LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL TRANSPORTO INVESTICIJŲ DIREKCIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2003 m. gruodžio 19 d. Nr. 3-700

Vilnius

 

1. Tvirtinu Transporto investicijų direkcijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1996 m. sausio 15 d. įsakymą Nr. 17 „Dėl Transporto investicijų direkcijos nuostatų patvirtinimo“;

2.2. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2002 m. gegužės 3 d. įsakymą Nr. 3-189 „Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1996 m. sausio 15 d. įsakymo Nr. 17 „Dėl Transporto investicijų direkcijos nuostatų patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2002, Nr. 48-1869).

 

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   ZIGMANTAS BALČYTIS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2003 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 3-700

 

TRANSPORTO INVESTICIJŲ DIREKCIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Transporto investicijų direkcija (toliau vadinama – Direkcija) yra biudžetinė įstaiga, kurios steigėjo funkcijas atlieka Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (toliau vadinama – Susisiekimo ministerija).

2. Direkcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, susisiekimo ministro įsakymais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.

Direkcijos veiklos tikslas – pagal kompetenciją Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka rengti ir įgyvendinti transporto infrastruktūros tinklo bei tarptautinių pasienio kontrolės punktų plėtros priemones.

Direkcijos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka patvirtintu strateginiu veiklos planu, kuriame nurodyti planuojamo periodo Direkcijos veiklos uždaviniai ir jų įgyvendinimo priemonės.

3. Direkcija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir įrašu: Lietuvos Respublika, Transporto investicijų direkcija. Direkcijos buveinė – Gedimino pr. 17, Vilnius, Lietuvos Respublika.

4. Direkcija turi savarankišką balansą, atsiskaitomąją ir kitokias sąskaitas viename iš Lietuvos Respublikoje įregistruotų bankų.

 

II. DIREKCIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausieji Direkcijos uždaviniai yra:

5.1. dalyvauti rengiant tarptautinės bendros svarbos transporto infrastruktūros tinklo (toliau vadinama – TEN–T) plėtros strategijas;

5.2. užtikrinti Europos Sąjungos (toliau vadinama – ES) paramos Lietuvai programų nuostatų reikalavimus atitinkantį transporto infrastruktūros projektų administravimą ir įgyvendinimo priežiūrą;

5.3. dalyvauti rengiant tarptautinių pasienio kontrolės punktų plėtros strategijas;

5.4. pastatyti ir(ar) įrengti ES reikalavimus atitinkančius tarptautinius pasienio kontrolės punktus.

6. Vykdydama jai pavestus uždavinius, Direkcija atlieka šias funkcijas:

6.1. ES ISPA/Sanglaudos fondų srityje:

6.1.1. rengia ISPA/Sanglaudos fondų panaudojimo strategijų projektus;

6.1.2. dalyvauja investicinių projektų tinkamumo atrankoje;

6.1.3. aprobuoja atrinktų projektų paraiškas bei kitą finansavimui gauti reikalingą dokumentaciją;

6.1.4. teikia derinti projektų paraiškas bei aiškinamuosius dokumentus atitinkamoms valstybės institucijoms;

6.1.5. sudaro pareigų pasidalijimo sutartis su galutiniais naudos gavėjais ir prižiūri jų vykdymą;

6.1.6. vykdo viešuosius pirkimus arba dalyvauja viešųjų pirkimų procedūrose;

6.1.7. tikrina, registruoja ir tvirtina projektų išlaidų sąskaitas;

6.1.8. atlieka mokėjimų pavedimus iš mokėjimo institucijos subsąskaitų Lietuvos banke;

6.1.9. rengia projektų įgyvendinimo finansines bei priežiūros ataskaitas ir teikia jas Susisiekimo bei Finansų ministerijoms;

6.1.10. rengia užsakymus techninei pagalbai ir atlieka techninės pagalbos priemonių įgyvendinimo priežiūrą;

