo priėmimo raštu ar elektroniniu paštu informuojami apie projektų atrankos konkurso rezultatus. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, pareiškėjas per 5 darbo dienas patikslina preliminarią išlaidų sąmatą ir patvirtina, kad priimtas sprendimas iš dalies finansuoti projektą neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos, informuojami raštu, nurodant atmetimo priežastį.

24. Informacija apie atrinktus finansuoti projektus viešai skelbiama ministerijos interneto tinklalapyje.

 

VI. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

25. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.

26. Komisiją sudaro 9 nariai.

27. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių.

28. Pradėdami darbą, komisijos nariai privalo pasirašyti:

28.1. konfidencialumo pasižadėjimą dėl konkurso informacijos konfidencialumo užtikrinimo, šios informacijos viešo neskelbimo ir neplatinimo;

28.2. nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.

29. Komisijos nariai už konfidencialumo pasižadėjime ir nešališkumo deklaracijoje nustatytų elgesio normų pažeidimus traukiami tarnybinėn arba drausminėn atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.

30. Komisijos sprendimai priimami balsuojant, posėdyje dalyvaujančių komisijos narių 2/3 balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamą balsą turi komisijos pirmininko arba, jo nesant, komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.

31. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius. Komisijos narys turi teisę pareikšti savo atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo. Komisijos posėdžius protokoluoja komisijos sekretorius.

32. Pateiktus projektus komisijos nariams paskirsto komisijos pirmininkas komisijos posėdyje. Projektai turi būti paskirstomi taip, kad vieną projektą įvertintų ne mažiau kaip 3 komisijos nariai.

 

VII. PROJEKTŲ FINANSAVIMAS, VYKDYMAS IR KONTROLĖ.

 

33. Priėmus sprendimą skirti finansavimą, pareiškėjas ir Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – departamentas) sudaro projekto finansavimo sutartį (toliau – sutartis). Sutartis sudaroma ne vėliau kaip per 30 dienų nuo to momento, kai pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšas.

34. Tuo atveju, kai priimtas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, sutartis sudaroma tik gavus patikslintą preliminarią išlaidų sąmatą ir patvirtinimą, jog priimtas sprendimas iš dalies finansuoti projektą neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus.

35. Nesudarius sutarties per šių Nuostatų 33 punkte nurodytą terminą, komisija teikia ministerijos kancleriui pasiūlymą dėl sprendimo skirti finansavimą panaikinimo.

36. Projektai finansuojami iš tikslinių valstybės biudžeto lėšų. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, susijusios su:

36.1. psichologine, teisine, neatidėliotina medicinos pagalba, laikino prieglobsčio suteikimu (patalpų nuoma);

36.2. socialinių paslaugų teikimu (informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas, maitinimo organizavimas, aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne, transporto organizavimas, sociokultūrinės bei asmens higienos ir priežiūros paslaugos);

36.3. kita socialine pagalba, susijusia su asmens dokumentų tvarkymu, įdarbinimu ir darbo (pradėjus dirbti) procesu;

36.4. prevencine veikla;

36.5. pareiškėjo transporto išlaidomis, ryšio ir komunalinėmis paslaugomis, tiesiogiai susijusiomis su projekte vykdomomis veiklomis;

36.6. projekto vadovo, asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, ir darbuotojų, vykdančių šių Nuostatų 36.1 – 36.4 punktuose nurodytą veiklą, darbo užmokesčiu, įskaitant socialinio draudimo ir gyventojų pajamų mokesčius. Šioms išlaidoms padengti gali būti skiriama ne daugiau kaip 60 procentų projektui skirtų lėšų.

37. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos pastatų rekonstrukcijai, kapitaliniam bei einamajam remontui, materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti, įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti, išperkamajai nuomai.

38. Pareiškėjai gautas tikslines valstybės biudžeto lėšas privalo panaudoti tik sutartyje nurodytai veiklai vykdyti.

39. Tinkamai įgyvendinus projektą 2013 metais, sutartis gali būti pratęsta 2014 metais, o po to – 2015 metais tomis pačiomis sąlygomis (ta pati lėšų suma, kuri buvo skirta 2013 m.). Tuo tikslu pareiškėjas kasmet iki spalio 1 d. komisijai pateikia: prašymą; patikslintą veiklos planą, detalią sąmatą, laukiamus rezultatus pagal paraiškos 9, 10, 11 ir 14 punktus; bendradarbiavimo su partneriais sutarčių kopijas (jeigu sutartys buvo pasirašytos trumpesniam nei 3 metų laikotarpiui); asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų šių Nuostatų 13 punkte. Komisija, ne ilgiau kaip per 30 dienų apsvarsčiusi prašymą, pateiktus dokumentus ir projekto įgyvendinimą einamaisiais metais, pateikia ministerijos kancleriui atitinkamą siūlymą. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl lėšų skyrimo.

40. Pratęstos sutartys vykdomos ir kontroliuojamos šių Nuostatų nustatyta tvarka.

41. Pareiškėjai privalo:

41.1. užtikrinti, kad būtini projekto ir projekto įgyvendinimo sutarties pakeitimai būtų raštu suderinti su departamentu;

41.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, departamentui pateikti projekto biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ir patirtų sąnaudų ataskaitas pagal departamento patvirtintas formas;

41.3. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, pateikti departamentui projekto įgyvendinimo veiklos ir finansines ataskaitas bei buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių lėšų panaudojimą, suvestinę pagal departamento pateiktas formas;

41.4. biudžetiniams metams pasibaigus, iki kitų metų sausio 5 d., departamentui pateikti metinę projekto įgyvendinimo veiklos ataskaitą pagal departamento patvirtintą formą;

41.5. baigti įgyvendinti projektą iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;

41.6. grąžinti pareiškėjo projektui vykdyti skirtas ir nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas iki einamųjų metų gruodžio 15 d. į departamento nurodytą sąskaitą;

41.7. ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas ar neteisėtai panaudotas lėšas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo tokio panaudojimo paaiškėjimo grąžinti į departamento nurodytą sąskaitą;

41.8. viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projektą ir projekto rezultatus.

42. Departamentas pareiškėjui teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.

43. Departamentas turi teisę tikrinti, ar finansavimą gavęs pareiškėjas laikosi sutartyje nustatytų įsipareigojimų, esant pažeidimų, apie juos informuoja ministeriją.

44. Departamentas turi nutraukti sutartį su pareiškėju ir išieškoti skirtas lėšas, kai:

44.1. nustatoma, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

44.2. paaiškėja, kad buvo pateikta klaidinga ar neteisinga informacija šių Nuostatų 10.7 punkte nurodytoje pažymoje.

45. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.

46. Departamentas kas ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 20 d, ministerijai pateikia projektų vykdymo ketvirčio ataskaitas, išvadas ir pasiūlymus, iki kitų metų sausio 25 d. – metinę ataskaitą. Veiklos ataskaitose turi būti pateikti: bendri visų projektų ir kiekvieno atskirai vykdyto projekto įgyvendinimo rodikliai (nukentėjusių ir galėjusių nukentėti nuo prekybos žmonėmis ir priverstinės prostitucijos asmenų, kuriems buvo suteikta socialinė pagalba, skaičius, iš jų – integruotų į darbo rinką asmenų skaičius, suteiktos pagalbos sudėtis ir kiekis, vykdyta prevencinė veikla, kiti pasiekti rezultatai), panaudotos lėšos; kita socialinės pagalbos efektyvumą padedanti įvertinti informacija; projektų įgyvendinimo vertinimas ir išvados.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47. Už informacijos ir pateiktų dokumentų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

48. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

 

_________________


Projektų, skirtų socialinei pagalbai

nukentėjusiesiems nuo prekybos žmonėmis ir

priverstinės prostitucijos ir jų grąžinimui į

visuomenę ir darbo rinką, atrankos konkurso

organizavimo 2013–2015 metais nuostatų

1 priedas

 

(Paraiškos dalyvauti Projektų, skirtų socialinei pagalbai nukentėjusiesiems nuo prekybos žmonėmis ir priverstinės prostitucijos teikti ir jų grąžinimui į visuomenę ir darbo rinką, atrankos konkurse forma)

 

__________________________________________________________________________

(paraišką teikiančios įstaigos, organizacijos, institucijos pavadinimas)

__________________________________________________________________________

(kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

A. Vivulskio g. 11

LT-03610 Vilnius

 

PARAIŠKA

DALYVAUTI PROJEKTŲ, SKIRTŲ SOCIALINEI PAGALBAI NUKENTĖJUSIESIEMS NUO PREKYBOS ŽMONĖMIS IR PRIVERSTINĖS PROSTITUCIJOS TEIKTI IR JŲ GRĄŽINIMUI Į VISUOMENĘ IR DARBO RINKĄ, ATRANKOS KONKURSE

_________________ Nr. ___________

(data)

 

1. Projekto pavadinimas

 

 

2. Informacija apie projekto teikėją

Pavadinimas

 

Adresas

 

Miestas ir pašto indeksas

 

Telefonas (su tarpmiestiniu kodu)

 

Faksas (su tarpmiestiniu kodu)

 

Elektroninis paštas

 

Interneto puslapis

 

Banko rekvizitai (banko pavadinimas, adresas, kodas, sąskaitos numeris)

 

 