6.1.11. informuoja visuomenę, galimus galutinius naudos gavėjus ir kitas organizacijas apie ES ISPA/Sanglaudos fondo paramos teikimo sąlygas, jos panaudojimo eigą ir rezultatus;

6.1.12. analizuoja galutinių naudos gavėjų projektų įgyvendinimo ataskaitas, renka, kaupia ir sistemina atitinkamus statistinius ir finansinius rodiklius kompiuterizuota priežiūros sistema;

6.1.13. diegia Išplėstinės decentralizuotos įgyvendinimo sistemos (EDIS) reikalavimus projektų įgyvendinimo procese;

6.1.14. atlieka įgyvendinamų projektų fizinius, administracinius ir finansinius patikrinimus;

6.1.15. saugo pagal kompetenciją visus dokumentus, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

6.2. ES struktūrinių fondų srityje:

6.2.1. nustatyta tvarka skelbia kvietimus teikti projektų paraiškas, vertina paraiškas ir projektus, prireikus pasitelkdama nepriklausomus ekspertus jiems vertinti;

6.2.2. teikia juridiniams asmenims, siekiantiems gauti ES struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų projektui įgyvendinti, atitinkamame ES struktūrinių fondų vadove nustatytą informaciją, kurios reikia projektų paraiškoms parengti ir pateikti;

6.2.3. rengia projektų paraiškų vertinimo ataskaitas, teikia tarpinės institucijos –Susisiekimo ministerijos projektų atrankos komitetui išvadas ir rekomendacijas;

6.2.4. gavusi tarpinės institucijos – Susisiekimo ministerijos – sprendimą dėl projektų finansavimo, informuoja projektų vykdytojus apie priimtą sprendimą dėl projektų finansavimo, sudaro paramos teikimo sutartis su atitinkamais juridiniais asmenimis;

6.2.5. rengia ES struktūrinių fondų lėšų išmokų prognozes einamiesiems ir pirmiems ateinantiesiems metams pagal priskirtas priemones ir teikia jas tarpinei institucijai – Susisiekimo ministerijai;

6.2.6. teikia tarpinei institucijai – Susisiekimo ministerijai pasiūlymus, kaip patikslinti Bendrąjį programavimo dokumentą (toliau vadinama – BPD) ir BPD priedą, kad tinkamai būtų panaudojamos ES struktūrinių fondų lėšos;

6.2.7. seka įsipareigojimų mokėti, taip pat išmokų iš ES struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų dydžius ir apie tai informuoja tarpinę instituciją – Susisiekimo ministeriją;

6.2.8. pagal ES Pagrindinio reglamento, ES struktūrinių fondų vadovų nustatytus kontrolės ir audito reikalavimus atlieka projektų, dėl kurių yra sudarytos sutartys, priežiūrą jų įgyvendinimo laikotarpiu; tikrina projektus jų įgyvendinimo vietose, registruoja šiuos patikrinimus, imasi būtinų veiksmų aptiktiems pažeidimams pašalinti, informuoja tarpinę instituciją – Susisiekimo ministeriją apie tikrinimo rezultatus;

6.2.9. nustačiusi, jog esama rimtų ES struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimų, arba gavusi informaciją apie tokius pažeidimus, praneša apie tai Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos, imasi būtinų priemonių netinkamai panaudotoms ES struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšoms susigrąžinti;

6.2.10. įtraukia į integruotą informacinę sistemą ES struktūrinių fondų vadovų nustatytus duomenis apie projektų paraiškų atrankos rezultatus, sudarytas sutartis dėl projektų finansavimo, būtiną informaciją apie projektus, paraiškų teikėjus ir projektų tikrinimo rezultatus;

6.2.11. tikrina ir tvirtina projektų vykdytojų mokėjimo prašymuose nurodytų išlaidų tinkamumą, atitiktį sutarties dėl ES struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų skyrimo sąlygoms; gautų mokėjimo prašymų pagrindu rengia ir teikia tarpinei institucijai – Susisiekimo ministerijai mokėjimo paraiškas valstybės iždui;

6.2.12. vykdo ES Pagrindinio reglamento ir atitinkamo ES struktūrinių fondų vadovo nustatytus privalomuosius informavimo ir viešumo veiksmus;

6.2.13. teikia tarpinei institucijai – Susisiekimo ministerijai – informaciją, kurios reikia ketvirtinėms, metinėms ir galutinei BPD įgyvendinimo ataskaitoms parengti;

6.2.14. saugo pagal kompetenciją visus dokumentus, susijusius su ES struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų išmokomis, taip pat šių išlaidų tikrinimo dokumentus pagal ES Pagrindinio reglamento ir ES struktūrinių fondų vadovų nustatytas procedūras, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

6.2.15. gauna iš mokėjimo, vadovaujančiosios ir tarpinių institucijų visą informaciją, susijusią su BPD įgyvendinimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos ES struktūrinių fondų lėšos;

6.3. tarptautinių pasienio kontrolės punktų plėtros srityje:

6.3.1. rengia pasienio kontrolės punktų plėtros projektus;

6.3.2. nustato lėšų poreikį ir nustatyta tvarka teikia siūlymus dėl valstybės lėšų skyrimo pasienio kontrolės punktų plėtros investiciniams projektams;

6.3.3. Susisiekimo ministerijos nustatyta tvarka bendradarbiauja su pasienio kontrolės punktuose patikrinimą atliekančiomis valstybės institucijomis pasienio kontrolės punktų projektavimo ir statybos klausimais;

6.3.4. bendradarbiauja su Lietuvos ir užsienio ekspertais diegiant modernias kontrolės priemones pasienio kontrolės punktuose;

6.3.5. koordinuoja kitų valstybės institucijų atliekamų pasienio kontrolės punktų statybos ir rekonstravimo darbų eigą ir lėšų panaudojimą;

6.3.6. bendradarbiauja su Vidaus reikalų ministerija įsisavinant lėšas, skirtas Šengeno priemonių pasienio kontrolės punktuose įgyvendinimui;

6.3.7. organizuoja ir vykdo viešųjų pirkimų konkursus prekėms, paslaugoms ir darbams atlikti, kurie reikalingi pasienio kontrolės punktų investiciniams projektams įgyvendinti;

6.3.8. vykdo tarptautinių pasienio kontrolės punktų projektavimo užsakovo funkcijas, nustatytas Statybos įstatyme, Civiliniame kodekse ir kituose teisės aktuose;

6.3.9. vykdo tarptautinių pasienio kontrolės punktų statybos užsakovo funkcijas, nustatytas Statybos įstatyme, Civiliniame kodekse ir kituose teisės aktuose;

6.3.10. rengia projektų įgyvendinimo ataskaitas;

6.3.11. rengia užsakymus techninei pagalbai ir atlieka techninės pagalbos priemonių įgyvendinimo priežiūrą;

6.3.12. atlieka įgyvendinamų projektų fizinius, administracinius ir finansinius patikrinimus;

6.3.13. teisės aktų nustatyta tvarka perduoda naudoti pastatytus pasienio kontrolės punktus tikrinimą atliekančioms institucijoms;

6.3.14. saugo pagal kompetenciją visus dokumentus, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

6.4. taip pat vykdo šias funkcijas:

6.4.1. teikia Susisiekimo ministerijai pasiūlymus dėl valstybės lėšų skyrimo Direkcijos investiciniams projektams finansuoti;

6.4.2. teikia Finansų ministerijai lėšų poreikio paraiškas skirtas Direkcijos strateginiame veiklos plane numatytoms programoms apmokėti;

6.4.3. rengia transporto sektoriaus valstybės investicijų programos projektų įgyvendinimo monitoringo mėnesines ir metines ataskaitas;

6.4.4. dalyvauja statinio pripažinimo tinkamu naudoti komisijose;

6.4.5. dalyvauja tarpvalstybinių ir ES institucijų darbo grupių, komitetų veikloje sprendžiant TEN–T plėtros klausimus;