3. Informacija apie projekto vadovą

Vardas ir pavardė

 

Darbovietės pavadinimas

 

Pagrindinės pareigos

 

Pareigos organizacijoje

 

Darbovietės adresas

 

Telefonas (su tarpmiestiniu kodu)

 

Faksas (su tarpmiestiniu kodu)

 

Elektroninis paštas

 

 

4. Projekto įgyvendinimo partneriai

Partnerio (valstybės ar savivaldybės įstaigos, policijos komisariatai, nevyriausybinės organizacijos) ir rėmėjo (užsienio šalių fondai, privatūs asmenys) pavadinimas

Organizacijos / institucijos vaidmuo projekte

Telefonas (su tarpmiestiniu kodu)

Sutarties (susitarimo) terminas

Bendradarbiavimo statusas (bendradarbiavimo sutartis, susitarimas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Informacija apie anksčiau įgyvendintus iš valstybės biudžeto lėšų finansuotus projektus

5.1. ar projektas tęstinis

£[] Taip

£[] Ne

5.2. jei taip, nurodyti ankstesniais metais įgyvendintus projektus, skirtus socialinei pagalboi teikti prekybos žmonėmis aukoms ir jų apsaugai (projekto pavadinimas ir institucija, vykdžiusi projekto įgyvendinimo kontrolę)

 

 

2010 m.

 

 

2011 m.

 

 

2012 m.

 

 

 

6. Esama padėtis projekto įgyvendinimo teritorijoje (problemos analizė)

6.1. socialinės žmonių grupės, kuriai skirtas projektas, apibūdinimas (socialinė grupė, asmenų skaičius, amžius, specialūs poreikiai)

6.2. problemos mastą nusakanti statistika (socialinės pagalbos poreikis)

6.3. esami problemos sprendimo būdai

 

7. Projekto tikslas

 

 

 

 

8. Projekto uždaviniai (ne mažiau kaip 3 uždaviniai)

 

8.1.

 

8.2.

 

8.3.

 

8.4.

 

 

9. Projekto įgyvendinimo planas

 

9.1. Įgyvendinimo vieta 

 

9.2. Įgyvendinimo trukmė

£[] 2013

£[] 2014

£[] 2015

 

9.3. Išsamus ir nuoseklus 2013 m. veiksmų sąrašas

 

 

 

 

Nuoseklus veiksmų aprašymas

Trukmė (mėnesiais, nuo–iki)

Atsakingas vykdytojas

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Projekto finansavimo šaltiniai (tūkst. Lt)

2013 m.

2014 m.

2015 m.

10.1. projektui įgyvendinti numatomos lėšos, iš viso (10.1.1+10.1.2+10.1.3),

iš jų

 

 

 

10.1.1. prašoma suma iš valstybės biudžeto

 

 

 

10.1.2. savivaldybės numatomos skirti lėšos

 

 

 

10.1.3. kitos lėšos (nurodyti šaltinius)

 

 

 

 

11. Preliminari projekto išlaidų 2013 m. sąmata (detaliai nurodyti, kokioms veikloms yra prašoma skirti lėšų), tūkst. Lt

Detalus išlaidų apibūdinimas

Lėšos, tūkst. Lt

iš valstybės biudžeto (argumentuoti asmenų skaičiumi, paslaugų kiekiu ir kaina, išskirti ir detalizuoti išlaidas darbo užmokesčiui)

iš savivaldybės biudžeto

iš kitų finansavimo šaltinių

iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

12. Pareiškėjo patirtis ir kompetencija

12.1. pagrindiniai projekto vykdytojai, jų pareigos projekte, profesinė kompetencija

12.2. taikomi pagalbos teikimo modeliai, kitų šalių patirtis

12.3. įgyvendinti projektai, dalyvavimas renginiuose, akcijose

12.4. turimi įvertinimai, pasiekti rezultatai

 

13. Pareiškėjo veiklos tęstinumą užtikrinantys veiksniai

13.1. disponuojami ištekliai (turimos patalpos, jų teisinis statusas, materialinė bazė, pagalbos teikimo sąlygos)

13.2 darbuotojų skaičius

13.3. numatomas finansavimas pasibaigus projektui

 

14. Laukiami rezultatai 2013 m.

14.1. Suteikta kompleksinė pagalba

Nukentėjusių nuo prekybos žmonėmis asmenų skaičius

Esančių rizikos grupėje asmenų skaičius

integruojant į visuomenę (suteiktos bent kelios iš šių: psichologinė, teisinė, medicinos pagalba, socialinės, laikino prieglobsčio paslaugos, kita socialinė pagalba)

 

 

integruojant į darbo rinką (pagalba įsidarbinimo, profesinio mokymo, darbo (pradėjus dirbti) procese)