6.4.6. organizuoja Lietuvos Respublikoje bei dalyvauja užsienyje rengiamose konferencijose, seminaruose, parodose ir kituose renginiuose;

6.4.7. informuoja visuomenę apie transporto sektoriuje įgyvendinamas investicines priemones;

6.4.8. pagal savo kompetenciją rengia ir nustatyta tvarka teikia teisės aktų projektus, taip pat pasiūlymus dėl jų rengimo;

6.4.9. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III. DIREKCIJOS TEISĖS

 

7. Direkcija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

7.1. pasitelkti kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, organizacijų atstovus ir specialistus, susitarus su jų vadovais, sprendžiamoms problemoms nagrinėti, sudaryti komisijas, darbo grupes teisės aktų projektams rengti;

7.2. pasitelkti nepriklausomus ekspertus projektams vertinti;

7.3. pasitelkti mokslinių institucijų, ekspertizės ir konsultacinių firmų ekspertus rengiant ir įgyvendinant investicijų programas bei projektus;

7.4. bendradarbiauti su Lietuvos ir užsienio valstybių institucijomis Direkcijos kompetencijos klausimais;

7.5. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, viešųjų įstaigų bei organizacijų, ūkio subjektų informaciją Direkcijos kompetencijai priskirtais klausimais.

8. Direkcija turi ir kitas įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir susisiekimo ministro įsakymų suteiktas teises.

 

IV. DIREKCIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Direkcijai vadovauja direktorius, kurį skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų susisiekimo ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Direktorius yra pavaldus susisiekimo ministrui. Direktorius skatinamas ir tarnybinės nuobaudos jam skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

Direktorius turi pavaduotojus, kuriuos jis skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Direktoriaus pavaduotojai tiesiogiai atskaitingi direktoriui, kuris nustato jų kompetenciją.

10. Direkcijos direktorius:

10.1. sprendžia Direkcijos kompetencijai priskirtus klausimus, asmeniškai atsako už tai, kad būtų vykdomi Direkcijai pavesti uždaviniai;

10.2. užtikrina įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Respublikos Prezidento dekretų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, susisiekimo ministro įsakymų ir kitų teisės aktų vykdymą;

10.3. užtikrina susisiekimo ministro pavedimų vykdymą;

10.4. teikia Susisiekimo ministerijai Direkcijos veiklos ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos ir jos įgyvendinimo priemonių vykdymo ataskaitas, susisiekimo ministro reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

10.5. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi;

10.6. yra įstaigos biudžetinių asignavimų valdytojas ir naudoja biudžeto lėšas Direkcijai išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti, laikydamasis Finansų ministerijos nustatytų finansavimo taisyklių ir iždo procedūrų;

10.7. suderinęs su steigėju, tvirtina Direkcijos struktūrą;

10.8. tvirtina Direkcijos padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis pareigybių sąrašus ir pareigybių aprašymus, pareigybių lygius ir kategorijas bei suteikia kvalifikacines klases;

10.9. teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš darbo valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, juos skatina ir skiria jiems nuobaudas, suteikia atostogas;

10.10. specifiniams klausimams nagrinėti sudaro ekspertų komisijas ir darbo grupes, tvirtina jų personalinę sudėtį ir nuostatus;

10.11. vykdo kitus įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir susisiekimo ministro įsakymų suteiktus įgaliojimus.

11. Nesant Direkcijos direktoriui, jo pareigas eina susisiekimo ministro įsakymu paskirtas vienas iš jo pavaduotojų.

 

V. DIREKCIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PRIĖMIMAS Į TARNYBĄ IR DARBO UŽMOKESČIO JIEMS MOKĖJIMAS

 

12. Valstybės tarnautojų tarnybos, jų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

VI. DIREKCIJOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

13. Direkcija finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Direkcijai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

 

VII. DIREKCIJOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

14. Direkcijos finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotos valstybės institucijos ir įstaigos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15. Transporto investicijų direkcija gali pasibaigti arba būti pertvarkyta Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________