 

 

14.2. poveikis gavėjams (teikiamos pagalbos prieinamumas, veiksmingumas ir efektyvumas)

 

 

14.3. poveikis tikslinės pagalbos prekybos žmonėmis aukoms teikimo plėtrai ir tobulinimui

 

 

14.4. prevencinė veikla, informacijos ir gerosios patirties sklaida

 

 

 

15. Pridedamų dokumentų sąrašas (pagal Nuostatų 10 punktą)

 

 

Pareiškėjas (asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu)

 

__________________

(pareigų pavadinimas)

________

(parašas)

______________

(vardas, pavardė)

A. V.

 

_________________


 

Projektų, skirtų socialinei pagalbai

nukentėjusiesiems nuo prekybos žmonėmis ir

priverstinės prostitucijos ir jų grąžinimui į

visuomenę ir darbo rinką, atrankos konkurso

organizavimo 2013–2015 metais nuostatų

2 priedas

 

Projekto paraiškos vertinimo anketa

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

 

Projekto pavadinimas

 

 

Projekto registracijos numeris

 

 

Eil. Nr.

Dalykinio vertinimo kriterijai

Maksimalus galimų balų skaičius

Rekomenduojamos balų ribos

Įvertinimas balais

1

Ar projektas atitinka keliamus reikalavimus

(pagal Nuostatų 8–12 p.)

5

 

 

- atitinka reikalavimus

 

5

 

- iš dalies atitinka

 

1–4

 

- neatitinka

 

0

 

2

Ar projektas atitinka prioritetus (pagal Nuostatų 6 p.)

10

 

 

- visiškai atitinka prioritetus

 

10

 

- iš dalies atitinka

 

1–9

 

- neatitinka

 

0

 

3

Projekto plano realumas ir nuoseklumas (planas pagrįstas pareiškėjo turimais ištekliais ir kompetencija, atitinka keliamus uždavinius, išsamiai ir nuosekliai išdėstytos veiklos) (paraiškos 9 p.)

10

 

 

- realus, išsamus ir nuoseklus

 

10

 

- nepakankamai realus, išsamus ir nuoseklus

 

3–9

 

- nerealus, neišsamus ir nenuoseklus

 

0–2

 

4

Reikalingų lėšų pagrįstumas (pagal Nuostatų 17,4 p., paraiškos 11 p.)

10

 

 

- detaliai pateiktos, tikslingos (efektyviai suplanuotos), pagrįstos veiklomis išlaidos

 

10

 

- nedetaliai pateiktos, nepakankamai tikslingos ir nepagrįstos išlaidos

 

2–9

 

- netikslingos ir nepagrįstos išlaidos

 

0–1

 

5

Kiti finansavimo šaltiniai (pagal Nuostatų 17.5 p., paraiškos 10 p.)

5

 

 

- skiriama 30 procentų ir daugiau

 

5

 

- skiriama iki 30 procentų

 

1–4

 

- kiti finansavimo šaltiniai nenumatyti

 

0

 

6

Projekte numatoma veikla (pagal Nuostatų 36 p.)

20

(balai sumuojami)

 

 

- psichologinė, teisinė, medicinos pagalba

 

5

 

- laikino prieglobsčio suteikimas

 

2

 

- socialinių paslaugų teikimas

 

5

 

- pagalba integruojantis į darbo rinką,

 

5

 

- prevencinė veikla

 

3

 

7

Pareiškėjo patirtis ir kompetencija

(pagal Nuostatų 17.7 p.)

10

 

 

- labai gera / gera

 

8–10

 

- pakankama

 

2–7

 

- nepakankama

 

0–1

 

8

Projekte numatytos veiklos vykdymo ir tęstinumo galimybės (pagal Nuostatų 17.8 p.)

10

 

 

- labai geros / geros

 

8–10

 

- pakankamos

 

2–7

 

- nepakankamos

 

0–1

 

9

Laukiami rezultatai (pagal Nuostatų 17.9 p.)

10

 

 

- pagrįsti, aiškūs ir reikšmingi

 

8–10

 

- nepakankamai pagrįsti, aiškūs ir reikšmingi

 

3–7

 

- nepagrįsti, neaiškūs ir mažai reikšmingi

 

0–2

 

 

Bendra balų suma

90

 

 

 

Projekto privalumai

 

 

 

Projekto trūkumai

 

 

 

Komisijos nario išvada

(pagal Nuostatų 19 p.)

- finansuoti

- iš dalies finansuoti (nurodyti veiklas, kurias siūloma finansuoti iš dalies ar jų nefinansuoti)

 

- nefinansuoti

 

Komisijos narys

___________

(parašas)

_______________

(vardas ir pavardė)

 

_______________

(data)

 

_________________